quote:
Om even wat dingen te noemen:
- ik doe de kopopleiding leraar VO/BVE (éénjarige lerarenopleiding als je al een diploma hebt in een bepaald vakgebied) en er werd steeds tegen ons gezegd dat het assessment eind januari zou zijn. Kregen we na de kerstvakantie ineens te horen dat het portfolio een week daarna al ingeleverd moest worden en dat de assessments half januari zouden zijn. Mijn punt is dus: heel laat horen wanneer het assessment is en ineens idioot snel het portfolio moeten inleveren. We hebben dus geprotesteerd met z'n allen en toen is het een maand uitgesteld.
- voor Pasen zou er een tentamen zijn, maar dat werd ineens verplaatst naar de week na Pasen. Vervolgens kregen we mail dat het nog een keer verplaatst werd, omdat veel studenten niet wisten dat het tentamen de 12e zou zijn

. Vond ik echt zo'n domme smoes: als je weet dat het tentamen niet doorgaat, dan zoek je toch uit wanneer het wél is?
- ergens in februari kregen we te horen dat we voor de zomervakantie nog even 150 uur moeten steken in vakopdrachten. Half april horen we ineens dat die opdrachten voor juni al af moeten zijn. Dat gaat natuurlijk nooit lukken, dus dat betekent dat het erg rustig zal zijn op de diplomauitreiking in juli.
- voor de rest zit het organisatorisch slecht in elkaar: studiewijzers en readers die gemaakt zijn voor de reguliere studenten (want het is de moeite kennelijk niet waard om speciaal voor de kopopleiding een reader in elkaar te zetten

), in periode 3 een keer de Roos van Leary gaan uitleggen, terwijl we daar in periode 2 al mee moesten werken, werkdruk niet goed verspreid, onbekwame docenten die zelf niet eens weten hoe ze les moeten geven, domme opdrachten waar je geen drol van leert.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb geen goed woord over voor Windesheim.