abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72427385
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze mogen m daar houden
idd!


* Ou-Tannu schopt de sjoof van Qliner 335 rit nr 38 !

10 min telaat komen en dan geen fatsoenlijke reden kunnen fixen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 11:34:20 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72427426
Dat kon een sjoof in Dordrecht vanochtend wel. Arriva Citaro 729 is namelijk deels uitgebrand en wordt afgevoerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72427576
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:34 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kon een sjoof in Dordrecht vanochtend wel. Arriva Citaro 729 is namelijk deels uitgebrand en wordt afgevoerd.
Och! alweer?

k denk dat Kubus maar _GEEN_ citaro's moet bestellen.. die fikken ook best goed

nu er geen ( of nauwelijks ) nog Alliances op de rit zijn... gaan de citaro's in opfikstand?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 11:45:53 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72427742
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.

Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72427946
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.

Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
ch boeiend fikken doen alle bussen wel

alleen sommigen doen het automatisch en anderen niet
pi_72436175
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:39 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Och! alweer?

k denk dat Kubus maar _GEEN_ citaro's moet bestellen.. die fikken ook best goed
Tja, ik hoop dat veel meer branden ons bespaard zullen worden. Er is nu trouwens uitspraak gedaan, de concessiegunning blijft staan: Qbuzz gaat rijden in Groningen en Drenthe.
quote:
http://www.ovbgd.nl/ov-bureau/nieuwsarchief/item/61/?tx_bwovbcontent_pi1%5Bpid%5D=43

Qbuzz gaat 13 december rijdenRechter wijst herzieningsverzoek Arriva af

Vervoerbedrijf Qbuzz zal op 13 december 2009 definitief het grootste deel van het busvervoer in Groningen en Drenthe overnemen van Arriva en Connexxion. Dit is de uitkomst van de rechtszaak die Arriva had aangespannen tegen het OV-bureau Groningen Drenthe. Arriva had het College van Beroep voor het bedrijfsleven gevraagd het gunningbesluit van 28 mei terug te draaien. Het CBb heeft geoordeeld dat het OV-bureau de concessie voor Groningen en Drenthe terecht aan Qbuzz heeft gegund.

Reactie OV-bureau

Marc Jager, de voorzitter van het Dagelijks Bestuur is opgelucht over deze uitspraak. “We hebben als OV-bureau de aanbesteding en gunning zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd. De uitspraak bevestigt dit beeld. Van de drie aanbiedingen hebben we die met de beste prijs/kwaliteit verhouding gekozen. Bijvoorbeeld met informatieschermen in de bus, inzet van eigen bussen voor versterkingsritten op drukke tijden en trajecten, en het schoonste wagenpark. Was het CBb tot een ander oordeel gekomen, dan zou de reiziger niet profiteren van deze extra’s.”

Bij aanbestedingen in het openbaar vervoer komt het regelmatig voor dat de rechter wordt gevraagd de gunning te herzien. Dit heeft te maken met de complexiteit van de Nederlandse en Europese aanbestedingsregels. Daarnaast gaat het om een grote concessie; het gaat bij de GD concessie om jaarlijks bijna ¤ 100 miljoen, met een minimale looptijd van 6 jaar.” Jager heeft enig begrip voor de stappen die Arriva heeft gezet. Arriva verliest door de gunning aan Qbuzz marktaandeel in Nederland. “Maar, we hebben een open en eerlijke aanbesteding gehad. Qbuzz kwam met het beste aanbod, anders is het niet.”

Het Dagelijks Bestuur bestaat uit:

Karin Dekker, wethouder gemeente Groningen
Rob Bats, gedeputeerde provincie Drenthe
Marc Jager, gedeputeerde provincie Groningen
pi_72436378
En zie ook: http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84680


Busvervoer komende zes jaar in handen Qbuzz

GRONINGEN - Qbuzz gaat vanaf half december rijden in Groningen en Drenthe. Dat heeft de rechter vrijdag bepaald. Dat houdt in dat de huidige vervoerder, Arriva, definitief afvalt.

Het OV-bureau gunde onlangs het busvervoer voor de komende zes jaar aan Qbuzz, omdat die de beste prijs-kwaliteitsverhouding zou leveren. Arriva nam daar echter geen genoegen mee en stapte naar de rechter. De vervoersorganisatie was van mening dat de aanbesteding onrechtmatig zou zijn verlopen.

Qbuzz heeft toegezegd al het personeel van Arriva over te nemen en wil bovendien 100 miljoen euro in nieuwe bussen investeren.
pi_72436574
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.

Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
Dat hoop ik inderdaad, de eerste bus is van de lopende band.....


Qbuzz is van zelf sprekend blij met het winnen van de concessie en het proces.( http://www.qbuzz-gd.nl/ )
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 17:57:17 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72438265
Geweldig nieuws dat Qbuzz mag gaan rijden. Zal Arriva leren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72438360
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Geweldig nieuws dat Qbuzz mag gaan rijden. Zal Arriva leren
ja nu maar hopen dat CXX niet de consessies n en zuidwest fryslan verliezen gaat.. en dat Arriva ze terug neemt


als CXX ze verliest dan mot Qbuzz ze ook maar hebben
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:35:57 #111
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72439413
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:49 schreef marcel.nl het volgende:
En zie ook: http://www.noordnieuws.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=84680

[ afbeelding ]
Busvervoer komende zes jaar in handen Qbuzz

GRONINGEN - Qbuzz gaat vanaf half december rijden in Groningen en Drenthe. Dat heeft de rechter vrijdag bepaald. Dat houdt in dat de huidige vervoerder, Arriva, definitief afvalt.

Het OV-bureau gunde onlangs het busvervoer voor de komende zes jaar aan Qbuzz, omdat die de beste prijs-kwaliteitsverhouding zou leveren. Arriva nam daar echter geen genoegen mee en stapte naar de rechter. De vervoersorganisatie was van mening dat de aanbesteding onrechtmatig zou zijn verlopen.

Qbuzz heeft toegezegd al het personeel van Arriva over te nemen en wil bovendien 100 miljoen euro in nieuwe bussen investeren.
Ga maar lekker jeuzelen, meneer Hettinga.
pi_72439563
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:00 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja nu maar hopen dat CXX niet de consessies n en zuidwest fryslan verliezen gaat..
Nou rustig maar hoor, verliezen kan pas per december 2012
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:47:12 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72439746
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:45 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, de 729 stamt al uit 2001. Hij is door Stadsbus Maastricht aangeschaft en heeft later een tweede leven bij Arriva gekregen.

Het is dus een eerste generatie Citaro en daarvan zijn al verschillende uitgebrand. De huidige generatie doet het wat dat betreft stukken beter
Herstel PSM: Eerste generatie, maar wel de tweede serie Citaro's bij SBM (101-115).

De eerste serie Citaro's bij SBM, de 830-839, was werkelijk om te lachen. Die bussen moesten elektronisch vertimmerd worden omdat deze op hol sloegen door GSM's. Die bussen rijden nu bijna allemaal bij TEC Luik-Verviers na in 2003 voor BBA te hebben gereden (regio BRU Noordwest).

Er is ook nog een derde serie SBM-Citaro's (116-120?) voorzien van een Voith-bak (de rest had een ZF-transmissie). Waar ze nu zijn: ik heb geen vermoeden.
pi_72448194
quote:
Van de drie aanbiedingen hebben we die met de beste prijs/kwaliteit verhouding gekozen. Bijvoorbeeld met informatieschermen in de bus, inzet van eigen bussen voor versterkingsritten op drukke tijden en trajecten, en het schoonste wagenpark. Was het CBb tot een ander oordeel gekomen, dan zou de reiziger niet profiteren van deze extra’s.”
Wow, dat zijn wel heel bizondere extras zeg, dat zullen de concurrenten vast niet ook geboden hebben.
Die hebben vast in hun aanbieding gezet dat ze met oude vieze rammelbakken van overal en nergens gingen rijden.

Overigens bedenk ik me net: wat nou, impressie van een Qbuzz Q-liner? Die bleven toch bij Arriva?
En hoe zit 't dan met de Qliner van Connexxion?
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 23:29:51 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72449780
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 22:45 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wow, dat zijn wel heel bizondere extras zeg, dat zullen de concurrenten vast niet ook geboden hebben.
Die hebben vast in hun aanbieding gezet dat ze met oude vieze rammelbakken van overal en nergens gingen rijden.
Arriva wilde met veel bussen uit het huidige wagenpark door blijven rijden. Een behoorlijk deel is namelijk pas in 2004 op de weg gekomen.
quote:
Overigens bedenk ik me net: wat nou, impressie van een Qbuzz Q-liner? Die bleven toch bij Arriva?
En hoe zit 't dan met de Qliner van Connexxion?
Q-liner is een concept van de noordelijke provincies. Dat is niet vervoerder gerelateerd meer, ondanks dat Arriva er toen mee begonnen is. Van de Q-liners krijgt Arriva Touring er drie. Te weten: 314: Drachten - Groningen, 305 Groningen - Emmen (sneldienst) en 327 Emmen - Hoogeveen

De rest gaat naar Qbuzz.

Lijn 315 is in het verleden al apart aanbesteed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72450713
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:56 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

.... de eerste bus is van de lopende band .....
[ afbeelding ]
Dat zou een Low Entry (of semi lagevloer, in Qbuzz termen) kunnen zijn al is dat lastig te zien met dat korte diepte perspectief. Dat zou betekenen dat Qbuzz ook buiten de stad in Rood gaat rijden?
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 september 2009 @ 23:58:36 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72450745
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:57 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dat zou een Low Entry (of semi lagevloer, in Qbuzz termen) kunnen zijn al is dat lastig te zien met dat korte diepte perspectief. Dat zou betekenen dat Qbuzz ook buiten de stad in Rood gaat rijden?
Het wordt inderdaad veel eenheidsworst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_72452119
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 23:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad veel eenheidsworst
De LE's met geïntegreerde filmkast hebben (op een afstandje) wel wat van de oude Integro's, zo met hun verhoogde dak achter. Jammer dat de bus op de foto toch weer de staande film kast heeft.
Beef R. Wijker
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:26:40 #119
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72463430
Deze week is de eerste nieuwe trolleybus van Hess gearriveerd te Arnhem.
pi_72467749
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 16:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Deze week is de eerste nieuwe trolleybus van Hess gearriveerd te Arnhem.
Inderdaad, nu nog wat Breng Stickers erop en Klaar is Klara.

Dat is trouwens heel wat om die bussen stuk voor stuk op een mega-trailer uit Zwitserland hierheen te transporteren.
Wat me wel opviel was de kleur; Blauw. Zoals het eigenlijk altijd was in Arnhem.
Maar in een eerder artikel stond: ( http://www.deweekkrant.nl(...)_vervoer_heet_breng_ )
Alle bussen krijgen dezelfde stijl met enkele kleine verschillen. Zo wordt het dak van de bussen in Arnhem blauw en het dak van de bussen in Nijmegen roze. De buurtbussen krijgen de naam ‘Breng lokaal’, de sprinterbussen de naam ‘Breng direct’ en de nachtbussen die vanaf december gaan rijden de naam ‘Breng nacht’.
Vanaf september gaan de eerste ‘Breng’bussen rijden. Iedere maand komen er circa tien nieuwe
bussen bij.


Dat van dat blauwe dak zal dan zeker bedoeld worden voor bussen die de stad Arnhem uitrijden de regio in. Het lijkt me sterk dat ze nu de geheel blauwe Hess trolleybus weer licht gaan spuiten met een blauw dak.
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:18:25 #121
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72467894
Een kleine vraag: de lijnen 31, 32 en 33 rijden momenteel van Arnhem naar Nijmegen. Worden daar bussen ingezet met zowel roze als blauwe dakranden, m.a.w. worden deze bussen door verschillende garages verreden?
pi_72468192
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:18 schreef Ofyles2 het volgende:
Een kleine vraag: de lijnen 31, 32 en 33 rijden momenteel van Arnhem naar Nijmegen. Worden daar bussen ingezet met zowel roze als blauwe dakranden, m.a.w. worden deze bussen door verschillende garages verreden?
Dat durf ik niet te zeggen. Als ze echt revolutionair willen zijn kleurt het dak naarmate de bus dichterbij Nijmegen komt, meer roze en andersom
  zaterdag 5 september 2009 @ 20:29:17 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72469970
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:29 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen. Als ze echt revolutionair willen zijn kleurt het dak naarmate de bus dichterbij Nijmegen komt, meer roze en andersom
Zou best wel innovatief zijn: een bus met LED-dakverlichting.
pi_72479116
Vrijdagavond kwam ik in Winschoten aan de Beertsterweg trouwens die geheel witte Amba tegen met zwarte Arriva logo's. Voorop de LED-kast stond "Schiphol". Busnummer 3154.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 september 2009 @ 13:45:49 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_72484581
Is één van de drie demobussen van VDL Berkhof die Arriva tot half december heeft rijden. De andere twee zijn de 3158 en de 3159.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')