quote:Ja, dit topic is net zo dood als de stad zelfOp vrijdag 29 oktober 2010 11:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Deed ik ook al, kwam weinig reactie op
quote:Ik vind het zó fijn hier.Op vrijdag 29 oktober 2010 11:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, dit topic is net zo dood als de stad zelf
quote:Ik kom uit Eindhoven, dat stukje strand wat ze hier hebben, is altijd nog meer dan daarOp vrijdag 29 oktober 2010 17:42 schreef Spezza19 het volgende:
Ik woon hier ook prima hoor....Ik irriteer mij ook altijd aan mensen die negatief doen over Lelystad enzo... maar ja, moeten ze lekker zelf weten...
Ok, enige nadeel, je woont ver van dingen zoals het strand enzo... maar goed, dat overleef ik ook nog wel
Lelystedelingen zijn gewoon druk met het genieten van de stad en de omgeving dat het reageren in dit topic gewoon niet mogelijk is. Prioriteiten stellen dusquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 11:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, dit topic is net zo dood als de stad zelf
De wijken waar je WEL prima kunt vertoeven zijn Landstreken en Landerijen. De andere wijken ben ik niet echt bekend mee. Warande is in aanbouw en ziet er qua tekening leuk uit, of het ook zo word weet ik natuurlijk nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 08:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik woon al 24 jaar in Nijmegen en wil dichter bij Amsterdam wonen. Amsterdam zelf is helaas geen optie vanwege de prijzen aldaar, dus wil ik uitwijken naar Flevoland. Bij Flevoland denk ik direct aan Lelystad en Almere.
Als ik de woningen op funda.nl bekijk, dan zie ik veel meer aanbod in Lelystad dan in Almere. Probeert iedereen uit Lelystad te vertrekken, of lijkt het alleen maar zo? De woningen beide steden zijn goed betaalbaar, maar in Lelystad krijg je meer waar voor je geld.
In welke wijken zou ik overigens NIET moeten gaan wonen? Ondanks dat mijn ouders van Turkse komaf zijn (ik ben in Nijmegen geboren en getogen, ik spreek zeer slecht Turks) zoek ik toch een wijk waar niet veel allochtonen wonen en waar het rustig is.
Je garage of Lelystad?quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:10 schreef Spezza19 het volgende:
* Spezza19 is vandaag lekker bezig geweest in z'n garage en huisje... langzaam aan wordt het wel mooi hier
quote:Omvang: ca. 31.500 m2
Het project omvat de nieuwbouw van drie blokken met woningen, winkels, horeca en uitgaansgelegenheden als revitalisatie van het huidige winkelcentrum.
Naast de woontoren van 11 verdiepingen komen er woningen van 4 en 5 verdiepingen in lintbebouwing, die gesitueerd zijn boven twee commerciële lagen van horeca en winkels.
Tevens worden er ook 4 bioscoopzalen gerealiseerd. Een van de bioscoopzalen wordt als kelder half in de grond uitgevoerd.
quote:KAW architecten en adviseurs heeft in opdracht van de gemeente Lelystad een masterplan opgesteld voor het Lelycentre. Het is een structuurplan voor een (her)- nieuw(d) stadshart. Het plan biedt een flexibel raamwerk voor nieuwe ontwik- kelingen, zowel op korte als lange termijn.
centrumontwikkeling
Het Lelycentre is het oorspronkelijke centrum van Lelystad. De eerste plannen omvatten een koopcentrum, kantoren en een park. In de loop der jaren is het Lelycentre, zonder een duidelijk onderliggend plan, volgebouwd met woningen, zorgvoorzieningen en kantoren.
Dit heeft geleid tot een onsamenhangend geheel, met leegstaande kantoren en een verpauperde openbare ruimte tot gevolg.
masterplan Lelycentre
Het masterplan brengt daar verandering in. Het masterplan Lelycentre zorgt voor een flexibel raamwerk waarbinnen ontwikkelingen op korte en lange termijn kunnen plaatsvinden. Het voorziet in programmatische en ruimtelijke kaders die moeten bijdragen bij de transformatie tot een goed wijkcentrum.
De gemeente ïnitieerde het masterplan om de herontwikkeling van het Lelycentre aan te zwengelen. Deze herontwikkeling moet worden opgepakt door private partijen. Deze hebben inmiddels mede op basis van het masterplan vastgoed verworven in het gebied en werken aan de uitwerking van deelplannen.
Projectteam: Bonne vd Kooij, Ivar Diekerhof, Reimar von Meding, Candice de Rooij
Binnenkort 4.quote:Op zondag 5 december 2010 04:17 schreef Shalimar het volgende:
Maar het station is toch wel belachelijk, hoofdstad en dan 2 sporen![]()
Met de komst van de Hanzelijn wordt dat ook aangepakt. Die twee sporen kwam doordat het een eindstation is. Dan heb je ook weinig aan 6 sporen. Het rangeer terrein ligt hier helemaal buiten de stad. Normaliter zie je dat ook vaak midden in de stad, wat zorgt voor een groteske aanblik van het stationsterrein.quote:Op zondag 5 december 2010 04:17 schreef Shalimar het volgende:
Maar het station is toch wel belachelijk, hoofdstad en dan 2 sporen![]()
quote:Sporenverdubbeling
De verbouwing van het station begint al in april 2008. Met de aanleg van de spoorlijn wordt het aantal sporen verdubbeld: van twee naar vier. De demontabele overkapping wordt tot over het fietspad aan de westzijde van het station getrokken. Dat fietspad is stevig gefundeerd, het is sterk genoeg om een trein te dragen - en dat gaat dan ook gebeuren.
Het verhoogde fietspad wordt het meest westelijke spoor. Daarnaast komt een perron te liggen van 340 meter lang en dan het tweede nieuwe spoor. Ook de stationshal wordt grondig verbouwd. Kortom, station Lelystad-Centrum wordt een stuk groter, maar verandert niet van karakter
Bronquote:Nieuwbouw Waag zeker jaar vertraagd 06-12-2010
De sloop en nieuwbouw van winkelcentrum De Waag in Lelystad loopt minstens een jaar vertraging op. Dat bevestigt wethouder Fackeldey.
Door de recessie zijn investeerders op dit moment terughoudend om deel te nemen aan het project. Op de plek van de huidige Waag en naast de Agora moeten nieuwe winkels, horeca, woningen en een bioscoop komen.
Uiterlijk over een jaar willen de gemeente en de projectontwikkelaar besluiten of de nieuwbouw doorgaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |