abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72287254
Dit topic is uiteraard een logisch gevolg van:

Kunnen we het er nu over eens zijn
Ok, nog 1 maand
Als bans dan toch onontkoombaar zijn;
Dus wel of niet ?

Succes mensen met de puzzel genaamd Bassos.

Ik neem aan dat de rest duidelijk is. Korte samenvatting voor de zekerheid: Ben eerlijk, steek wat moeite in je onderzoek en laat het lef zien dat je met Bassos de diepte in durft te gaan, anders zal hij je uitschelden. Ow, en laat je niet afleiden!

De uitdaging is dus duidelijk, degene die het diepst komt, die winnen zal!

[ Bericht 3% gewijzigd door mediaconsument op 30-08-2009 19:00:36 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72287535
Mijn vragen van het moment:
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:22 schreef bassos het volgende:

[..]

Eigenlijk in plaats van.
De abramelin operatie is meer de kleine broer van qbl.
[..]

Is anders genoeg literatuur over.
En de Zohar is ook schitterend
[..]

Er is ook magie buiten kaballah.
Sigils van Spare zijn een aardige opening.
[..]

Naja, problemen, met een hoop mogelijkheden tot verfijning
Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen? Die Abremalin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?

Is dit niet weer een ziekelijk trucje om mensen zichzelf kapot te laten maken, zonder dat ze het zelf doorhebben?

Dat hele demonenverhaal komt dan ook vaker naar voren in de geschiedenis, echter valt het me op dat er een aantal culturen zijn, zoals de Inuit, Aboriginals, Maori, etc die geloven dat dat dit helpers zijn. Een mooi voorbeeld is dan ook deze quote.
quote:
Though once upon a time Tuurngaq simply meant "helping spirit", it has, with Christianisation, taken on the meaning of demon in the Christian belief system, (quite literally demonizing the word).
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology

Uiteindelijk is mijn vraag dus hetzelfde als die van ali, weet jij eigenlijk wel waar je mee bezig bent? En mijn toevoeging is daarop, waarom heb je voor de qblh gekozen? Waarom niet voor jezelf? Zo komt het iig over op mij.

Ik moet overigens nog wat uitzoeken over die puzzel die je me gaf. Al heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, welke letter in het raadsel verkeerd was. Dat vond ik namelijk niet verfijnd overkomen, al heb ik er wel weer wat van geleerd natuurlijk.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72287913
Ik pleur er toch weer een teeveepeetje tegenaan u_u
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
pi_72289248
terugvindpuzzel-Bassos
pi_72296781
Het loopt niet bepaalt storm hier.
Bassos heeft er geen zin meer in?
pi_72297050
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:15 schreef Lavenderr het volgende:
Het loopt niet bepaalt storm hier.
Bassos heeft er geen zin meer in?
Misschien heeft hij vandaag iets beters te doen.
pi_72297273
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Misschien heeft hij vandaag iets beters te doen.
Zou kunnen.
pi_72298936
Heb je nu officieel de status van woordvoerder/representative verworven?

Jij maakt er een puzzel van...wellicht komt bassos hier niet als puzzel maar enkel om zijn visie te delen met ons en ook van anderen nog wat te leren.

In de basis ben ik heel eerlijk als ik zeg dat ik denk dat bassos behoorlijk wat kennis heeft van o.a. astrologie en andere spirituele zaken. Dat is niet wat ik in twijfel trek.

Het zijn zijn intenties en zijn manier van uiten.

Dus nee, ik kan niet aan de puzzel meedoen omdat die er in mijn ogen niet is. En waarom arena en niet denktank bijvoorbeeld?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72299677
Media, jij leert het ook nooit. Je blijft maar rellen op het forum...
:-)
pi_72301402
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:39 schreef mediaconsument het volgende:Mijn vragen van het moment:
[..]
Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen?
Heh.
Soms is het dag, maar dan wordt het weer nacht.
quote:
Die Abramelin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?
Als het misgaat komen ze niet.
Je doet eerst aartsengel werk en puur bhakti yoga.
quote:
Is dit niet weer een ziekelijk trucje om mensen zichzelf kapot te laten maken, zonder dat ze het zelf doorhebben?
Lijkt spannend en spooky he? die hele abramelin operatie ?
quote:
Uiteindelijk is mijn vraag dus hetzelfde als die van ali, weet jij eigenlijk wel waar je mee bezig bent?
Wat maakt het uit waar ik me bezig houd voor hetgene waar jij je mee bezig houdt ?
Wil je een kopie worden dan ?
quote:
En mijn toevoeging is daarop, waarom heb je voor de qblh gekozen? Waarom niet voor jezelf? Zo komt het iig over op mij.
Heh.
QBL-the bride's reception, de egypt revival en dan de anatomy of the body of god.
(achad's werk; http://www.hermetic.com/browe-archive/achdindx.htm )
The magicianc kabbalah is ook ok.
www.digital-brilliance.com/kab voor links.

Waarom zou ervoor kiezen om iets moois te bestuderen een keuze zijn die niet voor mezelf is ?
quote:
Ik moet overigens nog wat uitzoeken over die puzzel die je me gaf.
Welke puzzel ?
quote:
Al heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, welke letter in het raadsel verkeerd was. Dat vond ik namelijk niet verfijnd overkomen, al heb ik er wel weer wat van geleerd natuurlijk.
http://www.hermetic.com/crowley/engccxx.html
Zoek het ff lekker zelf op.
II-76
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:38:59 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72306351
quote:
Ik neem aan dat de rest duidelijk is. Korte samenvatting voor de zekerheid: Ben eerlijk, steek wat moeite in je onderzoek en laat het lef zien dat je met Bassos de diepte in durft te gaan, anders zal hij je uitschelden. Ow, en laat je niet afleiden
en dan:
quote:
Wat maakt het uit waar ik me bezig houd voor hetgene waar jij je mee bezig houdt ?
Wil je een kopie worden dan ?
quote:
Welke puzzel ?
quote:
Zoek het ff lekker zelf op.
m.a.w. dit wil dus zeggen dat jij niet de diepte in durft te gaan met Bassos of?
Ik vind het wel grappig dit
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72308163
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 07:39 schreef bassos het volgende:

[..]

Heh.
Soms is het dag, maar dan wordt het weer nacht.
[..]

Kijk, daar heb ik wat aan, nu kan ik verder.
pi_72310312
Er is helemaal niets wat Bassos mij kan vertellen. Als hij denkt de diepte in te kunnen gaan met informatie en loze kreten. Diepte met woorden op het internet in plaats van de ervaring zelf. Een spiegel waarin alleen je eigen herkenning de bepalende factor is van de wijsheid van de woorden van Bassos.

Bassos, denken verlicht te zijn is een vorm van narcisme, het ultieme idee van de ego. Ik ben, niets meer, niets minder.

Ik heb nog wel een mooi gedicht voor Bassos:

"De slimmeriken onder jullie
zoeken altijd naar een manier
om aan het systeem te ontsnappen

je wilt Verlichting
je wilt eeuwige gelukzaligheid
je wilt het ultieme orgasme
je wilt dat allemaal
En
je wilt er zelf bij zijn
om ervan te genieten

dat maakt van jou
de eeuwige schlemiel
een gewillige prooi

je laat je dopen en analyseren
je laat je rolfen en masseren
je mediteert en vegeteert
je laat je rebirthen en posturaal reïntegreren
je laat je naaien en paaien
je zingt, je springt
je geneest het innerlijke kind
je gaat rond met de collectebus
je luistert naar je gevoel
je laat je handen, je kaarten,
je aura's en je chakra's lezen

en als je heel erg wereldwijs bent
ga je naar India, Tibet,
Thailand en China...

in je hart weet je
dat de Waarheid onverenigbaar is
met het opnieuw stofferen van je bovenkamer

gewillig haal je je dysenterie of hepatitis op de hals
je maakt jezelf wijs dat Sai Baba Bassos anders is
dan de eerste de beste evangelist

wonderbaarlijk dat [stripe]Ram Tzu[/stripe] IM-DI7
nog steeds niet gestikt is van het lachen"

Ram Tzu IM-DI7
Sat
Chit
Ananda
pi_72311100
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72313990
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:07 schreef IM-DI7 het volgende:
Er is helemaal niets wat Bassos mij kan vertellen.
Jij weet het duidelijk allemaal al.

Paar punten :
Waar claim ik verlicht te zijn ?
(naja lichter dan jij zal wel)

Ben je bekend met spiritueel materialisme?(Trungpa)

Mensen die beweren hoe ik me zou moeten gedragen beweren daarmee meteen verlichter te zijn dan ik.

Lekkere claim is dat.
(als in jam jam peuzel peuzel)
pi_72316139
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:50 schreef Lavenderr het volgende:[..]Kijk, daar heb ik wat aan, nu kan ik verder.
36x2=72.
Ook nuttig ?
pi_72316215
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:29 schreef bassos het volgende:

[..]

36x2=72.
Ook nuttig ?
Weet ik nog niet. Wil er even over nadenken.
pi_72316255
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:32 schreef Lavenderr het volgende:[..]Weet ik nog niet. Wil er even over nadenken.
kk.
Wil je een hint voor een zoekterm ?
pi_72316381
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:29 schreef bassos het volgende:

[..]

36x2=72.
Ook nuttig ?
wel als je op je medemens vertrouwt en dat net de rekensom is die je wilde maken

ik zou het nog een keer zelf na rekenen
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_72316386
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:34 schreef bassos het volgende:

[..]

kk.
Wil je een hint voor een zoekterm ?
Ja graag.
Hoort kk hier ook bij?
pi_72316413
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja graag.
Hoort kk hier ook bij?
met een k extra misschien
pi_72316480
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:41 schreef Exoteria het volgende:

[..]

met een k extra misschien
ku klux klan?
pi_72316568
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:39 schreef Lavenderr het volgende:[..]Ja graag.
Hoort kk hier ook bij?
Oh sorry.
kk is forumtaal voor kaykay, duidelijk mijn afwijking om engels ook te denken.
net als dat ff even is.
(effe)

Hint:
360 gedeeld door 36 is tien.
Denk astrologie voor de significantie.
Combineer dat met dag en nacht.

Het getal 72 is voor sommige invalshoeken een relevant getal.
http://en.wikipedia.org/wiki/72_(number)
pi_72316925
NGC72, a magnitude 13.5 barred spiral galaxy in the constellation Andromedia

of

3 dagen
pi_72320362
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:39 schreef mediaconsument het volgende:
Mijn vragen van het moment:
[..]

Waarom gebruikt de qblh negatieve termen als demonen? Die Abremalin operatie is toch bedoeld om volledige controle te krijgen over demonen, en als het mis gaat kun je bezeten worden?

Dat hele demonenverhaal komt dan ook vaker naar voren in de geschiedenis, echter valt het me op dat er een aantal culturen zijn, zoals de Inuit, Aboriginals, Maori, etc die geloven dat dat dit helpers zijn. Een mooi voorbeeld is dan ook deze quote.
[..]

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_mythology

Uiteindelijk is mijn vraag dus hetzelfde als die van ali, weet jij eigenlijk wel waar je mee bezig bent? En mijn toevoeging is daarop, waarom heb je voor de qblh gekozen? Waarom niet voor jezelf? Zo komt het iig over op mij.

Ik moet overigens nog wat uitzoeken over die puzzel die je me gaf. Al heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag, welke letter in het raadsel verkeerd was. Dat vond ik namelijk niet verfijnd overkomen, al heb ik er wel weer wat van geleerd natuurlijk.
Demonen en gedoe heb ik nooit begrepen, er zijn wel krachten die schadelijk kunnen zijn, maar die bewust jou komen etteren, nee...
Het is als vuur, vuur is gewoon, kan je leven redden als je het koud hebt, kan enorme verwoesting plegen als het fout gaat(om daarna weer ontzettend vruchtbare grond achter te laten, zelfs die verwoesting kent zijn goede kanten).

Zo zie ik de entiteiten, beter gezegd krachten van het universum, de verschijningsvormen zijn legio, naar gelang hoe je het zelf vorm geeft, net als de goden en alles, het gaat uiteindelijk om krachten, aardkracht, universele kracht, het is niet zwart of wit, het is gewoon zoals het is, soms komt dat goed uit, soms is dat wat minder voor jou als persoon, maar nooit is het bewust kwaadwillend.

Of je het nu over de egyptische goden hebt, de goden van het oude india, de goden van de sumeriers, allemaal vermenselijkingen van krachten waardoor ze beter te begrijpen waren voor de mens, maar nooit echt een persoon-achtig iets in de vorm van een echt bestaande god.
Engelen, gidsen, lichtwerkers enz enz enz, allemaal staan ze voor bepaalde krachten, hoe je ze ervaart ligt aan jou, in je geest, daarom is er ook zo'n enorme verschil in de loop van degeschiedenis, het ene volk zat meer die kant op en zag ze als bv engele, het andere volk had weer een andere zienswijze en zag wat anders ervoor, maar als je goed kijkt door de geschiedenis heen en door de verschillende volkeren heen dan zie je dat ze ergens voor staat en dat daar enorme overeenkomsten zijn tussen een bepaalde engel en een bepaald ander wezen bij een ander volk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')