here you are: http://finance.yahoo.com/intlindices?e=asiaquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:16 schreef TheJanitor het volgende:
Heeft er iemand een website waar je de aandelenmarkt van China, India, Brazilie en Rusland kan zien?
Hoezo, wat kan jou het schelen? "Verzorgingsprodukten", gebruik jij die dan?quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:54 schreef pberends het volgende:
Grof schandaal overigens: Unilever neemt verzorgingslijn over
Unilever bijna monopoly-positie op verzorgingsproducten. Kroes moet ingrijpen!
De M-getallen zijn maatstaven van de geldhoeveelheid. Hoe hoger het M-getal hoe meer soorten geld er meegenomen worden. M0 is het chartale geld, M1 is M0 plus tegoeden die direct bereikbaar zijn om uit te geven, M2 is M1 plus korte termijn spaartegoeden, M3 is M2 plus tegoeden voor langere termijn en andere zaken waar geld voor langere termijn in vast kan zitten. Het geld dat er bij een hoger M-getal bij komt is dus minder snel uit te geven.quote:
Dank u!quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De M-getallen zijn maatstaven van de geldhoeveelheid. Hoe hoger het M-getal hoe meer soorten geld er meegenomen worden. M0 is het chartale geld, M1 is M0 plus tegoeden die direct bereikbaar zijn om uit te geven, M2 is M1 plus korte termijn spaartegoeden, M3 is M2 plus tegoeden voor langere termijn en andere zaken waar geld voor langere termijn in vast kan zitten. Het geld dat er bij een hoger M-getal bij komt is dus minder snel uit te geven.
quote:Geldhoeveelheid
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
De geldhoeveelheid is een begrip uit de macro-economie. De geldhoeveelheid is de hoeveelheid geld waarover het publiek (huishoudens, bedrijven (anders dan financiële), lagere overheden en sociale fondsen) kan beschikken. Dat wil zeggen, het is geld in handen van niet-geldscheppende instellingen. De geldhoeveelheid wordt tegenwoordig alleen nog met de hoofdletter van Money aangeduid en met een getal dat de soort geldhoeveelheid aangeeft.
M1: Enge ofwel maatschappelijke geldhoeveelheid; chartaal en giraal geld; munten, bankbiljetten en girale betaalrekeningen (tegenwoordig ook die in buitenlandse geldsoorten), inclusief het electronisch geld. Dit omvat wel tegoeden op de Chipknip en op de harde schijf van bankcomputers, maar niet pinpassen en creditcards. Tevens bevat M1 direct opvraagbare spaartegoeden.
M2: 'tussenliggende geldhoeveelheid'; M1 plus kortlopende deposito's.
M3: ruime geldhoeveelheid; M2 plus repo's, aandelen in geldmarktfondsen en korte schuldbewijzen.
Opgemerkt wordt dat de definities niet geheel eenduiding zijn. Verschillende centrale banken hanteren iets verschillende omschrijvingen, waarbij met name langer lopend spaargeld in M2 dan wel in M3 ondergebracht kan worden. M3 is de belangrijkste geldhoeveelheid voor de bepaling van de geldgroei.
Volgens tekstboeken op het gebied van de macro-economie wordt de geldhoeveelheid door de centrale bank bepaald via zogeheten openmarkttransacties waarbij staatsobligaties worden gekocht en verkocht om de totale geldhoeveelheid aan te passen. In de praktijk wordt er meestal gesproken over dat de monetaire autoriteiten de rente bepalen, de prijs van geld. Dit wordt in Nederland door de Europese Centrale Bank gedaan.
Er wordt vrij algemeen aangenomen dat er een verband is tussen enerzijds de geldhoeveelheid en anderzijds de groei van de economie en de inflatie. De geldhoeveelheid heeft in de loop der tijd een duidelijke stijging laten zien: de geldhoeveelheid volgens de M3-definitie is in de Eurozone in de periode 1999 tot 2009 meer dan verdubbeld[1].
Lijkt me sterk....quote:
Wells Fargo staat op mijn lijstje van breakdownquote:Op zaterdag 26 september 2009 23:49 schreef Drugshond het volgende:
Laat maar eens een klapper komen (als het niet meer op te brengen is) dan staat hij zo weer 60+
quote:
Niet over praten, anders raakt het systeem in onbalans....en hoe vaak moeten ze het nog zeggen. Ze zijn onafhankelijk!quote:Top Fed officials strongly oppose repealing the GAO exclusions. They say audits directed by lawmakers would undermine markets' belief in the Fed's independence and raise concerns that monetary policy could be influenced by political considerations. "These concerns likely would increase inflation fears and market interest rates and, ultimately, damage economic stability and job creation," Mr. Alvarez said.
Grayson en Paul zijn echt goed bezig.quote:
of zelfs niet. vraagje: wanneer je geld uitgeleend hebt, valt dat dan onder "langere termijn vastgezet"?quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De M-getallen zijn maatstaven van de geldhoeveelheid. Hoe hoger het M-getal hoe meer soorten geld er meegenomen worden. M0 is het chartale geld, M1 is M0 plus tegoeden die direct bereikbaar zijn om uit te geven, M2 is M1 plus korte termijn spaartegoeden, M3 is M2 plus tegoeden voor langere termijn en andere zaken waar geld voor langere termijn in vast kan zitten. Het geld dat er bij een hoger M-getal bij komt is dus minder snel uit te geven.
Nee, dat valt onder toxic assets.quote:Op zondag 27 september 2009 10:13 schreef simmu het volgende:
[..]
of zelfs niet. vraagje: wanneer je geld uitgeleend hebt, valt dat dan onder "langere termijn vastgezet"?
Ah, vandaar dat Obama, Geithner en Bernanke elke week om tafel zittenquote:Op zondag 27 september 2009 01:08 schreef zoost het volgende:
[..]
[..]
Niet over praten, anders raakt het systeem in onbalans....en hoe vaak moeten ze het nog zeggen. Ze zijn onafhankelijk!
Waarom zou je niet uitgeefbaar geld willen hebben?quote:Op zondag 27 september 2009 10:13 schreef simmu het volgende:
of zelfs niet.
Dat geld zit al in een M-aggregaat dus de geldhoeveelheid M3 neemt dan niet toe. Ik moet overigens eerlijk bekennen dat het mij nooit exact duidelijk is geworden wat nou onder het ene aggregaat valt en wat onder het andere. Die onduidelijkheid komt door de centrale banken die nog wel eens wisselen van samenstelling van het aggregaat, daar komt dan ook nog bij dat de centrale banken ieder een eigen definitie hanteren (om het simpel en over zichtelijk te houdenquote:vraagje: wanneer je geld uitgeleend hebt, valt dat dan onder "langere termijn vastgezet"?
Next crisis will be a financial blowup.quote:Op zondag 27 september 2009 12:01 schreef pberends het volgende:
Faber afgelopen week op Bloomberg:
Diversificatie van risico is bij religieuzen altijd een heikel punt geweestquote:Belgen eisen half miljard van Lehman Brothers
11:54 26-9-2009
BRUSSEL (AFN) - Een groep van 82 Belgische bedrijven, organisaties en personen eist in totaal bijna een half miljard euro schadevergoeding van Lehman Brohters en een reeks filialen van deze failliete Amerikaanse zakenbank.
Belgen eisen half miljard van Lehman Brothers Het gaat om grote banken als Dexia België (met 241 miljoen euro koploper), ING België, BNP Paribas en Fortis, maar ook om particulieren en zelfs kloosterordes, aldus de Vlaamse zakenkrant De Tijd zaterdag.
Zo zijn de Broeders van Liefde uit Gent een half miljoen kwijtgeraakt doordat Lehman Brothers op de fles ging. Voor de zusters van Sint-Vincentius uit Gijzegem bedroeg de schade bijna het dubbele.
Het faillissement van Lehman Brothers in september vorig jaar luidde de kredietcrisis in. Het afhandelen van de schadeclaims gebeurt door het Amerikaanse bedrijf Epiq Systems. Dat heeft een overzicht vrijgegeven van de binnengekomen eisen tot schadevergoeding.
ook staatsobligaties enzo?quote:Op zondag 27 september 2009 10:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, dat valt onder toxic assets.
In de huidige omgeving is niets veilig. Alleen als je goud had gekocht voor 300 dollar in 2001quote:
"But... one year from now, where doe you see the S&P500?"quote:Op zondag 27 september 2009 12:01 schreef pberends het volgende:
Faber afgelopen week op Bloomberg:
[...]
quote:Op donderdag 24 september 2009 14:15 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Klopt!
Over commercial real estate gesproken, ik weet niet hoe in Nederland momenteel de kantoren en winkelpanden eruit zien maar waar ik zit........hele straten met kantoorpanden, winkels en magazijne hangen overvol met FOR RENT en TO LET borden en vele panden zijn dichtgetimmerd..................en het worden er echt elke week meer en meer....
Ik de 2 straten rond het pand waar ik zit staan minstens 50 panden leeg!
Maar volgens The Powers That Be........" de economie trekt aan "
Ja dat zie ik elke dag hier![]()
![]()
![]()
Je hebt walstreetpro2 op de FP gepostquote:Op zondag 27 september 2009 17:18 schreef pberends het volgende:
Das ook een mooie dit:
'Sterke $ goed voor wereldeconomie'
Voor een sterkere dollar heb je een lager handelstekort nodig, maar dat betekent tegelijkertijd dat de wereldeconomie verder moet krimpen.
Die gast met fucking dit en fucking China en maar meppen met zijn hoekbalknuppel.quote:Op zondag 27 september 2009 17:22 schreef eleusis het volgende:
Je hebt walstreetpro2 op de FP gepost
Faber heeft als investeerder echt een extreem goede trackrecord (zeker relatief gezien). Wat wil je zeggen?quote:Op zondag 27 september 2009 18:16 schreef haatbaard het volgende:
Bij Marc Faber vraag ik me altijd af: zou die nou echt zelf geloven wat hij zegt? Als je hem op de man af zou vragen, onder het genot van een djonko en/of een goed glas wijn, "meneer Faber, gelooft u zelf in al uw eigen voorspellingen?", wat zou hij dan zeggen? Dat zou ik nou echt weleens willen weten.
Ik wil niks zeggen, ik stel een vraag. Een open vraag, zonder conclusie vooraf. Ik vraag me af of hij gelooft in z'n eigen doemscenario's, of dat hij gewoon expres flink zit te overdrijven, voor de entertainmentswaarde of omdat het gunstig is voor zijn eigen beleggingen.quote:Op zondag 27 september 2009 21:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Faber heeft als investeerder echt een extreem goede trackrecord (zeker relatief gezien). Wat wil je zeggen?
Alle tekenen lijken daar op te wijzen ja.quote:Op zondag 27 september 2009 21:41 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat hij alles serieus meent, en dat die man werkelijk gelooft dat het binnen afzienbare tijd einde verhaal is voor het westerse kapitalistische systeem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |