abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 07:23:03 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72273956
Heeft Windesheim nog geen eigen topic? .
Dan open ik er maar één.

Ik ga komend studiejaar mits ik op tijd een stageplek vind de éénjarige kopopleiding tot leraar Nederlands volgen aan Windesheim. Afgelopen week heb ik een gesprek gehad en dat was meteen de eerste keer dat ik meer van Zwolle zag dan het station .

Nog meer Windesheimers hier? En wat doen jullie? .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 30 augustus 2009 @ 07:52:29 #2
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_72274004
Windesheim ligt naast het station. Dus ik ben niet echt onder de indruk.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zondag 30 augustus 2009 @ 08:45:05 #3
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_72274116
Ah Windesheim.... Slecht onderwijs, weinig onderwijs, totaal geen organisatie, niks op orde, zwakzinnige herintreders die docenten moeten voorstellen.. Het is er fantàstisch
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_72274141
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 08:45 schreef Ladidadida het volgende:
Ah Windesheim.... Slecht onderwijs, weinig onderwijs, totaal geen organisatie, niks op orde, zwakzinnige herintreders die docenten moeten voorstellen.. Het is er fantàstisch
Inderdaad, het is daar zo goed georganiseerd!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:13:12 #5
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_72274192
quote:
Zo zijn alle hogescholen sinds 2004 toch?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_72274333
Windesheim, de school waar ze beleidsplannen schrijven over hoe ze het moeten doen, en er dan na vier jaar achter komen dat het inderdaad zo had gemoeten, in tegenstelling tot de praktijk zeg maar...
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:43:35 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72274340
Nou, ik heb een goede keuze gemaakt, zie ik .

Wat is er in 2004 gebeurd, Michiel?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:46:44 #8
163094 Ladidadida
pi_72274366
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:13 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Tot 2006 of 2007 stond Windesheim aangeschreven als één van de beste hogescholen om een lerarenopleiding te volgen... Als dat nog steeds zo is, wil ik niet weten wat voor hel het is op andere scholen
pi_72274453
quote:
Je lijkt het Saxion College te Deventer wel te omschrijven.

Ik vraag me serieus af waar mijn 1500 euro lesgeld blijft.
pi_72274501
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:46 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Tot 2006 of 2007 stond Windesheim aangeschreven als één van de beste hogescholen om een lerarenopleiding te volgen... Als dat nog steeds zo is, wil ik niet weten wat voor hel het is op andere scholen
Dat dus
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:23:26 #11
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_72274697
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:13 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Nee maar wel veel, dit verhaal ging precies op voor mijn studietijd (Fontys)

edit: en kennelijk ook voor Saxion (zie een paar posts hierboven) lol
/-=]
|o-0
~~~`
pi_72274707
Windesheim is indd niet zo geweldige school... maar ik denk dat alle scholen wel een nadeel hebben.
Ik heb 3 verschillende opleidingen afgerond op 3 verschillende scholen, Windesheim was tot nu toe de beste .. schokkend he
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:42:58 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72274954
Ah op de uni is ook niet alles even goed georganiseerd, hoor, dus dat is instellingen voor hoger - en vast ook middelbaar - (beroeps)onderwijs eigen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:45:02 #14
163094 Ladidadida
pi_72274986
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:42 schreef Viking84 het volgende:
Ah op de uni is ook niet alles even goed georganiseerd, hoor, dus dat is instellingen voor hoger - en vast ook middelbaar - (beroeps)onderwijs eigen.
Je studeerde aan de RuG, toch?

Daar studeer ik nu en geloof me, de RuG heeft haar zaakjes echt 3000x beter voor elkaar dan Windesheim
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:45:26 #15
163094 Ladidadida
pi_72274993
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:58 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Je lijkt het Saxion College te Deventer wel te omschrijven.

Ik vraag me serieus af waar mijn 1500 euro lesgeld blijft.
Bij de herintreders vrees ik, colleges krijg je er iig niet voor
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:47:10 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72275019
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 10:45 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Je studeerde aan de RuG, toch?

Daar studeer ik nu en geloof me, de RuG heeft haar zaakjes echt 3000x beter voor elkaar dan Windesheim
Ik doelde ook niet zozeer op de RUG, maar op de UvA .
Het enige probleem waar ik op de RUG tegenaan liep was dat ivm bezuinigingen het secretariaat vaak niet open was of de groepen waren te groot voor het lokaal, zodat studenten op de grond moesten zitten etc.

Maar ik overleef het wel op Windesheim: tis maar een jaartje en ik breng het grootste deel van de tijd toch door op mijn stageschool .

En m'n eerste 'probleempje' met Windesheim is ook al een feit: kreeg gisteren alle papieren binnen. Heel snel! . Alleen een beetje jammer dat het de papieren voor de vierjarige lerarenopleiding Nederlands waren .
Niet meer actief op Fok!
pi_72280383
Windesheim had wel een topic, maar die was vol en daarna heeft niemand een nieuwe geopend

Ik studeer SPH, maar ga dit jaar op jaarstage, dus ben er alleen voor terugkomdagen en supervisie te vinden.

Organisatorisch is Windesheim erg slecht geregeld, zo vaak problemen gehad de afgelopen paar jaar. Roosters die pas net van te voren bekend waren en daarna nog tig keer veranderden, docenten die uitvallen en waar geen vervangers voor te regelen zijn en je dus gewoon maandenlang een vak niet hebt en alles later moet inhalen, tentamens die 3 keer veranderen, cijfers die niet klopten of te laat werden doorgegeven, echt een zooitje,
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:52:31 #18
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_72285876
vierdejaars student journalistiek aan windesheim hier, ook ik ga dit jaar op stage dus zal er niet veel rondlopen. heb veel gehoord over organisatorische shit op windesheim maar moet zeggen dat het bij journalistiek best prima geregeld is allemaal. of misschien ben ik daar gewoon heel makkelijk in, kan ook.
oh en we krijgen een nieuw gebouw dit jaar. hoe vet? of waarsch. niet, ach als dat in de soep loopt ben ik er toch al vandoor
pi_72302190
Het is onze begeleidster gelukt hoor, na veel dreigementen heeft ze onze hele klas voor het nieuwe jaar uit elkaar weten te halen en verdeelt in verschillende nieuwe klassen
pi_72352062
Ik ga het 1e jaar windesheim in. Ben vandaag teruggekomen van vakantie maar heb nog steeds geen boekenlijst gezien of in welke klas ik zit....klopt dit
pi_72362313
Welke school zit je? (Welke opleiding?), gewoon even bellen met de receptie, zeggen dat je je hebt ingeschreven en geen informatie hebt ontvangen...

Mooi op tijd trouwens, meeste introducties beginnen deze week
pi_72362672
Ik ben gelukkig afgelopen juni afgestudeerd op de opleiding Communicatie, nu School of Business en Economics.

Heb me altijd prima vermaakt op Windesheim, maar heb mijn studententijd meer doorgebracht in Groningen, want Zwolle is echt een KUTstad.
pi_72494802
Hoe zit het met de roosters bij windesheim? Vorig jaar in Arnhem had ik nauwelijks les nu moet ik morgen, dinsdag en woensdag tot half 7
pi_72495463
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:30 schreef MikeLowrey het volgende:
Hoe zit het met de roosters bij windesheim? Vorig jaar in Arnhem had ik nauwelijks les nu moet ik morgen, dinsdag en woensdag tot half 7
Ja en?
pi_72510627
quote:
Op zondag 6 september 2009 19:45 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja en?
Ja ik vind het zo kort. Ik wil les tot minstens 10 uur in de avond.....
  maandag 7 september 2009 @ 08:25:41 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72510937
Rare roosters idd. Om 14:30 beginnen en dan tot 18:30? .
Niet meer actief op Fok!
pi_72543938
Bij de SPH had ik wel veel contacturen, zat je wel zo'n 25-30 uur per week op school.

Vorige week met mn stage begonnen en is echt superleuk Wel ff wennen in het begin, was doodop als ik thuiskwam, maar dat wordt nu al een stuk minder
  maandag 14 september 2009 @ 19:58:26 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72739189
Zo, na een week Windesheim kan ik beamen dat het echt een drama is: geen studiewijzers, dus onduidelijkheid tav wat wanneer ingeleverd moet worden, docenten die de Nederlandse taal niet goed beheersen, docenten die lesgeven aan de lerarenopleiding, maar zelf geen interessante les kunnen geven... .

Ik troost me maar met de gedachte dat het ergste na de kerst voorbij is .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 14 september 2009 @ 20:01:44 #29
163094 Ladidadida
pi_72739330
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:58 schreef Viking84 het volgende:
Zo, na een week Windesheim kan ik beamen dat het echt een drama is: geen studiewijzers, dus onduidelijkheid tav wat wanneer ingeleverd moet worden, docenten die de Nederlandse taal niet goed beheersen, docenten die lesgeven aan de lerarenopleiding, maar zelf geen interessante les kunnen geven... .

Ik troost me maar met de gedachte dat het ergste na de kerst voorbij is .
Vreselijk zijn die, hoe vaak ik niet de lessen daar ben doorgekomen met spelfouten verbeteren...
Wacht maar tot je de lui ziet die bij de tentamens zitten, die zijn het leukst!

Hoe zijn je studiegenoten btw?
  maandag 14 september 2009 @ 20:19:08 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72739969
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:01 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Vreselijk zijn die, hoe vaak ik niet de lessen daar ben doorgekomen met spelfouten verbeteren...
Wacht maar tot je de lui ziet die bij de tentamens zitten, die zijn het leukst!

Hoe zijn je studiegenoten btw?
Medestudenten zijn wel ok . Veel 30-plussers met een arbeidsverleden die nu iets anders willen. En ze komen ook vrijwel allemaal van het HBO, dus zij storen zich niet aan de dingen waar ik me aan stoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_72822786
TVP.
PS4 online: micro_nl
pi_72831071
Morgen mn eerste terugkomdag, dus ook mn nieuwe klas zien, ben benieuwd
pi_74080238
Druk hier
pi_74109000
Ja, verbaasd me eigenlijk wel dat het hier zo rustig is nu met die fraudezaak.

Trouwens, de kantineprijzen zijn echt belachelijk veel gestegen zeg

Bakje salade was eerst 2 euro en nou gewoon 3.5 euro

Ik ben inmiddels al 2 maanden bezig met mn jaarstage en bevalt erg goed Over 2 weken mn eerste evaluatie, dus nu druk bezig met P.O.P maken enzo
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:44:03 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74341057
Gisteren m'n eerste tentamen gemaakt op Windesheim.

. Nuff said.

Wat is er met Windesheim en fraude, Sylvana?
Niet meer actief op Fok!
pi_74341327
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:44 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren m'n eerste tentamen gemaakt op Windesheim.

. Nuff said.

Wat is er met Windesheim en fraude, Sylvana?
http://www.refdag.nl/arti(...)ting+Windesheim.html
pi_77632138
Hai!

Ik wil in september beginnen met een studie (ik twijfel nog tussen Journalistiek of LVO Nederlands) aan het Windesheim. Heb drie jaar bij de RUG gestudeerd maar heb moeite met het systeem (hier heb je 10 boeken, we zien je over een half jaar bij het tentamen!). Ben nu 21 jaar en ik wil graag in Groningen blijven wonen want ik woon hier in een erg fijn huis met mijn vriend.
Over het algemeen hoor ik goede verhalen over het Windesheim, maar wat vinden jullie er van?
En hoeveel contacturen heb je ongeveer in de week? Ik krijg nog maar voor een korte periode stufi dus ik hoop er naast te kunnen werken..
Morgen is er een open dag, daar ga ik sowieso naar toe.
  donderdag 4 februari 2010 @ 15:48:22 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77632301
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 15:42 schreef LadyDanae het volgende:
Hai!

Ik wil in september beginnen met een studie (ik twijfel nog tussen Journalistiek of LVO Nederlands) aan het Windesheim. Heb drie jaar bij de RUG gestudeerd maar heb moeite met het systeem (hier heb je 10 boeken, we zien je over een half jaar bij het tentamen!). Ben nu 21 jaar en ik wil graag in Groningen blijven wonen want ik woon hier in een erg fijn huis met mijn vriend.
Over het algemeen hoor ik goede verhalen over het Windesheim, maar wat vinden jullie er van?
En hoeveel contacturen heb je ongeveer in de week? Ik krijg nog maar voor een korte periode stufi dus ik hoop er naast te kunnen werken..
Morgen is er een open dag, daar ga ik sowieso naar toe.
Lees dit topic eens door, dan weet je gauw genoeg wat we ervan vinden .

Ik doe ook LVO Nederlands trouwens, maar dan de kopvariant (één jaar). Wat heb je gedaan op de RUG? Als je bijv Nederlands hebt gestudeerd en je bachelor hebt gehaald, dan kun je in één jaar je lesbevoegdheid halen op Windesheim.
Niet meer actief op Fok!
pi_77633470
Ik heb dit topic en de vorige twee doorgelezen, maar het meeste is toch wel van een aantal jaar geleden. Er kan veel veranderen in een jaar

Ik heb Archeologie gestudeerd, maar geen BA gehaald. Heeft er dus niks mee te maken en ik zal gewoon bij het begin moeten beginnen. Ik heb wel gelezen dat je een versneld programma kan doen als je daar "het niveau voor hebt" maar ik weet niet zo goed wat ik me daar bij moet voorstellen. Iemand hier die dat doet? Ik heb overigens het VWO vrij gemakkelijk afgerond.

Viking, hoe is de opleiding? Ligt het niveau hoog? Heb je naast je stage en de contacturen nog tijd om te werken?
  donderdag 4 februari 2010 @ 16:22:00 #40
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77633623
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef LadyDanae het volgende:
Ik heb dit topic en de vorige twee doorgelezen, maar het meeste is toch wel van een aantal jaar geleden. Er kan veel veranderen in een jaar

Ik heb Archeologie gestudeerd, maar geen BA gehaald. Heeft er dus niks mee te maken en ik zal gewoon bij het begin moeten beginnen. Ik heb wel gelezen dat je een versneld programma kan doen als je daar "het niveau voor hebt" maar ik weet niet zo goed wat ik me daar bij moet voorstellen. Iemand hier die dat doet? Ik heb overigens het VWO vrij gemakkelijk afgerond.

Viking, hoe is de opleiding? Ligt het niveau hoog? Heb je naast je stage en de contacturen nog tijd om te werken?
Bij de kopopleiding ligt het niveau niet erg hoog. Het tempo wel. Tijdens het LWT (leerwerktraject) ga je één á twee dagen naar Zwolle en twee dagen naar de stageschool. Tijdens het LiO-traject (LiO = leraar in opleiding) ga je vier dagen naar je stageschool en één dag naar Zwolle. Veel tijd om erbij te werken heb je dus niet. Maar ik spreek nu over de kopopleiding hè. Ik denk dat de vierjarige opleiding goed te doen is, zeker als je van de uni komt. En je bouwt het lesgeven langzaam op. En je wordt idd meer aan het handje gehouden. Echter: in organisatorisch opzicht is Windesheim wel absoluut de mindere van de RUG, daar moet je je niet op verkijken.
Niet meer actief op Fok!
pi_77642273
Ik zie dat je in Groningen wilt blijven wonen, goeie keus. Zwolle is een kutstad.

Ik deed ook Groningen-zwolle met de trein
pi_77654039
En ging dat een beetje? Werd je niet helemaal zat van 2 uur per dag in een volle trein?
pi_77657170
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:28 schreef LadyDanae het volgende:
En ging dat een beetje? Werd je niet helemaal zat van 2 uur per dag in een volle trein?
Jawel, maar Groningen is dat waard.
pi_77737593
Open dag was op zich goed, heb mijn vragen kunnen stellen en begin al wat meer richting definitieve keuze te hangen..

Het zat er wel helemaal vol met 17-jarigen Was wel te verwachten natuurlijk, maar 't viel me toch een beetje rauw op mijn dak.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:33:57 #45
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_79715728
WINDESHEIM DE GEKSTE... Enzo.
Tering, wat is gebouw X toch een constructief fiasco...
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  zaterdag 3 april 2010 @ 02:18:35 #46
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_79892654
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:33 schreef MrManiak het volgende:
WINDESHEIM DE GEKSTE... Enzo.
Tering, wat is gebouw X toch een constructief fiasco...
Leuk ook hoe de voornaamste reden om van D naar X te verhuizen "betere ICT-voorzieningen met het oog op de moderne wensen" waren. Juist ja, nergens ook maar een lullig stopcontact voor je laptop te vinden.

Kutgebouw. Vraag me ook af hoe lang het nog gaat duren voordat die bouwput voor de deur een keer weg is.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_79928715
Totally agree met die stopcontacten. Ze liggen IN de vloer (logische plek), eerst een plank uit de vloer prutsen, draadje van de laptop door het ronde gat, proberen de stekker in het stopcontact te prutsen (je ziet niet waar de gaatjes zitten want die dingen zitten net aan de verkeerde kant geplakt) en dan weer plank erop.
Er is 2 weken geleden ook iemand met de stoelpoot in het gat terecht gekomen bij ons in de klas. Heel veilig allemaal.

En die WC's Met gebruiksaanwijzing, maar heb nog geen een keer een schone kunnen vinden.

Iemand ook zo'n last van uitvallend internet? In D heb ik geweldig internet, valt praktisch nooit weg maar in X kan ik elke 5 minuten op 'repair' drukken in het internetscherm van mijn laptop... Erg frustrerend.
  zondag 4 april 2010 @ 17:19:56 #48
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_79938325
Nee, daar heb ik dan gelukkig weer geen last van, maar ik hoor er wel vaak klasgenoten over.

Leuke WC's inderdaad ja, die dingen op zich zijn al KLB-waardig.

Ten eerste wìl ik helemaal niet verzocht worden om zittend te plassen, en zelfs als je (met veel moeite) alleen plast in dat voorste gedeelte heb je grote kans dat de boel vanzelf overstroomt en alsnog naar dat schijtdeel loopt. Oh, en dan trek je vervolgens door en spoelt het hele zooitje alsnog doodleuk naar achteren, dus wat is het punt? WC-papier blijft ook vaak in de pot hangen.

Meh, in ieder geval is het aanbod van de kantine wel chill. Verder dus echt een loos gebouw; pompeus, eentonig opgebouwd, ziekenhuissfeer en niet functioneel. Moet ook nog eens verder lopen 's morgens.

Oh, en er zitten hier en daar inderdaad wel wat stopcontacten onder die veel te diepe roosters, maar dan alleen aan één kant van het lokaal, dus de halve klas is de sjaak. En op de gangen is er volgens mij bijna niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 04-04-2010 17:31:04 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_80043849
Nog een klacht: Die picknickbanken op o.a. X2. Als je er alleen op zit gaat het nog, zodra er iemand bij op gaat zitten kraakt het geheel zo erg dat je het idee hebt er elk moment doorheen te kunnen gaan zakken. Daar zitten overigens wel stopcontacten onder gebouwd
pi_80423463
Wat een geklaag van sommige mensen hier over Windesheim Ik vind Windesheim zo slecht nog niet, maar ik volg dan ook een afstandstudie Zovaak ben ik dr dus niet. Moet wel zeggen dat ik steeds genietend met de trein in Zwolle arriveer, alvorens ik naar Windesheim loop.

Vind wel dat de afstandstudie beter gemaakt had kunnen worden, ook het feit dat je overal opnieuw moet inloggen e.d. Moest in het begin ook zelf overal achteraan zitten, maar ik kom van de uni dus ben dat wel gewend.

Sommige mensen willen dat alles precies voor hen wordt geregeld, ik klaag dus ook niet als ik zelf dingen moet uitzoeken/ondernemen op Windesheim.
pi_80426387
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:32 schreef Gamefan24 het volgende:
Wat een geklaag van sommige mensen hier over Windesheim Ik vind Windesheim zo slecht nog niet, maar ik volg dan ook een afstandstudie Zovaak ben ik dr dus niet. Moet wel zeggen dat ik steeds genietend met de trein in Zwolle arriveer, alvorens ik naar Windesheim loop.

Vind wel dat de afstandstudie beter gemaakt had kunnen worden, ook het feit dat je overal opnieuw moet inloggen e.d. Moest in het begin ook zelf overal achteraan zitten, maar ik kom van de uni dus ben dat wel gewend.

Sommige mensen willen dat alles precies voor hen wordt geregeld, ik klaag dus ook niet als ik zelf dingen moet uitzoeken/ondernemen op Windesheim.
Niet over Windesheim als organisatie, maar vooral over gebouw X
Als organisatie heb ik nog geen klachten.
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:20:03 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80431307
Ik heb wel klachten over de organisatie op Windesheim. Véél ook. Wat een enorme teringzooi is het daar.
Niet meer actief op Fok!
pi_80446492
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:20 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb wel klachten over de organisatie op Windesheim. Véél ook. Wat een enorme teringzooi is het daar.
Wat dan zoal?
  dinsdag 20 april 2010 @ 08:53:40 #54
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_80509055
Ik heb ook niet echt te klagen tot nog toe, maar ja ook ik ben afstandsstudent dus ik kom heel weinig in Zwolle.
klerkje
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:22:43 #55
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80517793
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:18 schreef Lizan het volgende:

[..]

Wat dan zoal?
Om even wat dingen te noemen:

- ik doe de kopopleiding leraar VO/BVE (éénjarige lerarenopleiding als je al een diploma hebt in een bepaald vakgebied) en er werd steeds tegen ons gezegd dat het assessment eind januari zou zijn. Kregen we na de kerstvakantie ineens te horen dat het portfolio een week daarna al ingeleverd moest worden en dat de assessments half januari zouden zijn. Mijn punt is dus: heel laat horen wanneer het assessment is en ineens idioot snel het portfolio moeten inleveren. We hebben dus geprotesteerd met z'n allen en toen is het een maand uitgesteld.

- voor Pasen zou er een tentamen zijn, maar dat werd ineens verplaatst naar de week na Pasen. Vervolgens kregen we mail dat het nog een keer verplaatst werd, omdat veel studenten niet wisten dat het tentamen de 12e zou zijn . Vond ik echt zo'n domme smoes: als je weet dat het tentamen niet doorgaat, dan zoek je toch uit wanneer het wél is?

- ergens in februari kregen we te horen dat we voor de zomervakantie nog even 150 uur moeten steken in vakopdrachten. Half april horen we ineens dat die opdrachten voor juni al af moeten zijn. Dat gaat natuurlijk nooit lukken, dus dat betekent dat het erg rustig zal zijn op de diplomauitreiking in juli.

- voor de rest zit het organisatorisch slecht in elkaar: studiewijzers en readers die gemaakt zijn voor de reguliere studenten (want het is de moeite kennelijk niet waard om speciaal voor de kopopleiding een reader in elkaar te zetten ), in periode 3 een keer de Roos van Leary gaan uitleggen, terwijl we daar in periode 2 al mee moesten werken, werkdruk niet goed verspreid, onbekwame docenten die zelf niet eens weten hoe ze les moeten geven, domme opdrachten waar je geen drol van leert.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb geen goed woord over voor Windesheim.
Niet meer actief op Fok!
pi_80518137
Ook bij de reguliere opleidingen is er genoeg wat niet goed gaat hoor. Ik heb vorig jaar de minor Ambulant werken in een gedwongen kader (SPH) gedaan. Ze verwachtten toen dat er 1 klas zou zijn, terwijl uiteindelijk 8 klassen gevormd zijn. Hierdoor waren er dus veel te weinig readers/materialen. Ook zouden we een gecombineerd tentamen Onderzoeksmethoden/Nederlands hebben. Dat werd toen veranderd in 2 aparte tentamens en tenslotte is het veranderd in een tentamen Onderzoeksmethoden en een cijfer voor Nederlands voor aanwezigheid en huiswerkopdrachten. Ook wacht ik nog steeds op een cijfer van dat semester. ( terwijl dat dus vorig jaar juni afgelopen was)

Daarnaast werden roosters pas op het laatste moment gegeven en daarna nog tig keer veranderd, moest je wekenlang op cijfers wachten ( en van 1 cijfer dus bijna een jaar) waren docenten onbereikbaar en als ze wel bereikbaar waren wisten ze het antwoord op je vraag niet en moest je het alsnog zelf gaan uitzoeken en zo kan ik ook nog wel even doorgaan.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:28:05 #57
163094 Ladidadida
pi_80525291
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:22 schreef Viking84 het volgende:

onbekwame docenten die zelf niet eens weten hoe ze les moeten geven, domme opdrachten waar je geen drol van leert.
Dat was altijd mijn grootste bron van frustratie.. wat een randmongolen lopen daar rond zeg, werkelijk niet normaal.
Je hebt iig een goed voorbeeld hoe het niet moet.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:29:20 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80525334
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:28 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat was altijd mijn grootste bron van frustratie.. wat een randmongolen lopen daar rond zeg, werkelijk niet normaal.
Je hebt iig een goed voorbeeld hoe het niet moet.
Inderdaad!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 21 april 2010 @ 21:23:11 #59
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_80575200
Oh ik heb wel 1 dingejte wat ik wel vreemd vond/vind. Ik had een cijfer gekregen voor mijn dramasolo. Ik had al gehoord op de dag zelf dat het een 8,5 was en jahoor een paar dagen later stond het ook online netjes vermeld. 8,5 voorlopig. Nou okee harstikke mooi. Op een gegeven moment keek ik mijn cijfers weer eens in en toen was het ineens veranderd naar een 8 en ook definitief. Dus ik mailen waarom het naar beneden was bijgesteld. Niet dat ik niet ook blij ben met een 8, maar gewoon als ik een keer net een voldoende heb en dan wordt die ook met een half punt naar beneden bijgesteld dan wil ik wel weten hoe dat komt.
Vooral ook omdat het een solo was, dus geen invuloefening ofzo. Nou ja hoog bij laag maar ik had het verkeerd (ik heb gewoon een officiele cijferlijst waar die 8,5 gewoon opstaat). Nou ja ik heb het er maar bij gelaten. Ik schiet er toch niets mee op en ik kan m'n tijd beter gebruiken.
klerkje
  woensdag 21 april 2010 @ 22:17:36 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80577994
Oh ja, gedoe met cijfers hebben wij ook. Dan wordt er een excelbestand rondgestuurd met cijfers erin en dan heb je het gehaald en dan wordt later ineens beweerd dat je het niet gehaald hebt.
Niet meer actief op Fok!
pi_80579109
Het wachten op die cijfers is ook zo... Eh minder. Ik heb van een paar docenten mijn cijfers mondeling gehoord maar 1 daarvan werd voor sommige ook nog verhoogd door 2 niet-deugelijke vragen die ook nog eens door 2 leerlingen opgemerkt moesten worden.
Wacht nu een maand op die cijfers. Hoe moeilijk is het, als je een excel-bestand hebt, om die cijfertjes dan ook even echt op internet te posten in plaats van alleen maar in je inbox te laten staan?
  zondag 23 mei 2010 @ 17:15:07 #62
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_81794777
SCHOP!

Nou, X zuigt nog steeds...
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_81989343
Woensdag de officiële opening. Vroeg me al af waarom ze zo druk waren met de ingang en ramen wassen (tussen de lokalen). Altijd leuk om ramenwassers te kijken als je niks te doen hebt..
pi_82350305
Exit windesheim Gisteren afgestudeerd met een 9 en 3 8'en voor de 4 afstudeeronderdelen (opl. Informatica)
  zaterdag 5 juni 2010 @ 08:44:47 #65
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82357346
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 23:02 schreef Intrepidity het volgende:
Exit windesheim Gisteren afgestudeerd met een 9 en 3 8'en voor de 4 afstudeeronderdelen (opl. Informatica)
Gefeliciteerd! .
Niet meer actief op Fok!
pi_84462944
Van harte gefeliciteerd alsnog! Ik ben blij het eerste jaar goed te zijn doorgekomen, op naar het tweede.

Wel krom trouwens dat er pas zo laat iets duidelijk is geworden m.b.t. de excursie het tweede jaar (vak Landmeetkunde). Daardoor was ik te laat en kan ik wss pas het derde jaar deze excursie doen :S
pi_85768918
Whoohoo! Ik weet mijn klas. (SBE)

Vrijdags vrij!

Nu nog mijn toelatingsexamen halen haha
pi_85931369
Nog luitjes die dit jaar beginnen met Communicatie? :7
  donderdag 2 september 2010 @ 09:21:39 #69
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_85976539
Ik las dat ik mijn studentenmail kan laten doorsturen naar hotmail, maar ik kan nergens vinden hoe dat moet -O- Ik weet wel hoe ik het moet doen, maar ik kan de optie niet vinden zeg maar :P Merk ook dat ik in de lite versie van webmail zit. Iemand een idee?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_85977012
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:22 schreef rub3n het volgende:
Whoohoo! Ik weet mijn klas. (SBE)

Vrijdags vrij!

Nu nog mijn toelatingsexamen halen haha
Hoezo toelatingsexamen?
  donderdag 2 september 2010 @ 09:46:40 #71
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_85977062
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:44 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoezo toelatingsexamen?
21+ toets, wat neem je mee?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_85998229
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:44 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hoezo toelatingsexamen?
Jij hebt toch ook Communicatie gedaan op windesheim? Beviel die studie je een beetje?
pi_85998716
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:51 schreef MaartenVanRossem het volgende:

[..]

Jij hebt toch ook Communicatie gedaan op windesheim? Beviel die studie je een beetje?
Ja hoor. Maar blij dat ik er vanaf ben. Supermakkelijk en eigenlijk leer je geen reet. Wel een leuke tijd gehad hoor :)

Tip: kies voor het AIDA-communicatie traject als je in het 3e jaar de mogelijkheid hebt :Y
pi_86000426
Ah, het Windesheim topic!

Ik had ook het één en ander te klagen over de school maar ik ben er nu toch weer terug. De matige organisatie en de docenten die niet weten hoe ze met een computer om moeten gaan, neem ik maar op de koop toe. De sfeer is aangenaam en de mensen zijn leuk (over het algemeen). En dat is voor mij heel belangrijk. :)
pi_86382988
Kan jullie aanraden niet een studie op het Windesheim te volgen. Het heeft een slecht georganiseerd (conservatief) beleid. Leraren/bestuur hebben oogkleppen op. Een nadelig feit van Windesheim is dat het andere studies koopt, ( Zoals in Almere het geval is ) om deze vervolgens kwalitatief te verprutsen met hun eigen convervatieve en christelijke ideologie en visie. Daarnaast ouderwets en een zwak beleid op toekomstige ontwikkelingen.. ^O^ Ook op internationaal gebied heeft Windesheim / VU geen hoog aangeschreven studies. in tegenstelling met bijvoorbeeld het HVA / HU.

Windesheim wilt wel expanderen, maar heeft geen duidelijk visie!!!
pi_86385462
Deze maand begin ik aan een opleiding bij Windesheim. Voor mij was dit de enige overgebleven keus om een lerarenopleiding in deeltijd te kunnen volgen.
pi_86435062
Is het echt zo erg allemaal? Ik wou graag journalistiek gaan doen aan Windesheim maar nu twijfel ik toch na al die negatieve verhalen.. Hier leek het toch allemaal vrij goed beoordeeld door studenten.
pi_86436269
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 19:53 schreef MetBas het volgende:
Is het echt zo erg allemaal? Ik wou graag journalistiek gaan doen aan Windesheim maar nu twijfel ik toch na al die negatieve verhalen.. Hier leek het toch allemaal vrij goed beoordeeld door studenten.
Ik doe Journalistiek en het bevalt wel goed hoor ;) het is maar net wat je er zelf van maakt. Ja, het is soms een rotzooi. Ja, je moet overal zelf achteraan, maar dat hoort allemaal bij het HBO. Roosters zijn ook niet altijd geweldig, so it be. De opleiding is wel leuk.
pi_86482693
Ik ben vorige week echt begonnen op Windesheim, ik doe de lerarenopleiding (LVO). Hiervoor 3 jaar RUG gedaan (maar niet afgemaakt). Tot nu toe is het allemaal goed geregeld vind ik.. Nog geen gekke dingen kunnen ontdekken.
pi_88818982
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om vanaf een MacBook te printen op school?

Via een (windows) laptop kan je het instellen via printing01.windesheim.nl ofzo. Maar via de mac?
pi_88824301
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:11 schreef rub3n het volgende:
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om vanaf een MacBook te printen op school?

Via een (windows) laptop kan je het instellen via printing01.windesheim.nl ofzo. Maar via de mac?
Wil volgens mij niet. Je kon wel altijd een usbstick direct in de printer steken.
pi_91226387
Hoi,

Ik heb me vorige maand aangemeld voor een meeloopdag voor de studie Lerarenopleiding Economie. Vorige week heb ik een brief gekregen dat ik te zijner tijd uitgenodigd word voor een meeloopdag, maar weet iemand wanneer ik dat kan verwachten?

Over 2 weken heb ik namelijk toetsweek, de week erna ga ik naar Rome met school en vanaf de week daarna heb ik een half jaar stage. In die toetsweek heb ik iedere dag toetsen, dus dan meelopen gaat ook niet lukken denk ik.

Dus weet iemand wanneer ik een uitnodiging kan verwachten?

Alvast bedankt.
pi_91226710
Ik denk over 3 dagen.
pi_91226722
:')
pi_91234935
Dankje voor je o zo nuttige antwoord. Heeft er wel iemand een goed antwoord over hoelang het gemiddeld duurt voor je uitgenodigd word?
pi_91251202
Bel ze op man. Toeter :')
pi_94603693
Iemand ervaringen met Windesheim Almere of iemand die overweegt zich daar aan te melden?
  maandag 4 april 2011 @ 21:06:27 #88
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_95043390
Als ik in periode C een tentamen niet maak en die vervolgens in D maak en die haal ik niet, kan ik het tentamen in periode E herkansen of moet ik wachten tot het volgende jaar?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 28 augustus 2011 @ 10:18:49 #89
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101280993
Nog meer mensen die morgen beginnen met Informatica? ^O^.
pi_101616583
quote:
14s.gif Op zondag 28 augustus 2011 10:18 schreef Pino112 het volgende:
Nog meer mensen die morgen beginnen met Informatica? ^O^.
Hoe is je klas en wat waren je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het in Zwolle is.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 5 september 2011 @ 23:50:56 #91
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_101618306
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 23:15 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Hoe is je klas en wat waren je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het in Zwolle is.
Vandaag eerste echt lesdag gehad, 1.45 uur maar. Kan ik dus nog weinig van zeggen.
pi_104250402
Iemand bekend met de minor "Strategisch Inkoopmanagement 1" aan de School Business & Economics?
pi_107370967
ik studeer psychomotorische therapie en bewegingsagogie aan de CALO op het windesheim.
Ik vind het wel een goede school, mijn opleiding is goed geregeld en de leraren weten waar ze het over hebben.

Alleen we praten hier wel over de CALO. Dat is eigenlijk een apart onderdeel van het hele windesheim en de andere opleidingen.

En Zwolle is een erg leuke stad juist! Je kan er leuk uitgaan! Maar dat komt omdat ik altijd naar feestjes van de CALO ga. En dat zijn ook de beste feesten die er zijn! :)
pi_107511897
Zo blijkt maar dat het in andere delen van de sxhool wel goed kan.
Ik studeer p&a en het is hier één grote grap.
Werkelijk alles loopt langs elkaar heen, elke module wordt er weet iets nieuws in het leven geroepen en dan gaat het organisatorisch helemaal fout.
Deadlines stellen ze wel op maar leeft echt niemand na. Deadline op 8 januari? Ajoh, kan ook wel een maand later zegt de docent.
Ook doen ze hier aan het kunstmatig omhoog houden van cijfers.
Toets recht was enorm slecht gemaakt en geen moment dachten ze eraan dat dr meeste studenten niet goed gestudeerd hadden wat dus wel het geval was.
Uiteindelijk is er bij iedereen één tot anderhalve punt bij opgekomen.
Zelfde geld voor de toetsen onderzoek, statistiek en financiële rekenvaardigheden.

Andere dingen die je tegenkomt is de laksheid van de docenten, college blokken van 2 uur waarbij je binnen 20 minuten alweer uit de les kan en dan nog het ergste van allemaal: de tentamencijfers.
De tentamencijfers verwerken duurt blijkbaar minimaal 2-3 weken. Ook MC toetsen die tegenwoordig door een computer worden nagekeken.
Inzage van tentamens is al helemáál niet te doen. Zó verschrikkelijk druk bij altijd dezelfde docenten.

Sommige docenten weten wel waar ze het over hebben maar er zitten ook debielen tussen die de Nederlandse taal niet eens beheersen.
Ook zijn de docenten om de haverklap overspannen en krijg je weer een vervanger die er de ballen van snapt.

Al met al valt het me nogal tegen.
Pizzas in X zijn wel goed!
pi_107646678
Ik heb tot half januari ook P&A gedaan, wát een ramp :')

P&A was alweer de derde opleiding die ik aan die school begon, geen enkele opleiding daarvan had de zaken op orde. Kwijtgeraakte DBP's, docenten die het vertikten op te komen dagen, uitleg die uiteindelijk nutteloos bleek omdat het allemaal toch anders ging etc.

Je kon prachtig bij elkaar afkijken op de tentamens, daar niet van, maar die waren dan ook soms zo slecht :') Er werden elk tentamen wel dingen gevraagd die we volgens de docenten niet hoefden te leren, de vraagstellingen waren soms gewoon niet te begrijpen en niemand van de surveillanten wist wat er moest gebeuren.

De SLB'er had geen idee hoe het met de studenten ging, afspraken werden niet nagekomen, e-mails beantwoordde ze geeneens omdat 'ze het zo druk had'. Druk met eten, ja :')

Echt, na InHolland is dit echt wel de slechtste hogeschool van Nederland.

De pizza's waren trouwens inderdaad goed.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 5 februari 2012 @ 21:34:01 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_107649379
Ook nog even positief dan: SIS (Information Sciences) heeft het wel goed voor elkaar tot nu toe.

Doe Informatica vanaf de zomer, en nog nergens problemen mee gehad ^O^ ^O^
pi_107649514
Tsja, ik heb BI gedaan en zou er ook niet over naar huis willen schrijven. Maar inderdaad beter dan MER is het sowieso!

Hadden jullie ook dat na één periode de helft van de mensen weg was? :P
pi_107662914
BI :') Tering
pi_110915225
Dit topic eens wat nieuw leven in blazen. Zijn er geen FOK!kers die zich ook aangemeld hebben bij het Windesheim? Ik ga Journalistiek studeren :- ). Ja, dat is die opleiding die vaak negatief in het nieuws is geweest. Maar besef je goed: ze kunnen er nu niet met de pet naar gooien, nu ze onder versterkt toezicht staan.
pi_110917620
Het is nog steeds drie keer niks, hoor.
pi_111157481
Ze kunnen er nu niet met de pet naar gooien, nu ze onder versterkt toezicht staan... Heb je dat van die studenten gehoord op de open dag ofzo? Windesheim is nummer één als het gaat om laksheid en ze leren het nooit. Laatst ook weer. Tentameninzage... Was nog niks nagekeken en hadden ook nog geen cijfers terug. Geweldig zo'n inzage. Tweede keer van dit jaar al. En ohja...bijna vergeten. Ze zijn voor de 4e keer dit jaar een DBP van mij kwijtgeraakt. Heel erg lekker.

Echt, soms denk je gewoon dat ze het erom doen.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:49:09 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_111161132
Sjonge, wat een verhalen. Ik heb de éénjarige lerarenopleiding gedaan via Windesheim en ik ben redelijk tevreden. Het eerste halfjaar hadden we een slb'er die haar privéleven boven ons stelde maar het tweede halfjaar hadden we een goeie die al onze issues voor ons oploste.
Niet meer actief op Fok!
pi_111185378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:58 schreef Opaas het volgende:
Ze kunnen er nu niet met de pet naar gooien, nu ze onder versterkt toezicht staan... Heb je dat van die studenten gehoord op de open dag ofzo? Windesheim is nummer één als het gaat om laksheid en ze leren het nooit. Laatst ook weer. Tentameninzage... Was nog niks nagekeken en hadden ook nog geen cijfers terug. Geweldig zo'n inzage. Tweede keer van dit jaar al. En ohja...bijna vergeten. Ze zijn voor de 4e keer dit jaar een DBP van mij kwijtgeraakt. Heel erg lekker.

Echt, soms denk je gewoon dat ze het erom doen.
En welke opleiding volg je daar precies?
pi_111241830
P&A.
pi_111242073
Tik hem aan.

Wat een waardeloze school is dat zeg, MER. Begin januari uitgeschreven, krijg ik eergister mijn BSA in de brievenbus :')

Die docent die een dbp kwijtraakte, welke vakken onderwees hij? Want ik weet wel dat er ééntje bij zat, die de helft kwijtraakte. Daar kon je je klok op gelijk zetten.
pi_111242259
Zijn er eigenlijk twee die structureel alles kwijt raken. José is daar één van.
pi_111242356
Die Baars (o.i.d.) kerel is trouwens wel iemand die P&A de moeite waard maakt
  Redactie Sport / Supervogel maandag 7 mei 2012 @ 11:55:21 #108
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_111242373
Gelukkig zijn de schools dus onafhankelijk van elkaar, nog steeds weinig problemen bij Informatica.
pi_111242469
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Die Baars (o.i.d.) kerel is trouwens wel iemand die P&A de moeite waard maakt
Henrico? Dat is me toch een aparte vent maar echt geweldig om naar te luisteren. Eén van de weinige die weer waar het om draait bij hrm.
Leuke ietwat aparte vent die iets weet omdat hij het heeft meegemaakt ipv talloze boeken heeft bestudeerd.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 22:07:16 #110
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113290015
Even een korte vraag: als je collegegeld in termijnen betaald dan was mei de laatste maand toch? Juni en juli hoeven worden overgeslagen toch? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_113304935
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 22:07 schreef monsterd. het volgende:
Even een korte vraag: als je collegegeld in termijnen betaald dan was mei de laatste maand toch? Juni en juli hoeven worden overgeslagen toch? :+
nee juni is de laatste. Juli en augustus slaan over.
  zondag 24 juni 2012 @ 12:25:17 #112
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113307149
Oke top. Bedankt!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_113309566
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:58 schreef Opaas het volgende:

[..]

Henrico? Dat is me toch een aparte vent maar echt geweldig om naar te luisteren. Eén van de weinige die weer waar het om draait bij hrm.
Leuke ietwat aparte vent die iets weet omdat hij het heeft meegemaakt ipv talloze boeken heeft bestudeerd.
Beetje laat, maar dat is Henrico, ja :P

Die vent is echt een fantastische docent imho, en nog enorm grappig ook.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:03:40 #114
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_113415838
Zit nu aan de Hogeschool Rotterdam. Heeft ook z'n tekortkoming maar is een hemel vergeleken Windesheim
pi_113574027
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Beetje laat, maar dat is Henrico, ja :P

Die vent is echt een fantastische docent imho, en nog enorm grappig ook.
Ik kan nu schelden in 8 verschillende talen dankzij hem haha.
Zondermeer één van de betere docenten met een gezonde dosis humor en een bijzondere kijk op het leven. Wereldvent!

P&A is trouwens weer aan het veranderen. Komt nu een pilot aan en ik houd mijn hart vast.:p
pi_116062534
Vorige week introgesprek gehad met iemand van Technische Bedrijfskunde die me vertelde dat er deze week een introductie is, maar dat dat niks met school te maken heeft. Ok, daar heb ik geen behoefte aan, dus dan geniet ik nog even van een paar dagen vrij.

Werd ik toen straks gebeld door iemand van Windesheim dat er vandaag een introductie was en mijn naam ook op de lijst stond, maar dat ik niet aanwezig was. Er is vandaag en morgen schijnbaar een introductie met je klas en je SLB'er, maar daar heb ik dus totaal geen info over gehad.

Is dit typerend voor de communicatie binnen Windesheim? Dan wordt het nog wat namelijk.
pi_116079148
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:31 schreef ArnosL het volgende:
Vorige week introgesprek gehad met iemand van Technische Bedrijfskunde die me vertelde dat er deze week een introductie is, maar dat dat niks met school te maken heeft. Ok, daar heb ik geen behoefte aan, dus dan geniet ik nog even van een paar dagen vrij.

Werd ik toen straks gebeld door iemand van Windesheim dat er vandaag een introductie was en mijn naam ook op de lijst stond, maar dat ik niet aanwezig was. Er is vandaag en morgen schijnbaar een introductie met je klas en je SLB'er, maar daar heb ik dus totaal geen info over gehad.

Is dit typerend voor de communicatie binnen Windesheim? Dan wordt het nog wat namelijk.
Bij mij was 3 maand van tevoren al bekend wanneer de introweek is en wanneer de introductie met je SLB'er en de klas is. Ik denk dat de luie communicatie dus afhankelijk is per studie. Ikzelf doe Journalistiek.
pi_116082652
In mijn eerste jaar kreeg ik het een week van te voren dus was prima te doen. Ik kan me vaag herinneren dat de introductieweek 1 vsp waard is. Moet je die misschien ook nog extra inhalen ook wat niet heel veel werk is maar wel weer mogelijk extra werk.

Welkom op windesheim btw.:)
pi_116123429
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:13 schreef Opaas het volgende:
In mijn eerste jaar kreeg ik het een week van te voren dus was prima te doen. Ik kan me vaag herinneren dat de introductieweek 1 vsp waard is. Moet je die misschien ook nog extra inhalen ook wat niet heel veel werk is maar wel weer mogelijk extra werk.

Welkom op windesheim btw.:)
Over de introductiedag heb ik - behalve drie maanden geleden dan - nog geen bericht gehad. Er stond in de brief drie maanden geleden al wanneer de introductiedag zou zijn. Toch zijn er nu aardig wat studenten die het of niet gelezen hebben, of het vergeten zijn.

Verder: klopt, sommige studies schijnen inderdaad een vervangende opdracht voor SLB te geven wanneer je niet naar de introductieweek gaat. Echter wordt de introductieweek bij mijn studie door een studentenvereniging georganiseerd. Dus kan men mij niets verplichten (en dat klopt, want ik heb het nagevraagd :P)
pi_116123719
Vandaag de introductiedag gehad. Bleek opeens dat we een vlot moesten bouwen, zodat iedereen elkaar leerde kennen. Fijn dat ik en een heel aantal anderen daar geen bericht over hebben gehad, dus we hadden geen schone kleding bij ons. Uiteindelijk wel droog gebleven gelukkig.

Communicatie kan bij Windesheim wel wat beter dus, al heb ik verder een leuke dag gehad :)
pi_116124343
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:37 schreef ArnosL het volgende:
Vandaag de introductiedag gehad. Bleek opeens dat we een vlot moesten bouwen, zodat iedereen elkaar leerde kennen. Fijn dat ik en een heel aantal anderen daar geen bericht over hebben gehad, dus we hadden geen schone kleding bij ons. Uiteindelijk wel droog gebleven gelukkig.

Communicatie kan bij Windesheim wel wat beter dus, al heb ik verder een leuke dag gehad :)
Toch blij dat mijn twitterende SLB-er zegt dat we met een uurtje wel klaar zijn. Verwacht in dat uurtje gelukkig geen vlot te bouwen. :D
pi_116265511
Heeft iedereen die collegegeld in termijnen betaalt opeens 9 termijnen ipv 10? Ik weet zeker dat ik voorgaande jaren namelijk altijd in 10 termijnen heb betaald.

Verder kreeg ik net in de mail binnen dat de lesuren verkort zijn naar 50 minuten en het 4de en 5de uur zelfs maar 45 minuten. Ook lekker op tijd gecommuniceerd..
I reject reality and substitute my own
  zaterdag 1 september 2012 @ 12:07:01 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116265597
Windesheim en communicatie :|W . Ben nu 2 jaar weg, maar zie dat er nog niet veel veranderd is :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_116289583
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:04 schreef CindieY het volgende:
Heeft iedereen die collegegeld in termijnen betaalt opeens 9 termijnen ipv 10? Ik weet zeker dat ik voorgaande jaren namelijk altijd in 10 termijnen heb betaald.

Verder kreeg ik net in de mail binnen dat de lesuren verkort zijn naar 50 minuten en het 4de en 5de uur zelfs maar 45 minuten. Ook lekker op tijd gecommuniceerd..
Ik weet bijna zeker dat er op Studielink bij mij toch echt tien termijnen staan.

De verkorte lesuren ben ik inmiddels ook achter. Ik heb op de middelbare altijd lessen van een uur gehad, dus dit wordt even wennen.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 1 september 2012 @ 23:41:15 #125
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116290102
Geen mail gehad, zal wel per school verschillen. Hier gewoon 1u, en 4/5e is 45min.
pi_116742549
Ik ben al wel een beetje klaar met Windesheim. Wat doen ze verschrikkelijk moeilijk over vrijstellingen daar, ook al kan ik bewijzen dat ik al die stof al lang heb gehad vorig jaar toen ik dezelfde studie deed bij een andere hbo-instelling.

Komen ze nu met allerlei drogredenen die ik tijdens hetzelfde gesprek ontkracht, houden ze nog vast aan hun eigen standpunt :') Dinsdag een gesprek met m'n SLB'er daarover, dus hopen dat het dan goed komt.
pi_128078117
Tijd voor een kick! Zijn er hier nog meer mensen die in september naar Windesheim gaan? Ik ga dan zelf beginnen met Verpleegkunde. :)
pi_128081458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Facepalm het volgende:
Tijd voor een kick! Zijn er hier nog meer mensen die in september naar Windesheim gaan? Ik ga dan zelf beginnen met Verpleegkunde. :)
Ja ik, voor de derde/vierde keer alweer :P
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 21 juni 2013 @ 14:56:27 #129
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128081500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Facepalm het volgende:
Derde jaar hier.
pi_128547565
Zijn er nog anderen die geschiedenis gaan doen?
pi_128612725
Windesheim, dikke faalbende bij elkaar bij het domein bmr. Normaal gesproken krijg je 4(!) kansen voor een toets en als je het dan nog niet gehaald hebt moet je opbokken. Tenminste, dat beweren ze.
Ik heb nu al echt een stuk of 11-12 personen voorbij zien komen die een 5e kans kregen aangeboden. Mensen falen keihard op mc toetsen, zelfs als de antwoordmogelijkheden van 4 naar 3 zijn aangepast en er minder vragen worden gesteld.

Ze mogen wat mij betreft wel eens een keer voet bij stuk houden en de mensen van school tyfen die het na de 4e keer nog niet snappen. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. Worden de projectgroepen er in ieder geval beter op. Blij dat ik op stage ga.
pi_128613676
Welke opleiding? Heb ik met MER en P&A iig nog nooit gezien dat iemand 5 kansen kreeg.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:05:57 #133
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_128615693
Kreeg ik maar bij de MER nog een extra kans. Windesheim laat mij nu een jaar (!) extra vertraging oplopen zodat ik 4 tentamens kan herkansen... Voor de rest heb ik al afgestudeerd etc :')

Maar als je het hebt over bmr zal het wel om journalistiek gaan.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_128616528
Ja, maar met journalistiek noem je ook meteen iets :') :D

Met alle respect, maar het scheelt niet veel of die krijgen hun diploma gratis bij een pak cornflakes
pi_128640354
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Welke opleiding? Heb ik met MER en P&A iig nog nooit gezien dat iemand 5 kansen kreeg.
Nog nooit? Ik doe hrm en zie het om me heen gebeuren. Vooral met strategisch management. Je zult het pas vanaf het tweede jaar zien aangezien je maar een aantal keer per jaar een bepaald tentamen kan maken. Die 5e kans die mensen krijgen heb ik alleen nog maar bij tentamens voor de propedeuse gezien. Ga nu naar het 3e jaar dus kan nog niets over de andere tentamens zeggen.:p

[ Bericht 19% gewijzigd door Opaas op 05-07-2013 23:36:08 ]
pi_128640690
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 12:05 schreef monsterd. het volgende:
Kreeg ik maar bij de MER nog een extra kans. Windesheim laat mij nu een jaar (!) extra vertraging oplopen zodat ik 4 tentamens kan herkansen... Voor de rest heb ik al afgestudeerd etc :')

Maar als je het hebt over bmr zal het wel om journalistiek gaan.
Bij mijn minor zitten er 1 of 2 uit een mer klas die net de vijfde kans hebben gemaakt voor financieel of economisch nogwat. Weet het exacte vak niet. Dat was afgelopen maandag.Gebeurt dus ook bij mer.
pi_128649594
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:40 schreef Opaas het volgende:

[..]

Nog nooit? Ik doe hrm en zie het om me heen gebeuren. Vooral met strategisch management. Je zult het pas vanaf het tweede jaar zien aangezien je maar een aantal keer per jaar een bepaald tentamen kan maken. Die 5e kans die mensen krijgen heb ik alleen nog maar bij tentamens voor de propedeuse gezien. Ga nu naar het 3e jaar dus kan nog niets over de andere tentamens zeggen.:p
Ah, ik heb inderdaad alleen de eerste gedaan dus dat is dan makkelijk :P
pi_128651200
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 03:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ah, ik heb inderdaad alleen de eerste gedaan dus dat is dan makkelijk :P
En je gaat nu geschiedenis studeren? Die-hard haha! Schijnt een erg leuke studie te zijn.
pi_128885298
Ik zit nog te twijfelen of ik naar Windesheim ga in Zwolle of in Almere. Ik kan m'n studie op beide scholen volgen en beide hebben ongeveer evenveel reistijd, maar Almere is kleinschaliger (30 man tegen ongeveer 200 man in Zwolle). Iemand die hier meer over kan zeggen?
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 juli 2013 @ 20:40:13 #140
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128885574
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:30 schreef Facepalm het volgende:
Ik zit nog te twijfelen of ik naar Windesheim ga in Zwolle of in Almere. Ik kan m'n studie op beide scholen volgen en beide hebben ongeveer evenveel reistijd, maar Almere is kleinschaliger (30 man tegen ongeveer 200 man in Zwolle). Iemand die hier meer over kan zeggen?
Wat voor opleiding?
pi_128885587
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wat voor opleiding?
Verpleegkunde
pi_128892796
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:40 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Verpleegkunde
Weet niet of dat voor alle opleidingen geldt, maar op mijn opleiding in Zwolle (Windesheim) merk ik wel dat de groepensamenstelling érg groot is. Als dat voor verpleegkunde ook geldt, kun je rekenen op klassen van 30 man.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 september 2013 @ 19:43:58 #143
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131103926
Windesheim _O_

Een e-mailadres hebben dat bij alle studenten aankomt _O_
pi_131106031
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Windesheim _O_

Mijn telefoon geeft telkens een melding van nieuwe berichten nu, ben het wel zat. :')
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 september 2013 @ 20:42:49 #145
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131106137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:40 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Mijn telefoon geeft telkens een melding van nieuwe berichten nu, ben het wel zat. :')

:').
En die andere er ook serieus op ingaan he _O-

Denk dat die ene gast is gehacked ofzo, met z'n 'hai'.
pi_131106268
Krijg nu wel zin om aan iedereen gr gr ofzo te sturen, maar ik durf niet :@ :')

edit: Als ik nu op allen beantwoorden druk staat er dat ik niet gemachtigd ben om een mail naar dat adres te sturen, hopelijk is het opgelost. M'n anonieme gr gr mail is ook niet aangekomen. ;(

[ Bericht 20% gewijzigd door Facepalm op 12-09-2013 20:55:38 ]
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 12 september 2013 @ 20:58:46 #147
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_131106883
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 20:45 schreef Facepalm het volgende:
Krijg nu wel zin om aan iedereen gr gr ofzo te sturen, maar ik durf niet :@ :')

edit: Als ik nu op allen beantwoorden druk staat er dat ik niet gemachtigd ben om een mail naar dat adres te sturen, hopelijk is het opgelost. M'n anonieme gr gr mail is ook niet aangekomen. ;(
Ah jammer.
pi_131107224
quote:
May the one who started this get raped by a salacious, lascivious orang-utan. Amen.
Oh kijk, heeft er ook iemand zijn engels gehaald. Ik krijg trouwens nog steeds verse mails, hier is nog niks gefikst.

Je ziet trouwens ook de aan de Windesheimmail gekoppelde privémails, beetje achterlijk allemaal.
pi_132893948
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Windesheim _O_

Beetje jammer dat dat feest alweer voorbij is ;(
  donderdag 5 juni 2014 @ 01:39:18 #150
429138 zwitserszakmes
Geen geld, geen Zwitsers.
pi_140732976
Morgen krijg ik een voorlichtingsdag voor de studie accountancy. Thans geen enkele ervaring met deze school, echter hoor ik wel hier en daar dat het niet zo georganiseerd is.
pi_140734211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 01:39 schreef zwitserszakmes het volgende:
Morgen krijg ik een voorlichtingsdag voor de studie accountancy. Thans geen enkele ervaring met deze school, echter hoor ik wel hier en daar dat het niet zo georganiseerd is.
Dat valt wel mee, verschilt echt per opleiding. Heb goede en minder goede ervaringen gehad, maar volgens een vriend die accountancy aan het Windesheim heeft gedaan is die opleiding in ieder geval prima.
pi_140736077
Mijn ervaring is dat het prima geregeld is voor een hogeschool, heb weinig te klagen.
pi_141486644
Voorheen Commerciële Economie gestudeerd op Windesheim (SBE) en nu doe ik de kopopleiding docent economie. Het verschil in organisatie is groot. Bij SBE was het werkelijk een ramp; cijfers die kwijtraken en zelfs een vak afgesloten met een voldoende waar ik nooit iets voor heb ingeleverd.

Echter is het bij de kopopleiding wat beter geregeld. Docenten helpen je goed op weg door de papiermolen en kennen bijna iedereen persoonlijk. Echter was Onderwijskunde 4 een regelrechte ramp; geen studiewijzers, beoordelingswijzen die halverwege de periode veranderen, geen duidelijke beoordelingsrubrics etc. Gelukkig wel afgesloten met een voldoende.

Wat ik echt een ramp vond waren de tentamens; op de meest idiote tijden en ook meegemaakt dat bij inzagemomenten de toetsen nog niet nagekeken waren...

[ Bericht 1% gewijzigd door DenDraeck op 24-06-2014 13:15:11 (spelfouten) ]
pi_141486776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:14 schreef DenDraeck het volgende:
Voorheen Commerciële Economie gestudeerd op Windesheim (SBE) en nu doe ik de kopopleiding docent economie. Het verschil in organisatie is groot. Bij SBE was het werkelijk een ramp; cijfers die kwijtraken en zelfs een vak afgesloten met een voldoende waar ik nooit iets voor heb ingeleverd.

Echter is het bij de kopopleiding wat beter geregeld. Docenten helpen je goed op weg door de papiermolen en kennen bijna iedereen persoonlijk. Echter was Onderwijskunde 4 een regelrechte ramp; geen studiewijzers, beoordelingswijzen die halverwege de periode veranderen, geen duidelijke beoordelingsrubrics etc. Gelukkig wel afgesloten met een voldoende.

Wat ik echt een ramp vond waren de tentamens; op de meest idiote tijden en ook meegemaakt dat bij inzagemomenten de toetsen nog niet nagekeken waren...
OWK sowieso slechte ervaringen mee, niet altijd even goed geregeld.
  maandag 1 september 2014 @ 22:42:00 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_144082830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:28 schreef Facepalm het volgende:
Mijn ervaring is dat het prima geregeld is voor een hogeschool, heb weinig te klagen.
Redelijk. Prima docenten toe hiertoe, maar organisatorisch zeker nog wel een aantal verbeterpunten.

Ook wordt er nog veel uit boeken gewerkt ipv digitalisering :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_144980764
De SED (engineering and design) afdeling is prima. Zit nu in mijn vierde jaar en tot nu toe zijn alle leraren (op een na) erg aardig en kennen ze iedereen bij hun naam. Ook nooit gezeur gehad over cijfers en inleverdingen.
pi_149332021
Stormlooptopic.

Goed om te horen dat het op sommige domeinen en opleidingen beter is geregeld. Na 3.5 jaar kan ik, en met mij vele anderen van hrm, eindelijk beginnen met afstuderen. De helft had allang moeten stoppen vanwege tentamens die na 4 kansen nog steeds niet werden behaald maar goed, het zij zo.
pi_149333130
Succes met afstuderen! Wel raar dat die studenten niet van de opleiding waren getrapt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')