Inderdaad, het is daar zo goed georganiseerd!quote:Op zondag 30 augustus 2009 08:45 schreef Ladidadida het volgende:
Ah Windesheim.... Slecht onderwijs, weinig onderwijs, totaal geen organisatie, niks op orde, zwakzinnige herintreders die docenten moeten voorstellen.. Het is er fantàstisch
Zo zijn alle hogescholen sinds 2004 toch?quote:Op zondag 30 augustus 2009 08:45 schreef Ladidadida het volgende:
Ah Windesheim.... Slecht onderwijs, weinig onderwijs, totaal geen organisatie, niks op orde, zwakzinnige herintreders die docenten moeten voorstellen.. Het is er fantàstisch
Tot 2006 of 2007 stond Windesheim aangeschreven als één van de beste hogescholen om een lerarenopleiding te volgen... Als dat nog steeds zo is, wil ik niet weten wat voor hel het is op andere scholenquote:Op zondag 30 augustus 2009 09:13 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Zo zijn alle hogescholen sinds 2004 toch?
Je lijkt het Saxion College te Deventer wel te omschrijven.quote:Op zondag 30 augustus 2009 08:45 schreef Ladidadida het volgende:
Dat dusquote:Op zondag 30 augustus 2009 09:46 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Tot 2006 of 2007 stond Windesheim aangeschreven als één van de beste hogescholen om een lerarenopleiding te volgen... Als dat nog steeds zo is, wil ik niet weten wat voor hel het is op andere scholen
Nee maar wel veel, dit verhaal ging precies op voor mijn studietijd (Fontys)quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:13 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Zo zijn alle hogescholen sinds 2004 toch?
Je studeerde aan de RuG, toch?quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:42 schreef Viking84 het volgende:
Ah op de uni is ook niet alles even goed georganiseerd, hoor, dus dat is instellingen voor hoger - en vast ook middelbaar - (beroeps)onderwijs eigen.
Bij de herintreders vrees ik, colleges krijg je er iig niet voorquote:Op zondag 30 augustus 2009 09:58 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Je lijkt het Saxion College te Deventer wel te omschrijven.
Ik vraag me serieus af waar mijn 1500 euro lesgeld blijft.
Ik doelde ook niet zozeer op de RUG, maar op de UvAquote:Op zondag 30 augustus 2009 10:45 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Je studeerde aan de RuG, toch?
Daar studeer ik nu en geloof me, de RuG heeft haar zaakjes echt 3000x beter voor elkaar dan Windesheim
Ja en?quote:Op zondag 6 september 2009 19:30 schreef MikeLowrey het volgende:
Hoe zit het met de roosters bij windesheim? Vorig jaar in Arnhem had ik nauwelijks les nu moet ik morgen, dinsdag en woensdag tot half 7
Vreselijk zijn die, hoe vaak ik niet de lessen daar ben doorgekomen met spelfouten verbeteren...quote:Op maandag 14 september 2009 19:58 schreef Viking84 het volgende:
Zo, na een week Windesheim kan ik beamen dat het echt een drama is: geen studiewijzers, dus onduidelijkheid tav wat wanneer ingeleverd moet worden, docenten die de Nederlandse taal niet goed beheersen, docenten die lesgeven aan de lerarenopleiding, maar zelf geen interessante les kunnen geven....
Ik troost me maar met de gedachte dat het ergste na de kerst voorbij is.
Medestudenten zijn wel okquote:Op maandag 14 september 2009 20:01 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Vreselijk zijn die, hoe vaak ik niet de lessen daar ben doorgekomen met spelfouten verbeteren...![]()
Wacht maar tot je de lui ziet die bij de tentamens zitten, die zijn het leukst!![]()
![]()
Hoe zijn je studiegenoten btw?
http://www.refdag.nl/arti(...)ting+Windesheim.htmlquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:44 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren m'n eerste tentamen gemaakt op Windesheim.. Nuff said.
Wat is er met Windesheim en fraude, Sylvana?
Lees dit topic eens door, dan weet je gauw genoeg wat we ervan vindenquote:Op donderdag 4 februari 2010 15:42 schreef LadyDanae het volgende:
Hai!![]()
Ik wil in september beginnen met een studie (ik twijfel nog tussen Journalistiek of LVO Nederlands) aan het Windesheim. Heb drie jaar bij de RUG gestudeerd maar heb moeite met het systeem (hier heb je 10 boeken, we zien je over een half jaar bij het tentamen!). Ben nu 21 jaar en ik wil graag in Groningen blijven wonen want ik woon hier in een erg fijn huis met mijn vriend.
Over het algemeen hoor ik goede verhalen over het Windesheim, maar wat vinden jullie er van?
En hoeveel contacturen heb je ongeveer in de week? Ik krijg nog maar voor een korte periode stufi dus ik hoop er naast te kunnen werken..
Morgen is er een open dag, daar ga ik sowieso naar toe.
Bij de kopopleiding ligt het niveau niet erg hoog. Het tempo wel. Tijdens het LWT (leerwerktraject) ga je één á twee dagen naar Zwolle en twee dagen naar de stageschool. Tijdens het LiO-traject (LiO = leraar in opleiding) ga je vier dagen naar je stageschool en één dag naar Zwolle. Veel tijd om erbij te werken heb je dus niet. Maar ik spreek nu over de kopopleiding hè. Ik denk dat de vierjarige opleiding goed te doen is, zeker als je van de uni komt. En je bouwt het lesgeven langzaam op. En je wordt idd meer aan het handje gehouden. Echter: in organisatorisch opzicht is Windesheim wel absoluut de mindere van de RUG, daar moet je je niet op verkijken.quote:Op donderdag 4 februari 2010 16:17 schreef LadyDanae het volgende:
Ik heb dit topic en de vorige twee doorgelezen, maar het meeste is toch wel van een aantal jaar geleden. Er kan veel veranderen in een jaar
Ik heb Archeologie gestudeerd, maar geen BA gehaald. Heeft er dus niks mee te maken en ik zal gewoon bij het begin moeten beginnen. Ik heb wel gelezen dat je een versneld programma kan doen als je daar "het niveau voor hebt" maar ik weet niet zo goed wat ik me daar bij moet voorstellen. Iemand hier die dat doet? Ik heb overigens het VWO vrij gemakkelijk afgerond.
Viking, hoe is de opleiding? Ligt het niveau hoog? Heb je naast je stage en de contacturen nog tijd om te werken?
Jawel, maar Groningen is dat waard.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 00:28 schreef LadyDanae het volgende:
En ging dat een beetje? Werd je niet helemaal zat van 2 uur per dag in een volle trein?
Leuk ook hoe de voornaamste reden om van D naar X te verhuizen "betere ICT-voorzieningen met het oog op de moderne wensen" waren. Juist ja, nergens ook maar een lullig stopcontact voor je laptop te vinden.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:33 schreef MrManiak het volgende:
WINDESHEIM DE GEKSTE... Enzo.
Tering, wat is gebouw X toch een constructief fiasco...
Niet over Windesheim als organisatie, maar vooral over gebouw Xquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:32 schreef Gamefan24 het volgende:
Wat een geklaag van sommige mensen hier over WindesheimIk vind Windesheim zo slecht nog niet, maar ik volg dan ook een afstandstudie
Zovaak ben ik dr dus niet. Moet wel zeggen dat ik steeds genietend met de trein in Zwolle arriveer, alvorens ik naar Windesheim loop.
Vind wel dat de afstandstudie beter gemaakt had kunnen worden, ook het feit dat je overal opnieuw moet inloggen e.d. Moest in het begin ook zelf overal achteraan zitten, maar ik kom van de uni dus ben dat wel gewend.
Sommige mensen willen dat alles precies voor hen wordt geregeld, ik klaag dus ook niet als ik zelf dingen moet uitzoeken/ondernemen op Windesheim.
Wat dan zoal?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:20 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb wel klachten over de organisatie op Windesheim. Véél ook. Wat een enorme teringzooi is het daar.
Om even wat dingen te noemen:quote:
Dat was altijd mijn grootste bron van frustratie.. wat een randmongolen lopen daar rond zeg, werkelijk niet normaal.quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:22 schreef Viking84 het volgende:
onbekwame docenten die zelf niet eens weten hoe ze les moeten geven, domme opdrachten waar je geen drol van leert.
Inderdaad!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:28 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Dat was altijd mijn grootste bron van frustratie.. wat een randmongolen lopen daar rond zeg, werkelijk niet normaal.
Je hebt iig een goed voorbeeld hoe het niet moet.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 23:02 schreef Intrepidity het volgende:
Exit windesheimGisteren afgestudeerd met een 9 en 3 8'en voor de 4 afstudeeronderdelen (opl. Informatica)
Hoezo toelatingsexamen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:22 schreef rub3n het volgende:
Whoohoo! Ik weet mijn klas. (SBE)
Vrijdags vrij!
Nu nog mijn toelatingsexamen halen haha
Ja hoor. Maar blij dat ik er vanaf ben. Supermakkelijk en eigenlijk leer je geen reet. Wel een leuke tijd gehad hoorquote:Op donderdag 2 september 2010 20:51 schreef MaartenVanRossem het volgende:
[..]
Jij hebt toch ook Communicatie gedaan op windesheim? Beviel die studie je een beetje?
Ik doe Journalistiek en het bevalt wel goed hoorquote:Op dinsdag 14 september 2010 19:53 schreef MetBas het volgende:
Is het echt zo erg allemaal? Ik wou graag journalistiek gaan doen aan Windesheim maar nu twijfel ik toch na al die negatieve verhalen.. Hier leek het toch allemaal vrij goed beoordeeld door studenten.
Wil volgens mij niet. Je kon wel altijd een usbstick direct in de printer steken.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:11 schreef rub3n het volgende:
Weet iemand of/hoe het mogelijk is om vanaf een MacBook te printen op school?
Via een (windows) laptop kan je het instellen via printing01.windesheim.nl ofzo. Maar via de mac?
Hoe is je klas en wat waren je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het in Zwolle is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:18 schreef Pino112 het volgende:
Nog meer mensen die morgen beginnen met Informatica?.
Vandaag eerste echt lesdag gehad, 1.45 uur maar. Kan ik dus nog weinig van zeggen.quote:Op maandag 5 september 2011 23:15 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Hoe is je klas en wat waren je ervaringen? Ben wel benieuwd hoe het in Zwolle is.
En welke opleiding volg je daar precies?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:58 schreef Opaas het volgende:
Ze kunnen er nu niet met de pet naar gooien, nu ze onder versterkt toezicht staan... Heb je dat van die studenten gehoord op de open dag ofzo? Windesheim is nummer één als het gaat om laksheid en ze leren het nooit. Laatst ook weer. Tentameninzage... Was nog niks nagekeken en hadden ook nog geen cijfers terug. Geweldig zo'n inzage. Tweede keer van dit jaar al. En ohja...bijna vergeten. Ze zijn voor de 4e keer dit jaar een DBP van mij kwijtgeraakt. Heel erg lekker.
Echt, soms denk je gewoon dat ze het erom doen.
Henrico? Dat is me toch een aparte vent maar echt geweldig om naar te luisteren. Eén van de weinige die weer waar het om draait bij hrm.quote:Op maandag 7 mei 2012 11:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Die Baars (o.i.d.) kerel is trouwens wel iemand die P&A de moeite waard maakt
nee juni is de laatste. Juli en augustus slaan over.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:07 schreef monsterd. het volgende:
Even een korte vraag: als je collegegeld in termijnen betaald dan was mei de laatste maand toch? Juni en juli hoeven worden overgeslagen toch?
Beetje laat, maar dat is Henrico, jaquote:Op maandag 7 mei 2012 11:58 schreef Opaas het volgende:
[..]
Henrico? Dat is me toch een aparte vent maar echt geweldig om naar te luisteren. Eén van de weinige die weer waar het om draait bij hrm.
Leuke ietwat aparte vent die iets weet omdat hij het heeft meegemaakt ipv talloze boeken heeft bestudeerd.
Ik kan nu schelden in 8 verschillende talen dankzij hem haha.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Beetje laat, maar dat is Henrico, ja
Die vent is echt een fantastische docent imho, en nog enorm grappig ook.
Bij mij was 3 maand van tevoren al bekend wanneer de introweek is en wanneer de introductie met je SLB'er en de klas is. Ik denk dat de luie communicatie dus afhankelijk is per studie. Ikzelf doe Journalistiek.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:31 schreef ArnosL het volgende:
Vorige week introgesprek gehad met iemand van Technische Bedrijfskunde die me vertelde dat er deze week een introductie is, maar dat dat niks met school te maken heeft. Ok, daar heb ik geen behoefte aan, dus dan geniet ik nog even van een paar dagen vrij.
Werd ik toen straks gebeld door iemand van Windesheim dat er vandaag een introductie was en mijn naam ook op de lijst stond, maar dat ik niet aanwezig was. Er is vandaag en morgen schijnbaar een introductie met je klas en je SLB'er, maar daar heb ik dus totaal geen info over gehad.
Is dit typerend voor de communicatie binnen Windesheim? Dan wordt het nog wat namelijk.
Over de introductiedag heb ik - behalve drie maanden geleden dan - nog geen bericht gehad. Er stond in de brief drie maanden geleden al wanneer de introductiedag zou zijn. Toch zijn er nu aardig wat studenten die het of niet gelezen hebben, of het vergeten zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:13 schreef Opaas het volgende:
In mijn eerste jaar kreeg ik het een week van te voren dus was prima te doen. Ik kan me vaag herinneren dat de introductieweek 1 vsp waard is. Moet je die misschien ook nog extra inhalen ook wat niet heel veel werk is maar wel weer mogelijk extra werk.
Welkom op windesheim btw.:)
Toch blij dat mijn twitterende SLB-er zegt dat we met een uurtje wel klaar zijn. Verwacht in dat uurtje gelukkig geen vlot te bouwen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:37 schreef ArnosL het volgende:
Vandaag de introductiedag gehad. Bleek opeens dat we een vlot moesten bouwen, zodat iedereen elkaar leerde kennen. Fijn dat ik en een heel aantal anderen daar geen bericht over hebben gehad, dus we hadden geen schone kleding bij ons. Uiteindelijk wel droog gebleven gelukkig.
Communicatie kan bij Windesheim wel wat beter dus, al heb ik verder een leuke dag gehad
Ik weet bijna zeker dat er op Studielink bij mij toch echt tien termijnen staan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 12:04 schreef CindieY het volgende:
Heeft iedereen die collegegeld in termijnen betaalt opeens 9 termijnen ipv 10? Ik weet zeker dat ik voorgaande jaren namelijk altijd in 10 termijnen heb betaald.
Verder kreeg ik net in de mail binnen dat de lesuren verkort zijn naar 50 minuten en het 4de en 5de uur zelfs maar 45 minuten. Ook lekker op tijd gecommuniceerd..
Ja ik, voor de derde/vierde keer alweerquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Facepalm het volgende:
Tijd voor een kick! Zijn er hier nog meer mensen die in september naar Windesheim gaan? Ik ga dan zelf beginnen met Verpleegkunde.
Derde jaar hier.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef Facepalm het volgende:
Tijd voor een kick! Zijn er hier nog meer mensen die in september naar Windesheim gaan? Ik ga dan zelf beginnen met Verpleegkunde.
Nog nooit? Ik doe hrm en zie het om me heen gebeuren. Vooral met strategisch management. Je zult het pas vanaf het tweede jaar zien aangezien je maar een aantal keer per jaar een bepaald tentamen kan maken. Die 5e kans die mensen krijgen heb ik alleen nog maar bij tentamens voor de propedeuse gezien. Ga nu naar het 3e jaar dus kan nog niets over de andere tentamens zeggen.:pquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Welke opleiding? Heb ik met MER en P&A iig nog nooit gezien dat iemand 5 kansen kreeg.
Bij mijn minor zitten er 1 of 2 uit een mer klas die net de vijfde kans hebben gemaakt voor financieel of economisch nogwat. Weet het exacte vak niet. Dat was afgelopen maandag.Gebeurt dus ook bij mer.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:05 schreef monsterd. het volgende:
Kreeg ik maar bij de MER nog een extra kans. Windesheim laat mij nu een jaar (!) extra vertraging oplopen zodat ik 4 tentamens kan herkansen... Voor de rest heb ik al afgestudeerd etc
Maar als je het hebt over bmr zal het wel om journalistiek gaan.
Ah, ik heb inderdaad alleen de eerste gedaan dus dat is dan makkelijkquote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:40 schreef Opaas het volgende:
[..]
Nog nooit? Ik doe hrm en zie het om me heen gebeuren. Vooral met strategisch management. Je zult het pas vanaf het tweede jaar zien aangezien je maar een aantal keer per jaar een bepaald tentamen kan maken. Die 5e kans die mensen krijgen heb ik alleen nog maar bij tentamens voor de propedeuse gezien. Ga nu naar het 3e jaar dus kan nog niets over de andere tentamens zeggen.:p
En je gaat nu geschiedenis studeren? Die-hard haha! Schijnt een erg leuke studie te zijn.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 03:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ah, ik heb inderdaad alleen de eerste gedaan dus dat is dan makkelijk
Wat voor opleiding?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:30 schreef Facepalm het volgende:
Ik zit nog te twijfelen of ik naar Windesheim ga in Zwolle of in Almere. Ik kan m'n studie op beide scholen volgen en beide hebben ongeveer evenveel reistijd, maar Almere is kleinschaliger (30 man tegen ongeveer 200 man in Zwolle). Iemand die hier meer over kan zeggen?
Weet niet of dat voor alle opleidingen geldt, maar op mijn opleiding in Zwolle (Windesheim) merk ik wel dat de groepensamenstelling érg groot is. Als dat voor verpleegkunde ook geldt, kun je rekenen op klassen van 30 man.quote:
Mijn telefoon geeft telkens een melding van nieuwe berichten nu, ben het wel zat.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Windesheim
Een e-mailadres hebben dat bij alle studenten aankomt
quote:Op donderdag 12 september 2013 20:40 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Mijn telefoon geeft telkens een melding van nieuwe berichten nu, ben het wel zat.
Ah jammer.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:45 schreef Facepalm het volgende:
Krijg nu wel zin om aan iedereen gr gr ofzo te sturen, maar ik durf niet![]()
edit: Als ik nu op allen beantwoorden druk staat er dat ik niet gemachtigd ben om een mail naar dat adres te sturen, hopelijk is het opgelost. M'n anonieme gr gr mail is ook niet aangekomen.![]()
Oh kijk, heeft er ook iemand zijn engels gehaald. Ik krijg trouwens nog steeds verse mails, hier is nog niks gefikst.quote:May the one who started this get raped by a salacious, lascivious orang-utan. Amen.
Beetje jammer dat dat feest alweer voorbij isquote:Op donderdag 12 september 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
Windesheim
Een e-mailadres hebben dat bij alle studenten aankomt
Dat valt wel mee, verschilt echt per opleiding. Heb goede en minder goede ervaringen gehad, maar volgens een vriend die accountancy aan het Windesheim heeft gedaan is die opleiding in ieder geval prima.quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:39 schreef zwitserszakmes het volgende:
Morgen krijg ik een voorlichtingsdag voor de studie accountancy. Thans geen enkele ervaring met deze school, echter hoor ik wel hier en daar dat het niet zo georganiseerd is.
OWK sowieso slechte ervaringen mee, niet altijd even goed geregeld.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:14 schreef DenDraeck het volgende:
Voorheen Commerciële Economie gestudeerd op Windesheim (SBE) en nu doe ik de kopopleiding docent economie. Het verschil in organisatie is groot. Bij SBE was het werkelijk een ramp; cijfers die kwijtraken en zelfs een vak afgesloten met een voldoende waar ik nooit iets voor heb ingeleverd.
Echter is het bij de kopopleiding wat beter geregeld. Docenten helpen je goed op weg door de papiermolen en kennen bijna iedereen persoonlijk. Echter was Onderwijskunde 4 een regelrechte ramp; geen studiewijzers, beoordelingswijzen die halverwege de periode veranderen, geen duidelijke beoordelingsrubrics etc. Gelukkig wel afgesloten met een voldoende.
Wat ik echt een ramp vond waren de tentamens; op de meest idiote tijden en ook meegemaakt dat bij inzagemomenten de toetsen nog niet nagekeken waren...
Redelijk. Prima docenten toe hiertoe, maar organisatorisch zeker nog wel een aantal verbeterpunten.quote:Op donderdag 5 juni 2014 09:28 schreef Facepalm het volgende:
Mijn ervaring is dat het prima geregeld is voor een hogeschool, heb weinig te klagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |