idd!quote:
Och! alweer?quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kon een sjoof in Dordrecht vanochtend wel. Arriva Citaro 729 is namelijk deels uitgebrand en wordt afgevoerd.
ch boeiend fikken doen alle bussen welquote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.
Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
Tja, ik hoop dat veel meer branden ons bespaard zullen worden. Er is nu trouwens uitspraak gedaan, de concessiegunning blijft staan: Qbuzz gaat rijden in Groningen en Drenthe.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Och! alweer?
k denk dat Kubus maar _GEEN_ citaro's moet bestellen.. die fikken ook best goed![]()
quote:http://www.ovbgd.nl/ov-bureau/nieuwsarchief/item/61/?tx_bwovbcontent_pi1%5Bpid%5D=43
Qbuzz gaat 13 december rijdenRechter wijst herzieningsverzoek Arriva af
Vervoerbedrijf Qbuzz zal op 13 december 2009 definitief het grootste deel van het busvervoer in Groningen en Drenthe overnemen van Arriva en Connexxion. Dit is de uitkomst van de rechtszaak die Arriva had aangespannen tegen het OV-bureau Groningen Drenthe. Arriva had het College van Beroep voor het bedrijfsleven gevraagd het gunningbesluit van 28 mei terug te draaien. Het CBb heeft geoordeeld dat het OV-bureau de concessie voor Groningen en Drenthe terecht aan Qbuzz heeft gegund.
Reactie OV-bureau
Marc Jager, de voorzitter van het Dagelijks Bestuur is opgelucht over deze uitspraak. “We hebben als OV-bureau de aanbesteding en gunning zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd. De uitspraak bevestigt dit beeld. Van de drie aanbiedingen hebben we die met de beste prijs/kwaliteit verhouding gekozen. Bijvoorbeeld met informatieschermen in de bus, inzet van eigen bussen voor versterkingsritten op drukke tijden en trajecten, en het schoonste wagenpark. Was het CBb tot een ander oordeel gekomen, dan zou de reiziger niet profiteren van deze extra’s.”
Bij aanbestedingen in het openbaar vervoer komt het regelmatig voor dat de rechter wordt gevraagd de gunning te herzien. Dit heeft te maken met de complexiteit van de Nederlandse en Europese aanbestedingsregels. Daarnaast gaat het om een grote concessie; het gaat bij de GD concessie om jaarlijks bijna ¤ 100 miljoen, met een minimale looptijd van 6 jaar.” Jager heeft enig begrip voor de stappen die Arriva heeft gezet. Arriva verliest door de gunning aan Qbuzz marktaandeel in Nederland. “Maar, we hebben een open en eerlijke aanbesteding gehad. Qbuzz kwam met het beste aanbod, anders is het niet.”
Het Dagelijks Bestuur bestaat uit:
Karin Dekker, wethouder gemeente Groningen
Rob Bats, gedeputeerde provincie Drenthe
Marc Jager, gedeputeerde provincie Groningen
Dat hoop ik inderdaad, de eerste bus is van de lopende band.....quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.
Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
ja nu maar hopen dat CXX niet de consessies n en zuidwest fryslan verliezen gaat..quote:Op vrijdag 4 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Geweldig nieuws dat Qbuzz mag gaan rijden. Zal Arriva leren
Ga maar lekker jeuzelen, meneer Hettinga.quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:49 schreef marcel.nl het volgende:
En zie ook: http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84680
[ afbeelding ]
Busvervoer komende zes jaar in handen Qbuzz
GRONINGEN - Qbuzz gaat vanaf half december rijden in Groningen en Drenthe. Dat heeft de rechter vrijdag bepaald. Dat houdt in dat de huidige vervoerder, Arriva, definitief afvalt.
Het OV-bureau gunde onlangs het busvervoer voor de komende zes jaar aan Qbuzz, omdat die de beste prijs-kwaliteitsverhouding zou leveren. Arriva nam daar echter geen genoegen mee en stapte naar de rechter. De vervoersorganisatie was van mening dat de aanbesteding onrechtmatig zou zijn verlopen.
Qbuzz heeft toegezegd al het personeel van Arriva over te nemen en wil bovendien 100 miljoen euro in nieuwe bussen investeren.
Nou rustig maar hoor, verliezen kan pas per december 2012quote:Op vrijdag 4 september 2009 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja nu maar hopen dat CXX niet de consessies n en zuidwest fryslan verliezen gaat..
Herstel PSM: Eerste generatie, maar wel de tweede serie Citaro's bij SBM (101-115).quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.
Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
Wow, dat zijn wel heel bizondere extras zeg, dat zullen de concurrenten vast niet ook geboden hebben.quote:Van de drie aanbiedingen hebben we die met de beste prijs/kwaliteit verhouding gekozen. Bijvoorbeeld met informatieschermen in de bus, inzet van eigen bussen voor versterkingsritten op drukke tijden en trajecten, en het schoonste wagenpark. Was het CBb tot een ander oordeel gekomen, dan zou de reiziger niet profiteren van deze extra’s.”
Arriva wilde met veel bussen uit het huidige wagenpark door blijven rijden. Een behoorlijk deel is namelijk pas in 2004 op de weg gekomen.quote:Op vrijdag 4 september 2009 22:45 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wow, dat zijn wel heel bizondere extras zeg, dat zullen de concurrenten vast niet ook geboden hebben.
Die hebben vast in hun aanbieding gezet dat ze met oude vieze rammelbakken van overal en nergens gingen rijden.
Q-liner is een concept van de noordelijke provincies. Dat is niet vervoerder gerelateerd meer, ondanks dat Arriva er toen mee begonnen is. Van de Q-liners krijgt Arriva Touring er drie. Te weten: 314: Drachten - Groningen, 305 Groningen - Emmen (sneldienst) en 327 Emmen - Hoogeveenquote:Overigens bedenk ik me net: wat nou, impressie van een Qbuzz Q-liner? Die bleven toch bij Arriva?
En hoe zit 't dan met de Qliner van Connexxion?
Dat zou een Low Entry (of semi lagevloer, in Qbuzz termen) kunnen zijn al is dat lastig te zien met dat korte diepte perspectief. Dat zou betekenen dat Qbuzz ook buiten de stad in Rood gaat rijden?quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:56 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
.... de eerste bus is van de lopende band .....
[ afbeelding ]
Het wordt inderdaad veel eenheidsworstquote:Op vrijdag 4 september 2009 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dat zou een Low Entry (of semi lagevloer, in Qbuzz termen) kunnen zijn al is dat lastig te zien met dat korte diepte perspectief. Dat zou betekenen dat Qbuzz ook buiten de stad in Rood gaat rijden?
De LE's met geïntegreerde filmkast hebben (op een afstandje) wel wat van de oude Integro's, zo met hun verhoogde dak achter. Jammer dat de bus op de foto toch weer de staande film kast heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad veel eenheidsworst
Inderdaad, nu nog wat Breng Stickers erop en Klaar is Klara.quote:Op zaterdag 5 september 2009 16:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Deze week is de eerste nieuwe trolleybus van Hess gearriveerd te Arnhem.
Dat durf ik niet te zeggen. Als ze echt revolutionair willen zijn kleurt het dak naarmate de bus dichterbij Nijmegen komt, meer roze en andersomquote:Op zaterdag 5 september 2009 19:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Een kleine vraag: de lijnen 31, 32 en 33 rijden momenteel van Arnhem naar Nijmegen. Worden daar bussen ingezet met zowel roze als blauwe dakranden, m.a.w. worden deze bussen door verschillende garages verreden?
Zou best wel innovatief zijn: een bus met LED-dakverlichting.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:29 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen. Als ze echt revolutionair willen zijn kleurt het dak naarmate de bus dichterbij Nijmegen komt, meer roze en andersom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |