Zeker een professioneel uitkeringstrekker? Waarom zou je de samenleving niet elke maand bestelen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
Dus, jij denkt dat AOW-ers gewoon stiekem samen mogen wonen? Zolang ze maar beide een eigen woning hebben? Of dat de ene zich bij een kind laat inschrijven en bij een andere AOW-er woont?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:28 schreef sigme het volgende:
Je hoeft niet te wonen waar je staat ingeschreven (welke debiel bedenkt dat nou weer?).
Het is volkomen legaal ergens ingeschreven te staan en daar nooit te zijn (je hebt nog altijd de vrijheid om te reizen. En dat is niet gebonden aan een maximum ofzo). Je mag ook méérdere huizen hebben (echt waar! Schande!) En dat je dan bijvoorbeeld vaak in je eigen huis bent. Elders. Leuk recreatiewoninkje ofzo.
Le-zen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:33 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Volgens mij ben je zelf een debiel als je denkt dat je je in mag schrijven bij een ander en thuis blijven wonen![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)misbruik_studiebeurs
Le-zen Gia. Ik zei niet iets over ergens wonen waar je niet staat ingeschreven, hmm. Noch over het niet voldoen aan verplichtingen die aan je gesteld zijn. Ik zei iets -nogmaals dan maar- over een veronderstelde aanwezigheidsplicht op je inschrijfsadres. Dat heb je niet - tenzij uitdrukkelijk overeengekomen in ruil voor een inkomen oid. Maar het is geen algemene plicht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, jij denkt dat AOW-ers gewoon stiekem samen mogen wonen? Zolang ze maar beide een eigen woning hebben? Of dat de ene zich bij een kind laat inschrijven en bij een andere AOW-er woont?
Laat ik je uit je droom helpen. Regelmatig worden dergelijke fraudeurs gepakt. En zielig? Nee, ze weten prima dat dat niet mag en frauderen met opzet. Ze mogen alles terug betalen.
Goed lezen kan blijkbaar ook niet iedereen. Ze heeft zich nog helemaal nergens anders dan bij haar huidige huurder ingeschreven. TS zal het waarschijnlijk wel toelaten ALS ze zich bij hem gaat inschrijven, maar zover is het nog helemaal niet. En voor de rest: lees die post boven mequote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de halve wereld het al weet als het op een openbaar forum zet, dat is altijd zo. Ze schrijft zichzelf in, maar hij staat het toe. Of mag ik me ook op jou adres inschrijven als mij dat beter uitkomt, zonder dat jij het weet?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:47 schreef sigme het volgende:
Dus waar haal je je idee over stiekum thuiswonen vandaan? Uit je verbeelding, want TS noch het eventueel daarbij in te schrijven meisje wonen stiekum thuis.
De wetgever.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:28 schreef sigme het volgende:
Je hoeft niet te wonen waar je staat ingeschreven (welke debiel bedenkt dat nou weer?).
Zoals ik het begrijp mag ze wel op die kamer blijven wonen, en ook gewoon huur betalen, maar moet ze er uitgeschreven worden. En tja, je moet toch ergens wonen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het meisje moet uit haar kamer en wil de volledige studiebeurs houden. Als ze niet naar haar ouders terug zou gaan, maar toch ergens anders zou wonen, is er toch ook geen enkele reden om frauduleus bij TS in te schrijven.
Uit de OPquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 18:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp mag ze wel op die kamer blijven wonen, en ook gewoon huur betalen, maar moet ze er uitgeschreven worden. En tja, je moet toch ergens wonen.
quote:Omdat waar ze nu woont, in Utrecht, wordt haar kamer huur opgezegd .
Nee, dat is de definitie van 'woonadres'. Je wordt geacht je in te schrijven op je woonadres, eventueel kan er ten tijde van die inschrijving verwezen worden naar het feit dat je er dan ook geacht wordt te gaan wonen (en anders mag je je niet inschrijven). Er bestaat geen plicht om daarna ieder half jaar het meeste van je nachten op je inschrijfadres door te brengen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
De wetgever.
Aan de hand van de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens ben je verplicht om je in te schrijven op het adres waar je naar verwachting het komende half jaar de meeste malen zal overnachten.
Flauwekul, op ieder moment in de tijd wordt je geacht ingeschreven te staan, of jezelf in te schrijven op het adres waar je naar verwachting het komende half jaar de meeste nachten door zult brengen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, dat is de definitie van 'woonadres'. Je wordt geacht je in te schrijven op je woonadres, eventueel kan er ten tijde van die inschrijving verwezen worden naar het feit dat je er dan ook geacht wordt te gaan wonen (en anders mag je je niet inschrijven). Er bestaat geen plicht om daarna ieder half jaar het meeste van je nachten op je inschrijfadres door te brengen.
Nee, die plicht bestaat er inderdaad niet, maar je moet dan wel je binnen 5 dagen weer inschrijven op het adres waar je dan wel die nachten door gaat brengen. Het staat gewoon letterlijk in de wet, daar kun je echt niets anders van maken.quote:Er bestaat geen plicht om daarna ieder half jaar het meeste van je nachten op je inschrijfadres door te brengen.
quote:68.1 Degene die naar redelijke verwachting gedurende een half jaar ten minste twee derden van de tijd in Nederland verblijf zal houden, is verplicht zich binnen vijf dagen na de aanvang van zijn verblijf in persoon te melden bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij zijn WOONADRES heeft om daarbij schriftelijk aangifte van verblijf en adres te doen.
quote:Woonadres:
a. het adres waar betrokkene woont, waaronder begrepen het adres van een woning die zich in
een voertuig of vaartuig bevindt, indien het voertuig of vaartuig een vaste stand- of ligplaats
heeft, of, indien betrokkene op meer dan één adres woont, het adres waar hij naar redelijke verwachting gedurende een half jaar de meeste malen zal overnachten;
quote:147.1
Overtreding van de artikelen 65, 66, 67, vijfde lid, 68, 69, 70, 71, 72, 75 en 76 wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
Je hebt geen aanwezigheidsplicht. Wel hoor je in de GBA te staan, maar dat hoeft niet eens met adres (ZVWOV(HTL)). Die inschrijving is meen ik geen plicht (je loopt je AOW mis, maar er is geen verdere sanctie dacht ik). Het is wel bijna onontkoombaar, omdat je bij geboorte wordt ingeschreven en er slechts met grote moeite uitkomt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:28 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Flauwekul, op ieder moment in de tijd wordt je geacht ingeschreven te staan, of jezelf in te schrijven op het adres waar je naar verwachting het komende half jaar de meeste nachten door zult brengen.
Je praatje is goed, maar je verhaal deugt van geen kanten.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt geen aanwezigheidsplicht. Wel hoor je in de GBA te staan, maar dat hoeft niet eens met adres (ZVWOV(HTL)). Die inschrijving is meen ik geen plicht (je loopt je AOW mis, maar er is geen verdere sanctie dacht ik). Het is wel bijna onontkoombaar, omdat je bij geboorte wordt ingeschreven en er slechts met grote moeite uitkomt.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:42 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Mijn schoonzusje kwam onlangs met de vraag of ze zich bij mij en mijn vrouw ( haar zus dus)
kon inschrijven... We hebben een koophuis trouwens..
Omdat waar ze nu woont, in Utrecht, wordt haar kamer huur opgezegd . Ze kan wel terug naar paps en mams maar ze zit dan met haar stufi die dan gekort wordt...
ze mag ze zich van mij best inschrijven maar heeft dat voor mij dan ( belastingtechnisch??) geen gevolgen?
Thnx alvast..
Maar in de komende tijd wel steeds groter word. En terecht ! Fraude kun je niet hard genoeg aanpakken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 00:19 schreef revange2008 het volgende:
Denk ook dat de kans dt je gepakt word erg klein is..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |