quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:10 schreef HuHu het volgende:
Gebruik een Pringlesbus, de onofficiële wifi-extender.
Als de puls net zo werkt als de meeste straling, kun je zelf bepalen hoe geconcentreerd en welke oppervlakte je wilt (natuurlijk inv. gecorrelleerd) door bv een taps toelopende buis te gebruiken zal de puls geconcentreerder zijn maar een kleiner oppervlakte beslaan.quote:
Een vrij sterke magneet kun je best kopen of zelf maken... (elektromagneet, dan)quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:51 schreef oompaloompa het volgende:
Zou een enorm sterke magneet niet net zo goed werken en minder onhandelbaar zijn trouwens? (of is daar moeilijk aan te komen vanwege de duidelijke gevolgen?)
Een magneet alleen heeft geen effect op een chip.quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:51 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Want daar weet je het antwoord beter op dan TS natuurlijk.
Zou een enorm sterke magneet niet net zo goed werken en minder onhandelbaar zijn trouwens? (of is daar moeilijk aan te komen vanwege de duidelijke gevolgen?)
Maar een electromagnetische puls wel? Ik dacht namelijk altijd dat een emp een korte stoot magnetisme was namelijk.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Een magneet alleen heeft geen effect op een chip.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:55 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als de puls net zo werkt als de meeste straling, kun je zelf bepalen hoe geconcentreerd en welke oppervlakte je wilt (natuurlijk inv. gecorrelleerd) door bv een taps toelopende buis te gebruiken zal de puls geconcentreerder zijn maar een kleiner oppervlakte beslaan.
(dit lijkt me gebasseerd op mn natuurkunde-kennis maar ik studeer t niet of zo dus zou het fout kunnen hebben)
quote:Op zondag 30 augustus 2009 21:51 schreef oompaloompa het volgende:
–dit gedeelte van de discussie was klaar–
Volgens mij is het idee dat er een zekere flux is. Een magneet zelf kun je wel gebruiken om een stroom op te wekken, maar dan moet je die bewegen. Ergens alleen een magneet naast liggen wekt geen stroom op.quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar een electromagnetische puls wel? Ik dacht namelijk altijd dat een emp een korte stoot magnetisme was namelijk.
Ik krijg er van die Fight-club achtige denkbeelden bij, maar er zijn amper nog videotheken, laat staan met videobanden.quote:
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is het idee dat er een zekere flux is. Een magneet zelf kun je wel gebruiken om een stroom op te wekken, maar dan moet je die bewegen. Ergens alleen een magneet naast liggen wekt geen stroom op.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:41 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik krijg er van die Fight-club achtige denkbeelden bij, maar er zijn amper nog videotheken, laat staan met videobanden.(En dan alsnog; what's the point in that.)
quote:Op zondag 30 augustus 2009 22:49 schreef ThE_ED het volgende:
Leuker dan elektronisch spul met een EM wave slopen, vind ik zelf, was een systeem dat op HAR werd gedemonstreerd waarmee je de tags van jouw RFID kaarten kunt "afschermen" door een ander signaal uit te zenden met een apparaatje in bijv. je tas. (Wat blijkbaar mag omdat het zendgebied een vrij te gebruiken stukje is in de band) Zo kun je dan alleen datgene ter beschikking stellen van externe readers van wat jij vindt dat op dat moment nodig is.
Ja, ik heb jou niet gezien?!quote:
Ja, het huidige ding is toch nog wat onhandig groot hequote:die is inderdaad erg leuk, en de opvolger zal toch op z'n minst via de usb van je iphone een reeks kunnen aanmaken die op een willekeurig moment prettig is om uit te zenden ?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:00 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, het huidige ding is toch nog wat onhandig groot he
(of toch iig niet iets dat je altijd handig meeneemt om je privacy te beschermen in een alledaagse omgeving)
Dat zou best eens kunnen idd, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe zo'n stroboscoop in elkaar zit; als ik er even kort over denk zou er wellicht iets in zitten ja.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:15 schreef Oversight het volgende:
zou een "discoflits-lamp" strobo-dinges ? ook werken als generator ?
Dan heb je in ieder geval een constante stroom ontladingen ,... toch ?
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:20 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Dat zou best eens kunnen idd, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies hoe zo'n stroboscoop in elkaar zit; als ik er even kort over denk zou er wellicht iets in zitten ja.
Ben wel benieuwd, ben nog bezig met een overzichtje met allerhande manieren waarom de chipkaart een onverstandig idee is. (Al is het maar omdat lowtech hacks zoals het poortje openduwen ook gewoon supergoed werken.)quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:29 schreef Oversight het volgende:een stukje motivatie,.... komt hier zo direct.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:35 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, ben nog bezig met een overzichtje met allerhande manieren waarom de chipkaart een onverstandig idee is. (Al is het maar omdat lowtech hacks zoals het poortje openduwen ook gewoon supergoed werken.)
quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
Nou, ik heb geen kinderen, maar volgens mij is de echte uitdaging betaald en "zoals het hoort" er met een kinderwagen doorheen te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |