Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen? Die Abremalin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:22 schreef bassos het volgende:
[..]
Eigenlijk in plaats van.
De abramelin operatie is meer de kleine broer van qbl.
[..]
Is anders genoeg literatuur over.
En de Zohar is ook schitterend
[..]
Er is ook magie buiten kaballah.
Sigils van Spare zijn een aardige opening.
[..]
Naja, problemen, met een hoop mogelijkheden tot verfijning
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythologyquote:Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
Misschien heeft hij vandaag iets beters te doen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:15 schreef Lavenderr het volgende:
Het loopt niet bepaalt storm hier.
Bassos heeft er geen zin meer in?
Zou kunnen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Misschien heeft hij vandaag iets beters te doen.
Heh.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:39 schreef mediaconsument het volgende:Mijn vragen van het moment:
[..]
Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen?
Als het misgaat komen ze niet.quote:Die Abramelin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?
Lijkt spannend en spooky he? die hele abramelin operatie ?quote:Is dit niet weer een ziekelijk trucje om mensen zichzelf kapot te laten maken, zonder dat ze het zelf doorhebben?
Wat maakt het uit waar ik me bezig houd voor hetgene waar jij je mee bezig houdt ?quote:Uiteindelijk is mijn vraag dus hetzelfde als die van ali, weet jij eigenlijk wel waar je mee bezig bent?
Heh.quote:En mijn toevoeging is daarop, waarom heb je voor de qblh gekozen? Waarom niet voor jezelf? Zo komt het iig over op mij.
Welke puzzel ?quote:Ik moet overigens nog wat uitzoeken over die puzzel die je me gaf.
http://www.hermetic.com/crowley/engccxx.htmlquote:Al heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, welke letter in het raadsel verkeerd was. Dat vond ik namelijk niet verfijnd overkomen, al heb ik er wel weer wat van geleerd natuurlijk.
en dan:quote:Ik neem aan dat de rest duidelijk is. Korte samenvatting voor de zekerheid: Ben eerlijk, steek wat moeite in je onderzoek en laat het lef zien dat je met Bassos de diepte in durft te gaan, anders zal hij je uitschelden. Ow, en laat je niet afleiden
quote:Wat maakt het uit waar ik me bezig houd voor hetgene waar jij je mee bezig houdt ?
Wil je een kopie worden dan ?
quote:Welke puzzel ?
m.a.w. dit wil dus zeggen dat jij niet de diepte in durft te gaan met Bassos of?quote:Zoek het ff lekker zelf op.
Kijk, daar heb ik wat aan, nu kan ik verder.quote:Op maandag 31 augustus 2009 07:39 schreef bassos het volgende:
[..]
Heh.
Soms is het dag, maar dan wordt het weer nacht.
[..]
Jij weet het duidelijk allemaal al.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:07 schreef IM-DI7 het volgende:
Er is helemaal niets wat Bassos mij kan vertellen.
36x2=72.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:50 schreef Lavenderr het volgende:[..]Kijk, daar heb ik wat aan, nu kan ik verder.
kk.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:32 schreef Lavenderr het volgende:[..]Weet ik nog niet. Wil er even over nadenken.
wel als je op je medemens vertrouwt en dat net de rekensom is die je wilde makenquote:
Ja graag.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:34 schreef bassos het volgende:
[..]
kk.
Wil je een hint voor een zoekterm ?
met een k extra misschienquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja graag.
Hoort kk hier ook bij?
Oh sorry.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:[..]Ja graag.
Hoort kk hier ook bij?
Demonen en gedoe heb ik nooit begrepen, er zijn wel krachten die schadelijk kunnen zijn, maar die bewust jou komen etteren, nee...quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:39 schreef mediaconsument het volgende:
Mijn vragen van het moment:
[..]
Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen? Die Abremalin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?
Is dit niet weer een ziekelijk trucje om mensen zichzelf kapot te laten maken, zonder dat ze het zelf doorhebben?
Dat hele demonenverhaal komt dan ook vaker naar voren in de geschiedenis, echter valt het me op dat er een aantal culturen zijn, zoals de Inuit, Aboriginals, Maori, etc die geloven dat dat dit helpers zijn. Een mooi voorbeeld is dan ook deze quote.
[..]
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology
Uiteindelijk is mijn vraag dus hetzelfde als die van ali, weet jij eigenlijk wel waar je mee bezig bent? En mijn toevoeging is daarop, waarom heb je voor de qblh gekozen? Waarom niet voor jezelf? Zo komt het iig over op mij.
Ik moet overigens nog wat uitzoeken over die puzzel die je me gaf. Al heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, welke letter in het raadsel verkeerd was. Dat vond ik namelijk niet verfijnd overkomen, al heb ik er wel weer wat van geleerd natuurlijk.
Hint, zonder sparks verandert er ook niets.quote:
Nee, je bent een dungeon masterquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef bassos het volgende:
[..]
Game Master.
(al die nare engelse termen)
SL
SpelLeider.
Wat ik weet, weet jij niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:10 schreef bassos het volgende:
Jij weet het duidelijk allemaal al.
Dat is jammer dat ik dat nu niet goed heb gelezen. Excuses. Ik kwam uit bij verfijnder, wat alleen het verschil aangeeft. Hoe licht ik ben, weet jij niet.quote:Paar punten :
Waar claim ik verlicht te zijn ?
(naja lichter dan jij zal wel)
Ja, bekend mee.quote:Ben je bekend met spiritueel materialisme?(Trungpa)
Mensen die beweren hoe ik me zou moeten gedragen beweren daarmee meteen verlichter te zijn dan ik.
Lekkere claim is dat.
(als in jam jam peuzel peuzel)
Naja, als dat zo duidelijk is;quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:01 schreef IM-DI7 het volgende:Het antwoord wat je geeft wijst duidelijk op dualistisch denken.
Of wat makkelijker vertaald. De baas!quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:41 schreef bassos het volgende:
[..]
Game Master.
(al die nare engelse termen)
SL
SpelLeider.
For i am divided for love's sake, for the chance of union.quote:
gast....quote:Op donderdag 3 september 2009 19:46 schreef bassos het volgende:
[..]
For i am divided for love's sake, for the chance of union.
Yoga means union.
Liefde is samenkomst.
Dat geloof ik niet.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:18 schreef herzberg het volgende:
(en als dit bericht ook als onzin wordt verwijderd kom ik nooit meer in dit forum!)
Dat wil ik ook wel eens wetenquote:Op vrijdag 4 september 2009 23:18 schreef herzberg het volgende:
bassos, wat is de relatie tussen handschoenen en liefde?
(en als dit bericht ook als onzin wordt verwijderd kom ik nooit meer in dit forum!)
Jammer dat zo'n mooie post wordt genegeerd. Hoe ben je tot jou bevindingen gekomen? Wat heeft je aan het denken gezet en op welke manier ben je hierin gegroeid? Ik heb nog meer vragen over jou ervaringen, alleen mijn hoofd wilt even niet meewerkenquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Demonen en gedoe heb ik nooit begrepen, er zijn wel krachten die schadelijk kunnen zijn, maar die bewust jou komen etteren, nee...
Het is als vuur, vuur is gewoon, kan je leven redden als je het koud hebt, kan enorme verwoesting plegen als het fout gaat(om daarna weer ontzettend vruchtbare grond achter te laten, zelfs die verwoesting kent zijn goede kanten).
Zo zie ik de entiteiten, beter gezegd krachten van het universum, de verschijningsvormen zijn legio, naar gelang hoe je het zelf vorm geeft, net als de goden en alles, het gaat uiteindelijk om krachten, aardkracht, universele kracht, het is niet zwart of wit, het is gewoon zoals het is, soms komt dat goed uit, soms is dat wat minder voor jou als persoon, maar nooit is het bewust kwaadwillend.
Of je het nu over de egyptische goden hebt, de goden van het oude india, de goden van de sumeriers, allemaal vermenselijkingen van krachten waardoor ze beter te begrijpen waren voor de mens, maar nooit echt een persoon-achtig iets in de vorm van een echt bestaande god.
Engelen, gidsen, lichtwerkers enz enz enz, allemaal staan ze voor bepaalde krachten, hoe je ze ervaart ligt aan jou, in je geest, daarom is er ook zo'n enorme verschil in de loop van degeschiedenis, het ene volk zat meer die kant op en zag ze als bv engele, het andere volk had weer een andere zienswijze en zag wat anders ervoor, maar als je goed kijkt door de geschiedenis heen en door de verschillende volkeren heen dan zie je dat ze ergens voor staat en dat daar enorme overeenkomsten zijn tussen een bepaalde engel en een bepaald ander wezen bij een ander volk.
Ik heb veel gelezen, veel gepraat, veel nagedacht en veel geklooid met dit soort dingen.quote:Op maandag 7 september 2009 00:15 schreef Trippii het volgende:
[..]
Jammer dat zo'n mooie post wordt genegeerd. Hoe ben je tot jou bevindingen gekomen? Wat heeft je aan het denken gezet en op welke manier ben je hierin gegroeid? Ik heb nog meer vragen over jou ervaringen, alleen mijn hoofd wilt even niet meewerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |