Ik had niet in de gaten dat ik het topic sloot, geen ervaring mee tot dus toequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgende keer zelf graag een nieuw deel openen als je de oude dicht gooit![]()
Bussentopic #27: crossen met de bus.
Inderdaad, die zes busjes hadden hier ook gewoon op een veldje weg moeten staan rotten samen met hun broers.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo jammer, dat die ex-Hermes 8000-ers toen naar duitsland zijn verkast
een bba bus uit brabantquote:
Ja veel onderdelen ja. Maar om die nu te kopen ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:42 schreef T42 het volgende:
[..]
een bba bus uit brabant
Kavelnummer: 2514
2514 Personenbus, DAF,
type SB 201 DKDL 554,
kenteken VB-16-BN,
km-stand onbekend, diesel,
datum afgifte deel I 13.06.1988.
Categorie: Voertuigen en onderdelen
Het was ooit een "Standaard Stadsbus", een CSA-2.quote:
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:42 schreef T42 het volgende:
[..]
een bba bus uit brabant
Kavelnummer: 2514
2514 Personenbus, DAF,
type SB 201 DKDL 554,
kenteken VB-16-BN,
Dat geloof ik direkt.quote:km-stand onbekend,
Misschien.quote:diesel,
datum afgifte deel I 13.06.1988.
Categorie: Voertuigen
Nah, die zijn al allemaal al weg, kilometer teller incluis.quote:en onderdelen
Dat hoop ik wel ja. Want naast de gebruikelijke afvalstoffenheffing en gemeentebelasting moeten we hier tegenwoordig ook betalen wanneer we iets in willen leveren bij het grofvuil. Dat zou met dit wrak nogal in de papieren gaan lopen !quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het was ooit een "Standaard Stadsbus", een CSA-2.
[..]
Zou je geld meekrijgen?
Dat is een verrekt nuttig linkje.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:20 schreef marcel.nl het volgende:
Materiaal waarmee Qbuzz in Groningen en Drenthe wil gaan rijden ?
http://www.qbuzz-gd.nl/index.php?id=126![]()
Citaro QLiners?quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:20 schreef marcel.nl het volgende:
Materiaal waarmee Qbuzz in Groningen en Drenthe wil gaan rijden ?
http://www.qbuzz-gd.nl/index.php?id=126![]()
quote:SP-Kamerlid Emile Roemer wil dat de Nederlande Staat busvervoerder Connexxion terugkoopt van het Franse Transdev. Hij wil hiermee het openbaar vervoer terug pakken en daarmee de neergaande kwaliteit van het busvervoer een halt toeroepen. Roemer: “Nu Transdev graag van Connexxion af wil, ligt hier een grote kans om te komen tot een Nederlandse Bus Maatschappij die zorg gaat dragen voor goed busvervoer in het hele land.
http://www.sp.nl/verkeer/(...)ion_terug_kopen.html
quote:DEN HAAG - Vervoersbedrijf Veolia heeft sinds zondag het streekvervoer in de regio Haaglanden overgenomen van Connexxion. De introductie van de nieuwe Veolia-bussen verliep niet geheel vlekkeloos.
Na een jaar lang overleggen en plannen, was zondag de vuurdoop voor de maatschappij en de chauffeurs. Die rijden voortaan niet meer een vaste route, maar worden op alle lijnen in de regio ingezet.
Navigatiesysteem
Hoewel de bussen een navigatiesysteem hebben, ging dat op de eerste dag niet altijd goed. Zo sloeg een buschauffeur op weg van Rijswijk naar Maasland een complete wijk over. Ook zouden meerdere bussen langs de kant van de weg hebben gestaan, omdat chauffeurs de weg niet wisten.
Veolia denkt dat de navigatieproblemen snel voorbij zijn en dat het gewoon een kwestie van wennen is. Volgens FNV Bondgenoten zijn de problemen echter te wijten aan een 'amateuristische' voorbereiding. De vakbond houdt dan ook het hart vast voor de echte vuurdoop op maandag.
Grote stoet
Nu Veolia het busvervoer verzorgt in opdracht van Stadsgewest Haaglanden, zijn de groen-gele bussen van voorganger Connexxion uit het straatbeeld verdwenen. In een grote stoet kwamen zaterdag de nieuwe bussen van Veolia de regio ingereden.
Veolia verandert voorlopig alleen de kleur van de bussen en past de borden aan. De dienstregeling blijft gelijk en de arbeidsomstandigheden voor de chauffeurs veranderen ook niet, zegt de vervoerder.
video: http://leiden.westonline.(...)20start%20veolia.wmv
Dat valt dus vies tegen. Linkjes gekozen volgens de ezeltje prik methode.quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat is een verrekt nuttig linkje.
Moeten ze me toch eens uitleggen waarom vrouwen met kinderwagens en ouden van dagen met rollators niet geacht worden met de Q-liner te reizen. Of worden die soms ook met de rolstoellift ingeladen?quote:En Mercedes Integro![]()
Hoe kom je daar nou bij.quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:57 schreef NoBody122 het volgende:
Citaro 2841 is inmiddels tot Maxx-bus gebombardeerd..
Verder lijkt het erop, dat vanaf heden de OV-chipkaart daadwerkelijk gebruikt kan worden in Frieslân.
En dat was een week geleden ook al zo. Volgens de Connexxion website kan het overigens nog steeds niet.quote:Vandaag waren in zowel Integro 2950 als Amba 1786 de OV-chiplezers aktief
Hoe kom je daar nou toch weer bij.quote:[..]
Citaro QLiners?
goed plan! laat de staat XX maar kopen...quote:
Die bussen komen dus vrij.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:14 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
[..]
Nu Veolia het busvervoer verzorgt in opdracht van Stadsgewest Haaglanden, zijn de groen-gele bussen van voorganger Connexxion uit het straatbeeld verdwenen.
Dan houdt xx zich niet aan de concessie, want er zouden 27 nieuwe lagevloersbussen komen naast de Fryskers. En oude meuk stallen hoort daar niet bij, al mogen ze best een zwik Alliances deze kant op sturenquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die bussen komen dus vrij.
Ik hoorde van een sjoof van Leeuwarden vorige week (voor de verandering weer 's geen chauffeurswissel) dat de MANnekes (waarschijnlijk) weer weggaan uit Fryslân. Vervangen door ex-Haaglanden bussen misschien? Zugchef?
27 nieuwe laagvloers .... + veel oude meuk op de weg.. == MEER BUSSEN!quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan houdt xx zich niet aan de concessie, want er zouden 27 nieuwe lagevloersbussen komen naast de Fryskers. En oude meuk stallen hoort daar niet bij, al mogen ze best een zwik Alliances deze kant op sturen
Oude mensen die slecht ter been zijn maken doorgaans gebruik van vraagafhankelijk vervoer. In de jaren dat mijn vader op 315 reed heeft hij nog nooit de rolstoellift hoeven gebruiken omdat er eevnoudigweg geen mindervaliden met de bus reisten.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Moeten ze me toch eens uitleggen waarom vrouwen met kinderwagens en ouden van dagen met rollators niet geacht worden met de Q-liner te reizen. Of worden die soms ook met de rolstoellift ingeladen?
[..]
[..]
Als er geen airco in zit: wat ligt er dan op het dak en wat doen die rooster dan in het plafond?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:38 schreef BeefRWijker het volgende:
Intocht Veolia Haaglanden
[ afbeelding ]
Look ma, no airco.
[ afbeelding ]
Klapraampjes ipv airco, zou 't werken?
[ afbeelding ]
Wat staat daar nou toch tussen 't plankje en de kaarlezer?
Nou, dan kunnen al die hogevloer bussen wel weer terug, hè.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oude mensen die slecht ter been zijn maken doorgaans gebruik van vraagafhankelijk vervoer.
Miljarden zijn er besteed om de hogevloer bussen uit te bannen en dat allemaal tbv de niet bestaande in-/minder valide reiziger.quote:In de jaren dat mijn vader op 315 reed heeft hij nog nooit de rolstoellift hoeven gebruiken omdat er eevnoudigweg geen mindervaliden met de bus reisten.
Zeg jij 't maar. Dit is de HTM versie:quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als er geen airco in zit: wat ligt er dan op het dak en wat doen die rooster dan in het plafond?
Ja, weet je waarom? Dat gelul over die gare lagevloersbussen komt niet van de chauffeurs maar is allemaal politiek gewauwel.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen al die hogevloer bussen wel weer terug, hè.
[..]
Miljarden zijn er besteed om de hogevloer bussen uit te bannen en dat allemaal tbv de niet bestaande in-/minder valide reiziger.
Ik zie voorop toch duidelijk een airco unit zittenquote:
quote:
Lolbroek.quote:Ik zie voorop toch duidelijk een airco unit zitten
Volgens mij is deze vroeger van Paulusma Reizen geweest als ik het goed heb.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Bussen bij de autocross van Menaldum afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
Van Hool
Klopt, maar deze toevallig wel en de bus van Paulusma was helemaal niet rood op de kopquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Niet elke Van Hool met rode kop is ex Paulusma.
En een paar duwstangen en een sta-plank voor de aanduwers?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Wikkelfolie om de kont en weer inzetten.
Het viel me zondag pas voor het eerst op, nadat iemand een poging deed om met haar OV-chipkaart te reizen (welke overigens misluktequote:Op maandag 31 augustus 2009 14:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij.
[..]
En dat was een week geleden ook al zo. Volgens de Connexxion website kan het overigens nog steeds niet.
[..]
Omdat appel.quote:Hoe kom je daar nou toch weer bij.
Dat werd dan wel tijd, je wist 't al een week.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het viel me zondag pas voor het eerst op,
quote:nadat iemand een poging deed om met haar OV-chipkaart te reizen
En toen heb jij haar gratis, voor niks, noppes meegenomen, conform de instructie.quote:(welke overigens mislukte).
Precies, want die impressie van een Qlinerbus was overduidelijk een peer.quote:[..]
Omdat appel.
Nee. Ik heb het nu over de incheck-apparaten zelf. Hoewel de software inderdaad wel alweer een poosje aktief is, waren de lezers tot noch toe buiten werking en brandde er een rood lampje op.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat werd dan wel tijd, je wist 't al een week.
Geen peren met appels vergelijken hé.quote:[..]
Precies, want die impressie van een Qlinerbus was overduidelijk een peer.
Ik ook.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:28 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee. Ik heb het nu over de incheck-apparaten zelf.
quote:Hoewel de software inderdaad wel alweer een poosje aktief is, waren de lezers tot noch toe buiten werking
Dat zou ik niet meer weten.quote:en brandde er een rood lampje op.
Want die kun je wel uit elkaar houden? Nou de bussen nog.quote:Nu werken ze dus wel en kan er dan ook daadwerkelijk ingecheckt worden
[..]
Geen peren met appels vergelijken hé.
Misschien dat het in de QLiners wel al langer kon, dat weet ik dus niet, aangezien ik zondag voor het eerst in weken weer eens lijn 350 heb gereden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:25 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ik ook.
[..]
[..]
Dat zou ik niet meer weten.
Op de bussen waar ik het een week geleden al heb geconstateerd stond duidelijk "In/uit checken" op de displays.
Ik zou ook werkelijk niet weten waar ik 't anders aan had moeten zien.
Ik kan bussen prima uit elkaar houden, probeer jij dat nu eens met stellingen en vragen.quote:[..]
Want die kun je wel uit elkaar houden? Nou de bussen nog.
Desalniettemin; klapraampjesquote:Btw, Arriva heeft dus ook 12 meter Citaros met klapraampjes.
[ afbeelding ]
Typisch dat het dus wéér stadsbussen zijn.
Dat hadden ze in 2002 al met de bussen die voor Groningen Stad bestemd waren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:25 schreef BeefRWijker het volgende:
Btw, Arriva heeft dus ook 12 meter Citaros met klapraampjes.
[ afbeelding ]
Typisch dat het dus wéér stadsbussen zijn.
Die 'skibox' op het dak verbergt de CNG tanks. Op een aantal bussen na (ivm hoogterestricties) zijn alle bussen uitgerust met CNG tanks.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:02 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als er geen airco in zit: wat ligt er dan op het dak en wat doen die rooster dan in het plafond?
Bussen, meervoud.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:47 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Misschien dat het in de QLiners wel al langer kon, dat weet ik dus niet,
Op lijn 99 stond ie ook aan.quote:aangezien ik zondag voor het eerst in weken weer eens lijn 350 heb gereden.
Nee, dat blijkt wel als je die Qbuzz Interliner als een Citaro herkent.quote:[..]
Ik kan bussen prima uit elkaar houden,
"probeer jij dat nu eens met stellingen en vragen" wat?quote:probeer jij dat nu eens met stellingen en vragen.
quote:[..]
Desalniettemin; klapraampjes
En je hebt weer gelijk. Had je ook wel even kunnen zeggen toen NoBody122 eerder zei dat ze (alleen) op de geledes zaten.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat hadden ze in 2002 al met de bussen die voor Groningen Stad bestemd waren.
Goeie vraag. Wordt vervolgd...quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:18 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die bussen komen dus vrij.
Ik hoorde van een sjoof van Leeuwarden vorige week (voor de verandering weer 's geen chauffeurswissel) dat de MANnekes (waarschijnlijk) weer weggaan uit Fryslân. Vervangen door ex-Haaglanden bussen misschien? Zugchef?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:43 schreef Wartahl het volgende:
[..]
Die 'skibox' op het dak verbergt de CNG tanks.
Deze soms?quote:Op een aantal bussen na (ivm hoogterestricties)
quote:zijn alle bussen uitgerust met CNG tanks.
Kan kloppen ja, ik geloof dat er in Delft en Maasland een paar van die kleinere rijden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Deze soms?
[..]
[ afbeelding ]
Nee, QLiners. Ik heb het over QLiners.quote:
Mooi, mij viel het hoe dan ook zondag pas op.quote:[..]
Op lijn 99 stond ie ook aan.
Klapjosti ben je ook hé... Ik ga het niet wederom uitleggen, zoek maar uit wat ik bedoel, lees mijn post nog maar eens en kom dan maar met het antwoord. Als je dat goed gedaan hebt, krijg je misschien nog wel een stickertje ook (geen correctiesticker)!quote:[..]
Nee, dat blijkt wel als je die Qbuzz Interliner als een Citaro herkent.
[..]
"probeer jij dat nu eens met stellingen en vragen" wat?
Wel je zinnen blijven afmaken, hè.
Gunst, hier ga je alweer(!) de fout in; laat dat 'alleen' maar helemaal weg, je legt me wederom woorden in de mond.quote:[..]
[..]
En je hebt weer gelijk. Had je ook wel even kunnen zeggen toen Kn*ll*s eerder zei dat ze (alleen) op de geledes zaten.
[..]
geen commentaar...quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat valt dus vies tegen. Linkjes gekozen volgens de ezeltje prik methode.
Roept meer vragen op dan dat 't beantwoord.
[..]
Ja inderdaad, spoedig volwaardig actief zie hier:quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:57 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Verder lijkt het erop, dat vanaf heden de OV-chipkaart daadwerkelijk gebruikt kan worden in Frieslân.
[..]
Laat je vooral niet ontmoedigen door die troll, ik vind ze wel nuttig in ieder gevalquote:Op woensdag 2 september 2009 06:40 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Fijn ! Ik zoek de site op die speciaal door Qbuzz is opgezet voor toekomstig personeel en klik dan naar de pagina met toekomstig materiaal om deze met anderen te delen.
Ik ben blij dat ik anderen er een plezier mee kon doen en van die leuke reacties krijg zoals deze.![]()
En nu later zeker weer schrijven dat "Marcel" begonnen is ?![]()
NIet op hem letten, hij is nogal overtuigd van het feit dat hij alwetend is.quote:Op woensdag 2 september 2009 06:40 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Fijn ! Ik zoek de site op die speciaal door Qbuzz is opgezet voor toekomstig personeel en klik dan naar de pagina met toekomstig materiaal om deze met anderen te delen.
Ik ben blij dat ik anderen er een plezier mee kon doen en van die leuke reacties krijg zoals deze.![]()
En nu later zeker weer schrijven dat "Marcel" begonnen is ?![]()
Verkwisting kent geen grenzen...quote:Op woensdag 2 september 2009 16:46 schreef Cerbie het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21482
Deze reed vandaag rondjes in Connexxion bestickering in plaats van Hermes. Lekker nuttig aangezien ze in december toch allemaal Breng () worden.
Maandag nog in gezeten. De Van Hool A330 is niet voor niets Bus van het Jaar 2004.quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:46 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Deze soms?
[..]
[ afbeelding ]
OViB/Huub Bantes
Edit: Bij nader inzien, dat zijn ex T-bussen en al bijna weer vijf jaar oud. En Euro-3.![]()
OV-chipkaarten misschien?quote:Op dinsdag 1 september 2009 18:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze bij MAN tonnen uitgegeven aan het ontwerpen van een ergonomisch verantwoorde werkplek en dan zetten die mongolen van de vervoersmaatschappij een pracht van een vleeshapper boven op de dash.
Dat vreemde kastje op de betaal tafel lijkt hier overigens wel wat op een printer, maar printer waarvoor?
Da's een goeie. Maar hoort daar dan niet een bedienings unit bij?quote:
Volgens mij was dat de bedieningsunit.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Da's een goeie. Maar hoort daar dan niet een bedienings unit bij?
Voor één kaartsoort lijkt me dat wel een wat dure oplossing.
Zelfs een simpele ziel als jij kan zien dat die reactie helemaal niet aan jou gericht was.quote:Op woensdag 2 september 2009 06:40 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Fijn ! Ik zoek de site op die speciaal door Qbuzz is opgezet voor toekomstig personeel en klik dan naar de pagina met toekomstig materiaal om deze met anderen te delen.
Ik ben blij dat ik anderen er een plezier mee kon doen en van die leuke reacties krijg zoals deze.![]()
Hee, je legt 't er wel zo dik boven op dat dat toch helemaal niet nodig is. Het bewijs daarvan ligt hier toch overduidelijk op straat. ( tenzij onze geheel onpartijdige moddereter (die een prachtige Friese naam een scheldnaam vindt maar het verder prima OK vindt dat iemand een mongool en troll wordt genoemd) natuurlijk dit bericht en dat van jou weg gaat poetsen).quote:En nu later zeker weer schrijven dat "Marcel" begonnen is ?![]()
Nou alleen 't bericht zelf ook nog even lezen, hè.quote:Op woensdag 2 september 2009 06:48 schreef marcel.nl het volgende:
[.Hoe kom je daar nou toch bij.]
Nou, hier bijvoorbeeld door...
http://www.leeuwardercour(...)rt+in+Friese+bussen+
Je verwart mij duidelijk met PSM.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
NIet op hem letten, hij is nogal overtuigd van het feit dat hij alwetend is.
Wannabee chauffeurs, die hebben we inderdaad hard nodig. Als kiespijn.quote:Ik vind, als wannabe-buschauffeur die zich al het hele jaar afvraagt hoe en of het nog wat gaat worden een nuttig linkje.
Nee.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Je verwart mij duidelijk met PSM.
[..]
Gelukkig zijn zure mensen zoals jij een aanwinst voor de maatschappij. Echt, altijd als er gezeik is in dit topic ben jij er bij betrokken met je alwetende mening. Volgens mij zit hier echt niemand op jou te wachten.quote:Wannabee chauffeurs, die hebben we inderdaad hard nodig. Als kiespijn.
Aansluiten achter de postbode uit Bolsward graag.
geen commentaar.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:28 schreef BeefRWijker het volgende:
Zelfs een simpele ziel als jij ...
Oh hij heeft wel degelijk nuttige bijdragen, genoeg zelfs; hij weet waanzinnig veel.quote:Op woensdag 2 september 2009 19:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Gelukkig zijn zure mensen zoals jij een aanwinst voor de maatschappij. Echt, altijd als er gezeik is in dit topic ben jij er bij betrokken met je alwetende mening. Volgens mij zit hier echt niemand op jou te wachten.
Behoorlijk jammer ja,ik heb echt een teringhekel aan mensen die zo geil op zichzelf zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:25 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Oh hij heeft wel degelijk nuttige bijdragen, genoeg zelfs; hij weet waanzinnig veel.
Jammer alleen van het negatief geörienteerde schilletje
quote:Connexxion neemt hybride bussen in gebruik
Uitgegeven: 3 september 2009 11:36
Laatst gewijzigd: 3 september 2009 11:47
GOUDA - Openbaarvervoerbedrijf Connexxion neemt vrijdag de eerste vier energiezuinige hybride bussen van Nederland in gebruik.
In het eerste kwartaal van 2010 wil het bedrijf met nog eens twintig van deze milieuvriendelijke bussen gaan rijden. Connexxion heeft dat donderdag aangekondigd.
Inwoners van Alphen aan de Rijn, Gouda en Leiden krijgen de primeur om met dergelijke bussen te reizen. De bussen zijn uitgerust met een dieselmotor en een elektromotor en zijn daardoor schoner, stiller en zuiniger in gebruik.
De inzet van de eerste vier hybridebussen is een gezamenlijk proefproject van de provincie Zuid-Holland, Connexxion en de busfabrikant Van Hool. Zowel de provincie als het ministerie van Verkeer en Waterstaat heeft aan het project meebetaald.
© ANP
Ja er komen veel 8100ambas uit Delft, Zoetermeer, Rijswijk, Westland en Den Haag. Zijn het die met zwarte tekst voorop: Berkhof amba ? En met dubbele voordeur ?quote:Op donderdag 3 september 2009 15:28 schreef NoBody122 het volgende:
Kan het zijn dat ze in de regio Haaglanden reden met veel 81xx-Amba's?
Valt me de laatste tijd op dat er steeds meer 81xx-Amba's in Frieslân verschijnen... Wellicht ter vervanging van de MAN's, waarvan ik de indruk heb dat ze er nu al veel minder zijn? Dat zou echter een ander 'gerucht' ontkrachten, namelijk dat er 12m Citaro's voor in de plaats zouden komen.
Gisteren had je anders nog genoeg praats.quote:
quote:
Ik aan grieners die van die tenenkrommende domme dingen uitkramen en nieuwitems van anderen kapen en dan net doen of ze dat net zelf ontdekt hebben en denken dat niemand dat door heeft.quote:ik heb echt een teringhekel aan mensen die zo geil op zichzelf zijn.
Een beetje vent gaat niet meedoen aan het gejank, maar gaat er boven staanquote:Op donderdag 3 september 2009 19:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Gisteren had je anders nog genoeg praats.
Je bent een druk baasje geweest vannacht met het uitwissen van al je berichten.
Heb je nog mazzel gehad dat ze niet in Google's cache stonden.
Een beetje vent had er even een kras door en een edit bij gezet met het waarom.
[..]
[..]
Ik aan grieners die van die tenenkrommende domme dingen uitkramen en nieuwitems van anderen kapen en dan net doen of ze dat net zelf ontdekt hebben en denken dat niemand dat door heeft.
En aan lafbekken en meelopers.
Oh uh, sommige (wannabee?) chauffeurs zijn anders ook behoorlijk geil op zichzelf.
Uniformpje aan en baas op de bus enzo. Gelukkig zitten er ook gewoon mensen bij.
Het zit inderdaad wel voornamelijk in die reeks en idd allemaal met dubbele voordeurenquote:Op donderdag 3 september 2009 17:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja er komen veel 8100ambas uit Delft, Zoetermeer, Rijswijk, Westland en Den Haag. Zijn het die met zwarte tekst voorop: Berkhof amba ? En met dubbele voordeur ?
8115 t/m 8150 ofzo reden rond in die regio.
Maar dat is dan pas.quote:Op woensdag 2 september 2009 16:46 schreef Cerbie het volgende:
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-21482
Deze reed vandaag rondjes in Connexxion bestickering in plaats van Hermes. Lekker nuttig aangezien ze in december toch allemaal Breng () worden.
Nou, dat heeft toch zeker wel 4 stickertjes gekost. Maar ja anders hadden ze er een van een andere stalling moeten halen en deze stond misschien in dezelfde stalling reserve te staan.quote:Op woensdag 2 september 2009 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Verkwisting kent geen grenzen...
Alt-0-2-2-6quote:Op donderdag 3 september 2009 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij zijn intussen bijna alle Bussen in Fryslan van XX voorzien van werkende OV readers
Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.quote:Van een onzer verslaggevers
LEIDEN/DEN HAAG - Chauffeurs van de busonderneming Veolia rijden sinds afgelopen zondag als ware spoorzoekers door de Randstad.
De vanuit een hoofdvestiging in Breda opererende vervoersonderneming heeft onlangs twee buslijnen tussen Leiden en Den Haag overgenomen van haar concurrent Connexxion. De chauffeurs van de nieuwe bussen blijken de route niet te kennen. Omdat bovendien de nagelnieuwe navigatiesystemen aan boord haperen, lopen de vertragingen op tot meer dan een half uur.
Passagiers klagen steen en been over de lange reistijd sinds Velolia de routes afgelopen zondag overnam. "Bovendien slaan chaffeurs haltes over omdat ze niet weten waar ze moeten stoppen. We moeten ook al vaak als een soort reisgids bijspringen om de bestuurders de weg te wijzen", zo klinkt het geweeklaag bij de Leidse eindhalte van de gewraakte buslijnen 43 en 45.
In een poging het leed snel te verzachten, heeft Veolia borden langs de route geplaatst met opschriften als ’Hier linksaf’. Op deze wijze moeten de chauffeurs de weg kunnen vinden in de voor hen vaak volstrekt onbekende omgeving. "Collega’s die de weg wel kennen, hebben de route gereden en bedacht waar eventueel onduidelijkheid zou kunnen ontstaan. Op die plekken hebben we de borden neergezet", aldus zegsman Rob Verhulst van de busonderneming.
Namens zijn bedrijf zegt hij de problemen te betreuren: "Net als de twee buslijnen tussen den Haag en Leiden, hebben we ook de chauffeurs van onze concurrent Connexxion overgenomen. Deze werknemers reden voorheen andere trajecten en moeten nu nog wel eens de weg zoeken. Dat lost zich met wat ervaring op. Bovendien hopen we de kinderziekten snel uit de navigatie te hebben. Daarbij hebben we de pech dat juist nu enkele wegstukken op de routes zijn afgesloten wegens werkzaamheden, waardoor omleidinge zijn ingetseld. dat maakt de situatie er niet overzichtelijker op."
quote:Op donderdag 3 september 2009 23:49 schreef BeefRWijker het volgende:
Buschauffeurs spoorzoekers
[..]
quote:Op deze wijze moeten de chauffeurs de weg kunnen vinden in de voor hen vaak volstrekt onbekende omgeving.
quote:Deze werknemers reden voorheen andere trajecten en moeten nu nog wel eens de weg zoeken.
quote:Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.
hier heeft XX destijds overal hendige pijlbordjes opgehangenquote:Op donderdag 3 september 2009 23:49 schreef BeefRWijker het volgende:
Buschauffeurs spoorzoekers
[..]
Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.
Ach gut.quote:
Die ken ik niet.quote:maar ^ en a of A mag vast ook wel?
Als die handiger is. Mij lukt 't niet. Welk handigheidje hoort daar bij?quote:â Â
quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:17 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hier heeft XX destijds overal hendige pijlbordjes opgehangen
sommigen hangen er nog
Dat heet 'dead keys'. Krijg je meestal als je je toetsenbordinstellingen instelt op US internationaalquote:Op vrijdag 4 september 2009 00:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als die handiger is. Mij lukt 't niet. Welk handigheidje hoort daar bij?
Ze mogen m daar houdenquote:Op vrijdag 4 september 2009 00:50 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.rtvbodegraven.nl/node/2383
Frysker als busfiets.
idd!quote:
Och! alweer?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kon een sjoof in Dordrecht vanochtend wel. Arriva Citaro 729 is namelijk deels uitgebrand en wordt afgevoerd.
ch boeiend fikken doen alle bussen welquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.
Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
Tja, ik hoop dat veel meer branden ons bespaard zullen worden. Er is nu trouwens uitspraak gedaan, de concessiegunning blijft staan: Qbuzz gaat rijden in Groningen en Drenthe.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Och! alweer?
k denk dat Kubus maar _GEEN_ citaro's moet bestellen.. die fikken ook best goed![]()
quote:http://www.ovbgd.nl/ov-bureau/nieuwsarchief/item/61/?tx_bwovbcontent_pi1%5Bpid%5D=43
Qbuzz gaat 13 december rijdenRechter wijst herzieningsverzoek Arriva af
Vervoerbedrijf Qbuzz zal op 13 december 2009 definitief het grootste deel van het busvervoer in Groningen en Drenthe overnemen van Arriva en Connexxion. Dit is de uitkomst van de rechtszaak die Arriva had aangespannen tegen het OV-bureau Groningen Drenthe. Arriva had het College van Beroep voor het bedrijfsleven gevraagd het gunningbesluit van 28 mei terug te draaien. Het CBb heeft geoordeeld dat het OV-bureau de concessie voor Groningen en Drenthe terecht aan Qbuzz heeft gegund.
Reactie OV-bureau
Marc Jager, de voorzitter van het Dagelijks Bestuur is opgelucht over deze uitspraak. “We hebben als OV-bureau de aanbesteding en gunning zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd. De uitspraak bevestigt dit beeld. Van de drie aanbiedingen hebben we die met de beste prijs/kwaliteit verhouding gekozen. Bijvoorbeeld met informatieschermen in de bus, inzet van eigen bussen voor versterkingsritten op drukke tijden en trajecten, en het schoonste wagenpark. Was het CBb tot een ander oordeel gekomen, dan zou de reiziger niet profiteren van deze extra’s.”
Bij aanbestedingen in het openbaar vervoer komt het regelmatig voor dat de rechter wordt gevraagd de gunning te herzien. Dit heeft te maken met de complexiteit van de Nederlandse en Europese aanbestedingsregels. Daarnaast gaat het om een grote concessie; het gaat bij de GD concessie om jaarlijks bijna ¤ 100 miljoen, met een minimale looptijd van 6 jaar.” Jager heeft enig begrip voor de stappen die Arriva heeft gezet. Arriva verliest door de gunning aan Qbuzz marktaandeel in Nederland. “Maar, we hebben een open en eerlijke aanbesteding gehad. Qbuzz kwam met het beste aanbod, anders is het niet.”
Het Dagelijks Bestuur bestaat uit:
Karin Dekker, wethouder gemeente Groningen
Rob Bats, gedeputeerde provincie Drenthe
Marc Jager, gedeputeerde provincie Groningen
Dat hoop ik inderdaad, de eerste bus is van de lopende band.....quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.
Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
ja nu maar hopen dat CXX niet de consessies n en zuidwest fryslan verliezen gaat..quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Geweldig nieuws dat Qbuzz mag gaan rijden. Zal Arriva leren
Ga maar lekker jeuzelen, meneer Hettinga.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:49 schreef marcel.nl het volgende:
En zie ook: http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84680
[ afbeelding ]
Busvervoer komende zes jaar in handen Qbuzz
GRONINGEN - Qbuzz gaat vanaf half december rijden in Groningen en Drenthe. Dat heeft de rechter vrijdag bepaald. Dat houdt in dat de huidige vervoerder, Arriva, definitief afvalt.
Het OV-bureau gunde onlangs het busvervoer voor de komende zes jaar aan Qbuzz, omdat die de beste prijs-kwaliteitsverhouding zou leveren. Arriva nam daar echter geen genoegen mee en stapte naar de rechter. De vervoersorganisatie was van mening dat de aanbesteding onrechtmatig zou zijn verlopen.
Qbuzz heeft toegezegd al het personeel van Arriva over te nemen en wil bovendien 100 miljoen euro in nieuwe bussen investeren.
Nou rustig maar hoor, verliezen kan pas per december 2012quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja nu maar hopen dat CXX niet de consessies n en zuidwest fryslan verliezen gaat..
Herstel PSM: Eerste generatie, maar wel de tweede serie Citaro's bij SBM (101-115).quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.
Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
Wow, dat zijn wel heel bizondere extras zeg, dat zullen de concurrenten vast niet ook geboden hebben.quote:Van de drie aanbiedingen hebben we die met de beste prijs/kwaliteit verhouding gekozen. Bijvoorbeeld met informatieschermen in de bus, inzet van eigen bussen voor versterkingsritten op drukke tijden en trajecten, en het schoonste wagenpark. Was het CBb tot een ander oordeel gekomen, dan zou de reiziger niet profiteren van deze extra’s.”
Arriva wilde met veel bussen uit het huidige wagenpark door blijven rijden. Een behoorlijk deel is namelijk pas in 2004 op de weg gekomen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wow, dat zijn wel heel bizondere extras zeg, dat zullen de concurrenten vast niet ook geboden hebben.
Die hebben vast in hun aanbieding gezet dat ze met oude vieze rammelbakken van overal en nergens gingen rijden.
Q-liner is een concept van de noordelijke provincies. Dat is niet vervoerder gerelateerd meer, ondanks dat Arriva er toen mee begonnen is. Van de Q-liners krijgt Arriva Touring er drie. Te weten: 314: Drachten - Groningen, 305 Groningen - Emmen (sneldienst) en 327 Emmen - Hoogeveenquote:Overigens bedenk ik me net: wat nou, impressie van een Qbuzz Q-liner? Die bleven toch bij Arriva?
En hoe zit 't dan met de Qliner van Connexxion?
Dat zou een Low Entry (of semi lagevloer, in Qbuzz termen) kunnen zijn al is dat lastig te zien met dat korte diepte perspectief. Dat zou betekenen dat Qbuzz ook buiten de stad in Rood gaat rijden?quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:56 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
.... de eerste bus is van de lopende band .....
[ afbeelding ]
Het wordt inderdaad veel eenheidsworstquote:Op vrijdag 4 september 2009 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat zou een Low Entry (of semi lagevloer, in Qbuzz termen) kunnen zijn al is dat lastig te zien met dat korte diepte perspectief. Dat zou betekenen dat Qbuzz ook buiten de stad in Rood gaat rijden?
De LE's met geïntegreerde filmkast hebben (op een afstandje) wel wat van de oude Integro's, zo met hun verhoogde dak achter. Jammer dat de bus op de foto toch weer de staande film kast heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad veel eenheidsworst
Inderdaad, nu nog wat Breng Stickers erop en Klaar is Klara.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Deze week is de eerste nieuwe trolleybus van Hess gearriveerd te Arnhem.
Dat durf ik niet te zeggen. Als ze echt revolutionair willen zijn kleurt het dak naarmate de bus dichterbij Nijmegen komt, meer roze en andersomquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Een kleine vraag: de lijnen 31, 32 en 33 rijden momenteel van Arnhem naar Nijmegen. Worden daar bussen ingezet met zowel roze als blauwe dakranden, m.a.w. worden deze bussen door verschillende garages verreden?
Zou best wel innovatief zijn: een bus met LED-dakverlichting.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:29 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen. Als ze echt revolutionair willen zijn kleurt het dak naarmate de bus dichterbij Nijmegen komt, meer roze en andersom
Doet me denken aan de opstartproblemen toen Arriva het van Connexxion overnam in Amsterdam en omgeving.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:49 schreef BeefRWijker het volgende:
Buschauffeurs spoorzoekers
[..]
Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tok.
Ik heb er nog niets van gemerkt, maar dit is weer typisch Veolia.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:49 schreef BeefRWijker het volgende:
Buschauffeurs spoorzoekers
[..]
Zelfde chauffeurs, zelfde lijnen, zelfde dienstregeling, andere operator: Accuut geheugenverlies.
Die bovenste lijkt wel een omgebouwde SRV-wagenquote:Op maandag 7 september 2009 11:16 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas kwam er na 4 foto's bij de CSAD busstalling in Rokytnice nad Jizerou een man in zijn onderbroek gillend naar buiten, en moest ik opdonderen
quote:Op maandag 7 september 2009 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal een Wadloper zijn geweest. Die staan/stonden op Dijksgracht. Af en toe moeten ze even verreden worden.
Originele kleurstelling ook.quote:Op maandag 7 september 2009 14:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Deze twee foto's van de nieuwe Citaro's van Qbuzz circuleren ook rond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het doet denken aan vroeger tijden:quote:Op maandag 7 september 2009 14:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Deze twee foto's van de nieuwe Citaro's van Qbuzz circuleren ook rond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit was ooit bedoeld als proef samen met een waterstof bus en Biogas bussen.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:27 schreef Peter het volgende:
OT:
http://www.nu.nl/economie(...)ssen-in-gebruik.html
[..]
Ik heb er vandaag gister maar eentje kunnen ontdekken maar dat was dan ook maar in een enkel half uurtje.quote:Op maandag 7 september 2009 11:41 schreef RubenK het volgende:
Heb van het weekend wel 6 verschillende 81xx amba's in alkmaar zien rondrijden... beetje jammer dat die terug aan het komen zijn
Yes, Low Entry.quote:Op maandag 7 september 2009 14:34 schreef busfoto.nl het volgende:
Deze twee foto's van de nieuwe Citaro's van Qbuzz circuleren ook rond:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat waren nog eens tijden. Heb ze in mijn eerste studentenjaar nog mee mogen makenquote:Op maandag 7 september 2009 18:58 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het doet denken aan vroeger tijden:
[ afbeelding ]
Moet je zoiets nou mooi of lelijk vinden, ik ben er nog niet uit. 'Tis in ieder geval anders.quote:
Het is niet nutteloos, want het is een sturende achteras.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:49 schreef oshiro het volgende:
Die sleepas achter staat wel stoerVolslagen doelloos, maar toch
Vertel.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:49 schreef oshiro het volgende:
Die sleepas achter staat wel stoerVolslagen doelloos, maar toch
Het nut van een dubbele achteras is het verminderen van de druk per vierkante centimeter op het wegdek.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is niet nutteloos, want het is een sturende achteras.
Is Connexxion 8829-8855 wat? Puts water er door heen en voila: Bijna nieuw.quote:Op woensdag 9 september 2009 00:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Hoe zit het met de nieuwe bussen voor Voorne-Putten?
Daar heb ik nooit meer iets van gehoord.
Dat zou juist bij een bus mee moeten vallen, omdat de aslast niet extreem hoog is.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:10 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het nut van een dubbele achteras is het verminderen van de druk per vierkante centimeter op het wegdek.
Het is om een voertuig makkelijker bochten te laten rijden en daarnaast helpt het nog om de draaicirkel iets te verkleinen.quote:Dat 't een meesturende achteras is is enkel omdat ie anders 't wegdek aan stukken trekt als 't voertuig door een bocht gaat.
De draaicirkel wordt iets kleiner, waardoor een bus makkelijker de krappere bochten kan nemen. Nadeel is wel dat een 15 meter lange bus een stuk meer uitzwenkt.quote:De sleepas volgt enkel alleen maar de aangedreven as en stuurt verder niks, dat kan alleen als allebei de assen zouden meesturen.
Blijkbaar hoog genoeg. Het is overigens ook geen verdubbeling, de sleepas is enkel lucht.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou juist bij een bus mee moeten vallen, omdat de aslast niet extreem hoog is.
Met stuurbekrachtiging maakt dat amper uit.quote:[..]
Het is om een voertuig makkelijker bochten te laten rijden
Die blijft 't zelfde als bij een enkele as.quote:en daarnaast helpt het nog om de draaicirkel iets te verkleinen.
Niet dus. De bus draait om de voorste achteras, net als bij een enkele as.quote:[..]
De draaicirkel wordt iets kleiner,
Dat is bij een enkele meesturende as.quote:waardoor een bus makkelijker de krappere bochten kan nemen.
Inderdaad. Maar dat heeft er verder niks mee te maken. Daarvoor moet de starre as verder naar achteren.quote:Nadeel is wel dat een 15 meter lange bus een stuk meer uitzwenkt.
quote:Op vrijdag 11 september 2009 01:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Morsecodes?
Dat is denk ik niet waar hij op doeldequote:Op vrijdag 11 september 2009 08:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nieuwe manier van plaatsnamen aangeven? in barcodes?
Idd.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Dat is denk ik niet waar hij op doelde![]()
Wel een hele slechte sluitertijd dan.quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Dat is denk ik niet waar hij op doelde
Dat effect heeft overigens gewoon te maken met het type filmkast, iets met frequenties ofzo. In het echt zie je er wel gewoon letters en cijfers staan
quote:Limburg houdt vervoerbedrijf Veolia overeind
Gepubliceerd: 11 september 2009 12:22 | Gewijzigd: 11 september 2009 12:25
Door onze correspondent
Maastricht, 11 sept. De provincie Limburg wil met miljoenen euro’s aan steun openbaar vervoerbedrijf Veolia draaiende houden. De onderneming dreigt anders op termijn failliet te gaan. Gedeputeerde Bert Kersten (PvdA, Openbaar vervoer) heeft een pakket aan maatregelen naar Provinciale Staten gestuurd. Het gaat om drie miljoen euro voor de extra kosten van de invoering van de OV-chipkaart en een half miljoen per jaar voor projecten op het gebied van sociale veiligheid. Daarnaast zou Veolia toestemming krijgen om onrendabele lijnen te schrappen, wat het bedrijf 1,2 miljoen euro per jaar scheelt.
Gedeputeerde Kersten, Veolia en gemeenten onderhandelen nog over de financiering van taxivervoer in het kader van de Wet op de Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Bij een akkoord zal de provincie ook daar enige tonnen bijleggen.
Veolia is sinds december 2006 verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Limburg. Het bedrijf verzorgt de busdiensten, het vervoer in het kader van de WMO en het exploiteert treinlijnen in het Heuvelland (Maastricht-Valkenburg-Heerlen-Kerkrade) en langs de Maas (Roermond-Venlo- Nijmegen).
Tot nu draaide Veolia 19 miljoen euro verlies op de Limburgse concessie. Directeur René de Beer: „Het probleem is structureel. De kosten stijgen harder dan verwacht. Ook Arriva en Connexxion hebben het lastig. Wij zijn er alleen wat opener over. Vroeg of laat komt het toch uit."
Bert Kersten noemt de steun noodzakelijk.
Kijk, dat is nog 's logica.quote:„Als Veolia Limburg failliet gaat, moeten ze volgens de concessie een boete van tien miljoen betalen, maar dan zitten we wel met een groot probleem."
Klopt.quote:Op zondag 13 september 2009 20:52 schreef Peter het volgende:
En veolia heeft net de concessie voor Den Haag binnen toch?
goede zaakquote:Op maandag 14 september 2009 09:07 schreef Gnittoo het volgende:
http://www.openbaarvervoe(...)5D%5B3%5D_EX_CXX.jpg
Valt dus tegen, dit is dat zelfde ding dat eerder in Utrecht is gespot.quote:Op maandag 14 september 2009 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat er maar meer die kant op mogen gaan
quote:Nog problemen met Veolia Westland
maandag 7 september 08:00
WESTLAND - De busmaatschappij Veolia kampt nog steeds met problemen in de regio Westland. De bussen van lijn 38 rijden niet op tijd in de spits. Ze vertrekken te vroeg of te laat en zijn overvol.
Een woordvoerder van Veolia verklaarde tegenover Omroep West dat er met kleine busjes op de route wordt gereden omdat de grote bussen niet door Schipluiden mogen rijden. Veolia zet wel extra kleine busjes in.
quote:Maandag 7 september, 21:03 uur
Busjes door Schipluiden
Ruim aangekondigd met prachtige reclames: Connexxion wordt Veolia! Inmiddels weten we dat de overgang niet bepaald vlekkeloos verloopt, maar het vervoer op lijn 38 van Maassluis naar Delft heeft nog extra problemen. Op deze lijn rijden geen bussen van Veolia, ook niet de beloofde midi-bussen. Eigenlijk rijden er heel vaak helemaal geen bussen, tenminste niet als je dat volgens de dienstregeling verwacht.
Wie rijden er wel? Taxibusjes van Westlandbus, van Pasteur-reizen, van onbekend merk, een midi-bus van Connexxion, een vreemde combinatie.
Gelukkig heeft Veolia een klantenservice en na veel bellen krijg ik iemand te spreken. Helaas kan hij geen klachten aannemen over lijn 38, want 'die doet Veolia helemaal niet (?!?!?). Lijn 38 is uitbesteed aan een ander bedrijf.' De vraag bij wie de klachten dan moeten zijn, kan hij niet beantwoorden.
Wie rijdt er wel op lijn 38? Uiteindelijk van een buschauffeur de naam 'Turquoise' gehoord, maar zoeken op Internet levert geen busbedrijf van deze naam.
Vandaag het toppunt tot nu toe: de 8-persoonsbus van 16:58 uit Delft was vol, gewacht tot de 12-persoonsbus van 17:28. De chauffeur vertelde dat de grote touringcar in de spits niet wordt ingezet, want dan past het niet in Schipluiden. Hoe deed Connexxion dat ook al weer
XX moet ook nog wel wat leren hoor :|quote:Op maandag 14 september 2009 10:55 schreef zwahiel het volgende:
Misschien moet Veolia eens leren van zichzelf. De truc die ze met de treinen uitgevoerd hebben zou prima gaan voor wat betreft busvervoer. Wellicht zouden bussen eens aansluiting moeten hebben. Misschien zouden ze op grotere stations zoals bijvoorbeeld Venlo of Roermond eens borden kunnen gebruiken die er al sinds mensenheugenis hangen om centraal aan te geven welke bus waarheen gaat en hoe laat.
Wellicht zouden ze eens kunnen zorgen dat ze ipv heel tof alle halteborden te vervangen gewoon eens een bus rijden. Misschien zouden ze de bussen ook kunnen onderhouden en deals maken met lokale winkels bij bushaltes waar je dan strippenkaarten kunt kopen.
Misschien heel misschien zouden ze gewoon een fatsoenlijke bedrijfsvoering kunnen doen, eentje waarbij je wel eerst rekent en niet zomaar alles schrapt wat nu weer gaat gebeuren. Eentje waarbij effectief gebruik gemaakt wordt van de middelen die je hebt en eens gekeken wordt waar de meeste reizigers reizen (spits) en daar het vervoer eens deels op aanpassen.
Maar nee, wat weet ik daar nu van. Wat ik wel weet is dat het in de tijd van Hermes een stuk beter was, want Hermes was dan wel overgenomen door xx de gemeenten waar ze reed hadden nog wel enige invloed. En Hermes gebruikte wel middelen om 't publiek te informeren, ok sloot ook niet goed aan op andere ov voorzieningen maar deed 't op vele punten veel beter dan Veolia met veel beloften en weinig daar uiteindelijk.
Wellicht komt 't ook wel door het hoofdkantoor dat in Noord-Brabant gevestigd is en zo weinig lokale voeling heeft met de grootste concessie die 't heeft...
Just my 2 cents.
quote:Op maandag 14 september 2009 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt.
Veolia Transport Limburg lijkt me een franchise.
Maar hoe lang nog.quote:Het moederbedrijf is verre van insolvabel.
quote:Dinsdag 1 september 11.59 uur
Niet zeuren
Ik vind dat het stadsgewest niet moet zeuren dat het niet goed gaat de eerste dagen
(en misschien ook later) met Veolia omdat ze daar zelf voor hebben gekozen. Veolia
was namelijk vijftien procent goedkoper dan Connexion en Qbus.
Inmiddels is de directeur die bewuste concessie heeft geleid de laan uitgestuurd,
omdat er een gerucht gaat dat hij veel te laag heeft geoffreerd. Maar het
stadsgewest zegt gedane zaken nemen geen keer dus het moet zoals afgesproken
(misschien wel terecht). Dus maak je borst maar nat de chauffeur gaat dit betalen
want er moet geld bij.
Prachtige nieuwe bussen op aardgas met een chauffeur die het liefst voor niets
rijdt. Dit terwijl de HTM dik betaald wordt door Den Haag en niet worden
aanbesteed. Lang leve de aanbestedingen en goedkoop is duurkoop.
he wat een lelijk dingquote:Op maandag 14 september 2009 18:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de mensen die klagen dat er te veel over het noorden word geluld hier....
[ afbeelding ]
Merk en type: MAN
Eigenaar: Veolia
Land van herkomst: Nederland
Locatie: A20 ter hoogte van Vlaardingen
Datum: 31 augustus 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij fotorit Regio Rijnmond
Koud hè, in Vrieslân.quote:Op maandag 14 september 2009 18:23 schreef Alexxxxx het volgende:
Voor de mensen die klagen dat er te veel over het noorden word geluld hier....
Nou die andere 127 nog, en een beetje vlot graag.quote:[ afbeelding ]
Alleen nog in noodgevallen. Sjipknip-Infoxx enzo...quote:Op maandag 14 september 2009 01:06 schreef NoBody122 het volgende:
Alliance 2585
Want dat ding heeft geen chipknip-lezers?quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen nog in noodgevallen. Sjipknip-Infoxx enzo...
en wat dacht je van hoge vloer.quote:Op dinsdag 15 september 2009 18:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Alleen nog in noodgevallen. Sjipknip-Infoxx enzo...
quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Want dat ding heeft geen chipknip-lezers?
Apart, want toen de Alliances in
Fryslân Knilles, Fryslân !quote:Frieslân
Dat waren de Hermesen en daar zijn ze ook later pas (medio 2007) (op een enkeling na) ingebouwd.quote:nog het bussen-wegbeeld bepaalden, zaten er volgens mij in de meesten al chipknip-lezers![]()
En dat maakt ze minder lelijk?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[.lelijke bakken.]
Ik zit er anders wel dagelijks in.
Ze mogen van mij hier ook vaker rijden. Als in: 'alleen maar'.quote:Tenminste iets anders dan een VDL Ramba.
't had ook op een trailer gekund en 't is goedkoper dan een bovenleiding aanleggen voor alleen dat ritje naar Arnhem hè. Blijkbaar kon die trekker wel even gemist worden.quote:
Triest. Ze moeten de auto van die relschopper gewoon tot een pakketje vouwen. Boeten zal hijquote:Op woensdag 16 september 2009 12:21 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.flitsnieuws.nl/nieuws/index.php?content=detail&id=7152
het buschaffeur terrorisme heeft fryslan ook gevonden
hmhmquote:Op woensdag 16 september 2009 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Triest. Ze moeten de auto van die relschopper gewoon tot een pakketje vouwen. Boeten zal hij
Hij loopt een beetje rijkquote:Op donderdag 17 september 2009 00:50 schreef BeefRWijker het volgende:
En weer eentje:
[ afbeelding ]
En dat was/is dus vandaag?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu doneert nog wat echte bussen aan dit topic:
[ link | afbeelding ]
de 2800
[ link | afbeelding ]
nog meer 2800!
[ link | afbeelding ]
nog meer! en wat broertjes en zusjes
[ link | afbeelding ]
JA! de 2800 is OV-Chipknip certified![]()
Waar de 2800 de heledag al op lijn 99 Heerenveen - Harlingen FerryTerminal heen en weer pendeld
Yup, om 20 voor 12 's ochtends en 10 voor 3 's middags, genomen met een HTC Touch Pro T7272.quote:
Aha, Waarder Polder. Is dat iets typisch voor Amsterdam en omgeving?quote:Op donderdag 17 september 2009 01:59 schreef Ofyles2 het volgende:
Wel slordig dat de oude garagesticker niet is verwijderd.
Dat deed ook een Lion's City 8800, zo'n anderhalve week terug in Alkmaar, getuige een vette rookpluim die er achter uit kwam bij 't gas geven. Euro 4, jazeker, maar die toen even niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:56 schreef TeringHenkie het volgende:
[.2297 afgefikt.]
Hij loopt een beetje rijk
nah in de tussentijd me zelf naar school geholpen met een fryskertjequote:Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Yup, om 20 voor 12 's ochtends en 10 voor 3 's middags, genomen met een HTC Touch Pro T7272.
En wat heb je in de tussen tijd uitgevreten? Toch geen sjoofs afgetuigd hè?
[..]
Aha, Waarder Polder. Is dat iets typisch voor Amsterdam en omgeving?
De MAN 3800's van Amstelland Meerlanden hebben ook van die stickers
Overigens rijden er ondertussen nog een paar uit die zelfde serie bij Arriva.
Vreemd dat deze bussen al jaren lang opgelegd stonden terwijl ze net zo oud of jonger zijn dan de 8000 van Hermes. Ze zijn 14 dagen geleden opnieuw op naam gesteld.
[..]
Dat deed ook een Lion's City 8800, zo'n anderhalve week terug in Alkmaar, getuige een vette rookpluim die er achter uit kwam bij 't gas geven. Euro 4, jazeker, maar die toen even niet.
Ook Cxx-bussen uit Overijssel hebben garagestickers.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:23 schreef BeefRWijker het volgende:
Aha, Waarder Polder. Is dat iets typisch voor Amsterdam en omgeving?
De MAN 3800's van Amstelland Meerlanden hebben ook van die stickers
God wat een drama. Ik zou het aanspannen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Minimaal.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Tsja, je begrijpt toch ook wel dat je van de huidige tarieven niet zomaar over kunt gaan naar die dure OV chipkaart hè.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Eurokaartje in de bus kost straks geen euro meer
GRONINGEN - De tarieven voor buskaartjes in Groningen gaan flink omhoog.
Vanaf 13 december gaat het 1-eurokaartje 1,50 euro kosten. Voor het 3-eurokaartje moet vier euro worden betaald en de prijs van het 5-eurokaartje wordt zes euro. Een dagkaart kost straks twaalf euro. Ook het reizen met de citybusjes, Q-liners en buurtbussen wordt duurder.
Op 13 december neemt Q-buzz het vervoer in Groningen over van Arriva.
Het ziet er vrijwel hetzelfde uit anders, alleen zit er een paar Arriva-stickers op geplaktquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
t ziet er trouwens niet uit die CXX 25xyen bij Arriva
je denkt steeds dat er een XX bus rijd :/
Ok.....quote:Op maandag 14 september 2009 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou die andere 127 nog, en een beetje vlot graag.
iddquote:Op zaterdag 19 september 2009 07:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het ziet er vrijwel hetzelfde uit anders, alleen zit er een paar Arriva-stickers op geplakt
Nog even en dan loont het om voor een traject in één zone een 2-zonekaart te kopen. Scheelt maar 10 cent.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Eurokaartje in de bus kost straks geen euro meer
GRONINGEN - De tarieven voor buskaartjes in Groningen gaan flink omhoog.
Vanaf 13 december gaat het 1-eurokaartje 1,50 euro kosten. Voor het 3-eurokaartje moet vier euro worden betaald en de prijs van het 5-eurokaartje wordt zes euro. Een dagkaart kost straks twaalf euro. Ook het reizen met de citybusjes, Q-liners en buurtbussen wordt duurder.
Op 13 december neemt Q-buzz het vervoer in Groningen over van Arriva.
Ik kende hem nog niet, hij's wel leukquote:Op zondag 20 september 2009 12:52 schreef qu63 het volgende:
Iemand deze al gezien?
Opgenomen in een bus van Ahrenstravel![]()
Valt me mee dat jullie niet tegen de chauffeur tekeer gingen. Regelmatig heb ik meegemaakt dat iemand niet op het knopje gedrukt had maar er toch uit wilde en vervolgens de chauffeur de schuld gaf omdat deze de halte voorbij reed.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Net even klassiek gep0wned geworden
Ik zat in GVU lijn 12 naar de Uithof, en net bij de halte Heidelberglaan wilde ik eruit. En met mij nog vier anderen, naar later bleek. Maar aangezien we ALLE 5 dachten "iemand anders zal wel op het knopje drukken", en alle 5 te belazerd waren om naar het lampje te kijkenkonden we dus vanaf het ziekenhuis terug lopen
![]()
Overkomt je zelden, en iedereen is schuldig. Kon er dan ook alleen maar smakelijk om lachen
Is toch ook zo met de dalkaartjes en strippen..quote:Op maandag 21 september 2009 02:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat kan beter bij Connexxion.
Wat mij betreft betaal je maar één keer voor een twee-in-één buslijn.
Hangt er van af of jij hen die aangesmeerd hebt of dat ze er zelf om vroegen zonder te zeggen waar ze heen gingen.quote:Op maandag 21 september 2009 01:44 schreef NoBody122 het volgende:
Het is idd verbazingwekkend hoe vaak mensen menen dat wij precies weten wie waar uit zal gaan stappen en dan ook nog eens vreemd op kijken als dat niet zo is
Zo had ik vandaag een allochtoon gezinnetje dat in Leeuwarden opstapte op lijn 92 naar Bolsward. Daarna moesten ze verder op lijn 98 naar Makkum (net als ik), maar dat wist ik natuurlijk niet, want men reisde met dalkaartjes, niet met strippen.
Daar is kwa klantvriendelijkheid nog wel wat aan bij te spijkeren. Zo is een nichtje van mij eens in Bolsward blijven staan omdat de bus waar ze in zat en die zogenaamd niet verder ging dan Bolsward toch onder een ander nummer doorreed naar haar eindbestemming. Tegen de tijd dat ze door had dat ze in dezelfde bus weer moest instappen was ie onder-tussen vertrokken. Die was even geen 'happy customer'. Weer een auto rijder erbij.quote:Dus ik laat iedereen eerst bij het uitstapperron in Bolsward uitstappen, om vervolgens naar het perron van lijn 98 te rijden.
Als jij had gezegd dat je doorreed naar Makkum waren ze niet uitgestapt. Toch?quote:Zegt de (vermoedelijke) vader van het stel: "Wij moeten naar Makkum hoor.". Ja, dus?![]()
quote:
Dat zou kunnen als het elke dag en de hele dag door de zelfde omloop zou zijn. Zo niet dan is het niet eerlijk. Dat zou sommige reizigers bevoordelen boven andere reizigers. Maar ja, dalkaartjes zijn dan ook zowiezo niet erg eerlijk.quote:Wat mij betreft betaal je maar één keer voor een twee-in-één buslijn.
In N- en ZW-Fryslân wel maar bij subregio specifieke kaartjes meestal niet. Daar zijn dalkaartjes 1 ritten kaartjes die bij uitstappen vervallen. Sterker nog, hier moet je op 167 (A'maar B'wijk en vv) zelfs 2 dalkaartjes kopen als je voorbij Castricum (regio grens) wilt. Zowel IJmond als Zaanstreek hebben 2 tot 3 verschillende dalkaartjes.quote:Op maandag 21 september 2009 04:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo met de dalkaartjes
quote:en strippen..
En gelijk hebben ze als 't een overstap halte betreft. Daar wordt nog al eens de hand meegelicht.quote:Op zondag 20 september 2009 16:04 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Valt me mee dat jullie niet tegen de chauffeur tekeer gingen. Regelmatig heb ik meegemaakt dat iemand niet op het knopje gedrukt had maar er toch uit wilde en vervolgens de chauffeur de schuld gaf omdat deze de halte voorbij reed.
Stadsdienst Oss.quote:Op maandag 21 september 2009 18:15 schreef RubenK het volgende:
Arriva heeft er ook wat in brabant, heb er nog eentje op foto (post straks wel)
quote:
Jup, ze hebben die 2839 idd ook al vrij snel geconvisceerd voor de stadsdienstquote:Op maandag 21 september 2009 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Er komen steeds meer Amba's uit de 8100 en 8200-serie in Leeuwarden. Heb er vandaag veel gezien. Daarnaast rijdt er een tweede 12 meter Citaro in Leeuwarden op de stadsdienst. Naast de 2841 is nu ook de 2839 opgedoken.
Zou dat ook niet kunnen liggen aan roulatie van bussen door Fryslân?quote:Op maandag 21 september 2009 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Er komen steeds meer Amba's uit de 8100 en 8200-serie in Leeuwarden. Heb er vandaag veel gezien.
Was dat niet al eerder gemeld?quote:Daarnaast rijdt er een tweede 12 meter Citaro in Leeuwarden op de stadsdienst.
quote:Naast de 2841 is nu ook de 2839 opgedoken.
Daar zijn Ofyles en ik nog niet uitquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:15 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
waar is het kastje op de betaaltafel voor?
Altijd weer die automobilisten, sommigen moeten ze hun roze papiertje afnemen. Sommigen zijn echt een stelletje hersenloze faalhazen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Zuidtangent bus omgekieperd:
[ afbeelding ]
Meer foto's
Beetje veel wazig.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu trof vanmiddag dus een EX-haaglanden Amba aan
[ link | afbeelding ]
beetje wazig.. maar de VEOLIA ad zat er nog in
juistquote:Op woensdag 23 september 2009 23:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Beetje veel wazig.
Hier is een iets minder wazige:
[ afbeelding ]
Nog steeds, zullen ze bedoelen.quote:Connexxion zou nu al verlies lijden in Noordwest- en Zuidwest-Friesland
Das wel leuk gedaanquote:Op woensdag 23 september 2009 22:58 schreef BeefRWijker het volgende:
Dan maar weer 's een reclame van 'even bellen':
[ afbeelding ]
tja, ze willen van alles vanuit de provincie ( consessie verleners ) .. maar geld er voor ? dat kennen ze nietquote:Op donderdag 24 september 2009 17:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Openbaar Vervoer zet Friesland onder druk
En dat nog wel in de LC.
[..]
Nog steeds, zullen ze bedoelen.
indeed!quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
Nou de stadsbussen nog.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
En degelijk spul.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
Ook die is al 2 keer eerder gesignaleerd hier in 't topic.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt weer een nieuwe Alliance in Fryslân, namelijk de 2800.
quote:Vanmiddag gespot op lijn 97 in Leeuwarden.
Als passagier kan ik daar niet zo veel mee en een aantal sjoofs zullen 't ook niet met je eens zijn.quote:
zal waarschijnlijk ook de laatste zijn. de 2585 heeft geen ovchipkaart apparatuur en zal afgevoerd worden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt weer een nieuwe Alliance in Fryslân, namelijk de 2800. Vanmiddag gespot op lijn 97 in Leeuwarden.
die hebben gewoon EHBOquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
het is wel weer klaar met het geblèr, PSM en BRW
Jupquote:Op vrijdag 25 september 2009 18:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Gaan er nog meer mensen van hier naar Busworld Kortrijk 2009 ?
Wat voor kentekenplaat had hij, NL/DE/anders?quote:Op zaterdag 26 september 2009 07:00 schreef marcel.nl het volgende:
Ik zag gistermorgen op de provinciale weg N33 vlak voor Appingedam een hermes alliance rijden. Maar dan zonder bestickering, busnummers etc. Op de filmkast stond ook niets. Op dat gedeelte van de weg rijden normaliter geen lijnbussen ofzo.
Zoals ik hem zag is te vergelijken met deze op de foto op ovib:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee wat die bus hier doet / van wie die kan zijn ?
Hoi,quote:Op zondag 27 september 2009 02:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat voor kentekenplaat had hij, NL/DE/anders?
Als er in/bij Appingedam ook ergens een veerhaven is, zou hij zomaar eens van de bijhorende rederij kunnen zijn, die pendelt tussen parkeerplaats en veerpont.
In Harlingen bij rederij Doeksen hebben ze ook 2 witte Alliances in gebruik om mensen van en naar de parkeerplaatsen voor lang parkeren te vervoeren
http://www.fuckfrance.com/topic/3528125/1/France/Pacified-Fwance-update-Lyon-bus-depot-arson-fire-destroys-34-buses.html&replies=2quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:03 schreef marcel.nl het volgende:
http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85401
![]()
arriva tuig bus!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:03 schreef marcel.nl het volgende:
http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85401
![]()
Ja maar wel zonde van die mooie Mercedes Integroquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
arriva tuig bus!
totaal niet boeiend
true.. maar hijs lelijk nuquote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:35 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja maar wel zonde van die mooie Mercedes Integro
Ja en die bestuurderscabine van alle gemakken voorzien. Vooral veel lekkere zit en chill vlakken. Ik zou er pluche op vastmonterenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 22:14 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
fraai busje
Ondertussen weet ik dat we vrijdag de 16e gaanquote:Op zaterdag 26 september 2009 03:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
Jup
Nog geen idee welke dag het gaat worden..
Die (vermoedelijk) zelfde '12m MAN' (Lion's City) kwam ik vanmiddag dus al tegen bij HHw, richting Lwd, om 12u45.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:50 schreef NoBody122 het volgende:
[]
En er zat op de laatste rit van lijn 350 richting Alkmaar ineens een 12m MAN (eerder vandaag was dat op diezelfde omloop wel gewoon een Integro).. Die Integro zal wel pech hebben gekregen ofzo, aangezien hij ook niet op de stalling stond
Leuk dit keer ook de reportage over die berger met een Waterstof hybride bus van Van Hool met z'n voorloop-as ipv een naloop-as in het dubbele asstel. Nooit bij stil gestaan wat zoiets voor gevolgen heeft als zo'n dubbel asser bus moet worden afgesleept. Zo leer je nog 's wat. Waarvoor dat ding nou volgeladen naar Wenen moest worden afgesleept bleef helaas onvermeld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:34 schreef Ofyles2 het volgende:
En bijna vier jaar geleden deden ze dat ook met aardgasbussen van Connexxion, bij RTL Transportwereld.
Dat zou dezelfde kunnen zijn. Die moet dan om 15:01 nog een keer naar Alkmaar heen en weer gereden zijn en daarna om 20:01 nog een keer naar Zurich en terug, om vervolgens om 22:01 ook nog een keer op en neer naar Zurich te gaan. Die die ik zag was die van 22:01 vanuit Leeuwarden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die (vermoedelijk) zelfde '12m MAN' (Lion's City) kwam ik vanmiddag dus al tegen bij HHw, richting Lwd, om 12u45.
Volgens (vermoedelijk) Atze stond er idd een blauwe Integro bij de Connexxion garage in Alkmaar.
Die rijdt alweer minstens een maand of 2 voor Alkmaar.quote:Rijdt die grijze Integro 2945 nu eigenlijk nog steeds voor Fryslân of is ie al weer terug naar Alkmaar?
Ik zal je ff aanschieten danquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:24 schreef Alexxxxx het volgende:
qu63, dan ga ik ook, als je iemand met een buzzybeeforum.nl pet en polo ziet, dat ben ik
wist niet dat CXX ook in bosnie rijd :-Pquote:Op maandag 5 oktober 2009 06:33 schreef NoBody122 het volgende:
Een aantal ge-exporteerde bussen, dat nu in Bosnië rondrijdt (foto's van tussen 18 en 25 september dit jaar):
Ex-Connexxion Alliance 2468 en ex-BBA MB 914:
[ afbeelding ]
De 2468 in de kracht van zijn leven:
[ afbeelding ]
Ex-Connexxion Interliner Alliance 5714:
[ afbeelding ]
Vroeger in Nederland (op lijn 350 nog wel):
[ afbeelding ]
Ex-Connexxion Interliner(?) Alliance 5787:
[ afbeelding ]
Geen archiefbeeld van die bus. 5787 is bij Connexxion nu een 15m MAN-QLiner.
Ex-Connexxion Duvedec 9014:
[ afbeelding ]
Archief:
[ afbeelding ]
Bron: OViB
Ja, ik zou als pers of als medewerker op de donderdag, maar het was kostentechnisch (carpoolenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 15:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik zal je ff aanschieten dan
Je bent er dan als bezoeker neem ik aan?
Het viel me wel op, maar ik hield me gedeisd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat niemand die ex-HTM Neoplan op is gevallen valt me vies tegen trouwens.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 06:40 schreef NoBody122 het volgende:
Late update; de betreffende OV-chipkaart demobus:
[ afbeelding ]
Ook stond ie pontifikaal op een foto uit Fred Bergman z'n reportagequote:OV Chipbus
Door Jan Verkerk
Deze bus heb ik afgelopen vrijdag van Alphen aan den Rijn naar Deventer gereden.
Busnr. 2546, Kenteken BH-XR-52
Bron: OViBquote:Open dag provincie Overijssel
Door Fred Bergman
Met festiviteiten in park de Weezenlanden.
Een tochtje met de cabriobus 9969 naar de werkplaats van connexxion en
wat foto's van wat er nog meer om de stalling stond
Knap, die had ik namelijk voor een ex-HTM Mercedes aangezien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Dat niemand die ex-HTM Neoplan op is gevallen valt me vies tegen trouwens.
Ik bekijk niet alle reportages. Die heb ik daarom niet gezien en de foto zal dan ook niet in m'n cache staan helaas, anders had ik hem hier nog even gepost voor de volledigheidquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:01 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Ook stond ie pontifikaal op een foto uit Fred Bergman z'n reportage
[..]
Bron: OViB
Helaas zijn al die foto's niet meer terug te vinden.
Je zou 's in je browser cache kunnen kijken naar foto's getiteld 090919_32???.jpg
Joh, en nou heb jij de hele ochtend duimen zitten draaien?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ah, werk aan de winkel zie ik, zit tegenwoordig op de service afdeling
Tijd om je grieven 's te melden bij de provincie, met een cc: aan Connexxion.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:27 schreef RubenK het volgende:
Even een update over mijn ov-shitkaart situatie... het is nu al wel 4x gebeurd dat ik niet kon uitchecken en 4 euro weg was, heb voor elke keer een aparte brief voor restitutie de deur uit gedaan. NOOIT meer iets van gehoord en al helemaal geen geld terug gekregen
Ik hoop toch ECHT dat er hier anders mee omgesprongen wordt in de toekomst want dit is echt schandalig, ik word in feite gewoon beroofd elke keer weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |