De voorbereidingen voor dit moment zijn al jaren geleden in beweging gezet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:47 schreef Mutant01 het volgende:
Ik werd gestraft vanwege een tikfout: http://www.hotmaik.com/
Wat een beteuterd icoon.quote:
Hij tracht een plotwending te initiëren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef TitusPullo het volgende:
Wat? Het ging jullie toch voor de wind?
Welk een eigenaardige ruilhandel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:29 schreef TitusPullo het volgende:
Hij kan een hengst voor zijn maffe hersens krijgen.
Er werd te snel budget verbrand. Nu trachten ze met een stel kunstgrepen dit te corrigeren. Nu zal er langer minder geld verbrand worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:25 schreef TitusPullo het volgende:
Wat? Het ging jullie toch voor de wind?
Waar manifesteert zich deze seniliteit?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:50 schreef Reya het volgende:
Ik begin te oud te worden voor discussies op FOK!.
Zo'n afwachtende houding is niet handig. Je hebt nog tijd genoeg om je collega's zwart te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Heb net gehoord dat het project 40% wordt ingekrompen. Morgen horen wiens koppen er gaan rollen. Ik vrees het ergste.
Makkelijker is om je eigen zwakheden te gebruiken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:15 schreef TitusPullo het volgende:
Je moet pepermunt slaan uit andermans zwakheden.
Van door jezelf te laten hypnotiseren en dan de hypnotiseur dood te laten gaan wordt je gelukkig?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:48 schreef Wheelgunner het volgende:
Kantoorslaven, hebben jullie dan niets geleerd van Office Space?
En gewoon geen kantoorslaaf worden. Jullie zijn toch slimme jongens? Waarom voor iemand anders werken dan? Werk voor jezelf, of op zijn minst niet ergens waar je beloond wordt met onzekerheid voor je harde werken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Van door jezelf te laten hypnotiseren en dan de hypnotiseur dood te laten gaan wordt je gelukkig?
Welk een armoe.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En gewoon geen kantoorslaaf worden. Jullie zijn toch slimme jongens? Waarom voor iemand anders werken dan? Werk voor jezelf, of op zijn minst niet ergens waar je beloond wordt met onzekerheid voor je harde werken.
Geef me een jaartje of 2.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En gewoon geen kantoorslaaf worden. Jullie zijn toch slimme jongens? Waarom voor iemand anders werken dan? Werk voor jezelf, of op zijn minst niet ergens waar je beloond wordt met onzekerheid voor je harde werken.
Ik ken niemand die er financieel op achteruit is gegaan toen ze zelfstandig werden. Er is meer risico ja, en het kost je vaak meer uren, maar ik vind het dat in ieder geval waard.quote:
Wat is dan je punt met armoe?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:01 schreef Reya het volgende:
Alsof dat me verdomme iets kan schelen.
Klopt, in de IT gaan werken lijkt een vrij bewuste keuze (waar ik niet aan zou beginnenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:45 schreef Reya het volgende:
Je hebt zelf natuurlijk aanvankelijk de keuze gemaakt om bij een organisatie te gaan werken waar zulk soort situaties te verwachten vallen.
Zelfstandigen en andere ingehuurden krijgen vaak de kutklussen toegeschoven. De leuke klussen doen de eigen mensen als het even kan. En de inhoud van het werk kan me veel meer boeien dan een financiële beloning.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Wat is dan je punt met armoe?
Dat is natuurlijk je eigen voorkeur, en met slim heeft dat niet zo veel te maken. Eerder met keuzes. Vak, branche, soort contract, arbeidstijden, verdeling werk/prive, werkgebied. Allemaal keuzes die bar weinig met intelligentie te maken hebben. Je kunt moeilijk verwachten dat iedereen Wheelgunner is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik ken niemand die er financieel op achteruit is gegaan toen ze zelfstandig werden. Er is meer risico ja, en het kost je vaak meer uren, maar ik vind het dat in ieder geval waard.
Je krijgt helemaal niets toegeschoven, je bepaalt zelf wat je wel of niet doet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zelfstandigen en andere ingehuurden krijgen vaak de kutklussen toegeschoven. De leuke klussen doen de eigen mensen als het even kan. En de inhoud van het werk kan me veel meer boeien dan een financiële beloning.
ik geloof ook niet dat ik ergens heb aangegeven dat er nu een probleem ontstaan is. Eerst eens aanhoren wie er echt wegmoeten en dan eventueel een andere klus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:45 schreef Reya het volgende:
Je hebt zelf natuurlijk aanvankelijk de keuze gemaakt om bij een organisatie te gaan werken waar zulk soort situaties te verwachten vallen.
Dat is maar deels het geval. Denk je echt dat een bedrijf of overheid de leukste klussen uit gaat besteden? Inhuur is voor wanneer je handjes tekort komt. Dan schuif je de minder interessante maar arbeidsintensieve klussen door.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:52 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Je krijgt helemaal niets toegeschoven, je bepaalt zelf wat je wel of niet doet.
Klopt en wat is dan het resultaat een gerecycled rapportje waar als je geluk hebt nog net de namen van de vorige onderzochte organisatie zijn geschraptquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:24 schreef Reya het volgende:
Interessante klussen worden wel uitbesteed, maar eerder aan gerenommeerde adviesbureau's dan aan een willekeurige eenpitter.
Het ligt eraan in welke branche je zit. De meeste klussen die ik aangeboden krijg kunnen simpelweg niet intern gedaan worden om dat daar niet de kennis en vaardigheid voor is in het bedrijf. En ik ben gelukkig (nog) niet in een positie waar ik elke rotklus moet omarmen om rond te komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is maar deels het geval. Denk je echt dat een bedrijf of overheid de leukste klussen uit gaat besteden? Inhuur is voor wanneer je handjes tekort komt. Dan schuif je de minder interessante maar arbeidsintensieve klussen door.
Maar wel ontzettend duur eigenlijk. Laatst hoorde ik een voorbeeld van schilders; dat het uurtarief voor een advies over schilderen soms wel het tienvoudige is van het daadwerkelijke schilderen. Maarja, wat de gek ervoor geeft, dat is wat onze economie draaiende houdt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:37 schreef Reya het volgende:
Dat is dan weer niet mijn ervaring. Diensten van adviesbureaus zijn vrij duur, maar ze leveren meestal wel kwaliteit.
Inhuur is altijd makkelijk te zwartepieten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:37 schreef Reya het volgende:
Dat is dan weer niet mijn ervaring. Diensten van adviesbureaus zijn vrij duur, maar ze leveren meestal wel kwaliteit.
Zelfs die blanke zijn hand is nog zwart.quote:
Ik kan me voorstellen dat je project wordt ingekrompen als het zulke abominabele resultaten oplevert.quote:
Feierlich, aber schlicht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:33 schreef TitusPullo het volgende:
ik heb het helmaal gehad met dit kloteleven ik ga kapot vban de stress en spanning ik werk bij esa ruimtevaartorganisatie. collegas van me hebben berekent dat de maan in 2012 op de aarde butst ik ben er niet goed van nu ben ik aangewezen alsm de persoon die dit horrorfijt voor het groote publiek bekend moet maken ik wil niet ik durf niet ik wil geen paniek zaaie. mensen ik ga hieraan kapot ik denk dat ik maar voorgoed t bos intrek en ga samenhokken met die gozer met zn pijl en boog. vaarwel aLLen
Je bent te insignificant om op te bezuinigen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik mag toch blijven.
Als het nu eindelijk goed gaat, wordt het formele proces duidelijk ingekort en kan er sneller gebouwd worden. Pragmatische, iteratieve aanpak.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:08 schreef Reya het volgende:
Verandert er nog veel aan je werkzaamheden?
Het ging om het aantal hoofden niet direcht om het aantal ¤/u.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Je bent te insignificant om op te bezuinigen.
En binnen een paar jaar is er weer hetzelfde dansje, als het niet eerder is. Misschien houd je het iedere keer net vol tot je 67e...quote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:39 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En binnen een paar jaar is er weer hetzelfde dansje, als het niet eerder is. Misschien houd je het iedere keer net vol tot je 67e...
Optimist!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 16:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als het nu eindelijk goed gaat, wordt het formele proces duidelijk ingekort en kan er sneller gebouwd worden. Pragmatische, iteratieve aanpak.
Ik ben slechts de boodschapper.quote:
De kwaliteit is mij te wisselend voor een dergelijke algemene uitspraak. Daarvoor heb ik teveel rotzooi voorbij zien komen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:37 schreef Reya het volgende:
Je moet heel diep in de aars van een moderator zitten om dat voor elkaar te krijgen. Het zal jou dus nooit lukken.quote:
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Je moet heel diep in de aars van een moderator zitten om dat voor elkaar te krijgen. Het zal jou dus nooit lukken.
de filmquote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:
Eindelijk overheidsvoorlichting over de Mexicaanse griep. Waar zouden we toch zijn zonder die 1.000.000+ mensen om ons burgers te redden?
Voldoet 'ie niet aan de verwachtingen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:41 schreef TitusPullo het volgende:
Je ziet eruit of je net Inglorious basterds hebt gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |