God wat een drama. Ik zou het aanspannen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. Minimaal.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Tsja, je begrijpt toch ook wel dat je van de huidige tarieven niet zomaar over kunt gaan naar die dure OV chipkaart hè.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Eurokaartje in de bus kost straks geen euro meer
GRONINGEN - De tarieven voor buskaartjes in Groningen gaan flink omhoog.
Vanaf 13 december gaat het 1-eurokaartje 1,50 euro kosten. Voor het 3-eurokaartje moet vier euro worden betaald en de prijs van het 5-eurokaartje wordt zes euro. Een dagkaart kost straks twaalf euro. Ook het reizen met de citybusjes, Q-liners en buurtbussen wordt duurder.
Op 13 december neemt Q-buzz het vervoer in Groningen over van Arriva.
Het ziet er vrijwel hetzelfde uit anders, alleen zit er een paar Arriva-stickers op geplaktquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
t ziet er trouwens niet uit die CXX 25xyen bij Arriva
je denkt steeds dat er een XX bus rijd :/
Ok.....quote:Op maandag 14 september 2009 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Nou die andere 127 nog, en een beetje vlot graag.
iddquote:Op zaterdag 19 september 2009 07:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Het ziet er vrijwel hetzelfde uit anders, alleen zit er een paar Arriva-stickers op geplakt
Nog even en dan loont het om voor een traject in één zone een 2-zonekaart te kopen. Scheelt maar 10 cent.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:45 schreef marcel.nl het volgende:
Nou, dat is in elk geval al weer een hele vooruitgang ! Goed bezig dat OVbureau Groningen/Drenthe![]()
Waar ik het overheb ? Oh sorry, over de stijging van de prijzen met pakkembeet 50% !
Eurokaartje in de bus kost straks geen euro meer
GRONINGEN - De tarieven voor buskaartjes in Groningen gaan flink omhoog.
Vanaf 13 december gaat het 1-eurokaartje 1,50 euro kosten. Voor het 3-eurokaartje moet vier euro worden betaald en de prijs van het 5-eurokaartje wordt zes euro. Een dagkaart kost straks twaalf euro. Ook het reizen met de citybusjes, Q-liners en buurtbussen wordt duurder.
Op 13 december neemt Q-buzz het vervoer in Groningen over van Arriva.
Ik kende hem nog niet, hij's wel leukquote:Op zondag 20 september 2009 12:52 schreef qu63 het volgende:
Iemand deze al gezien?
Opgenomen in een bus van Ahrenstravel![]()
Valt me mee dat jullie niet tegen de chauffeur tekeer gingen. Regelmatig heb ik meegemaakt dat iemand niet op het knopje gedrukt had maar er toch uit wilde en vervolgens de chauffeur de schuld gaf omdat deze de halte voorbij reed.quote:Op vrijdag 18 september 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Net even klassiek gep0wned geworden
Ik zat in GVU lijn 12 naar de Uithof, en net bij de halte Heidelberglaan wilde ik eruit. En met mij nog vier anderen, naar later bleek. Maar aangezien we ALLE 5 dachten "iemand anders zal wel op het knopje drukken", en alle 5 te belazerd waren om naar het lampje te kijkenkonden we dus vanaf het ziekenhuis terug lopen
![]()
Overkomt je zelden, en iedereen is schuldig. Kon er dan ook alleen maar smakelijk om lachen
Is toch ook zo met de dalkaartjes en strippen..quote:Op maandag 21 september 2009 02:07 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat kan beter bij Connexxion.
Wat mij betreft betaal je maar één keer voor een twee-in-één buslijn.
Hangt er van af of jij hen die aangesmeerd hebt of dat ze er zelf om vroegen zonder te zeggen waar ze heen gingen.quote:Op maandag 21 september 2009 01:44 schreef NoBody122 het volgende:
Het is idd verbazingwekkend hoe vaak mensen menen dat wij precies weten wie waar uit zal gaan stappen en dan ook nog eens vreemd op kijken als dat niet zo is
Zo had ik vandaag een allochtoon gezinnetje dat in Leeuwarden opstapte op lijn 92 naar Bolsward. Daarna moesten ze verder op lijn 98 naar Makkum (net als ik), maar dat wist ik natuurlijk niet, want men reisde met dalkaartjes, niet met strippen.
Daar is kwa klantvriendelijkheid nog wel wat aan bij te spijkeren. Zo is een nichtje van mij eens in Bolsward blijven staan omdat de bus waar ze in zat en die zogenaamd niet verder ging dan Bolsward toch onder een ander nummer doorreed naar haar eindbestemming. Tegen de tijd dat ze door had dat ze in dezelfde bus weer moest instappen was ie onder-tussen vertrokken. Die was even geen 'happy customer'. Weer een auto rijder erbij.quote:Dus ik laat iedereen eerst bij het uitstapperron in Bolsward uitstappen, om vervolgens naar het perron van lijn 98 te rijden.
Als jij had gezegd dat je doorreed naar Makkum waren ze niet uitgestapt. Toch?quote:Zegt de (vermoedelijke) vader van het stel: "Wij moeten naar Makkum hoor.". Ja, dus?![]()
quote:
Dat zou kunnen als het elke dag en de hele dag door de zelfde omloop zou zijn. Zo niet dan is het niet eerlijk. Dat zou sommige reizigers bevoordelen boven andere reizigers. Maar ja, dalkaartjes zijn dan ook zowiezo niet erg eerlijk.quote:Wat mij betreft betaal je maar één keer voor een twee-in-één buslijn.
In N- en ZW-Fryslân wel maar bij subregio specifieke kaartjes meestal niet. Daar zijn dalkaartjes 1 ritten kaartjes die bij uitstappen vervallen. Sterker nog, hier moet je op 167 (A'maar B'wijk en vv) zelfs 2 dalkaartjes kopen als je voorbij Castricum (regio grens) wilt. Zowel IJmond als Zaanstreek hebben 2 tot 3 verschillende dalkaartjes.quote:Op maandag 21 september 2009 04:37 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo met de dalkaartjes
quote:en strippen..
En gelijk hebben ze als 't een overstap halte betreft. Daar wordt nog al eens de hand meegelicht.quote:Op zondag 20 september 2009 16:04 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Valt me mee dat jullie niet tegen de chauffeur tekeer gingen. Regelmatig heb ik meegemaakt dat iemand niet op het knopje gedrukt had maar er toch uit wilde en vervolgens de chauffeur de schuld gaf omdat deze de halte voorbij reed.
Stadsdienst Oss.quote:Op maandag 21 september 2009 18:15 schreef RubenK het volgende:
Arriva heeft er ook wat in brabant, heb er nog eentje op foto (post straks wel)
quote:
Jup, ze hebben die 2839 idd ook al vrij snel geconvisceerd voor de stadsdienstquote:Op maandag 21 september 2009 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Er komen steeds meer Amba's uit de 8100 en 8200-serie in Leeuwarden. Heb er vandaag veel gezien. Daarnaast rijdt er een tweede 12 meter Citaro in Leeuwarden op de stadsdienst. Naast de 2841 is nu ook de 2839 opgedoken.
Zou dat ook niet kunnen liggen aan roulatie van bussen door Fryslân?quote:Op maandag 21 september 2009 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
Er komen steeds meer Amba's uit de 8100 en 8200-serie in Leeuwarden. Heb er vandaag veel gezien.
Was dat niet al eerder gemeld?quote:Daarnaast rijdt er een tweede 12 meter Citaro in Leeuwarden op de stadsdienst.
quote:Naast de 2841 is nu ook de 2839 opgedoken.
Daar zijn Ofyles en ik nog niet uitquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:15 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
waar is het kastje op de betaaltafel voor?
Altijd weer die automobilisten, sommigen moeten ze hun roze papiertje afnemen. Sommigen zijn echt een stelletje hersenloze faalhazen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Zuidtangent bus omgekieperd:
[ afbeelding ]
Meer foto's
Beetje veel wazig.quote:Op dinsdag 22 september 2009 19:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu trof vanmiddag dus een EX-haaglanden Amba aan
[ link | afbeelding ]
beetje wazig.. maar de VEOLIA ad zat er nog in
juistquote:Op woensdag 23 september 2009 23:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Beetje veel wazig.
Hier is een iets minder wazige:
[ afbeelding ]
Nog steeds, zullen ze bedoelen.quote:Connexxion zou nu al verlies lijden in Noordwest- en Zuidwest-Friesland
Das wel leuk gedaanquote:Op woensdag 23 september 2009 22:58 schreef BeefRWijker het volgende:
Dan maar weer 's een reclame van 'even bellen':
[ afbeelding ]
tja, ze willen van alles vanuit de provincie ( consessie verleners ) .. maar geld er voor ? dat kennen ze nietquote:Op donderdag 24 september 2009 17:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Openbaar Vervoer zet Friesland onder druk
En dat nog wel in de LC.
[..]
Nog steeds, zullen ze bedoelen.
indeed!quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
Nou de stadsbussen nog.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
En degelijk spul.quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:29 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
meer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jornebonte/
mooi spul
Ook die is al 2 keer eerder gesignaleerd hier in 't topic.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt weer een nieuwe Alliance in Fryslân, namelijk de 2800.
quote:Vanmiddag gespot op lijn 97 in Leeuwarden.
Als passagier kan ik daar niet zo veel mee en een aantal sjoofs zullen 't ook niet met je eens zijn.quote:
zal waarschijnlijk ook de laatste zijn. de 2585 heeft geen ovchipkaart apparatuur en zal afgevoerd worden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Er rijdt weer een nieuwe Alliance in Fryslân, namelijk de 2800. Vanmiddag gespot op lijn 97 in Leeuwarden.
die hebben gewoon EHBOquote:Op vrijdag 25 september 2009 23:19 schreef Alexxxxx het volgende:
het is wel weer klaar met het geblèr, PSM en BRW
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |