Hoorde je anders niet bij de groep?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Niemand kan je dwingen om te stoppen
ik ben nu 15 jaar, ik rook.
Mijn ouders verbieden het me maar ik doe het stiekem.
Dat stoppen met roken zal ik toch echt zelf moeten doen.
Dat weet niemand behalve jij, natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
correctie: de vraag is niet of ik voor hem kan stoppen. De vraag is of ik voor hem wil stoppen...
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat weet niemand behalve jij, natuurlijk.
Zou je het willen willen?
Uiteindelijk zou ik het natuurlijk ook voor mezelf doen. Zowel direct als indirect. Maar kan uiteneindelijk ook nu zijn?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef fratsman het volgende:
Je moet het voor jezelf doen, anders komt er niks van terecht. Als andere mensen dat tegen me zeiden, dan was ik altijd zo'n lul die er nog een extra opstak.
Wel al meer dan een jaar gestopt.
Dan moet je het niet doen. Stoppen doe je voor jezelf. Dat hij het fijn zou vinden is hooguit een extra reden, maar moet niet DE reden zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...
precies mijn punt. En een lief hebben die niet rookt helpt daar wel bij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu?
Waarom zou je als je 30/zwanger bent wel stoppen met roken en nu niet? Ik rook niet en ik kan ook 0 begrip opbrengen voor mensen die het wel doen, dus ik ben bevooroordeeldquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.
Ik vind het raar dat je ons laat bepalen of jij het kan/wilquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:19 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou ik het natuurlijk ook voor mezelf doen. Zowel direct als indirect. Maar kan uiteneindelijk ook nu zijn?
Ik snap niet dat dit niet vóórdat je een ziekte krijgt een motivatie is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Ben zelf een roker en weet hoe moeilijk het is om te stoppen.
Je kunt niet zomaar even stoppen voor een ander als je zelf er - zoals Copycat aangaf - er zelf geen tabak van hebt.
Zwangerschappen, enge ziektes zijn een andere motivatie. Zwangerschap is tijdelijk.....
Ik ben ook gestopt voor een man. Mijn zoontje.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik dus niet. Anders zou ik het hier niet op hoeven werpen. Het is wat tegenstrijdig. Aan de ene kant heeft hij best gelijk en als hij het echt heel vervelend vindt als ik rook, moet ik daar misschien mee stoppen. Aan de andere kant betrap ik mezelf op een soort weerstand. Stoppen voor een man...
Dat is waar. Maar zoals Beregd ook zegt. Het kan wel de doorslaggevende reden zijn. De aanleiding die ik nodig had. Uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Dus waarom niet nu?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen. Stoppen doe je voor jezelf. Dat hij het fijn zou vinden is hooguit een extra reden, maar moet niet DE reden zijn.
Ik denk ook dat je dat als niet-roker nooit zult snappen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:25 schreef Nijns het volgende:
Ik snap niet dat dit niet vóórdat je een ziekte krijgt een motivatie is.
(maar nogmaals, ik ben bevooroordeeld)
Die vraag kan alleen jij beantwoordenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef Astoreth het volgende:
correctie: de vraag is niet of ik voor hem kan stoppen. De vraag is of ik voor hem wil stoppen...
Van de vrouwen die stoppen omdat ze zwanger raken, begint 90% naderhand weerquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben ook gestopt voor een man. Mijn zoontje.
(Hoewel ik wel eens smokkel als ik een avondje uit ben).
succes!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:26 schreef Astoreth het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar zoals Beregd ook zegt. Het kan wel de doorslaggevende reden zijn. De aanleiding die ik nodig had. Uiteindelijk was ik toch wel gestopt. Dus waarom niet nu?
Door blijven roken omdat ik niet voor een man wil stoppen is natuurlijk ook een beetje een doorgedraaid principe.
Dit is zo duidelijk als het maar kan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:22 schreef Nijns het volgende:
[..]
...... Het is gewoon een ongezonde, onnuttige en dure verslaving wat geen enkel doel dient.
Er is maar één reden dat je rookt. De nicotine verslaving.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:30 schreef Astoreth het volgende:
Kent iemand die column van Xandra Schutte in Vrij Nederland? 'De Sublieme Sigaret'. Is denk ik de enige manier om uit te leggen waarom je in godsnaam zou roken. (de column is ook ooit gebruikt voor een havo/vwo-examen geloof ik)
Hij verwacht het ook niet van mij. Hij heeft alleen aangegeven dat hij het fijn zou vinden als ik zou stoppen. En ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat hij dat ook gewoon zegt en zich niet elke keer stiekem zit te irriteren wanneer ik er weer één opsteek. Wat ik met die informatie ga doen, is dus een andere vraag.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:28 schreef CherryBoomBoom het volgende:
[..]
Die vraag kan alleen jij beantwoorden![]()
Ik rook niet dagelijks maar wel regelmatig en ik zou alleen voor mezelf kunnen stoppen.
Niet omdat iemand het van mij verwacht
Misschien is zwangerschap niet zo heel tijdelijk als je denkt. Je hebt nl. daarna een kind, althans dat is het meest logische gevolg van een zwangerschap. Heb je mooi niet gerookt toen die in je buik zat, ga je daarna wel roken als dat kindje zijn eerste echte fijne schone lucht over zijn net in gebruik zijnde longen ademt. Is beetje dramatisch maar je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:21 schreef Jodocus1 het volgende:
Ben zelf een roker en weet hoe moeilijk het is om te stoppen.
Je kunt niet zomaar even stoppen voor een ander als je zelf er - zoals Copycat aangaf - er zelf geen tabak van hebt.
Zwangerschappen, enge ziektes zijn een andere motivatie. Zwangerschap is tijdelijk.....
Dat is wel een zeer beknopte samenvatting die m.i. de lading niet echt dekt. Hier de column.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Er is maar één reden dat je rookt. De nicotine verslaving.
Nicotine is de meest verslavende drugs die er is. Sneller dan Heroine, Speed, Crysthal meth en alle andere bende.
De rest van de redenen die je aangeeft zijn smoesjes om je nicotine honger te stillen.
Ja, dat het moeilijk is om te stoppen zal best wel. Mensen geven tig redenen waarom ze niet willen/kunnen stoppen, maar er is maar 1 echte reden in mijn ogen, en dat is omdat 't een verslaving is, en die groter is dan je wil om te stoppen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Nicotine is de meest verslavende drugs die er is. Sneller dan Heroine, Speed, Crysthal meth en alle andere bende.
De rest van de redenen die je aangeeft zijn smoesjes om je nicotine honger te stillen.
Ach, wat een onzin! Hoe veel mensen ken jij die één of twee keer heroïne of CM gebruikt hebben en het spul daarna nooit meer aanraken? Er zijn (alleen al hier in dit topic) genoeg mensen die ooit een sigaret gerookt hebben (of veel meer) en nu al jaren gestopt zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:32 schreef Jodocus1 het volgende:
[..]
Een beetje een open deur, zeker voor iedereen die Carr heeft gelezen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:34 schreef TNA het volgende:
Dat is wel een zeer beknopte samenvatting die m.i. de lading niet echt dekt. Hier de column.
oh god, ze bestaan nogquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Stomme sukkel, 15.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:12 schreef RaamxKozijn het volgende:
Ik heb in het verleden ook relaties gehad met rokende vrouwen. Als de dame aantrekkelijk genoeg is, zet je je daar wel overheen. Later, als de eerste spanning weg was, werd het roken altijd een issue.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:16 schreef Astoreth het volgende:
Natuurlijk kan niemand mij dwingen. Maar als ik toch een keer wil stoppen (als ik 30/zwanger wordt ofzo), waarom dan niet nu? Misschien heb ik dat wel voor hem over.
Waardevolle toevoegingquote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:17 schreef Beregd het volgende:
Ik ben niet voor mijn vriendin gestopt, ik was al lang van plan om eens te stoppen met roken, maar het is wel door haar dat ik het volgehouden heb.
Dus, laat je vriend niet de reden zijn, maar misschien wel de aanleiding, is mijn mening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |