De voorbereidingen voor dit moment zijn al jaren geleden in beweging gezet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Ik werd gestraft vanwege een tikfout: http://www.hotmaik.com/
Wat een beteuterd icoon.quote:
Hij tracht een plotwending te initiëren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef TitusPullo het volgende:
Wat? Het ging jullie toch voor de wind?
Welk een eigenaardige ruilhandel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:29 schreef TitusPullo het volgende:
Hij kan een hengst voor zijn maffe hersens krijgen.
Er werd te snel budget verbrand. Nu trachten ze met een stel kunstgrepen dit te corrigeren. Nu zal er langer minder geld verbrand worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef TitusPullo het volgende:
Wat? Het ging jullie toch voor de wind?
Waar manifesteert zich deze seniliteit?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:50 schreef Reya het volgende:
Ik begin te oud te worden voor discussies op FOK!.
Zo'n afwachtende houding is niet handig. Je hebt nog tijd genoeg om je collega's zwart te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Heb net gehoord dat het project 40% wordt ingekrompen. Morgen horen wiens koppen er gaan rollen. Ik vrees het ergste.
Makkelijker is om je eigen zwakheden te gebruiken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:15 schreef TitusPullo het volgende:
Je moet pepermunt slaan uit andermans zwakheden.
Van door jezelf te laten hypnotiseren en dan de hypnotiseur dood te laten gaan wordt je gelukkig?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Kantoorslaven, hebben jullie dan niets geleerd van Office Space?
En gewoon geen kantoorslaaf worden. Jullie zijn toch slimme jongens? Waarom voor iemand anders werken dan? Werk voor jezelf, of op zijn minst niet ergens waar je beloond wordt met onzekerheid voor je harde werken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Van door jezelf te laten hypnotiseren en dan de hypnotiseur dood te laten gaan wordt je gelukkig?
Welk een armoe.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En gewoon geen kantoorslaaf worden. Jullie zijn toch slimme jongens? Waarom voor iemand anders werken dan? Werk voor jezelf, of op zijn minst niet ergens waar je beloond wordt met onzekerheid voor je harde werken.
Geef me een jaartje of 2.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En gewoon geen kantoorslaaf worden. Jullie zijn toch slimme jongens? Waarom voor iemand anders werken dan? Werk voor jezelf, of op zijn minst niet ergens waar je beloond wordt met onzekerheid voor je harde werken.
Ik ken niemand die er financieel op achteruit is gegaan toen ze zelfstandig werden. Er is meer risico ja, en het kost je vaak meer uren, maar ik vind het dat in ieder geval waard.quote:
Wat is dan je punt met armoe?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:01 schreef Reya het volgende:
Alsof dat me verdomme iets kan schelen.
Klopt, in de IT gaan werken lijkt een vrij bewuste keuze (waar ik niet aan zou beginnenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:45 schreef Reya het volgende:
Je hebt zelf natuurlijk aanvankelijk de keuze gemaakt om bij een organisatie te gaan werken waar zulk soort situaties te verwachten vallen.
Zelfstandigen en andere ingehuurden krijgen vaak de kutklussen toegeschoven. De leuke klussen doen de eigen mensen als het even kan. En de inhoud van het werk kan me veel meer boeien dan een financiële beloning.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is dan je punt met armoe?
Dat is natuurlijk je eigen voorkeur, en met slim heeft dat niet zo veel te maken. Eerder met keuzes. Vak, branche, soort contract, arbeidstijden, verdeling werk/prive, werkgebied. Allemaal keuzes die bar weinig met intelligentie te maken hebben. Je kunt moeilijk verwachten dat iedereen Wheelgunner is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik ken niemand die er financieel op achteruit is gegaan toen ze zelfstandig werden. Er is meer risico ja, en het kost je vaak meer uren, maar ik vind het dat in ieder geval waard.
Je krijgt helemaal niets toegeschoven, je bepaalt zelf wat je wel of niet doet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfstandigen en andere ingehuurden krijgen vaak de kutklussen toegeschoven. De leuke klussen doen de eigen mensen als het even kan. En de inhoud van het werk kan me veel meer boeien dan een financiële beloning.
ik geloof ook niet dat ik ergens heb aangegeven dat er nu een probleem ontstaan is. Eerst eens aanhoren wie er echt wegmoeten en dan eventueel een andere klus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:45 schreef Reya het volgende:
Je hebt zelf natuurlijk aanvankelijk de keuze gemaakt om bij een organisatie te gaan werken waar zulk soort situaties te verwachten vallen.
Dat is maar deels het geval. Denk je echt dat een bedrijf of overheid de leukste klussen uit gaat besteden? Inhuur is voor wanneer je handjes tekort komt. Dan schuif je de minder interessante maar arbeidsintensieve klussen door.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je krijgt helemaal niets toegeschoven, je bepaalt zelf wat je wel of niet doet.
Klopt en wat is dan het resultaat een gerecycled rapportje waar als je geluk hebt nog net de namen van de vorige onderzochte organisatie zijn geschraptquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:24 schreef Reya het volgende:
Interessante klussen worden wel uitbesteed, maar eerder aan gerenommeerde adviesbureau's dan aan een willekeurige eenpitter.
Het ligt eraan in welke branche je zit. De meeste klussen die ik aangeboden krijg kunnen simpelweg niet intern gedaan worden om dat daar niet de kennis en vaardigheid voor is in het bedrijf. En ik ben gelukkig (nog) niet in een positie waar ik elke rotklus moet omarmen om rond te komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is maar deels het geval. Denk je echt dat een bedrijf of overheid de leukste klussen uit gaat besteden? Inhuur is voor wanneer je handjes tekort komt. Dan schuif je de minder interessante maar arbeidsintensieve klussen door.
Maar wel ontzettend duur eigenlijk. Laatst hoorde ik een voorbeeld van schilders; dat het uurtarief voor een advies over schilderen soms wel het tienvoudige is van het daadwerkelijke schilderen. Maarja, wat de gek ervoor geeft, dat is wat onze economie draaiende houdt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:37 schreef Reya het volgende:
Dat is dan weer niet mijn ervaring. Diensten van adviesbureaus zijn vrij duur, maar ze leveren meestal wel kwaliteit.
Inhuur is altijd makkelijk te zwartepieten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:37 schreef Reya het volgende:
Dat is dan weer niet mijn ervaring. Diensten van adviesbureaus zijn vrij duur, maar ze leveren meestal wel kwaliteit.
Zelfs die blanke zijn hand is nog zwart.quote:
Ik kan me voorstellen dat je project wordt ingekrompen als het zulke abominabele resultaten oplevert.quote:
Feierlich, aber schlicht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:33 schreef TitusPullo het volgende:
ik heb het helmaal gehad met dit kloteleven ik ga kapot vban de stress en spanning ik werk bij esa ruimtevaartorganisatie. collegas van me hebben berekent dat de maan in 2012 op de aarde butst ik ben er niet goed van nu ben ik aangewezen alsm de persoon die dit horrorfijt voor het groote publiek bekend moet maken ik wil niet ik durf niet ik wil geen paniek zaaie. mensen ik ga hieraan kapot ik denk dat ik maar voorgoed t bos intrek en ga samenhokken met die gozer met zn pijl en boog. vaarwel aLLen
Je bent te insignificant om op te bezuinigen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik mag toch blijven.
Als het nu eindelijk goed gaat, wordt het formele proces duidelijk ingekort en kan er sneller gebouwd worden. Pragmatische, iteratieve aanpak.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:08 schreef Reya het volgende:
Verandert er nog veel aan je werkzaamheden?
Het ging om het aantal hoofden niet direcht om het aantal ¤/u.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Je bent te insignificant om op te bezuinigen.
En binnen een paar jaar is er weer hetzelfde dansje, als het niet eerder is. Misschien houd je het iedere keer net vol tot je 67e...quote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En binnen een paar jaar is er weer hetzelfde dansje, als het niet eerder is. Misschien houd je het iedere keer net vol tot je 67e...
Optimist!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als het nu eindelijk goed gaat, wordt het formele proces duidelijk ingekort en kan er sneller gebouwd worden. Pragmatische, iteratieve aanpak.
Ik ben slechts de boodschapper.quote:
De kwaliteit is mij te wisselend voor een dergelijke algemene uitspraak. Daarvoor heb ik teveel rotzooi voorbij zien komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:37 schreef Reya het volgende:
Je moet heel diep in de aars van een moderator zitten om dat voor elkaar te krijgen. Het zal jou dus nooit lukken.quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je moet heel diep in de aars van een moderator zitten om dat voor elkaar te krijgen. Het zal jou dus nooit lukken.
de filmquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Eindelijk overheidsvoorlichting over de Mexicaanse griep. Waar zouden we toch zijn zonder die 1.000.000+ mensen om ons burgers te redden?
Voldoet 'ie niet aan de verwachtingen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:41 schreef TitusPullo het volgende:
Je ziet eruit of je net Inglorious basterds hebt gezien.
Zijn speelse postmodernisme in Pulp Fiction strekt zeker tot aanbeveling, doch zijn verdere oeuvre kan me maar beperkt plezieren.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 18:08 schreef TitusPullo het volgende:
Ik houd niet bijzonder veel van Tarantino, dus ik zal die film niet zien. Maar het lijkt me een gedrocht.
Ik verwacht trouwens de repliek: ''Jij ziet er uit of je Inglorious basterds gemaakt hebt''. Van Reya of van Montov.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:20 schreef Monidique het volgende:
Wat doen nadat ik Constantinopel veroverd heb? Doorgaan of Justinianus als uitgeschakeld beschouwen en mij richten op de andere buren, die ook militair aanwezig zijn, en mij richten op technologie?
Mijn broertje heeft een e-reader en is er érg content mee.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Denk je alles in de wereld gehad te hebben, komt iemand met een Blofkeuken.
Welke?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:18 schreef sigme het volgende:
Mijn broertje heeft een e-reader en is er érg content mee.
Die met gratis NRC.quote:
quote:Op zondag 23 november 2008 21:39 schreef sigme het volgende:
M'n broertje heeft een iLiad en is daar erg tevreden over.
Ik kniel in eerbied voor uw geestigheid.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb nooit geweten dat het studentenhuis waar TitusPullo woonachtig is zo proper is.
De meerderheid van de bevolking in 2050 is molim geworden?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:31 schreef Monidique het volgende:
Cultural Victory.
Allemachtig, Monidique, speel je nou NOG Civ IV? Zit niet veel progressie in bij jou, he?quote:
In welk opzicht kan de aanduiding aardig wijzen op overschatting?quote:
Omdat het gewoon een kutfilm is die leuk gevonden moet worden, want anders heb je geen verstand van films.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
In welk opzicht kan de aanduiding aardig wijzen op overschatting?
Je houdt een vreemde manier van dingen over denkenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een kutfilm is die leuk gevonden moet worden, want anders heb je geen verstand van films.
De markt dwingt je daar nou eenmaal toe.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een kutfilm is die leuk gevonden moet worden, want anders heb je geen verstand van films.
Wat ben je slap van tong vandaag Reya.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:14 schreef Reya het volgende:
[..]
De markt dwingt je daar nou eenmaal toe.
Misschien is de film niet snel genoeg voor je.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neuh. Dat is het niet. Ik kijk vaak genoeg oude jaren '50 of nog oudere films en die zijn vaak trager dan opa's stoelgang.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Misschien is de film niet snel genoeg voor je.
Je weet niet wat ik allemaal heb moeten ondergaan.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat ben je slap van tong vandaag Reya.
Al 27 jaar.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:22 schreef Reya het volgende:
[..]
Je weet niet wat ik allemaal heb moeten ondergaan.
Eens. Ik ben sowieso geen fan van Tarantino, ik begrijp echt niet waar die heldenverering vandaan komt onder zgn. filmcritici.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:10 schreef Boze_Appel het volgende:
quote:Tokio, 28 aug. De werkloosheid in Japan is in juli naar een recordhoogte gestegen. Het werkloosheidspercentage steeg van 5,4 in juni naar 5,7 vorige maand, zo maakte de regering vrijdag bekend
De Christelijk Amerikaanse versie van Abdul-Jabbar van der Ven.quote:"No where in the sermon did I advocate vigilantism. It's a spiritual battle. I'd rather have him die of natural causes anyway, that way he's not some martyr. I'm praying for him to die just so he gets what he deserves."
quote:
Is postmodernisme niet immer speels? Wat het mede zo vervelend maakt.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Zijn speelse postmodernisme in Pulp Fiction strekt zeker tot aanbeveling, doch zijn verdere oeuvre kan me maar beperkt plezieren.
quote:
quote:'Bijna alle jonge vrouwen hebben faalangst'
AMSTERDAM – Van de jonge vrouwen heeft 90 procent last van faalangst. Dat blijkt althans uit een enquête van het weekblad Yes. Slechts 11 procent denkt over voldoende eigenwaarde te beschikken.
In de enquête, waaraan bijna 2200 respondenten meededen met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar, geven jonge vrouwen zichzelf op het punt van zelfvertrouwen geen hoge cijfers. Gemiddeld scoren ze een bescheiden voldoende: een 6,6.
Eén op de vijf jonge vrouwen geeft zichzelf een onvoldoende als het gaat om eigenwaarde. Slechts elf procent geeft aan genoeg eigenwaarde te hebben. En bijna iedereen, negen van de tien, heeft last van faalangst.
Haar en gewicht
Meer dan zestig procent van de respondenten wordt erg onzeker van een bad hair day. Ook de weegschaal heeft invloed op het zelfvertrouwen: 59 procent vindt zichzelf te zwaar.
Meiden met een gezonde BMI geven zichzelf een hoger zelfvertrouwencijfer dan leeftijdsgenoten met een ongezonde BMI.
Meer trainingen
Opvallend is dat zestien procent van de jonge vrouwen al eens een assertiviteitscursus heeft gevolgd. Veel respondenten gaven aan dat er meer trainingen zouden moeten zijn voor mensen die blozen of onzeker zijn.
Zestig procent zegt dat sporten goed is voor het zelfvertrouwen.
Het onderzoek van Yes is gehouden onder 2197 respondenten, waarvan 42 procent single, 22 procent samenwonend en 7 procent getrouwd. 29 procent heeft een vriend maar woont niet samen.
Ik kom dan gewoon mijn kamer niet uit.quote:Meer dan zestig procent van de respondenten wordt erg onzeker van een bad hair day.
Gewoon een kek hoedje opzetten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:06 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ik kom dan gewoon mijn kamer niet uit.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Gewoon een kek hoedje op zetten.
Model Philips.quote:
quote:De paus draagt geen Prada
Hilversum (Van onze redactie) 27 juni 2008 – De elegante rode schoenen van paus Benedictus XVI zijn niet vervaardigd door het chique Italiaanse modehuis Prada. Het Vaticaan heeft aan die mythe gisteren een eind gemaakt.
Designschoen
“De paus bekleedt zich niet met Prada, maar met Christus”, schrijft de Vaticaanse krant L’Osservatore Romano in een artikel dat een nieuwe aanwinst in de pauselijke garderobe aankondigt. Het kledingstuk is geen spannende hoed, gewaagde muts of designschoen, maar een nieuw pallium dat de Heilige Vader vanaf zondag 29 juni zal dragen bij plechtige liturgische vieringen.
Rood en martelaarschap
Natuurlijk zijn de rode schoenen van de paus niet van Prada, schrijft het Vaticaanse huisblad. En het schoeisel is niet rood omdat dat modieus is. “De hedendaagse banaliteit heeft niet eens opgemerkt dat de kleur rood een duidelijke verwijzing is naar het martelaarschap.”
Oppervlakkigheid
Het Amerikaanse societyblad Esquire schaarde de paus vorig jaar onder de best geklede mannen ter wereld. Om zijn rode schoenen werd hij uitgeroepen tot 'accessoiredrager van het jaar'. The pope wears Prada, werd een gevleugelde uitspraak. De reuring over de pauselijke kledingkeuze is volgens L’Osservatore een ergerlijk teken van de ‘oppervlakkigheid van een tijdperk dat belachelijk maakt wat ze niet begrijpt’.
Kerstman
De kledingkeuze van de paus begon op te vallen toen Benedictus enkele accessoires uit de kast haalde die weliswaar een lange pauselijke traditie kenden, maar door zijn recente voorgangers minder werden gebruikt. Zo baarde hij opzien door in de winter met een camauro op het Sint-Pietersplein te verschijnen, een rood-wit mutsje van velours en bont. De foto’s daarvan gingen de wereld rond. Een verwijzing naar de Kerstman ontbrak in geen enkel onderschrift.
Kek hoedje
Bij zonnig weer tooit Benedictus zich graag met een saturno, een kek rood zonwerend hoedje dat de laatste pausen maar incidenteel droegen. De hoed wordt door de Italianen een cappello Romano of saturno genoemd; dat laatste omdat het hoofddeksel associaties oproept met de planeet Saturnus.
Eerste millennium
Het nieuwste kledingstuk van de paus spreekt minder tot de verbeelding van oppervlakkige beschouwers. Maar het pallium dat Benedictus vanaf zondag 29 juni bij plechtige vieringen zal dragen, herbergt een rijke traditie. Bij zijn inauguratie op 24 april 2005 koos hij voor een ander model pallium dan zijn voorganger. Dat sloot volgens hem beter aan bij het model dat aartsbisschoppen in het eerste millennium droegen. Maar nu kiest hij voor een moderner ontwerp.
Ontwikkeling
Het nieuwe pallium sluit aan bij pallia van recentere voorgangers op de zetel van Petrus. Het wil de ontwikkeling verbeelden die het liturgische gewaad heeft ondergaan in de laatste twaalf eeuwen en lijkt veel op de pallia die de pausen tot Johannes Paulus II droegen. De schouderband is van een bredere en langere snit, de uiteinden hangen halverwege de borst en de rug. De twee kruisen behouden de kleur rood.
De Goede Herder
Het pallium van lammetjeswol verwijst volgens de paus naar een parabel van Jezus, waarin de Goede Herder op zoek gaat naar een verloren schaap, het vindt en op zijn schouders terugbrengt naar de kudde. De kruisjes en de siernaalden symboliseren de vijf wonden van de gekruisigde Christus.
quote:
Alsof het martelaarschap geen banaal concept is.quote:“De hedendaagse banaliteit heeft niet eens opgemerkt dat de kleur rood een duidelijke verwijzing is naar het martelaarschap.”
Mijn commentaar en mijn oeuvre.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:42 schreef Autodidact het volgende:
Alsof het martelaarschap geen banaal concept is.
"For everything there is a season and a time for every purpose under heaven."quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemachtig, Monidique, speel je nou NOG Civ IV? Zit niet veel progressie in bij jou, he?![]()
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:45 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Mijn commentaar en mijn oeuvre.
En jij hebt geen vriendin.quote:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Alsof dat me wat kan schelen, lieve Mona.
Zelfs Montov maakt nog betere grappen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
I am Hungary, zei de Ethiopiër in gebrekkig Engels.
Met rebels-onbekommerde uitstraling.quote:
De mijne zijn nog slechter, kijk maar: I like Turkey, zei de Ethiopiër in gebrekkig Engels.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Zelfs Montov maakt nog betere grappen.
Dat is onmogelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Zelfs Montov maakt nog betere grappen.
quote:Religious Council: Don't buy Moroccan shofar
Several weeks before High Holidays, Tel Aviv's Religious Council discover ram's horns made in northwestern African country were glued with polyester, making them unfit as far as Jewish Law is concerned. 'It's disrespectful bringing a shofar made by an Arab on Shabbat into a synagogue,' one of council workers
The Tel Aviv Religious Council's ritual objects department has called on the wide public not to use a shofar (ram's horn) made in Morocco during the High Holidays of Rosh Hashana and Yom Kippur.
The department workers say they have examined the shofarot, thousands of which have already been distributed to stores, and discovered that they were glued with polyester - making them unfit, as far as Jewish Law is concerned.
Beersheba Religious Council holds special study group for all horn blowers at city's synagogues, in bid to 'provide them with the halachic tools for kosher tekiot'
"The import of shofarot from Morocco began last year, and we didn't realize what a big mess it would be," says North Tel Aviv Rabbi Aryeh Levin, head of the ritual object's department. Rabbi Levin notes that the Moroccan shofar can be identified according to a ring attached to its mouthpiece.
"There are two main factories in Israel which produce shofarot, in Tel Aviv and in Jaffa," adds the rabbi. "In these factories the shofarot are polished and sharpened under supervision. It's disrespectful bringing a shofar prepared by an Arab on Shabbat into a synagogue."
Avraham Ribak, owner of Bar Shehet Ribak Israel Shofarot on Tel Aviv's Nahalat Binyamin Street, says the shofarot imported from China in recent years have also been discovered as impure, embarrassing both rabbis and the public of buyers.
"The Chinese shofarot are smeared with pig fat," he says. "Several rabbis permitted the shofarot from abroad without even checking them."
Eldad Mizrachi, chairman of the Tel Aviv-Jaffa Religious Council, stressed in response that "the ritual objects department's activity is preventing a great obstacle from the public. This matter must be enforced, and the law prohibiting fraud in the entire ritual objects industry should be amended if needed."
Jep, 20 juli afgerond.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:03 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Muttie. Ben je nu klaar met je studie?
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eigenlijk 19,8 juli?
HAHAHAHAHA
Doch, de al te gemakkelijk geëxploiteerde filosofie dat wij noch zicht, noch grip op iets als een objectieve werkelijkheid hebben is dodelijk vermoeiend; dat maakt de auteur die hier spot mee durft te drijven bewonderenswaardig.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:03 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Is postmodernisme niet immer speels? Wat het mede zo vervelend maakt.
Net als Monidique van een WW uitkering genieten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:27 schreef Reya het volgende:
Al een idee wat je de komende jaren gaat doen, Muttie?
Moet je dan niet eerst gewerkt hebben?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als Monidique van een WW uitkering genieten.
Anders bijstand zeker, of is dat tegenwoordig dat jongeren-gebeuren?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Moet je dan niet eerst gewerkt hebben?
Aldus de student.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:45 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Moet je dan niet eerst gewerkt hebben?
Nekschot kunnen ze krijgen! Uitzuigers!quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Anders bijstand zeker, of is dat tegenwoordig dat jongeren-gebeuren?
Dan ben je niet volledig arbeidsongeschikt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:49 schreef Picchia het volgende:
Als je arbeidsongeschikt bent, doordat je bijvoorbeeld een civ-arm hebt, hoef je ook niet te solliciteren.
Aldus de student.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:49 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nekschot kunnen ze krijgen! Uitzuigers!
Maar jij wel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dan ben je niet volledig arbeidsongeschikt.
Uitzuigen is mijn roeping.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oké. Uitzuiger met een bijbaantje dus.
Eigen zaakje, en ik zuig niemand uit. Stufi ontvang ik al jaren niet meer...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oké. Uitzuiger met een bijbaantje dus.
Erfzondige uitzuiger met een eigen bijzaakje dus.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Eigen zaakje, en ik zuig niemand uit. Stufi ontvang ik al jaren niet meer...
Die kan bezwaarlijk de eerste steen werpen, doch.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:53 schreef Monidique het volgende:
Die opmerking zal je spijt bezorgen, zodra Opgegraven Citatenmeneertje er voor de honderdste keer mee komt.
De wodkatampon?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Anders bijstand zeker, of is dat tegenwoordig dat jongeren-gebeuren?
Dit kan natuurlijk niet, hè?quote:Sinds "de code" er is verondersteld de RVD dat iedere publicerende partij zich eraan commiteerd zodra die partij een vertegenwoordiger stuurt naar een door de RVD belegd "mediamoment".
Mijn achting voor alle vrouwen is verder gedaald.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:49 schreef Monidique het volgende:
Sorry, hoor, maar sigme:
[..]
Dit kan natuurlijk niet, hè?.
Aïquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 15:49 schreef Monidique het volgende:
Sorry, hoor, maar sigme:
[..]
Dit kan natuurlijk niet, hè?.
Ja zeg, kan ik er wat aan doen dat de RVD de RVD is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 16:42 schreef Monidique het volgende:
Die t's en d's, dat valt nog door de beugel te overzien, zoals men dat Bourgondisch postuleert, maar die zin, ik moest het wel drie keer lezen om er iets van te begrijpen (wat natuurlijk onder andere kwam door die d's).
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:15 schreef Wheelgunner het volgende:
Dumb & Crazy Meets Dumb & Crazier:
Jammer dat Colbert en Stewart met vakantie zijn...
Weer een spelfout.quote:Op zondag 30 augustus 2009 10:45 schreef sigme het volgende:
Mogge.
quote:Levy, who continues to consider himself a member of the "left", says that the book grew out of a phone call he received from Nicholas Sarkozy on January 23, 2007 asking for his support in the Presidential campaign. Levy responded that, "no matter how much I like and respect you, the Left is my family." to which Sarkozy replied, "These people who've spent 30 years telling you to go (expletive) yourself? Do you really believe what you're saying, that these people are your family?"
Ik hoef nooit meerquote:Op zondag 30 augustus 2009 23:01 schreef Wheelgunner het volgende:
Zo, colleges gaan weer eens beginnen, ik hoop dat ik de weg naar de uni nog vind
quote:Door het broeikaseffect smelt het ijs op de Noordpool en komt de zee steeds hoger te staan. Zeggen ze. Vandaag ontdek je dat niet alle soorten ijs even gevaarlijk zijn.
Wat heb je nodig?
Een wijd glas, ijsklontjes (liefst een beetje groot), water, suiker en een viltstift.
Wat moet je doen?
- Vul het glas met water en doe er een paar ijsblokjes bij. Ze mogen niet tegen de wand van het glas kleven.
- Zet met viltstift op het glas een streepje bij het niveau van het water.
- Wacht tot al het ijs gesmolten is en kijk weer. Je ziet dat het water nog precies even hoog staat.
- Los nu zoveel mogelijk suiker op in het water. Dat gaat het best als je warm water gebruikt, maar dat moet dan eerst afkoelen voor je er ijs bij doet. Je zult zien dat de waterspiegel gestegen is na het smelten van het ijs.
Hoe kan dat? [/i]
Als een drijvend stuk ijs smelt, ontstaat er een plas smeltwater die precies even groot is als het gedeelte van het ijsblokje dat onder water zat. Daarom verandert er niets aan de hoogte van het water. Maar dat geldt alleen voor ijs dat in zuiver water drijft. Was er heel veel suiker in het water opgelost, dan kunnen ijsblokjes er minder goed in wegzakken en past het smeltwater niet meer in de plek die het ijs onder water innam. Dan moet het water dus wel stijgen. In oceanen zit geen suiker maar zout. Alleen niet genoeg om zo’n verschil te zien.
Je snapt nu waarom er niks speciaals gebeurt als het drijvende zeeijs rond de Noordpool smelt. De zeespiegel kan alleen stijgen van het smelten van ijs dat hoog boven de zeespiegel op Groenland en de Zuidpool ligt.
Het flauwe is dat ze me de laatste drie jaar steeds minder les hebben gegeven, tot het punt waar ik bijna nooit meer college had, en nu de master begint krijgen we ineens weer 5 dagen in de week onderwijs.quote:
Sommige kneuzen maken overal een punt van.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:11 schreef Fastmatti het volgende:
Dit is ook wel dieptreurig
GroenLinks en de Vuelta
Zo herkenbaarquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het flauwe is dat ze me de laatste drie jaar steeds minder les hebben gegeven, tot het punt waar ik bijna nooit meer college had, en nu de master begint krijgen we ineens weer 5 dagen in de week onderwijs.
In jouw geval verbaast me dat niet in het minst.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Afstuderen is inderdaad 1 grote hel.
Ik heb geen BaMa gedaan, maar in de eerste jaren van m'n studie kreeg ik wel allerlei verplichte, niet boeiende vakken in m'n maag gesplitst die ook nog eens vrij pittig waren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vond de master makkelijker dan de bachelor eigenlijk.
Ga je moeder pesten niksnut.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:28 schreef Reya het volgende:
[..]
In jouw geval verbaast me dat niet in het minst.
quote:Asia Faces Food Shortage By 2050 Without Water Reform
ScienceDaily (Aug. 28, 2009) — A comprehensive new study of irrigation in Asia warns that, without major reforms and innovations in the way water is used for agriculture, many developing nations face the politically risky prospect of having to import more than a quarter of the rice, wheat and maize they will need by 2050.
This warning, along with related forecasts and possible solutions, appear in a report entitled, "Revitalizing Asia's Irrigation: To Sustainably Meet Tomorrow's Food Needs", which was presented August 17 at 2009 World Water Week in Stockholm by the International Water Management Institute (IWMI). IWMI, FAO and partner researchers obtained the findings using a computer model called WATERSIM, which helps examine difficult tradeoffs between food security and the environment, specifically in relation to water supplies.
The study was carried out by IWMI and the United Nations Food and Agriculture Organization (FAO) along with researchers from partner organizations with funding from the Asian Development Bank (ADB). It outlines three options for meeting the food needs of Asia's population, which will expand by one and a half billion people over the next 40 years. The first is to import large quantities of cereals from other regions; the second to improve and expand rainfed agriculture; and the third to focus on irrigated farmlands.
"In the wake of a major global food crisis in 2007 and 2008, cereal prices are expected to be higher and more volatile in the coming years," said Colin Chartres, director general of IWMI, whose research is supported by the Consultative Group on International Agricultural Research (CGIAR). "Asia's food and feed demand is expected to double by 2050. Relying on trade to meet a large part of this demand will impose a huge and politically untenable burden on the economies of many developing countries. The best bet for Asia lies in revitalizing its vast irrigation systems, which account for 70 percent of the world's total irrigated land."
Asian agriculture registered dramatic advances during the 1960s and 1970s through a combination of irrigation, improved crop varieties and fertilizers. The resulting Green Revolution made it possible to avert widespread hunger and raise living standards. From 1970 to 1995, the area under irrigation in Asia more than doubled, according to the IWMI-FAO report, making this the world's most intensively irrigated continent.
"Today, the option of expanding irrigated land area in Asia to feed a growing population is becoming increasingly problematic due to land or water constraints," explained Aditi Mukherji, IWMI scientist and one of the lead authors of the report.
To meet expected cereal demand by 2050, IWMI's projections show that, with present trends of yield growth, we would have to increase by 30 percent the amount of irrigated farmland in South Asia, and 47 percent in East Asia. Without water productivity gains South Asia would need 57 percent more water for irrigated agriculture and East Asia 70 percent more. Given the existing scarcity of land and water, and growing water needs of cities, such a scenario is untenable. This clearly points to a need for dramatic increases in water productivity, which can only be achieved with a complete revitalization of irrigation infrastructure, management and policy.
The scenarios presented in the IWMI-FAO report do not factor in climate change, which will likely make rainfall more erratic and increase the strain on already overstretched irrigation systems. As a result, even the study's pessimistic assumptions may prove overly optimistic, according to modeling experts.
The potential for improvement is particularly great in South Asia, where more than half of the harvested area is irrigated yet yields are low. Asia as a whole could obtain as much as three-quarters of the additional food it will need by improving the performance of irrigated crop production, and South Asia could satisfy all of its additional demand.
"Another option is to shift more land to rainfed farming," said Mukherji. "But the scope for expansion is extremely limited."
In South Asia, for example, 94 percent of the land suitable for farming is already in production. As a consequence, significant expansion of rainfed farming would come largely at the expense of fragile marginal areas with high environmental costs in terms of biodiversity loss and greenhouse gas emissions.
In the report, IWMI and FAO propose a comprehensive and innovative strategy to improve the performance of Asia's irrigated agriculture. "This involves a comprehensive transition from outdated models, technologies and institutions to a more economically sustainable, service-oriented approach," said Thierry Facon, FAO's senior irrigation expert.
The key element of the strategy is to modernize the region's large-scale irrigation systems, which were built to rely on surface water. Constructed throughout much of Asia in the 1970s and 1980s, these systems are currently in poor condition. As cereal prices declined during the period of infrastructure expansion, investments in irrigation became less attractive. Furthermore, agriculture diversified toward high-value crops, such as vegetables and fruits, which required more flexible approaches to irrigation.
A recent project in Sri Lanka, which takes into account lessons learned from many years of experience, offers a model for improving irrigation management. It combines the best of traditional and new technologies in schemes referred to locally as "village tank cascade systems."
Another critical measure is to selectively support rather than thwart the trend toward individual farmers' use of inexpensive pumps to extract groundwater for irrigation. In India, an estimated 19 million such pumps are providing water for more than 60 percent of the nation's total irrigated area. South Asia as a whole uses about 250 cubic kilometers of groundwater annually, accounting for almost half the world's total groundwater use.
"Governments' inability to regulate this practice is giving rise to scary scenarios of groundwater over-exploitation, which could lead to regional food crises and widespread social unrest," said Tushaar Shah of IWMI and a co-author of the report. "Rather than condemn such a widespread practice, governments should actively support innovative initiatives."
Another important component of the IWMI-FAO strategy is to involve the private sector more actively in publicly managed irrigation systems. Positive experiences in China and elsewhere attest to the potential of that approach.
"Irrigation and the water sector more generally have direct links with energy, trade, labor and other sectors that are crucial to Asia's larger political economy," Shah added. "To address challenges of food security and water management, we must look beyond the irrigation sector for solutions."
ik ook, veel specialistischer dus hoef je minder te weten van richtingen die je niet liggenquote:Op maandag 31 augustus 2009 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vond de master makkelijker dan de bachelor eigenlijk.
ja viel mij ook al op, veel geld van onderwijs wordt nu gesluisd naar de organisatie die onderzoek moet bevorderen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:42 schreef Picchia het volgende:
Goh, dat probeert hij toch maandelijks. Ik snap ook niet waarom hij zo populair is. Minister der proefballonnetjes.
Ik hoorde hem op de radio zeggen dat hij een onderzoek wilde naar hoger onderwijssystemen in het buitenland en te kijken waar verbeteringen mogelijk zijn. Als voorbeeld noemde hij het systeem in California, waar je community colleges, colleges, universities en research universities hebt. Verder zou pas later een richting moeten worden gekozen, en niet op je 16e/17e.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:40 schreef Fastmatti het volgende:
Ik lees trouwens net dat Plasterk het hoger onderwijs de nek om wil draaien.
quote:Election staff blunder allows 11-year-old to vote in Sunday election
OSAKA -- An 11-year-old girl here voted in the House of Representative election Sunday after she was given a ballot sheet by mistake, the municipal election committee here has admitted.
The 11-year-old elementary school girl, who visited a poll station in Osaka's Nishi-Yodogawa Ward with her father, voted for a party in a proportional representation bloc as well as a review of the Supreme Court justices, the election committee said.
Election staff believed the girl, who is relatively tall for her age, was an adult voter. It was only after she finished voting that the staff noticed the error.
As it is impossible to identify the girl's ballots, they have been regarded valid in accordance with the Public Offices Election Law.
http://mdn.mainichi.jp/md(...)2a00m0na010000c.html
http://www.volkskrant.nl/(...)u_kraakt_deeltijd-wwquote:Den Haag - Het Centraal Planbureau is zeer krititsch over de regeling voor deeltijd-WW. De regeling houdt mensen ‘eindeloos’ bij hun huidige werkgever, terwijl er nog steeds 120 duizend vacatures zijn. Deeltijd-WW belet bedrijven met vacatures dan ook om hun ‘vleugels uit te slaan’.
Dit zeggen Coen Teulings en Casper van Ewijk dinsdag bij de presentatie van hun boek ‘De grote recessie’. Teulings is directeur van het CPB, Van Ewijk onderdirecteur. Zij vinden dat het kabinet met de deeltijd-WW niet het goede signaal aan werknemers afgeeft. ‘Blijf maar zitten, het komt wel goed. Dat is verkeerd’, zegt Teulings over de regeling.
Deeltijd-WW is op aandringen van de vakbeweging en werkgevers door het kabinet geïntroduceerd. Het doel is om vakkrachten te behouden voor bedrijven die het tijdelijk moeilijk hebben. Zij gaan maximaal de helft van de werktijd minder werken en krijgen daarvoor een werkloosheidsuitkering.
Is lees net dat de ANWB voor eerlijk betalen voor mobiliteit is. Wat raar, want ik ben tegen eerlijk betalen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:35 schreef Autodidact het volgende:
Eerdmans richt Burgercomité tegen Onrecht op.
Dat komt goed uit. Ik zat namelijk te denken om een burgercomité vóór onrecht op te richten
Is Kim daar een beetje voor te porren?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik ben voor het straffen van onschuldigen.
Bij het straffen van onschuldigen vraag je niet vooraf om toestemming.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is Kim daar een beetje voor te porren?
Doe jij dat bij haar? Watje.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Bij het straffen van onschuldigen vraag je niet vooraf om toestemming.
Ik bevestig dat nergens.quote:
Meneertje Hyperintelligentie.quote:
Zodra Paaseiland en Spitsbergen op een dag vallen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Meneertje Hyperintelligentie.
Géén kloon van tvlxd.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Meneertje Hyperintelligentie.
quote:
De Archie slap.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:49 schreef Monolith het volgende:
Een geëmancipeerde man slaat ook gewoon vrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |