Hoorde je anders niet bij de groep?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Niemand kan je dwingen om te stoppen
ik ben nu 15 jaar, ik rook.
Mijn ouders verbieden het me maar ik doe het stiekem.
Dat stoppen met roken zal ik toch echt zelf moeten doen.
Dat weet niemand behalve jij, natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
correctie: de vraag is niet of ik voor hem kan stoppen. De vraag is of ik voor hem wil stoppen...
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat weet niemand behalve jij, natuurlijk.
Zou je het willen willen?
Uiteindelijk zou ik het natuurlijk ook voor mezelf doen. Zowel direct als indirect. Maar kan uiteneindelijk ook nu zijn?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef fratsman het volgende:
Je moet het voor jezelf doen, anders komt er niks van terecht. Als andere mensen dat tegen me zeiden, dan was ik altijd zo'n lul die er nog een extra opstak.
Wel al meer dan een jaar gestopt.
Dan moet je het niet doen. Stoppen doe je voor jezelf. Dat hij het fijn zou vinden is hooguit een extra reden, maar moet niet DE reden zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...
precies mijn punt. En een lief hebben die niet rookt helpt daar wel bij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu?
Waarom zou je als je 30/zwanger bent wel stoppen met roken en nu niet? Ik rook niet en ik kan ook 0 begrip opbrengen voor mensen die het wel doen, dus ik ben bevooroordeeldquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.
Ik vind het raar dat je ons laat bepalen of jij het kan/wilquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:19 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou ik het natuurlijk ook voor mezelf doen. Zowel direct als indirect. Maar kan uiteneindelijk ook nu zijn?
Ik snap niet dat dit niet vóórdat je een ziekte krijgt een motivatie is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Ben zelf een roker en weet hoe moeilijk het is om te stoppen.
Je kunt niet zomaar even stoppen voor een ander als je zelf er - zoals Copycat aangaf - er zelf geen tabak van hebt.
Zwangerschappen, enge ziektes zijn een andere motivatie. Zwangerschap is tijdelijk.....
Ik ben ook gestopt voor een man. Mijn zoontje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...
Dat is waar. Maar zoals Beregd ook zegt. Het kan wel de doorslaggevende reden zijn. De aanleiding die ik nodig had. Uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Dus waarom niet nu?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen. Stoppen doe je voor jezelf. Dat hij het fijn zou vinden is hooguit een extra reden, maar moet niet DE reden zijn.
Ik denk ook dat je dat als niet-roker nooit zult snappen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:25 schreef Nijns het volgende:
Ik snap niet dat dit niet vóórdat je een ziekte krijgt een motivatie is.
(maar nogmaals, ik ben bevooroordeeld)
Die vraag kan alleen jij beantwoordenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
correctie: de vraag is niet of ik voor hem kan stoppen. De vraag is of ik voor hem wil stoppen...
Van de vrouwen die stoppen omdat ze zwanger raken, begint 90% naderhand weerquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben ook gestopt voor een man. Mijn zoontje.
(Hoewel ik wel eens smokkel als ik een avondje uit ben).
succes!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:26 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar zoals Beregd ook zegt. Het kan wel de doorslaggevende reden zijn. De aanleiding die ik nodig had. Uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Dus waarom niet nu?
Door blijven roken omdat ik niet voor een man wil stoppen is natuurlijk ook een beetje een doorgedraaid principe.
Dit is zo duidelijk als het maar kan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef Nijns het volgende:
[..]
...... Het is gewoon een ongezonde, onnuttige en dure verslaving wat geen enkel doel dient.
Er is maar één reden dat je rookt. De nicotine verslaving.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:30 schreef Astoreth het volgende:
Kent iemand die column van Xandra Schutte in Vrij Nederland? 'De Sublieme Sigaret'. Is denk ik de enige manier om uit te leggen waarom je in godsnaam zou roken. (de column is ook ooit gebruikt voor een havo/vwo-examen geloof ik)
Hij verwacht het ook niet van mij. Hij heeft alleen aangegeven dat hij het fijn zou vinden als ik zou stoppen. En ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat hij dat ook gewoon zegt en zich niet elke keer stiekem zit te irriteren wanneer ik er weer één opsteek. Wat ik met die informatie ga doen, is dus een andere vraag.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:28 schreef CherryBoomBoom het volgende:
[..]
Die vraag kan alleen jij beantwoorden![]()
Ik rook niet dagelijks maar wel regelmatig en ik zou alleen voor mezelf kunnen stoppen.
Niet omdat iemand het van mij verwacht
Misschien is zwangerschap niet zo heel tijdelijk als je denkt. Je hebt nl. daarna een kind, althans dat is het meest logische gevolg van een zwangerschap. Heb je mooi niet gerookt toen die in je buik zat, ga je daarna wel roken als dat kindje zijn eerste echte fijne schone lucht over zijn net in gebruik zijnde longen ademt. Is beetje dramatisch maar je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Ben zelf een roker en weet hoe moeilijk het is om te stoppen.
Je kunt niet zomaar even stoppen voor een ander als je zelf er - zoals Copycat aangaf - er zelf geen tabak van hebt.
Zwangerschappen, enge ziektes zijn een andere motivatie. Zwangerschap is tijdelijk.....
Dat is wel een zeer beknopte samenvatting die m.i. de lading niet echt dekt. Hier de column.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Er is maar één reden dat je rookt. De nicotine verslaving.
Nicotine is de meest verslavende drugs die er is. Sneller dan Heroine, Speed, Crysthal meth en alle andere bende.
De rest van de redenen die je aangeeft zijn smoesjes om je nicotine honger te stillen.
Ja, dat het moeilijk is om te stoppen zal best wel. Mensen geven tig redenen waarom ze niet willen/kunnen stoppen, maar er is maar 1 echte reden in mijn ogen, en dat is omdat 't een verslaving is, en die groter is dan je wil om te stoppen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Nicotine is de meest verslavende drugs die er is. Sneller dan Heroine, Speed, Crysthal meth en alle andere bende.
De rest van de redenen die je aangeeft zijn smoesjes om je nicotine honger te stillen.
Ach, wat een onzin! Hoe veel mensen ken jij die één of twee keer heroïne of CM gebruikt hebben en het spul daarna nooit meer aanraken? Er zijn (alleen al hier in dit topic) genoeg mensen die ooit een sigaret gerookt hebben (of veel meer) en nu al jaren gestopt zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Een beetje een open deur, zeker voor iedereen die Carr heeft gelezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef TNA het volgende:
Dat is wel een zeer beknopte samenvatting die m.i. de lading niet echt dekt. Hier de column.
oh god, ze bestaan nogquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Stomme sukkel, 15.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Ik heb in het verleden ook relaties gehad met rokende vrouwen. Als de dame aantrekkelijk genoeg is, zet je je daar wel overheen. Later, als de eerste spanning weg was, werd het roken altijd een issue.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Astoreth het volgende:
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.
Waardevolle toevoegingquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Beregd het volgende:
Ik ben niet voor mijn vriendin gestopt, ik was al lang van plan om eens te stoppen met roken, maar het is wel door haar dat ik het volgehouden heb.
Dus, laat je vriend niet de reden zijn, maar misschien wel de aanleiding, is mijn mening.
Ja, zoiets is het wel. Behalve dat overdreven principe dat ik niet zou willen stoppen voor een man. Maar dat is echt een slechte reden om te blijven roken. Dus misschien moet het maar eens ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:41 schreef Duikelaar het volgende:
Als ik zo je reacties lees heb ik het idee dat jij ook wel graag wil stoppen en doe je het niet alleen maar voor je vriend. Als dat zo is kun je nu de beslissing nemen om te stoppen. Ik ben cold turkey gegaan maar ben daarna dat boek van Alan Carr gaan lezen om over die zwakke momenten heen te komen. De eerste weken zijn zwaar maar daarna treedt de gewenning in van het niet roken.
Ja, ik heb in het begin ook wel gevraagd of hij het niet vervelden vond als ik rookte. Toen was het geen probleem dus ik heb rustig doorgepaft. Misschien had ik het later nog eens moeten vragen...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:45 schreef 49R het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden ook relaties gehad met rokende vrouwen. Als de dame aantrekkelijk genoeg is, zet je je daar wel overheen. Later, als de eerste spanning weg was, werd het roken altijd een issue.
Einde relatie dus.
Tipje: STOPPEN
Dat boek ontrafelt (wel heel erg Amerikaans) de mythes rondom roken op een dusdanige manier dat je niet meer snapt waarom je die stomme gewoonte in hemelsnaam in stand wil houden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:45 schreef Astoreth het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over dat boek van Alan Carr?
Roken kun je ook doen zonder dat je kinderen daar last van hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef peasant het volgende:
[..]
Misschien is zwangerschap niet zo heel tijdelijk als je denkt. Je hebt nl. daarna een kind, althans dat is het meest logische gevolg van een zwangerschap. Heb je mooi niet gerookt toen die in je buik zat, ga je daarna wel roken als dat kindje zijn eerste echte fijne schone lucht over zijn net in gebruik zijnde longen ademt. Is beetje dramatisch maar je snapt wel wat ik bedoel.
Dus is het helemaal niet zo'n makkelijk verhaal dat je 9 mnd stopt om daarna weer verder te roken. Hoewel het natuurlijk weer je eigen keus is, ik zou het toch niet tof vinden dan.
maar als je dan onder zo'n afzuigkap staat is toch alle charisma van zo'n peuk weg en ben je toch niets meer dan zo'n junk die in een busje methadon toedient?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:57 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Roken kun je ook doen zonder dat je kinderen daar last van hebben.
Zelf rook ik niet in het bijzijn van mijn kinderen of in de ruimtes waar zij zijn.
Dus buiten of onder de afzuigkap.
Niet in huis of in de auto.
2 wat? Dagen? Jaren?quote:
Hèt voorbeeld (als je het mij vraagt) over hoe idioot deze verslaving isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:57 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Zelf rook ik niet in het bijzijn van mijn kinderen of in de ruimtes waar zij zijn.
ja, preciesquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar als je dan onder zo'n afzuigkap staat is toch alle charisma van zo'n peuk weg en ben je toch niets meer dan zo'n junk die in een busje methadon toedient?
Ik moet hier op mijn werk ook altijd lachen als het junkie squad weer langs komt om buiten in de regen te gaan rokenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:57 schreef Jodocus1 het volgende:
Niet doen, werkt dan toch niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:07 schreef Astoreth het volgende:
Na ruim anderhalf jaar relatie zei mijn vriend op een avond: 'Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als je zou stoppen met roken.' Natuurlijk zijn daar allerlei goede - met name gezondheids- redenen voor. Maar tot nu toe hadden mij die nog niet aangezet om per direct te stoppen. De vraag is nu of dit de doorslaggevende reden kan zijn. Oftewel, wil ik stoppen voor mijn vriend?
(Misschien handig om bij de reacties te vermelden of je rookt/gerookt hebt en eventueel wanneer en waarom je gestopt bent)
dat dusquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar als je dan onder zo'n afzuigkap staat is toch alle charisma van zo'n peuk weg en ben je toch niets meer dan zo'n junk die in een busje methadon toedient?
Ik vond het maar een kutboek eigenlijk, en het zette me totaal niet aan tot stoppen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:49 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat boek ontrafelt (wel heel erg Amerikaans) de mythes rondom roken op een dusdanige manier dat je niet meer snapt waarom je die stomme gewoonte in hemelsnaam in stand wil houden.
Sommigen kunnen niet tegen het toontje en de herhaling in het boek is ook rete-irritant, maar bij mij zette het wel zoden aan de dijk. Eerlijkheidshalve ben ik gestopt met roken met behulp van de combinatie Carr en het medicijn Champix.
Zelfkennis is tenslotte de beste kennis en ik weet van mezelf dat mijn ruggengraat niet mijn sterkste kant is.
Maar nu kan ik me serieus niet meer voorstellen dat ik bijna 30 jaar zoveel waarde heb gehecht aan zo'n suffe sigaret.
Dat gaf ik al aan volgens mij: Het is retemoeilijk om te stoppen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Nijns het volgende:
[..]
2 wat? Dagen? Jaren?
[..]
Hèt voorbeeld (als je het mij vraagt) over hoe idioot deze verslaving is
(wel goed dat je niet rookt bij je kinderen, maar eigenlijk zou je jezelf ook die gezondheid moeten gunnen)
Genot.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef Nijns het volgende:
[..]
Waarom zou je als je 30/zwanger bent wel stoppen met roken en nu niet? Ik rook niet en ik kan ook 0 begrip opbrengen voor mensen die het wel doen, dus ik ben bevooroordeeldHet is gewoon een ongezonde, onnuttige en dure verslaving wat geen enkel doel dient.
quote:Uiteraard zou je moeten stoppen voor jezelf, maar je vriend kan je wel steunen/motiveren. Zou je het zelf niet fijn vinden om te stoppen? (reken eens uit hoeveel geld je per jaar overhoudt, zou voor mij een goed motivatie zijn denk ik)
Ik weet dat je nooit nooit kunt zeggen, maar kan me niet voorstellen ooit nog te willen gaan roken. Ben er helemaal klaar mee en heb ook geen, zoals ik van veel mensen hoor, 'nostalgische mismomentjes' waarop ik een peuk wil.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:04 schreef Strangler het volgende:
En dat laatste, dat heb ik vaker gehoord, het jehova-idee, als je gestopt bent.Maar wacht nog eens een jaartje, of je dan nog zo fanatiek bent of dat je stiekem toch weer begonnen bent.
Dat is niet helemaal waar, aangezien het je dopamineniveau's verhoogt. Kortom, roken is biologisch gezien gewoon lekker.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
De intrinsieke waarde van een sigaret is volledig nihil, zelfs in stresssituaties waarin ik me jarenlang drie slagen in de rondte rookte.
Ik heb nog nooit zelfs maar een hijs genomen maar ik hoor dit van iedereen die het wel heeft gedaan:quote:
En dus:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:29 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vond 't zo ranzig dat ik er wel van overtuigd ben dat iedereen die begint met roken dat niet doet 'omdat 't lekker is'. Het is niet lekker. Het is smerig. Dat je er later misschien aan went dan wel het lekker gaat vinden, prima, maar daar begin je niet om.
quote:Ik denk dat je dat alleen doet om er bij te horen, omdat anderen het ook doen, omdat het stoer is misschien, ik weet 't niet.
Jaja, zo heel af en toe zeg ik wel eens iets wat hout snijdt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:15 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zelfs maar een hijs genomen maar ik hoor dit van iedereen die het wel heeft gedaan:
[..]
En dus:
[..]
Dat baseer je alleen op je eigen ervaring. Ik ben begonnen met roken uit nieuwsgierigheid. Stiekem ergens alleen. Dus ik hoorde nergens bij omdat ik ging roken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:15 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zelfs maar een hijs genomen maar ik hoor dit van iedereen die het wel heeft gedaan:
[..]
En dus:
[..]
Dus de mening van 1 iemand word als feit aangenomen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:15 schreef Nijns het volgende:
[..]
[..]
En dus:
[..]
Ik omdat ik al een tijdje blowde, maar dat op m'n werk niet kon doenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:21 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Dat baseer je alleen op je eigen ervaring. Ik ben begonnen met roken uit nieuwsgierigheid. Stiekem ergens alleen. Dus ik hoorde nergens bij omdat ik ging roken.
Maar goed. de reden dat ik begon heeft verder niks te maken met al dan niet stoppen.
Het enige positieve aan dat boek was dat erin stond dat je door moest roken tot je het boek uit had.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:23 schreef Astoreth het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ondertussen heb ik wel al het boek van Allen Carr besteld dus ik geloof dat ik al naar het stoppen neig. Al zeg ik niet dat ik nooit meer een sigaret aan zal raken. Dat heb ik ook al tegen mijn vriend gezegd.
Af en toe stiekem een sigaret bietsen zal ik sowieso wel blijven doen. Is nou eenmaal gezellig en lekker natuurlijk. En ik geloof niet dat dat echt kwaad kan eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:21 schreef Deetch het volgende:
Stoppen met roken doe je alleen voor jezelf. Als je het alleen voor een ander doet werkt het zeker niet. Ik rook vanaf mijn 15e en ben twee jaar gestopt geweest voor mijn, nu, ex-vriendin. Daarna weer begonnen en nu voor mezelf gestopt (al een hele maand)
Omdat ik het deze keer voor mijn eigen gezondheid en doelstellingen doe heb ik ook (nog) niet de behoefte gehad om af-en-toe, stiekem een sigaret te bietsen.
Zolang het daarbij blijft natuurlijkquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Af en toe stiekem een sigaret bietsen zal ik sowieso wel blijven doen. Is nou eenmaal gezellig en lekker natuurlijk. En ik geloof niet dat dat echt kwaad kan eerlijk gezegd.
Er is ook een DVD van Allen Carr voor het geval je niet van lezen houd.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:23 schreef Astoreth het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ondertussen heb ik wel al het boek van Allen Carr besteld dus ik geloof dat ik al naar het stoppen neig. Al zeg ik niet dat ik nooit meer een sigaret aan zal raken. Dat heb ik ook al tegen mijn vriend gezegd.
Je gaat het moeilijk krijgen met stoppen, met zo'n halfslachtige instelling.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Astoreth het volgende:
Af en toe stiekem een sigaret bietsen zal ik sowieso wel blijven doen. Is nou eenmaal gezellig en lekker natuurlijk. En ik geloof niet dat dat echt kwaad kan eerlijk gezegd.
Ik heb niet gezegd dat ik ging stoppenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je gaat het moeilijk krijgen met stoppen, met zo'n halfslachtige instelling.
Dus kun je beter gewoon doorroken waar diegene bij is?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:32 schreef Kabolter het volgende:
Dat stoppen met roken voor iemand anders werkt vaak niet, omdat dat de mogelijkheid geeft om het afzwakken. Zo wordt stoppen met roken, stoppen met roken waar diegene bij is. Sommigen gaan zelfs stiekem roken, wat stiekem ook weer een lekkerder gevoel kan geven.
Mwah of dit klopt, nicotine kun je ook binnen krijgen op andere manieren dan roken. Toch blijft de behoefte om te roken nog steeds bestaan dan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Áls je besluit te stoppen, maakt die instelling het je bij voorbaat al erg moeilijk, verwacht ik.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:32 schreef Astoreth het volgende:
Ik heb niet gezegd dat ik ging stoppen
Valt wel mee. Volgens mij zijn het vooral de "gedwongen stoppers" die zo bang zijn om af en toe een sigaret te roken. De mensen die twijfelen aan hun eigen wil en elke kwade invloed vrezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je gaat het moeilijk krijgen met stoppen, met zo'n halfslachtige instelling.
Nee, niet van 1 iemand zoals ik al aangafquote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dus de mening van 1 iemand word als feit aangenomen?
Nou, val niet van schrik van je stoel; ik vond het wel lekker. Het moment van een nieuw pakje openen tot de laatste sigaret. De sigaret na het eten of met een biertje op het terras.
Een pure sigaret of een jointje, heerlijk.
Uitzonderingen bevestigen de regel niet. Mensen die roken vinden het prettig om diverse redenen, erbij horen is in jouw universum misschien belangrijk maar een mening is nog geen feit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:51 schreef Nijns het volgende:
[..]
Nee, niet van 1 iemand zoals ik al aangafjij bent dan vast de uitzondering die de regel bevestigd!
Maar ben je geen gedwongen stopper als je stopt om iemand anders te pleasen? Dat denk ik dus wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:50 schreef eleusis het volgende:
Valt wel mee. Volgens mij zijn het vooral de "gedwongen stoppers" die zo bang zijn om af en toe een sigaret te roken. De mensen die twijfelen aan hun eigen wil en elke kwade invloed vrezen.
Ik ben al een jaartje of 8 gestopt, ik ken de nadelen van roken, ik ken de mechanismen en weet wat het doet. Juist omdat ik me daar bewust van ben zie ik het niet als gevaarlijk om af en toe een peukie op te steken bij het uitgaan. Als dat 1 keer per maand gebeurt is het veel.
Incidenteel roken/drinken/etc heeft weinig overeenkomsten met een verslaving. Als je er geen gewoonte van maakt krijg je ook niet de routinematige prikkel om het vaker te doen. (Enkele verslavingsgevoelige psychiatrische gevallen daargelaten natuurlijk.) Net zoals ik ook geen behoefte heb om de hele dag door te drinken wat ik bij het uitgaan ook doe.
Maar..?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar ben je geen gedwongen stopper als je stopt om iemand anders te pleasen? Dat denk ik dus wel.
Collega van me doet het trouwens ook zoals jij. Bij het uitgaan hoort volgens haar een sigaret en dan rookt ze die ook, verder taalt ze er niet naar.
Ik ben iig blij dat ik er nooit meer naar taal, ook niet tijdens het stappen met wat vodka's achter de kiezen. Omdat ik van mezelf weet dat ik het dan niet bij één zou kunnen houden, maar binnen de kortste keren weer full blown ga roken. Verslavingsgevoelig als ik ben. Maar
Geen gemaar!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar ben je geen gedwongen stopper als je stopt om iemand anders te pleasen? Dat denk ik dus wel.
Collega van me doet het trouwens ook zoals jij. Bij het uitgaan hoort volgens haar een sigaret en dan rookt ze die ook, verder taalt ze er niet naar.
Ik ben iig blij dat ik er nooit meer naar taal, ook niet tijdens het stappen met wat vodka's achter de kiezen. Omdat ik van mezelf weet dat ik het dan niet bij één zou kunnen houden, maar binnen de kortste keren weer full blown ga roken. Verslavingsgevoelig als ik ben. Maar
Die maar moest weg.quote:
Je bent ook zooo verslaafd he?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Maar!quote:
Ik ben niet gestopt toen ik zwanger raakte (tot mijn schaamte) wel heb ik zo min mogelijk gerookt, maar ik kreeg het niet voor elkaar helemaal te stoppen wegens te veel stress door bijkomende omstandigheden. De laatste maanden ben ik wel gestopt, en daarna weer begonnen toen mijn moeder overleed 5 mnd geleden. Nu weer gestopt. Ik vind eerlijk gezegd dat het een ouder niet past om te roken: opvoeden is niet voorzeggen maar voordoen. Maar ja, mijn partner rookt ook nog steedsquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:29 schreef TNA het volgende:
[..]
Van de vrouwen die stoppen omdat ze zwanger raken, begint 90% naderhand weerNiet de beste motivatie.
Weet je wat het ook is met incidenteel roken. Het zijn fatalistische gedachten die het stopproces volgens mij moeilijker maken. Zoals bijvoorbeeld:quote:
Eensch.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Weet je wat het ook is met incidenteel roken. Het zijn fatalistische gedachten die het stopproces volgens mij moeilijker maken. Zoals bijvoorbeeld:
- "ik mag NOOIT meer één peukie opsteken" (entrez quasi-nostalgische gevoelens en een gevoelsmatige scheiding tussen 'vroeger' en de toekomst)
- "als ik een keer een foutje maak ben ik gelijk weer verslaafd" (dikke stress!)
Toen ik overwoog te stoppen, greep ik direct weer naar een peuk als ik zo'n gedachte maar kreeg.Toen ik echt "stopte" zat ik een hele dag in de stress over hoe ik de dag doorkwam! Terwijl ik wel vaker een paar dagen of een week niet had gerookt! Toen boeide het me totaal niet, maar toen het opeens zo'n gewicht had vond ik het op de eerste dag al moeilijk
Als je verteld wordt dat je NIET aan roze olifanten mag denken zie je ze gelijk voor je. Volgens mij is de meest kansrijke gedachtenstroom roken op de juiste plaats zetten: als een onzinactiviteit waar je niet veel gedachten aan moet besteden. Word geen "niet-roker" maar gewoon geen roker.
Fucking hell ik ga een boek schrijven en rijk worden...![]()
Ja, daar zit wel wat in. Een vriendin van mij vind het vanaf dag één dat ze gestopt is een ramp dat ze dat o zo lekkere sigaretje niet meer 'mag' roken en dan maak je het automatisch al tot een soort onbereikbaar icoon.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:19 schreef eleusis het volgende:
Weet je wat het ook is met incidenteel roken. Het zijn fatalistische gedachten die het stopproces volgens mij moeilijker maken. Zoals bijvoorbeeld:
- "ik mag NOOIT meer één peukie opsteken" (entrez quasi-nostalgische gevoelens en een gevoelsmatige scheiding tussen 'vroeger' en de toekomst)
- "als ik een keer een foutje maak ben ik gelijk weer verslaafd" (dikke stress!)
Vaak 'stoppen' is alles behalve gezond. Dan kan je inderdaad beter door blijven roken.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 11:33 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Dus kun je beter gewoon doorroken waar diegene bij is?
Hoe moet ik dat weten?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
Je moest eens weten hoeveel mensen er direct en indirect aan doodgaan kerel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:09 schreef NZYM het volgende:
Ik vind dat er gewoon niet zo gezeken moet worden over roken.
Als roken niet zou bestaan had er wel wat anders geweest om over te zeiken.
Stelletje bekrompen zielepoten
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
Drinkers ook. Maar daar hoor je niks van.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:42 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen er direct en indirect aan doodgaan kerel.
Da's een eindeloze discussie, laten we daar niet aan beginnen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:50 schreef NZYM het volgende:
Drinkers ook. Maar daar hoor je niks van.
Bron?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:39 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Vaak 'stoppen' is alles behalve gezond. Dan kan je inderdaad beter door blijven roken.
Heeft ie wel de intentie om te stoppen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:24 schreef Vivi het volgende:
Ik kan me inmiddels ook levendig voorstellen dat ik mijn relatie zou verbreken omdat mijn partner niet zou stoppen.
1: Toewijdingquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:19 schreef Duikelaar het volgende:
Ik ben ooit gestopt met roken omdat mijn vriendinnetje dat graag wilde. Dat is het beste wat ik aan die relatie heb overgehouden.
En noem nu eens 1 reden om niet te stoppen? Omdat je het lekker vindt? Dikke BS is dat.
Eigen verantwoordelijkheid, zelfbeschikking, dergelijke keuzes mogen maken zijn in mijn ogen heel belangrijk. Niet iedereen hoeft altijd gezond te doen. Beter opgebrand dan uitgeblust.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:42 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen er direct en indirect aan doodgaan kerel.
Die peuk veroorzaakt juist de stress. 'Ik móet roken, maar kan nu niet. Oh God, als ik straks maar kan roken! En heb ik wel genoeg peuken? Het is na elven en de pomp op de hoek is ook al dicht...'quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:34 schreef Catch22- het volgende:
5. Helemaal onzin.. Ik rook nu al een tijd niet meer en je bent echt niet gestresster zonder peuk
1: Wot?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:34 schreef Catch22- het volgende:
1. Kolder
2. Kan je ook anders doen
3. Het is vies. Poets je tanden eens en zoen dan met een roker/rookster
4. Rock n Roll is dood
5. Helemaal onzin.. Ik rook nu al een tijd niet meer en je bent echt niet gestresster zonder peuk
Niet nodig volgens mij, klinkt namelijk wel logisch.quote:
quote:Enniewee, wat mij het meest hielp mbt het boek van Allan Carr is dat er ergens stond dat die vreselijke craving die je kan hebben naar een sigaret maar hooguit 5 minuten duurt en dan weer minimaal een half uur wegblijft. Als ik die craving dan kreeg schoot ik dus niet meer in de stress wetende dat het niet eindeloos zou duren maar ik maar 5 minuten vol hoefde te houden. Zo ben ik als eens eerder voor 3 jaar gestopt, cold turkey van anderhalf pakje per dag naar niks. En dat terwijl er nog een half pakje in mijn bureau lag.
Ik kan me inmiddels ook levendig voorstellen dat ik mijn relatie zou verbreken omdat mijn partner niet zou stoppen.
Heb ik niet zo'n last van, eerlijk. Ik rook soms een dag niet met sigaretten naast me, omdat ik er niet aan denk. Ik zoek gewoon afleiding en rook later. Plus ik heb altijd wel sigaretten, en ik woon naast 'n snackbar waar je tot 6 uur s'ochtends kan halen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die peuk veroorzaakt juist de stress. 'Ik móet roken, maar kan nu niet. Oh God, als ik straks maar kan roken! En heb ik wel genoeg peuken? Het is na elven en de pomp op de hoek is ook al dicht...'
Wat een gedoe.
Het lijkt mij helemaal niet zo logisch. Elke peuk die je niet rookt is een opsteker (quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Niet nodig volgens mij, klinkt namelijk wel logisch.
Mensen kunnen veranderen en andere prioriteiten stellen als 9 jaar geleden.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:26 schreef simmu het volgende:
huh, sangdrax en ik hadden het er toevallig gisteravond vlak voor het slapengaan nog over. die heeft zelf zoiets van "als ik een niet-rokende vriendin had willen hebben had ik dat 9 jaar geleden aan moeten geven of niks met je beginnen. niet dan nu nog gaan piepen want toen ik je leerde kennen rookte je al als een schoorsteen".
Ook niet voor je kind?quote:als je stopt moet je dat voor jezelf doen en niet voor een ander.
waarom zou ik voor mijn kind moeten stoppen als ik niet bij voornoemd kind in de buurt rook? hooguit zou jet het argument kunnen maken dat ik eerder doodga, maar dat is een nonargument omdat zulks helemaal niet zker zo is.quote:
Hij zegt van wel, maar het komt niet erg overtuigend overquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heeft ie wel de intentie om te stoppen?
Tja, ik doe zelf wat in mijn vermogen ligt om dat risico iig te verlagen, verder vind ik het niet erg overtuigend om mijn kind te vertellen dat ie niet moet roken met een peuk in mijn hand. Maar dat is een persoonlijke afweging natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:48 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zou ik voor mijn kind moeten stoppen als ik niet bij voornoemd kind in de buurt rook? hooguit zou jet het argument kunnen maken dat ik eerder doodga, maar dat is een nonargument omdat zulks helemaal niet zker zo is.
Welk voorbeeld?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:50 schreef Vivi het volgende:
Verder vind ik het een voorbeeld van niks.
Oh sorry, dat leek me duidelijk. Mijn voorbeeld als opvoeder.quote:
dan kan je maar beter zorgen dat je kind fok niet gaat lezen. hypocrytie is ook geen mooi voorbeeld als opvoeder.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh sorry, dat leek me duidelijk. Mijn voorbeeld als opvoeder.
Euh..nee.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:38 schreef Keltie het volgende:
[..]
Niet nodig volgens mij, klinkt namelijk wel logisch.
[..]
Niet kunnen spellen ook niet, maar waar heb je het over?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:28 schreef simmu het volgende:
[..]
dan kan je maar beter zorgen dat je kind fok niet gaat lezen. hypocrytie is ook geen mooi voorbeeld als opvoeder.
Geen idee welke het was.quote:
Euhm ja.quote:
als je niet wil dat dingen persoonlijk worden moet je mij niet aanspreken. dan moet je niet gaan zeggen dat je het een slecht voorbeeld vindt om tegen je kind te zeggen dat die niet moet gaan roken met een peuk in je handen. dan moet je ook niet gaan piepen over hoe je iets toch zo tekenend vindt voor mijn persoonlijkheid. de opmerking komt eruit voort dat je je wel geroepen voelt om andere mensen aan te spreken op het feit dat ze gerookt hebben tijdens de zwangerschap terwijl je dat zelf ook gedaan hebt. ik kan zat andere voorbeelden verzinnen van hypocriete en liegende fokusers, maar die hebben dan weer niks met roken te makenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Niet kunnen spellen ook niet, maar waar heb je het over?
En hoe tekenend weer voor jouw persoonlijkheid dat je niet gewoon een algemene discussie kan voeren zonder het in het persoonlijke te trekken.
Meid, ik spreek in het algemeen. Dat jij je daardoor aangesproken voelt omdat je je zo gedraagt kan ik niet helpen. Hypocriet , of persoonlijk aanspreken, zou het pas zijn als ik zou beweren dat ik dat niet vond of dat jij de uitzondering was op mijn mening.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:15 schreef simmu het volgende:
[..]
als je niet wil dat dingen persoonlijk worden moet je mij niet aanspreken. dan moet je niet gaan zeggen dat je het een slecht voorbeeld vindt om tegen je kind te zeggen dat die niet moet gaan roken met een peuk in je handen.
Ik piep nergens, ik constateer. En nogmaals, ik ben nergens hypocriet, ik vind roken tijdens de zwangerschap zeer kwalijk en neem mezelf ook kwalijk dat ik in eerste instantie niet ad hoc ben gestopt, whatever de "verzachtende" omstandigheden dan ook waren. Ik beweer nergens anders. Het verleden kan ik helaas niet meer veranderen maar het heden en de toekomst, daar heb ik alle zeggenschap overquote:dan moet je ook niet gaan piepen over hoe je iets toch zo tekenend vindt voor mijn persoonlijkheid. de opmerking komt eruit voort dat je je wel geroepen voelt om andere mensen aan te spreken op het feit dat ze gerookt hebben tijdens de zwangerschap terwijl je dat zelf ook gedaan hebt.
quote:k kan zat andere voorbeelden verzinnen van hypocriete en liegende fokusers, maar die hebben dan weer niks met roken te makenen wbt die opmerking: ik probeerde tactvol te zijn. sorrie, zal het niet meer doen
![]()
Als je dat lukt, graag.quote:zullen we weer ontopic gaan?
Grappigquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:09 schreef Copycat het volgende:
Denk het niet. Stoppen met roken doe je vanuit een motivatie die in jezelf zit, niet in een ander. Tenminste, zo werkte het voor mij.
(Na 27 jaar stug roken bijna een half jaar gestopt omdat ik er tabak van had)
Precies. Als ik besluit te stoppen dan denk ik ook niet dat ik dat groots ga aankondigen. Ik ga het niet moeilijk maken voor mezelf. En dat enkele sigaretje af en toe kan er dan best af. (Ja ja, zolang het daar bij blijft...)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Toen ik overwoog te stoppen, greep ik direct weer naar een peuk als ik zo'n gedachte maar kreeg.Toen ik echt "stopte" zat ik een hele dag in de stress over hoe ik de dag doorkwam! Terwijl ik wel vaker een paar dagen of een week niet had gerookt! Toen boeide het me totaal niet, maar toen het opeens zo'n gewicht had vond ik het op de eerste dag al moeilijk
Als je verteld wordt dat je NIET aan roze olifanten mag denken zie je ze gelijk voor je. Volgens mij is de meest kansrijke gedachtenstroom roken op de juiste plaats zetten: als een onzinactiviteit waar je niet veel gedachten aan moet besteden. Word geen "niet-roker" maar gewoon geen roker.
Fucking hell ik ga een boek schrijven en rijk worden...![]()
Er zijn meer vrouwen op de wereld...quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:30 schreef kikoooooo het volgende:
Stoppen puur voor een ander werkt volgens mij echt niet. Mijn vriendin heeft het een aantal keer geprobeerd, lukte dan ook voor een bepaalde periode, maar begint toch elke keer weer. Helaas.
Ik heb er een ongelooflijke schurfthekel aan. Sowieso aan rokende vrouwen. Maargoed, niets aan te doen helaas.
Dat roken zorgt voor stressvermindering, is pure onzin. Sterker nog, het creëert juist stress.quote:
Das in ieder geval al een goede reden om te stoppen toch?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat roken zorgt voor stressvermindering, is pure onzin. Sterker nog, het creëert juist stress.
Roken is puur het opheffen van je ontwenningsverschijnselen, niks meer.
Klopt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Das in ieder geval al een goede reden om te stoppen toch?
Hoe kan je nou meteen van pure onzin spreken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dat roken zorgt voor stressvermindering, is pure onzin. Sterker nog, het creëert juist stress.
yep. Lag vandaag op de mand. Heb net de inleiding gelezen. De stijl bevanlt me nog niet helemaal (beetje te amerikaans inderdaad) maar ga zo wel verder. Ben benieuwd.quote:Op woensdag 2 september 2009 12:26 schreef Duikelaar het volgende:
Astoreth: heb je dat boek van Alan Carr al binnen?
Thanks. Ik hou jullie op de hoogte.quote:Op woensdag 2 september 2009 17:58 schreef Duikelaar het volgende:
Het is een Engelsman, maar hij zwetst inderdaad als een Amerikaan. Even doorheen bijten. Miljoenen zijn je voorgegaan en wie weet, helpt het jou ook wel.
Enne, lekker blijven doorpaffen, we willen volle asbakken zien! Daarna je besluit nemen en je zult zien dat dit helemaal niet zo moeilijk is.
Succes
quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:58 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Prima, blijf maar in de illusie geloven dat roken lekker en ontspannend isquote:
Lees je alleen even in in de werking van nicotine en de stoffen die nog meer in een sigaret zitten.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:34 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Prima, blijf maar in de illusie geloven dat roken lekker en ontspannend is
Dat is het leuke van die verslaving, die hersenspoeling
Natuurlijk, nicotine heeft een stimulerend of onstpannend effect.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:45 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Lees je alleen even in in de werking van nicotine en de stoffen die nog meer in een sigaret zitten.
En kom daarna nog eventjes terug om ons gelijk te geven..
Roken verhoogt het dopamineniveau in de hersenen, dat zorgt in basis voor genot, maar kan ook helpen bij het verminderen van stressgevoelens. Tot zover is roken biologisch lekker en enigszins stressverminderen. Het is alleen net zo goed waar dat je juist gestrester wordt door roken, omdat je verslaafd raakt aan nicotine. Op die manier induceer je stress bij jezelf als je nicotineniveau's te laag worden, wat je compenseert door weer te roken.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:45 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Lees je alleen even in in de werking van nicotine en de stoffen die nog meer in een sigaret zitten.
En kom daarna nog eventjes terug om ons gelijk te geven..
Dat probeer ik dus duidelijk te maken. Het roken van een sigaret (wanneer je dus verslaaft bent) zorgt er in feite voor dat je hetzelfde gevoel creëert wat een niet-roker altijd heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:40 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Natuurlijk, nicotine heeft een stimulerend of onstpannend effect.
Maar....
Sigaretten zorgen ervoor dat je na een half uur weer alles moet doen om dat vreemde gevoel van 'zin in een peuk' weg te nemen en om je dus in feite weer normaal te laten voelen. Wat is daar nu ontspannend aan? Niet rokers hebben die nicotine niet nodig om zich normaal te voelen.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
al zonder of weer zonder?quote:Op zaterdag 5 september 2009 02:56 schreef Beach het volgende:
1 week al weer zonder en tot nu toe mis ik het niet
Zo lang ze er niet weer aan veslaafd raakt vind ik dat je er op zulke momenten niet moeilijk over moet gaan doen. Een sigaret roken is niet hetzelfde als weer beginnen met roken.quote:Op maandag 7 september 2009 15:15 schreef nils7 het volgende:
op afgelopen december na toen een goede vriend van d'r overleed heeft ze wat sigaretten gerookt wat ik niet tof vond aangezien ze zei dat gestopt was en niet meer hoefde te roken maar toen opeens wel en een overlijden geen excuus behoort te zijn.
Nou mijn vader was een tijdje gestopt na een fikse waarschuwing (hartaanval) maar sinds het overlijden van mijn grootvader en zijn schoonvader is die wel weer begonnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 20:17 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Zo lang ze er niet weer aan veslaafd raakt vind ik dat je er op zulke momenten niet moeilijk over moet gaan doen. Een sigaret roken is niet hetzelfde als weer beginnen met roken.
Wow, er komen veel idiote dingen voorbij op Fok, maar dit slaat echt alles.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:07 schreef Astoreth het volgende:
Oftewel, wil ik stoppen voor mijn vriend?
Dat zijn dezelfde mensen die onder "date - grootste afknapper" invullen: "als hij/zij rookt".quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:59 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat mensen een relatie aangaan met een roker en dan vervolgens gaan lopen zeuren dat die persoon rookt.
Je gaat onherroepelijk voor de bijl. "Af en toe" wordt "af en toe wat vaker", en dan "alleen 's avonds", en dan "alleen niet op het werk", en voor je het weet ben je de sigaar. Je bent roker geweest dus je weet al hoe lekker het is en hoe het aan je trekt, het enige wat je tegen kan houden om meer te roken is je eigen zelfdiscipline...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 21:06 schreef Fbabe het volgende:
...en sindsdien doe ik weer af en toe een sigaretje.. Heel erg.. Ik weet het..
Tja, je zou bijvoorbeeld verliefd op iemand kunnen worden. Als je iemand echt heel leuk vind stoor je je er echt niet aan dat diegene rookt (of een andere vervelende gewoonte heeft), dat komt later pas.quote:Op zondag 4 oktober 2009 00:59 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat mensen een relatie aangaan met een roker en dan vervolgens gaan lopen zeuren dat die persoon rookt.
Ja, ik ook. Twee keerquote:Op maandag 7 september 2009 13:43 schreef HansvD het volgende:
Ik ben ooit eens een keeer gestopt voor een ander. Dat doe ik nooit meer.
Alleen stoppen als je hetzelf wilt, anders gewoon doorroken.
O, sorry, deze had ik even gemistquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:20 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Tja, je zou bijvoorbeeld verliefd op iemand kunnen worden. Als je iemand echt heel leuk vind stoor je je er echt niet aan dat diegene rookt (of een andere vervelende gewoonte heeft), dat komt later pas.
In ieder geval ben ik inmiddels een week gestopt en ik heb er geen spijt van.
Mijn vriend ook niet. Die heeft inmiddels voorgesteld om te gaan samenwonen...
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:00 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
O, sorry, deze had ik even gemist![]()
Je bent dus al gestopt. Neem mijn advies van hierboven dan vooral niet serieus, want één week niet roken is al ongelooflijk knap. Los daarvan rook ik zelf nog steeds, dus ik ben wel de laatste die hier 'stoppen met roken'-tips kan geven
Dus als je niet was gestopt had ie dat niet voorgesteldquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:20 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Tja, je zou bijvoorbeeld verliefd op iemand kunnen worden. Als je iemand echt heel leuk vind stoor je je er echt niet aan dat diegene rookt (of een andere vervelende gewoonte heeft), dat komt later pas.
In ieder geval ben ik inmiddels een week gestopt en ik heb er geen spijt van.
Mijn vriend ook niet. Die heeft inmiddels voorgesteld om te gaan samenwonen...
WTF, hoezo dominant.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:38 schreef Silk_dude het volgende:
Voordat ze de deur uitgingen heb ik haar even bij me geroepen en op een hele serieuze manier op het hart gedrukt dat ze niet nu/op zo'n manier weer moest beginnen. Ze was eigenlijk wel van plan om er één te roken, maar dat heeft ze toen achterwege gelaten omdat ik het zo liet blijken dat het voor mij wel een serieuze issue was.
Dan komt het niet zo over op tha interwebs als het in het echt gegaan is.quote:
Tja, dat zullen we nooit weten... Ik denk dat dat wel meevalt eigenlijk.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:50 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dus als je niet was gestopt had ie dat niet voorgesteld?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:38 schreef Silk_dude het volgende:
Mijn vriendin is gestopt, 2 maandjes nadat we verkering hadden gekregen. Het enige wat ik had aangegeven is dat ik bang was om haar (uiteindelijk) kwijt te raken door ziekte ivm roken. Ik had haar niet gevraagd om te stoppen oid. Dit was voor haar uiteindelijk de motivatie om te stoppen na vele onsuccesvolle eerdere pogingen, zo had ze het nooit bekeken.
Apart, bijna twee keer hetzelfde idee van ons en allebei de keren stoppen zequote:Op maandag 7 september 2009 15:15 schreef nils7 het volgende:
Mijn vriendin is gestopt voor mij...
Overigens maakte het mij niet uit of ze nu wel of niet rookte (niet roken was wel een pree maar niet noodzakelijk als eis voor mij).
Totdat het een keer ter spraken kwam en ik zei "Als je stopt kan ik langer van je genieten" en dat maakte zo'n impact op haar dat ze heeft besloten dat dat haar laatste pakje was (wel rookte ze van die hele dunnen sigaretten ik weet niet of het dan makkelijker is).
Inderdaad, had jouw bericht helemaal niet gezien.! Maar het is dan ook een ijzersterk argumentquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:51 schreef nils7 het volgende:
[..]
[..]
Apart, bijna twee keer hetzelfde idee van ons en allebei de keren stoppen ze
Nee, dat niet. Wel dat ik nooit meer verslaafd wil raken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:06 schreef Duikelaar het volgende:
TS. Heb je inmiddels al besloten om nooit meer een sigaret op te steken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |