Als ze 3 weken in haar eentje met windstilte midden op de oceaan dobbert, dat lijkt jou een wenselijke situatie voor een kind van 13? Zou je een kind van 13 ook 3 weken alleen in een tentje in de rimboe laten zitten?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Alleen? Heeft ze voor 2 jaar eten mee? Ik denk dat ze genoeg communiceert, wereldwijd, in meerdere talen. Als je daar niet sociaal vaardig en communicatief van wordt.
[..]
Ik geloof niet dat ze 2 jaar alleen is.
De communicatieve gesprekken en relaties die je aangaat met mensen in je thuis stad/dorp lijken me anders dan elke week een andere wildvreemde in oegoeboegoe land. Maar als jij het op één lijn wilt trekken dan zal ik me er bij neer leggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Alleen? Heeft ze voor 2 jaar eten mee? Ik denk dat ze genoeg communiceert, wereldwijd, in meerdere talen. Als je daar niet sociaal vaardig en communicatief van wordt.
[..]
Ik geloof niet dat ze 2 jaar alleen is.
Ik zou me maar rap steriliseren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jahoor, prima. Dan krijgt het kind direct door dat je moet communiceren om te overleven.
Ze zal daar vast wel mee om kunnen gaan. Ik ben geen zeiler, dus heb ik er geen antwoord op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:26 schreef Shitney het volgende:
[..]
Als ze 3 weken in haar eentje met windstilte midden op de oceaan dobbert, dat lijkt jou een wenselijke situatie voor een kind van 13? Zou je een kind van 13 ook 3 weken alleen in een tentje in de rimboe laten zitten?
Dat zijn dan ook complete losers zonder enig karakter.quote:De meeste volwassenen kunnen totale eenzaamheid al niet eens aan.
Ik dus ook, vandaar dat ik het vroeg. Die moeder is nergens en ik las eerder ergens dat ze het er niet mee eens zou zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
![]()
Ben dan wel benieuwd naar de mening van moederlief.
Sommige kinderen wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:26 schreef Shitney het volgende:
Als ze 3 weken in haar eentje met windstilte midden op de oceaan dobbert, dat lijkt jou een wenselijke situatie voor een kind van 13? Zou je een kind van 13 ook 3 weken alleen in een tentje in de rimboe laten zitten?
De meeste volwassenen kunnen totale eenzaamheid al niet eens aan.
Hey, het is toch niet mijn kind? Waarom zou ik iemand anders' kind zoiets als dit verbieden?quote:
Aaah en vrouwmens moet haar klep maar houden in deze? Typisch..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:28 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik dus ook, vandaar dat ik het vroeg. Die moeder is nergens en ik las eerder ergens dat ze het er niet mee eens zou zijn.
"Hello, Guppy here on channel 12"quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De communicatieve gesprekken en relaties die je aangaat met mensen in je thuis stad/dorp lijken me anders dan elke week een andere wildvreemde in oegoeboegoe land. Maar als jij het op één lijn wilt trekken dan zal ik me er bij neer leggen.
Dat is onzin, het is wetenschappelijk bewezen dat eenzaamheid erg veel met je doet. Ervaren, volwassen solo zeilers geven aan dat ze van windstilte zo gek kunnen worden dat ze zelfmoord wilden plegen, en eenzame opsluiting bijvoorbeeld is niet voor niks een zwaardere straf dan "gewoon" gevangenis straf.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ze zal daar vast wel mee om kunnen gaan. Ik ben geen zeiler, dus heb ik er geen antwoord op.
[..]
Dat zijn dan ook complete losers zonder enig karakter.
Interessante telefoonsex midden op zee, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
"Hello, Guppy here on channel 12"
"Hi Guppy here Orca, read you loud and clear"
*bleepout*
Boeiende conversaties daar op zee hoorTenzij je ineens een spannende sos mag verzenden natuurlijk
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
"Hello, Guppy here on channel 12"
"Hi Guppy here Orca, read you loud and clear"
*bleepout*
Boeiende conversaties daar op zee hoorTenzij je ineens een spannende sos mag verzenden natuurlijk
Ze neemt een gameboy mee en een hele verzameling pokémon strips. Ze komt er wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
[..]
Maar dit wonderkind doorstaat dat uiteraard fluitend.
Als jij denkt dat je kinderen van 13 best twee jaar in hun eentje in een tent in de woestijn kunt achterlaten, zou ik niet aan kinderen beginnen als ik jou was. En waarom zou je het andermans kinderen verbieden? Misschien omdat je vindt dat geen enkel kind op die manier getraumatiseerd en beschadigd zou moeten worden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hey, het is toch niet mijn kind? Waarom zou ik iemand anders' kind zoiets als dit verbieden?
Een gevangenis is zo erg omdat het de vrijheid van het gaan en staan ontneemt. Dat is pas erg als het individu buiten de gevangenis wél kan gaan en staan waar het wilt. Echter, door het kind binnen dit land op te willen sluiten, is het wel erg ironisch dat je juist met een vergelijking met een gevangenis komt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat is onzin, het is wetenschappelijk bewezen dat eenzaamheid erg veel met je doet. Ervaren, volwassen solo zeilers geven aan dat ze van windstilte zo gek kunnen worden dat ze zelfmoord wilden plegen, en eenzame opsluiting bijvoorbeeld is niet voor niks een zwaardere straf dan "gewoon" gevangenis straf.
Ja, die is leuk om mee naar huis te bellenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:31 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Een satelliettelefoon.
Sinds de jaren '50 zijn communicatiemiddelen wel iets ontwikkeld, mocht je dat niet door hebben.
Jij wilt per se dat ze faalt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
Ja echt hé, alsof je met zo'n telefoon wel boeiende communicatie hebtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, die is leuk om mee naar huis te bellen
Trauma? Waarom? Als ze niet meer wil, mag ze toch ook vast wel terug?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:32 schreef Shitney het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je kinderen van 13 best twee jaar in hun eentje in een tent in de woestijn kunt achterlaten, zou ik niet aan kinderen beginnen als ik jou was. En waarom zou je het andermans kinderen verbieden? Misschien omdat je vindt dat geen enkel kind op die manier getraumatiseerd en beschadigd zou moeten worden?
Nou, die heeft het destijds blijkbaar goed gevonden dat haar ene dochter bij de vader wou blijven en niet mijlen bij de zee vandaan wou levenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
![]()
Ben dan wel benieuwd naar de mening van moederlief.
Waar denk je dat je met windstilte op de Atlantische Oceaan heen kunt, dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een gevangenis is zo erg omdat het de vrijheid van het gaan en staan ontneemt. Dat is pas erg als het individu buiten de gevangenis wél kan gaan en staan waar het wilt. Echter, door het kind binnen dit land op te willen sluiten, is het wel erg ironisch dat je juist met een vergelijking met een gevangenis komt.
Nou.... toch wel erg belangrijk om dagelijks je positie door te geven, de toestand van het schip, de eigen gezondheid, de weersomstandigheden etc etc etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja echt hé, alsof je met zo'n telefoon wel boeiende communicatie hebt..
"Hey pap! ik ben weer 2km verder dan een half uur geleden, daar ook nog alles goed op de binnenvaart?.."
Dus moet ze het ook automatisch maar goed vinden dat ze de hele wereld afzwerft? Want immers, het was haar keuze bij papa te gaan wonen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, die heeft het destijds blijkbaar goed gevonden dat haar ene dochter bij de vader wou blijven en niet mijlen bij de zee vandaan wou leven
Gooi er via die satelliettelefoon MSN tegenaan en je hebt zo ongeveer de complete opvoeding van kinderen in Nederland nagebootst. Alsof kinderen hier in Nederland op straat nog communiceren. Communicerende jongeren op straat heten tegenwoordig 'hangjongeren'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja echt hé, alsof je met zo'n telefoon wel boeiende communicatie hebt..
"Hey pap! ik ben weer 2km verder dan een half uur geleden, daar ook nog alles goed op de binnenvaart?.."
Ja maar dat is toch niet in de verste verte te vergelijken met de gesprekken en het sociale contact die je hebt met vriendjes en vriendinnetjes op school.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou.... toch wel erg belangrijk om dagelijks je positie door te geven, de toestand van het schip, de eigen gezondheid, de weersomstandigheden etc etc etc.
Daar kun je werkelijk krankzinnig van worden! Over het gevoel van opsluiting gesprokenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Shitney het volgende:
[..]
Waar denk je dat je met windstilte op de Atlantische Oceaan heen kunt, dan?
Nee, dat zou ik vreselijk vinden. En dan hoop ik dat haar beide ouders strafrechtelijk vervolgd worden wegens mishandeling tot de dood erop volgt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij wilt per se dat ze faalt.
En dan doen alsof je uit menselijk oogpunt tot dit standpunt bent gekomen.Het enige waar jij op uit bent, is de bevestiging van "wat jij al zo lang hebt gezegd".
Als zij omkomt op zee, kan jij een grinnik niet onderdrukken. Ik vermoed slechtheid in je karakter.
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen zeiler ben. Wat probeer je te zeggen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Shitney het volgende:
[..]
Waar denk je dat je met windstilte op de Atlantische Oceaan heen kunt, dan?
Ik zie je wel continue de wereldwijze man spelen die ageert tegen kleinburgerlijkheid maar zelf kom je ook al jaren niet verder dan fucking fok. Wat loop je nou toch stoer en vrijgevochten te doen man en je frustraties te projecteren op een 13 jarig kind.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat een sneu, belerend stukje tekst!En wat een sneer naar dat 13-jarige kind, dat het immers in haar hoofd heeft gehaald om de regels te tarten die "wij met z'n allen" zouden hebben afgesproken.
Griezelig nivelleringsdenken. Met de groeten van Calvijn en Den Uyl.
Alsof er op school nooit gepraat en met elkaar omgegaan wordt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:36 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Gooi er via die satelliettelefoon MSN tegenaan en je hebt zo ongeveer de complete opvoeding van kinderen in Nederland nagebootst. Alsof kinderen hier in Nederland op straat nog communiceren. Communicerende jongeren op straat heten tegenwoordig 'hangjongeren'.
Jij vermijdt de argumenten maar gewoon voor het gemak, verblind als je bent door je regelhaat...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij wilt per se dat ze faalt.
En dan doen alsof je uit menselijk oogpunt tot dit standpunt bent gekomen.Het enige waar jij op uit bent, is de bevestiging van "wat jij al zo lang hebt gezegd".
Als zij omkomt op zee, kan jij een grinnik niet onderdrukken. Ik vermoed slechtheid in je karakter.
Swetsenegger.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie je wel continue de wereldwijze man spelen die ageert tegen kleinburgerlijkheid maar zelf kom je ook al jaren niet verder dan fucking fok. Wat loop je nou toch stoer en vrijgevochten te doen man en je frustraties te projecteren op een 13 jarig kind.
Ja, vandaar dat ik ook de vergelijking met eenzame opsluiting maakte. Maar nee, opgesloten worden in de maatschappij en lekker naar school gaan is natuurlijk veel schadelijker voor zo'n kind.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar kun je werkelijk krankzinnig van worden! Over het gevoel van opsluiting gesproken
Dat wil ik daar ook helemaal niet mee vergelijken, dat is in praktijk gewoon vaak hoe de conversatie tussen zeilers en thuisfront verloopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch niet in de verste verte te vergelijken met de gesprekken en het sociale contact die je hebt met vriendjes en vriendinnetjes op school.
Ga jij eens gauw je kinderen naar bed brengen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie je wel continue de wereldwijze man spelen die ageert tegen kleinburgerlijkheid maar zelf kom je ook al jaren niet verder dan fucking fok. Wat loop je nou toch stoer en vrijgevochten te doen man en je frustraties te projecteren op een 13 jarig kind.
Kinderen op die leeftijd duiken achter de computer en gaan urenlang gamen .. iets waarvan menige volwassene ook gek zou wordenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat is onzin, het is wetenschappelijk bewezen dat eenzaamheid erg veel met je doet. Ervaren, volwassen solo zeilers geven aan dat ze van windstilte zo gek kunnen worden dat ze zelfmoord wilden plegen, en eenzame opsluiting bijvoorbeeld is niet voor niks een zwaardere straf dan "gewoon" gevangenis straf.
Als je het point of no return op de route hebt behaald, is er geen weg meer terug... dan is er nog enkel vooruitquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Trauma? Waarom? Als ze niet meer wil, mag ze toch ook vast wel terug?
Dat klopt, mijn excuus ik had het anders geïnterpreteerdquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat wil ik daar ook helemaal niet mee vergelijken, dat is in praktijk gewoon vaak hoe de conversatie tussen zeilers en thuisfront verloopt.
Net als dat eerdere kleine voorbeeldje van contact tussen zeelui die elkaar in het zicht krijgen en even bij elkaar aankloppen.
alsof je iemands veiligheid kunt garanderen, voor hetzelfde geld wordt ze over een paar maandan doodgereden op straat. ik vind het bemoeizuchtig van de overheid, aangezien dit geen kindermishandeling is. voor mij gaat het recht om je droom waar te maken boven mijn "recht op veiligheid", door anderen opgelegd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:20 schreef Shitney het volgende:
De tegenstanders - waarvan ik er 1 ben - gaat het dus niet zozeer om Laura Dekker en haar puberale droompje. Het gaat erom dat we met zijn allen hebben afgesproken de zwakeren in de samenleving te beschermen en hen het recht op basis veiligheid te garanderen.
Als Laura Dekker echt zo bovenmatig intelligent was, had ze dat trouwens begrepen.
De oceaan is nogal groot. En als je daar ergens in het midden dobbert en 3 weken windstilte hebt, dan gaat dat bootje helemaal nergens heen. Dan lig je dus moederziel alleen met niets anders dan zee om je heen een paar weken voor je uit te staren. Daarom maakte ik de vergelijking met eenzame opsluiting. Op zee ben je namelijk ook opgesloten, het is niet zo dat je even uit kunt stappen en kunt zeggen "vandaag geen zin, ik ga even lekker de kroeg in, met mensen praten". Dat bedoelde ik. Dat lijkt me zeer onwenselijk voor een kind, als volwassen ervaren mannen al zelfmoord plegen omdat ze daar gek van worden op zee, waarom denk je dan dat een kind dat wel aan zou kunnen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen zeiler ben. Wat probeer je te zeggen?
De enige die ik continue zie sacherijnen en denken datquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ga jij eens gauw je kinderen naar bed brengen!En niet zo chagrijnig!
Wat een dramatiekquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, die heeft het destijds blijkbaar goed gevonden dat haar ene dochter bij de vader wou blijven en niet mijlen bij de zee vandaan wou leven
Die kinderen gaan eerst naar school met leeftijdsgenootjes, hebben allerlei contacten, worden verzorgd door hun ouders, etcetera etcetera...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd duiken achter de computer en gaan urenlang gamen .. iets waarvan menige volwassene ook gek zou worden
Vliegtuigen. Bestaan ook al een tijdje..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je het point of no return op de route hebt behaald, is er geen weg meer terug... dan is er nog enkel vooruit
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
De kinderen liggen al een poosje. De oudste van 5 is net terug van een weekje groot wild jagen.
Als ,als als...het gaat om Laura met een droom ,die in ieder geval de publiciteit heeft gehaald.En dat zal ook z'n reden hebben /en geluk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:23 schreef Shitney het volgende:
[..]
en als het nou eens niet om zeilen zou gaan, maar om het wereldrecord in de Sahara zitten, zou jij het dan ook goed vinden dat een kind van 13 daar twee jaar moederziel alleen zat? Dat lijkt jou gezond voor de ontwikkeling van een kind?
Ah heb je er een mooie gewei op buste aan over gehouden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De enige die ik continue zie sacherijnen en denken dateen argument is ben jij. Maar kom, leg het nog eens uit jij bohémien, hoe je met een glaasje port en een kaasplankje eh zit te fokken en wij allemaal klein burgelijk zijn.
De kinderen liggen al een poosje. De oudste van 5 is net terug van een weekje groot wild jagen.
HAAR eentje. Het is een meisje ja. Of ben je zo'n kortzichtig persoon die denkt dat alleen jongetjes op groot wild kunnen jagen?quote:
Jij ziet dus echt serieus geen enkel probleem in een kind van de wereld afsluiten? Vergeet even dat het zo'n lekker spannende zeilboot is, maar stel je gewoon even praktisch de realiteit voor van duizenden kilometers niks. Dat zou jij serieus geen enkel probleem vinden? Wat nou als dat kind doordraait?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd duiken achter de computer en gaan urenlang gamen .. iets waarvan menige volwassene ook gek zou worden
Die landen verdomd lastig op de pacific.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vliegtuigen. Bestaan ook al een tijdje..
Alleen om de wereldquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hier een aantal deskundigen aan het woord:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1280695.ece
Ach natuurlijk, de heilige publiciteit. Dát is inderdaad het doel van het leven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Als ,als als...het gaat om Laura met een droom ,die in ieder geval de publiciteit heeft gehaald.En dat zal ook z'n reden hebben /en geluk.
Maar geluk en toeval?"alles op z'n plaats vallende puzzelstukjes" heb je ook nodig in het leven
Eigenlijk wel ja. Bohémien of niet, principes moeten er zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAAR eentje. Het is een meisje ja. Of ben je zo'n kortzichtig persoon die denkt dat alleen jongetjes op groot wild kunnen jagen?
Nee, met negers.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja. Bohémien of niet, principes moeten er zijn.
Maar desalniettemin, stoer hoor. Is het waar dat jagers tegenwoordig met mitrailleurs het bos ingaan?
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
En dan heeft ze mooi tijd om huiswerk te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar kun je werkelijk krankzinnig van worden! Over het gevoel van opsluiting gesproken
Maar luchthavens zijn er maar weinig op zeequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Vliegtuigen. Bestaan ook al een tijdje..
Tussen regels doorlezen is soms lastig voor sommigen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:49 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ach natuurlijk, de heilige publiciteit. Dát is inderdaad het doel van het leven.
Als je nu naar SBS belt en vertelt dat je het wereldrecord gangbangen gaat verbeteren ben je morgen ook op tv hoor, daar heb je niet zoveel geluk voor nodig.
wat nou als dat kind door draait omdat ze gedwongen wordt iedere dag met leeghoofden de schoolbank te delen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:46 schreef Shitney het volgende:
[..]
Jij ziet dus echt serieus geen enkel probleem in een kind van de wereld afsluiten? Vergeet even dat het zo'n lekker spannende zeilboot is, maar stel je gewoon even praktisch de realiteit voor van duizenden kilometers niks. Dat zou jij serieus geen enkel probleem vinden? Wat nou als dat kind doordraait?
Maakt niet uit, gewoon postenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is dit echt al deel 5? Ik heb geeneens tijd om alles te lezen
Als ze daar een trauma van krijgt heet dat ineens' levenservaring'..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ooit gehoord van helikopters?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Maar luchthavens zijn er maar weinig op zee
Ik vind het grappig dat er aan dat kind allerlei talenten worden toegeschreven. Ze kan zeilen als geen ander, is zelfstandig genoeg om het twee jaar in haar eentje te redden, is intelligent genoeg om achterstanden op school in te lopen, en kan beter tegen eenzaamheid dan menig volwassene.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:06 schreef moussie het volgende:
Ondertussen heeft dat kind al vaker dan eens langdurig alleen zitten zeilen, dus zij kan denk ik het best inschatten of zij dat wel of niet aan kan
Gelijk heb je, meissiequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maakt niet uit, gewoon posten![]()
Als je die post van Marrije hierboven leest ben je weer helemaal bij.
Hoe meer ik er over lees hoe jaloerser ik benquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik een tegenstander ben van die stunt, en hoe minder ik de vader van het slachtoffer begrijp..
Dan stapt ze na die 5 oersaaie lesuren lekker in haar Guppy en gooit er even een aantal uurtjes fun tegenaan. Probleem op zee is, dat je niet even uit kunt stappen als je het flink zat bent (en er zijn altijd uren, soms dagen, dat een zeiler er FLINK doorheen zit, omdat je zeeziek bent, omdat het weer tegenzit, omdat je vermoeid bent, omdat het proviand dreigt op te raken, omdat je dagen in windstilte ligt te dobberen... of omdat er dingen stuk gaan aan je boot en je allerlei reparaties moet uitvoeren of simpelweg moet improviseren).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
wat nou als dat kind door draait omdat ze gedwongen wordt iedere dag met leeghoofden de schoolbank te delen?
Ondertussen heeft dat kind al vaker dan eens langdurig alleen zitten zeilen, dus zij kan denk ik het best inschatten of zij dat wel of niet aan kan
En wederom het dramaquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:06 schreef moussie het volgende:
[..]
wat nou als dat kind door draait omdat ze gedwongen wordt iedere dag met leeghoofden de schoolbank te delen?
Natuurlijk is het hardstikke stoer.. maar ook hardstikke onverantwoord, naar mijn bescheiden mening..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe meer ik er over lees hoe jaloerser ik ben
Maar ik gun het haar dan ook
"Wheeeeeee ik vind er niets meer aan, kom me halen!"quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooit gehoord van helikopters?
Daarnaast neemt zij dus de passaat-route, en die wordt nogal druk bevaren heb ik me laten vertellen
En die kans loop je wel met een puber. De ene dag zijn ze wild van enthousiasme, en de andere dag is er geen bal meer aan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
"Wheeeeeee ik vind er niets meer aan, kom me halen!"
En jij denkt dat er dan meteen een helicopter aan komt vliegen?
leuk tussen de olietankers doorlaveren... Ach, kunnen die ook eens een record vestigen. Er is er vast nog nooit eerder 1 geweest met een 14 jarig meisje door de schroef geprakt..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:08 schreef moussie het volgende:
[..]
Ooit gehoord van helikopters?
Daarnaast neemt zij dus de passaat-route, en die wordt nogal druk bevaren heb ik me laten vertellen
Je bent wel erg romantisch niet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Voor haar als zij haar droom moet vergeten wel ja ..
Die varen andere routes .. als je totaal geen verstand hebt van zeilen, zeekaarten en zeewegen hou dan ajb je mond zeg ..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
leuk tussen de olietankers doorlaveren... Ach, kunnen die ook eens een record vestigen. Er is er vast nog nooit eerder 1 geweest met een 14 jarig meisje door de schroef geprakt..
daar moeten wel meer pubers doorheen die een irreële droom hebben.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Zie het zo: je hebt ook van die mensen die zo gek zijn om een bergwand te beklimmen. En die donderen met enige regelmaat naar beneden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Natuurlijk is het hardstikke stoer.. maar ook hardstikke onverantwoord, naar mijn bescheiden mening..
En ik gun haar alles, maar ik vind niet dat alles moet mogen..
Even wachten hoor even mijn viool pakken voor de juiste stemming.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een 13 jarige agent tegen kwam!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zie het zo: je hebt ook van die mensen die zo gek zijn om een bergwand te beklimmen. En die donderen met enige regelmaat naar beneden.
Zeilen is wellicht net zo gevaarlijk. Nu hebben we een 13 jarig exemplaar die ook de waaghals wil uithangen, en bereid is de ultieme prijs in de waagschaal te leggen.
En er twijfelt bijna niemand aan 'haar techniek' (Da's zeil jargon, net geleerdZe weet hoe ze met de touwen overweg moet, zoiets
).
En waar we ook mee doodverveelt worden is of het niet stiekem de droom van haar pa is. Dat kan best, maar is dat dan zoveel anders dan bv die 'politie-families', waar iedereen bij de politie gaat? Zijn dat ook niet de dromen van de ouders? Maar vinden we het dan niet erg omdat we politie agenten zelf wel handig vinden ofzo?
Ze lijkt het zelf niet met tegenzin te doen. Net als die meeste agenten die in de voetsporen van hun ouders treden.
de meesten hier hebben daar geen verstand van hoor en praten gewoon mee, maar het is altijd handig als iemand met verstand van zaken dan uitlegt hoe het wel zit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Die varen andere routes .. als je totaal geen verstand hebt van zeilen, zeekaarten en zeewegen hou dan ajb je mond zeg ..
Hij heeft net zoveel recht om hier zijn mening te geven als jij toch?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Die varen andere routes .. als je totaal geen verstand hebt van zeilen, zeekaarten en zeewegen hou dan ajb je mond zeg ..
Ik wel, ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen hun pasgeboren kinderen op wereldreis nemen. Maar schijnbaar gaat het meestal goed. Ik ken ook wat mensen die al een paar jaar ergens met hun kinderen op een catamaran bij Nieuw Zeeland dobberen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:46 schreef Shitney het volgende:
Jij ziet dus echt serieus geen enkel probleem in een kind van de wereld afsluiten?
Zuchtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een 13 jarige agent tegen kwam!
We hadden het over druk bevaren routes, meen ik..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is haar ook al overkomen. Dus waarschijnlijk is ze al zo fucked up dat we d'r beter de pacific op kunnen schoppen voordat ze een klasgenootje met een breezerflesje met kapotte hals te lijf gaat.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik wel, ik snap dan ook niet zo goed waarom mensen hun pasgeboren kinderen op wereldreis nemen. Maar schijnbaar gaat het meestal goed. Ik ken ook wat mensen die al een paar jaar ergens met hun kinderen op een catamaran bij Nieuw Zeeland dobberen.
Ik ga mijn 11 jarige een jaartje in zijn eentje alleen naar New York sturen. Ik wil namelijk ook zo'n wonderkind.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat er aan dat kind allerlei talenten worden toegeschreven. Ze kan zeilen als geen ander, is zelfstandig genoeg om het twee jaar in haar eentje te redden, is intelligent genoeg om achterstanden op school in te lopen, en kan beter tegen eenzaamheid dan menig volwassene.
Ik acht de kans uiterst klein dat een 13-jarig kind al deze talenten in zich verenigt.
Psies, niets om je druk om te maken dus, laat 'r lekker dobberen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is haar ook al overkomen. Dus waarschijnlijk is ze al zo fucked up dat we d'r beter de pacific op kunnen schoppen voordat ze een klasgenootje met een breezerflesje met kapotte hals te lijf gaat.
Bijdehand kind, mijn reet. Tis gewoon Rainman in pocketformaat.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:18 schreef moussie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
En er twijfelt bijna niemand aan 'haar techniek' (Da's zeil jargon, net geleerdZe weet hoe ze met de touwen overweg moet, zoiets
).
dat is het nou juist, alleen voor een landrot met nul zeeervaring is dit een ireële droom, mensen die er wel verstand van hebben, incluis diegenen die het eigenlijk afwijzen, geven toe dat zij het zou kunnen halen, zij heeft de ervaring daarvoor in huisquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
daar moeten wel meer pubers doorheen die een irreële droom hebben.
Dat wordt hier allemaal niet eens zo beschreven."Heel sporadisch"Het gaat om de betutteling,wat mij in ieder geval dwars zit .Het bijvoorbaat al kleinerend doen over pubers en alleen over school hebben dat ze zou missen..Enfin ik ga ff wat anders doen..Naar twitterquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat er aan dat kind allerlei talenten worden toegeschreven. Ze kan zeilen als geen ander, is zelfstandig genoeg om het twee jaar in haar eentje te redden, is intelligent genoeg om achterstanden op school in te lopen, en kan beter tegen eenzaamheid dan menig volwassene.
Ik acht de kans uiterst klein dat een 13-jarig kind al deze talenten in zich verenigt.
Nou, dan heb je toch niet goed gelezen:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:31 schreef moussie het volgende:
[..]
dat is het nou juist, alleen voor een landrot met nul zeeervaring is dit een ireële droom, mensen die er wel verstand van hebben, incluis diegenen die het eigenlijk afwijzen, geven toe dat zij het zou kunnen halen, zij heeft de ervaring daarvoor in huis
Een vijfjarige kleuter moet ook zijn droom vergeten dat ie met de schooljuf kan trouwen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, het zeilen is een fad, flavour of the month, en het is niet alsof ze niet letterlijk op een boot is geboren, toch?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En die kans loop je wel met een puber. De ene dag zijn ze wild van enthousiasme, en de andere dag is er geen bal meer aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |