abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:07:38 #1
161685 Astoreth
Too much heaven on their minds
pi_72193328
Na ruim anderhalf jaar relatie zei mijn vriend op een avond: 'Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als je zou stoppen met roken.' Natuurlijk zijn daar allerlei goede - met name gezondheids- redenen voor. Maar tot nu toe hadden mij die nog niet aangezet om per direct te stoppen. De vraag is nu of dit de doorslaggevende reden kan zijn. Oftewel, wil ik stoppen voor mijn vriend?

(Misschien handig om bij de reacties te vermelden of je rookt/gerookt hebt en eventueel wanneer en waarom je gestopt bent)
Tell me what you think about your friends at the top
Now who d'you think besides yourself's the pick of the crop?
Buddha was he where it's at - is he where you are?
Could Mohammed move a mountain or was that just PR?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:09:01 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72193354
Denk het niet. Stoppen met roken doe je vanuit een motivatie die in jezelf zit, niet in een ander. Tenminste, zo werkte het voor mij.

(Na 27 jaar stug roken bijna een half jaar gestopt omdat ik er tabak van had)
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_72193376
Hij geeft aan dat hij het wel fijn zou vinden. Het is aan jou of je dit ook daadwerkelijk zal gaan doen.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:12:30 #4
161685 Astoreth
pi_72193423
correctie: de vraag is niet of ik voor hem kan stoppen. De vraag is of ik voor hem wil stoppen...
pi_72193428
Niemand kan je dwingen om te stoppen
ik ben nu 15 jaar, ik rook.
Mijn ouders verbieden het me maar ik doe het stiekem.
Dat stoppen met roken zal ik toch echt zelf moeten doen.
When Words Fail, Music Speaks.
pi_72193475
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Hoorde je anders niet bij de groep?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:15:28 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72193484
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
correctie: de vraag is niet of ik voor hem kan stoppen. De vraag is of ik voor hem wil stoppen...
Dat weet niemand behalve jij, natuurlijk.
Zou je het willen willen?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:16:03 #8
161685 Astoreth
pi_72193498
quote:
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.
pi_72193518
Je moet het voor jezelf doen, anders komt er niks van terecht. Als andere mensen dat tegen me zeiden, dan was ik altijd zo'n lul die er nog een extra opstak.

Wel al meer dan een jaar gestopt.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:17:31 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72193522
Ik ben niet voor mijn vriendin gestopt, ik was al lang van plan om eens te stoppen met roken, maar het is wel door haar dat ik het volgehouden heb.

Dus, laat je vriend niet de reden zijn, maar misschien wel de aanleiding, is mijn mening.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:17:52 #11
161685 Astoreth
pi_72193524
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat weet niemand behalve jij, natuurlijk.
Zou je het willen willen?
Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:19:09 #12
161685 Astoreth
pi_72193550
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef fratsman het volgende:
Je moet het voor jezelf doen, anders komt er niks van terecht. Als andere mensen dat tegen me zeiden, dan was ik altijd zo'n lul die er nog een extra opstak.

Wel al meer dan een jaar gestopt.
Uiteindelijk zou ik het natuurlijk ook voor mezelf doen. Zowel direct als indirect. Maar kan uiteneindelijk ook nu zijn?
pi_72193555
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...
Dan moet je het niet doen. Stoppen doe je voor jezelf. Dat hij het fijn zou vinden is hooguit een extra reden, maar moet niet DE reden zijn.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:19:25 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72193557
Daarom. Je moet voor jezelf stoppen, omdat jij dat wil. Dat is naar mijn mening de enige motivatie die beklijft. Niet om iemand anders te pleasen met iets waar je eigenlijk zelf geen zin in hebt/nog niet klaar voor bent.
pi_72193561
Ik ben ooit gestopt met roken omdat mijn vriendinnetje dat graag wilde. Dat is het beste wat ik aan die relatie heb overgehouden.

En noem nu eens 1 reden om niet te stoppen? Omdat je het lekker vindt? Dikke BS is dat.
pi_72193608
Ben zelf een roker en weet hoe moeilijk het is om te stoppen.
Je kunt niet zomaar even stoppen voor een ander als je zelf er - zoals Copycat aangaf - er zelf geen tabak van hebt.
Zwangerschappen, enge ziektes zijn een andere motivatie. Zwangerschap is tijdelijk.....
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:21:56 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72193616
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu?
precies mijn punt. En een lief hebben die niet rookt helpt daar wel bij.

Nu, als je stopt, maak hem dat dan wel duidelijk dat je het voor jezelf doet en niet voor hem, dat hij je niets kwalijk neemt moest het niet lukken.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:22:02 #18
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72193619
quote:

[..]

Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.
Waarom zou je als je 30/zwanger bent wel stoppen met roken en nu niet? Ik rook niet en ik kan ook 0 begrip opbrengen voor mensen die het wel doen, dus ik ben bevooroordeeld Het is gewoon een ongezonde, onnuttige en dure verslaving wat geen enkel doel dient.

Uiteraard zou je moeten stoppen voor jezelf, maar je vriend kan je wel steunen/motiveren. Zou je het zelf niet fijn vinden om te stoppen? (reken eens uit hoeveel geld je per jaar overhoudt, zou voor mij een goed motivatie zijn denk ik )
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:23:15 #19
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72193638
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:19 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Uiteindelijk zou ik het natuurlijk ook voor mezelf doen. Zowel direct als indirect. Maar kan uiteneindelijk ook nu zijn?
Ik vind het raar dat je ons laat bepalen of jij het kan/wil dat weet toch alleen maar jij? Waar een wil is...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:23:32 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_72193643
Ik zou het als een goede aanleiding zien om te stoppen met een slechte en dure gewoonte, waarbij je dan ook je partner nog eens blij maakt.

Mijn tip: vraag je vriend wat híj er voor over heeft.

Misschien heeft hij ook een slechte gewoonte, zoals dronken thuiskomen, nagels bijten (ik doe dat ), teveel voetbal kijken, etc. Er is vast wel iets. Dan kun je elkaar beloven met allebei te stoppen. Of je laat je met iets leuks belonen als het lukt om te stoppen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:25:10 #21
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72193680
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Je kunt niet zomaar even stoppen voor een ander als je zelf er - zoals Copycat aangaf - er zelf geen tabak van hebt.
Zwangerschappen, enge ziektes zijn een andere motivatie. Zwangerschap is tijdelijk.....
Ik snap niet dat dit niet vóórdat je een ziekte krijgt een motivatie is.
(maar nogmaals, ik ben bevooroordeeld)
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:25:22 #22
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72193688
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Ik ben ook gestopt voor een man. Mijn zoontje.

(Hoewel ik wel eens smokkel als ik een avondje uit ben).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72193709
Waarom stppen? Onwijs zonde man. Laat'm ook roken en geniet samen.
*Hosselcopter*
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:26:49 #24
161685 Astoreth
pi_72193722
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:19 schreef Kluts het volgende:

[..]

Dan moet je het niet doen. Stoppen doe je voor jezelf. Dat hij het fijn zou vinden is hooguit een extra reden, maar moet niet DE reden zijn.
Dat is waar. Maar zoals Beregd ook zegt. Het kan wel de doorslaggevende reden zijn. De aanleiding die ik nodig had. Uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Dus waarom niet nu?
Door blijven roken omdat ik niet voor een man wil stoppen is natuurlijk ook een beetje een doorgedraaid principe.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:26:50 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72193725
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:25 schreef Nijns het volgende:

Ik snap niet dat dit niet vóórdat je een ziekte krijgt een motivatie is.
(maar nogmaals, ik ben bevooroordeeld)
Ik denk ook dat je dat als niet-roker nooit zult snappen.
Ik snap het nu zelf ook niet meer, maar toen ik nog rookte, vond ik dat altijd van dat lame anti-rookgelul 'Ga een ander lastig vallen met je gezeik over mijn slechte gewoonte', dacht ik dan en stak nog een Lucky op.
pi_72193772
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
Die vraag kan alleen jij beantwoorden
Ik rook niet dagelijks maar wel regelmatig en ik zou alleen voor mezelf kunnen stoppen.
Niet omdat iemand het van mij verwacht
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:29:52 #27
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72193804
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:25 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik ben ook gestopt voor een man. Mijn zoontje.

(Hoewel ik wel eens smokkel als ik een avondje uit ben).
Van de vrouwen die stoppen omdat ze zwanger raken, begint 90% naderhand weer Niet de beste motivatie.
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 10:29:55 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_72193806
Mijn ouders hebben beiden gerookt vroeger. Toen mijn moeder zwanger bleek te zijn van mij zijn ze beiden cold turkey gestopt.

Ik heb zelf nooit gerookt. Ik heb het ooit wel 1x geprobeerd, dwz, een trekje van een sigaret genomen. Ik vond 't zo ranzig dat ik er wel van overtuigd ben dat iedereen die begint met roken dat niet doet 'omdat 't lekker is'. Het is niet lekker. Het is smerig. Dat je er later misschien aan went dan wel het lekker gaat vinden, prima, maar daar begin je niet om.

Ik denk dat je dat alleen doet om er bij te horen, omdat anderen het ook doen, omdat het stoer is misschien, ik weet 't niet. Either way, ik heb vrienden die roken, en dat is best, moeten ze zelf weten, maar ik begin er niet aan. In mijn huis mag binnen ook niet gerookt worden, en dat weten ze, dus gaan ze buiten staan.

M.b.t. het topic. Ik vind het raar dat allerlei gezondheidsredenen niet reden voor jou zijn om te stoppen, maar nu je vriend zegt dat ie 't fijn zou vinden open jij een topic hier over of je voor hem wíl stoppen? Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je met dit topic wil bereiken?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:30:20 #29
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72193820
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:26 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar zoals Beregd ook zegt. Het kan wel de doorslaggevende reden zijn. De aanleiding die ik nodig had. Uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Dus waarom niet nu?
Door blijven roken omdat ik niet voor een man wil stoppen is natuurlijk ook een beetje een doorgedraaid principe.
succes!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:30:26 #30
161685 Astoreth
pi_72193823
Kent iemand die column van Xandra Schutte in Vrij Nederland? 'De Sublieme Sigaret'. Is denk ik de enige manier om uit te leggen waarom je in godsnaam zou roken. (de column is ook ooit gebruikt voor een havo/vwo-examen geloof ik)
pi_72193831
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef Nijns het volgende:

[..]

...... Het is gewoon een ongezonde, onnuttige en dure verslaving wat geen enkel doel dient.
Dit is zo duidelijk als het maar kan.
Maar er zijn veel meer zaken die hier aan voldoen.

De meeste rokers hebben toch - Inclusief mijzelf - een bord voor hun kop. Meer de gedachte het overkomt mij niet.
De reden waarom je zou moeten stoppen zijn bekend, ook voor je ziek bent.
Maar het is wel een verslaving. Als het heel makkelijk zou zijn om met een verslaving te stoppen dan zou het ook geen probleem zijn.
Wees blij dat je er niet ingestonken bent. Maar je hebt ongetwijfled je eigen 'zwakheden".
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:31:18 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72193854
Nee, geef eens een samenvatting van die column?
pi_72193878
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:30 schreef Astoreth het volgende:
Kent iemand die column van Xandra Schutte in Vrij Nederland? 'De Sublieme Sigaret'. Is denk ik de enige manier om uit te leggen waarom je in godsnaam zou roken. (de column is ook ooit gebruikt voor een havo/vwo-examen geloof ik)
Er is maar één reden dat je rookt. De nicotine verslaving.
Nicotine is de meest verslavende drugs die er is. Sneller dan Heroine, Speed, Crysthal meth en alle andere bende.
De rest van de redenen die je aangeeft zijn smoesjes om je nicotine honger te stillen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:33:05 #34
161685 Astoreth
pi_72193901
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:28 schreef CherryBoomBoom het volgende:

[..]

Die vraag kan alleen jij beantwoorden
Ik rook niet dagelijks maar wel regelmatig en ik zou alleen voor mezelf kunnen stoppen.
Niet omdat iemand het van mij verwacht
Hij verwacht het ook niet van mij. Hij heeft alleen aangegeven dat hij het fijn zou vinden als ik zou stoppen. En ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat hij dat ook gewoon zegt en zich niet elke keer stiekem zit te irriteren wanneer ik er weer één opsteek. Wat ik met die informatie ga doen, is dus een andere vraag.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:33:21 #35
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_72193907
Ik ben mede gestopt omdat mijn vriendin het niet prettig vond...

Nu al 8 maanden. Vind het zelf ook wel prettig, scheelt een hoop geld, je stinkt niet meer en je hebt meer lucht.

Maar ik heb haar ook gezegd voor ik ging stoppen dat het uit mezelf moest komen. Als je wil stoppen met roken kan dat wel, maar je moet het wel ECHT zelf willen, dan lukt het je alleen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:33:27 #36
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72193908
edit - al gepost
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:34:13 #37
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_72193923
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Misschien is zwangerschap niet zo heel tijdelijk als je denkt. Je hebt nl. daarna een kind, althans dat is het meest logische gevolg van een zwangerschap. Heb je mooi niet gerookt toen die in je buik zat, ga je daarna wel roken als dat kindje zijn eerste echte fijne schone lucht over zijn net in gebruik zijnde longen ademt. Is beetje dramatisch maar je snapt wel wat ik bedoel.
Dus is het helemaal niet zo'n makkelijk verhaal dat je 9 mnd stopt om daarna weer verder te roken. Hoewel het natuurlijk weer je eigen keus is, ik zou het toch niet tof vinden dan.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:34:38 #38
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72193935
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:

[..]

Nicotine is de meest verslavende drugs die er is. Sneller dan Heroine, Speed, Crysthal meth en alle andere bende.
De rest van de redenen die je aangeeft zijn smoesjes om je nicotine honger te stillen.
Dat is wel een zeer beknopte samenvatting die m.i. de lading niet echt dekt. Hier de column.
pi_72193949
Laat je vriend een extra motivatie zijn en een steun tijdens het stoppen, maar niet de reden, de reden zou kunnen zijn het geld, de gezondheid, of dat je op termijn toch wilt stoppen bij zwangerschap of whatever, waarom dan niet nu?
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 10:35:52 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_72193970
quote:

[..]

Ja, dat het moeilijk is om te stoppen zal best wel. Mensen geven tig redenen waarom ze niet willen/kunnen stoppen, maar er is maar 1 echte reden in mijn ogen, en dat is omdat 't een verslaving is, en die groter is dan je wil om te stoppen.

Maar dat is als je al verslaafd bent. Maar je begint ooit een keer. Dan is het smerig, en iets wat smerig is wil je niet graag nog een keer doen, dus moeten er andere factoren om er toch mee door te gaan die zwaarder wegen dan dat het ranzig is (ik heb het hier nog steeds over de periode dat je niet verslaafd bent) toch?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:35:58 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72193973
Ik ken meer moeders die na de zwangerschap weer verder rookten dan moeders die sindsdien de peuken voor eeuwig hebben afgezworen.
De zwangerschap is de motivatie, is die zwangerschap voorbij is vaak ook die motivatie weg.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:36:06 #42
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_72193977
Als je al met de gedachte zat te spelen om te stoppen heb je nou een goede reden, lijkt me
Volg je hart, gebruik je verstand.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 augustus 2009 @ 10:36:13 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_72193982
Natuurlijk kun je dat

Mijn vader rookte al 35 jaar, toen het Rode Kruis een cursus Stoppen met Roken organiseerde. We hebben toen een afspraak gemaakt: hij zou stoppen en als tegenprestatie zou ik nooit beginnen met roken.

Tot zijn dood 3 jaar geleden hebben we elk jaar op 15 februari gevierd dat hij gestopt was Zo'n 30 jaar lang O en voor de goede orde: ik rook dus niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:36:13 #44
161685 Astoreth
pi_72193983
quote:

[..]

Ach, wat een onzin! Hoe veel mensen ken jij die één of twee keer heroïne of CM gebruikt hebben en het spul daarna nooit meer aanraken? Er zijn (alleen al hier in dit topic) genoeg mensen die ooit een sigaret gerookt hebben (of veel meer) en nu al jaren gestopt zijn.
Dat het een verslaving is wil ik best toegeven. Maar je moet niet overdrijven.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:37:59 #45
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_72194026
Ik heb lang gerookt, en gestopt weer begonnen etc. Ik was een sociale roker (1-2sig per week) toen ik mijn huidige liefde leerde kennen, en sindsdien heb ik nauwelijks nog gerookt (1 sig-maand). Daarmee is zij eerder de aanleiding geweest tot het echt afzweren van het roken dan de reden. Stoppen zonder intrisieke motivatie is vrijwel onmogelijk, stoppen met roken voor hem zal waarschijnlijk ook niet werken.

Je moet jezelf afvragen of je nu echt wilt stoppen met roken, je vriend kan je daarbij helpen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:38:15 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72194033
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef TNA het volgende:

Dat is wel een zeer beknopte samenvatting die m.i. de lading niet echt dekt. Hier de column.
Een beetje een open deur, zeker voor iedereen die Carr heeft gelezen.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:40:40 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72194080
quote:
oh god, ze bestaan nog
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_72194108
Als ik zo je reacties lees heb ik het idee dat jij ook wel graag wil stoppen en doe je het niet alleen maar voor je vriend. Als dat zo is kun je nu de beslissing nemen om te stoppen. Ik ben cold turkey gegaan maar ben daarna dat boek van Alan Carr gaan lezen om over die zwakke momenten heen te komen. De eerste weken zijn zwaar maar daarna treedt de gewenning in van het niet roken.
pi_72194188
quote:
Stomme sukkel, 15.
Ik zou er achteraf nooit aan begonnen zijn, maar stoppen voor een ander? Nah, werkt toch niet.
pi_72194196
quote:
Ik heb in het verleden ook relaties gehad met rokende vrouwen. Als de dame aantrekkelijk genoeg is, zet je je daar wel overheen. Later, als de eerste spanning weg was, werd het roken altijd een issue.

Einde relatie dus.

Tipje: STOPPEN
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Beregd het volgende:
Ik ben niet voor mijn vriendin gestopt, ik was al lang van plan om eens te stoppen met roken, maar het is wel door haar dat ik het volgehouden heb.

Dus, laat je vriend niet de reden zijn, maar misschien wel de aanleiding, is mijn mening.
Waardevolle toevoeging
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:45:06 #51
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72194198
cold turkey gebruiken als het over roken gaat.

Het is niet dat je gaat overgeven en paniekaanvallen krijgt of zo. Okee, het is wel lastig, maar zo lastig nu ook weer niet.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:45:34 #53
161685 Astoreth
pi_72194212
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:41 schreef Duikelaar het volgende:
Als ik zo je reacties lees heb ik het idee dat jij ook wel graag wil stoppen en doe je het niet alleen maar voor je vriend. Als dat zo is kun je nu de beslissing nemen om te stoppen. Ik ben cold turkey gegaan maar ben daarna dat boek van Alan Carr gaan lezen om over die zwakke momenten heen te komen. De eerste weken zijn zwaar maar daarna treedt de gewenning in van het niet roken.
Ja, zoiets is het wel. Behalve dat overdreven principe dat ik niet zou willen stoppen voor een man. Maar dat is echt een slechte reden om te blijven roken. Dus misschien moet het maar eens ja.
Kan iemand mij wat meer vertellen over dat boek van Alan Carr?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:47:20 #54
161685 Astoreth
pi_72194267
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:45 schreef 49R het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden ook relaties gehad met rokende vrouwen. Als de dame aantrekkelijk genoeg is, zet je je daar wel overheen. Later, als de eerste spanning weg was, werd het roken altijd een issue.

Einde relatie dus.

Tipje: STOPPEN
Ja, ik heb in het begin ook wel gevraagd of hij het niet vervelden vond als ik rookte. Toen was het geen probleem dus ik heb rustig doorgepaft. Misschien had ik het later nog eens moeten vragen...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:49:26 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72194320
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:45 schreef Astoreth het volgende:

Kan iemand mij wat meer vertellen over dat boek van Alan Carr?
Dat boek ontrafelt (wel heel erg Amerikaans) de mythes rondom roken op een dusdanige manier dat je niet meer snapt waarom je die stomme gewoonte in hemelsnaam in stand wil houden.
Sommigen kunnen niet tegen het toontje en de herhaling in het boek is ook rete-irritant, maar bij mij zette het wel zoden aan de dijk. Eerlijkheidshalve ben ik gestopt met roken met behulp van de combinatie Carr en het medicijn Champix.

Zelfkennis is tenslotte de beste kennis en ik weet van mezelf dat mijn ruggengraat niet mijn sterkste kant is.
Maar nu kan ik me serieus niet meer voorstellen dat ik bijna 30 jaar zoveel waarde heb gehecht aan zo'n suffe sigaret.
pi_72194325
Aangrijpen die gelegenheid! Elke reden om te stoppen met roken is goed!

(niet-roker, nooit gerookt)
pi_72194357
De Allen Carr’s Easyway “Stoppen met Roken” methode
De Allen Carr-methode zit even slim als eenvoudig in elkaar. Wij vertellen je niet dat roken ongezond is. Dat is per slot van rekening iets wat je altijd al wist. De kracht van de Allen Carr-training is dat je inzicht krijgt in je rookgedrag. Je gaat herkennen en begrijpen waarom er altijd die twee stemmetjes zijn in je hoofd. Stemmetje 1 dat zegt:"Ik wil stoppen" en stemmetje 2: "Als ik heel eerlijk ben zou ik eigenlijk liever willen blijven roken". Door het inzicht wordt de sigaret ontdaan van zijn 'magische kracht' en wordt het stoppen met roken niet een krachtmeting met jezelf maar een vanzelfsprekendheid. Zodra je gestopt bent voel je je opgelucht en bevrijd. Bij deze manier van stoppen spelen ontwenningsverschijnselen niet of nauwelijks een rol. Dat is dan ook de reden dat je bij de Allen Carr methode merkt dat je geen hulpmiddelen nodig hebt, zoals nicotinepreparaten, pillen of andere behandelingen.

http://www.allencarr.nl/

Overigens verwijst de site naar een cursus. De meeste mensen lezen alleen het boek en dat ik in vrijwel iedere boekhandel verkrijgbaar.
pi_72194364
het kan wel denk ik hoor

ik rookte ook nog toen ik ' verkering ' kreeg en had ooit eens geroepen dat ik ' op 21 maart zou stoppen, want 1 januari was zo afgezaagd ' als grapje eigenlijk..

maar hij had het genoteerd en me er aan herinnerd, en toen 'moest' ik wel, en heb er geen spijt van gehad, cold turkey van een pakje per dag 3 jaar lang naar niets. Het scheelt als je er zelf achter staat, maar het feit dat hij me ook steunde was wel dat extra duwtje
Ja doei.
pi_72194414
Hij is juist DE reden om te stoppen met roken.
Voor jezelf doe je het blijkbaar niet ondanks dat je door de sigaretten stinkt, je conditie naar de haaien is, je jezelf meer blootstelt aan allerlei ziektes (en dan bedoel ik niet alleen kanker er zijn zoveel meer aaandoeningen die je waarschijnlijk niet wilt zoals vaatlijden)
Als je het voor hem wel over hebt, prima toch?

Zelf heb ik ook jaren lang gerookt, mijn vriend heeft me nooit gevraagd om te stoppen maar ik vond asociaal om te blijven roken rondom hem.
Dus ben alweer 2 jaar gestopt

[ Bericht 0% gewijzigd door Lotje-Plusone op 27-08-2009 11:05:42 ]
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_72194514
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef peasant het volgende:

[..]

Misschien is zwangerschap niet zo heel tijdelijk als je denkt. Je hebt nl. daarna een kind, althans dat is het meest logische gevolg van een zwangerschap. Heb je mooi niet gerookt toen die in je buik zat, ga je daarna wel roken als dat kindje zijn eerste echte fijne schone lucht over zijn net in gebruik zijnde longen ademt. Is beetje dramatisch maar je snapt wel wat ik bedoel.
Dus is het helemaal niet zo'n makkelijk verhaal dat je 9 mnd stopt om daarna weer verder te roken. Hoewel het natuurlijk weer je eigen keus is, ik zou het toch niet tof vinden dan.
Roken kun je ook doen zonder dat je kinderen daar last van hebben.
Zelf rook ik niet in het bijzijn van mijn kinderen of in de ruimtes waar zij zijn.
Dus buiten of onder de afzuigkap.
Niet in huis of in de auto.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:59:40 #61
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72194570
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:57 schreef Jodocus1 het volgende:

[..]

Zelf rook ik niet in het bijzijn van mijn kinderen of in de ruimtes waar zij zijn.
maar als je dan onder zo'n afzuigkap staat is toch alle charisma van zo'n peuk weg en ben je toch niets meer dan zo'n junk die in een busje methadon toedient?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:00:18 #62
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72194583
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:52 schreef Lotje-Plusone het volgende:

Dus ben alweer 2 gestopt
2 wat? Dagen? Jaren?
quote:

[..]

Hèt voorbeeld (als je het mij vraagt) over hoe idioot deze verslaving is
(wel goed dat je niet rookt bij je kinderen, maar eigenlijk zou je jezelf ook die gezondheid moeten gunnen )
pi_72194592
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Nijns het volgende:

[..]

2 wat? Dagen? Jaren?
dat wilde ik ook net vragen
Ja doei.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:01:27 #64
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72194608
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar als je dan onder zo'n afzuigkap staat is toch alle charisma van zo'n peuk weg en ben je toch niets meer dan zo'n junk die in een busje methadon toedient?
ja, precies
pi_72194638
quote:
Ik moet hier op mijn werk ook altijd lachen als het junkie squad weer langs komt om buiten in de regen te gaan roken
pi_72194652
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:07 schreef Astoreth het volgende:
Na ruim anderhalf jaar relatie zei mijn vriend op een avond: 'Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als je zou stoppen met roken.' Natuurlijk zijn daar allerlei goede - met name gezondheids- redenen voor. Maar tot nu toe hadden mij die nog niet aangezet om per direct te stoppen. De vraag is nu of dit de doorslaggevende reden kan zijn. Oftewel, wil ik stoppen voor mijn vriend?

(Misschien handig om bij de reacties te vermelden of je rookt/gerookt hebt en eventueel wanneer en waarom je gestopt bent)
Niet doen, werkt dan toch niet.
Zelf ook eens gestopt voor m'n vriendin, 3 dagen stress en chagerijnig (sp?) en toen maar weer begonnen.
Nu 2 richting de weken gestopt door wat verschillende redenen;

-Meer lucht bij het sporten.
-Kreeg vaker fysieke klachten (hoofdpijn, keelpijn, hoesten).
-Voelde mij steeds vaker een paria als roker.
-Scheelt minimaal ¤1200 per jaar, kan ik mooi aan andere zaken uitgeven
pi_72194682
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat dus
Ja doei.
pi_72194685
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat boek ontrafelt (wel heel erg Amerikaans) de mythes rondom roken op een dusdanige manier dat je niet meer snapt waarom je die stomme gewoonte in hemelsnaam in stand wil houden.
Sommigen kunnen niet tegen het toontje en de herhaling in het boek is ook rete-irritant, maar bij mij zette het wel zoden aan de dijk. Eerlijkheidshalve ben ik gestopt met roken met behulp van de combinatie Carr en het medicijn Champix.

Zelfkennis is tenslotte de beste kennis en ik weet van mezelf dat mijn ruggengraat niet mijn sterkste kant is.
Maar nu kan ik me serieus niet meer voorstellen dat ik bijna 30 jaar zoveel waarde heb gehecht aan zo'n suffe sigaret.
Ik vond het maar een kutboek eigenlijk, en het zette me totaal niet aan tot stoppen.

En dat laatste, dat heb ik vaker gehoord, het jehova-idee, als je gestopt bent. Maar wacht nog eens een jaartje, of je dan nog zo fanatiek bent of dat je stiekem toch weer begonnen bent.
pi_72194694
[quote]Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Nijns het volgende:

[..]

2 wat? Dagen? Jaren?
[..]

Jaar
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_72194702
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:00 schreef Nijns het volgende:

[..]

2 wat? Dagen? Jaren?
[..]

Hèt voorbeeld (als je het mij vraagt) over hoe idioot deze verslaving is
(wel goed dat je niet rookt bij je kinderen, maar eigenlijk zou je jezelf ook die gezondheid moeten gunnen )
Dat gaf ik al aan volgens mij: Het is retemoeilijk om te stoppen.
Er zijn geen goede redenen om te roken. Ik weet het.
Wil het roken niet verdedigen alleen aangeven dat alleen voor jezelf kunt stoppen.
pi_72194759
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef Nijns het volgende:

[..]

Waarom zou je als je 30/zwanger bent wel stoppen met roken en nu niet? Ik rook niet en ik kan ook 0 begrip opbrengen voor mensen die het wel doen, dus ik ben bevooroordeeld Het is gewoon een ongezonde, onnuttige en dure verslaving wat geen enkel doel dient.
Genot.
quote:
Uiteraard zou je moeten stoppen voor jezelf, maar je vriend kan je wel steunen/motiveren. Zou je het zelf niet fijn vinden om te stoppen? (reken eens uit hoeveel geld je per jaar overhoudt, zou voor mij een goed motivatie zijn denk ik )
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:10:27 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72194806
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:04 schreef Strangler het volgende:

En dat laatste, dat heb ik vaker gehoord, het jehova-idee, als je gestopt bent. Maar wacht nog eens een jaartje, of je dan nog zo fanatiek bent of dat je stiekem toch weer begonnen bent.
Ik weet dat je nooit nooit kunt zeggen, maar kan me niet voorstellen ooit nog te willen gaan roken. Ben er helemaal klaar mee en heb ook geen, zoals ik van veel mensen hoor, 'nostalgische mismomentjes' waarop ik een peuk wil.
De intrinsieke waarde van een sigaret is volledig nihil, zelfs in stresssituaties waarin ik me jarenlang drie slagen in de rondte rookte.
pi_72194895
Je weet als roker pas hoe vies je ruikt als je eenmaal bent gestopt.
Geloof me, rokers stinken! Uit hun bek en voor de rest ook alles wat ze aanhebben, hun haar, álles!
Dan heb ik het niet eens over het gevoel van uitlikken van een asbak als je als niet-roker zoent met een roker
Ook de tong van een roker is veeeeel ruwer en als roker smaakt alles toch een stuk minder lekker. Daarnaast kost het een vermogen en kost het je gezondheid. Heb je nóg meer redenen nodig?
Ik begrijp jouw vriend best als hij wil dat je stopt
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:15:08 #74
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72194908
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

De intrinsieke waarde van een sigaret is volledig nihil, zelfs in stresssituaties waarin ik me jarenlang drie slagen in de rondte rookte.
Dat is niet helemaal waar, aangezien het je dopamineniveau's verhoogt. Kortom, roken is biologisch gezien gewoon lekker.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:15:15 #75
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72194914
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:07 schreef Keltie het volgende:
Genot.
Ik heb nog nooit zelfs maar een hijs genomen maar ik hoor dit van iedereen die het wel heeft gedaan:
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:29 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vond 't zo ranzig dat ik er wel van overtuigd ben dat iedereen die begint met roken dat niet doet 'omdat 't lekker is'. Het is niet lekker. Het is smerig. Dat je er later misschien aan went dan wel het lekker gaat vinden, prima, maar daar begin je niet om.
En dus:
quote:
Ik denk dat je dat alleen doet om er bij te horen, omdat anderen het ook doen, omdat het stoer is misschien, ik weet 't niet.
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 11:19:31 #76
16180 crew  CoolGuy
pi_72194996
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:15 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit zelfs maar een hijs genomen maar ik hoor dit van iedereen die het wel heeft gedaan:
[..]

En dus:
[..]

Jaja, zo heel af en toe zeg ik wel eens iets wat hout snijdt.

helaas niet al te vaak.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:21:41 #77
161685 Astoreth
pi_72195039
quote:

[..]

[..]

En dus:
[..]

Dat baseer je alleen op je eigen ervaring. Ik ben begonnen met roken uit nieuwsgierigheid. Stiekem ergens alleen. Dus ik hoorde nergens bij omdat ik ging roken.
Maar goed. de reden dat ik begon heeft verder niks te maken met al dan niet stoppen.
pi_72195043
Stoppen met roken doe je alleen voor jezelf. Als je het alleen voor een ander doet werkt het zeker niet. Ik rook vanaf mijn 15e en ben twee jaar gestopt geweest voor mijn, nu, ex-vriendin. Daarna weer begonnen en nu voor mezelf gestopt (al een hele maand)
Omdat ik het deze keer voor mijn eigen gezondheid en doelstellingen doe heb ik ook (nog) niet de behoefte gehad om af-en-toe, stiekem een sigaret te bietsen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_72195045
quote:

[..]

[..]

En dus:
[..]

Dus de mening van 1 iemand word als feit aangenomen?
Nou, val niet van schrik van je stoel; ik vond het wel lekker. Het moment van een nieuw pakje openen tot de laatste sigaret. De sigaret na het eten of met een biertje op het terras.
Een pure sigaret of een jointje, heerlijk.
pi_72195066
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:21 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Dat baseer je alleen op je eigen ervaring. Ik ben begonnen met roken uit nieuwsgierigheid. Stiekem ergens alleen. Dus ik hoorde nergens bij omdat ik ging roken.
Maar goed. de reden dat ik begon heeft verder niks te maken met al dan niet stoppen.
Ik omdat ik al een tijdje blowde, maar dat op m'n werk niet kon doen
Ik was ook een late beginner, ergens rond de 20.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:23:36 #81
161685 Astoreth
pi_72195077
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ondertussen heb ik wel al het boek van Allen Carr besteld dus ik geloof dat ik al naar het stoppen neig. Al zeg ik niet dat ik nooit meer een sigaret aan zal raken. Dat heb ik ook al tegen mijn vriend gezegd.
pi_72195108
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:23 schreef Astoreth het volgende:
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ondertussen heb ik wel al het boek van Allen Carr besteld dus ik geloof dat ik al naar het stoppen neig. Al zeg ik niet dat ik nooit meer een sigaret aan zal raken. Dat heb ik ook al tegen mijn vriend gezegd.
Het enige positieve aan dat boek was dat erin stond dat je door moest roken tot je het boek uit had.
Verder heb ik er niet echt iets aan gehad eigenlijk
pi_72195113
Harstikke goed dat je het boek besteld hebt. Dat is een goede stap in de richting
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:25:49 #84
161685 Astoreth
pi_72195132
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:21 schreef Deetch het volgende:
Stoppen met roken doe je alleen voor jezelf. Als je het alleen voor een ander doet werkt het zeker niet. Ik rook vanaf mijn 15e en ben twee jaar gestopt geweest voor mijn, nu, ex-vriendin. Daarna weer begonnen en nu voor mezelf gestopt (al een hele maand)
Omdat ik het deze keer voor mijn eigen gezondheid en doelstellingen doe heb ik ook (nog) niet de behoefte gehad om af-en-toe, stiekem een sigaret te bietsen.
Af en toe stiekem een sigaret bietsen zal ik sowieso wel blijven doen. Is nou eenmaal gezellig en lekker natuurlijk. En ik geloof niet dat dat echt kwaad kan eerlijk gezegd.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:26:16 #85
161685 Astoreth
pi_72195140
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Astoreth het volgende:

[..]

Af en toe stiekem een sigaret bietsen zal ik sowieso wel blijven doen. Is nou eenmaal gezellig en lekker natuurlijk. En ik geloof niet dat dat echt kwaad kan eerlijk gezegd.
Zolang het daarbij blijft natuurlijk
pi_72195141
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:23 schreef Astoreth het volgende:
Er is ook een DVD van Allen Carr voor het geval je niet van lezen houd.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:26:34 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72195146
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:25 schreef Astoreth het volgende:

Je gaat het moeilijk krijgen met stoppen, met zo'n halfslachtige instelling.
pi_72195207
ALs mn vriendin 't aan me zou vragen zou ik wel zoveel mogelijk stoppen. Maar dat is omdat ik voordat ik begon tegen haar gezegd had dat ik niet wou dat ze rookte waarna ze ook niet meer rookte(was maar een pakje per maand ofzo).

En toen ben ik zelf begonnen met roken
"Those unforgettable days, for them I live"
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:31:56 #89
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72195287
Na 1,5 jaar is een beetje laat.
M'n toenmalige vriendin wilde ook na ruim een jaar experimenteel drugsgebruik dat ik ineens zou stoppen, anders werd het einde relatie.
Reden was niet eens dat ik veranderde, het geld opraakte of wat dan ook, was eigenlijk niets veranderd verder.
Nee, de reden was het feit dat zelf gekapt was en die 'zooi' niet meer wilde zien, mij dus ook niet.

Nee, als je echt problemen hebt met dingen moet je dat van te voren melden, zeker dit soort ongein.
Niet zoveel maanden later ineens problemen maken van zoiets, behalve als je dit hiervoor nog niet wist, dan heb je nog een punt.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:32:02 #90
161685 Astoreth
pi_72195290
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat ik ging stoppen
pi_72195298
Dat stoppen met roken voor iemand anders werkt vaak niet, omdat dat de mogelijkheid geeft om het afzwakken. Zo wordt stoppen met roken, stoppen met roken waar diegene bij is. Sommigen gaan zelfs stiekem roken, wat stiekem ook weer een lekkerder gevoel kan geven.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:33:42 #92
161685 Astoreth
pi_72195327
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:32 schreef Kabolter het volgende:
Dat stoppen met roken voor iemand anders werkt vaak niet, omdat dat de mogelijkheid geeft om het afzwakken. Zo wordt stoppen met roken, stoppen met roken waar diegene bij is. Sommigen gaan zelfs stiekem roken, wat stiekem ook weer een lekkerder gevoel kan geven.
Dus kun je beter gewoon doorroken waar diegene bij is?
pi_72195331
quote:

[..]

Mwah of dit klopt, nicotine kun je ook binnen krijgen op andere manieren dan roken. Toch blijft de behoefte om te roken nog steeds bestaan dan.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:43:07 #94
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72195557
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:32 schreef Astoreth het volgende:
Ik heb niet gezegd dat ik ging stoppen
Áls je besluit te stoppen, maakt die instelling het je bij voorbaat al erg moeilijk, verwacht ik.
Zo dan .
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:50:52 #95
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72195742
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Valt wel mee. Volgens mij zijn het vooral de "gedwongen stoppers" die zo bang zijn om af en toe een sigaret te roken. De mensen die twijfelen aan hun eigen wil en elke kwade invloed vrezen.

Ik ben al een jaartje of 8 gestopt, ik ken de nadelen van roken, ik ken de mechanismen en weet wat het doet. Juist omdat ik me daar bewust van ben zie ik het niet als gevaarlijk om af en toe een peukie op te steken bij het uitgaan. Als dat 1 keer per maand gebeurt is het veel.

Incidenteel roken/drinken/etc heeft weinig overeenkomsten met een verslaving. Als je er geen gewoonte van maakt krijg je ook niet de routinematige prikkel om het vaker te doen. (Enkele verslavingsgevoelige psychiatrische gevallen daargelaten natuurlijk.) Net zoals ik ook geen behoefte heb om de hele dag door te drinken wat ik bij het uitgaan ook doe.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:51:43 #96
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_72195772
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:21 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dus de mening van 1 iemand word als feit aangenomen?
Nou, val niet van schrik van je stoel; ik vond het wel lekker. Het moment van een nieuw pakje openen tot de laatste sigaret. De sigaret na het eten of met een biertje op het terras.
Een pure sigaret of een jointje, heerlijk.
Nee, niet van 1 iemand zoals ik al aangaf jij bent dan vast de uitzondering die de regel bevestigd!
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:56:06 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72195902
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:51 schreef Nijns het volgende:

[..]

Nee, niet van 1 iemand zoals ik al aangaf jij bent dan vast de uitzondering die de regel bevestigd!
Uitzonderingen bevestigen de regel niet. Mensen die roken vinden het prettig om diverse redenen, erbij horen is in jouw universum misschien belangrijk maar een mening is nog geen feit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:58:58 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72195980
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:50 schreef eleusis het volgende:

Valt wel mee. Volgens mij zijn het vooral de "gedwongen stoppers" die zo bang zijn om af en toe een sigaret te roken. De mensen die twijfelen aan hun eigen wil en elke kwade invloed vrezen.

Ik ben al een jaartje of 8 gestopt, ik ken de nadelen van roken, ik ken de mechanismen en weet wat het doet. Juist omdat ik me daar bewust van ben zie ik het niet als gevaarlijk om af en toe een peukie op te steken bij het uitgaan. Als dat 1 keer per maand gebeurt is het veel.

Incidenteel roken/drinken/etc heeft weinig overeenkomsten met een verslaving. Als je er geen gewoonte van maakt krijg je ook niet de routinematige prikkel om het vaker te doen. (Enkele verslavingsgevoelige psychiatrische gevallen daargelaten natuurlijk.) Net zoals ik ook geen behoefte heb om de hele dag door te drinken wat ik bij het uitgaan ook doe.
Maar ben je geen gedwongen stopper als je stopt om iemand anders te pleasen? Dat denk ik dus wel.
Collega van me doet het trouwens ook zoals jij. Bij het uitgaan hoort volgens haar een sigaret en dan rookt ze die ook, verder taalt ze er niet naar.

Ik ben iig blij dat ik er nooit meer naar taal, ook niet tijdens het stappen met wat vodka's achter de kiezen. Omdat ik van mezelf weet dat ik het dan niet bij één zou kunnen houden, maar binnen de kortste keren weer full blown ga roken. Verslavingsgevoelig als ik ben. Maar
  Moderator donderdag 27 augustus 2009 @ 12:01:10 #99
16180 crew  CoolGuy
pi_72196041
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar ben je geen gedwongen stopper als je stopt om iemand anders te pleasen? Dat denk ik dus wel.
Collega van me doet het trouwens ook zoals jij. Bij het uitgaan hoort volgens haar een sigaret en dan rookt ze die ook, verder taalt ze er niet naar.

Ik ben iig blij dat ik er nooit meer naar taal, ook niet tijdens het stappen met wat vodka's achter de kiezen. Omdat ik van mezelf weet dat ik het dan niet bij één zou kunnen houden, maar binnen de kortste keren weer full blown ga roken. Verslavingsgevoelig als ik ben. Maar
Maar..?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 12:01:55 #100
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72196061
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Geen gemaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')