Juli 2009 zal je bedoelen. En ik heb het niet over de korte termijn voor de dollar, maar over de lange termijn(1-2) jaar. En ja, dan zie een enorme dollarstijging in het vooruitzichtquote:Op woensdag 2 september 2009 22:42 schreef Oebele het volgende:
Ik vind een aantal fervente gebruikers van dit forum ontzettend grappig. Al geruime tijd volg ik dit en andere fora met veel genoegen. Met name de "die-hard / alles gaat kapot / hel en verdoemenis / wij zijn realist" gebruikers als pberends en vandergeld zijn erg grappig. Als je de posting history eens doorneemt zie je:
- Dat Pberends vóór september 2008 alleen nog interesse had in 'waar Sigme haar broekje uittrekt' en 'vrouw beweert zwanger te zijn van Bassie'.
- Van der geld nog niet veel heeft gepost maar in juli 2008 nog met stelligheid denkt dat de dollar zal stijgen doordat de schulden USD worden afgewikkelt.
Vervolgens zie je een patroon waarbij met name pberends erg veel tijd heeft en in eerste instantie allemaal nieuws verzameld en dit post. Zijn eigen sentiment veranderd daardoor en hij meet zich de houding van realist / 'dit kan zo niet langer' aan.
Erg grappig.
Communicatie van goed nieuws is een niche.
Als ik zoek op internet naar de aanhoudende pijn in mijn benen varieert het resultaat van spataderen tot accute hartklachten. In werkelijkheid ben ik een te zwaar lui zwijn en moest van mijn vriendin een muur schilderen.
Happy trading!
Het is geen juli 2005 meer. Wallstreet is minder leidend dan toen, Shanghai meer. Het is wel zeker mogelijk dat over 10 jaar Shanghai net zo leidend is als Wallstreet.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:59 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Shanghai ging in juli 2005 naar een dieptepunt en had toen weinig invloed op de westerse beurzen. Amerika is de leider, niet China.
nogmaals die postings doorzoeken voor dat jaartal is echt te veel gevraagd na la dat schilderwerk. Het deel over het aflossen van deschulden vond ik wel beschamend kortzichtig. No offense!quote:Op woensdag 2 september 2009 23:04 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Juli 2009 zal je bedoelen. En ik heb het niet over de korte termijn voor de dollar, maar over de lange termijn(1-2) jaar. En ja, dan zie een enorme dollarstijging in het vooruitzicht
Wat het gevaar is? Dat je porto halveertquote:Op donderdag 3 september 2009 09:34 schreef Meike26 het volgende:
Okay, noob alert![]()
Als ik het goed begrijp zijn longs de aandelen die je voor langere tijd aanhoudt? M'n partner heeft als het goed is 3 fondsen waarop hij op langere termijn geld mee wil verdienen en 2 op korte termijn.
Maar wat ik mij dan afvraag, wat is het gevaar van morgen dan? Tell me...
long is alles waarbij je speculeert op een stijging.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:34 schreef Meike26 het volgende:
Okay, noob alert![]()
Als ik het goed begrijp zijn longs de aandelen die je voor langere tijd aanhoudt? M'n partner heeft als het goed is 3 fondsen waarop hij op langere termijn geld mee wil verdienen en 2 op korte termijn.
Maar wat ik mij dan afvraag, wat is het gevaar van morgen dan? Tell me...
Ik denk inderdaad dat commodities een wat langere rek hebben dan aandelen bij een correctie. Uiteindelijk zijn zowel commodities en aandelen sterk gecorreleerd (net zoals alle andere markten ofc.). Het is natuurlijk absurd om grondstoffen tot hoge prijzen te stuwen als er praktisch minder vraag is door lagere productie. Imo gaan veel bedrijven hun geld snel terughalen als ze weer cash nodig hebben bij lagere aandelenkoerzen.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:40 schreef arjanus het volgende:
Ik zit alleen long in commodities. Vooral mijn zilver doet het de laatste paar dagen goed. Nu in aandelen investeren is russisch roulette.
Wavin is wel oke, en of het nou nog een keer onder de euro zakt maakt op lange termijn weinig uit.quote:Op donderdag 3 september 2009 09:54 schreef Meike26 het volgende:
De longs die hij heeft:
Eurocastle Investment Group, zodra de Duitse (en ook Engelse) automarkt weer aantrekt, zonder hulp van slooppremies, dan kan hij met deze aandelen een aardige jump maken, nu staat hij nog op verlies (gekocht bij 1,046 euro) maar de kans is realistisch dat dit verlies over ca 2 tot 4j aar weggewerkt is met minimaal een verdubbeling.
AEGON, geen idee hoeveel hij deze heeft ingekocht, ca. 1000 aandelen.
Wavin, ingekocht bij 1,13 euro, 2500 stuks.... Nog geen vruchten van geplukt... kort leek het er op dat deze doorstoomde over de 2 euro grens.... maar hij heeft geduld zegt ie
quote:Op donderdag 3 september 2009 09:54 schreef Meike26 het volgende:
De longs die hij heeft:
Eurocastle Investment Group, zodra de Duitse (en ook Engelse) automarkt weer aantrekt, zonder hulp van slooppremies, dan kan hij met deze aandelen een aardige jump maken, nu staat hij nog op verlies (gekocht bij 1,046 euro) maar de kans is realistisch dat dit verlies over ca 2 tot 4j aar weggewerkt is met minimaal een verdubbeling.
AEGON, geen idee hoeveel hij deze heeft ingekocht, ca. 1000 aandelen.
Wavin, ingekocht bij 1,13 euro, 2500 stuks.... Nog geen vruchten van geplukt... kort leek het er op dat deze doorstoomde over de 2 euro grens.... maar hij heeft geduld zegt ie
Vooral omdat de portefeuilles van veel bedrijven binnen nu een paar kwartalen compleet leeg zijn. Ik denk dat men nog versteld gaat staan van de vele bedrijven die failliet gaan op het Damrak, vooral mid- en smallcaps.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:40 schreef arjanus het volgende:
Ik zit alleen long in commodities. Vooral mijn zilver doet het de laatste paar dagen goed. Nu in aandelen investeren is russisch roulette.
Het gaat mij opzich niet om de reden waarom de dollar op lange termijn gaat stijgen, ik werk puur volgens Elliott Wave, en die geeft aan dat op langere termijn de dollar kan aansterken tot 1-1.10.quote:Op donderdag 3 september 2009 01:18 schreef Oebele het volgende:
[..]
nogmaals die postings doorzoeken voor dat jaartal is echt te veel gevraagd na la dat schilderwerk. Het deel over het aflossen van deschulden vond ik wel beschamend kortzichtig. No offense!
Doe ff normaal zeg, dat gaat dus nooit gebeuren die waarderingen... tomtom, corio failliet.... dat gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:59 schreef pberends het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weet ie zeker dat ie Aegon wil behouden?
Imho gaan zowel Aegon, Eurocastle als Wavin failliet binnen nu een een paar jaar.
In dat geval is DE manier om je te wapenen tegen inflatie in de toekomst dus een dollarrekening openen.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:15 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Het gaat mij opzich niet om de reden waarom de dollar op lange termijn gaat stijgen, ik werk puur volgens Elliott Wave, en die geeft aan dat op langere termijn de dollar kan aansterken tot 1-1.10.
Tomtom zit tot over de oren in de schulden, wie maakt er in een tijd van depressie zich trouwens druk om een nieuw navigatiesysteem?quote:Op donderdag 3 september 2009 13:35 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Doe ff normaal... tomtom, corio failliet.... dat gaat niet gebeuren.Eurocastle ben ik het mee eens, die zou ik voor geen goud willen hebben!
Iedereen heeft zijn ogen gericht op inflatie/hyperinflatie, terwijl men moet kijken naar deflatie. Het instorten van de huizenmarkt/aandelenmarkt is in feite al een vorm van deflatie, hierna komen de goederen die de komende jaren ook onderhevig zullen zijn aan deflatie.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In dat geval is DE manier om je te wapenen tegen inflatie in de toekomst dus een dollarrekening openen.
Een stijging van 0,70 naar 0,90 euro per dollar is bijna 30% winst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |