Inderdaad en dat tikt behoorlijk aan! Dat merkte ik bij de eerste aanslag nadat onze kleine was geboren.... Dat zou ik als ik jou was even uitzoeken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor de belasting volgens mij niet, stufi is volgens mij geen belastbaar inkomen. Voor de gemeentelijke lasten iig wel.
Hoezo zal zij huur moeten gaan betalen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik meende gehoord te hebben dat als je iemand extra inschrijft zij natuurlijk "huur" zal betalen...
en daar moet dan belasting over betaald worden... dus hoe weet de belasting dat je geen huur ontvangt
oowjha die riool rechten en afval sjit enzo... dat is voor 2 man al niet te betalenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor de belasting volgens mij niet, stufi is volgens mij geen belastbaar inkomen. Voor de gemeentelijke lasten iig wel.
nou ik bedoel daar zal de belasting misschien vanuit gaan als je iemand in huis neemt? en dat als extra inkomsten zien? ik weet t ook niet hoor, ben echt een n00b op belasting gebied...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoezo zal zij huur moeten gaan betalen?
Is dat niet onderverdeeld in 2 categorieen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
oowjha die riool rechten en afval sjit enzo... dat is voor 2 man al niet te betalen
Ze heeft dan ook geen huurkosten meer, dus dat is niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
Dat maakt voor TS niet zoveel uit, degene die fraudeert heeft wel een probleem als ze erachter komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:56 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ze heeft dan ook geen huurkosten meer, dus dat is niet meer dan logisch.
Frauderen lijkt me niet zo'n goed idee..
Zou jij dat willen riskeren als TS, ivm eventuele medeplichtigheid?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat maakt voor TS niet zoveel uit, degene die fraudeert heeft wel een probleem als ze erachter komen.
Ik zou haar niet eens laten schrijven, ik vind het op z'n minst niet netjes, ik schrijf mezelf ook niet uitwonend in. Maar uit eerdere ervaringen blijkt dat TS geen problemen krijgt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef nietafteleiden het volgende:
[..]
Zou jij dat willen riskeren als TS, ivm eventuele medeplichtigheid?
Mwah, stel dat ze 4 jaar bij jou woont praten we toch over bijna 8.000 euro aan fraude. Ik weet niet hoe vaak jij 8.000 euro fraudeert?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Kom op mensen we doen allemaal wel eens iets wat niet mag...
En dit is nou niet echt zwaar schokkend toch?
En ook we hebben t nog niet gedaan he... T was een vraag van haar kant aan ons
Spreek voor jezelf ajb.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nee geloof ik niet.. IEDEREEN doet wel eens iets wat niet mag...quote:
Dat dus. Blabla mag niet doe ik nooit blabla moraalridder bla, laat die gast het toch lekker zelf bepalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat maakt voor TS niet zoveel uit, degene die fraudeert heeft wel een probleem als ze erachter komen.
Fietsen over de stoep doe ik wel eens, bewust duizenden euro's frauderen, dat doe ik dan weer niet. Verder zijn er inderdaad mensen die de wet inderdaad niet tot nauwelijks overtreden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nee geloof ik niet.. IEDEREEN doet wel eens iets wat niet mag...
van vuilnisman tot president
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat dus. Blabla mag niet doe ik nooit blabla moraalridder bla, laat die gast het toch lekker zelf bepalen.
Dat zeker, maar kom dan niet aanzetten met dingen als iedereen doet wel eens dingen die niet mogen, want op die manier lok je zelf de reacties uit.quote:
Ik wilde je er alleen maar op wijzen dat wat je schoonzus wil doen illegaal is. Als je je daar bewust van bent en je doet het toch dan moet je dat zelf weten. Ik zal geen medelijden met je hebben als je gepakt wordt, maar daar zal je niet wakker van liggen denk ik. Ik zal je niet vermoeien met ethische kwesties mbt belastingfraude.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
En dit is nou niet echt zwaar schokkend toch?
En ook we hebben t nog niet gedaan he... T was een vraag van haar kant aan ons
Nogmaals, TS is niet in de problemen als zijn schoonzusje gepakt wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:22 schreef nietafteleiden het volgende:
[..]
Ik wilde je er alleen maar op wijzen dat wat je schoonzus wil doen illegaal is. Als je je daar bewust van bent en je doet het toch dan moet je dat zelf weten. Ik zal geen medelijden met je hebben als je gepakt wordt, maar daar zal je niet wakker van liggen denk ik. Ik zal je niet vermoeien met ethische kwesties mbt belastingfraude.
dude waar is je tekst gebleven?quote:
Ik neem aan dat haar paps en mams dit niet weten?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Mijn schoonzusje kwam onlangs met de vraag of ze zich bij mij en mijn vrouw ( haar zus dus)
kon inschrijven... We hebben een koophuis trouwens..
Omdat waar ze nu woont, in Utrecht, wordt haar kamer huur opgezegd . Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
ze mag ze zich van mij best inschrijven maar heeft dat voor mij dan ( belastingtechnisch??) geen gevolgen?
Thnx alvast..
Dat dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor hun zorgtoeslag? Leg eens uit? Stufi is voor haar sowieso geen inkomen en hoe zou TS zijn zorgtoeslag in gevaar kunnen komen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:23 schreef tatraman het volgende:
het zou eventueel gevolgen kunnen hebben voor jou en haar zorgtoeslag verder heeft het geen nadelige invloed op je inkomstenbelasting omdat verhuur valt onder box 3 en hierin geen verandering optreed omdat je vermogen hetzelfde blijft.
Daar staat tegenover dat ze minder kosten heeft, dus wat is het probleem?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
Klopt, het verhaal wat TS schept is namelijk al heel vaak voorgekomen. Dusdanig vaak dat het moeilijk te controleren viel. Want ook al zouden ze de gedachte hebben dat er iemand fraudeert, kan het nog net zo zijn dat ze daadwerkelijk bij TS heeft lopen pitten, en dus niks fout heeft gedaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:04 schreef Gia het volgende:
Je schoonzus moet niet ergens willen wonen waar ze niet ingeschreven kan staan. Als je gepakt wordt, en de laatste tijd is hier meer controle naar, ben jij medeplichtig aan fraude en zij goed de sigaar. Ze kan beter een andere kamer zoeken en deze verhuurster die inkomsten niet meer gunnen.
Moraalridder.. jij hebt zeker nog nooit de wet overtreden? Op de stoep gefietst waar dat niet mocht, fietsen zonder lamp, iets gedownload wat niet door de beugel kan.quote:
Ah Relnicht in tha house!!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:21 schreef karr-1 het volgende:
Ah we hebben weer een fraudegevalletje te pakken. Dit moet ik even volgen natuurlijk.
Maybe, maar ik ben geen fraudeur en jij mogelijk straks wel. Relnichten lopen geen risico op problemen.quote:
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maybe, maar ik ben geen fraudeur en jij mogelijk straks wel. Relnichten lopen geen risico op problemen.
kweenie hoor, volg je t nieuws wel de laatste paar jaar??quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Relnichten lopen geen risico op problemen.
De feiten zijn simpel. Dit soort dingen zijn te vaak in het verleden voorgekomen, waardoor de controle nu een stuk strenger is. Ze kunnen bv kijken of het adres wat bij IBG bekend is overeenkomt met het adres dat bij de gemeente bekend is. Om maar iets simpels te noemen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nogmaals wat voor risco loop ik dan???
kom met feiten
Ik wel ja, jij ook.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
kweenie hoor, volg je t nieuws wel de laatste paar jaar??
Dat kan ook nog TS, je laat haar inschrijven bij jou en dan komt ze ook écht bij jou wonen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je wilt haar wel erg graag bij je in huis hebben he.
op papier he....quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Je wilt haar wel erg graag bij je in huis hebben he.
ja dat is voor haar.. maar iedereen roept teg nmij fraudeur , dan wil ik wel eens weten wat ik bij wet verkeerd doe en wat dan de zogenaamde risico's/ consequenties zijn...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De feiten zijn simpel. Dit soort dingen zijn te vaak in het verleden voorgekomen, waardoor de controle nu een stuk strenger is. Ze kunnen bv kijken of het adres wat bij IBG bekend is overeenkomt met het adres dat bij de gemeente bekend is. Om maar iets simpels te noemen.
Geloof me, de controle is echt strenger geworden.
Dit topic zou al 1 ding kunnen zijn... medeplichtig?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:44 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ja dat is voor haar.. maar iedereen roept teg nmij fraudeur , dan wil ik wel eens weten wat ik bij wet verkeerd doe en wat dan de zogenaamde risico's/ consequenties zijn...
nog geen feit gehoord....
Voor de meeste instanties is het zo dat fraude gecontroleerd wordt door posten. Als schoonzus staat ingeschreven bij TS en ze wordt daar vrijwel nooit waargenomen, 0 keer per week (waar 4 keer per week nodig is), dan komt er uitgebreid onderzoek.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:26 schreef Tobey het volgende:
[..]
Klopt, het verhaal wat TS schept is namelijk al heel vaak voorgekomen. Dusdanig vaak dat het moeilijk te controleren viel. Want ook al zouden ze de gedachte hebben dat er iemand fraudeert, kan het nog net zo zijn dat ze daadwerkelijk bij TS heeft lopen pitten, en dus niks fout heeft gedaan.
Wat is posten? 2 ibg-agenten die in een auto met een starbucks beker en een aantal donuts en een krantje in afwachting zijn wie er uit de deur stapt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de meeste instanties is het zo dat fraude gecontroleerd wordt door posten. Als schoonzus staat ingeschreven bij TS en ze wordt daar vrijwel nooit waargenomen, 0 keer per week (waar 4 keer per week nodig is), dan komt er uitgebreid onderzoek.
Gaat TS liegen tegen een ambtenaar die aan de deur komt en vraagt of 'schoonzus' daar woont?
Wordt er een zogenaamde kamer voor haar ingericht?
Dit is net zo goed fraude als twee oudjes die stiekem bij elkaar gaan wonen met 2x alleenstaande pensioen. Ook dat wordt, bij vermoeden van fraude, met posten gecontroleerd.
hahaha er is er hier maar een kansloos en dat ben jijquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:59 schreef Arnold_fan het volgende:
Kansloos dit, heel vreemd dat dit topic nog open is, waarschijnlijk hebben de modjes dit nog over het hoofd gezien. Als er een topic is over het patchen van software gaat het gelijk dicht, dit blijft gewoon open.
Hij is tenminste geen pootquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maybe, maar ik ben geen fraudeur en jij mogelijk straks wel. Relnichten lopen geen risico op problemen.
Uh, je laat iemand inschrijven in je woning terwijl die daar niet woont, terwijl dat wel verplicht is. Valsheid in geschrifte zegt jou niets?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:44 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
ja dat is voor haar.. maar iedereen roept teg nmij fraudeur , dan wil ik wel eens weten wat ik bij wet verkeerd doe en wat dan de zogenaamde risico's/ consequenties zijn...
Betaal jij die onterechte 166,53 euro per maand, 1998,36 euro per jaar dan even uit eigen zak? Dan hebben de zogenoemde moraalridders niets meer te klagen.quote:
Jij vindt frauderen van jouw belastinggeld wel ok? Of is dit zo'n geval van selectieve verontwaardiging en schreeuw je moord en brand als er een moslim met zijn kinderbijslag fraudeert?quote:
Daar gaat het niet om, sommige wekken de gedachte dat ze wettelijk nooit wat fout doen!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij vindt frauderen van jouw belastinggeld wel ok? Of is dit zo'n geval van selectieve verontwaardiging en schreeuw je moord en brand als er een moslim met zijn kinderbijslag fraudeert?
TS speelt ook mooi de vermoorde onschuld, als je doelbewust dit soort fraude faciliteert ben je gewoon een klootviool
Emimich?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:04 schreef drijfhout het volgende:
Hoe heet die ene NSB-er nou ook alweer die altijd de instanties inschakelt als iet iets illegaals in een topic leest.
Duimen dat ie dit topic niet treft, TS.
Niets vreemds he? Door zulke tokkies als jij kan ik elke maand de helft van het geld waar ik voor werk afdragen aan de belasting.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 14:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
hahaha er is er hier maar een kansloos en dat ben jij![]()
verder de vraag uit de OP is toch duidelijk, niets vreemds aan
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:56 schreef mrSPLIFFY het volgende:
mijn meissie
Jij werkt mee aan fraude, je weet dat ze er niet echt woont enzo. Medeplichtigheid heet dat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:44 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Als jij dit soort fraude uit eigen zak betaald en niet van mijn belastingcenten, dan zal ik niet meer zeuren. Oke?quote:
Nee hoor, zo werkt dat gewoon. Alleen zijn het over het algemeen gewoon sociale rechercheurs. Die zijn daar voor opgeleid. Mijn man werkt bij de SVB. Komt regelmatig voor dat ze op die manier fraude aan het licht brengen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 13:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is posten? 2 ibg-agenten die in een auto met een starbucks beker en een aantal donuts en een krantje in afwachting zijn wie er uit de deur stapt?
Of heb ik teveel films gezien?
Mwah, jij weet het nu ook, dus dat maakt jou ook medeplichtig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij werkt mee aan fraude, je weet dat ze er niet echt woont enzo. Medeplichtigheid heet dat.
Ik denk dat de halve wereld het al weet als het op een openbaar forum zet, dat is altijd zo. Ze schrijft zichzelf in, maar hij staat het toe. Of mag ik me ook op jou adres inschrijven als mij dat beter uitkomt, zonder dat jij het weet?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:22 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Mwah, jij weet het nu ook, dus dat maakt jou ook medeplichtig.
Voor de rest is TS hierin volledig passief. Hij schrijft zijn schoonzus niet in, dat doet zij zelf. En hij heeft het niet over liegen als er vragen gesteld worden, dus wat dat betreft werkt hij ook niet mee aan het in stand houden van de 'fraude'.
Volgens mij ben je zelf een debiel als je denkt dat je je in mag schrijven bij een ander en thuis blijven wonenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:28 schreef sigme het volgende:
Je hoeft niet te wonen waar je staat ingeschreven (welke debiel bedenkt dat nou weer?).
Het is volkomen legaal ergens ingeschreven te staan en daar nooit te zijn (je hebt nog altijd de vrijheid om te reizen. En dat is niet gebonden aan een maximum ofzo). Je mag ook méérdere huizen hebben (echt waar! Schande!) En dat je dan bijvoorbeeld vaak in je eigen huis bent. Elders. Leuk recreatiewoninkje ofzo.
Zeker een professioneel uitkeringstrekker? Waarom zou je de samenleving niet elke maand bestelen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
Dus, jij denkt dat AOW-ers gewoon stiekem samen mogen wonen? Zolang ze maar beide een eigen woning hebben? Of dat de ene zich bij een kind laat inschrijven en bij een andere AOW-er woont?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:28 schreef sigme het volgende:
Je hoeft niet te wonen waar je staat ingeschreven (welke debiel bedenkt dat nou weer?).
Het is volkomen legaal ergens ingeschreven te staan en daar nooit te zijn (je hebt nog altijd de vrijheid om te reizen. En dat is niet gebonden aan een maximum ofzo). Je mag ook méérdere huizen hebben (echt waar! Schande!) En dat je dan bijvoorbeeld vaak in je eigen huis bent. Elders. Leuk recreatiewoninkje ofzo.
Le-zen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Volgens mij ben je zelf een debiel als je denkt dat je je in mag schrijven bij een ander en thuis blijven wonen![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)misbruik_studiebeurs
Le-zen Gia. Ik zei niet iets over ergens wonen waar je niet staat ingeschreven, hmm. Noch over het niet voldoen aan verplichtingen die aan je gesteld zijn. Ik zei iets -nogmaals dan maar- over een veronderstelde aanwezigheidsplicht op je inschrijfsadres. Dat heb je niet - tenzij uitdrukkelijk overeengekomen in ruil voor een inkomen oid. Maar het is geen algemene plicht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, jij denkt dat AOW-ers gewoon stiekem samen mogen wonen? Zolang ze maar beide een eigen woning hebben? Of dat de ene zich bij een kind laat inschrijven en bij een andere AOW-er woont?
Laat ik je uit je droom helpen. Regelmatig worden dergelijke fraudeurs gepakt. En zielig? Nee, ze weten prima dat dat niet mag en frauderen met opzet. Ze mogen alles terug betalen.
Goed lezen kan blijkbaar ook niet iedereen. Ze heeft zich nog helemaal nergens anders dan bij haar huidige huurder ingeschreven. TS zal het waarschijnlijk wel toelaten ALS ze zich bij hem gaat inschrijven, maar zover is het nog helemaal niet. En voor de rest: lees die post boven mequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de halve wereld het al weet als het op een openbaar forum zet, dat is altijd zo. Ze schrijft zichzelf in, maar hij staat het toe. Of mag ik me ook op jou adres inschrijven als mij dat beter uitkomt, zonder dat jij het weet?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:47 schreef sigme het volgende:
Dus waar haal je je idee over stiekum thuiswonen vandaan? Uit je verbeelding, want TS noch het eventueel daarbij in te schrijven meisje wonen stiekum thuis.
De wetgever.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:28 schreef sigme het volgende:
Zoals ik het begrijp mag ze wel op die kamer blijven wonen, en ook gewoon huur betalen, maar moet ze er uitgeschreven worden. En tja, je moet toch ergens wonen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het meisje moet uit haar kamer en wil de volledige studiebeurs houden. Als ze niet naar haar ouders terug zou gaan, maar toch ergens anders zou wonen, is er toch ook geen enkele reden om frauduleus bij TS in te schrijven.
Uit de OPquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp mag ze wel op die kamer blijven wonen, en ook gewoon huur betalen, maar moet ze er uitgeschreven worden. En tja, je moet toch ergens wonen.
quote:Omdat waar ze nu woont, in Utrecht, wordt haar kamer huur opgezegd .
Nee, dat is de definitie van 'woonadres'. Je wordt geacht je in te schrijven op je woonadres, eventueel kan er ten tijde van die inschrijving verwezen worden naar het feit dat je er dan ook geacht wordt te gaan wonen (en anders mag je je niet inschrijven). Er bestaat geen plicht om daarna ieder half jaar het meeste van je nachten op je inschrijfadres door te brengen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
De wetgever.
Aan de hand van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens ben je verplicht om je in te schrijven op het adres waar je naar verwachting het komende half jaar de meeste malen zal overnachten.
Flauwekul, op ieder moment in de tijd wordt je geacht ingeschreven te staan, of jezelf in te schrijven op het adres waar je naar verwachting het komende half jaar de meeste nachten door zult brengen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat is de definitie van 'woonadres'. Je wordt geacht je in te schrijven op je woonadres, eventueel kan er ten tijde van die inschrijving verwezen worden naar het feit dat je er dan ook geacht wordt te gaan wonen (en anders mag je je niet inschrijven). Er bestaat geen plicht om daarna ieder half jaar het meeste van je nachten op je inschrijfadres door te brengen.
Nee, die plicht bestaat er inderdaad niet, maar je moet dan wel je binnen 5 dagen weer inschrijven op het adres waar je dan wel die nachten door gaat brengen. Het staat gewoon letterlijk in de wet, daar kun je echt niets anders van maken.quote:Er bestaat geen plicht om daarna ieder half jaar het meeste van je nachten op je inschrijfadres door te brengen.
quote:68.1 Degene die naar redelijke verwachting gedurende een half jaar ten minste twee derden van de tijd in Nederland verblijf zal houden, is verplicht zich binnen vijf dagen na de aanvang van zijn verblijf in persoon te melden bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij zijn WOONADRES heeft om daarbij schriftelijk aangifte van verblijf en adres te doen.
quote:Woonadres:
a. het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in
een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats
heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
quote:147.1
Overtreding van de artikelen 65, 66, 67, vijfde lid, 68, 69, 70, 71, 72, 75 en 76 wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
Je hebt geen aanwezigheidsplicht. Wel hoor je in de GBA te staan, maar dat hoeft niet eens met adres (ZVWOV(HTL)). Die inschrijving is meen ik geen plicht (je loopt je AOW mis, maar er is geen verdere sanctie dacht ik). Het is wel bijna onontkoombaar, omdat je bij geboorte wordt ingeschreven en er slechts met grote moeite uitkomt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:28 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Flauwekul, op ieder moment in de tijd wordt je geacht ingeschreven te staan, of jezelf in te schrijven op het adres waar je naar verwachting het komende half jaar de meeste nachten door zult brengen.
Je praatje is goed, maar je verhaal deugt van geen kanten.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt geen aanwezigheidsplicht. Wel hoor je in de GBA te staan, maar dat hoeft niet eens met adres (ZVWOV(HTL)). Die inschrijving is meen ik geen plicht (je loopt je AOW mis, maar er is geen verdere sanctie dacht ik). Het is wel bijna onontkoombaar, omdat je bij geboorte wordt ingeschreven en er slechts met grote moeite uitkomt.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Mijn schoonzusje kwam onlangs met de vraag of ze zich bij mij en mijn vrouw ( haar zus dus)
kon inschrijven... We hebben een koophuis trouwens..
Omdat waar ze nu woont, in Utrecht, wordt haar kamer huur opgezegd . Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
ze mag ze zich van mij best inschrijven maar heeft dat voor mij dan ( belastingtechnisch??) geen gevolgen?
Thnx alvast..
Maar in de komende tijd wel steeds groter word. En terecht ! Fraude kun je niet hard genoeg aanpakken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:19 schreef revange2008 het volgende:
Denk ook dat de kans dt je gepakt word erg klein is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |