abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 00:40:40 #1
19194 Oversight
◢◤
pi_72271636
Onder een elektromagnetische puls verstaat men in het algemeen een kortdurend elektromagnetisch verschijnsel van niet verwaarloosbare omvang. Het kan ontstaan door bijvoorbeeld de ontlading van een grote condensator via een spoel.

geprobeerd is al wat er gebeurt als je een oude handflitser neemt, waar je het flitslapmje vervangt door een spoel, en het ding laat "flitsen" in de buurt van een rfid-chip....... da's leuk joh....

Hoe zou je dit effect op een simpele manier kunnen versterken, of zelfs richten, met behulp van huis-tuin-en keukengereedschap ?
◢◤
pi_72271846
Vraag het Nikolai Tesla. Hij beweerde een manier een te hebben om de Aarde letterlijk te kunnen splijten.
  zondag 30 augustus 2009 @ 00:56:59 #3
19194 Oversight
◢◤
pi_72271864
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:55 schreef KaasEindbaas het volgende:
Vraag het Nikolai Tesla. Hij beweerde een manier een te hebben om de Aarde letterlijk te kunnen splijten.
och, iets ergens midden tussen die twee is meer dan genoeg.... maar dan net iets meer dan dat je met een aardappelgeweer kunt opwekken....
◢◤
  Donald Duck held zondag 30 augustus 2009 @ 01:16:13 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72272147
Je kunt daarmee nooit goede dingen van plan zijn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 30 augustus 2009 @ 01:22:20 #5
19194 Oversight
◢◤
pi_72272216
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:16 schreef __Saviour__ het volgende:
Je kunt daarmee nooit goede dingen van plan zijn
Orde zal tot chaos leiden, en uit chaos zal uiteindelijk weer orde ontstaan, net eb en vloed...

Goed is een vaag begrip, vraagt inzicht in standpunten, en kennis over hoe die tot stand kwamen....

Persoonlijk vind ik het een goede zaak, als we met minder dan 15 personen het foute ov-chip systeem, en met name de opslag van de reisgegevens definitief om zeep kunnen helpen, voor er nog miljarden worden uitgegeven voor pleisters op gapende digitale en wettenloze wonden.....
◢◤
  zondag 30 augustus 2009 @ 02:02:35 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72272780
Verdomme, oversight. Wat ga je nu weer voor vervelende kwajongens streken uithalen. Vertel het mij (wellicht in PM) zodat ik nu al eventueel put-opties kan aanschaffen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_72272783
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:02 schreef SpecialK het volgende:
Verdomme, oversight. Wat ga je nu weer voor vervelende kwajongens streken uithalen. Vertel het mij (wellicht in PM) zodat ik nu al eventueel put-opties kan aanschaffen.
Denk je dat hij een metro in New York gaat kapen?
  zondag 30 augustus 2009 @ 02:08:24 #8
19194 Oversight
◢◤
pi_72272845
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:02 schreef SpecialK het volgende:
je brengt me op ideeen,....

kodak zal omhoog schieten zodra dit losbarst,.... conrad ook, geen put-opties daar...

Maar de mirafe fabrikanten......
◢◤
  zondag 30 augustus 2009 @ 02:11:21 #9
19194 Oversight
◢◤
pi_72272885
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:03 schreef TeringHenkie het volgende:

Denk je dat hij een metro in New York gaat kapen?
rotterdam is veel leuker, en betere koffie, dus een reeele kandidaat...

en het feit dat je alle reizigers door 1 tunnel perst kan natuurlijk ook een voordeel zijn, ga maar eens een ochtend "foto's" maken in die tunnel, en dan kijken hoe lang het duurt voor de ret-ers de poorten open moeten zetten, omdat geen enkele aangeboden kaart nog werkt..... vast een boel boze mensen die naar werk of naar huis willen, en allemaal hun centjes op die kaarten voorgoed kwijt zijn.....
◢◤
  zondag 30 augustus 2009 @ 02:24:44 #10
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_72273006
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 00:40 schreef Oversight het volgende:

Hoe zou je dit effect op een simpele manier kunnen versterken, of zelfs richten, met behulp van huis-tuin-en keukengereedschap ?
Buig er een van dik koperdraad, steek de ene kant in de grond en monteer er aan de andere kant een bliksemafleider op.
  zondag 30 augustus 2009 @ 02:32:43 #11
19194 Oversight
◢◤
pi_72273086
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 02:24 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Buig er een van dik koperdraad, steek de ene kant in de grond en monteer er aan de andere kant een bliksemafleider op.
briljant, en met wat haken en ogen helemaal haalbaar,
geplaatst op de lijst van "uitproberen"
◢◤
pi_72273737
Tvp, ben benieuwd wat er gaat gebeuren nu OS iets nieuws heeft gevonden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 08:43:10 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72274113
De nachtbagger is weggehaald, inmiddels kennen we het gezeur over Oversights manier van posten wel. En ja, het is irritant, en nee hij verandert het toch niet, dus opmerkingen daarover kunnen achterwege blijven.

[ Bericht 91% gewijzigd door Iblis op 30-08-2009 08:49:56 ]
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zondag 30 augustus 2009 @ 08:58:09 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72274139
Het idee achter zo’n RFID-zapper is in feite dat je een condensator ontlaadt door een spoel heen, er wordt even een flink veld opgewekt, en dat moet genoeg zijn om zo’n RFID-chip te beschadigen.

Je hebt hier een beschrijving en hier ook. Het is uiteindelijk terug te voeren naar een bijeenkomst van de Chaos Computer Club.

Ik heb zelf een beetje twijfels over de effectiviteit op grote schaal, omdat, om veel chips in één keer kapot te maken je natuurlijk een heel hoge capaciteit condensator nodig hebt, die ook nog wel meer zal kapot maken. Maar in principe werkt het idee wel vanwege de manier waarop RFID werkt: het heeft vaak geen eigen voedingsbron, en dit kun je misbruiken door het kortstondig aan een heel sterk veld bloot te stellen (daarom gaat een RFID tag ook vaak kapot in de magnetron, of vliegt het zelfs in brand).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 09:06:00 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72274162
Leuk dat fokmods nu proactief meedenken bij het verstoren van de maatschappij. Om nog maar niet te spreken over het vernietigen van waarde van forenzen.

Slim ook. Kijk, als oversight het roept kan je je als openbaar forum er nog op beroepen dat je niet alle gestoorden buiten de deur kan houden (hoewel dat in zijn geval ook moeilijk wordt omdat fok notabene de foto van deze leip nadat hij in de makeup doosch van zijn vrouw gegrabbeld had dagenlang op de FP had geplaatst in de hoop een mager primeurtje te scoren), maar als je als moderator dan nog tips gaat geven wordt het wel erg lastig om te zeggen dat je modereert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 30-08-2009 09:11:17 ]
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:15:16 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72274201
De RFID-zapper is al een 3 jaar oud concept, en berust op de werking van de chip. Het verhaal heeft op Tweakers gestaan, is op TV gekomen, Heise heeft er dacht ik aandacht aan besteed, het is op Wikipedia te vinden, kortom, het is niet bepaald verborgen kennis.

Daarnaast zal Oversight altijd rekening moeten houden met het feit dat de sterkte kwadratisch afneemt met de afstand, wat toepassing op ietwat grote afstand heel lastig maakt. Als hij het het gebruikt om de boel kapot te maken zal hij zo door de mand vallen.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:15:40 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_72274205
Beetje kaartjes onklaar maken is eigenlijk niet echt zo heel tof, vind ik. Ohjee het gaat kapot met een EMwave. Volgens mij is dat echt de minste van je zorgen bij de OV chipkaart.

Furthermore; als je met zoiets aan de slag gaat dat sterk genoeg is om in het publiek (dus niet op "close range") RFID kaarten te slopen moet je er wellicht aan denken wat je nog meer meeneemt, áls je dat op die schaal al gaat lukken. (Kijk ff naar "Caution" bij die wikilink)
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 09:17:17 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72274210
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:15 schreef Iblis het volgende:
De RFID-zapper is al een 3 jaar oud concept, en berust op de werking van de chip. Het verhaal heeft op Tweakers gestaan, is op TV gekomen, Heise heeft er dacht ik aandacht aan besteed, het is op Wikipedia te vinden, kortom, het is niet bepaald verborgen kennis.
De R4DS is al jaren oud. Het staat op 10.000en websites. Kortom, het is niet bepaald verborgen kennis. Wel verboden op fok.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:21:02 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72274228
Dat valt onder modchips, dit niet. Als je het er niet mee eens bent dan mag je het in FB aankaarten of aan een admin vragen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 09:25:40 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72274242
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:21 schreef Iblis het volgende:
Dat valt onder modchips, dit niet. Als je het er niet mee eens bent dan mag je het in FB aankaarten of aan een admin vragen.
Of ik het er mee eens ben is irrelevant. Ik geef alleen aan dat het niet zo slim is.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:28:09 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72274258
Hier wordt ’m vooral vertelt hoe het concept werkt en dat hij het nooit op 2 meter afstand werkend gaat krijgen doordat de sterkte van het veld te zeer afneemt. Maakt hij het veld zo groot dat het wel werkt, dan kan hij waarschijnlijk ook telefoons en videocamera's gaan vergoeden.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 09:29:35 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72274264
Ja precies, pro-actief meedenken. Slim.
  zondag 30 augustus 2009 @ 09:40:39 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_72274323
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 09:28 schreef Iblis het volgende:
Hier wordt ’m vooral vertelt hoe het concept werkt en dat hij het nooit op 2 meter afstand werkend gaat krijgen doordat de sterkte van het veld te zeer afneemt. Maakt hij het veld zo groot dat het wel werkt, dan kan hij waarschijnlijk ook telefoons en videocamera's gaan vergoeden.
Eigenlijk gewoon heel veel aan elektronische zooi die mensen bij zich dragen, inclusief wellicht pacemakers.
Hij kan beter gewoon weer met een hamer op zijn paspoort gaan slaan.
[KNE]-Mod
  zondag 30 augustus 2009 @ 10:13:52 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72274593
Even een waarschuwing dus voordat je het in de praktijk gaat brengen:

• Je overtreedt waarschijnlijk een wet m.b.t. telecommunicatie en het mogen uitzenden in een bepaald frequentiegebied.
  • Je sloopt het eigendom van anderen, waaronder ook andere elektronische apparatuur.
  • Je brengt mensen met pacemakers in gevaar.
  • Je irriteert mensen doordat ze tijd en moeite moeten doen om een nieuwe chipkaart te halen.
  • Je zit met condensatoren te werken die vrij veel lading moeten kunnen bevatten, wat ook voor jezelf niet ongevaarlijk is.
  • Het plan werkt waarschijnlijk niet in de praktijk, alhoewel het in theorie kan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblis op 30-08-2009 11:01:16 ]
  • Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_72275166
    je zou ehet gericht kunnen maken. maw, de straling een bepaalde richting op forceren. Een straalzender dus.
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
    pi_72276967
    Het vorige paspoort die tot 2006 werd uitgegeven wordt van beweerd dat die geen chip bevat. Dit is in de meeste gevallen wel zo.
    Je kunt dit controleren door achter de pagina met jouw gegevens (die dikke plastic pagina) een lamp te schijnen. Je ziet hem dan zo zitten met een draad door de hele pagina heen (antenne).

Deze:

Om die te deactiveren kun je hem 10 seconden in de magnetron leggen.
      zondag 30 augustus 2009 @ 12:44:15 #27
    100642 S1nn3rz
    Provocato ergo sum
    pi_72277022
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 09:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of ik het er mee eens ben is irrelevant. Ik geef alleen aan dat het niet zo slim is.
    – ’t is hier geen KLB –

[ Bericht 13% gewijzigd door Iblis op 30-08-2009 12:47:10 (nuttelos) ]
    From feudal serf to spender.
      zondag 30 augustus 2009 @ 12:45:27 #28
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_72277048
    Als je je paspoort in de magnetron stopt, dan heb je kans dat de antenne zo heet wordt dat er brandvlekken achterblijven. Het idee van deze truc met een spoel is dat dat niet gebeurt.
    pi_72277116
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 12:45 schreef Iblis het volgende:
    Als je je paspoort in de magnetron stopt, dan heb je kans dat de antenne zo heet wordt dat er brandvlekken achterblijven. Het idee van deze truc met een spoel is dat dat niet gebeurt.
    Ik zeg ook 10 seconden.
    Niet 2 minuten...
      zondag 30 augustus 2009 @ 13:13:24 #30
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72277752
    waarom is de TT gewijzigd?

Ik wil het graag heben over de eletromagnetische puls, dat stond er ook nu maken julie er weer iets wazigs van, en ik begrijp werkelijk niet waarom, zal het je straks in FB vragen....

Bij deze verzoek normale TT weer terug, zodat de gespreksstof veel breder blijft,... ben niet voor niets helemaal naar wetenschap gekomen hiermee....
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 14:34:00 #31
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72279899
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 10:13 schreef Iblis het volgende:
    Even een waarschuwing dus voordat je het in de praktijk gaat brengen:
    wat liev van je.... ik waardeer het enorm...
    quote:
  • Je overtreedt waarschijnlijk een wet m.b.t. telecommunicatie en het mogen uitzenden in een bepaald frequentiegebied.
  • welke? ik heb goed gezocht, en er geen kunnen vinden...
    quote:
  • Je sloopt het eigendom van anderen, waaronder ook andere elektronische apparatuur.
  • Nee joh, dat doe ik niet,... maar het zou een onbedoeld gevolg kunnen zijn van een volstrekt legitiem expiriment, en mocht dat zo zijn, dan zullen we daar de fabrikant direct van in kennis stellen, want dat kunnen ze nooit zo bedoeld hebben... toch?
    quote:
  • Je brengt mensen met pacemakers in gevaar.
  • nope, dat doen de mensen die dit systeem heben gebouwd, en ingevoerd...
    quote:
  • Je irriteert mensen doordat ze tijd en moeite moeten doen om een nieuwe chipkaart te halen.
  • daar kan ik mee leven, het is iedereen vrij om gebruik te maken van een systeem waarvan je weet dat je dit risico loopt, net als de lezer die (niet gekoppeld aan het systeem) al je tegoed in 1 keer herschrijft naar 0, niet mijn probleem, wel een leuke bijzaak.
    quote:
  • Je zit met condensatoren te werken die vrij veel lading moeten kunnen bevatten, wat ook voor jezelf niet ongevaarlijk is.
  • Reeel...., vandaar de "grens" om een uitsluitend een handflitser te gebruiken, ik heb heel bewust de aed niet genoemd, die op iedere publieke plaats goed beschikbaar is....

owwww shit, nou noemde ik 'm toch...
    quote:
  • Het plan werkt waarschijnlijk niet in de praktijk, alhoewel het in theorie kan.
  • over twee jaar is er een leuke conferentie in nederland, je bent bij deze kostenloos uitgenodigd voor een mooie demo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oversight op 30-08-2009 21:54:59 ]
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 14:37:31 #32
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72279994
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 10:57 schreef Bensel het volgende:
    je zou ehet gericht kunnen maken. maw, de straling een bepaalde richting op forceren. Een straalzender dus.
    en hoe zou je daarvoor tewerk gaan ?

bijvoorbeeld een koperen buis die van binnen is voorzien van een dorlopende spoel, en daar een knikker van geleidend matriaal doorheen jagen zodat de puls een richting krijgt, die langer zijn vernogen in een bepaalde richting "schiet" ?
    ◢◤
    pi_72280324
    Oversight,
    Het maken van een apparaat dat een "kleine" EM-puls genereert is nogal lastig als je ook nog mobiel wilt zijn.
    Je zal minimaal een behoorlijke accu nodig hebben.
    Iets wat al wat makkelijker te maken is maakt gebruik van microgolven.
    Dit onderdeel uit je magnetron slopen en open en bloot in het publiek gebruiken is gevaarlijk.
    Zou daarentegen de uitzend-freuqentie kunnen veranderen, waardoor water niet meer gekookt wordt, maar je nog wel het grote hoeveelheid zendvermogen behoudt.

Nog steeds kleven daar gevaarlijke neveneffecten aan, maar je mist in ieder geval het effect dat je mensen meteen kookt...waar een magnetron natuurlijk voor gemaakt is.....het opwarmen organsich materiaal.
    Zaterdag 17 juli 15:05
    KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
    Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
    Faal van de eeuw.
      zondag 30 augustus 2009 @ 15:48:01 #34
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72281886
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 14:48 schreef huhggh het volgende:
    Oversight,
    Het maken van een apparaat dat een "kleine" EM-puls genereert is nogal lastig als je ook nog mobiel wilt zijn.
    Je zal minimaal een behoorlijke accu nodig hebben.

de "oude-flitser" heeft al bewezen sterk genoeg te zijn binnen een afstand van 3 meter, dat is niet het grootste struikelblok.

HOE kan ik ervoor zorgen dat de puls niet naar alle kanten, zoals bij de spoel hierboven...... maar gericht 1 kant opgaat?

zou een holle buis met de spoel erin over de lengte van de hele buis dat oplossen ?
    ◢◤
    pi_72282022
    Waarom zou je dit willen?
    Je eigen paspoortchip onklaar maken kan ik me nog voorstellen, maar andere reizigers zo lastigvallen
    pi_72282163
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 15:48 schreef Oversight het volgende:

[..]
    HOE kan ik ervoor zorgen dat de puls niet naar alle kanten, zoals bij de spoel hierboven...... maar gericht 1 kant opgaat?

zou een holle buis met de spoel erin over de lengte van de hele buis dat oplossen ?
    Ik zou in eerste instantie zeker denken aan een buis-constructie ja.
    Het probleem is alleen dat je niet op een specifieke frequentie uitzend.
    Faal van de eeuw.
    pi_72282231
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 15:48 schreef Oversight het volgende:

[..]

de "oude-flitser" heeft al bewezen sterk genoeg te zijn binnen een afstand van 3 meter, dat is niet het grootste struikelblok.
    [ afbeelding ]
    Heb je trouwens een URl hiervan?
    De URL van die afbeelding gaat hier helaas niet over.

Interessante opstelling, misschien zijn verbeteringen op dat vlak nog wel mogelijk.
    Ik had er in ieder geval nog niet van gehoord.
    Moet het echt een oude flitser zijn, of werken modernere flitsers anders (afgezien van de LED-verianten natuurlijk)?
    Faal van de eeuw.
      zondag 30 augustus 2009 @ 16:31:05 #38
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_72283180
    hehe met een busje voor de mediamarkt staan en FLITS!!!

vervolgens met 2 burka's vol spul naar buiten lopen
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      zondag 30 augustus 2009 @ 16:54:23 #39
    11839 DemonRage
    [ Eindhoven ]
    pi_72283886
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 02:32 schreef Oversight het volgende:

[..]

briljant, en met wat haken en ogen helemaal haalbaar,
    geplaatst op de lijst van "uitproberen"
    Met illustratie:

FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 17:32:00 #40
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_72285163
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 15:53 schreef Repeat het volgende:
    Waarom zou je dit willen?
    Je eigen paspoortchip onklaar maken kan ik me nog voorstellen, maar andere reizigers zo lastigvallen
    – irrelevant, deze topic gaat over elektromagnetische puls, niet over Oversight –

[ Bericht 12% gewijzigd door Iblis op 30-08-2009 21:38:34 ]
    pi_72285577
    –reactie op edit–

[ Bericht 95% gewijzigd door Iblis op 30-08-2009 21:38:59 ]
    Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
    De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
    pi_72285664
    –ook reactie op edit–

[ Bericht 95% gewijzigd door Iblis op 30-08-2009 21:39:34 ]
    Faal van de eeuw.
    pi_72290590
    Gebruik een Pringlesbus, de onofficiële wifi-extender.
    pi_72290768
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 20:10 schreef HuHu het volgende:
    Daar zat ik ook inderdaad aan te denken.
    Wel zo'n goedkope start om mee te experimenteren.
    Faal van de eeuw.
    pi_72290814
    Verstop 'm in je tas en dan in de metro van Amsterdam tegen incheckende mensen op gaan botsen. En dan kijken en lachen als het poortje dicht blijft.

.
      zondag 30 augustus 2009 @ 21:13:38 #46
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72292527
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 14:34 schreef Oversight het volgende:

nope, dat doen de mensen die dit systeem heben gebouwd, en ingevoerd...
    [..]

daar kan ik mee leven, het is iedereen vrij om gebruik te maken van een systeem waarvan je weet dat je dit risico loopt, net als de lezer die (niet gekoppeld aan het systeem) al je tegoed in 1 keer herschrijft naar 0, niet mijn probleem, wel een leuke bijzaak.
    Wat een enorme kulargumenten. Er zijn heel veel bezwaren tegen de OV chipkaart aan te voeren, maar deze bezwaren kun je tegen bijna elk systeem aanvoeren. De laatste zelfs bij normaal geld! (En kan overigens wel degelijk jouw probleem zijn als je EM waves gaat uitzenden, hoewel het toegegeven volgens mij een grijs gebied is.)

Bovendien, het werd al genoemd, denk ik dat je bij het evt uitzenden van een sterke EM golf of 1 dicht bij iemand je goed moet realiseren dat je meer sloopt of in potentie meer sloopt dan alleen OV chipkaarten. En dat heeft geen reet met het OV chipkaart systeem te maken, maar meer met het feit dat heel veel elektronische apparatuur niet zo heel goed met een EM wave kan omgaan. En ja dat is jammer, maar dat kun je echt niet afschuiven op "dat is niet mijn probleem, daar hadden fabrikanten iets op moeten verzinnen".
    quote:
    over twee jaar is er een leuke conferentie in nederland, je bent bij deze kostenloos uitgenodigd voor een mooie demo.
    Welke is dat?

[ Bericht 5% gewijzigd door ThE_ED op 30-08-2009 21:34:48 ]
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 21:16:45 #47
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72292632
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 17:45 schreef huhggh het volgende:

[..]

Niks mis als iemand een punt probeert duidelijk te maken.
    Welk punt precies? Loopt TS ook met een elektromagneet rond om bankpassen onklaar te maken? Wiste hij vroeger ook zo in de videotheek VHS banden? Het heikele punt van de OV ligt in aan de ene kant privacy sfeer en aan de andere kant in de eventuele kloonbaarheid van de kaart, niet zozeer in het feit dat je de passen van het systeem of de lezers zelf onklaar kunt maken.

Ter verduidelijking; als een "proof of concept" is het wel leuk, in de praktijk brengen met uitsluitend de reden te laten zijn dat RFID kapot gaat bij EM waves; ik zie daar echt "het punt" niet van; ik denk dat je beter zou kunnen doorzoeken naar "natuurlijk" voorkomende situaties die je kaart op zo'n manier zouden kunnen slopen en die aankaarten. (Mochten deze voorkomen.) Het is hopelijk nog maar de vraag of we dan tegen die tijd die kaart niet allang weer gedumpt hebben voor iets fijners. (Haha, who am I kidding..)

[ Bericht 3% gewijzigd door ThE_ED op 30-08-2009 21:47:00 ]
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 21:44:37 #48
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_72293608
    Topictitel weer teruggezet, wat irrelevante discussie m.b.t. de persoon Oversight weggehaald – daar is deze topic niet voor bedoeld – en nu weer verder. Prima dat je vraagt wat hij ermee wil, maar er hoeven geen allerhande oude koeien uit de sloot gehaald te worden.
      FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 augustus 2009 @ 21:45:43 #49
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_72293651
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:44 schreef Iblis het volgende:
    Topictitel weer teruggezet, wat irrelevante discussie m.b.t. de persoon Oversight weggehaald – daar is deze topic niet voor bedoeld – en nu weer verder. Prima dat je vraagt wat hij ermee wil, maar er hoeven geen allerhande oude koeien uit de sloot gehaald te worden.
    Als er naar een motivatie wordt gevraagd van TS was mijn oude koe wel degelijk relevant.
      zondag 30 augustus 2009 @ 21:50:25 #50
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72293815
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:44 schreef Iblis het volgende:
    hulde...
    ◢◤
    pi_72293867
    –dit gedeelte van de discussie was klaar–

Zou een enorm sterke magneet niet net zo goed werken en minder onhandelbaar zijn trouwens? (of is daar moeilijk aan te komen vanwege de duidelijke gevolgen?)

[ Bericht 52% gewijzigd door Iblis op 30-08-2009 22:38:44 ]
    De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
      zondag 30 augustus 2009 @ 21:52:30 #52
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72293882
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 20:10 schreef HuHu het volgende:

op de lijst, bij deze..
    ◢◤
    pi_72294004
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:52 schreef Oversight het volgende:

[..]

op de lijst, bij deze..
    Als de puls net zo werkt als de meeste straling, kun je zelf bepalen hoe geconcentreerd en welke oppervlakte je wilt (natuurlijk inv. gecorrelleerd) door bv een taps toelopende buis te gebruiken zal de puls geconcentreerder zijn maar een kleiner oppervlakte beslaan.

(dit lijkt me gebasseerd op mn natuurkunde-kennis maar ik studeer t niet of zo dus zou het fout kunnen hebben)
      zondag 30 augustus 2009 @ 21:57:13 #54
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72294057
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:51 schreef oompaloompa het volgende:

Zou een enorm sterke magneet niet net zo goed werken en minder onhandelbaar zijn trouwens? (of is daar moeilijk aan te komen vanwege de duidelijke gevolgen?)
    Een vrij sterke magneet kun je best kopen of zelf maken... (elektromagneet, dan)
    [KNE]-Mod
    pi_72294893
    quote:

[..]

Want daar weet je het antwoord beter op dan TS natuurlijk.

Een magneet alleen heeft geen effect op een chip.
    Faal van de eeuw.
    pi_72295415
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 22:19 schreef huhggh het volgende:

[..]

Een magneet alleen heeft geen effect op een chip.
    Maar een electromagnetische puls wel? Ik dacht namelijk altijd dat een emp een korte stoot magnetisme was namelijk.
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:39:00 #57
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72295602
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 21:55 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als de puls net zo werkt als de meeste straling, kun je zelf bepalen hoe geconcentreerd en welke oppervlakte je wilt (natuurlijk inv. gecorrelleerd) door bv een taps toelopende buis te gebruiken zal de puls geconcentreerder zijn maar een kleiner oppervlakte beslaan.

(dit lijkt me gebasseerd op mn natuurkunde-kennis maar ik studeer t niet of zo dus zou het fout kunnen hebben)
    uitprobeersel, met verschillende aflopende zijden aan de "monding" van de buis... mogelijk daarmee de uitstoot weer te verbreden....
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:40:14 #58
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72295646
    quote:
    –dit gedeelte van de discussie was klaar–

die zijn gewoon verkrijgbaar, maar ik zie het nut niet ?

maar jij wel, .... leg uit ?
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:41:33 #59
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_72295689
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 22:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar een electromagnetische puls wel? Ik dacht namelijk altijd dat een emp een korte stoot magnetisme was namelijk.
    Volgens mij is het idee dat er een zekere flux is. Een magneet zelf kun je wel gebruiken om een stroom op te wekken, maar dan moet je die bewegen. Ergens alleen een magneet naast liggen wekt geen stroom op.
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:41:38 #60
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72295692
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 22:40 schreef Oversight het volgende:

maar jij wel, .... leg uit ?
    Ik krijg er van die Fight-club achtige denkbeelden bij, maar er zijn amper nog videotheken, laat staan met videobanden. (En dan alsnog; what's the point in that.)
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:43:32 #61
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72295765
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Volgens mij is het idee dat er een zekere flux is. Een magneet zelf kun je wel gebruiken om een stroom op te wekken, maar dan moet je die bewegen. Ergens alleen een magneet naast liggen wekt geen stroom op.
    nee, ik denk dat ie bedoeld dat de spoel meer kracht geeft, met een sterke magneet als basis?
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:45:36 #62
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72295845
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik krijg er van die Fight-club achtige denkbeelden bij, maar er zijn amper nog videotheken, laat staan met videobanden. (En dan alsnog; what's the point in that.)
    lol.
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:49:46 #63
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72295988
    Leuker dan elektronisch spul met een EM wave slopen, vind ik zelf, was een systeem dat op HAR werd gedemonstreerd waarmee je de tags van jouw RFID kaarten kunt "afschermen" door een ander signaal uit te zenden met een apparaatje in bijv. je tas. (Wat blijkbaar mag omdat het zendgebied een vrij te gebruiken stukje is in de band) Zo kun je dan alleen datgene ter beschikking stellen van externe readers van wat jij vindt dat op dat moment nodig is.
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 22:57:50 #64
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72296221
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 22:49 schreef ThE_ED het volgende:
    Leuker dan elektronisch spul met een EM wave slopen, vind ik zelf, was een systeem dat op HAR werd gedemonstreerd waarmee je de tags van jouw RFID kaarten kunt "afschermen" door een ander signaal uit te zenden met een apparaatje in bijv. je tas. (Wat blijkbaar mag omdat het zendgebied een vrij te gebruiken stukje is in de band) Zo kun je dan alleen datgene ter beschikking stellen van externe readers van wat jij vindt dat op dat moment nodig is.
    je was er ook ?

die is inderdaad erg leuk, en de opvolger zal toch op z'n minst via de usb van je iphone een reeks kunnen aanmaken die op een willekeurig moment prettig is om uit te zenden ?
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:00:49 #65
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72296302
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 22:57 schreef Oversight het volgende:

je was er ook ?
    Ja, ik heb jou niet gezien?!
    quote:
    die is inderdaad erg leuk, en de opvolger zal toch op z'n minst via de usb van je iphone een reeks kunnen aanmaken die op een willekeurig moment prettig is om uit te zenden ?
    Ja, het huidige ding is toch nog wat onhandig groot he
    (of toch iig niet iets dat je altijd handig meeneemt om je privacy te beschermen in een alledaagse omgeving)
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:13:06 #66
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72296711
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:00 schreef ThE_ED het volgende:

Ja, ik heb jou niet gezien?!

ik jou wel, bij de gratis tosti...
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:15:07 #67
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72296789
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:00 schreef ThE_ED het volgende:

Ja, het huidige ding is toch nog wat onhandig groot he
    (of toch iig niet iets dat je altijd handig meeneemt om je privacy te beschermen in een alledaagse omgeving)
    inderdaad....

zou een "discoflits-lamp" strobo-dinges ? ook werken als generator ?
    Dan heb je in ieder geval een constante stroom ontladingen ,... toch ?
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:20:19 #68
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72296967
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:15 schreef Oversight het volgende:
    zou een "discoflits-lamp" strobo-dinges ? ook werken als generator ?
    Dan heb je in ieder geval een constante stroom ontladingen ,... toch ?
    Dat zou best eens kunnen idd, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe zo'n stroboscoop in elkaar zit; als ik er even kort over denk zou er wellicht iets in zitten ja.
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:25:57 #69
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72297128
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:20 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat zou best eens kunnen idd, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe zo'n stroboscoop in elkaar zit; als ik er even kort over denk zou er wellicht iets in zitten ja.
    leek mij ook, op de lijst dus.....
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:29:36 #70
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72297224
    een stukje motivatie,....

ik wil graag onderzoeken wat in theorie de mogelijkheden zijn om een elektromagnetische puls te beinvloeden en te "tunen" / pimpen.....

Los van alles dat een idioot ermee zou willen doen, kun je het vergelijken met het experimenteren op letterlijk kleuterklas-niveau.

We heben hier niet het doel de regering omver te werpen, noch om het ov plat te leggen, daarvoor is veel minder nodig....

Wel is het zinvol om samen te praten en na te denken over de gevolgen die zouden kunnen ontstaan als je daadwerkelijk machines op stations gaat zetten.

Er moet zoveel mogelijk ruimte blijven om zo veel mogelijk te bedenken waar we ons wellicht ooit tegen moeten bewapenen.....

[ Bericht 81% gewijzigd door Oversight op 30-08-2009 23:35:59 ]
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:35:36 #71
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72297434
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:29 schreef Oversight het volgende:
    een stukje motivatie,.... komt hier zo direct.
    Ben wel benieuwd, ben nog bezig met een overzichtje met allerhande manieren waarom de chipkaart een onverstandig idee is. (Al is het maar omdat lowtech hacks zoals het poortje openduwen ook gewoon supergoed werken.)
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:37:19 #72
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72297504
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd, ben nog bezig met een overzichtje met allerhande manieren waarom de chipkaart een onverstandig idee is. (Al is het maar omdat lowtech hacks zoals het poortje openduwen ook gewoon supergoed werken.)
    de oogjes afplakken met gewoon tape, is inderdaad bijzonder effectief om je 4 kinderen en een kinderwagen ongeschonden door zo'n poortje te krijgen, ongeacht of je nou wel of geen geldig vervoersbewijs hebt.....
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:41:25 #73
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72297643
    Nou, ik heb geen kinderen, maar volgens mij is de echte uitdaging betaald en "zoals het hoort" er met een kinderwagen doorheen te komen.
    [KNE]-Mod
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:45:04 #74
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72297768
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
    Nou, ik heb geen kinderen, maar volgens mij is de echte uitdaging betaald en "zoals het hoort" er met een kinderwagen doorheen te komen.
    trust me, 4 zonen, ik kan het weten.... heb al vele poortjes doorgemoeten met buggy EN kinderwagen, EN bagage...

Vaak is het brandalarm de enige optie om er met z'n allen door te komen, en geen betraande peuter een trauma te bezorgen.....
    ◢◤
      zondag 30 augustus 2009 @ 23:57:44 #75
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72298138
    –Ook dat is off topic.–

[ Bericht 92% gewijzigd door Iblis op 31-08-2009 00:00:36 ]
    ◢◤
      maandag 31 augustus 2009 @ 09:57:23 #76
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72302916
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:57 schreef Oversight het volgende:
    –Ook dat is off topic.–
    soms bedoel ik de dingen best echt heel liev hoor... maar dat weten ze wel...

ontopic, ziet er iemand problemen met het gebruiken van een stroboscop als generator? die zijn namelijk is vele soorten en maten verkrijgbaar....
    ◢◤
    pi_72303108
    quote:
    Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
    Amen to that!

Op de beurs (rdam) trap ik vandaag of morgen heel ondamesachtig en oncharmant één van die tiefus poortjes eruit.
    Ik betaal netjes! De rit waar ik normaal ongeveer 8 euro voor betaalde kost mij nu bijna 13 euro! En íedere keer flikken die krengen het op de beurs om mij met mijn 2 kinderen die nog níet zelf door een poortje kunnen (en nog niet hoeven te betalen) met een voor een baby/peutertje véél te grote kracht klem te zetten.
    Daarnaast word ik compleet geflipt van dat schelle gepiep dat dan luid klinkt.

Ik kan mijn kinderen meenemen naar een lezing zonder dat ze een kik geven en ze weten zonder gedrein een hele maaltijd in een restaurant uit te zitten, maar zodra ik bij de beurs betaald en wel door een poortje wil jankt alles en iedereen.
    De éen heeft pijn, de ander schrikt zich kapot van het gepiep,
    en ik vraag mij af hoe ik mij uit deze positie moet wringen, aangezien het éne kind klem zit tússen de poortjes, ik er met mijn arm half doorheen hang, en het andere kind aan de andere kant van het poortje staat.

goedkoper?
    NOT

praktisch
    NOT

veilig?
    NOT
    Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
    pi_72303221
    en nu ga ik weer rustig breien in mijn bloemetjesjurk.

ik=lief
    Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
      maandag 31 augustus 2009 @ 10:14:59 #79
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72303234
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef Exoteria het volgende:

[..]

Amen to that!

Op de beurs (rdam) trap ik vandaag of morgen heel ondamesachtig en oncharmant één van die tiefus poortjes eruit.
    I
    GO girl !!!!
    * Oversight foto's belooft als ze het echt doet...

nu de rest van je post even lezen...
    ◢◤
      maandag 31 augustus 2009 @ 10:18:54 #80
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72303308
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 10:08 schreef Exoteria het volgende:

praktisch

◢◤
      maandag 31 augustus 2009 @ 12:42:29 #81
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_72306448
    Dit is geen KLB over de OV chipkaart in de implementatie ervan! En OV hokjes kapot maken is strafbaar denk ik.

Nu weer ontopic, ik denk dat een stroboscoop inderdaad ook met een condensator werkt. Misschien zelf wel meerdere die om de beurt flink ontladen. De effectiviteit van de Pringelbus hangt erg af van de lengte van de golf die geproduceerd wordt. Maar daar heb ik verder niet al te veel verstand van.
      maandag 31 augustus 2009 @ 12:52:36 #82
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72306715
    –alhoewel interessant, hier toch off-topic–

[ Bericht 87% gewijzigd door Iblis op 31-08-2009 12:55:26 ]
    [KNE]-Mod
      maandag 31 augustus 2009 @ 15:16:31 #83
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72310615
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 12:52 schreef ThE_ED het volgende:
    –alhoewel interessant, hier toch off-topic–
    cliffhanger
    ◢◤
      maandag 31 augustus 2009 @ 15:24:49 #84
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72310850
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:
    Dit is geen KLB over de OV chipkaart in de implementatie ervan! En OV hokjes kapot maken is strafbaar denk ik.
    mompelt nog iets over ongelukjes.......
    quote:
    Nu weer ontopic, ik denk dat een stroboscoop inderdaad ook met een condensator werkt.
    Misschien zelf wel meerdere die om de beurt flink ontladen.
    meerdere, briljant, ...en haalbaar...
    quote:
    De effectiviteit van de Pringelbus hangt erg af van de lengte van de golf die geproduceerd wordt. Maar daar heb ik verder niet al te veel verstand van.
    ben aan het spitten, zal vast mensen tegenkomen die het wel echt weten, en zal het hier blijven melden..
    ◢◤
    pi_72318482
    Een elektrische vliegenmepper ontladen door een elektromagneet kan misschien ook best wel een puls geven.
      maandag 31 augustus 2009 @ 20:28:21 #86
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_72319971
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 19:49 schreef DemonRage het volgende:
    Een elektrische vliegenmepper ontladen door een elektromagneet kan misschien ook best wel een puls geven.
    Dat wou ik ook net zeggen: een paar jaar geleden was het rage om die dingen op te voeren, door de uitgangsweerstand te overbruggen.
    Tips:
    * werk in een ruimte met zo weinig mogelijk metalen voorwerpen
    * raak een circuit met een condensator niet met blote handen aan
    * laat telefoons, autosleutels en bankpassen op ruime afstand liggen

Dit topic is bedoeld als vermaak, je hebt wel een heel erg sterk apparaat nodig om een beveiligingspoortje in rook te doen opgaan met een gemodificeerde wegwerpcamera
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
    pi_72325165
    Een EMP werkt absoluut niet op een elektronische schakeling als die zich in een metalen omhulsel bevindt.
    De kooi van Faraday weet je nog wel?
    Bij een blikseminslag wordt trouwens ook een behoorlijke EMP opgewekt, gaat hierbij alles kapot?
    Moet het wel heel dicht in de buurt zijn.
    Ik heb eens wat geexperimenteerd met een elektrostatische machine ( van Whimshurst ) die kan een behoorlijke vonkoverslag geven, toen sloeg eventjes wel mijn pc op tilt.
    Een EMP wek je niet op met een spoel alleen, er moet een vonkbrug in de stroomkring zitten.
    pi_72325290
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 15:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

mompelt nog iets over ongelukjes.......
    [..]

meerdere, briljant, ...en haalbaar...
    [..]

ben aan het spitten, zal vast mensen tegenkomen die het wel echt weten, en zal het hier blijven melden..
    Met een simpele 555 chip moet het probleemloos mogelijk zijn om een stuk of wat flitsers aan te sturen.
    Maar als het kan, betekent het niet dat het moet.
      dinsdag 1 september 2009 @ 15:19:48 #89
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72342606
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 20:28 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat wou ik ook net zeggen: een paar jaar geleden was het rage om die dingen op te voeren, door de uitgangsweerstand te overbruggen.
    nog ergens een schema liggen ?
    quote:
    Tips:
    * werk in een ruimte met zo weinig mogelijk metalen voorwerpen
    * raak een circuit met een condensator niet met blote handen aan
    * laat telefoons, autosleutels en bankpassen op ruime afstand liggen
    autosleutels ?
    quote:
    Dit topic is bedoeld als vermaak, je hebt wel een heel erg sterk apparaat nodig om een beveiligingspoortje in rook te doen opgaan met een gemodificeerde wegwerpcamera
    inderdaad...
    ◢◤
      dinsdag 1 september 2009 @ 15:20:20 #90
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72342620
    quote:
    Op maandag 31 augustus 2009 22:34 schreef MaGNeT het volgende:

Maar als het kan, betekent het niet dat het moet.

◢◤
      dinsdag 1 september 2009 @ 17:45:04 #91
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72347142
    Je weet dat sterke EM pulsen ook effecten hebben op pacemakers? Wat je in je eigen huis allemaal kapot maakt boeit me niet zo, maar als je serieus overweegt dit bij andere mensen in de buurt te gebruiken dan verdien je een grote schop onder je hol.
    "[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
    pi_72348565
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Catbert het volgende:
    Je weet dat sterke EM pulsen ook effecten hebben op pacemakers? Wat je in je eigen huis allemaal kapot maakt boeit me niet zo, maar als je serieus overweegt dit bij andere mensen in de buurt te gebruiken dan verdien je een grote schop onder je hol.
    Hoe weet je zo zeker dat een EMP ook effect heeft op een pacemaker?
    Daar is bij mijn weten nooit onderzoek naar gedaan.
    Faal van de eeuw.
      dinsdag 1 september 2009 @ 18:54:52 #93
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72349096
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 18:33 schreef huhggh het volgende:
    Hoe weet je zo zeker dat een EMP ook effect heeft op een pacemaker?
    Daar is bij mijn weten nooit onderzoek naar gedaan.
    Gast

http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1564060
    "[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
      dinsdag 1 september 2009 @ 19:35:45 #94
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72350333
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 17:45 schreef Catbert het volgende:
    gast,...

Ik begrijp dat er idioten rond kunnen lopen, die overwegen om dit inderdaad te doen, al dan niet nabij een pacemaker-inbouw-station.

Ergens helemaal niet verkeerd dat je je geroepen voelt om er nog eens over te waarschuwen....

We gaan een groot bord ophangen boven de ingang van de ruimte waar de expirimenteren, dat alle bezitters van pace-makers, en gehoorapparaten, en mobiele telefoons een ricico lopen op onherstelbare schade...

Dan hebben we nu gelijk vastgesteld, bezit van een hamer kan tot ingeslagen schedels leiden.

We gaan uit van gezond verstand bij de bouwers van de zappers straks, en vertrouwen op een news-submit bij onbedoelde ongelukjes.....

◢◤
      dinsdag 1 september 2009 @ 20:54:05 #95
    164290 ouderejongere
    jemig de pemig !
    pi_72353031
    Ook een gezond mens kan een hartstilstand krijgen van een sterke EMP, niet alleen een pace-maker is hier gevoelig voor.
    Jezus redt
    [-== Arch Linux ==-]
      dinsdag 1 september 2009 @ 23:20:20 #96
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72358160
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 20:54 schreef ouderejongere het volgende:
    Ook een gezond mens kan een hartstilstand krijgen van een sterke EMP, niet alleen een pace-maker is hier gevoelig voor.
    dacht eigenlik hetzelfde, spier bestuurd door stroom.... en afhankelijk van een ritme om de functioneren...

Check!
    ◢◤
    pi_72359807
    quote:
    Op dinsdag 1 september 2009 23:20 schreef Oversight het volgende:

[..]

dacht eigenlik hetzelfde, spier bestuurd door stroom.... en afhankelijk van een ritme om de functioneren...

Check!
    Tijdens "Starfish Prime" is er van die "theorie" in de praktijk in ieder geval niks van gebleken.
    Je kan de impact van een EMP natuurlijk ook overdrijven
    Faal van de eeuw.
      woensdag 2 september 2009 @ 21:16:14 #98
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72380225
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 00:17 schreef huhggh het volgende:

[..]

Tijdens "Starfish Prime" is er van die "theorie" in de praktijk in ieder geval niks van gebleken.
    Je kan de impact van een EMP natuurlijk ook overdrijven
    gelet de dodelijke slachtoffers van de "niet-dodelijke" wapens, wil ik best voorzichtig zijn, en uitgaan van het slechtste scenario...

en gewoon testen over een jaar of wat, op een nietsvermoedende politicus, machtsdrager journalist.
    ◢◤
    pi_72382406
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 21:16 schreef Oversight het volgende:

[..]

gelet de dodelijke slachtoffers van de "niet-dodelijke" wapens, wil ik best voorzichtig zijn, en uitgaan van het slechtste scenario...

en gewoon testen over een jaar of wat, op een nietsvermoedende politicus, machtsdrager journalist.
    Hebben wij het hier nou over "niet-dodelijke wapens" of over "EMP-wapens"?
    Gras is groen, maar niet alles wat groen is is gras.
    Ik heb het hier alleen over EMP-wapens, niet uitwijkend naar "niet-dodelijke wapens" in het algemeen.
    Faal van de eeuw.
      woensdag 2 september 2009 @ 22:15:30 #100
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72382590
    quote:
    Op woensdag 2 september 2009 22:11 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hebben wij het hier nou over "niet-dodelijke wapens" of over "EMP-wapens"?
    Gras is groen, maar niet alles wat groen is is gras.
    Ik heb het hier alleen over EMP-wapens, niet uitwijkend naar "niet-dodelijke wapens" in het algemeen.
    wapens ? laten we het op EMP houden....

Onbedoeld gevolg van EMP kan gelijk zijn aan onbedoeld gevolg van "niet-dodelijke wapens" zoals een stroomstok, enzo...
    ◢◤
    pi_72388809
    quote:
    Onder een elektromagnetische puls verstaat men in het algemeen een kortdurend elektromagnetisch verschijnsel van niet verwaarloosbare omvang. Het kan ontstaan door bijvoorbeeld de ontlading van een grote condensator via een spoel.

geprobeerd is al wat er gebeurt als je een oude handflitser neemt, waar je het flitslapmje vervangt door een spoel, en het ding laat "flitsen" in de buurt van een rfid-chip....... da's leuk joh....

Simpel versterken ? Probeer eens een serie-aansluiting op een bliksem-afleider. ben benieuwd.
      donderdag 3 september 2009 @ 12:22:09 #102
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72395185
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 02:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Simpel versterken ? Probeer eens een serie-aansluiting op een bliksem-afleider. ben benieuwd.
    we hebben duidelijk een testomgeving nodig.....

straks eens even zien waar die aan zou moeten voldoen.... en wat we er allemaal willen gebruiken.
    ◢◤
      donderdag 3 september 2009 @ 18:51:52 #103
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
      donderdag 3 september 2009 @ 22:27:27 #104
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72415968
    quote:
    nu draagbaar, herlaadbaar en richtbaar...
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 08:10:09 #105
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_72423425
    zou zon ding ook bankpassen wissen?
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      vrijdag 4 september 2009 @ 08:31:00 #106
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72423665
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 08:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
    wellicht, en anders is dat het volgende....
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 08:50:01 #107
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_72423887
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 08:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
    De ouderwetse magneetstrip niet, de moderne chip wel...
    censuur :O
      vrijdag 4 september 2009 @ 08:55:58 #108
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_72423985
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De ouderwetse magneetstrip niet, de moderne chip wel...
    Die magneet strip is dan weer met een magneet die toevallig in de buurt is vrij goed te doen..
    [KNE]-Mod
    pi_72424699
    quote:
    Op donderdag 3 september 2009 22:27 schreef Oversight het volgende:

[..]

nu draagbaar, herlaadbaar en richtbaar...
    Gek genoeg kom je zo'n "flux compressie generator" in het wild nou nooit tegen, in het nieuws bijvoorbeeld.
    Je hoort bijna maandelijks wel over landen die iets wil ontwikkelen op het gebied van kernwapens, maar over dit soort wapens hoor je nou echt nooit iets....behalve in een suffe Discovery Channel-docu, waar het ook nog eens plaatsvindt in een lab.
    Faal van de eeuw.
      vrijdag 4 september 2009 @ 10:19:11 #110
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72425663
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 08:55 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Die magneet strip is dan weer met een magneet die toevallig in de buurt is vrij goed te doen..
    Elektromagneet...., koffertje, ..rij voor de pinautomaat langswandelen....... zou het zo simpel zijn?
    ◢◤
    pi_72425822
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 10:19 schreef Oversight het volgende:

[..]

Elektromagneet...., koffertje, ..rij voor de pinautomaat langswandelen....... zou het zo simpel zijn?
    nee.. want dat veld moet behoorlijk sterk zijn, en dan trek je toch iets meer aan met een elektro magneet om dat heimelijk te kunnen doen
    Twitch.tv/bensel15
      vrijdag 4 september 2009 @ 10:36:12 #112
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72426035
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 10:26 schreef Bensel het volgende:

[..]

nee.. want dat veld moet behoorlijk sterk zijn, en dan trek je toch iets meer aan met een elektro magneet om dat heimelijk te kunnen doen
    niet als je zo nu en dan een korte puls geeft.... toch ?
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 10:43:56 #113
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72426223
    GEVONDEN !!!!

Binnenkort schema tot in detail.
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 10:47:40 #114
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72426313

◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 10:54:38 #115
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72426466
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 10:47 schreef Oversight het volgende:

[ afbeelding ]
    Voor een echte EMP 'knal' heb je explosieven nodig, zoals ook in dat plaatje.

En heel leuk en aardig allemaal dit, maar dit heeft niks meer met "wetenschap" te maken. Je bent gewoon een pubertje met wilde ideeen.
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:05:04 #116
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72426664
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 10:54 schreef Catbert het volgende:

[..]

Voor een echte EMP 'knal' heb je explosieven nodig, zoals ook in dat plaatje.

er staat energy voor....
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:13:59 #117
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72426867
    JAAAAAAA

Nu even kijken wat ik al in de schuur heb liggen....
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:16:37 #118
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72426947
    Jij gaat jezelf echt zo elektrocuteren
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:22:45 #119
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72427102
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:16 schreef Catbert het volgende:
    Jij gaat jezelf echt zo elektrocuteren
    niet als jij uitlegt welke fouten ik vooral niet moet maken...
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:24:32 #120
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72427139
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:22 schreef Oversight het volgende:
    niet als jij uitlegt welke fouten ik vooral niet moet maken...
    Ik zou om te beginnen wegblijven van voltages van meer dan 100V ofzo.
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:27:03 #121
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72427201
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik zou om te beginnen wegblijven van voltages van meer dan 100V ofzo.
    klinkt als een strak plan,... maar leg uit ?
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:30:04 #122
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72427301
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:27 schreef Oversight het volgende:
    klinkt als een strak plan,... maar leg uit ?
    Wat snap je daar nu niet aan dan? Hoge voltages zijn levensgevaarlijk, duh
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:32:30 #123
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72427380
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

ik kan nog geen volt van een watt onderscheiden, stekker erin, dan houd mijn elektro-kennis op.
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:33:48 #124
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_72427412
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

muggenzifter-modus: statische elektriciteit kan zo een paar duizend volt zijn en daar gaat niemand dood aan
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:36:57 #125
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72427504
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:33 schreef Iblis het volgende:
    muggenzifter-modus: statische elektriciteit kan zo een paar duizend volt zijn en daar gaat niemand dood aan
    No shit sherlock.
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:37:58 #126
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72427537
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:32 schreef Oversight het volgende:
    ik kan nog geen volt van een watt onderscheiden, stekker erin, dan houd mijn elektro-kennis op.
    Die apparaten die je linkt werken allemaal met hoge voltages. Als je niet weet waar je mee bezig bent, moet je daar gewoon vanaf blijven. De voltages en opgeslagen energie is in de meeste gevallen genoeg om je om zeep te helpen.
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:43:31 #127
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72427685

Low powered hand held pulse gun generates EMP electromagnetic pulses capable of de-programming and disrupting micro processor circuitry. Gun is built in a pistol configuration where the 8 "AA" batteries are housed in the butt section along with the push button trigger switch.
    Directional device has adjustable pulse rate control and a built in emitter for close proximity applications. Specialized circuitry use our ultra low inductance high energy density capacitors with self triggering gap switch. Charging circuit uses our loss-less inductive charging and eliminates the losses associated with simple resistive methods. Pulse energy is approximately 1 Joule with a rep rate up to 30 pps. Charging voltage is over 5kv with a peak current of nearly 1000 amps now equal to a 5 megawatt pulse of power.

Out put terminals may be adapted for a wave guide for more precise applications or connection to an external antenna where you can experiment with maximizing ñEî or ñMî field for certain applications. Unit can be built in a military gray PVC enclosure measuring 10 to 12 inches.

....Iemand,... in Jip en Janneke?
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:45:39 #128
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72427732
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:43 schreef Oversight het volgende:
    ....Iemand,... in Jip en Janneke?
    Kan 5000 Volt en 1000 ampere piekstroom leveren. Wel heel kort, maar genoeg om je hartritme minimaal goed door de war te gooien.
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:45:55 #129
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72427743
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:37 schreef Catbert het volgende:
    allemaal met hoge voltages.
    Volgende maand ofzow....

Eenvoudig beginnen...
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:49:16 #130
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72427839
    Joh, laatmaar. Elektrocuteer je jezelf maar fijn, hebben we weer een darwin award te pakken.
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:51:15 #131
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72427897
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Catbert het volgende:

[..]

Kan 5000 Volt en 1000 ampere piekstroom leveren. Wel heel kort, maar genoeg om je hartritme minimaal goed door de war te gooien.
    zou vervelend zijn, hoe voorkom ik dat?
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:52:16 #132
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72427925
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:49 schreef Catbert het volgende:
    Joh, laatmaar. Elektrocuteer je jezelf maar fijn, hebben we weer een darwin award te pakken.
    niet boos doen joh, ik waardeer je kennis enorm, ik weet er echt geen zak van.
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:56:03 #133
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72428026
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:51 schreef Oversight het volgende:
    zou vervelend zijn, hoe voorkom ik dat?
    Door met je tengels van dat soort spul af te blijven. Dit spul is te gevaarlijk voor leken. Klaar.
    pi_72428090
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:49 schreef Catbert het volgende:
    Poepie, je hoeft natuurlijk hier ook helemaal niet te reageren.
    Vanaf je eerste post in dit topic kreeg ik al het gevoel dat je eigenlijk Oversight uit dit hele plan wilt praten.
    Ik denk dat hij dit ook allemaal niet gaat maken. Dat is namelijk best wel wat werk.
    Aan de andere kant ben ik wel oprecht geinteresseerd in wat hier uit zou kunnen komen.
    Faal van de eeuw.
      vrijdag 4 september 2009 @ 11:59:09 #135
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72428114
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Door met je tengels van dat soort spul af te blijven. Dit spul is te gevaarlijk voor leken. Klaar.
    ik doe het lekker toch.

Dan maar leren door ervaring...
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 12:01:24 #136
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72428173
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:58 schreef huhggh het volgende:
    Vanaf je eerste post in dit topic kreeg ik al het gevoel dat je eigenlijk Oversight uit dit hele plan wilt praten.
    Goed gespot
      vrijdag 4 september 2009 @ 12:08:08 #137
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72428322
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 12:01 schreef Catbert het volgende:

[..]

Goed gespot
    vast heel lief bedoeld, en ik waardeer het heus....

Maar doe geen moeite verder..... verspilt tijd en serverruimte.

Wel heel graag nuttige tips en adviezen
    ◢◤
    pi_72428405
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:59 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik doe het lekker toch.

Dan maar leren door ervaring...
    denk dat je wel een ervaring krijgt, maar of je daarna ook nog maar iets kan leren...
    Twitch.tv/bensel15
      vrijdag 4 september 2009 @ 12:17:26 #139
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72428546
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 12:11 schreef Bensel het volgende:

[..]

denk dat je wel een ervaring krijgt, maar of je daarna ook nog maar iets kan leren...
    ik probeer het niet op mezelf,... ik heb 4 zonen, er is er altijd wel eentje lastig... en in de buurt...
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 12:42:28 #140
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72429194
    dit lijkt haalbaar, en ziet er mooi spannend uit.

Wie kan benoemen wat wat is ?

◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 14:05:12 #141
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72431525
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

meer input, meer input, meer input,..
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 14:09:44 #142
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72431671
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 14:05 schreef Oversight het volgende:
    meer input, meer input, meer input,..
    Iblis: snap je nu waarom ik 't helder probeer te houden?
      vrijdag 4 september 2009 @ 14:19:35 #143
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72431972
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 14:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

maar dat doe je helegaar niet....

Tijdens het filmpje zie je witte markeringen, als je daar je muis overheen houdt, zie je alle specs.
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 14:23:37 #144
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_72432078
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 14:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ja, ik had gehoopt dat m'n PI met wel duidelijk genoeg was.
    pi_72439416
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 12:42 schreef Oversight het volgende:

Wie kan benoemen wat wat is ?

Hij heeft zn gun inmiddels afgemaakt

vrijdag 4 september 2009 @ 18:47:28 #146
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72439753
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 18:36 schreef Embargo het volgende:

[..]

Hij heeft zn gun inmiddels afgemaakt

ik durf niet te kijken, sterft ie een vreselijke dood ?
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 19:04:05 #147
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_72440204
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 18:47 schreef Oversight het volgende:

[..]

ik durf niet te kijken, sterft ie een vreselijke dood ?
    Je ziet hier wel hoe dichtbij hij de rekenmachine en het autootje moet houden om ze kapot te krijgen, terwijl z'n camera, die niet veel verder zit het allemaal overleeft.
    pi_72442108
    Even in de gaten houden dit topic
    Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
    Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
    Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
    Diepzinnige deepart.
      vrijdag 4 september 2009 @ 20:04:54 #149
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72442267
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 19:59 schreef deepart het volgende:
    Even in de gaten houden dit topic
    tvp.
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 20:52:01 #150
    58834 Catbert
    The evil HR Director.
    pi_72443949
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 20:04 schreef Oversight het volgende:
    tvp.
    In je eigen topic?
      vrijdag 4 september 2009 @ 22:33:31 #151
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72447758
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 20:52 schreef Catbert het volgende:

[..]

In je eigen topic?
    kwou dat ook eens posten....

Gewoon, om te zien hoe het voelt..

◢◤
    pi_72450165
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Oversight het volgende:

[..]

Volgende maand ofzow....

Eenvoudig beginnen...
    Dit doet me aan

denken
    En nou krijg ik het niet meer uit mijn hoofd
      vrijdag 4 september 2009 @ 23:41:25 #153
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72450189

Nodig:
    Tungsten Spark Gap ,
    5 K.v.AC output neon transformer,
    12 volt accu,
    Capacitance 50 NF +/- 10 % Working voltage 5 K.vDC Tolerance +/- 10 % testvoltage 7 K.v.DC (1 minuut) Type S/11/119

Jip en Janneke ?
    ◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 23:42:54 #154
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72450231
    quote:
    Op vrijdag 4 september 2009 23:40 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dit doet me aan

denken
    En nou krijg ik het niet meer uit mijn hoofd

◢◤
      vrijdag 4 september 2009 @ 23:46:14 #155
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72450331

deze lijkt de puls beter te "bundelen..."
    ◢◤
    pi_72658373
    Faal van de eeuw.
      vrijdag 11 september 2009 @ 22:26:30 #157
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_72659886
    quote:
    ik wou dat ik daar bij was..... zouden ze livestreams hebben ?
    ◢◤
    pi_76201809
    Interessante kick die erg ontopic is:
    quote:
    Duitser ontwikkelt 'geweer' om rfid's uit te schakelen
    Door Willem de Moor, maandag 28 december 2009 13:53, views: 32.798

Een Duitse hacker heeft een geweer gebouwd dat rfid-tags onklaar kan maken. Behalve de tags kunnen ook usb-drives vernield worden. Het geweer wekt een elektromagnetische puls op om elektronica door te laten branden.

De Rfiddler, zoals 'Codeninja' zijn elektronische geweer noemt, is primair bedoeld om rfid-tags stuk te maken ter bescherming van privacy. De gebruiker kan met het geweer een krachtige elektromagnetische puls op de tags richten, waardoor deze onbruikbaar worden. De EM-puls wordt opgewekt door een koperen spoel, waardoor gedurende korte tijd een flinke stroom wordt gestuurd. De stroompuls wordt geleverd door condensators die voor de flitsers van een camera gebruikt werden.

Naast het vernietigen van rfid-tags kan de Rfiddler ook gebruikt worden om andere elektronica kapot te maken. De elektromagnetische puls van het geweer heeft een beperkt bereik en de loop moet daarom dicht bij het onklaar te maken object worden gehouden. De spoel bestaat uit vijftig windingen koperdraad en de condensator levert 0,6KJ. Behalve de emp integreerde Codeninja ook een flitser om mensen te verblinden en tijdens het zappen van de rfid-tags geeft de Rfiddler middels een ingebouwde mp3-speler geluiden weer die aan een science-fiction-geweer doen denken.

Het geweer wordt aangestuurd door drie Atmel-processors die geprogrammeerd zijn met 500 regels code in c. De Rfiddler is gemonteerd op een Nerf-speelgoedgeweer en heeft de maker ongeveer vijftig euro aan onderdelen gekost. In een video demonstreert Codeninja hoe een hotelkamersleutel en paspoort nog kunnen worden uitgelezen voor deze behandeld worden met de Rfidder. Na de behandeling mislukt de registratie door de rfid-lezer.
    bron: http://tweakers.net/nieuw(...)it-te-schakelen.html
    pi_78555701
    quote:

Oversight, na het doorlezen van dit topic en zoals gewoonlijk zonder enige zinnige reacties van je medeforumgenoten, denk ik dat je je in een zeer relevant verschijnsel wil verdiepen, maar dat je studiegebied veel te breed is.

Je doelt wellicht op een middel om elektronica uit te schaklen op afstand ?

w.b.t. een hint om dit te versterken:

De Amerikanen hebben in de oorlogen van 1991, 2003 in Irak, minstens op experimentele manier EMP wapens gebruikt (niet nucleair), waarbij het i.d.d. in hun bedoeling lag om er elektrische installaties en apparaten mee te vernietigen, c.q. uit te schakelen.

ik citeer als stukje uit een inleidend artikel:

According to some reports, the U.S. Navy used experimental non-nuclear E-bombs during the 1991 Gulf War. These bombs utilized warheads that converted the energy of conventional explosives into a pulse of radio energy.[38]

CBS News reported that the U.S. dropped an E-bomb on Iraqi TV during the 2003 invasion of Iraq, but this has not been confirmed.[39]

During the 2003 invasion of Iraq, others also have speculated that the United States military used a Tomahawk Missile with a non-nuclear electromagnetic pulse warhead on other Iraqi targets. The evidence of this occurring is the power went out over Baghdad yet there was no physical damage to the electrical generator plant.[40]

A widely-read article by engineer and defense analyst Carlo Kopp, first published in 1996, stated that suitable materials and tools to create basic non-nuclear electromagnetic weapons are commonly available. In that article, Kopp said, "The threat of electromagnetic bomb proliferation is very real."[30] Although Kopp's article mentions nuclear EMP, the article was mostly about non-nuclear EMP weapons.

In 2009, Yael Shahar, a director of the International Institute for Counter-Terrorism, reported that home-built handheld non-nuclear e-bombs may become a significant threat to airliners.[32]

http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_pulse
      dinsdag 8 mei 2012 @ 03:27:40 #160
    19194 Oversight
    ◢◤
    pi_111276833
    ^O^ Goeie info.... dank...
    ◢◤
      dinsdag 8 mei 2012 @ 14:56:21 #161
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_111289977
    Goeie kick... dank!
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')