Volgens Derksen (die het weer van Beenhakker heeft) heeft hij aanpassingsproblemen, maar heeft Don Leo blindelings vertrouwen in hem. Dus wie weet wordt dat nog wat..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:13 schreef Happel het volgende:
Babovic komt morgen meetrainen.
[..]
bron
Uit het dikgedrukte maak ik op dat Ignatovic niet datgeen brengt wat er van hem werd verwacht?
Gelukkig weten ze ook niet wat ze willen..quote:Darley herstelt traag, Mulder moet blijven
27 augustus 2009
Erwin Mulder blijft nog minimaal een half jaar bij Feyenoord. De doelman stond op de nominatie om op huurbasis naar Excelsior te gaan, maar dat plan is van de baan nu een andere keeper, Darley, nog altijd in de lappenmand zit.
Darley liep in het eerste competitieduel tegen NEC een knieblessure op. De eerste prognose was dat de Braziliaan na twee of drie weken wel weer fit zou zijn, maar dat klopt weinig van. "Hij herstelt niet zo snel als we hadden gehoopt. Het gaat zeker nog tussen de drie en vier weken duren", vertelt trainer Mario Been in AD Sportwereld.
Door de absentie van Darley is Mulder op dit moment tweede keeper in de Kuip, achter Rob van Dijk. Been wil de jonge doelman daarom voorlopig niet laten gaan.
Weten ze wel. Mulder moet in principe weg, maar het herstel van Darley duurt te lang, dus moet Mulder blijven.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:24 schreef ursel het volgende:
[..]
Gelukkig weten ze ook niet wat ze willen..
quote:Chelsea wil De Guzman verhuren
Door SJOERD MOSSOU & WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Chelsea overweegt Jonathan de Guzman over te nemen van Feyenoord, om de middenvelder vervolgens direct weer uit te lenen aan een andere club. De Londense club bekijkt momenteel de mogelijkheden voor een dergelijke constructie, die het eerder ook met ex-PSV’er Alex toepaste.
Bij Chelsea is intern nog discussie over het wel of niet contracteren van De Guzman. Technisch directeur Frank Arnesen vindt de Feyenoorder een zeer interessante speler, maar er zijn ook twijfels. Niet zozeer over de kwaliteiten van de middenvelder, wel over het feit dat De Guzman afgelopen seizoen bijna een jaar geblesseerd was.
Voor Chelsea kan de ‘Alex-constructie’ interessant zijn, omdat De Guzman voor een talentvolle speler van 21 jaar relatief goedkoop is.
Gezien zijn aflopende contract kost De Guzman nooit meer dan enkele miljoenen euro’s. Om geregeld aan spelen toe te komen, maakt de Canadees op uitleenbasis aanzienlijk meer kans dan binnen de overvolle selectie van trainer Carlo Ancelotti. Ook een verhuur aan Feyenoord is niet perse uitgesloten.
Grote vraag is echter of De Guzman zelf oren heeft naar een dergelijke deal. De voetballer, die ook in de belangstelling staat van Valencia, beseft dat hij vooral veel aan spelen toe moet komen in deze fase van zijn carrière. Met Alex pakte de verhuur aan PSV goed uit, maar aan een dergelijke constructie zit ook risico.
Voor je het weet beland je op de bank bij Wigan Athletic of Hull City en verwatert het contact met Chelsea. Momenteel heeft de Londense club zo’n vijftien spelers verhuurd, het merendeel aan Engelse clubs op de twee hoogste niveaus. Bij FC Twente spelen Miroslav Stoch (19) en Slobodan Rajkovic op huurbasis.
Feyenoord wacht de ontwikkelingen voorlopig af. Binnen de Rotterdamse club houdt men serieus rekening met laatste-moment-transfer, gezien het onderhandelingsspel dat doorgaans in de laatste dagen wordt gevoerd. Hoe dichter de deadline van komende maandag nadert, des te nadrukkelijker clubs bereid zijn om zaken te doen. Ook het management van De Guzman kent die mechanismen.
Op de Nederlands/Japanse zakenman die Keisuke Honda naar de Kuip wil halen, rekent inmiddels niemand meer bij Feyenoord.
Financieel directeur Onno Jacobs sprak begin deze week oriënterend met de investeerder, maar daarna bleef het stil. Op het verzoek om de nodige documenten en geloofsbrieven toe te sturen, kwam geen antwoord meer.
Welke constructie de Nederlander exact voor ogen had en tegen welke voorwaarden, bleef voor Feyenoord onduidelijk. In het geval dat de club zelf het salaris van Honda had moeten betalen, was de deal al afgeketst. Feyenoord kan zich geen enkele loonpost permitteren op de huidige begroting.
Mario Been denkt dan ook niet dat Honda een reële optie is. ,,Ik heb nog steeds niets van de directie gehoord, dus hoef ik me daar nog niet druk om te maken,’’ aldus de trainer. ,,En laten we nou eerlijk zijn, als er serieus iets zou spelen, dan was het nu toch al lang geregeld? Zo moeilijk is dat toch niet? Dat is gewoon een kwestie van ‘effetjes’ tien miljoen overmaken. Nu wordt er heel veel over Honda gesproken, maar ik weet er echt niets van. Zo lang ik niets hoor van de mensen die het horen te weten bij Feyenoord, maak ik me er niet druk om.’’
viel me ook opquote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:42 schreef Gert het volgende:
Dus die "investeerder" praat liever met Johan Derksen dan met Feyenoord.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 09:42 schreef Gert het volgende:
Dus die "investeerder" praat liever met Johan Derksen dan met Feyenoord.
Denk dat Derksen hem hier nog wel op paktquote:Mario Been denkt dan ook niet dat Honda een reële optie is. ,,Ik heb nog steeds niets van de directie gehoord, dus hoef ik me daar nog niet druk om te maken,’’ aldus de trainer. ,,En laten we nou eerlijk zijn, als er serieus iets zou spelen, dan was het nu toch al lang geregeld? Zo moeilijk is dat toch niet? Dat is gewoon een kwestie van ‘effetjes’ tien miljoen overmaken. Nu wordt er heel veel over Honda gesproken, maar ik weet er echt niets van. Zo lang ik niets hoor van de mensen die het horen te weten bij Feyenoord, maak ik me er niet druk om.’’
Hij doet maar. Derksen is niet de trainer van een Ere Divisie team dat er elke week moet staan en dus geen tijd heeft om te lanterfanteren. Dat hij nou z'n tijd kan verdoen met een voetbal talkshow te hosten en dat zelfs twee keer per week ..quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:24 schreef Keltie het volgende:
[..]
[..]
Denk dat Derksen hem hier nog wel op pakt
quote:BABOVIC LAAT GOEDE INDRUK ACHTER TIJDENS GROEPSTRAINING
Stefan Babovic heeft donderdagochtend volgens planning meegetraind met de selectie van Feyenoord. De Servische middenvelder nam op Varkenoord deel aan de volledige groepstraining en maakte op Mario Been een prima indruk, liet de oefenmeester na afloop weten. ‘Babovic heeft een uistekende techniek en zou een versterking voor ons zijn’, zei de oefenmeester. ‘Hij is ook nog eens een linkspoot en daar hebben we er niet veel van.’ De beslissing over het eventueel aantrekken van Babovic zal in een later stadium genomen worden.
Been stond met in totaal 23 spelers op het veld, waaronder de doelmannen Rob van Dijk en Erwin Mulder. De keepers werden het grootste deel van de oefensessie onder handen genomen door Patrick Lodewijks en verdedigden aan het einde van de training beiden een doel bij enkele kleine partijvormen. De oefenmeester deelde zijn selectie op in drie ploegen en liet ze een minitoernooi spelen. De ploeg met Tim de Cler, Karim El Ahmadi, Leroy Fer, Tim Vincken, Dwight Tiendalli, Ron Vlaar en Sekou Cissé stapte uiteindelijk als winnaar van het veld. Babovic hoorde bij de verliezende partij en liep de sprints die hij daarom moest lopen met een glimlach op zijn gezicht.
Feyenoord beschikt in de aanloop naar het duel met FC Twente van komende zondag over een nagenoeg fitte selectie. Slechts de Braziliaanse doelman Darley staat al langere tijd aan de kant. Georginio Wijnaldum, die afgelopen dinsdag zijn rentree maakte bij Jong Feyenoord/Excelsior, trainde volledig mee.
Nah, vond het al een vaag verhaal.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 12:50 schreef Merkie het volgende:
Vreemd dat die investeerder niets meer van zich laat horen.
Ik zeg halen!quote:De kans dat Stefan Babovic zijn loopbaan voortzet bij Feyenoord is toegenomen. De middenvelder van FC Nantes trainde donderdagochtend mee en heeft een goede indruk achter gelaten op Mario Been. “Die wil ik er wel bij hebben. Een fantastische speler, dat zie je meteen”, vertelt de Feyenoord-coach aan Sportweek.
Babovic (22) staat al jaren bekend als een grote belofte, maar in Frankrijk is dat er niet uitgekomen. De middenvelder wil zijn loopbaan nu elders vervolgen, om zo in beeld te blijven bij de Servische nationale ploeg. Feyenoord kwam in beeld, maar Been wilde de speler wel eerst zelf aan het werk zien. Na donderdagochtend weet de coach voldoende.
“Hij is een linkspoot, daarvan hebben we er niet zoveel”, zei Been. “Als ik het goed begrepen heb, kost hij ons niets, dus van mij mag hij komen.” Feyenoord heeft met Nantes afgesproken dat Babovic transfervrij de overstap mag maken, maar dat de Fransen een fors deel van de transfersom ontvangen bij een eventuele doorverkoop.
Opvallend is verder dat de vader van Babovic bereid is om het salaris van zijn zoon te betalen. De steenrijke Serviër wil het beste voor zijn zoon en hoopt dat Babovic junior bij Feyenoord weer aan spelen toekomt. In Frankrijk zit de middenvelder op een dood spoor: dit seizoen leverde tot dusver slechts 35 minuten speeltijd op. Overigens haalde Babovic vorig jaar het nieuws met een vreemd incident. De middenvelder kreeg het in de kleedkamer aan de stok met ploeggenoot Djamel Abdoun en schopte zijn collega knock-out.
Sportweek
Al is het alleen maar om suarez knock out te schoppen.quote:
Dom als in geen inzicht of dom als in domme harde overtredingen?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:15 schreef Cara het volgende:
Volgens fransen is zn techniek geweldig maar zijn domheid op het veld ook.
Zo lang het bij geel blijft niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Dom als in geen inzicht of dom als in domme harde overtredingen?
Dat eerste lijkt me wel een vereiste, dat tweede is niet zo een probleem.
Dan is het makkelijk. Verlengen of de tribune op.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:33 schreef tennisboy het volgende:
Waarschijnlijk blijft de Guzman bij Feyenoord.
- Valencia heeft te kennen gegeven geen intresse meer in hem hebben.
- De Guzman wilt niet naar chelsea omdat hij niet verhuurt wilt worden.
Als hij ons de Champions League in schiet kan je het zo zien dat alles wat je daarmee verdient zijn transfersom is.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Dan is het makkelijk. Verlengen of de tribune op.
En er dan een foto bij plaatsen van Sloryquote:Chelsea transfer target Jonathan de Guzman: 10 things you need to know about the Dutch winger
By Football Spy
Last modified 12:58 27/08/09
Chelsea have been linked with Feyenoord's Dutch dynamo, Jonathan de Guzmán after he impressed Director of Football Frank Arnesen by scoring twice in Feyenoord’s 4-0 home win over Roda JC last weekend.
Here's Tim Bailey's essential need-to-know:
1) Born on September 21, 1987, de Guzman has represented the Dutch Under-21 side but is actually of Jamaican and Filipino descent. And to make it even more confusing, he was actually born in Scarborough, Canada.
2) A tough-tackling midfielder, Jono - as he's known - has been hailed in his homeland as Holland's answer to Owen Hargreaves.
3) He has been at Feyenoord since he was 12 years old and made his first-team debut aged 18. Since then, de Guzman has made over 100 appearances and scored an impressive 22 goals.
4) There was a degree of controversy over which national team de Guzman would plump to represent. His eventual commitment to the Netherlands caused uproar in Canada, to the extent that de Guzman made a TV appearance to apologise for his choice. His younger brother Julian plays for the Maple Leafs.
5) De Guzmán claimed that Arsenal was his "dream club" when a £12million move there was in the offing last August. Chelsea are hoping to secure his services at a knock-down price due to de Guzman being in the last year of his contract.
6) He made only a handful of appearances after the Arsenal deal fell through thanks to a serious knee injury. Despite suffering a series of set-backs in his rehabilitation, de Guzman has hit the ground running has already hit the ground running this season. Unlike Owen Hargreaves...
7) Chelsea might face some stiff competition for de Guzman's signature this week, though: Everton, Manchester City and Valancia have all been monitoring his progress since his return from his injury.
8) Two years ago the speedy winger was nominated alongside the likes of Wayne Rooney and Lionel Messi for Italian newspaper Tuttosport's Golden Boy award - a gong given to the best Under-21 player in Europe.
9) He takes a mean free kick too. Although he'll be lucky to get a look-in at the Bridge with the likes of Lampard, Ballack and Drogba standing over the ball.
10) De Guzmán has his own Twitter page. Let's hope Feyenoord aren't in for another Darren Bent moment!
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:20 schreef Juk het volgende:
[..]
Als hij ons de Champions League in schiet kan je het zo zien dat alles wat je daarmee verdient zijn transfersom is.
(5) De Guzmán claimed that Arsenal was his "dream club" when a £12million move there was in the offing last August.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:57 schreef Happel het volgende:
[..]
En er dan een foto bij plaatsen van Slory
[ afbeelding ]
[..]
En dat zie ik dus nooit gebeuren. Zeker dit seizoen niet.
En de Nederlandse Hargreaves.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 19:03 schreef Jorwol het volgende:
[..]
(5) De Guzmán claimed that Arsenal was his "dream club" when a £12million move there was in the offing last August.
Arsenal???
Oh ja en ergens staat ook nog dat Julian z'n jongere broer is. Wat een falers.
Inderdaad, een aanvallende middenvelder zonder inzicht is gewoon een doodloper à la Babel.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Dom als in geen inzicht of dom als in domme harde overtredingen?
Dat eerste lijkt me wel een vereiste, dat tweede is niet zo een probleem.
quote:Nantes: Babovic voor jaar aan Feyenoord verhuurd met optie tot koop
FC Nantes meldt zojuist op haar website dat de club met Feyenoord een huurovereenkomst is overeengekomen voor Stefan Babovic. Feyenoord huurt de middenvelder voor een seizoen met een optie tot koop.
Op de bank zolang De Guzman er nog is en daarna kan hij in feite op '10' of op links hangend. Als het klopt dat hij ons geen cent kost, is het sowieso de gok waard.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 01:41 schreef Juk het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar waar komtie te spelen?
quote:De Guzman heeft geen zin in Chelsea
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Jonathan de Guzman heeft zijn zinnen gezet op Valencia. De Feyenoorder ziet een vertrek naar het eveneens geïnteresseerde Chelsea niet zitten, omdat hij niet het goede gevoel heeft bij die club. ,,Ik zie Chelsea als een businessclub,’’ zei De Guzman donderdag.
afbeelding vergroten Jonathan de Guzman, donderdag op de training van Feyenoord. FOTO MARCO DE SWART
,,Ik weet niet of ze mij echt willen hebben.’’
De 21-jarige middenvelder heeft geen zin om als handelswaar te fungeren. De grootmacht uit de Premier League wil De Guzman kopen en hem vervolgens elders stallen. ,,De interesse van Chelsea was voor mij ook een verrassing, maar ik weet niet precies wat ze met dat verhuren willen. Ze hebben op dit moment al een stuk of vijftien spelers verhuurd.’’
Voor De Guzman is een transfer naar een Europese subtopper de ideale volgende stap in zijn carrière. In navolging van zijn oudere broer Julian, die de afgelopen vier seizoenen voetbalde voor Deportivo La Coruna, wil hij naar Spanje.
,,Ik ga het liefst naar Valencia. Daar maak ik de meeste kans om te spelen. Ik denk dat Valencia heel goed bij mij past. De ploeg speelt mooi voetbal en de Spaanse competitie is de beste van de wereld. Het is weer een stapje hoger dan Feyenoord, dat zie ik als een uitdaging. Ik wacht af wat er deze week gebeurt,’’ zegt De Guzman, die weet dat Valencia zich eerst nog moet ontdoen van de Argentijn Ever Banega om hem te kunnen vastleggen.
Jan de Visser, de zaakwaarnemer van De Guzman, kon gisteren vanuit Spanje nog geen akkoord melden. ,,De situatie is nog steeds dat Valencia eerst spelers moet verkopen, voor ze kunnen kopen,’’ aldus De Visser. ,,Dat kan Banega zijn of iemand anders.’’
Feyenoord-trainer Mario Been, die De Guzman adviseerde om te kiezen voor een club waar hij veel aan spelen toekomt, is niet verbaasd over de interesse voor de middenvelder. ,,Ik heb al eerder gezegd dat deze selectie bulkt van de kwaliteit,’’ zegt Been. ,,Ik vind het niet gek dat twee van zulke gigantische namen - Valencia en Chelsea - De Guzman willen hebben. Hij is gewoon een fenomenaal talent en gaat echt niet weg voor een fooitje.’’
Mocht De Guzman vertrekken dan wordt hij bij Feyenoord in elk geval niet opgevolgd door Keisuke Honda. De Nederlandse investeerder die de Japanner van VVV naar de Kuip wilde halen, heeft de Rotterdammers gisteren laten weten dat hij de deal voor het sluiten van de transfermarkt (1 september) niet rond krijgt. Hij voegde eraan toe dat hij tijdens de volgende transferwindow in de winterstop een nieuwe poging wil wagen.
Stefan Babovic komt wat Mario Been betreft wel naar de Kuip. De Servische middenvelder van FC Nantes maakte gisteren tijdens een proeftraining in Rotterdam een uitstekende indruk op de coach. ,,Dit is een toegevoegde waarde in de selectie,’’ oordeelde Been.
Feyenoord onderhandelde gisteren met de zaakwaarnemers van Babovic, maar twijfelt nog over de haalbaarheid van de Serviër.
quote:Babovic rond met Feyenoord
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Feyenoord heeft met Stefan Babovic een akkoord bereikt over een huurovereenkomst van een jaar. Feyenoord moet nog wel een aantal zaken afhandelen met zijn huidige club FC Nantes.
Daarvoor is spelersmakelaar Karel van Burik met Babovic meegereisd naar Frankrijk, waar vrijdag de laatste plooien moeten worden gladgestreken. Feyenoord-trainer Mario Been was enthousiast over Babovic na diens proeftraining. ,,Een uitstekende speler, die absoluut een versterking voor ons is. Zeker als je bedenkt dat hij ons niks kost.”
Babovic, zoon van een rijke Servische zakenman, wil een jaar in zichzelf investeren, waardoor de voorwaarden voor Feyenoord uiterst gunstig zijn. Babovic was zeer onder de indruk van Feyenoord. ,,Hij heeft een heel goed gevoel overgehouden aan de kennismaking met de club, het gesprek met de trainer en het contact met de spelers”, aldus zijn zaakwaarnemer Fali Ramadani.
Zover ik weet kan hij voor niks weg bij Nantes, ivm zn verleden daar?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:45 schreef Palmboom313 het volgende:
Ben wel benieuwd wat de vastgestelde transfersom van Babovic is.
¤0 en 50% van de transferrechten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 08:45 schreef Palmboom313 het volgende:
Ben wel benieuwd wat de vastgestelde transfersom van Babovic is.
Klopt toch wel, is toch ook een Canadees die voor Engeland gekozen heeft, dus dezelfde situatie als De Guzman?quote:
Niet te vergelijken omdat de ouders van Hargreaves wel gewoon uit Engeland/Wales komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:13 schreef Luni het volgende:
[..]
Klopt toch wel, is toch ook een Canadees die voor Engeland gekozen heeft, dus dezelfde situatie als De Guzman?
okquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Niet te vergelijken omdat de ouders van Hargreaves wel gewoon uit Engeland/Wales komen.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:21 schreef TJDoornbos het volgende:
Die engelse zijn knettergek! Maar dat wisten we al toch?
quote:Weer 2.200 kaarten voor Sparta-uit!
In deze tijden - waarin het er voor supporters, die ook trouw uitwedstrijden bezoeken, niet makkelijker op wordt - is er gelukkig altijd nog één positieve uitzondering: Sparta!
Waar elke bezoekende club op Het Kasteel het reguliere bezoekersvak (vak 29/30, 650 plaatsen) toegewezen krijgt, wordt voor Feyenoord al jarenlang de gehele korte zijde (Bok de Korver Tribune, 2.200 plaatsen) gereserveerd. En zo hoort het, zeker bij een stadsderby als die van Rotterdam!
Zo werd de Bok de Korver Tribune tijdens de editie van 2007-2008 omgetoverd tot een zee van rode en witte sjaals (zie foto), terwijl dezelfde tribune een seizoen eerder nog zwart kleurde van de protestbordjes tegen het wanbeleid van het toenmalige bestuur.
De voorverkoop voor deze wedstrijd (matchday: zondag 18 oktober, aanvang: half vijf...) begint voor Diamond- en Goldcardhouders op dezelfde dag, namelijk woensdag 30 september. Silvercardhouders kunnen vervolgens vanaf zaterdag 3 oktober kaarten aanschaffen.
Die suggestie heb je hier gekregen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:22 schreef zlakto het volgende:
Zondag naar Feyenoord-Twente. heb 3 kaarten voor D. 2 naast elkaar en 1 niet. Toch maar proberen om naast elkaar te gaan zitten. Of doorlopen naar Z natuurlijk als dat lukt (was de suggestie die ik ergens anders kreeg). Hoop dat het niet teveel gezeik oplevert![]()
Ow hahahaquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Die suggestie heb je hier gekregen.
En op Z worden er geen kaarten gecontroleerd. Kan je gewoon doorlopen. Zit namelijk onder D.
Kijk er ook al de hele week naar uit. Blijft jammer dat het niet op zaterdagavond is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:40 schreef mister_popcorn het volgende:
zo heb zin in zondag. Toch n soort van joods uitpubliek dit jaar.
quote:Neuzen en moffen tegelijk!
Voorbeschouwing Feyenoord - FC Twente
Aanstaande zondag staat het duel Feyenoord versus FC Twente op het programma. Met recht een kraker, want beide clubs behaalden in 4 duels 10 punten en voeren daarmee samen de ranglijst aan (Nou ja, een soort van samen, want door een beter doelsaldo staat Feyenoord net even hoger. Lees: bovenaan. Waarvan akte!). Maar er is meer aan de hand, waardoor dit treffen een ietwat beladen karakter kent...
FC Twente, en dan met name haar aanhang, we kunnen er niet zoveel mee. Sterker nog: we moeten ze niet. Andersom idem dito. Heeft zo zijn oorzaken. Komt ook nooit meer goed. Hoeft ook niet. Want wat moeten wij met een club, die op krampachtige wijze het Engelse Liverpool FC probeert te kopieren? Wat moeten wij bovenal met een bijbehorende aanhang, die het ene moment heult met haar vriendjes van Schalke '04 en het andere moment partij kiest voor dat volk uit die stad aan het IJ?
Niets!
Sterker nog: Tegen zo'n club moet je er als Feyenoord zijnde van meet af aan bóvenop. Aanpakken, dat volk. Met een nagenoeg fitte groep moet dat ook kunnen. En dus kijken wij reikhalzend uit naar het duel van aanstaande zondag. Laat ze maar komen. Naar De Kuip. Naar Rotterdam. Met die blije bandieries van ze.
Feyenoord versus FC Twente, in alles op volle oorlogsterkte... wij zijn er klaar voor!
quote:Feyenoord en FC Twente kwamen in hun eerste vier duels tot drie zeges en een gelijkspel. De Rotterdammers kregen zelfs nog geen doelpunt tegen. De wedstrijd tegen de nummer twee van afgelopen seizoen wordt de eerste echte test onder trainer Mario Been. Feyenoord kan in de eigen Kuip bogen op een fraaie serie tegen FC Twente. De laatste zeven duels met de Tukkers in Rotterdam eindigden allemaal in een zege voor de thuisploeg. (ad.nl)
Knap dat ze er toch nog een soort van Ajax-stukje van weten te makenquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:09 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Kijk er ook al de hele week naar uit. Blijft jammer dat het niet op zaterdagavond is.
Overigens nemen die moffen volgens mij maar 500 man mee ofzo
[..]
quote:Feyenoord heeft zich versterkt met Kamohelo Mokotjo. De 18-jarige Zuid-Afrikaanse jeugdinternational komt over van SuperSport United, de club waarmee de Rotterdammers in het verleden een samenwerkingsverband hadden. ‘Kamo’ zal voorlopig worden uitgeleend aan Excelsior. De op veel plaatsen inzetbare Zuid-Afrikaan liep al stage bij Feyenoord. Ook kwam hij tijdens deze stage in een oefenduel al eens in actie in de hoofdmacht van Feyenoord.
Kamohelo Mokotjo wordt in zijn vaderland beschouwd als een talentvolle speler. Hij maakt net als Kermit Erasmus ook deel uit van de WK-selectie van Zuid-Afrika Onder 20. De komst van Kamo wordt mogelijk gemaakt door externe financiers.
quote:Vlemmings scout spits Depetris
Van onze Telesportredactie
Assist-trainer Leon Vlemmings van Feyenoord. Foto: Matty van Wijnbergen
ROTTERDAM - Assistent-trainer Leon Vlemmings reist zaterdag namens Feyenoord naar Slowakije om bij Trencin spits David Depetris aan het werk te zien. Oud-international Tscheu la Ling wil de Argentijnse aanvaller bij Feyenoord onderbrengen, maar de Rotterdamse club wil eerst een beter beeld krijgen van Depetris.
Net als bij Stefan Babovic zou Depetris middels een bijzondere constructie bij Feyenoord kunnen spelen, waardoor het de in financiële moeilijkheden verkerende club geen extra geld zou kosten. De Argentijn werkte eerder een stage af bij FC Utrecht, maar dat leverde uiteindelijk geen dienstverband op, omdat die club al voldoende spitsen in de selectie had.
NAC heeft nog nooit in De Kuip gewonnen voor de competitiequote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:58 schreef Magereheinus het volgende:
NAC had ook nog nooit gewonnen in de kuip vorig seizoen en ik denk dat iedereen nog weet hoe dramatisch de play-offs waren
Jou UIquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:47 schreef Robinhoo het volgende:
Neus en mof tegelijk dat is wat ik ben
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:47 schreef Robinhoo het volgende:
Neus en mof tegelijk dat is wat ik ben
Ja wat is dat voor triest artikelquote:
quote:Zowel tijdens de uitzending van het programma Voetbal International van maandag 24 augustus j.l. als in het gelijknamige weekblad van woensdag 26 augustus 2009 is er door de heer Johan Derksen een aantal actuele feiten betreffende Feyenoord geventileerd. Feiten die inderdaad voor het merendeel juist zijn, feiten waarvan echter niet de behoefte bestond deze vanuit Feyenoord in de openbaarheid te brengen. Helaas, door een zeer curieuze samenloop van omstandigheden heeft de heer Derksen hiervan kennis kunnen nemen.
Los van de vraag of de heer Derksen de bij puur toeval verkregen informatie op deze wijze had moeten gebruiken – beter gesteld misbruiken – en de daar aan te koppelen discussie betreffende enige beroepsethiek, het meest storende zijn de interpretatie en de conclusies van de heer Derksen op basis van deze feitelijkheden.
De hiërarchie binnen de directie van Feyenoord is duidelijk, en ondergetekende heeft geen enkel argument c.q. behoefte hier enige verandering in te brengen. Kreten als ‘Leo Beenhakker is de baas bij Feyenoord’ en dergelijke suggereren een machtsstrijd binnen de directie waarvan absoluut geen sprake is. Het directie team, let op het woord team, heeft uitsluitend als gezamenlijke doelstelling Feyenoord zowel sportief als financieel weer terug te brengen op een nationaal en internationaal niveau, waar deze club gezien zijn historie behoort te zijn en waar de fantastische achterban van deze club recht op heeft.
De rol van ondergetekende bestaat slechts uit het leveren van technische adviezen om behulpzaam te zijn bij het bereiken van deze doelstelling.
Rotterdam, 28 augustus 2009.
Leo Beenhakker,
Adviseur technische zaken.
Ze moeten toch een beetje doen alsof ze tegen Ajax spelen om de mensen op te zwepen. Laat maar gaan joh.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:19 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
Ja wat is dat voor triest artikel
Het gaat om het feit dat er geen ajax supporters aanwezig zullen zijn in de Kuip dit jaar, vandaar de vergelijking.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:42 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ze moeten toch een beetje doen alsof ze tegen Ajax spelen om de mensen op te zwepen. Laat maar gaan joh.
dat wordt vanavond bitchen in Derksen Internationalquote:
Waarom neemt Don Leo het minister-presidentschap niet als schnabbel erbij, wat een charisma heeft deze man.quote:
quote:Het directie team, let op het woord team, heeft uitsluitend als gezamenlijke doelstelling Feyenoord
Niet toch? Aangezien ze het een prima spits vonden, maar niet in het Utrecht systeem?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 15:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Klopt, maar een speler uit de tweede Slowaakse divisie...... Hij is bij Utrecht trouwens afgescout als vleugelspeler, terwijl het een spits is, dus op zich zegt dat afscouten niet zo heel veel.
Na twee competitiewedstrijden (hij sloot later aan door die stage bij Utrecht) staat hij op twee goals.
Dit las ik op de officiele site van AS Trencin:quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:04 schreef Keltie het volgende:
[..]
Niet toch? Aangezien ze het een prima spits vonden, maar niet in het Utrecht systeem?
quote:You were to become a wing in Utrecht, but you proved again that your place is in the penalty area…
“Whoever knows me as a player must confirm that I am a penalty-area player. Even people who do not know much about football must be pretty clear where my place is after seeing one game. I am simply not good enough to play in either of the wings. Maybe I do not have the ball so much, but I always patiently wait for a good scoring opportunity.”
Klinkt als een Makaay 2?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 21:35 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dit las ik op de officiele site van AS Trencin:
[..]
Het zal hier wel weer een jankstuk genoemd worden maar hij heeft een punt. Ook al hoeft Feyenoord geen verantwoording af te leggen, toch zou een statement tegen deze mensen goed zijn.quote:Feyenoord ten onrechte bezoedeld
Mijn collega's Tobias den Hartog en Niels Dekker coveren de nasleep van de rellen bij Hoek van Holland. Dat levert even uitstekende als huiveringwekkende stukken op. En elke keer komen hooligans van Feyenoord ter sprake als aanstichters van het absurde geweld.
Steeds blijf ik haken aan de link tussen Feyenoord en die vechtpartijen. Feyenoord is een club waarmee het financieel zeer matig en sportief heel aardig gaat. Morgen speelt de club in de Kuip tegen FC Twente. Een duel om je serieus op te verheugen. Dat doen we onverstoorbaar.
Maar in de aanloop naar die kraker wordt het blazoen van Feyenoord besmeurd door gasten die zich uitgeven voor Feyenoorders. Ik vind dat oprecht sneu voor de club, wat kunnen ze er in het Maasgebouw aan doen? Wat kunnen die vele tienduizenden andere Feyenoorders er aan doen? Weinig.
Ik ben geen gedragspsycholoog, maar merk dat de uitspatting van vorig weekeinde onder meer wortelt in de haat tegen politie, 'joden uit Amsterdam' en alles wat niet uit Rotterdam komt. De bindende factor is het hooliganisme en de kennelijke genegenheid voor Feyenoord. Die club bestaat ook wel een beetje dankzij de ooit in de Feyenoordkrant aangewakkerde animositeit met Ajax. Zoals Vitesse en NEC hun onderlinge na-ijver ook cultiveren, net als NAC en Willem II.
Maar zou het in Amsterdam en zéker in Rotterdam eens een ons minder mogen? Ik zag Real Madrid vorig seizoen in eigen huis op legendarische wijze vernederd worden door Barcelona. Na afloop zag ik ook fans van Barça rustig tussen die van Real lopen. Dan schaam je je een beetje.
Feyenoord kan niks doen aan die rellen op het strand. Tóch is het weer tijd voor een krachtig statement tégen de types die de naam van die club bezoedelen. Het helpt weinig, maar een beetje is al genoeg.
Een statement tegen de media ja.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:28 schreef Ritmo het volgende:
Die Erasmus is lekker op dreef.
[..]
Het zal hier wel weer een jankstuk genoemd worden maar hij heeft een punt. Ook al hoeft Feyenoord geen verantwoording af te leggen, toch zou een statement tegen deze mensen goed zijn.
Feit blijft wel dat de club er mogelijk iets aan kan veranderen. Dat is z'n 'punt'.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 01:39 schreef Happel het volgende:
Die hooligans lopen er niet uit naam van Feyenoord rond, snap dus nog steeds niet wat de club te maken heeft met dat gebeuren in HvH...
Nee, dat kan niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:03 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat de club er mogelijk iets aan kan veranderen.
Patiently waiting, daar hebben we de koning al van. En waar stoort Been zich nou zo aan? Precies, het wachten en sjokken in plaats van zelf meeballen en kansen creëren. Doe maar niet dus...quote:
Ja kom laten we op elke straathoek maar een videoteam zettenquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 02:03 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Feit blijft wel dat de club er mogelijk iets aan kan veranderen. Dat is z'n 'punt'.
Punt staat voor een reden tussen aanhalingstekens.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 11:08 schreef MB23 het volgende:
[..]
Ja kom laten we op elke straathoek maar een videoteam zettenDoor rood rijden = stadionverbod.
krijgen we nog veel bommen op rotterdam-geluiden te horen???quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:54 schreef Sieps het volgende:
En, gaat er nog iemand van jullie morgen heel stoer vuurwerkgeluiden maken?
Hoort er bij hèquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:54 schreef Sieps het volgende:
En, gaat er nog iemand van jullie morgen heel stoer vuurwerkgeluiden maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |