quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:55 schreef KaasEindbaas het volgende:
Vraag het Nikolai Tesla. Hij beweerde een manier een te hebben om de Aarde letterlijk te kunnen splijten.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 01:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt daarmee nooit goede dingen van plan zijn
Denk je dat hij een metro in New York gaat kapen?quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:02 schreef SpecialK het volgende:
Verdomme, oversight. Wat ga je nu weer voor vervelende kwajongens streken uithalen. Vertel het mij (wellicht in PM) zodat ik nu al eventueel put-opties kan aanschaffen.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:02 schreef SpecialK het volgende:
Verdomme, oversight. Wat ga je nu weer voor vervelende kwajongens streken uithalen. Vertel het mij (wellicht in PM) zodat ik nu al eventueel put-opties kan aanschaffen.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Denk je dat hij een metro in New York gaat kapen?
Buig er een van dik koperdraad, steek de ene kant in de grond en monteer er aan de andere kant een bliksemafleider op.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:40 schreef Oversight het volgende:
Hoe zou je dit effect op een simpele manier kunnen versterken, of zelfs richten, met behulp van huis-tuin-en keukengereedschap ?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Buig er een van dik koperdraad, steek de ene kant in de grond en monteer er aan de andere kant een bliksemafleider op.
De R4DS is al jaren oud. Het staat op 10.000en websites. Kortom, het is niet bepaald verborgen kennis. Wel verboden op fok.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:15 schreef Iblis het volgende:
De RFID-zapper is al een 3 jaar oud concept, en berust op de werking van de chip. Het verhaal heeft op Tweakers gestaan, is op TV gekomen, Heise heeft er dacht ik aandacht aan besteed, het is op Wikipedia te vinden, kortom, het is niet bepaald verborgen kennis.
Of ik het er mee eens ben is irrelevant. Ik geef alleen aan dat het niet zo slim is.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:21 schreef Iblis het volgende:
Dat valt onder modchips, dit niet. Als je het er niet mee eens bent dan mag je het in FB aankaarten of aan een admin vragen.
Eigenlijk gewoon heel veel aan elektronische zooi die mensen bij zich dragen, inclusief wellicht pacemakers.quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:28 schreef Iblis het volgende:
Hier wordt ’m vooral vertelt hoe het concept werkt en dat hij het nooit op 2 meter afstand werkend gaat krijgen doordat de sterkte van het veld te zeer afneemt. Maakt hij het veld zo groot dat het wel werkt, dan kan hij waarschijnlijk ook telefoons en videocamera's gaan vergoeden.
– ’t is hier geen KLB –quote:Op zondag 30 augustus 2009 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Of ik het er mee eens ben is irrelevant. Ik geef alleen aan dat het niet zo slim is.
Ik zeg ook 10 seconden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:45 schreef Iblis het volgende:
Als je je paspoort in de magnetron stopt, dan heb je kans dat de antenne zo heet wordt dat er brandvlekken achterblijven. Het idee van deze truc met een spoel is dat dat niet gebeurt.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:13 schreef Iblis het volgende:
Even een waarschuwing dus voordat je het in de praktijk gaat brengen:
quote:Je overtreedt waarschijnlijk een wet m.b.t. telecommunicatie en het mogen uitzenden in een bepaald frequentiegebied.
quote:Je sloopt het eigendom van anderen, waaronder ook andere elektronische apparatuur.
quote:Je brengt mensen met pacemakers in gevaar.
quote:Je irriteert mensen doordat ze tijd en moeite moeten doen om een nieuwe chipkaart te halen.
quote:Je zit met condensatoren te werken die vrij veel lading moeten kunnen bevatten, wat ook voor jezelf niet ongevaarlijk is.
quote:Het plan werkt waarschijnlijk niet in de praktijk, alhoewel het in theorie kan.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:57 schreef Bensel het volgende:
je zou ehet gericht kunnen maken. maw, de straling een bepaalde richting op forceren. Een straalzender dus.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:48 schreef huhggh het volgende:
Oversight,
Het maken van een apparaat dat een "kleine" EM-puls genereert is nogal lastig als je ook nog mobiel wilt zijn.
Je zal minimaal een behoorlijke accu nodig hebben.
Ik zou in eerste instantie zeker denken aan een buis-constructie ja.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:48 schreef Oversight het volgende:
[..]
HOE kan ik ervoor zorgen dat de puls niet naar alle kanten, zoals bij de spoel hierboven...... maar gericht 1 kant opgaat?
zou een holle buis met de spoel erin over de lengte van de hele buis dat oplossen ?
Heb je trouwens een URl hiervan?quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:48 schreef Oversight het volgende:
[..]
de "oude-flitser" heeft al bewezen sterk genoeg te zijn binnen een afstand van 3 meter, dat is niet het grootste struikelblok.
[ afbeelding ]
Met illustratie:quote:Op zondag 30 augustus 2009 02:32 schreef Oversight het volgende:
[..]
briljant, en met wat haken en ogen helemaal haalbaar,
geplaatst op de lijst van "uitproberen"
– irrelevant, deze topic gaat over elektromagnetische puls, niet over Oversight –quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:53 schreef Repeat het volgende:
Waarom zou je dit willen?
Je eigen paspoortchip onklaar maken kan ik me nog voorstellen, maar andere reizigers zo lastigvallen
Daar zat ik ook inderdaad aan te denken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:10 schreef HuHu het volgende:
Gebruik een Pringlesbus, de onofficiële wifi-extender.
Wat een enorme kulargumenten. Er zijn heel veel bezwaren tegen de OV chipkaart aan te voeren, maar deze bezwaren kun je tegen bijna elk systeem aanvoeren. De laatste zelfs bij normaal geld! (En kan overigens wel degelijk jouw probleem zijn als je EM waves gaat uitzenden, hoewel het toegegeven volgens mij een grijs gebied is.)quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:34 schreef Oversight het volgende:
nope, dat doen de mensen die dit systeem heben gebouwd, en ingevoerd...
[..]
daar kan ik mee leven, het is iedereen vrij om gebruik te maken van een systeem waarvan je weet dat je dit risico loopt, net als de lezer die (niet gekoppeld aan het systeem) al je tegoed in 1 keer herschrijft naar 0, niet mijn probleem, wel een leuke bijzaak.
Welke is dat?quote:over twee jaar is er een leuke conferentie in nederland, je bent bij deze kostenloos uitgenodigd voor een mooie demo.
Welk punt precies? Loopt TS ook met een elektromagneet rond om bankpassen onklaar te maken? Wiste hij vroeger ook zo in de videotheek VHS banden? Het heikele punt van de OV ligt in aan de ene kant privacy sfeer en aan de andere kant in de eventuele kloonbaarheid van de kaart, niet zozeer in het feit dat je de passen van het systeem of de lezers zelf onklaar kunt maken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 17:45 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niks mis als iemand een punt probeert duidelijk te maken.
Als er naar een motivatie wordt gevraagd van TS was mijn oude koe wel degelijk relevant.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:44 schreef Iblis het volgende:
Topictitel weer teruggezet, wat irrelevante discussie m.b.t. de persoon Oversight weggehaald – daar is deze topic niet voor bedoeld – en nu weer verder. Prima dat je vraagt wat hij ermee wil, maar er hoeven geen allerhande oude koeien uit de sloot gehaald te worden.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:44 schreef Iblis het volgende:
Topictitel weer teruggezet, wat irrelevante discussie m.b.t. de persoon Oversight weggehaald – daar is deze topic niet voor bedoeld – en nu weer verder. Prima dat je vraagt wat hij ermee wil, maar er hoeven geen allerhande oude koeien uit de sloot gehaald te worden.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:10 schreef HuHu het volgende:
Gebruik een Pringlesbus, de onofficiële wifi-extender.
Als de puls net zo werkt als de meeste straling, kun je zelf bepalen hoe geconcentreerd en welke oppervlakte je wilt (natuurlijk inv. gecorrelleerd) door bv een taps toelopende buis te gebruiken zal de puls geconcentreerder zijn maar een kleiner oppervlakte beslaan.quote:
Een vrij sterke magneet kun je best kopen of zelf maken... (elektromagneet, dan)quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:51 schreef oompaloompa het volgende:
Zou een enorm sterke magneet niet net zo goed werken en minder onhandelbaar zijn trouwens? (of is daar moeilijk aan te komen vanwege de duidelijke gevolgen?)
Een magneet alleen heeft geen effect op een chip.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Want daar weet je het antwoord beter op dan TS natuurlijk.
Zou een enorm sterke magneet niet net zo goed werken en minder onhandelbaar zijn trouwens? (of is daar moeilijk aan te komen vanwege de duidelijke gevolgen?)
Maar een electromagnetische puls wel? Ik dacht namelijk altijd dat een emp een korte stoot magnetisme was namelijk.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Een magneet alleen heeft geen effect op een chip.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als de puls net zo werkt als de meeste straling, kun je zelf bepalen hoe geconcentreerd en welke oppervlakte je wilt (natuurlijk inv. gecorrelleerd) door bv een taps toelopende buis te gebruiken zal de puls geconcentreerder zijn maar een kleiner oppervlakte beslaan.
(dit lijkt me gebasseerd op mn natuurkunde-kennis maar ik studeer t niet of zo dus zou het fout kunnen hebben)
quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:51 schreef oompaloompa het volgende:
–dit gedeelte van de discussie was klaar–
Volgens mij is het idee dat er een zekere flux is. Een magneet zelf kun je wel gebruiken om een stroom op te wekken, maar dan moet je die bewegen. Ergens alleen een magneet naast liggen wekt geen stroom op.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar een electromagnetische puls wel? Ik dacht namelijk altijd dat een emp een korte stoot magnetisme was namelijk.
Ik krijg er van die Fight-club achtige denkbeelden bij, maar er zijn amper nog videotheken, laat staan met videobanden.quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee dat er een zekere flux is. Een magneet zelf kun je wel gebruiken om een stroom op te wekken, maar dan moet je die bewegen. Ergens alleen een magneet naast liggen wekt geen stroom op.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik krijg er van die Fight-club achtige denkbeelden bij, maar er zijn amper nog videotheken, laat staan met videobanden.(En dan alsnog; what's the point in that.)
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:49 schreef ThE_ED het volgende:
Leuker dan elektronisch spul met een EM wave slopen, vind ik zelf, was een systeem dat op HAR werd gedemonstreerd waarmee je de tags van jouw RFID kaarten kunt "afschermen" door een ander signaal uit te zenden met een apparaatje in bijv. je tas. (Wat blijkbaar mag omdat het zendgebied een vrij te gebruiken stukje is in de band) Zo kun je dan alleen datgene ter beschikking stellen van externe readers van wat jij vindt dat op dat moment nodig is.
Ja, ik heb jou niet gezien?!quote:
Ja, het huidige ding is toch nog wat onhandig groot hequote:die is inderdaad erg leuk, en de opvolger zal toch op z'n minst via de usb van je iphone een reeks kunnen aanmaken die op een willekeurig moment prettig is om uit te zenden ?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:00 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, het huidige ding is toch nog wat onhandig groot he
(of toch iig niet iets dat je altijd handig meeneemt om je privacy te beschermen in een alledaagse omgeving)
Dat zou best eens kunnen idd, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe zo'n stroboscoop in elkaar zit; als ik er even kort over denk zou er wellicht iets in zitten ja.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:15 schreef Oversight het volgende:
zou een "discoflits-lamp" strobo-dinges ? ook werken als generator ?
Dan heb je in ieder geval een constante stroom ontladingen ,... toch ?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:20 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen idd, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe zo'n stroboscoop in elkaar zit; als ik er even kort over denk zou er wellicht iets in zitten ja.
Ben wel benieuwd, ben nog bezig met een overzichtje met allerhande manieren waarom de chipkaart een onverstandig idee is. (Al is het maar omdat lowtech hacks zoals het poortje openduwen ook gewoon supergoed werken.)quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:29 schreef Oversight het volgende:een stukje motivatie,.... komt hier zo direct.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, ben nog bezig met een overzichtje met allerhande manieren waarom de chipkaart een onverstandig idee is. (Al is het maar omdat lowtech hacks zoals het poortje openduwen ook gewoon supergoed werken.)
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
Nou, ik heb geen kinderen, maar volgens mij is de echte uitdaging betaald en "zoals het hoort" er met een kinderwagen doorheen te komen.
quote:
Amen to that!quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
Nou, ik heb geen kinderen, maar volgens mij is de echte uitdaging betaald en "zoals het hoort" er met een kinderwagen doorheen te komen.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef Exoteria het volgende:
[..]
Amen to that!
Op de beurs (rdam) trap ik vandaag of morgen heel ondamesachtig en oncharmant één van die tiefus poortjes eruit.
I
quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:52 schreef ThE_ED het volgende:
–alhoewel interessant, hier toch off-topic–
quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:
Dit is geen KLB over de OV chipkaart in de implementatie ervan! En OV hokjes kapot maken is strafbaar denk ik.
quote:Nu weer ontopic, ik denk dat een stroboscoop inderdaad ook met een condensator werkt.
Misschien zelf wel meerdere die om de beurt flink ontladen.
quote:De effectiviteit van de Pringelbus hangt erg af van de lengte van de golf die geproduceerd wordt. Maar daar heb ik verder niet al te veel verstand van.
Dat wou ik ook net zeggen: een paar jaar geleden was het rage om die dingen op te voeren, door de uitgangsweerstand te overbruggen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:49 schreef DemonRage het volgende:
Een elektrische vliegenmepper ontladen door een elektromagneet kan misschien ook best wel een puls geven.
Met een simpele 555 chip moet het probleemloos mogelijk zijn om een stuk of wat flitsers aan te sturen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
mompelt nog iets over ongelukjes.......
[..]
meerdere, briljant, ...en haalbaar...
[..]
ben aan het spitten, zal vast mensen tegenkomen die het wel echt weten, en zal het hier blijven melden..
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:28 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat wou ik ook net zeggen: een paar jaar geleden was het rage om die dingen op te voeren, door de uitgangsweerstand te overbruggen.
quote:Tips:
* werk in een ruimte met zo weinig mogelijk metalen voorwerpen
* raak een circuit met een condensator niet met blote handen aan
* laat telefoons, autosleutels en bankpassen op ruime afstand liggen
quote:Dit topic is bedoeld als vermaak, je hebt wel een heel erg sterk apparaat nodig om een beveiligingspoortje in rook te doen opgaan met een gemodificeerde wegwerpcamera
quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:34 schreef MaGNeT het volgende:
Maar als het kan, betekent het niet dat het moet.
Hoe weet je zo zeker dat een EMP ook effect heeft op een pacemaker?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Catbert het volgende:
Je weet dat sterke EM pulsen ook effecten hebben op pacemakers? Wat je in je eigen huis allemaal kapot maakt boeit me niet zo, maar als je serieus overweegt dit bij andere mensen in de buurt te gebruiken dan verdien je een grote schop onder je hol.
Gastquote:Op dinsdag 1 september 2009 18:33 schreef huhggh het volgende:
Hoe weet je zo zeker dat een EMP ook effect heeft op een pacemaker?
Daar is bij mijn weten nooit onderzoek naar gedaan.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Catbert het volgende:
Je weet dat sterke EM pulsen ook effecten hebben op pacemakers? Wat je in je eigen huis allemaal kapot maakt boeit me niet zo, maar als je serieus overweegt dit bij andere mensen in de buurt te gebruiken dan verdien je een grote schop onder je hol.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:54 schreef ouderejongere het volgende:
Ook een gezond mens kan een hartstilstand krijgen van een sterke EMP, niet alleen een pace-maker is hier gevoelig voor.
Tijdens "Starfish Prime" is er van die "theorie" in de praktijk in ieder geval niks van gebleken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:20 schreef Oversight het volgende:
[..]
dacht eigenlik hetzelfde, spier bestuurd door stroom.... en afhankelijk van een ritme om de functioneren...
Check!
quote:Op woensdag 2 september 2009 00:17 schreef huhggh het volgende:
[..]
Tijdens "Starfish Prime" is er van die "theorie" in de praktijk in ieder geval niks van gebleken.
Je kan de impact van een EMP natuurlijk ook overdrijven
Hebben wij het hier nou over "niet-dodelijke wapens" of over "EMP-wapens"?quote:Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Oversight het volgende:
[..]
gelet de dodelijke slachtoffers van de "niet-dodelijke" wapens, wil ik best voorzichtig zijn, en uitgaan van het slechtste scenario...
en gewoon testen over een jaar of wat, op een nietsvermoedende politicus, machtsdrager journalist.
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:11 schreef huhggh het volgende:
[..]
Hebben wij het hier nou over "niet-dodelijke wapens" of over "EMP-wapens"?
Gras is groen, maar niet alles wat groen is is gras.
Ik heb het hier alleen over EMP-wapens, niet uitwijkend naar "niet-dodelijke wapens" in het algemeen.
Simpel versterken ? Probeer eens een serie-aansluiting op een bliksem-afleider. ben benieuwd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:40 schreef Oversight het volgende:Onder een elektromagnetische puls verstaat men in het algemeen een kortdurend elektromagnetisch verschijnsel van niet verwaarloosbare omvang. Het kan ontstaan door bijvoorbeeld de ontlading van een grote condensator via een spoel.
geprobeerd is al wat er gebeurt als je een oude handflitser neemt, waar je het flitslapmje vervangt door een spoel, en het ding laat "flitsen" in de buurt van een rfid-chip....... da's leuk joh....
Hoe zou je dit effect op een simpele manier kunnen versterken, of zelfs richten, met behulp van huis-tuin-en keukengereedschap ?
quote:Op donderdag 3 september 2009 02:17 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Simpel versterken ? Probeer eens een serie-aansluiting op een bliksem-afleider. ben benieuwd.
quote:Op donderdag 3 september 2009 18:51 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.globalsecurity.org/military/systems/munitions/hpm.htm bouwen dus?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zou zon ding ook bankpassen wissen?
De ouderwetse magneetstrip niet, de moderne chip wel...quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zou zon ding ook bankpassen wissen?
Die magneet strip is dan weer met een magneet die toevallig in de buurt is vrij goed te doen..quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De ouderwetse magneetstrip niet, de moderne chip wel...
Gek genoeg kom je zo'n "flux compressie generator" in het wild nou nooit tegen, in het nieuws bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
nu draagbaar, herlaadbaar en richtbaar...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:55 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Die magneet strip is dan weer met een magneet die toevallig in de buurt is vrij goed te doen..
nee.. want dat veld moet behoorlijk sterk zijn, en dan trek je toch iets meer aan met een elektro magneet om dat heimelijk te kunnen doenquote:Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef Oversight het volgende:
[..]
Elektromagneet...., koffertje, ..rij voor de pinautomaat langswandelen....... zou het zo simpel zijn?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:26 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee.. want dat veld moet behoorlijk sterk zijn, en dan trek je toch iets meer aan met een elektro magneet om dat heimelijk te kunnen doen
Voor een echte EMP 'knal' heb je explosieven nodig, zoals ook in dat plaatje.quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 10:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Voor een echte EMP 'knal' heb je explosieven nodig, zoals ook in dat plaatje.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:16 schreef Catbert het volgende:
Jij gaat jezelf echt zo elektrocuteren
Ik zou om te beginnen wegblijven van voltages van meer dan 100V ofzo.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:22 schreef Oversight het volgende:
niet als jij uitlegt welke fouten ik vooral niet moet maken...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:24 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zou om te beginnen wegblijven van voltages van meer dan 100V ofzo.
Wat snap je daar nu niet aan dan? Hoge voltages zijn levensgevaarlijk, duhquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:27 schreef Oversight het volgende:
klinkt als een strak plan,... maar leg uit ?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat snap je daar nu niet aan dan? Hoge voltages zijn levensgevaarlijk, duh
muggenzifter-modus: statische elektriciteit kan zo een paar duizend volt zijn en daar gaat niemand dood aanquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:30 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat snap je daar nu niet aan dan? Hoge voltages zijn levensgevaarlijk, duh
No shit sherlock.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:33 schreef Iblis het volgende:
muggenzifter-modus: statische elektriciteit kan zo een paar duizend volt zijn en daar gaat niemand dood aan
Die apparaten die je linkt werken allemaal met hoge voltages. Als je niet weet waar je mee bezig bent, moet je daar gewoon vanaf blijven. De voltages en opgeslagen energie is in de meeste gevallen genoeg om je om zeep te helpen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:32 schreef Oversight het volgende:
ik kan nog geen volt van een watt onderscheiden, stekker erin, dan houd mijn elektro-kennis op.
Kan 5000 Volt en 1000 ampere piekstroom leveren. Wel heel kort, maar genoeg om je hartritme minimaal goed door de war te gooien.quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Catbert het volgende:
[..]
Kan 5000 Volt en 1000 ampere piekstroom leveren. Wel heel kort, maar genoeg om je hartritme minimaal goed door de war te gooien.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:49 schreef Catbert het volgende:
Joh, laatmaar. Elektrocuteer je jezelf maar fijn, hebben we weer een darwin award te pakken.
Door met je tengels van dat soort spul af te blijven. Dit spul is te gevaarlijk voor leken. Klaar.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Oversight het volgende:
zou vervelend zijn, hoe voorkom ik dat?
Poepie, je hoeft natuurlijk hier ook helemaal niet te reageren.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:49 schreef Catbert het volgende:
Joh, laatmaar. Elektrocuteer je jezelf maar fijn, hebben we weer een darwin award te pakken.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:56 schreef Catbert het volgende:
[..]
Door met je tengels van dat soort spul af te blijven. Dit spul is te gevaarlijk voor leken. Klaar.
Goed gespotquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:58 schreef huhggh het volgende:
Vanaf je eerste post in dit topic kreeg ik al het gevoel dat je eigenlijk Oversight uit dit hele plan wilt praten.
quote:
denk dat je wel een ervaring krijgt, maar of je daarna ook nog maar iets kan leren...quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:59 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik doe het lekker toch.
Dan maar leren door ervaring...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:11 schreef Bensel het volgende:
[..]
denk dat je wel een ervaring krijgt, maar of je daarna ook nog maar iets kan leren...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
muggenzifter-modus: statische elektriciteit kan zo een paar duizend volt zijn en daar gaat niemand dood aan
Iblis: snap je nu waarom ik 't helder probeer te houden?quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:05 schreef Oversight het volgende:
meer input, meer input, meer input,..
quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Iblis: snap je nu waarom ik 't helder probeer te houden?
Ja, ik had gehoopt dat m'n PI metquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Iblis: snap je nu waarom ik 't helder probeer te houden?
Hij heeft zn gun inmiddels afgemaaktquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:42 schreef Oversight het volgende:dit lijkt haalbaar, en ziet er mooi spannend uit.
Wie kan benoemen wat wat is ?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:36 schreef Embargo het volgende:
[..]
Hij heeft zn gun inmiddels afgemaakt
Je ziet hier wel hoe dichtbij hij de rekenmachine en het autootje moet houden om ze kapot te krijgen, terwijl z'n camera, die niet veel verder zit het allemaal overleeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:47 schreef Oversight het volgende:
[..]
ik durf niet te kijken, sterft ie een vreselijke dood ?
In je eigen topic?quote:
Dit doet me aanquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Oversight het volgende:
[..]
Volgende maand ofzow....
Eenvoudig beginnen...
quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit doet me aan
denken
En nou krijg ik het niet meer uit mijn hoofd
quote:Op vrijdag 11 september 2009 21:42 schreef huhggh het volgende:
E-Bomb Doomsday Conference Starts Today
bron: http://tweakers.net/nieuw(...)it-te-schakelen.htmlquote:Duitser ontwikkelt 'geweer' om rfid's uit te schakelen
Door Willem de Moor, maandag 28 december 2009 13:53, views: 32.798
Een Duitse hacker heeft een geweer gebouwd dat rfid-tags onklaar kan maken. Behalve de tags kunnen ook usb-drives vernield worden. Het geweer wekt een elektromagnetische puls op om elektronica door te laten branden.
De Rfiddler, zoals 'Codeninja' zijn elektronische geweer noemt, is primair bedoeld om rfid-tags stuk te maken ter bescherming van privacy. De gebruiker kan met het geweer een krachtige elektromagnetische puls op de tags richten, waardoor deze onbruikbaar worden. De EM-puls wordt opgewekt door een koperen spoel, waardoor gedurende korte tijd een flinke stroom wordt gestuurd. De stroompuls wordt geleverd door condensators die voor de flitsers van een camera gebruikt werden.
Naast het vernietigen van rfid-tags kan de Rfiddler ook gebruikt worden om andere elektronica kapot te maken. De elektromagnetische puls van het geweer heeft een beperkt bereik en de loop moet daarom dicht bij het onklaar te maken object worden gehouden. De spoel bestaat uit vijftig windingen koperdraad en de condensator levert 0,6KJ. Behalve de emp integreerde Codeninja ook een flitser om mensen te verblinden en tijdens het zappen van de rfid-tags geeft de Rfiddler middels een ingebouwde mp3-speler geluiden weer die aan een science-fiction-geweer doen denken.
Het geweer wordt aangestuurd door drie Atmel-processors die geprogrammeerd zijn met 500 regels code in c. De Rfiddler is gemonteerd op een Nerf-speelgoedgeweer en heeft de maker ongeveer vijftig euro aan onderdelen gekost. In een video demonstreert Codeninja hoe een hotelkamersleutel en paspoort nog kunnen worden uitgelezen voor deze behandeld worden met de Rfidder. Na de behandeling mislukt de registratie door de rfid-lezer.
Oversight, na het doorlezen van dit topic en zoals gewoonlijk zonder enige zinnige reacties van je medeforumgenoten, denk ik dat je je in een zeer relevant verschijnsel wil verdiepen, maar dat je studiegebied veel te breed is.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:40 schreef Oversight het volgende:Onder een elektromagnetische puls verstaat men in het algemeen een kortdurend elektromagnetisch verschijnsel van niet verwaarloosbare omvang. Het kan ontstaan door bijvoorbeeld de ontlading van een grote condensator via een spoel.
geprobeerd is al wat er gebeurt als je een oude handflitser neemt, waar je het flitslapmje vervangt door een spoel, en het ding laat "flitsen" in de buurt van een rfid-chip....... da's leuk joh....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |