quote:Mac OS X, like the Windows systems with which it competes, is now a mature operating system. But that doesn't excuse the pricing. Had Microsoft released such an update for Windows, they would have called it a service pack and delivered it gratis.
quote:Snow Leopard takes another page from the Windows 7 playbook with a new feature of the Exposé window management tool. In previous versions of Mac OS X, Exposé was very much a power user feature, and you could really only use it effectively via the keyboard, an oddity in the mouse-focused OS X interface. With Snow Leopard, however, Exposé has been improved to work with individual applications, just like the taskbar preview feature in Windows 7.
quote:Snow Leopard expands on the icon preview functionality in Windows 7 in dramatic if somewhat unnecessary ways.But the sheer number of ways in which you can access documents and other data files in Snow Leopard borders on the ludicrous
quote:Mail, iCal, and Address Book have been updated with Exchange Server support, which is a big feature, sure, but none of them can do automatic configuration, so you'll need a slew of server information, which isn't the case in, say, Outlook on Windows.
quote:All that said, I'm not sure Snow Leopard justifies even its vastly reduced price. That won't stop eager Mac users from flinging their wallets open and throwing their credit cards towards Cupertino. You gotta envy Apple that kind of hold over its users.
quote:It's a great feature, and it's hard to imagine using it otherwise. (That said, it can't handle individual tabs in Safari, as is possible with IE 8 taskbar previews in Windows 7.)
Iddquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef Blaxje het volgende:
Windows 7 is in a way, wat Snow Leopard ook is. Windows 7 is wat Vista moest zijn en Snow Leopard is wat Leopard moest zijn. Alsof Windows 7 zo fucking revolutionair is dat ze daarvoor wel de volledige retailprijs mogen vragen
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Windows upgrade
[ afbeelding ]
OSX upgrade
[ afbeelding ]
Mooi gevonden, maar eerlijk is eerlijk: daar moeten ook nog opties bij, namelijk dat het met een PPC Mac sowieso niet gaat lukken en dat je voor een upgrade vanaf Tiger de box set (met iLife) aan moet schaffen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Windows upgrade
[ afbeelding ]
OSX upgrade
[ afbeelding ]
Vergeet ook niet dat MS aanzienlijk langer nodig heeft dan Apple om een nieuwe versie van hun OS op de markt te brengen. Tussen XP en Vista zat bizar lang, tussen Vista en 7 zat ruim 3 jaar. Tussen Leopard en Snow Leopard iets van 2 jaar (tussen Tiger en Leopard ook). Dus voordat Windows 8 ook maar in zicht is, zitten wij alweer op 10.6 - en kan MS weer wat handige features lenen (en ze in Windows 9 goéd implementeren).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef Blaxje het volgende:
Windows 7 is in a way, wat Snow Leopard ook is. Windows 7 is wat Vista moest zijn en Snow Leopard is wat Leopard moest zijn. Alsof Windows 7 zo fucking revolutionair is dat ze daarvoor wel de volledige retailprijs mogen vragen
Psst, we zitten al op 10.6. Het gaat sneller dan je denktquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat MS aanzienlijk langer nodig heeft dan Apple om een nieuwe versie van hun OS op de markt te brengen. Tussen XP en Vista zat bizar lang, tussen Vista en 7 zat ruim 3 jaar. Tussen Leopard en Snow Leopard iets van 2 jaar (tussen Tiger en Leopard ook). Dus voordat Windows 8 ook maar in zicht is, zitten wij alweer op 10.6 - en kan MS weer wat handige features lenen (en ze in Windows 9 goéd implementeren).
quote:@Mike, if your cousin has that many Macs and can't figure out how to upgrade them all, she needs to shed some hardware and simplify. Who has that many computers for herself but is so technologically inept she can't figure out how to upgrade? Maybe a more realistic example would have been better, but anything more realistic would have been so simple to explain you would have been embarrassed by the comparison with Win 7.
beta, RC, RTM enzo.. maar dat gebash is er altijd al. Zelfde verhaal met vistaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar sowieso hoe kan apple nu wat pikken met SL van Windows 7... Is windows 7 al uit dan?
Ja ik snap ook niet hoe je die claim met droge ogen kunt maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:37 schreef TwyLight het volgende:
Komen ze nu ineens aan dat de nieuwe expose is gejat van windows![]()
Gejat van de gelekte screenshotsquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar sowieso hoe kan apple nu wat pikken met SL van Windows 7... Is windows 7 al uit dan?
You gotta be shittin' me right, wat een knurft ookquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:07 schreef Jarno het volgende:
http://www.pcworld.com/ar(...)on_of_windows_7.html.
Dit was al bij Tiger zo, ik meen me nog een poster te herinneren van "Redmond, start your Photocopiers.."quote:Exposé Dock Integration: This one's a joke, right? Am I to understand that Apple is just getting around to adding this? Microsoft has been offering this type of functionality (aka thumbnail preview) for years, and Windows 7 has taken the concept further with Aero Peek, Shake, and Snap. It sounds like Apple's Xerox machine suffered a paper jam with this one -- or perhaps it's just stuck in one of those famous Mac OS X infinite loops.
Eentje met Windows Vista...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:30 schreef broer het volgende:
De tweede batterij van mijn MacBook begint nu ook te overlijden. Als ik een nieuwe moet gaan kopen, ben ik bang dat ik met een heel nieuwe laptop thuiskom...
Jaquote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens die Snow Leopard Family Packs bevatten zeker maar 1 disk?
omgquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
You gotta be shittin' me right, wat een knurft ook
[..]
Dit was al bij Tiger zo, ik meen me nog een poster te herinneren van "Redmond, start your Photocopiers.."
En deze van David Pogue is natuurlijk
Hmm, laten we nou net met z'n 3'en zijn en overal op andere locaties in NL zitten..quote:
Whehe.quote:
Sowieso is het hele familypack natuurlijk gebaseerd op 'eerlijkheid'.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:22 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Hmm, laten we nou net met z'n 3'en zijn en overal op andere locaties in NL zitten..
Ik maak denk ik even een Image-dump van de disk en installeer em later wel van HD ofzo..
Dat is het licentiemodel van OSX sowieso.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het hele familypack natuurlijk gebaseerd op 'eerlijkheid'.
Nou ja, het is ook echt familie..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het hele familypack natuurlijk gebaseerd op 'eerlijkheid'.
Bij MS niet hoor.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:40 schreef GoeRoe86 het volgende:
Het hele idee van een licentie is gebaseerd op eerlijkheid...
Het is voor het eerst, en hopelijk ook laatst, ietsje ingewikkelder geworden bij Applequote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Mooi gevonden, maar eerlijk is eerlijk: daar moeten ook nog opties bij, namelijk dat het met een PPC Mac sowieso niet gaat lukken en dat je voor een upgrade vanaf Tiger de box set (met iLife) aan moet schaffen.
Als het goed is weet degene het die die Unbox-Pics postte in het vorige topic...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:09 schreef TwyLight het volgende:
Wat is nou trouwens de build van de retail versie? gewoon 10A432?
Ik heb de keuze uit tweequote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik hoop toch echt niet op een bomvolle Applestore, dat er naast die Apple-fundamentalisten ook nog van die iPod sloeries rondlopen zodat je ineens in een rij komt te staan (kortom iPhone launch taferelen). Om maar een CD'tje op te halen.
Waarom staan jullie in de rij? Dat is voor de nieuwe CD van Apple..
Oh, wat voor muziek is dat dan?![]()
dat gaat hier niet werken!quote:
Externe superdrive of via Remote Install.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:39 schreef Snuitebolletje het volgende:
ik vind het maar stom dat mn mac air geen dvd speler heeft.. hoe moet ik hem nu updaten???
[..]
dat gaat hier niet werken!
Idd van 160 naar 250 gb. Die 45¤ kan ik wel missen en dan hoef ik daar in ieder geval niet achteraan, zeker handig aangezien ik binnenkort verhuis uit Nederland (wat ook de reden is voor de aanschaf van een laptop) dat dat gewoon geregeld is alvast.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Extra harde schijfruimte via Apple? Hoeveel? Die upgrade naar 250GB gaat nog wel, maar voor de rest betaal je echt de hoofdprijs. Dan kan je beter zelf een 500 GB harde schijf kopen voor ¤ 80 en die inbouwen. Dat inbouwen is zo simpel dat elke technofoob het kan, en je garantie blijft gewoon intact.
externe superdrive is afwezig en remote install.. pffff.. lastig weer..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Externe superdrive of via Remote Install.
Waarom heb je de air gekocht danquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:44 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
externe superdrive is afwezig en remote install.. pffff.. lastig weer..Dacht dat ik met een mac nooit meer vrienden nodig had omdat ik het niet snapte, maar neeee.. heb ik ze weeeeeer nodig
Hehe, ik moet toch iets te zeuren hebben over mijnquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom heb je de air gekocht danDat was vanaf dag 1 al duidelijk en is ook in alle uitingen gecommuniceerd.
En remote install is schijf in een andere computer (mac of windows) progje installeren en gebruiken maar.
Er staat genoeg in die logs, maar geen flauw idee waar ik naar zou moeten zoeken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:59 schreef Junkie het volgende:
Staat er wat in je console logboek? 't zou een 'maintenance scripts' kunnen zijn.
same herequote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:30 schreef nelisb het volgende:
Denk niet dat Snow Leopard op de stoep ligt vrijdag. Status is nog steeds hetzelfde.
Same herequote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:30 schreef nelisb het volgende:
Denk niet dat Snow Leopard op de stoep ligt vrijdag. Status is nog steeds hetzelfde.
Als je eerste Mac een MacBook Air kopen... dan heb je je sowieso niet goed laten voorlichtenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:44 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
externe superdrive is afwezig en remote install.. pffff.. lastig weer..Dacht dat ik met een mac nooit meer vrienden nodig had omdat ik het niet snapte, maar neeee.. heb ik ze weeeeeer nodig
Wat haat ik Adobe toch weer. Echt, wat een stel mongolen werken daar zeg. Het bedrijf moet nodig op de schop.quote:I found that really surprising, too, and I'll try to get more info. I'd frankly be shocked if people at Adobe & Apple really hadn't tested CS3 on 10.6. I *think* it's just some corporate conservatism at work here, and Adobe doesn't want to over-promise anything. As I say, though, I'll try to find out more.
Is dat serieusquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:00 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Wat haat ik Adobe toch weer. Echt, wat een stel mongolen werken daar zeg. Het bedrijf moet nodig op de schop.
En nee, ik vind niks Apple's schuld. Adobe is op Mac-gebied veel te laks de laatste tijd.
Ik weet van niksquote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:26 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als het goed is weet degene het die die Unbox-Pics postte in het vorige topic...
Dat is niet alleen richting Mac zo hoor... Toen Vista uitkwam werd ook alleen de laatste versie van CS voorien van een update voor Vista. Eerdere versies worden gewoon genegeerd door Adobe.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:00 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Wat haat ik Adobe toch weer. Echt, wat een stel mongolen werken daar zeg. Het bedrijf moet nodig op de schop.
En nee, ik vind niks Apple's schuld. Adobe is op Mac-gebied veel te laks de laatste tijd.
Schandalig als je bedenkt dat CS3 vele malen stabieler is dan CS4.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:19 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat is niet alleen richting Mac zo hoor... Toen Vista uitkwam werd ook alleen de laatste versie van CS voorien van een update voor Vista. Eerdere versies worden gewoon genegeerd door Adobe.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:00 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Volgens mij kan het nog wel, maar zit die optie ergens verscholen in Disk Utility.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:09 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik weet van niks
Overigens is het installeren een eitje, het is echt een upgrade. De Mac doet alles voor je.
Je kan SL niet eens schoon installeren. Dan zal je eerst Leopard opnieuw moeten installeren en daarna SL eroverheen moeten gooien.
Volgens mij zijn ze overal ruuuuiiim op voorraad. Apple verwacht veel kopers dit weekendquote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:03 schreef fyah het volgende:
Toen ik belde met Apple over die taalkeuze wilde de medewerker mij via telefoon laten bestellen gelijk. Hij zei iets van "ik heb het zelf nog niet geinstalleerd want het komt de 28e augustus pas uit. Dus ik weet niet zeker of hij de taalkeuze van je huidige install overneemt of het gewoon vraagt. Maar als je wil bestel ik m even voor je. Duurt slechts 2 minuutjes en dan heb je m nog dit weekend."
Maar gezien in Belgie geen postdienst is op zaterdag weet ik niet of dat ook voor mij opgaat, of dat Apple er misschien (kleine kans) zelfs rekening mee houdt. LIjkt me sowieso dat winkels ze donderdag al hebben, maar dat is natuurlijk mijn gok maar.
Apple menu - Over deze Mac - Klikje op: Version 10.6quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:09 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Ik weet van niks
Overigens is het installeren een eitje, het is echt een upgrade. De Mac doet alles voor je.
Je kan SL niet eens schoon installeren. Dan zal je eerst Leopard opnieuw moeten installeren en daarna SL eroverheen moeten gooien.
Jawel, maar standaard boot ie in 32-bits, als je dat anders wil moet je dat aanpassen. Eerlijk gezegd zie ik de impact niet echt op m'n 1e generatie CoreDuo Macbook..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Mijn efi is 64bit, maar ik lees overal dat je de unibody macbooks niet zou kunnen booten in 64bits mode?
Whut? CS3 is kapot na installatie van SL?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:00 schreef Blaxje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
MSI debuts Wind Top All-in-One AE2010 desktop
Goh waar heb ik dat design eerder gezien?![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb clean install gedaan. Backuppen duurde hier ff maar de installatie was in minder dan 15 minuten klaar.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:59 schreef Junkie het volgende:
[..]
Apple menu - Over deze Mac - Klikje op: Version 10.6
En dan komt daar je buikdnummer te staan, en met nog een klikje krijg je 't serienummer van je Mac.
Ze hadden hem ook al binnen op mn werk.
Maar ik mocht hem nog niet meenemen.![]()
Ik zit nog zwaar te twijfelen over een clean install of een upgrade.
Smart eject. Een van de weinige irritaties in OSX (en dan nog mondjes maat)quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
11 Major New Snow Leopard Features
Eerlijk is eerlijk: als OS X ook zonder problemen zou draaien op andere Intel PC's (zoals dat het geval is MS), dan zou Apple er ook niet voor terugdeinzen om met Genuine Advantage mensen te dwingen om hun Snow Leopard te activeren via iTunes.quote:
Alleen moet ik dan alles weer opnieuw installeren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 07:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik heb clean install gedaan. Backuppen duurde hier ff maar de installatie was in minder dan 15 minuten klaar.
Alles wat van de tracker van de Piraten komt doet hier ook niks.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 02:54 schreef broer het volgende:
Hmm... Transmission wil de laatste paar dagen niet meer downloaden, hier. Hebben meer mensen dit probleem?
(Andere mogelijkheid: Transmission is niet stuk, maar UPC doet moeilijk. Ik hoorde wel dat UPC het een en ander aan dataverkeer knijpt, maar dat ze torrents helemaal zouden dichtknijpen had ik niet verwacht.)
Dank. Ik ga even testen met andere trackers.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:36 schreef Junkie het volgende:
Alles wat van de tracker van de Piraten komt doet hier ook niks.
Wehehe, je zit in een slowchat over alle toffe features van een nieuw besturingssysteem. Who you're calling a nerd?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:27 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik heb de keuze uit tweeMacHouse in de raadhuisstraat gaat vrijdag om 0:00 open, dus ik hoop dat al die nerds dan gaan zodat ik hem op mijn dooie gemak vrijdag kan ophalen
Heb je uberhaupt wel eens een apple reclame op de nederlandse televisie gezien? Geen reclames over computers, ipods, etc.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens wat ik wel bizar vind he? In NL zag je met de komst van Windows Vista al gewoon reclames op tv verschijnen, dat zal vast met Windows 7 weer gebeuren. Maar van het OS X van Apple geen seconde te zien..
Of laat iedereen hun keus van een computer afhangen van een nerd in de familie?
Ze zijn er wel geweest hoor. In 1992 en in 1995quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt wel eens een apple reclame op de nederlandse televisie gezien? Geen reclames over computers, ipods, etc.
Mijn godquote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:41 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Ze zijn er wel geweest hoor. In 1992 en in 1995
Ach, in 1995 had Windows 95 het liedje 'If you start me up' van de Rolling Stones. Dat zag er ook niet uit.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Mijn godGeen wonder dat Apple op sterven na dood was.
Om over "you make a dead man come" maar te zwijgenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ach, in 1995 had Windows 95 het liedje 'If you start me up' van de Rolling Stones. Dat zag er ook niet uit.
MS was wel slim genoeg om de tweede zin 'You make a grown cry' uit de reclame te houden
1 2 3 4 | cd games cd pacman pacman |
Zo grappig. Een virusscanner is heel iets anders dan malware-protectionquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:13 schreef Maravilla het volgende:
Zelfs de Telegraaf schrijft erover.
Ik ben verkocht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:41 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Ze zijn er wel geweest hoor. In 1992 en in 1995
5 tot 7 werkdagenquote:Geachte(r) McLovin',
Wij willen u graag mede delen dat uw Apple Store bestelling ********** is verzonden per post en zal naar het aflever adres verzonden worden.
De verwachte verzending zal 5 werkdagen duren. U moet er echter rekening mee houden dat dit een geschatte tijd is en kan varieren in tijd. Omdat uw product per post verzonden wordt kan het niet via internet nagetrokken worden.
Het duurt 5 tot 7 dagen voordat u de factuur ontvangt. De factuur wordt u per post toezonden en zit dus niet bij uw bestelling.
Same herequote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[ afbeelding ]
23 augustus?
Ah, ik krijg net een mailtje dat hij per post verstuurd is, en er over 5 werkdagen is. Volgens Apple-logica is dat zeker 23 augustus + 5 = gewoon morgen, 28 augustus?
Mijne is ook zo'n up-to-date preorder. Misschien dat jouw status nog bijgewerkt moet worden?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:36 schreef TwyLight het volgende:
waarom jullie wel terwijl ik al dik lang geleden die preorder van de up-to-date gedaan heb?
Ik vind eigenlijk dit logo tijdens het opstarten wel mooi retro:quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:47 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Ik ben verkocht.
Met 8 Megabyte ben je een power-user. Gruwelijk.![]()
http://tech.nocr.at/mac/change-your-os-x-boot-logo/quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:45 schreef JohnnyStardust het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dit logo tijdens het opstarten wel mooi retro:
[ afbeelding ]
Ik zou het niet vervelend vinden als het Apple-logo tijdens het opstarten weer wordt vervangen door de smiling Mac
Ik snap ook niet waarom mensen met een Apple premium reseller in de buurt hem online gaan kopenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:28 schreef SuperFruitig het volgende:
KAK
Ik denk, als ik hem online bestel heb ik hem natuurlijk veel sneller in huis dan dat ik m in de retail haal. Maar nu is mijn status nog steeds 'nog niet verzonden'
Terwijl vanavond de Amac hier in Eindhoven om 12 open is zodat ik als een ware fool voor dezelfde 29 euro Snow Leopard had kunnen kopen vanavond
Omdat het makkelijker is wanneer die op de mat ploft dan wanneer ik tussen werk en kinderen en de hele rotzooi door naar een winkel moet?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:50 schreef Kremers het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom mensen met een Apple premium reseller in de buurt hem online gaan kopen
Dat, en omdat ze bij de reseller ook binnen de kortste keren op zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat het makkelijker is wanneer die op de mat ploft dan wanneer ik tussen werk en kinderen en de hele rotzooi door naar een winkel moet?
Moet er niet voor getekend worden dan?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat het makkelijker is wanneer die op de mat ploft dan wanneer ik tussen werk en kinderen en de hele rotzooi door naar een winkel moet?
Die krijgen er echt wel een shitload van binnen hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:54 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Dat, en omdat ze bij de reseller ook binnen de kortste keren op zijn.
5 dagen voor de FACTUUR dus! die niet bij de order zit. Blijven hopenquote:
M'n vrouw is thuis.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:57 schreef Kremers het volgende:
[..]
Moet er niet voor getekend worden dan?
Nee de 27equote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:50 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Check verzend datumwaarschijnlijk de 23e
oja 5 dagen voor de cd en 5 tot 7 voor de factuurquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:58 schreef fyah het volgende:
[..]
5 dagen voor de FACTUUR dus! die niet bij de order zit. Blijven hopen
McLovin![]()
[ afbeelding ]
Mja, daar heb je ook wel gelijk in, ze zullen wel flink ingeslagen hebbenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:57 schreef Kremers het volgende:
[..]
Die krijgen er echt wel een shitload van binnen hoor
M.a.w.: Je kunt net zo goed erase and install doen.... Hoe zit dat met iPhone instellingen? Als ik na een schone installatie mijn apps en muziek weer terug zet, raak ik dan mijn iPhone applicatieinstellingen wel of niet kwijt? Als dat behouden blijft kan ik net zo goed een schone instalatie uitvoeren.quote:Important: Usually it's best to reinstall third-party software after an Archive and Install installation to ensure they work correctly. The "Preserve Users and Network Settings" option leaves non-Apple-installed (third-party) items intact, though they may be moved, depending on their location.
Mmh, het is dat mn huisgenoot er al 1 besteld heeft, anders zou ik er ff langs zijn gegaanquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
bij de iFactors Rotterdam hadden ze er ook een heleboel maar die gaan vannacht om 12 uur al open.
iTunes bestanden en je ~/library/application support/mobilesync backuppen heeft hier iig gewerkt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:43 schreef Kremers het volgende:
Ik lees net dit op de site van Apple:
[..]
M.a.w.: Je kunt net zo goed erase and install doen.... Hoe zit dat met iPhone instellingen? Als ik na een schone installatie mijn apps en muziek weer terug zet, raak ik dan mijn iPhone applicatieinstellingen wel of niet kwijt? Als dat behouden blijft kan ik net zo goed een schone instalatie uitvoeren.
DVD erin, systeemvoorkeuren starten in je huidige OSX, opstartschijf selecteren (de SL DVD) en herstarten. Dan kun je tijdens de install kiezen voor 'Schijfhulpprogramma' (verschijnt ergens bovenaan in de balk).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:38 schreef GoeRoe86 het volgende:
Hoe install ik Snow Leopard helemaal clean? Ik begreep iets met schijf hulp programma maar ik kom er niet echt uit...
Nog best lastig op een intelquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:47 schreef TwyLight het volgende:
[..]
http://tech.nocr.at/mac/change-your-os-x-boot-logo/
[s]daar is een hack voor, ik zal even zoeken voor je.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:27 schreef Firenzo het volgende:
iemand die weet hoe ik de tekst in mijn browser scherp krijg? en, iemand tips voor een goede divx plug in voor quicktime [codecs oid]?
Thx! Zit inmiddels op snow leopard. Zo maar even kijken wat er allemaal nieuw isquote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
DVD erin, systeemvoorkeuren starten in je huidige OSX, opstartschijf selecteren (de SL DVD) en herstarten. Dan kun je tijdens de install kiezen voor 'Schijfhulpprogramma' (verschijnt ergens bovenaan in de balk).
Wat wel werkt bij mijquote:- Quicksilver (tasklauncher) - Support voor OSX Leopard sucked monkeyballs, dus dit zal wel niet veranderen.
- Adblock Safari.
quote:- VisualHub 1.34
- AudialHub
- uTorrent/Transmission
- VLC
- Adium
- Handbrake
- Tweetie
- Airfoil
- Dropbox (0.6.550): van versie 7 (SL-ready) is een beta beschikbaar.
- Littlesnitch
- Adobe CS4
- Office 2008
- VMWare Fusion 2.0.5
- Flip4mac
- Perian 1.04.
Nuttige info zo.quote:Wij verwachten dat uw bestelling verzonden zal worden op: (V-AST_SHIP_TEXT). Wij verwachten dat uw bestelling via de post geleverd zal worden op uw afleveradres op of voor (V-AST_DEL_TEXT). Houd er rekening mee dat dit slechts een geschatte levertijd is, die kan variëren.
Hoezo werkt Quicksilver niet goed onder Leopard? Eigenlijk nog geen problemen mee gehad..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Bij de laatste stabiele versie is dit mijn Preferences-venster.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoezo werkt Quicksilver niet goed onder Leopard? Eigenlijk nog geen problemen mee gehad..
Ik bedoelde Leopard inderdaad. Updates komen inderdaad niet vaak (al draai ik automatisch de laatste Beta, ook nooit problemen mee eigenlijk), maar mis je nog zo veel dan? Volgens mij is Quicksilver net zo iets als Gmail lang was, permanent Betaquote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Edit: Oh, wacht: je had het over OSX Leopard. Daar draaide ie beter, maar updates (behalve beta-versies) kwamen er niet meer. De laatste officiele release is al bijna 2 jaar oud.
Nee, werkte op zich prima, hoewel een aantal plugins wel handig zou zijn. Alleen zonder preferences onder SL zit je vast in die bezel-interface en ik geil nu eenmaal op die cube-interfacequote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik bedoelde Leopard inderdaad. Updates komen inderdaad niet vaak (al draai ik automatisch de laatste Beta, ook nooit problemen mee eigenlijk), maar mis je nog zo veel dan? Volgens mij is Quicksilver net zo iets als Gmail lang was, permanent Beta
809755742-1 zou eventueel de uitslag Villareal-Nac geweest kunnen zijn. Maar dat heeft op zich weinig van doen met de status van je bestelling. Die mijne staat nog ongewijzigd op 28-8-09.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
bij mij staat er
Verwachte leverdatum:
8097557421
Ik heb nog niet uitgevogeld welk stelsel die datum in is.
quote:There’s a time bomb ticking in that business model, however. To keep you upgrading, the software company has to pile on more features each time. Sooner or later, you wind up with a huge, sloshing, incoherent mess of a program; a pile of spaghetti code that doesn’t run well and makes nobody happy.
You’re in even worse shape if that bloatware is your operating system — the software you run all day. Just ask anyone with Windows Vista.
'Cube'? Ik kan kiezen uit Bezel en Primer..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, werkte op zich prima, hoewel een aantal plugins wel handig zou zijn. Alleen zonder preferences onder SL zit je vast in die bezel-interface en ik geil nu eenmaal op die cube-interface
Het lijkt wel een trackingnummer, maar ik zou niet weten van welke transporteur.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
bij mij staat er
Verwachte leverdatum:
8097557421
Ik heb nog niet uitgevogeld welk stelsel die datum in is.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
'Cube'? Ik kan kiezen uit Bezel en Primer..
Dank, ook voor die link en de 120-pagina grote Quicksilver manual waar ik via die link op uit ben gekomenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.tuaw.com/2006/(...)l-doesnt-do-justice/
Nice, die neem ik dan ook even mee. Ben nooit echt in Quicksilver gekomen..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dank, ook voor die link en de 120-pagina grote Quicksilver manual waar ik via die link op uit ben gekomen
Ik heb op het moment 24,31 gigabyte in gebruik. Waarvan 6,72 gigabyte voor een Windows XP image, mijn home-dir in totaal is 14,96 gigabyte.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:36 schreef TwyLight het volgende:
Ja ik doe ook liever een schone installatie maar heb helaas geen externe hdd op dit moment en heb toch zo'n 300GB aan media die ik graag wil houden.
Die van mij is ook vrij leeg maar dat komt omdat hij eigenlijk te klein is. Ik begrijp daarom mijn iPod ook nog...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb op het moment 24,31 gigabyte in gebruik. Waarvan 6,72 gigabyte voor een Windows XP image, mijn home-dir in totaal is 14,96 gigabyte.
Mijn 16GB iPhone heeft nog geen gigabyte aan data erop staan.
Volgens mij kan je gewoon booten vanaf de dvd door option ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Dan kan je met de ingebouwde disk utility je schijf leeggooien en een clean install doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Format en dan installeren gaat dus niet werken? Enkel dvd erin tijdens Leopard erin en bootschijf aanpassen naar de SL dvd?
Tijdelijke oplossing blijkbaar; er wordt gewerkt aan een 64-bit versie.quote:Safari AdBlock 0.4.0 RC3 is now works on Snow Leopard.
To make it work, though, you have to run Safari in 32-bit mode. To do so, select Safari.app in the Applications folder, hit ⌘-I to show the “Get Info” window, and check the “Open in 32-bit mode” checkbox:
Ben zelf ook benieuwd hiernaar. Wat meer info daarover:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:10 schreef nelisb het volgende:
Een clean install en alles terugzetten vanaf mijn time machine backup is hetzelfde als een upgrade en install?
Ik heb voor mijn informatica opleiding nog wel eens een of ander vaag windows 95 programmatje nodig. Voor digitale schakelingen, nabootsen van CPU's, dat zut.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 03:56 schreef TwyLight het volgende:
Waar heb je trouwens precies Windows voor nodig? Ik heb eigenlijk nog nooit het gevoel gehad dat ik iets mistte en Windows nodig had..
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Format en dan installeren gaat dus niet werken? Enkel dvd erin tijdens Leopard erin en bootschijf aanpassen naar de SL dvd?
Dat is wat ik heb gedaan om een clean install te forceren. Werkt prima.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij kan je gewoon booten vanaf de dvd door option ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Dan kan je met de ingebouwde disk utility je schijf leeggooien en een clean install doen.
Zeker handig. En ik kan verschillende vensters van Safari selecteren via de dock. Ook handigquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Grappig iets gevonden in Snow Leopard (Dock instellingen). Je kunt dus gewoon documenten in het programmavenster minimaliseren ipv aan de rechterkant van je Dock. Handig.
Hulpprogramma's klikken en dan Herstart. Dan start ie op in 'live modus' en dan kun je via hulpprogramma's en schijfhulpprogramma de hd eerst formatteren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:10 schreef marcusa het volgende:
waarom heb ik geen optie voor clean install, maar alleen Installeer...?
Ok op die manier, want normaal gesproken heb je dus een aantal opties. zoals archiveer en installeer/clean install enz.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:12 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Hulpprogramma's klikken en dan Herstart. Dan start ie op in 'live modus' en dan kun je via hulpprogramma's en schijfhulpprogramma de hd eerst formatteren.
Je kunt voor die optie keizen maar ik heb er gewoon voor gekozen om em in mijn mailbox te krijgenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:00 schreef koffiekoekje het volgende:
Krijg je met apple care ook nog iets van een contract thuis gestuurd of niet?
Meende zoiets gelezen te hebben bij activering, maar ik heb (nog) niets binnen gekregen.
Heb geen van beide vormen ontvangen iigquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:05 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Je kunt voor die optie keizen maar ik heb er gewoon voor gekozen om em in mijn mailbox te krijgen
quote:OmniFocus 1.7 focuses on making the app easier to understand, both conceptually and visually. We've also made many enhancements to Perspectives, which are now synchronized between Macs, and updated the app to work with Snow Leopard.
First, some caveats
If you're using OmniFocus in a language other than English, please pardon our mess! We're very glad that Snow Leopard shipped ahead of schedule, but it means that we didn't have time to finish translating some of our new interface elements to other languages. We're still working on them and hope to publish a fully localized update within the week.
Ach bij mij staat er 31 augustus ipv 1 september... Gewoon even een paar dagen geduld hebbenquote:
Op de site van de Apple Store. Inloggen op je account en dan via bij de zending op 'Volg deze zending' klikkenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Bij mij staat er alleen verzonden en verder niks. Waar krijgt iedereen toch deze prachtige schermen te zien?
Bij mij ook. Ze konden vandaag geld aan me verdienen. Maar die dvd komt later wel. Via internet besteld nu.quote:
die link heb ik nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op de site van de Apple Store. Inloggen op je account en dan via bij de zending op 'Volg deze zending' klikken.
Probeer het eens in de amerikaanse store.quote:
Programma's - Hulpprogramma's - Systeemprofiel - Video/beeldschermenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:54 schreef Semmm het volgende:
Hoi mensen, ik ben met iemand op marktplaats aan het onderhandelen over een iMac maar hij weet niet wat voor videokaart er in zit en hij kan het ook nergens vinden, hij heeft de doos ook niet meer, dus mijn vraag.
Waar kan deze persoon de informatie vinden over de videokaart?
Alvast bedankt!!
Laat ik die dan ook maar aanzetten, nu heb ik tijd om te installeren namelijk.quote:
Merciquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Programma's - Hulpprogramma's - Systeemprofiel - Video/beeldschermen
Ja hoor, zolang je geen 3D-dingen aan het berekenen bent maakt het niet uit welke videokaart je hebt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:26 schreef Semmm het volgende:
is Photoshoppen en normaal internetten goed te doen met 128MB Videokaart?
Groetjes Sem
Nee ik speel geen spellen op mijn pc nu en zou dat op een mac ook niet doen denk ik, misschien zoiets als football manager maar dat is niet 3d.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja hoor, zolang je geen 3D-dingen aan het berekenen bent maakt het niet uit welke videokaart je hebt.
Waar gaat dit over? Heeft hij niet gewoon een fabrikant en typ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:33 schreef Semmm het volgende:
[..]
Nee ik speel geen spellen op mijn pc nu en zou dat op een mac ook niet doen denk ik, misschien zoiets als football manager maar dat is niet 3d.
Het is een versie 8.1 is dat de nieuwste of niet?
Want ik kom heel veel versie's 7.1 en 8.1 tegen staat dit voor het productiejaar?
Want 9.1 ben ik nog niet tegen gekomen
http://support.apple.com/kb/HT1883?viewlocale=nl_NLquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:42 schreef Semmm het volgende:
ik bedoel het model, 8,1 is het model.
Dit is de versie denk ik: 1.29f1
Ok dat wilde ik even wetenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:45 schreef TwyLight het volgende:
ik heb imac: iMac9,1 en modelnummer: 1.44f0
als je dat bedoelt heb jij niet de nieuwste dus
hoe groot scherm, uit welk jaar is ie, core2duo processor,..?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:47 schreef Semmm het volgende:
[..]
Ok dat wilde ik even wetendankje.
wordt m;n 1e mac maar is 600 euro een beetje een redelijke prijs?
2.4 GhZ processor
3GB geheugen
250GB HD
Het enige wat ik merk is dat de standaard kleurprofielen klote zijn als in Leopard: de kleuren zijn vreselijk. Vanavond maar even aan de slag met mijn Spyder 3 Pro.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand die SL heeft geïnstalleerd en iets merkt van het aangepaste kleurengamma?
Core 2duo 20inch model uit 2008quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:06 schreef fyah het volgende:
[..]
hoe groot scherm, uit welk jaar is ie, core2duo processor,..?
Hm ik was vanmiddag even bij de A-Mac in Den Bosch maar daar zag ik 'm niet staan... (Heb er verder ook niet naar gevraagd omdat ik 'm toch besteld had!)quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:30 schreef Blaxje het volgende:
Kutzooi, ik moet Snow Leopard morgen nog ergens vandaan toveren. Waar in Brabant issie nog flink op voorraad?
Nee, die hebben ze niet meerquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hm ik was vanmiddag even bij de A-Mac in Den Bosch maar daar zag ik 'm niet staan... (Heb er verder ook niet naar gevraagd omdat ik 'm toch besteld had!)
Verder: 13 inch MBP want it want it want it!
Ik vind het zelfs best aan de goedkope kant voor dat model, een jaar na aankoopquote:
Hij staat nu volgens mij standaard op 2.2. Maar goed, dat had ik sowieso al aangepast in Leopard.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand die SL heeft geïnstalleerd en iets merkt van het aangepaste kleurengamma?
Oke ik denk ook dat ik 'm neemquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:56 schreef fyah het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs best aan de goedkope kant voor dat model, een jaar na aankooptoch maar eerst gaan testen.
http://www.newsweek.com/id/214044/page/1quote:Sure, Apple and its third-party software developers will sort out the problems, and Apple won't take a shellacking over these flaws the way Microsoft did with Windows Vista. That's just how things work. When it comes to Apple, people are more willing to forgive.
But this is where you start to wonder whether everybody kind of slacked off a little bit when Jobs, a notorious tyrant and perfectionist, wasn't around to put the fear of God into them. What are they doing putting out a product that (a) doesn't blow you away with some life-changing new features and (b) doesn't quite work right? It just seems so, well, unlike Apple.
Hmmm...volgens mij staat dat er niet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:41 schreef Svyatagor het volgende:
Alweer iemand die Windows 7 beter vindt:
[..]
http://www.newsweek.com/id/214044/page/1
quote:Its really surprising that a good news channel like Newsweek would have a article that has so many flaws from a reporting perspective. I am not a great critique of articles, but this just seems a very biased view point from a reporter that has not even taken the effort to install the new OS on (presumably his own) Apple Laptop. Its my view that when a author decides to pen a article rebuffing good reviews penned by others, he/she should have compelling evidence to back it up. But not even having worked on the new OS, that is just asking for a reputation crash. Now about the rest of the article ... well maybe later when you rewrite your Vista and get a Win 7 in.
Nee, niet met zoveel woorden, maar hij lijkt vooralsnog enthousiaster over W7 dan over SL.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Hmmm...volgens mij staat dat er niet.
Plus de vergelijking gaat natuurlijk mank. Als je drie jaar lang in een Fiat Panda heb gereden (Vista), dan lijkt een Saab (7) ook ineens een andere wereld. Maar dat maakt een Saab nog geen Ferrari of Rolls.
quote:Microsoft, for its part, is about to ship a new version of its Windows operating system, Windows 7. It's officially due out in October, but it's been out in the wild for months now in a wide-ranging (read: anyone could download it at no cost) "beta" program. I've been running it since January, on a bunch of different machines, and it's great. Stable, fast, clean. And by the time it ships, Windows 7 will have spent almost a year being tested and beaten on by millions of people.
Tja, vandaar ook mijn comment over die Fiat en die Saab. Ik ben al jaren gewend aan een systeem dat snel is, niet vastloopt en gestripped is van nutteloze meldingen, zoals "Wil je de WIndows-tour volgens'; 'Je systeem loopt mogelijk een risico doordat je virusdefinities niet up-to-date zijn''.In het land der blinden enz...quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, niet met zoveel woorden, maar hij lijkt vooralsnog enthousiaster over W7 dan over SL.
[..]
True that.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja, vandaar ook mijn comment over die Fiat en die Saab. Ik ben al jaren gewend aan een systeem dat snel is, niet vastloopt en gestripped is van nutteloze meldingen, zoals "Wil je de WIndows-tour volgens'; 'Je systeem loopt mogelijk een risico doordat je virusdefinities niet up-to-date zijn''.In het land der blinden enz...
Bij mij gaat het meer om de betere ondersteuning van colormanagement e.d. Op dat punt blijft Windows gewoon zuigen denk ikquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Tja, vandaar ook mijn comment over die Fiat en die Saab. Ik ben al jaren gewend aan een systeem dat snel is, niet vastloopt en gestripped is van nutteloze meldingen, zoals "Wil je de WIndows-tour volgens'; 'Je systeem loopt mogelijk een risico doordat je virusdefinities niet up-to-date zijn''.In het land der blinden enz...
Tofheid. Wil er volgende week heengaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Overigens totaal off-topic: ik kan iedereen Inglorious Bastards aanraden. Wat een geweldige film!
Kijk... dat is nog eens een wereldschokkende uitspraak. Je weet nu precies... eh... niks.quote:I can tell you that I'm writing this on a computer running a quad-core AMD processor with a 64-bit version of Windows 7, and it beats the hell of out the 1-year-old MacBook Pro
Leek me inderdaad ook een toffe film ja, maar wat wil je met Quentin Tarantinoquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Overigens totaal off-topic: ik kan iedereen Inglorious Bastards aanraden. Wat een geweldige film!
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kijk... dat is nog eens een wereldschokkende uitspraak. Je weet nu precies... eh... niks.
Same herequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:09 schreef Appletree het volgende:
Binnenkort maar eens Snow Leopard halen
Getsie, DivX? Waarom draai je niet gewoon VLC?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:00 schreef Junkie het volgende:
De upgrade is hier gelukt. Nadat hij begonnen was wou hij herstarten maar hij liep toen vast op het afsluiten. Maar ik kon mn MacBook weer normaal herstarten naar 10.5.8 en daar heb ik de installatie opnieuw opgestart en is hij wel normaal verder gegaan. 't upgraden heeft uiteindelijk ongeveer een uurtje geduurd.
Hij vraagt enkel bij 't openen van de pref pane van Divx of hij hem mag heropenen.
[ afbeelding ]
Photoshop CS4 loopt normaal. Mail wou de bestanden upgraden. Verder loopt alles lekker vlotjes en nog weinig te melden. Ben benieuwd of ik de kleinigheden ook vaak ga tegenkomen. De snelheid voel je wel.
Als ik 't ergens goed heb gelezen kan je opstarten met de "6" en "4" ingedrukt en dan was je in de 64bit modus? Kan dat kwaad als je dat een keertje probeert?
Owh, en 't is: Build 10A432
Zo hebben alle QuickTime apps ook DIVX ondersteuning. En kan ik vanuit Final Cut Express metteen een DIVXje maken als dat nodig is.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:02 schreef Blaxje het volgende:
Getsie, DivX? Waarom draai je niet gewoon VLC?
Fair enoughquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:04 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zo hebben alle QuickTime apps ook DIVX ondersteuning. En kan ik vanuit Final Cut Express metteen een DIVXje maken als dat nodig is.
"Bestel het uiterlijk op 27 augustus online en betaal geen verzendkosten." Aldus een mail die ik de 25e van Apple kreeg over de release van SL.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:54 schreef Blaxje het volgende:
"Als u nog ¤ 75,63 aan uw bestelling toevoegt, worden de artikelen gratis geleverd" Ik dacht gratis levering
Nope, dat gold tot afgelopen nacht 02:00. Nu betaal je iets van ¤4,50 aan verzendkosten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:54 schreef Blaxje het volgende:
"Als u nog ¤ 75,63 aan uw bestelling toevoegt, worden de artikelen gratis geleverd" Ik dacht gratis levering
Kan je beter Perian installerenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:04 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zo hebben alle QuickTime apps ook DIVX ondersteuning. En kan ik vanuit Final Cut Express metteen een DIVXje maken als dat nodig is.
Dat hij niet overweg kan met een mbp toetsenbordquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kijk... dat is nog eens een wereldschokkende uitspraak. Je weet nu precies... eh... niks.
Nou ja hij roept dat zijn quad core AMD met windows 7 rondjes rent om zijn 1 jaar oude MBP. Mjah, als het een AMD Phenom™ II X4 3Ghz is geloof ik best dat die sneller is dan een intel Core2duo 2.2Ghz. En dat windows 7 best zijn mannetje staat tov Leopard (want later blijkt dat op zijn macbook nog GEEN sl staat) is dit een compleet nietszeggende quote natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 08:26 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat hij niet overweg kan met een mbp toetsenbordofzo...
Ja dat staat er dus allemala niet, bij mij staat er ditquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:27 schreef nelisb het volgende:
Ik ga naar https://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/OrderStatus?csname=consumer&appleStoreSessionKey=mKC9Y1SAq6HB3ssxmUP1GtqbC5H140028&mid=appleglobal%2CapplestoreWW%2Capplestoreus%2CapplestoreUSconsum
log in bij bestelstatus daar kan je je bestel status zien.
Je ziet datum bestelling en dat ie verzonden is.
Bij mij zie je in blauwe letters een code van TNT die je samen met je postcode op www.tracktrace.nl kunt invoeren.
Die blauwe code is ook een link naar een site an apple met al je bestelgegevens van die order.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |