quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:39 schreef mediaconsument het volgende:Mijn vragen van het moment:
[..]
Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen? Die Abremalin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?
Is dit niet weer een ziekelijk trucje om mensen zichzelf kapot te laten maken, zonder dat ze het zelf doorhebben?
Dat hele demonenverhaal komt dan ook vaker naar voren in de geschiedenis, echter valt het me op dat er een aantal culturen zijn, zoals de Inuit, Aboriginals, Maori, etc die geloven dat dat dit helpers zijn. Een mooi voorbeeld is dan ook deze quote.
[..]
Bron:
http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythologyUiteindelijk is mijn vraag dus hetzelfde als die van ali, weet jij eigenlijk wel waar je mee bezig bent? En mijn toevoeging is daarop, waarom heb je voor de qblh gekozen? Waarom niet voor jezelf? Zo komt het iig over op mij.
Ik moet overigens nog wat uitzoeken over die puzzel die je me gaf. Al heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, welke letter in het raadsel verkeerd was. Dat vond ik namelijk niet verfijnd overkomen, al heb ik er wel weer wat van geleerd natuurlijk.
Demonen en gedoe heb ik nooit begrepen, er zijn wel krachten die schadelijk kunnen zijn, maar die bewust jou komen etteren, nee...
Het is als vuur, vuur is gewoon, kan je leven redden als je het koud hebt, kan enorme verwoesting plegen als het fout gaat(om daarna weer ontzettend vruchtbare grond achter te laten, zelfs die verwoesting kent zijn goede kanten).
Zo zie ik de entiteiten, beter gezegd krachten van het universum, de verschijningsvormen zijn legio, naar gelang hoe je het zelf vorm geeft, net als de goden en alles, het gaat uiteindelijk om krachten, aardkracht, universele kracht, het is niet zwart of wit, het is gewoon zoals het is, soms komt dat goed uit, soms is dat wat minder voor jou als persoon, maar nooit is het bewust kwaadwillend.
Of je het nu over de egyptische goden hebt, de goden van het oude india, de goden van de sumeriers, allemaal vermenselijkingen van krachten waardoor ze beter te begrijpen waren voor de mens, maar nooit echt een persoon-achtig iets in de vorm van een echt bestaande god.
Engelen, gidsen, lichtwerkers enz enz enz, allemaal staan ze voor bepaalde krachten, hoe je ze ervaart ligt aan jou, in je geest, daarom is er ook zo'n enorme verschil in de loop van degeschiedenis, het ene volk zat meer die kant op en zag ze als bv engele, het andere volk had weer een andere zienswijze en zag wat anders ervoor, maar als je goed kijkt door de geschiedenis heen en door de verschillende volkeren heen dan zie je dat ze ergens voor staat en dat daar enorme overeenkomsten zijn tussen een bepaalde engel en een bepaald ander wezen bij een ander volk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.