Klopt. Maar dan nog is het 30% (extra) winst.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:39 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn ogen gericht op inflatie/hyperinflatie, terwijl men moet kijken naar deflatie. Het instorten van de huizenmarkt/aandelenmarkt is in feite al een vorm van deflatie, hierna komen de goederen die de komende jaren ook onderhevig zullen zijn aan deflatie.
Tomtom is naast Garmin de nr 1 in navigatie, gaat dat failliet? Nee dus!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:37 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Tomtom zit tot over de oren in de schulden, wie maakt er in een tijd van depressie zich trouwens druk om een nieuw navigatiesysteem?
Nouja, ik geef het toe, je hebt volkomen gelijk. Doordat ze een van de grootste navigatieapparatuur leveranciers zijn kunnen ze niet failliet gaanquote:Op donderdag 3 september 2009 13:46 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Tomtom is naast Garmin de nr 1 in navigatie, gaat dat failliet? Nee dus!
Inderdaad ja, aangezien ze om die reden dikke orders binnenhalen bij autofabrikanten, telefoonfabrikanten, klanten altijd geneigd zullen zijn om een tomtom te kopen, voor veel mensen het alternatieve woord voor navigatie! Gaat niet gebeuren!quote:Op donderdag 3 september 2009 13:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nouja, ik geef het toe, je hebt volkomen gelijk. Doordat ze een van de grootste navigatieapparatuur leveranciers zijn kunnen ze niet failliet gaan
quote:Op woensdag 2 september 2009 22:42 schreef Oebele het volgende:
Ik vind een aantal fervente gebruikers van dit forum ontzettend grappig. Al geruime tijd volg ik dit en andere fora met veel genoegen. Met name de "die-hard / alles gaat kapot / hel en verdoemenis / wij zijn realist" gebruikers als pberends en vandergeld zijn erg grappig. Als je de posting history eens doorneemt zie je:
- Dat Pberends vóór september 2008 alleen nog interesse had in 'waar Sigme haar broekje uittrekt' en 'vrouw beweert zwanger te zijn van Bassie'.
- Van der geld nog niet veel heeft gepost maar in juli 2008 nog met stelligheid denkt dat de dollar zal stijgen doordat de schulden USD worden afgewikkelt.
Vervolgens zie je een patroon waarbij met name pberends erg veel tijd heeft en in eerste instantie allemaal nieuws verzameld en dit post. Zijn eigen sentiment veranderd daardoor en hij meet zich de houding van realist / 'dit kan zo niet langer' aan.
Erg grappig.
Communicatie van goed nieuws is een niche.
Als ik zoek op internet naar de aanhoudende pijn in mijn benen varieert het resultaat van spataderen tot accute hartklachten. In werkelijkheid ben ik een te zwaar lui zwijn en moest van mijn vriendin een muur schilderen.
Happy trading!
Nope, dat zullen ze inderdaad niet. Ze hebben een substantieel deel van de markt en voordat de meneer de inboedel van Tomtom komt verkopen is de kans groot dat Garmin het gedeelte al heeft overgenomen en dus officieel een failliet verklaring kan voorkomen. Besides tomtom heeft tot dusver nog maar 1(!) fout gemaakt. Teleatlas..quote:Op donderdag 3 september 2009 13:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nouja, ik geef het toe, je hebt volkomen gelijk. Doordat ze een van de grootste navigatieapparatuur leveranciers zijn kunnen ze niet failliet gaan
Sorry hoor, maar General Motors liep al jaren!! lang te klooien met orders. Dat was echt niet zo maar ' van de laatste tijd '. De recessie heeft dat alleen erg versneld. ABN amro is nooit failliet gegaanquote:Op donderdag 3 september 2009 14:23 schreef Goverman het volgende:
^^ dat zeiden de mensen ook over General Motors, ABN-Amro en dergelijke...
Ik had voor de crash ook niet erg veel interesse in financiële markten opzich, hield me toen veel meer met politiek en macro-economische zaken bezig. Of de hel/verdoemenis er nog aankomt moet nog blijken de komende jaren. Het kan mogelijkerwijs een "soft landing" worden, waarbij centrale banken en overheden voor een zachte kussen zorgen en dat de volgende crash (zo lang mogelijk) uitblijft, maar ik heb daar niet veel vertrouwen in. Natuurlijk blijf ik een grappige user, en kan ik er compleet naastzittenquote:Op woensdag 2 september 2009 22:42 schreef Oebele het volgende:
Ik vind een aantal fervente gebruikers van dit forum ontzettend grappig. Al geruime tijd volg ik dit en andere fora met veel genoegen. Met name de "die-hard / alles gaat kapot / hel en verdoemenis / wij zijn realist" gebruikers als pberends en vandergeld zijn erg grappig. Als je de posting history eens doorneemt zie je:
- Dat Pberends vóór september 2008 alleen nog interesse had in 'waar Sigme haar broekje uittrekt' en 'vrouw beweert zwanger te zijn van Bassie'.
- Van der geld nog niet veel heeft gepost maar in juli 2008 nog met stelligheid denkt dat de dollar zal stijgen doordat de schulden USD worden afgewikkelt.
Vervolgens zie je een patroon waarbij met name pberends erg veel tijd heeft en in eerste instantie allemaal nieuws verzameld en dit post. Zijn eigen sentiment veranderd daardoor en hij meet zich de houding van realist / 'dit kan zo niet langer' aan.
Erg grappig.
Communicatie van goed nieuws is een niche.
Als ik zoek op internet naar de aanhoudende pijn in mijn benen varieert het resultaat van spataderen tot accute hartklachten. In werkelijkheid ben ik een te zwaar lui zwijn en moest van mijn vriendin een muur schilderen.
Happy trading!
TomTom is een twijfelgevalletje geworden, want ze doen het de laatste tijd inderdaad niet slecht met orders. Maar door de nog steeds enorme schuldenlast verwacht ik dat ze als failliet bedrijf worden ingelijfd (door bijvoorbeeld diezelfde autofabrikanten).quote:Op donderdag 3 september 2009 13:35 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Doe ff normaal zeg, dat gaat dus nooit gebeuren die waarderingen... tomtom, corio failliet.... dat gaat niet gebeuren.Eurocastle ben ik het mee eens, die zou ik voor geen goud willen hebben!
Ja, en die fout gaat ze de kop kostenquote:Op donderdag 3 september 2009 14:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nope, dat zullen ze inderdaad niet. Ze hebben een substantieel deel van de markt en voordat de meneer de inboedel van Tomtom komt verkopen is de kans groot dat Garmin het gedeelte al heeft overgenomen en dus officieel een failliet verklaring kan voorkomen. Besides tomtom heeft tot dusver nog maar 1(!) fout gemaakt. Teleatlas..
Dit is onjuist. Als ik long puts zit verwacht ik een daling en met long calls een stijging. Short calls is verwachting van een daling en short puts is verwachting van een stijgin.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:56 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
long is alles waarbij je speculeert op een stijging.
short is alles waarbij je speculeert op een daling.
(ongeacht of dit voor de lange of korte termijn is)
Ik denk niet dat het zo lang zal duren (liever een korte big bang), maar dit hele systeem heeft forse betonrot, en sinds het uitbreken van de crisis is deze betonrot alleen nog maar erger geworden, want nu hebben we ook overheden die bijna failliet zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:54 schreef Vandergeld het volgende:
De komende depressie kan overigens van een erg lange lang duren. In 1873 hebben we iets vergelijkbaars meegemaakt, want ook toen werden er veel te veel hypotheken verstrekt. Deze depressie duurde 23! jaar
Het liefst zou ik een enorme opleving van de economie zien, maar ik geef even aan hoe lang zo een economische neergang zou kunnen duren.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het zo lang zal duren (liever een korte big bang), maar dit hele systeem heeft forse betonrot, en sinds het uitbreken van de crisis is deze betonrot alleen nog maar erger geworden, want nu hebben we ook overheden die bijna failliet zijn.
1873? link please......quote:Op donderdag 3 september 2009 14:54 schreef Vandergeld het volgende:
De komende depressie kan overigens van een erg lange lang duren. In 1873 hebben we iets vergelijkbaars meegemaakt, want ook toen werden er veel te veel hypotheken verstrekt. Deze depressie duurde 23! jaar
Hierbij een redelijk eenvoudig artikel erover: http://www.bankcrash.nl/historiedelangedepressie.phpquote:
quote:Op donderdag 3 september 2009 14:47 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dit is onjuist. Als ik long puts zit verwacht ik een daling en met long calls een stijging. Short calls is verwachting van een daling en short puts is verwachting van een stijgin.
Hij staat toch (net) nog in de plus?quote:
Omdat de zomerflauwte voorbij is en de juwelenbranche weer kerstcadeautjes voor dure echtgenotes aan het smeden is. En omdat de angst voor een beurscrash en voor inflatie blijven toenemen.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:24 schreef Dave7 het volgende:
Waarom gaat goud zo omhoog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |