quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:25 schreef GimmeGore het volgende:
even gejat uit "Tenenkrommende fouten"
[ afbeelding ]
http://www.debestebinnenstad.nl/quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 10:04 schreef gewoonfaye het volgende:
Heeft arnhem nog steeds de titel "beste binnenstad" ?
hehehe, het is makkelijk te fietsen hoor. maar ik ga eerst even de stad in (National Glamour Dayquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:49 schreef GimmeGore het volgende:
misschien wel een goed idee ja, ben gewoon lekker lui met de bus gaan (anders weet ik niet eens waar het is nl)
Hé mis ik dat net nou weer, wat zondequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:37 schreef GimmeGore het volgende:
National Glamour Day klinkt als iets wat ik moet vermijden.
Ik zou niet eens weten welke kant ik dan op zou moeten fietsen, behalve hard achter de bus aan
Da's best leuk hoor! Alleen dit jaar niks gekocht in de winkels die meededen met de kortingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:37 schreef GimmeGore het volgende:
National Glamour Day klinkt als iets wat ik moet vermijden.
Ik zou niet eens weten welke kant ik dan op zou moeten fietsen, behalve hard achter de bus aan
Wat is groter, kronenburg of presikhaaf?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Da's best leuk hoor! Alleen dit jaar niks gekocht in de winkels die meededen met de kortingWel heel leuke laarsjes gezien bij Invito, maar ze hadden een harde zool, en daar kan ik echt niet op lopen. En leuke sjaals gezien, maar daar heb ik er al zoveel van (sterk van me he!) Eigenlijk alleen een luchtje gekocht bij de DA, en dat was met een kortingsbon.
Als je naar 't Duifje wilt moet je richting Huissen fietsen, en dan gewoon de trolley lijntjes volgen. Maar het is nu de moeite niet meer, want alles is al weg (gewaaid). Het weer werkt niet echt mee.
Oh, nu we het trouwens toch over winkelen hebben. Morgen is het natuurlijk koopzondag. Is Winkelcentrum Kronenburg dan ook gewoon los?
Huh, geen idee?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:21 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Wat is groter, kronenburg of presikhaaf?
Kronenburg denk ik? Sorry, ik snap totaal niet waar je heen wiltquote:
Nou zo moeilijk is de vraag nou ook weer niet:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kronenburg denk ik? Sorry, ik snap totaal niet waar je heen wilt
Weet ik niet, ik heb nog nooit in Presikhaaf gewinkeld... Ik ga meestal naar Kronenburg voor m'n boodschappen, en voor echt winkelen naar de binnenstad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:59 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nou zo moeilijk is de vraag nou ook weer niet:
Welk winkelcentrum is groter, Presikhaaf of Kronenburg?
Weet ikquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik heb nog nooit in Presikhaaf gewinkeld... Ik ga meestal naar Kronenburg voor m'n boodschappen, en voor echt winkelen naar de binnenstad.
Ik snapte je vraag niet helemaal, omdat die volgde op mijn vraag of Kronenburg morgen open zou zijn... Blond he
Leershop 2000?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:38 schreef GimmeGore het volgende:
Weet iemand toevallig de naam van die leerspeciaalzaak in het centrum?
jup, ik op zaterdag. viel me reuze mee met de drukte. Nog een leuk paar schoenen meegenomenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:00 schreef Qlubtempo het volgende:
Nog mensen bij de DDD geweest dit weekend?
Ik ben in de stad geweest, maar ik heb het mooi gemeden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:16 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Het schijnt druk geweest te zijn gisteren
Erg is dat ja...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:44 schreef GimmeGore het volgende:
ik vind zulke dingen zo typisch Nederlands, met zijn allen gaan shoppen omdat het opruiming is.
En wat kopen de meesten? Dingen die ze anders helemaal niet eens gekocht zouden hebben, ook niet bij een goedkopere winkel
Als ze maar lang genoeg wachten, hoeft er niets meer geinvesteerd te worden in het Rijnboogpraject en komt de geplande haven vanzelf de stad binnenquote:Lage Rijnkade afgesloten door gat
ARNHEM - Een groot deel van de lage Rijnkade is woensdag op stel en sprong afgesloten voor alle verkeer, inclusief voetgangers.
Het gaat om het stuk tussen de Rodenburgstraat en de Vossenstraat. Aanleiding is het feit dat woensdag opnieuw een gat is gevallen in het wegdek van de kade.
Het metersdiepe gat in de Rijnkade viel woensdag ter hoogte van het kantoor van rederij Feenstra op de Rijnkade 12. Het gaat om het zoveelste gat. Oorzaak zijn scheuren in de veertig meter oude kademuur, waardoor er zand wegspoelt. De voorbereiding voor het herstel van 1.300 meter kademuur tussen Onderlangs en de John Frostbrug zijn bezig. In het voorjaar van 2010 wordt met het herstel een begin mee gemaakt.
Op de kade zijn tijdelijke hekken geplaatst, die zo snel mogelijk worden vervangen door definitief hekwerk. Dat blijft staan tot de reparatie van de kade is uitgevoerd. De bestaande voorzorgsmaatregelen blijven van kracht. Zo heeft het vaarverkeer een snelheidsbeperking om de waterslag zo klein mogelijk te houden. Ook wordt de kade dagelijks gecontroleerd.
Alweerquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:36 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Als ze maar lang genoeg wachten, hoeft er niets meer geinvesteerd te worden in het Rijnboogpraject en komt de geplande haven vanzelf de stad binnen
Dan had je zondag even moeten kijken,quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:07 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
jup, ik op zaterdag. viel me reuze mee met de drukte. Nog een leuk paar schoenen meegenomen
Wat dacht je van "vervallen Arnhem"?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:22 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik moet voor CKV een fotoreeks maken over de stad.
Dus ik dacht, ik neem Arnhem, maar ik wil geen standaard gedoe (Kerk, pleintje, straatje.)
Wie weet er echt mooie plekken om foto's te maken?
dankjewel!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Wat dacht je van "vervallen Arnhem"?
Kun je stukjes Rijnkade (inclusief gaten) doen, de drugsboot aan de nieuwe kade, het braakliggende cobercoterrein aan de Westervoortsedijk en die twee woonwijkjes die daarbij liggen.
Ik weet even niet hoe die wijken heten, maar eentje is half opgeknapt en het niet opgeknapte deel is gruwelijk om te zien. De andere wijk wordt bewoond door bijzondere (lees: geen toonbeeld van oversociale) mensen.
Of je maakt een fotoserie van alle stadstuinen in het Spijkerkwartier: klik.
De Rijnwijkquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Wat dacht je van "vervallen Arnhem"?
Kun je stukjes Rijnkade (inclusief gaten) doen, de drugsboot aan de nieuwe kade, het braakliggende cobercoterrein aan de Westervoortsedijk en die twee woonwijkjes die daarbij liggen.
Ik weet even niet hoe die wijken heten, maar eentje is half opgeknapt en het niet opgeknapte deel is gruwelijk om te zien. De andere wijk wordt bewoond door bijzondere (lees: geen toonbeeld van oversociale) mensen.
Of alle graffiti die niemand kent? Daar is er ook genoeg van in Arnhem. Goed zoeken en je komt de gekste dingen tegen. Twee voorbeelden:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:22 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik moet voor CKV een fotoreeks maken over de stad.
Dus ik dacht, ik neem Arnhem, maar ik wil geen standaard gedoe (Kerk, pleintje, straatje.)
Wie weet er echt mooie plekken om foto's te maken?
Kronenburg is veel groter dan Presikhaaf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:21 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Wat is groter, kronenburg of presikhaaf?
uhuh. En aliens met drie ogen, en ventjes met een A op hun borst. Kwestie van goed zoeken. Er zitten echt pareltjes bij.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:05 schreef GimmeGore het volgende:
Die onderste is echt gaaf!
je kan geloof ik door de halve stad wel Beatrixen vinden
Ik wist niet dat het er zoveel warenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Die bedoel ik ja, gezellig daar.quote:
De Watertuin.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het er zoveel warenBinnenkort maar eens even wat gaan kijken daar. Alleen wel eens in de Ecologische tuin geweest. Welke is het mooiste?
Zal binnenkort eens een kijkje gaan nemen, komende weken alleen niet in de buurt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:57 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
De Watertuin.
Het stikt daar van de kikkers.
Overstuur en dan dwars over de weg glijden, best mogelijk met al die regen van afgelopen urenquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoe hij het gedaan heeft? Geen idee. Zie je ook de experts van Connexxion denken![]()
[ link | afbeelding ]
Er gebeurt best wel wat in Arnhem op zondag
Vraagt om problemen als je het mij vraagt....quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:03 schreef GimmeGore het volgende:
Shared space op de Steenstraat
De Steenstraat zal worden heringericht volgens het concept shared space, gedeelde ruimte. Daardoor zullen fietsers en voetgangers de weg moeten delen. De stoep, de rijbaan en het fietspad blijven wel aangegeven. Het is een verkeersprincipe dat niet uitgaat van regels maar van respect voor andere verkeersdeelnemers.
Het is de bedoeling dat de verkeersdeelnemers extra goed op elkaar letten. Fietsers mogen bijvoorbeeld dus niet tussen de voetgangers door jakkeren. Het gemotoriseerd verkeer blijft eveneens van de Steenstraat gebruikmaken, alleen wordt de maximumsnelheid 30 kilometer per uur. Anders dan nu mogen fietsers in de toekomst in beide richtingen rijden. Wanneer de verkeerssituatie veranderd is nog niet duidelijk.
Dat doen ze nu ook al want officieel moet je het laatste stuk naar het Velperplein over de Van Muijlwijkstraat, dat doet bijna geen enkele fietserquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:22 schreef GimmeGore het volgende:
ik vraag me ook af waar ze die fietsers de andere kant op gaan laten
Waar zijn die te vinden?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:30 schreef Sander het volgende:
[..]
Of alle graffiti die niemand kent? Daar is er ook genoeg van in Arnhem. Goed zoeken en je komt de gekste dingen tegen. Twee voorbeelden:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat meisje op de steenstraat, dat jongetje op een zijstraatje ervan. Die is te zien als je over de van muijlwijkstraat naar de stad loopt, en naar links blijft kijken.quote:
Dat moet ik serieus echt opzoeken binnenkort. Thanks!quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:44 schreef Sander het volgende:
[..]
Dat meisje op de steenstraat, dat jongetje op een zijstraatje ervan. Die is te zien als je over de van muijlwijkstraat naar de stad loopt, en naar links blijft kijken.
Foto's?quote:
Cool, spectaculair dusquote:Op woensdag 14 oktober 2009 03:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Zie hier: Meteoor gezien boven Nederland en België
Al in Arnhem Land geweest?
Continu 73 km/u blijven rijdenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 03:24 schreef remlof het volgende:
Neuh niet echt, maar aanstaande vrijdag Popronde 2009 in Arnhem
Knap trouwens: 3.139 km in ca. 1 dag 19 uur
Dat klopt niet helemaal. Ik zie er dagelijks op de van Muijlwijkstraat toch erg veel langsfietsen. Dat aantal ligt vele malen hoger dan de mensen die zich tegen het verkeer in wagen op de Steenstraat.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat doen ze nu ook al want officieel moet je het laatste stuk naar het Velperplein over de Van Muijlwijkstraat, dat doet bijna geen enkele fietser
Crap... Natuurlijk is het nodig en zo, maar het komt me wel erg slecht uit. Opstappen Oosterbeek zou nog een optie zijn als er tot daar een pendel gaat. Maar ik denk dat dat ijdele hoop is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Wekenlang geen treinen in Arnhem in 2010 en 2011
Ik blijf met dit weer even huismussen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:45 schreef Vork het volgende:
Gaan mensen nog wat bekijken met Popronde vanavond?
Alle bussen in Nijmegen/Arnhem gaan rijden onder de naam Breng:) Andere bussen dan de trolleybussen worden wit dacht ik.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik blijf met dit weer even huismussen.
Had vanmiddag wel een heel nieuwe trolleybusModern ontwerp en hij rook ook nog helemaal nieuw. Ik wist niet dat er nieuwe zouden komen.
- edit - Het is blijkbaar de eerste van negen nieuwe bussen. Dit is 'm. Best mooi.
[ afbeelding ]
Ik zat vanmiddag in een hele oude bus en werd ingehaald door zo'n gloednieuwe Breng-bus, dat was mij vandaag dus ook al opgevallen. Mijn bus werd niet ingehaald door een trolley, though, aangezien ik zelf ook in een trolleybus reed.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Had vanmiddag wel een heel nieuwe trolleybusModern ontwerp en hij rook ook nog helemaal nieuw. Ik wist niet dat er nieuwe zouden komen.
- edit - Het is blijkbaar de eerste van negen nieuwe bussen. Dit is 'm. Best mooi.
[ afbeelding ]
Welkom!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 00:56 schreef Brennel het volgende:
Geboren en getogen Arnhemse meldt zich
Schaarsbergenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:51 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Welkom Brennel.
In welke wijk woon je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |