Ja maar dat is toch niet in de verste verte te vergelijken met de gesprekken en het sociale contact die je hebt met vriendjes en vriendinnetjes op school.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:36 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou.... toch wel erg belangrijk om dagelijks je positie door te geven, de toestand van het schip, de eigen gezondheid, de weersomstandigheden etc etc etc.
Daar kun je werkelijk krankzinnig van worden! Over het gevoel van opsluiting gesprokenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Shitney het volgende:
[..]
Waar denk je dat je met windstilte op de Atlantische Oceaan heen kunt, dan?
Nee, dat zou ik vreselijk vinden. En dan hoop ik dat haar beide ouders strafrechtelijk vervolgd worden wegens mishandeling tot de dood erop volgt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij wilt per se dat ze faalt.
En dan doen alsof je uit menselijk oogpunt tot dit standpunt bent gekomen.Het enige waar jij op uit bent, is de bevestiging van "wat jij al zo lang hebt gezegd".
Als zij omkomt op zee, kan jij een grinnik niet onderdrukken. Ik vermoed slechtheid in je karakter.
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen zeiler ben. Wat probeer je te zeggen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Shitney het volgende:
[..]
Waar denk je dat je met windstilte op de Atlantische Oceaan heen kunt, dan?
Ik zie je wel continue de wereldwijze man spelen die ageert tegen kleinburgerlijkheid maar zelf kom je ook al jaren niet verder dan fucking fok. Wat loop je nou toch stoer en vrijgevochten te doen man en je frustraties te projecteren op een 13 jarig kind.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat een sneu, belerend stukje tekst!En wat een sneer naar dat 13-jarige kind, dat het immers in haar hoofd heeft gehaald om de regels te tarten die "wij met z'n allen" zouden hebben afgesproken.
Griezelig nivelleringsdenken. Met de groeten van Calvijn en Den Uyl.
Alsof er op school nooit gepraat en met elkaar omgegaan wordt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:36 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Gooi er via die satelliettelefoon MSN tegenaan en je hebt zo ongeveer de complete opvoeding van kinderen in Nederland nagebootst. Alsof kinderen hier in Nederland op straat nog communiceren. Communicerende jongeren op straat heten tegenwoordig 'hangjongeren'.
Jij vermijdt de argumenten maar gewoon voor het gemak, verblind als je bent door je regelhaat...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij wilt per se dat ze faalt.
En dan doen alsof je uit menselijk oogpunt tot dit standpunt bent gekomen.Het enige waar jij op uit bent, is de bevestiging van "wat jij al zo lang hebt gezegd".
Als zij omkomt op zee, kan jij een grinnik niet onderdrukken. Ik vermoed slechtheid in je karakter.
Swetsenegger.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie je wel continue de wereldwijze man spelen die ageert tegen kleinburgerlijkheid maar zelf kom je ook al jaren niet verder dan fucking fok. Wat loop je nou toch stoer en vrijgevochten te doen man en je frustraties te projecteren op een 13 jarig kind.
Ja, vandaar dat ik ook de vergelijking met eenzame opsluiting maakte. Maar nee, opgesloten worden in de maatschappij en lekker naar school gaan is natuurlijk veel schadelijker voor zo'n kind.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Daar kun je werkelijk krankzinnig van worden! Over het gevoel van opsluiting gesproken
Dat wil ik daar ook helemaal niet mee vergelijken, dat is in praktijk gewoon vaak hoe de conversatie tussen zeilers en thuisfront verloopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch niet in de verste verte te vergelijken met de gesprekken en het sociale contact die je hebt met vriendjes en vriendinnetjes op school.
Ga jij eens gauw je kinderen naar bed brengen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie je wel continue de wereldwijze man spelen die ageert tegen kleinburgerlijkheid maar zelf kom je ook al jaren niet verder dan fucking fok. Wat loop je nou toch stoer en vrijgevochten te doen man en je frustraties te projecteren op een 13 jarig kind.
Kinderen op die leeftijd duiken achter de computer en gaan urenlang gamen .. iets waarvan menige volwassene ook gek zou wordenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:30 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dat is onzin, het is wetenschappelijk bewezen dat eenzaamheid erg veel met je doet. Ervaren, volwassen solo zeilers geven aan dat ze van windstilte zo gek kunnen worden dat ze zelfmoord wilden plegen, en eenzame opsluiting bijvoorbeeld is niet voor niks een zwaardere straf dan "gewoon" gevangenis straf.
Maar dit wonderkind doorstaat dat uiteraard fluitend.
Als je het point of no return op de route hebt behaald, is er geen weg meer terug... dan is er nog enkel vooruitquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Trauma? Waarom? Als ze niet meer wil, mag ze toch ook vast wel terug?
Dat klopt, mijn excuus ik had het anders geïnterpreteerdquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:39 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat wil ik daar ook helemaal niet mee vergelijken, dat is in praktijk gewoon vaak hoe de conversatie tussen zeilers en thuisfront verloopt.
Net als dat eerdere kleine voorbeeldje van contact tussen zeelui die elkaar in het zicht krijgen en even bij elkaar aankloppen.
alsof je iemands veiligheid kunt garanderen, voor hetzelfde geld wordt ze over een paar maandan doodgereden op straat. ik vind het bemoeizuchtig van de overheid, aangezien dit geen kindermishandeling is. voor mij gaat het recht om je droom waar te maken boven mijn "recht op veiligheid", door anderen opgelegd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:20 schreef Shitney het volgende:
De tegenstanders - waarvan ik er 1 ben - gaat het dus niet zozeer om Laura Dekker en haar puberale droompje. Het gaat erom dat we met zijn allen hebben afgesproken de zwakeren in de samenleving te beschermen en hen het recht op basis veiligheid te garanderen.
Als Laura Dekker echt zo bovenmatig intelligent was, had ze dat trouwens begrepen.
De oceaan is nogal groot. En als je daar ergens in het midden dobbert en 3 weken windstilte hebt, dan gaat dat bootje helemaal nergens heen. Dan lig je dus moederziel alleen met niets anders dan zee om je heen een paar weken voor je uit te staren. Daarom maakte ik de vergelijking met eenzame opsluiting. Op zee ben je namelijk ook opgesloten, het is niet zo dat je even uit kunt stappen en kunt zeggen "vandaag geen zin, ik ga even lekker de kroeg in, met mensen praten". Dat bedoelde ik. Dat lijkt me zeer onwenselijk voor een kind, als volwassen ervaren mannen al zelfmoord plegen omdat ze daar gek van worden op zee, waarom denk je dan dat een kind dat wel aan zou kunnen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen zeiler ben. Wat probeer je te zeggen?
De enige die ik continue zie sacherijnen en denken datquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ga jij eens gauw je kinderen naar bed brengen!En niet zo chagrijnig!
Wat een dramatiekquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, die heeft het destijds blijkbaar goed gevonden dat haar ene dochter bij de vader wou blijven en niet mijlen bij de zee vandaan wou leven
Die kinderen gaan eerst naar school met leeftijdsgenootjes, hebben allerlei contacten, worden verzorgd door hun ouders, etcetera etcetera...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd duiken achter de computer en gaan urenlang gamen .. iets waarvan menige volwassene ook gek zou worden
Vliegtuigen. Bestaan ook al een tijdje..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:42 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je het point of no return op de route hebt behaald, is er geen weg meer terug... dan is er nog enkel vooruit
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
De kinderen liggen al een poosje. De oudste van 5 is net terug van een weekje groot wild jagen.
Als ,als als...het gaat om Laura met een droom ,die in ieder geval de publiciteit heeft gehaald.En dat zal ook z'n reden hebben /en geluk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:23 schreef Shitney het volgende:
[..]
en als het nou eens niet om zeilen zou gaan, maar om het wereldrecord in de Sahara zitten, zou jij het dan ook goed vinden dat een kind van 13 daar twee jaar moederziel alleen zat? Dat lijkt jou gezond voor de ontwikkeling van een kind?
Ah heb je er een mooie gewei op buste aan over gehouden?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De enige die ik continue zie sacherijnen en denken dateen argument is ben jij. Maar kom, leg het nog eens uit jij bohémien, hoe je met een glaasje port en een kaasplankje eh zit te fokken en wij allemaal klein burgelijk zijn.
De kinderen liggen al een poosje. De oudste van 5 is net terug van een weekje groot wild jagen.
HAAR eentje. Het is een meisje ja. Of ben je zo'n kortzichtig persoon die denkt dat alleen jongetjes op groot wild kunnen jagen?quote:
Jij ziet dus echt serieus geen enkel probleem in een kind van de wereld afsluiten? Vergeet even dat het zo'n lekker spannende zeilboot is, maar stel je gewoon even praktisch de realiteit voor van duizenden kilometers niks. Dat zou jij serieus geen enkel probleem vinden? Wat nou als dat kind doordraait?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Kinderen op die leeftijd duiken achter de computer en gaan urenlang gamen .. iets waarvan menige volwassene ook gek zou worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |