Inderdaad en dat tikt behoorlijk aan! Dat merkte ik bij de eerste aanslag nadat onze kleine was geboren.... Dat zou ik als ik jou was even uitzoeken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor de belasting volgens mij niet, stufi is volgens mij geen belastbaar inkomen. Voor de gemeentelijke lasten iig wel.
Hoezo zal zij huur moeten gaan betalen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:48 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik meende gehoord te hebben dat als je iemand extra inschrijft zij natuurlijk "huur" zal betalen...
en daar moet dan belasting over betaald worden... dus hoe weet de belasting dat je geen huur ontvangt
oowjha die riool rechten en afval sjit enzo... dat is voor 2 man al niet te betalenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor de belasting volgens mij niet, stufi is volgens mij geen belastbaar inkomen. Voor de gemeentelijke lasten iig wel.
nou ik bedoel daar zal de belasting misschien vanuit gaan als je iemand in huis neemt? en dat als extra inkomsten zien? ik weet t ook niet hoor, ben echt een n00b op belasting gebied...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoezo zal zij huur moeten gaan betalen?
Is dat niet onderverdeeld in 2 categorieen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
oowjha die riool rechten en afval sjit enzo... dat is voor 2 man al niet te betalen
Ze heeft dan ook geen huurkosten meer, dus dat is niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
Dat maakt voor TS niet zoveel uit, degene die fraudeert heeft wel een probleem als ze erachter komen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:56 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ze heeft dan ook geen huurkosten meer, dus dat is niet meer dan logisch.
Frauderen lijkt me niet zo'n goed idee..
Zou jij dat willen riskeren als TS, ivm eventuele medeplichtigheid?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat maakt voor TS niet zoveel uit, degene die fraudeert heeft wel een probleem als ze erachter komen.
Ik zou haar niet eens laten schrijven, ik vind het op z'n minst niet netjes, ik schrijf mezelf ook niet uitwonend in. Maar uit eerdere ervaringen blijkt dat TS geen problemen krijgt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:00 schreef nietafteleiden het volgende:
[..]
Zou jij dat willen riskeren als TS, ivm eventuele medeplichtigheid?
Mwah, stel dat ze 4 jaar bij jou woont praten we toch over bijna 8.000 euro aan fraude. Ik weet niet hoe vaak jij 8.000 euro fraudeert?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Kom op mensen we doen allemaal wel eens iets wat niet mag...
En dit is nou niet echt zwaar schokkend toch?
En ook we hebben t nog niet gedaan he... T was een vraag van haar kant aan ons
Spreek voor jezelf ajb.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nee geloof ik niet.. IEDEREEN doet wel eens iets wat niet mag...quote:
Dat dus. Blabla mag niet doe ik nooit blabla moraalridder bla, laat die gast het toch lekker zelf bepalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat maakt voor TS niet zoveel uit, degene die fraudeert heeft wel een probleem als ze erachter komen.
Fietsen over de stoep doe ik wel eens, bewust duizenden euro's frauderen, dat doe ik dan weer niet. Verder zijn er inderdaad mensen die de wet inderdaad niet tot nauwelijks overtreden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nee geloof ik niet.. IEDEREEN doet wel eens iets wat niet mag...
van vuilnisman tot president
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat dus. Blabla mag niet doe ik nooit blabla moraalridder bla, laat die gast het toch lekker zelf bepalen.
Dat zeker, maar kom dan niet aanzetten met dingen als iedereen doet wel eens dingen die niet mogen, want op die manier lok je zelf de reacties uit.quote:
Ik wilde je er alleen maar op wijzen dat wat je schoonzus wil doen illegaal is. Als je je daar bewust van bent en je doet het toch dan moet je dat zelf weten. Ik zal geen medelijden met je hebben als je gepakt wordt, maar daar zal je niet wakker van liggen denk ik. Ik zal je niet vermoeien met ethische kwesties mbt belastingfraude.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:12 schreef mrSPLIFFY het volgende:
En dit is nou niet echt zwaar schokkend toch?
En ook we hebben t nog niet gedaan he... T was een vraag van haar kant aan ons
Nogmaals, TS is niet in de problemen als zijn schoonzusje gepakt wordt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:22 schreef nietafteleiden het volgende:
[..]
Ik wilde je er alleen maar op wijzen dat wat je schoonzus wil doen illegaal is. Als je je daar bewust van bent en je doet het toch dan moet je dat zelf weten. Ik zal geen medelijden met je hebben als je gepakt wordt, maar daar zal je niet wakker van liggen denk ik. Ik zal je niet vermoeien met ethische kwesties mbt belastingfraude.
dude waar is je tekst gebleven?quote:
Ik neem aan dat haar paps en mams dit niet weten?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Mijn schoonzusje kwam onlangs met de vraag of ze zich bij mij en mijn vrouw ( haar zus dus)
kon inschrijven... We hebben een koophuis trouwens..
Omdat waar ze nu woont, in Utrecht, wordt haar kamer huur opgezegd . Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
ze mag ze zich van mij best inschrijven maar heeft dat voor mij dan ( belastingtechnisch??) geen gevolgen?
Thnx alvast..
Dat dus.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor hun zorgtoeslag? Leg eens uit? Stufi is voor haar sowieso geen inkomen en hoe zou TS zijn zorgtoeslag in gevaar kunnen komen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:23 schreef tatraman het volgende:
het zou eventueel gevolgen kunnen hebben voor jou en haar zorgtoeslag verder heeft het geen nadelige invloed op je inkomstenbelasting omdat verhuur valt onder box 3 en hierin geen verandering optreed omdat je vermogen hetzelfde blijft.
Daar staat tegenover dat ze minder kosten heeft, dus wat is het probleem?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
Klopt, het verhaal wat TS schept is namelijk al heel vaak voorgekomen. Dusdanig vaak dat het moeilijk te controleren viel. Want ook al zouden ze de gedachte hebben dat er iemand fraudeert, kan het nog net zo zijn dat ze daadwerkelijk bij TS heeft lopen pitten, en dus niks fout heeft gedaan.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:04 schreef Gia het volgende:
Je schoonzus moet niet ergens willen wonen waar ze niet ingeschreven kan staan. Als je gepakt wordt, en de laatste tijd is hier meer controle naar, ben jij medeplichtig aan fraude en zij goed de sigaar. Ze kan beter een andere kamer zoeken en deze verhuurster die inkomsten niet meer gunnen.
Moraalridder.. jij hebt zeker nog nooit de wet overtreden? Op de stoep gefietst waar dat niet mocht, fietsen zonder lamp, iets gedownload wat niet door de beugel kan.quote:
Ah Relnicht in tha house!!!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 10:21 schreef karr-1 het volgende:
Ah we hebben weer een fraudegevalletje te pakken. Dit moet ik even volgen natuurlijk.
Maybe, maar ik ben geen fraudeur en jij mogelijk straks wel. Relnichten lopen geen risico op problemen.quote:
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maybe, maar ik ben geen fraudeur en jij mogelijk straks wel. Relnichten lopen geen risico op problemen.
kweenie hoor, volg je t nieuws wel de laatste paar jaar??quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Relnichten lopen geen risico op problemen.
De feiten zijn simpel. Dit soort dingen zijn te vaak in het verleden voorgekomen, waardoor de controle nu een stuk strenger is. Ze kunnen bv kijken of het adres wat bij IBG bekend is overeenkomt met het adres dat bij de gemeente bekend is. Om maar iets simpels te noemen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
nogmaals wat voor risco loop ik dan???
kom met feiten
Ik wel ja, jij ook.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:34 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
kweenie hoor, volg je t nieuws wel de laatste paar jaar??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |