Het Agoratheater.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:17 schreef SiGNe het volgende:
Welk gebouw dan?
Ik dacht altijd dat Utrecht het leljkste gebouw had, de Neudeflat..
M'n ouders wonen sinds een paar jaar in Lelystad, op de golfbaan(tja, ze zijn met pensioen dus dan moet je wat...)
Ah ja, die oranje doos.. maar dan nog is de Neudelfat lelijkerquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:29 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het Agoratheater.
Dat lelijke oranje ding.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:10 schreef Desunoto het volgende:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de credits voor de uitgebreide OP naar Xebber gaan.![]()
Goed zo. Verdiep je maar vast een beetje in de gebruiken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:12 schreef Mickeys het volgende:
Ik woon hier ook tegenwordig. Nog niet officieel maar tochteven TVP
ehm... welke gebruiken? verblijf hier sinds mei 2008 ongeveer al, dus begin een beetje mijn weg hier te kennen. Mijn vriend (aanstaande binnenkort) woont hier al jaren dus die heeft me al aardig wegwijs gemaakt. Hij speelt hier in een band en dan kom je nog wel eens ergens in Lelystad en leer je weer nieuwe mensen kennenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:57 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Goed zo. Verdiep je maar vast een beetje in de gebruiken.
Oh die agenda heb ik over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:11 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ah ja, die oranje doos.. maar dan nog is de Neudelfat lelijker
[ afbeelding ]
Het Agoratheater ziet er in elk geval nog modern uit (al vraag ik me af hoe oranje het gebouw na een paar jaar volle zon zal zijn)
trouwens, die agenda in de OP is uit 2006.. ik gok dat die evenementen al voorbij zijn..
Zet ik erbij.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:43 schreef Xebber het volgende:
[..]
Volgens mij ooit gewoon geript van Wikipedia.
Oh shit..quote:Groots muziekfeest met diverse bekende artiesten als het zangduo GEBROEDERS KO, zangeres ESTHER HART, de Lelystadse zanger DANNY DELONE en de zangeres DO met haar begeleidingsband de formatie FESTVALBAND.
Het jonge Lelystadse talent RAIGNY JOZEPHIA (14) bijt deze avond het spits af. De op de Nederlandse Antillen geboren zanger won in het verleden het 'Kinderen voor Kinderen Songfestival' en staat de volgende maand in de halve finale van het groot landelijk 'Junior Songfestival'
De gebroeders KO!!!! IK HEB EEN BOOTquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:37 schreef Desunoto het volgende:
Staat er nu ook bij.
En bij evenementen heb ik maar www.lelystadevenementen.nl gezet. Altijd actueel.
Tevens...
STADSHARTFESTIVAL
[..]
Oh shit..
Standaard elk jaar komen er van die artiesten waar ik zó op afknap. Die gebroeders Ko zullen vast voor een gezellige sfeer zorgen als het publiek wat biertjes op heeft, maar ik moet echt kotsen van die "muziek". (Overigens heb ik zaterdag al een ander feestje dus ik kom sowieso niet.)quote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:13 schreef Echo99 het volgende:
[..]
De gebroeders KO!!!! IK HEB EEN BOOT![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Daar verkopen ze bij de prijsmepper wel wat voor..
Wat komt er in underground?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 22:36 schreef Desunoto het volgende:
Oh dit is wel leuk eigenlijk. Ik wil zaterdagavond naar de Underground om een paar bandjes te zien. En dat terwijl dat stadshartfestival bezig is. Zou het dan een stuk rustiger zijn in de Underground?
Mag ik vragen in welke band? Ik ken namelijk wel een paar Lelystadse bandjes, dus hem wellicht ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:47 schreef Mickeys het volgende:
[..]
ehm... welke gebruiken? verblijf hier sinds mei 2008 ongeveer al, dus begin een beetje mijn weg hier te kennen. Mijn vriend (aanstaande binnenkort) woont hier al jaren dus die heeft me al aardig wegwijs gemaakt. Hij speelt hier in een band en dan kom je nog wel eens ergens in Lelystad en leer je weer nieuwe mensen kennen
Drive like Maria en van die anderen ben ik de naam vergeten.quote:
Mwjah, iets overdrevenquote:Underground begint het nieuwe seizoen goed. Samen met Club 3voor12/Flevoland presenteren we een retenstrakke bandavond, met regionale supertalenten en een landelijke topact. Op het podium staan: Drive Like Maria, Wallnoize, Little Maggie en No Can Do.
Tuurlijk mag je dat vragen. Debbie Does Dallasquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:05 schreef Xebber het volgende:
[..]
Mag ik vragen in welke band? Ik ken namelijk wel een paar Lelystadse bandjes, dus hem wellicht ook.
Ge-ni-ale naam!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 08:11 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je dat vragen. Debbie Does Dallas
Ik zal het doorgeven.. btw... www punt bandnaam punt nl.. moet nog wel weer verder bijgewerkt worden, maar tochquote:
quote:UPDATE: Drive Like Maria heeft wegens ziekte op het laatste moment af moeten zeggen. Zij komen op 23 januari 2010 alsnog. In de voorverkoop gekochte kaarten mogen bij de kassa van Underground ingeleverd worden. Je krijgt dan je geld terug. Gelukkig hebben we echter goede vervanging gevonden in de persoon van Anny, de voormalige zangeres van Leaf, met haar nieuwe band.
Ach joh.. t is 5 minuten fietsen!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:20 schreef Desunoto het volgende:
Over 70 minuten gaan de deuren open.
Geen Drive like Maria meer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:20 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ach joh.. t is 5 minuten fietsen!
Ik zag het...quote:
Waren best knappe meisjes die die dingen eraan gingen hangen. Beetje giechelig ook wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik zag het...![]()
En ik had nog wel zo'n toffe flyer aan mijn fiets (die bij t station stond) hangen
Dat heb ik gemist!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:26 schreef Horloge het volgende:
[..]
Waren best knappe meisjes die die dingen eraan gingen hangen. Beetje giechelig ook wel.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:35 schreef Xebber het volgende:
Wat was het stadshartfestival géwéldíg! Zo prachtig dat ik niet wist hoe gauw ik me daar uit de voeten moest maken.
Helaas..quote:
Vast niet zo erg als in Zeist, wij hadden gister het shantyfestival.. zeemansliederenquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:35 schreef Xebber het volgende:
Wat was het stadshartfestival géwéldíg! Zo prachtig dat ik niet wist hoe gauw ik me daar uit de voeten moest maken.
Ik hoorde het ja.quote:Op maandag 23 november 2009 19:59 schreef Xebber het volgende:
Iemand een lijk kwijt? Schijnt er eentje gevonden te zijn in de Archipel.
quote:De politie kan ook nog niet zeggen of het om een man of een vrouw gaat.
Wouw.. deze topic weer proberen leven in te blazen?quote:
Beetje andersom redeneren anders.quote:
Verdachte steekpartijen Lelystad opgepaktquote:Een 25-jarige man is deze week opgepakt voor de vier steekpartijen die in december 2008 en de eerste drie maanden van vorig jaar in Lelystad plaatsvonden.
ik was het al helemaal vergetenquote:Op donderdag 25 februari 2010 17:23 schreef Xebber het volgende:
[..]
Verdachte steekpartijen Lelystad opgepakt
snel verhuizen is het deviesquote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:00 schreef Metal_Carnage het volgende:
Nieuw op FOK! vanuit Lelystad.
Wel een eng dorp zeg. Dat politie alert blijft maar smssjes sturen naar me
Naar Canada?quote:
Ik zou eerder adviseren die politie sms'jes uit te zetten. Heb er 20 jaar gewoond, zelden iets met de politie te maken gehad.quote:
Daarover is geen twijfel mogelijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:50 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Overigens is Lelystad nog altijd vele malen beter dan Almere.
*inwoner meldt*quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:23 schreef Xebber het volgende:
[..]
Verdachte steekpartijen Lelystad opgepakt
Dito hier. Woon er nu wel langer dan een half jaartje. Wat ik wel eeuwig zonde vind is dat ze die volwassen bomen aan de larserdreef hebben omgehakt voor een beetje kalote subsidie. Nu met die nieuwe boompjes en de Warande ziet het er net uit als Almere en dat was nou onder andere 1 van de redenen waarom ik er weg wou... sjugt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:51 schreef Metal_Carnage het volgende:
Nou even een topique kickje dan maar
Politiealert niet uitgezet, maar het valt wel weer mee tegenwoordig.
Iemand opgevallen dat de politie hier echt belachelijk lui is?
De afgelopen periode zijn ze aan eht laseren, vanuit hun politiebusjes. Alsof dat niet opvalt???
Ook die verbouwingen aan het spoor word ik af en toe gek van. Omleiding hier en daar, weg dicht, viaduct dicht etcetc.
Verder bevalt het me na een half jaartje in Lelystad wonen beter dan in Almere.
Lekker rustig hier
Lolz. Heb nog geen motor, ben nu aan het shoppen en passen en dan duurt het nog weer een week of zo voordat je m hebt en dan eerst nog leren rijden (alhoewel ik al wel auto rij dusse )quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:44 schreef Metal_Carnage het volgende:
Waar rij je op?
Zag laatst een Buse met wheelybar rijden. Dat was even leuk rondje achter hem aan blazen![]()
Ik rij zelf geen motor trouwens, mij veels te link. Ik kan nog niet eens fatsoenlijk met een auto overweg
Als ik in iedere plaats zou moeten gaan wonen waar ik in 20 jaar zelden met politie te maken zou hebben....quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:08 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ik zou eerder adviseren die politie sms'jes uit te zetten. Heb er 20 jaar gewoond, zelden iets met de politie te maken gehad.
Sorry, zie je vraag nu pas. Volgens mij wel, neem aan dat je die bedoeld aan de noordersluiskant.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:58 schreef Metal_Carnage het volgende:
Ben je al bij die nieuwe motorzaak aan de Westerdreef geweest?
Ziet er wel aardig uit.
Woehahaha.. we gaan het meemaken... welk type?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:27 schreef Metal_Carnage het volgende:
Zwarte kawa, wit pak. Check.
Als je opgedrukt wordt door een blauwe mazda ben ik het haha
Dat water wat er de afgelopen dagen viel, spoelde meteen weg. Grond was zo droog dat het er niet eens doorheen liep. m'n vijver begint inmiddels ook weer op een acceptabel niveau te komenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:09 schreef Xebber het volgende:
Het regent goftedomme al een halve week 's nachts/'s morgens. Hoezo tuin zwaar gehad? Die halve hittegolf was 2 weken geleden alweer of zo.
Je weet dat Lelystad gebouwd is op zware kleigrond? Water blijft in deze grond juist heel lang zitten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:18 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Dat water wat er de afgelopen dagen viel, spoelde meteen weg. Grond was zo droog dat het er niet eens doorheen liep. m'n vijver begint inmiddels ook weer op een acceptabel niveau te komen
Welke deel woon je ongeveer? Klinkt niet als Atol.quote:Op maandag 30 augustus 2010 21:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Jah, hoi, woon nu sinds begin mei in Lelystad en vind het heerlijk hier![]()
Misschien dat dat nog verandert (Daar word ik voor gewaarschuwd) maar vooralsnog geniet ik van t groen
Ik ook hoor ik netquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:02 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Welke deel woon je ongeveer? Klinkt niet als Atol.![]()
Boswijk hier trouwens. Mijn ouders althans.
Wtf? Dat is een van de groenste wijken van Ltown. Bepaalde stukken zijn extreem ruim opgezet hoor. Sterker nog hier staan een aantal riante huizen, daar word je niet goed van. Ik ken hier mensen die Corvettes, Ferrari's en Porsches in de garage hebben.quote:
Heel Lelystad is 1 grote groene wijk, dus da's een loos argument. Maar kijk voor de gein eens achter de AH in de Boswijk. Daar stikt 't van de drugsdealers. Ook de oudere gedeeltes van de Kamp en de Griend staan niet zo heel hoog aangeschreven, ongeveer vergelijkbaar met de Jol.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:25 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Wtf? Dat is een van de groenste wijken van Ltown. Bepaalde stukken zijn extreem ruim opgezet hoor. Sterker nog hier staan een aantal riante huizen, daar word je niet goed van. Ik ken hier mensen die Corvettes, Ferrari's en Porsches in de garage hebben.
In de Jol kan je ook riant wonen, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 09:05 schreef Xebber het volgende:
[..]
Heel Lelystad is 1 grote groene wijk, dus da's een loos argument. Maar kijk voor de gein eens achter de AH in de Boswijk. Daar stikt 't van de drugsdealers. Ook de oudere gedeeltes van de Kamp en de Griend staan niet zo heel hoog aangeschreven, ongeveer vergelijkbaar met de Jol.
De Wold is een jaar of wat geleden opgeknapt, maar ook dat is nog steeds klein Marokko. Het deel van de Griend tegenover het oude politiebureau achter die gele huizen langs de Geldersedreef richting Dronten is wel netjes, evenals de Horst en de Zoom. Die Porsches, Corvettes en Ferrari's zijn waarschijnlijk van iemand in de Zoom. Dat is inderdaad een halve villawijk.
Voor zover ik weet bestaat er geen Boomgaard.quote:Op woensdag 1 september 2010 04:06 schreef Xebber het volgende:
Ik snap niet precies wat je bedoelt, klaasdj, maar de 'oude' wijken die erg netjes zijn, zijn onder andere de Rozengaard, Boeier, Horst, Bongerd, Galjoen en de Gondel. Het Karveel schaar ik daar ook bij, evenals het koopgedeelte van de Schoener. Nette woningen, nette tuinen, veel gemeentegroen, en bos/water/park op loopafstand.
Wijken als de Jol, Waterwijk, Zuiderzeewijk en het overgrote deel van de Boswijk staan gewoon veel minder hoog aangeschreven in Lelystad. Verouderde woningen, vervallen tuinen, veel allochtonen, in vergelijking veel criminaliteit, etcetera.
Dat jij met 2 minuten lopen in het bos bent, lijkt me d'r op duiden dat je in de Rozengaard woont. Broer van mij woont daar ook, en dat is een erg nette wijk.
Overigens behoort de Rozengaard niet tot de Boswijk, om weer even terug te komen daarop. De Boswijk bestaat uit de Griend, Kamp, Zoom, Horst en Wold.
Edit: Blijkbaar is het veranderd. Archipel, Rozengaard en Boomgaard behoren wél tot de Boswijk. Was vroeger anders. Ben hier in Lelystad (toen heette 't nog de 'Zuidelijke Ijsselmeerpolders', staat ook zo in mijn paspoort) geboren in december 1979 (woon hier dus al bijna 31 jaar), en toen was dat nog niet zo.
![]()
M'n ouders wonen er al wel 10 jaar... Griend is ook niet heel erg fijn om dat je ingesloten zit tussen kamp en de dreef. Maar ik kan me voorstellen dat je het gebied rond de AH niet zo prettig wonen vindt.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:06 schreef Xebber het volgende:
Beukenhof bedoel ik uiteraard, 't was nog vroeg.
Meningen verschillen. Ik vind zelf de Kamp en de Wold net zo pauperig als de Jol, Atolwijk en de Zuiderzeewijk. Ben in de Boswijk (Griend) opgegroeid, en ik heb 't gewoon nooit op die wijken gehad.
Ik weet niet of jij een jaartje of 10 geleden ook al in Lelystad woonde, maar de Wold was toen écht een totaal verpauperde wijk.
Overigens woon ik tegenwoordig al een jaartje of 10 aan de andere kant van 't spoor.
quote:Ja, dit topic is net zo dood als de stad zelfOp vrijdag 29 oktober 2010 11:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Deed ik ook al, kwam weinig reactie op
quote:Ik vind het zó fijn hier.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, dit topic is net zo dood als de stad zelf
quote:Ik kom uit Eindhoven, dat stukje strand wat ze hier hebben, is altijd nog meer dan daarOp vrijdag 29 oktober 2010 17:42 schreef Spezza19 het volgende:
Ik woon hier ook prima hoor....Ik irriteer mij ook altijd aan mensen die negatief doen over Lelystad enzo... maar ja, moeten ze lekker zelf weten...
Ok, enige nadeel, je woont ver van dingen zoals het strand enzo... maar goed, dat overleef ik ook nog wel
Lelystedelingen zijn gewoon druk met het genieten van de stad en de omgeving dat het reageren in dit topic gewoon niet mogelijk is. Prioriteiten stellen dusquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, dit topic is net zo dood als de stad zelf
De wijken waar je WEL prima kunt vertoeven zijn Landstreken en Landerijen. De andere wijken ben ik niet echt bekend mee. Warande is in aanbouw en ziet er qua tekening leuk uit, of het ook zo word weet ik natuurlijk nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon al 24 jaar in Nijmegen en wil dichter bij Amsterdam wonen. Amsterdam zelf is helaas geen optie vanwege de prijzen aldaar, dus wil ik uitwijken naar Flevoland. Bij Flevoland denk ik direct aan Lelystad en Almere.
Als ik de woningen op funda.nl bekijk, dan zie ik veel meer aanbod in Lelystad dan in Almere. Probeert iedereen uit Lelystad te vertrekken, of lijkt het alleen maar zo? De woningen beide steden zijn goed betaalbaar, maar in Lelystad krijg je meer waar voor je geld.
In welke wijken zou ik overigens NIET moeten gaan wonen? Ondanks dat mijn ouders van Turkse komaf zijn (ik ben in Nijmegen geboren en getogen, ik spreek zeer slecht Turks) zoek ik toch een wijk waar niet veel allochtonen wonen en waar het rustig is.
Je garage of Lelystad?quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:10 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 is vandaag lekker bezig geweest in z'n garage en huisje... langzaam aan wordt het wel mooi hier
quote:Omvang: ca. 31.500 m2
Het project omvat de nieuwbouw van drie blokken met woningen, winkels, horeca en uitgaansgelegenheden als revitalisatie van het huidige winkelcentrum.
Naast de woontoren van 11 verdiepingen komen er woningen van 4 en 5 verdiepingen in lintbebouwing, die gesitueerd zijn boven twee commerciële lagen van horeca en winkels.
Tevens worden er ook 4 bioscoopzalen gerealiseerd. Een van de bioscoopzalen wordt als kelder half in de grond uitgevoerd.
quote:KAW architecten en adviseurs heeft in opdracht van de gemeente Lelystad een masterplan opgesteld voor het Lelycentre. Het is een structuurplan voor een (her)- nieuw(d) stadshart. Het plan biedt een flexibel raamwerk voor nieuwe ontwik- kelingen, zowel op korte als lange termijn.
centrumontwikkeling
Het Lelycentre is het oorspronkelijke centrum van Lelystad. De eerste plannen omvatten een koopcentrum, kantoren en een park. In de loop der jaren is het Lelycentre, zonder een duidelijk onderliggend plan, volgebouwd met woningen, zorgvoorzieningen en kantoren.
Dit heeft geleid tot een onsamenhangend geheel, met leegstaande kantoren en een verpauperde openbare ruimte tot gevolg.
masterplan Lelycentre
Het masterplan brengt daar verandering in. Het masterplan Lelycentre zorgt voor een flexibel raamwerk waarbinnen ontwikkelingen op korte en lange termijn kunnen plaatsvinden. Het voorziet in programmatische en ruimtelijke kaders die moeten bijdragen bij de transformatie tot een goed wijkcentrum.
De gemeente ïnitieerde het masterplan om de herontwikkeling van het Lelycentre aan te zwengelen. Deze herontwikkeling moet worden opgepakt door private partijen. Deze hebben inmiddels mede op basis van het masterplan vastgoed verworven in het gebied en werken aan de uitwerking van deelplannen.
Projectteam: Bonne vd Kooij, Ivar Diekerhof, Reimar von Meding, Candice de Rooij
Binnenkort 4.quote:Op zondag 5 december 2010 04:17 schreef Shalimar het volgende:
Maar het station is toch wel belachelijk, hoofdstad en dan 2 sporen![]()
Met de komst van de Hanzelijn wordt dat ook aangepakt. Die twee sporen kwam doordat het een eindstation is. Dan heb je ook weinig aan 6 sporen. Het rangeer terrein ligt hier helemaal buiten de stad. Normaliter zie je dat ook vaak midden in de stad, wat zorgt voor een groteske aanblik van het stationsterrein.quote:Op zondag 5 december 2010 04:17 schreef Shalimar het volgende:
Maar het station is toch wel belachelijk, hoofdstad en dan 2 sporen![]()
quote:Sporenverdubbeling
De verbouwing van het station begint al in april 2008. Met de aanleg van de spoorlijn wordt het aantal sporen verdubbeld: van twee naar vier. De demontabele overkapping wordt tot over het fietspad aan de westzijde van het station getrokken. Dat fietspad is stevig gefundeerd, het is sterk genoeg om een trein te dragen - en dat gaat dan ook gebeuren.
Het verhoogde fietspad wordt het meest westelijke spoor. Daarnaast komt een perron te liggen van 340 meter lang en dan het tweede nieuwe spoor. Ook de stationshal wordt grondig verbouwd. Kortom, station Lelystad-Centrum wordt een stuk groter, maar verandert niet van karakter
Bronquote:Nieuwbouw Waag zeker jaar vertraagd 06-12-2010
De sloop en nieuwbouw van winkelcentrum De Waag in Lelystad loopt minstens een jaar vertraging op. Dat bevestigt wethouder Fackeldey.
Door de recessie zijn investeerders op dit moment terughoudend om deel te nemen aan het project. Op de plek van de huidige Waag en naast de Agora moeten nieuwe winkels, horeca, woningen en een bioscoop komen.
Uiterlijk over een jaar willen de gemeente en de projectontwikkelaar besluiten of de nieuwbouw doorgaat.
Trouw.nlquote:Lelystad had koudste nacht
(Novum) - Het was de afgelopen dagen op een aantal plaatsen erg koud. Lelystad spande de kroon. Daar wees de thermometer maandag rond middernacht -16,9 graden aan. Volgens het KNMI is dat voorlopig de laagste temperatuur van deze winter.
Herwijnen noteerde -16,3 graden. Het weerinstituut noemt het 'opmerkelijk dat het hier midden op de dag in de mist 11 graden vroor. De komende nacht ligt de gemiddelde minimumtemperatuur op -6, maar overdag stijgt het kwik weer tot boven het vriespunt.
Komende nacht bestaat vooral in Limburg en het oosten van Brabant kans op ijzel, waardoor het lokaal zeer glad kan worden. Woensdag kan het op meer plaatsen ook weer sneeuwen. Het KNMI waarschuwt weggebruikers in het hele land nog altijd voor gladheid.
Een groot deel van het land kan rekenen op een witte kerst, zo meldde KNMI-weerman Harry Geurts eerder dinsdag. Hoewel de sneeuw door het kwakkelweer, het gestrooi en het verkeer wel vaak bruin zal kleuren.
De meeste sneeuw ligt nog steeds in Zeeland, zo'n vijftien tot twintig centimeter. Wilhelminadorp meldde dinsdagochtend 26 centimeter, Wijk aan zee 25 en Zandvoort 21. In de rest van het land ligt op veel plaatsen tien tot vijftien centimeter. In het noorden ligt relateif weinig en is het op sommige plekken zelfs nog groen.
Bron: Cobouwquote:LELYSTAD - Ten zuiden van Lelystad ligt, overwoekerd door de natuur en beklad met graffiti, Nederlands enige spookstation. Op station Lelystad Zuid is nog nooit een trein gestopt om passagiers op te pikken. En dat zal volgens de NS ook nooit gebeuren.
Terwijl de identieke stations Almere Muziekwijk en Almere Buiten (ontwerp: architect P.A.M. Kilsdonk) op 30 mei 1987 gewoon opengingen als onderdeel van de Flevolijn (Weesp-Almere-Lelystad), moest station Lelystad Zuid 'even' wachten. Lelystad was een groeigemeente, een nieuwe, moderne stad op nieuw gewonnen land. Die zou razendsnel groeien, wilde het vooruitgangsgeloof. Was het zuidelijk stadsdeel af, dan kon het station snel open. Maar de ontwikkeling van Lelystad ging veel trager dan gedacht. Het nooit voltooide station ligt een kleine kwart eeuw later nog steeds een eind buiten de stad. Bovenop de spoordijk doemt het silhouet dreigend op. Zware betonconstructies van perrons, brede trappen en 'luie opgangen' voor rolstoelgebruikers liggen er ongebruikt bij. De traptorens die in de lucht priemen hebben uitsparingen voor het NS-logo en de stationsklok, maar die zijn er nooit in gemonteerd. Ook de perronkappen en het tegelwerk ontbreken. Het station ligt er doods en verlaten bij.
Recentelijk startte de gemeente Lelystad dan toch eindelijk met de ontwikkeling van een nieuwe wijk: de Warande. Het is de bedoeling dat hier uiteindelijk zo'n 8500 woningen verrijzen, met 2000 vrije kavels. De eerste drijvende woningen staan ook op stapel in het gebied. Reden genoeg voor de NS om eindelijk de troosteloze betonmassa af te bouwen? Bepaald niet. "In 25 jaar zijn we tot heel andere inzichten gekomen over waar je een station moet bouwen", zegt woordvoerder Joost Ravoo van de NS. "En dat is niet op deze plek, maar een stuk zuidelijker. Hier gaan we niet verder." Een eventueel nieuw station moet een strategischer ligging krijgen ten opzichte van de snelweg A6 en luchthaven Lelystad. Daarbij wacht de NS ook de gesprekken af binnen de Ontwikkeling Maatschappij Airport Lelystad Almere. Die wil nabij het vliegveld een groot bedrijvenpark bouwen, goed voor tienduizend nieuwe arbeidsplaatsen. Aangezien het langetermijnontwikkelingen betreffen, verwacht de NS niet voor 2025 een nieuw treinstation te hebben aan de zuidrand van Lelystad. De optimistische prognoses die in 1988 leidden tot vroegtijdige bouw van Lelystad Zuid zouden in het huidige 'verzakelijkte' spoorbedrijf nooit voldoende reden zijn om te gaan bouwen. Ravoo: "Als er geen zicht is op ten minste duizend in- en uitstappers per dag en een rendabele exploitatie binnen vijf jaar, beginnen we er niet meer aan."
Bronquote:Lelystad krijgt bijzonder ‘Belevenissenbos’
16-03-2011
Op zaterdag 19 maart geeft Anne Bliek, gedeputeerde in Flevoland, het startsein voor de aanleg van het Belevenissenbos in Lelystad. Het Belevenissenbos is een samenwerking van Staatsbosbeheer en Scouting Lelystad.
Doel van het belevenissenbos is kinderen te laten spelen in een natuurlijke omgeving die hen uitdaagt. Het belevenissenbos gaat bestaan uit maar liefst 25 hectare bos, water en weide. Kinderen van 6 tot 16 jaar zijn hier lekker buiten en maken spelenderwijs kennis met de Flevolandse geschiedenis en natuur.
Zand en water
Bijzonder in het ontwerp van het Belevenissenbos is het systeem van waterlopen van ongeveer twee kilometer (zie afbeelding). Het water wordt minimaal 3 meter breed, met kreken, eilanden en schiereilanden. Een deel van de waterlopen valt s zomers gedeeltelijk droog. Kinderen die niet bang zijn om vies te worden kunnen zich hier helemaal uitleven.
Bos, water en paarden
Het Belevenissenbos bestaat uit vier gebieden, elk met een eigen sfeer en speciale uitdagingen. In de Woudstroom slingert het water als een smalle beek door een dicht bos. In het Stromenland vertakt de waterstroom zich. Het is een heel aantrekkelijk bos om te klauteren en te klimmen. Het water slingert verder richting Meander met ruime bochten en een open landschap. Hier maken kinderen spelenderwijs kennis met de geschiedenis van Flevoland. Tenslotte is daar nog de Paardenvallei. Kinderen kunnen hier tussen de paarden op safari.
Het bos biedt zelf tal van speelvoorzieningen, zowel natuurlijk als door de mens gemaakt. Oudere kinderen worden uitgedaagd met een stoere hindernisbaan van zon 250 meter in het noordelijk deel. Het Belevenissenbos is prima te combineren met een bezoekje aan andere Lelystadse attracties zoals Batavia Stad. Het bos is zowel met de auto bereikbaar als per fiets vanuit het centrum van Lelystad.
Aanleg en financiering
Staatsbosbeheer en Stichting Scouting Lelystad (Ascanengroep) zijn initiatiefnemers van het Belevenissenbos. De aanleg kost in totaal ca. ¤ 390.000. Naast Staatsbosbeheer en de scouting dragen ook de gemeente Lelystad, provincie Flevoland, Waterschap Zuiderzeeland en LEADER daaraan bij.
Daarnaast werken organisaties als Flevodrome, Sportbedrijf Lelystad, het IVN en het Nieuwlanderfgoedcentrum op hun eigen wijze mee aan de realisatie van het bos.
Het Belevenissenbos moet over een jaar klaar zijn. De officiële opening staat gepland in mei 2012. Toekomstige gebruikers hebben zich al gemeld; scholen, naschoolse opvang, IVN, outdoorbedrijven en scoutinggroepen.
Het gebied is vrij toegankelijk. Ook gezinnen en kinderpartijtjes zijn straks van harte welkom, buiten in het Belevenissenbos.
Startsein
Tijdens het startsein laat Scoutinggroep Ascanen zien wat je in zon bos allemaal kan doen door zelf een speel- en klimbos te maken bij hun clubgebouw in het Zuigerplasbos aan het eind van de Veldweg. Van 13 tot 16 uur kunnen kinderen hier dan ook alvast komen klimmen en klauteren.
Bronquote:Lelystad moet basis commerciële ruimtereizen worden
Uitgegeven: 8 april 2011 20:40
AMSTERDAM - In Lelystad komt waarschijnlijk de eerste Europese basis voor commerciële ruimtevluchten.
Dat heeft de International Space Transport Association (ISTA) vrijdag in het Aviodome in Lelystad bekendgemaakt tijdens de viering van de vijftigste verjaardag van de eerste bemande ruimtevlucht door Joeri Gagarin.
Over zes maanden moeten de resultaten binnen zijn van onderzoeken naar de haalbaarheid van het plan en naar de gevolgen voor de lokale economie en het milieu.
De eerste vluchten moeten vanaf 2015 plaatsvinden. De basis richt zich vooral op toerisme.
Vanuit de VS en vanaf Curaçao vinden al toeristische ruimtevluchten plaats. Dat gebeurt met kleine, straaljagerachtige vliegtuigen. Voor zo'n reis moet ongeveer tweehonderdduizend dollar neergeteld worden. Over de prijzen van vluchten vanuit Nederland is nog niets bekendgemaakt.
Die heb ik in mijn achtertuin, dan hoef ik niet zo ver te lopenquote:Op zaterdag 9 april 2011 01:18 schreef SiGNe het volgende:
Waarom een vijver als je het hele ijsselmeer tot je beschikking hebt?
Ik gok trouwens dat dat project al failliet is voordat er ook maar 1 vliegtuig de stratosfeer heeft aangeraakt.
Het is veel voordeliger om rond de evenaar te zitten, scheelt brandstof.
quote:Lelystad zeer gastvrij en winnaar BNN-award
LELYSTAD - Lelystad heeft de gouden BNN-award gewonnen omdat de inwoners als zeer gastvrij te boek staan. De award, verbonden aan het televisieprogramma 'Nu we er toch zijn op vakantie, is dinsdagavond uitgereikt aan wethouder Jop Fackeldey. De prijs sluit mooi aan bij de kernwaarden van Lelystad, namelijk gastvrij, trots en verrassend, zo geeft de gemeente aan. Het team van BNN heeft vrijdag 13, zaterdag 14 en zondag 15 mei de opnames al gemaakt.
De meeste inwoners hebben het team van BNN hun gastvrijheid getoond door hen te voorzien van eten, drinken en een slaapplaats.
Diverse wijken kwamen in beeld en de bewoners hebben hun gastvrijheid zeer zeker getoond door ook hun persoonlijke verhalen te vertellen aan de programmamakers. Onder de bezochte huizen zat het huis van de ambassadeur van Lelystad, Aron Winter. Ook het Aviodrome werd bezocht. De beelden die werden getoond vanuit het vliegtuig gaven een schitterend uitzicht van Lelystad vanuit de lucht. Wethouder Jop Fackeldey is trots op deze gouden award en is blij dat Lelystad dankzij dit programma weer heeft kunnen tonen hoe gastvrij, mooi en verrassend Lelystad is om te wonen.
Hoe hard faalt dit danquote:
Zeker niet in de waterwijk geweestquote:Op zondag 3 juli 2011 18:46 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoe hard faalt dit dan
Niets van te merken op straat enzo.
Verschrikkelijke stad, ik ben echt blij dat ik verhuis over 2 maanden
Ze zitten nog aan de verkeerde kant van het spoor te gravenquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 19:48 schreef Mickeys het volgende:
Zoals het er nu naar uit ziet hebben we hier vanaf 3 november eindelijk Glasvezel. Hoop dat er meer wijken gaan volgen. Dat hele UPC gebeuren ben ik wel een beetje zat met dat knijpen op de lijn en digitale tv wat niet digitaal is. sjugt
Idd Xebber.... Wel aangesloten in huis, nu nog het kastje krijgen... we wachten nog maar even rustig af, Maarre, wonen we bij elkaar in de straat dan?quote:Op zondag 30 oktober 2011 12:15 schreef Xebber het volgende:
Kennemerland wordt op dit moment aangelegd.
Deze reactie niet gezien.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:45 schreef Mickeys het volgende:
idd Xeb
[..]
Idd Xebber.... Wel aangesloten in huis, nu nog het kastje krijgen... we wachten nog maar even rustig af, Maarre, wonen we bij elkaar in de straat dan?
Ik woon er inmiddels niet meer, helaas.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:57 schreef Xebber het volgende:
[..]
Deze reactie niet gezien.
Nee, maar mijn ex woont wel aan de Kennemerland. Ikzelf woon in de Schoener, en dat is de reden dat ik dit topic weer even omhoog kick.
Iemand die weet hoe dit in zijn werk gaat? Ik wil graag glasvezel, moet je dan nu al een pre-abonnement afsluiten (om die 30% te halen)?
ik snap dat gezeik over Lelystad eerlijk niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:49 schreef Spezza19 het volgende:
Waren die er vandaag? Zullen wel gedacht hebben; wat een plebs
Ik woon er. En kan bevestigen dat er gewoon een hoop plebs woont. Je kan er wel heerlijk wonen in de juiste buurtquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik snap dat gezeik over Lelystad eerlijk niet.
Is een soort van hardnekkige nawee van vroeger toen het nog een zandvlakte was ofzo...
De mensen hier zijn niet anders dan ergens anders en met de stad zelf is niets mis. Alleen het centrum is niks, maar zo zijn er ook wel meer steden/dorpen waar geen zak te doen is en daar hoor je niemand over.
Ik woon er ook. Al 33 jaar. Sterker nog: Ik ben op Lelystadse grond geboren terwijl 't nog niet eens Lelystad genoemd werd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik woon er. En kan bevestigen dat er gewoon een hoop plebs woont. Je kan er wel heerlijk wonen in de juiste buurt
ik woon er ook en ik vind het gezeik. Er woont hier niet meer of minder plebs dan in een willekeurige andere stad. En ik heb 30 jaar in Eindhoven gewoond, dus ik hdb vergelijkingsmateriaal.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik woon er. En kan bevestigen dat er gewoon een hoop plebs woont. Je kan er wel heerlijk wonen in de juiste buurt
Moest ook flink trappenquote:Op donderdag 27 februari 2014 10:34 schreef Xebber het volgende:
Een formidabele schop naar boven.
Meer mensen zonder water?
Tjalk/Botter is wel ok in die prijsklasse. Rustige wijk. Alles op loop/fiets afstand. En gaat binnenkort op de schop vanuit de gemeente.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:59 schreef dud0r het volgende:
Extreme schop.
Ben aan het rondkijken voor een huis en zie dat er in Lelystad redelijk veel te koop staat.
Budget ligt rond de 130k.
Welke wijken zijn aan en welke zijn af te raden om te gaan kijken?
Moet wel kindvriendelijk zijn, kan die kleine van mij over een paar jaar gewoon buiten spelen.
Noord-Oostquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:07 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tjalk/Botter is wel ok in die prijsklasse. Rustige wijk. Alles op loop/fiets afstand. En gaat binnenkort op de schop vanuit de gemeente.
Noord Lelystad zou ik een beetje mijden.
Klopt. Maar dat zit niet in zijn prijsklasse.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:11 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Noord-Oost
Noord-West is niks mis mee.
Atolwijk zou ik mijden als de pest als ik een gezin had. Toevallig wel waar mijn nieuwe appartement staat, maar goedquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:59 schreef dud0r het volgende:
Extreme schop.
Ben aan het rondkijken voor een huis en zie dat er in Lelystad redelijk veel te koop staat.
Budget ligt rond de 130k.
Welke wijken zijn aan en welke zijn af te raden om te gaan kijken?
Moet wel kindvriendelijk zijn, kan die kleine van mij over een paar jaar gewoon buiten spelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |