abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69329078
Dit is het topic voor mensen die wekelijks een menu maken voor de hele week en zich daar min of meer ( ) aan houden. We delen onze weekmenu's en doen elkaar op die manier leuke ideeën en inspiratie aan de hand.

Waarom doen deze mensen dit? Nou, onder andere om geld en tijd te besparen. Maar ook is het wat makkelijker leuke dingen verzinnen als je relaxt achter je bureau zit dan wanneer je na het werk nog snel even door de super heen sjeest.

Game on.

pi_69329138
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:04 schreef Isegrim het volgende:
Waarom doen deze mensen dit? Nou, onder andere om geld en tijd te besparen. Maar ook is het wat makkelijker leuke dingen verzinnen als je relaxt achter je bureau zit dan wanneer je na het werk nog snel even door de super heen sjeest.
Het kon wel eens mijn favoriete moment van de week gaan worden.. Zaterdagochtend, groot kladblok, kookboeken erbij, Foodgawker en mooie foodblogs op Internet, rommelen in keukenkastjes om te zien wat ik allemaal nog heb..
Ik blijk dan zó twee uur zoet te zijn, en ben uiteindelijk intens tevreden met mijn weekmenu!
Koken!
Let me see you stripped down to the bone
pi_69329488
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Het kon wel eens mijn favoriete moment van de week gaan worden.. Zaterdagochtend, groot kladblok, kookboeken erbij, Foodgawker en mooie foodblogs op Internet, rommelen in keukenkastjes om te zien wat ik allemaal nog heb..
Ik blijk dan zó twee uur zoet te zijn, en ben uiteindelijk intens tevreden met mijn weekmenu!
Koken!
Toffe site!

En ik vind het ook een hele leuke bezigheid elke week. Rustgevend.
pi_69329728
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Toffe site!

En ik vind het ook een hele leuke bezigheid elke week. Rustgevend.
Jemig, kende je Foodgawker nog niet? Ha, bij deze dan! Het is één van de weinige websites die ik echt trouw meermaals per dag bezoek. Ik moet vaak wel een plaatje bij een recept hebben om er enthousiast van te worden, en dit zijn héél veel smakelijke foto's bij elkaar!
pi_69329796
Deze site is ook tof: http://www.foodpairing.be/

Fucking hell, ik krijg echt mega-lekkere trek van Foodgawker.

[ Bericht 44% gewijzigd door Isegrim op 23-05-2009 18:37:34 ]
pi_69330970
Ook geen waterkers bij de Bas. Medewerkers wisten niet eens wat het was.
pi_69332756
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:30 schreef Isegrim het volgende:
Fucking hell, ik krijg echt mega-lekkere trek van Foodgawker.
Ik heb de site altijd open staan als ik eten verzin. Zéker tijdens het samenstellen van een weekmenu. Zo van, hmm, ik hou hier drie mandarijntjes over, even gluren wat ik daarmee kan doen.. En voila:
http://foodgawker.com/?s=tangerine
Volop inspiratie!

Balen van je waterkers!
pi_69332970
Misschien morgen nog een poging doen om waterkers te scoren. Op de markt ofzo.
pi_69338434
Toevallig, wij eten morgen ook iets met waterkers. Heb het nog nooit eerder gegeten!

Verder is dit natuurlijk gewoon een tvp.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69338511
Waar heb jij het gekocht, dan ga ik daarheen.
pi_69338584
Bij de Jumbo, maar ik had echt de allerlaatste. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_69338612
Damn you!
pi_69348203
Pfff... Hier hebben ze allemaal géén waterkers:

- AH Eudokiaplein
- Bas Goudsesingel
- C1000 Hillelaan
- Vreugdenhil Groente en Fruit
- Super de Boer R'dam Centrum
- zondagsmarkt

De mogelijkheden zijn nu uitgeput en ik ben maar gegaan voor een andere vergeten groente: postelein.
pi_69350469
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Koken!
Hier ook ja! Ik doe het wel niet zó uitgebreid met websites omdat ik nog genoeg kookboeken heb liggen waar ik veel te weinig dingen uit maak, maar toch. Ik vind het ook heel ontspannend om daar eens lekker voor te gaan zitten.

Deze week was het even een beetje misgegaan omdat ik nog wat dingen bleek te hebben waarvan ik alweer vergeten was dat ik ze gekocht had (vorige week bij het boodschappen doen met m'n moeder gekocht toen ik mijn eigen boodschappen al in huis had). Toen had ik opeens voor anderhalve week eten terwijl we vrijdag een lang weekend weggaan. Maar goed, dan maar goed nadenken wat wel een weekje kan wachten en bij elkaar passen wat op moet. Met wat puzzelen is het toch nog een aardig menu geworden.

Gisteren gehad: kipcurry van Ainsley, maar dan met kabeljauw omdat biologische kip zo &^*#@ duur is
Vandaag: biefstuk met ciabatta, kruidenboter, gebakken champignons en courgette/paprika/tomaatrestjes
Morgen: fajitas, ook van Ainsley, met paprika en runderreepjes i.p.v. kip
Dinsdag: soort Viscuisine met aardappelpuree en broccoli
Woensdag: pitabroodjes met sla, paprika, yoghurt en spicy falafel van AH
Donderdag: zalm in bladerdeeg (kant en klaar) met spinazie en alle groente die ik over heb

[ Bericht 0% gewijzigd door Mini_rulez op 24-05-2009 14:26:00 ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_69351391
TVP

Vriendje is nog een beetje negatief over de weekmenu's dus we gaan gewoon rustig beginnen met in ieder geval de boodschappen te halen voor twee dagen.
pi_69351708
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
TVP

Vriendje is nog een beetje negatief over de weekmenu's dus we gaan gewoon rustig beginnen met in ieder geval de boodschappen te halen voor twee dagen.
Eten jullie echt elke dag samen dan?

Ik ga nu bij wijze van SOG een menu maken voor deze week... heb heel weinig tijd dus tis wel handig om wat ik ga eten vast besloten en in huis te hebben. Weet alleen niet waar ik moet beginnen
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_69351881
Elke doordeweekse dag behalve woensdag en vrijdag.. En in het weekend verschilt het nogal
pi_69352322
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:04 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Eten jullie echt elke dag samen dan?

Ik ga nu bij wijze van SOG een menu maken voor deze week... heb heel weinig tijd dus tis wel handig om wat ik ga eten vast besloten en in huis te hebben. Weet alleen niet waar ik moet beginnen
Ik zou dingen proberen te bedenken die je altijd wel lust, niet iets waar je het ene moment heel erg zin in hebt en het andere moment absoluut niet, want dan kan het weleens zijn dat je er in de loop van de week toch niet zo blij mee bent. Voor inspiratie ga ik altijd door kookboeken bladeren, of op internet neuzen.
  zondag 24 mei 2009 @ 15:33:37 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69352439
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 18:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Jemig, kende je Foodgawker nog niet? Ha, bij deze dan!
Misschien handig om in de OP te zetten dan

Tevens tvp, als ik binnenkort met stage begin wil ik dit ook eens gaan proberen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_69352561
Dus....mijn restjes wegwerken gaat de goede kant op Wel wat groente dingetjes gekocht.. maar mijn plan deze week is:

Vandaag: restje wraps, met vegetarische fajitastrips paprikatjes en uitje
Morgen: pasta met olijven, tomaatjes, en wat philidelphia erdoor
Dinsdag: aardappeltjes uit de oven met erwtjes en een vega-burger
Woensdag: Maaltijd uit de diepvries
Donderdag: aardappeltjes uit de oven met wat mix groenten uit blik
vrijdag: niet thuis eten
zaterdag: grote kans niet thuis eten
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:24:30 #21
221912 minilot
Nancy boy
pi_69385782
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Hier ook ja! Ik doe het wel niet zó uitgebreid met websites omdat ik nog genoeg kookboeken heb liggen waar ik veel te weinig dingen uit maak, maar toch. Ik vind het ook heel ontspannend om daar eens lekker voor te gaan zitten.
Ik heb wel een paar kookboeken, maar ik geef toch de voorkeur aan een paar favoriete websites tijdens het samenstellen van mijn weekmenu. Ik baseer het weekmenu vaak op dingen die ik toch al in de kast heb liggen en waarvan ik vind dat ze wel eens opgemaakt kunnen worden, en dan is een website als Foodgawker toch een stuk handiger, dan hopen dat er in mijn tien kookboeken iets te vinden is voor een resterende struik citroengras of tonijn uit de vriezer.
quote:
Morgen: fajitas, ook van Ainsley, met paprika en runderreepjes i.p.v. kip
Recept graag, volgende week mag ik wel weer eens Mexicaans!
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:51 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mja, het scheelt dat mijn lief met volle tevredenheid zo'n beetje alles opeet dat ik hem voorzet, hij bemoeit zich echt nooit met wat we eten.
En nu is -ie vooral wel blij met het feit dat ik het eten gemiddeld een uur eerder klaar heb dan normaal omdat ik én al weet wat ik ga maken én alles er al voor in huis heb. Hier geen klachten.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:25:47 #22
221912 minilot
Nancy boy
pi_69385826
Edit: Dubbelpost
pi_69387928
quote:
Op maandag 25 mei 2009 16:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb wel een paar kookboeken, maar ik geef toch de voorkeur aan een paar favoriete websites tijdens het samenstellen van mijn weekmenu. Ik baseer het weekmenu vaak op dingen die ik toch al in de kast heb liggen en waarvan ik vind dat ze wel eens opgemaakt kunnen worden, en dan is een website als Foodgawker toch een stuk handiger, dan hopen dat er in mijn tien kookboeken iets te vinden is voor een resterende struik citroengras of tonijn uit de vriezer.
[..]

Recept graag, volgende week mag ik wel weer eens Mexicaans!
Dat is ook wel slim ja, als er dingen op moeten. Ik heb niet zoveel ruimte voor voorraad dus als ik me aan het weekmenu hou is er aan het eind van de week meestal niet zo veel meer over behalve wat echte standaarddingen die je altijd wel ergens bij kunt mikken.

Volgens mij is dit hem: http://www.smulweb.nl/135(...)illde-kip-en-paprika
Uit het kookboek Snel en Slank van Ainsley Harriott.
pi_69415057
Ik heb ook het geluk dat ik vrijwel alles op tafel kan zetten, vriend is allang blij dat hij fatsoenlijk eten krijgt ipv diepvriespizza's

Deze week:

Gisteren: maiskolven, aardappelgratin, visje uit de oven
Vandaag: terriyakiwok met paprika, courgette, kastanjechampignons, kip en rijst
Morgen: Visssalade met aardappeltoefjes
Donderdag: kip met mozzerela en tomaat, meloen in serranoham en curly frietjes
Vrijdag: burrito's met de andere helft van de meloen (als bij gerecht)

-Edit- mooie op
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 21:05:26 #25
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_69432343
Deze week ben ik verhuisd en nu eindelijk gesettelled Nog wel een beetje een makkelijk menu dus, weinig tijd voor koken als je net een nieuw huis hebt.

Menu vanaf afgelopen zaterdag:

-Zaterdag: Salade van peer, komkommer, geitenkaas, hazelnoten en zelfgemaakte honigmosterdressing met gebakken aardappels (paprikapoeder, knoflook, peper, zout, boter, citroenolijfolie, cayennepeper)
Zondag: Ravioli gevuld met tomaat & kaas en noten & kaas met knoflookroomsaus
Maandag: Pittahbroodjes met falafel en zelfgemaakte knoflooksaus, rauwkost erbij
Dinsdag: Gekookte aardappeltjes, witlofschotel met kaas en een vegaburger
Woensdag: Pasta met paprika, feta en olijven uit de oven
Donderdag: Bietensoep met room en boerenbrood met geitenkaas
Vrijdag: Pizza en salade
Zaterdag: Asperges met hollandaise saus, puree en een gekookt eitje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')