Als ze 3 weken in haar eentje met windstilte midden op de oceaan dobbert, dat lijkt jou een wenselijke situatie voor een kind van 13? Zou je een kind van 13 ook 3 weken alleen in een tentje in de rimboe laten zitten?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Alleen? Heeft ze voor 2 jaar eten mee? Ik denk dat ze genoeg communiceert, wereldwijd, in meerdere talen. Als je daar niet sociaal vaardig en communicatief van wordt.
[..]
Ik geloof niet dat ze 2 jaar alleen is.
De communicatieve gesprekken en relaties die je aangaat met mensen in je thuis stad/dorp lijken me anders dan elke week een andere wildvreemde in oegoeboegoe land. Maar als jij het op één lijn wilt trekken dan zal ik me er bij neer leggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Alleen? Heeft ze voor 2 jaar eten mee? Ik denk dat ze genoeg communiceert, wereldwijd, in meerdere talen. Als je daar niet sociaal vaardig en communicatief van wordt.
[..]
Ik geloof niet dat ze 2 jaar alleen is.
Ik zou me maar rap steriliseren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:25 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Jahoor, prima. Dan krijgt het kind direct door dat je moet communiceren om te overleven.
Ze zal daar vast wel mee om kunnen gaan. Ik ben geen zeiler, dus heb ik er geen antwoord op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:26 schreef Shitney het volgende:
[..]
Als ze 3 weken in haar eentje met windstilte midden op de oceaan dobbert, dat lijkt jou een wenselijke situatie voor een kind van 13? Zou je een kind van 13 ook 3 weken alleen in een tentje in de rimboe laten zitten?
Dat zijn dan ook complete losers zonder enig karakter.quote:De meeste volwassenen kunnen totale eenzaamheid al niet eens aan.
Ik dus ook, vandaar dat ik het vroeg. Die moeder is nergens en ik las eerder ergens dat ze het er niet mee eens zou zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
![]()
Ben dan wel benieuwd naar de mening van moederlief.
Sommige kinderen wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:26 schreef Shitney het volgende:
Als ze 3 weken in haar eentje met windstilte midden op de oceaan dobbert, dat lijkt jou een wenselijke situatie voor een kind van 13? Zou je een kind van 13 ook 3 weken alleen in een tentje in de rimboe laten zitten?
De meeste volwassenen kunnen totale eenzaamheid al niet eens aan.
Hey, het is toch niet mijn kind? Waarom zou ik iemand anders' kind zoiets als dit verbieden?quote:
Aaah en vrouwmens moet haar klep maar houden in deze? Typisch..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:28 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik dus ook, vandaar dat ik het vroeg. Die moeder is nergens en ik las eerder ergens dat ze het er niet mee eens zou zijn.
"Hello, Guppy here on channel 12"quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
De communicatieve gesprekken en relaties die je aangaat met mensen in je thuis stad/dorp lijken me anders dan elke week een andere wildvreemde in oegoeboegoe land. Maar als jij het op één lijn wilt trekken dan zal ik me er bij neer leggen.
Dat is onzin, het is wetenschappelijk bewezen dat eenzaamheid erg veel met je doet. Ervaren, volwassen solo zeilers geven aan dat ze van windstilte zo gek kunnen worden dat ze zelfmoord wilden plegen, en eenzame opsluiting bijvoorbeeld is niet voor niks een zwaardere straf dan "gewoon" gevangenis straf.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ze zal daar vast wel mee om kunnen gaan. Ik ben geen zeiler, dus heb ik er geen antwoord op.
[..]
Dat zijn dan ook complete losers zonder enig karakter.
Interessante telefoonsex midden op zee, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
"Hello, Guppy here on channel 12"
"Hi Guppy here Orca, read you loud and clear"
*bleepout*
Boeiende conversaties daar op zee hoorTenzij je ineens een spannende sos mag verzenden natuurlijk
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:29 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
"Hello, Guppy here on channel 12"
"Hi Guppy here Orca, read you loud and clear"
*bleepout*
Boeiende conversaties daar op zee hoorTenzij je ineens een spannende sos mag verzenden natuurlijk
Ze neemt een gameboy mee en een hele verzameling pokémon strips. Ze komt er wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
[..]
Maar dit wonderkind doorstaat dat uiteraard fluitend.
Als jij denkt dat je kinderen van 13 best twee jaar in hun eentje in een tent in de woestijn kunt achterlaten, zou ik niet aan kinderen beginnen als ik jou was. En waarom zou je het andermans kinderen verbieden? Misschien omdat je vindt dat geen enkel kind op die manier getraumatiseerd en beschadigd zou moeten worden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hey, het is toch niet mijn kind? Waarom zou ik iemand anders' kind zoiets als dit verbieden?
Een gevangenis is zo erg omdat het de vrijheid van het gaan en staan ontneemt. Dat is pas erg als het individu buiten de gevangenis wél kan gaan en staan waar het wilt. Echter, door het kind binnen dit land op te willen sluiten, is het wel erg ironisch dat je juist met een vergelijking met een gevangenis komt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat is onzin, het is wetenschappelijk bewezen dat eenzaamheid erg veel met je doet. Ervaren, volwassen solo zeilers geven aan dat ze van windstilte zo gek kunnen worden dat ze zelfmoord wilden plegen, en eenzame opsluiting bijvoorbeeld is niet voor niks een zwaardere straf dan "gewoon" gevangenis straf.
Ja, die is leuk om mee naar huis te bellenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:31 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Een satelliettelefoon.
Sinds de jaren '50 zijn communicatiemiddelen wel iets ontwikkeld, mocht je dat niet door hebben.
Jij wilt per se dat ze faalt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
Ja echt hé, alsof je met zo'n telefoon wel boeiende communicatie hebtquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, die is leuk om mee naar huis te bellen
Trauma? Waarom? Als ze niet meer wil, mag ze toch ook vast wel terug?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:32 schreef Shitney het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je kinderen van 13 best twee jaar in hun eentje in een tent in de woestijn kunt achterlaten, zou ik niet aan kinderen beginnen als ik jou was. En waarom zou je het andermans kinderen verbieden? Misschien omdat je vindt dat geen enkel kind op die manier getraumatiseerd en beschadigd zou moeten worden?
Nou, die heeft het destijds blijkbaar goed gevonden dat haar ene dochter bij de vader wou blijven en niet mijlen bij de zee vandaan wou levenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
![]()
Ben dan wel benieuwd naar de mening van moederlief.
Waar denk je dat je met windstilte op de Atlantische Oceaan heen kunt, dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:33 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Een gevangenis is zo erg omdat het de vrijheid van het gaan en staan ontneemt. Dat is pas erg als het individu buiten de gevangenis wél kan gaan en staan waar het wilt. Echter, door het kind binnen dit land op te willen sluiten, is het wel erg ironisch dat je juist met een vergelijking met een gevangenis komt.
Nou.... toch wel erg belangrijk om dagelijks je positie door te geven, de toestand van het schip, de eigen gezondheid, de weersomstandigheden etc etc etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja echt hé, alsof je met zo'n telefoon wel boeiende communicatie hebt..
"Hey pap! ik ben weer 2km verder dan een half uur geleden, daar ook nog alles goed op de binnenvaart?.."
Dus moet ze het ook automatisch maar goed vinden dat ze de hele wereld afzwerft? Want immers, het was haar keuze bij papa te gaan wonen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, die heeft het destijds blijkbaar goed gevonden dat haar ene dochter bij de vader wou blijven en niet mijlen bij de zee vandaan wou leven
Gooi er via die satelliettelefoon MSN tegenaan en je hebt zo ongeveer de complete opvoeding van kinderen in Nederland nagebootst. Alsof kinderen hier in Nederland op straat nog communiceren. Communicerende jongeren op straat heten tegenwoordig 'hangjongeren'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja echt hé, alsof je met zo'n telefoon wel boeiende communicatie hebt..
"Hey pap! ik ben weer 2km verder dan een half uur geleden, daar ook nog alles goed op de binnenvaart?.."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |