Ik weet wat voor zelfdiscipline nodig is om weken alleen te zeilen, en dat heeft ze dus blijkbaar al herhaaldelijk gedaan ..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Want dat heb je "uit de krant"?
De enige die dat weet is dat meidje zelf. En, zoals gezegd, ze is 13. Minderjarig.
Het ontduiken van de Leerplicht vind ik anders een grove overtreding en als die ouders dat dus moedwillig willen toestaan valt dat onder geestelijke kinder"mishandeling" ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:47 schreef Howl het volgende:
[..]
Juist, haar ouders. En dus niet de overheid. Als er echt kindermishandeling is, dan mag de overheid wel ingrijpen. Maar we gaan steeds meer toe naar een situatie waar de overheid de ouders op de vingers kijkt. Eerst was het dat de baby's van verstandelijk gehandicapten werden weggenomen. En nu weer dit.
Als ouders die verantwoordelijkheid niet nemen dan is het goed dat we in Nederland een kinderbescherming hebben die dat wel doet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:47 schreef Howl het volgende:
[..]
Juist, haar ouders. En dus niet de overheid. Als er echt kindermishandeling is, dan mag de overheid wel ingrijpen. Maar we gaan steeds meer toe naar een situatie waar de overheid de ouders op de vingers kijkt. Eerst was het dat de baby's van verstandelijk gehandicapten werden weggenomen. En nu weer dit.
Niet als je libelle-psychologie-van-de-koude-grond gaat spuien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
Je toon iets aanpassen als je de volgende keer ook nog een vraag stelt die je beantwoord wilt hebben.
Kan je dat risico ook even onderbouwen...want het is leuk dat jij wel even aangeeft dat dat risico er is, enkel betwijfel is dat in deze. Ze zal mentaal namelijk ook een stuk anders in elkaar zitten dan "normale" kinderen en er is genoeg onderzoek gedaan naar uitzonderlijk getalenteerde kinderen om aan te tonen dat die mentaal heel anders omgaan met ongewone situaties, zeker als ze goed voorbereid en begeleid worden.quote:Nogmaals, op voorhand stellen dat een kind van 13 dit allemaal wel aan kan is, zoals Whiskey het zo mooi zei, hoogmoedswaanzin.JIj hebt het over geen natuurkundige wet als een kind van 13 iets ongewoons doet. Als in je eentje de wereld rond zeilen zomaar iets ongewoons is. Als jij niet in ziet hoe groot het risico is dat ze daar wel degelijk een klap van krijgt dan houdt het op.
Welk beargumenteren? Ik heb geen argument gezien, enkel de conclusie dat ze een mentale klap gaat krijgen.quote:Het beargumenteren gaat mij prima af, alleen jij wuift het allemaal weg. Prima, maar gelukkig denkt de overheid er anders over.
Ja inderdaad...want nadat ongeveer 2 jaar geleden een 15 jarige Engelse jongen solo de Atlantische Oceaan is over gestoken met zijn zeilboot, hebben hele massa's Engelse jongeren hetzelfde gedaan....oh wacht...niet dus.quote:Wat het mij kan schelen, dat van die schaap en die dam. Ik denk namelijk verder dan alleen dit ene kind.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
EN HOE KOMT ZE IN DAT KANAAL DAN?
Hoe oud ben je man, jezus christus, ze vliegt toch niet met die boot door de lucht van zuid naar noord. Ze komt dus uit de regionen waar ik 't over heb.
Laat ook maar
Om bij de Rode Zee en het Suez kanaal te komen moet ze inderdaad door het (overigens enorme) gebied waar de Somalische piraten huishouden. Zoals jullie ook hebben kunnen lezen kómt ze daar helemaal niet als het tegen die tijd nog rommelt in dat gebied. Dan kiest ze de langere route om zuid afrika heen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:34 schreef Frollo het volgende:
Ok, ze wordt dus overvallen door piraten vóórdat ze bij het kanaal is in plaats van daarna, een heel verschil.
Oh ik had begrepen dat ze slechts 1 keer de oversteek naar Engeland had gemaakt. Maar goed, heb me er dan ook niet op die manier zo in verdiept.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik weet wat voor zelfdiscipline nodig is om weken alleen te zeilen, en dat heeft ze dus blijkbaar al herhaaldelijk gedaan ..
Zelfs al weet ze volledig wat er kan gebeuren, ze blijft 13. En dus leerplichtig. En dan mag ze niet alleen, ook niet als ze plechtig op haar blauwe ogen belooft dat ze zal studeren. Lijkt me lastig op open zee volgens mij moet je dan full-time zeilen maar goedquote:En ja, dat meisje is 13, en ze speelt niet met barbies maar zeilt al haar hele leven lang, en zij maakt die inschatting dat zij dat wel aan kan .. en iedereen die haar kent lijkt haar daarin te steunen, zij kan het, zij weet heel goed waar zij aan begint.
Als ze dood gaat is dat erg vervelend, maar hey, dat zijn de risico's van leven en ondernemen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Tut tut...je mag ook iets niet doen wat je graag wilt doen gezien je heftige reaktie..en als dat kind het nou niet overleeft...heb je dan ook nog zo'n grote mond dat een 13-jarige alles mag doen wat het volgens de wet niet mag doen? Het kind is minderjarig...dan mag je nog niet over alles beslissen in je leven zo is de wet en die heb ik niet bedacht en vastgelegd. Kind kan gewoon 5 jaar wachten en dan mag ze honderd maal in haar eentje de wereld overvaren, nu mag het i.v.m. haar leeftijd nog niet, die wetten zijn er om iemand te beschermen die nog niet dusdanig geestelijk is ontwikkeld dat ze de consequenties van hun daden volledig kunnen inzien (je kunt wel denken als 13-jarige dat je het allemaal wel weet en dat de wereld geen geheimen meer voor je heeft maar dat is nou eenmaal niet zo), niet door mij bedacht maar bedacht in een democratie zoals Nederland nou eenmaal is.
Zou je een kind van 13 ook alleen de Mount Everest laten beklimmen als het al vanaf de geboorte met de ouders aan bergbeklimmen doet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik weet wat voor zelfdiscipline nodig is om weken alleen te zeilen, en dat heeft ze dus blijkbaar al herhaaldelijk gedaan ..
En ja, dat meisje is 13, en ze speelt niet met barbies maar zeilt al haar hele leven lang, en zij maakt die inschatting dat zij dat wel aan kan .. en iedereen die haar kent lijkt haar daarin te steunen, zij kan het, zij weet heel goed waar zij aan begint.
Hier is er geen sprake van kinderarbeid. En ik heb begrepen dat er zelfs aan scholing is gedacht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:43 schreef Frollo het volgende:
Jeetje ja, wat bekrompen, zo'n leerplichtwet.
Je vergeet dat die wet ooit is ingesteld is om te voorkomen dat ouders zeggen: mijn kind hoeft niet naar school, we hebben het veel te hard nodig op het land/in de fabriek.
De leerplichtwet waarborgt dat alle Nederlandse kinderen onderwijs krijgen, ongeacht wat de ouders vinden.
Lees de posting van Shitney maar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:50 schreef Semisane het volgende:
[..]
Niet als je libelle-psychologie-van-de-koude-grond gaat spuien.
[..]
Kan je dat risico ook even onderbouwen...want het is leuk dat jij wel even aangeeft dat dat risico er is, enkel betwijfel is dat in deze. Ze zal mentaal namelijk ook een stuk anders in elkaar zitten dan "normale" kinderen en er is genoeg onderzoek gedaan naar uitzonderlijk getalenteerde kinderen om aan te tonen dat die mentaal heel anders omgaan met ongewone situaties, zeker als ze goed voorbereid en begeleid worden.
[..]
Welk beargumenteren? Ik heb geen argument gezien, enkel de conclusie dat ze een mentale klap gaat krijgen.
[..]
Ja inderdaad...want nadat ongeveer 2 jaar geleden een 15 jarige Engelse jongen solo de Atlantische Oceaan is over gestoken met zijn zeilboot, hebben hele massa's Engelse jongeren hetzelfde gedaan....oh wacht...niet dus.
Ik vraag me echt af wat jij denkt dat er gaan gebeuren...
.
Zij kreeg VWO advies maar heeft gekozen voor HAVO om haar droom te kunnen verwezenlijken .. dat zij het makkelijk aankan blijkt wel uit het feit dat zij 1 jaar voorloopt op haar leeftijdsgenoten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:47 schreef Shitney het volgende:
[..]
Of dat meisje intelligent is, is maar zeer de vraag. Ze doet in ieder geval maar Havo, wat niet op extreme intelligentie duidt, eerder op gemiddelde intelligentie.
Die oversteek wordt door zeilers toch wel gezien als de ultieme test van je kunnen, veel handelingen binnen korte tijd en constant inspelen op veranderingen .. verschillende stromingen, constant veranderende winden, veel scheepvaart .. dus nee, niet te vergelijken met de grote oversteek, die is een stuk rustigerquote:Ook haar zeilervaring lijkt nogal overschat te worden, ik ben zelf weliswaar geen zeiler, maar het lijkt me evident dat 1 keer naar Engeland oversteken totaal niet vergelijkkbaar is met de Atlantische Oceaan oversteken.
pff, je komt hier met een stukje over wedstrijdzeilen op de meest ruige routes die je je kan indenken, dat dat niet van toepassing is op de route die zij wil varen komt nog niet eens bij je op ?quote:Maar zelfs als je dat allemaal buiten beschouwing laat, is het een feit dat hersens van kinderen tussen het 12e en het 16e levensjaar cruciale ontwikkelingen doormaken. Een ontwikkeling die zeker geschaadt wordt door langdurig slaapgebrek en het aanleren van een bioritme dat nodig is om succesvol te kunnen zeezeilen. Lees daarover dit artikel maar eens:
[..]
Ik geef je op een briefje dat dit avontuur alleen fysiek al de hersenen van een kind in de groei beschadigt. En alleen dat simpele feit maakt het ingrijpen van de overheid en jeugdzorg terecht.
Tja, maar hoe groot is de emotionele schade als je je kind van begin af aan verteld dat het zijn dromen niet kan volgen .. tenzij die droom van tevoren maatschappelijk goed is gekeurd?quote:Als ouder ben je wettelijk verplicht om goed voor je kind te zorgen. Dat is geen recht, maar een plicht. Je kind aan fysieke, emotionele en sociale schade onderwerpen betekent dat je die plicht verzaakt en daarvan is de consequentie nu eenmaal dat je uit de ouderlijke macht ontzet kunt worden. Zou de overheid vaker moeten doen.
Dit is zowaar toch echt een van de meest vreemde reacties in deze reeks. Als ze dood gaat is 't jammer maar helaas want dat is het risico van leven?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als ze dood gaat is dat erg vervelend, maar hey, dat zijn de risico's van leven en ondernemen.
Ik ben het met je eens, maar blijkbaar is dat niet zo klaar als een klontje voor iedereen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het ontduiken van de Leerplicht vind ik anders een grove overtreding en als die ouders dat dus moedwillig willen toestaan valt dat onder geestelijke kinder"mishandeling" ja.
Ben jij wel eens in Oostenrijk geweest? Daar klimmen guppies van kinderen op bergen en op routes waarvan ik duizelig wordt als ik er alleen maar naar kijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:55 schreef Shitney het volgende:
[..]
Zou je een kind van 13 ook alleen de Mount Everest laten beklimmen als het al vanaf de geboorte met de ouders aan bergbeklimmen doet?
Laura kon VWO doen, koos voor de makkelijke Havo vanwege haar passie voor zeilen en heeft al een klas overgeslagen. Dus je aanmane van een gemiddelde intelligentie klopt hier al niet. De reis is zorgvuldig voorbereid. Voor langdurig slaapgebrek loopt ze alleen het risico tijdens de langste (3 weken) reis op zee. Hoeveel 13-jarigen lopen tijdens hun 3 weken campingvakantie ook geen slaapgebrek op?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:47 schreef Shitney het volgende:
[..]
Of dat meisje intelligent is, is maar zeer de vraag. Ze doet in ieder geval maar Havo, wat niet op extreme intelligentie duidt, eerder op gemiddelde intelligentie. Ook haar zeilervaring lijkt nogal overschat te worden, ik ben zelf weliswaar geen zeiler, maar het lijkt me evident dat 1 keer naar Engeland oversteken totaal niet vergelijkkbaar is met de Atlantische Oceaan oversteken.
Maar zelfs als je dat allemaal buiten beschouwing laat, is het een feit dat hersens van kinderen tussen het 12e en het 16e levensjaar cruciale ontwikkelingen doormaken. Een ontwikkeling die zeker geschaadt wordt door langdurig slaapgebrek en het aanleren van een bioritme dat nodig is om succesvol te kunnen zeezeilen. Lees daarover dit artikel maar eens:
[..]
Ik geef je op een briefje dat dit avontuur alleen fysiek al de hersenen van een kind in de groei beschadigt. En alleen dat simpele feit maakt het ingrijpen van de overheid en jeugdzorg terecht.
Als ouder ben je wettelijk verplicht om goed voor je kind te zorgen. Dat is geen recht, maar een plicht. Je kind aan fysieke, emotionele en sociale schade onderwerpen betekent dat je die plicht verzaakt en daarvan is de consequentie nu eenmaal dat je uit de ouderlijke macht ontzet kunt worden. Zou de overheid vaker moeten doen.
In de weekenden en tijdens schoolvakanties ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ben jij wel eens in Oostenrijk geweest? Daar klimmen guppies van kinderen op bergen en op routes waarvan ik duizelig wordt als ik er alleen maar naar kijk
Of ze 1 jaar voorloopt betwijfel ik, want ze wordt binnenkort 14. Mijn zoon van 5 zit ook in groep 3, gewoon omdat hij een vroege leerling is. Daar zijn er honderdduizenden van in Nederland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:57 schreef moussie het volgende:
[..]
Zij kreeg VWO advies maar heeft gekozen voor HAVO om haar droom te kunnen verwezenlijken .. dat zij het makkelijk aankan blijkt wel uit het feit dat zij 1 jaar voorloopt op haar leeftijdsgenoten.
Dat zal zeiltechnisch allemaal best waar zijn, maar daar ging het wat mij betreft niet om. Het ging mij veel meer om de praktische ontberingen die er aan je worden gesteld, denk aan de tijdsduur, de eenzaamheid, de hormonale schommelingen waarin ze zit, etcetera. Dat is allemaal niet te vergelijken met in een dagje? weekje? geen idee hoe lang dat duurt naar de overkant varen. Het gaat om 2 jaar.quote:Die oversteek wordt door zeilers toch wel gezien als de ultieme test van je kunnen, veel handelingen binnen korte tijd en constant inspelen op veranderingen .. verschillende stromingen, constant veranderende winden, veel scheepvaart .. dus nee, niet te vergelijken met de grote oversteek, die is een stuk rustiger
Je wou zeggen dat zij op haar route wel gewoon voor anker kan gaan en lekker om half 10 zoals het meisjes van 13 betaamt kan gaan tukken en dan tot 9 uur kan uitslapen?quote:pff, je komt hier met een stukje over wedstrijdzeilen op de meest ruige routes die je je kan indenken, dat dat niet van toepassing is op de route die zij wil varen komt nog niet eens bij je op ?
En dit is wel de meest debiele argumentatie die steeds gebezigd wordt. Niemand zegt dat dit meisje de droom van rond de wereld zeilen moet laten varen. Van mij, en ik denk van de meeste mensen, mag ze het wel 100 keer doen als ze graag wil. Maar wel als dat fysiek, emotioneel en praktisch verantwoord is. Dus over een paar jaar.quote:Tja, maar hoe groot is de emotionele schade als je je kind van begin af aan verteld dat het zijn dromen niet kan volgen .. tenzij die droom van tevoren maatschappelijk goed is gekeurd?
Uitstellen Moussie, ze kan haar droom wel waar maken, maar iets later dan ze blieft. Bovendien kan ze in de vakanties zeilen wat ze wil. Even die leerplichtwet uitzitten en ze kan gaan en staan waar ze wil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:57 schreef moussie het volgende:
Tja, maar hoe groot is de emotionele schade als je je kind van begin af aan verteld dat het zijn dromen niet kan volgen .. tenzij die droom van tevoren maatschappelijk goed is gekeurd?
wat is hier vreemd aan? Dit is het meest logische wat volgt uit alle avontuurlijke, gevaarlijke tochten die mensen tot ver in de geschiedenis hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit is zowaar toch echt een van de meest vreemde reacties in deze reeks. Als ze dood gaat is 't jammer maar helaas want dat is het risico van leven?
18,5% van de kinderen kreeg dit jaar een VWO-advies. Of dat nou direct iemand aanmerkt als 'erg intelligent'...dit lijkt me weer iets dat we haar dolgraag willen toeschrijven maar waar we werkelijk niet over kunnen oordelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:57 schreef moussie het volgende:
Zij kreeg VWO advies maar heeft gekozen voor HAVO om haar droom te kunnen verwezenlijken
Maar dat wil ze niet, begrijp dat nou,ze wil nú nú nú. En wat Laura wants, Laura getsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Uitstellen Moussie, ze kan haar droom wel waar maken, maar iets later dan ze blieft. Bovendien kan ze in de vakanties zeilen wat ze wil. Even die leerplichtwet uitzitten en ze kan gaan en staan waar ze wil.
Ze wil het record verbeteren van de engelse 14-jarige jongen, die hetzelfde heeft gedaan. Op dr 18-de hoeft dat dan niet meer, hè..pffft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dat wil ze niet, begrijp dat nou,ze wil nú nú nú. En wat Laura wants, Laura gets
En juist omdat dat het meest logische is, is dat niet weggelegd voor een meisje van 13.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:06 schreef waht het volgende:
[..]
wat is hier vreemd aan? Dit is het meest logische wat volgt uit alle avontuurlijke, gevaarlijke tochten die mensen tot ver in de geschiedenis hebben gemaakt.
Het risico van een normaal leven in Nederland is zeer laag. Van rond de wereld zeilen al een stuk hoger. Nou en? Het meisje kiest er zelf voor. De enige die ze ermee kan schaden is zichzelf, en wellicht een aantal nabestaanden. (Maar de ouders hebben hier vrede mee blijkbaar)
Maar laura wordt over 2 weken toch 14?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:10 schreef Euridice het volgende:
[..]
Ze wil het record verbeteren van de engelse 14-jarige jongen, die hetzelfde heeft gedaan. Op dr 18-de hoeft dat dan niet meer, hè..pffft.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maar laura wordt over 2 weken toch 14?
Ja want met logisch nadenken kom je nergens, hier moet je echt een psycholoog voor zijn. We zullen zien wat die rapporteren en wat de rechter er vrijdag van zegt.quote:
die 14-jarige deed er ruim 2 jaar over..was 14 toen ie begon..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
En ze gaat er 2 jaar over doen dus dan is ze minimaal 15.
Dit dus. Gewoon emigreren naar een ander land en je droom verwezenlijken. Nederland is de dood van elk initiatief.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:12 schreef Ringo het volgende:
"Wat gij niet wil dat uw kind geschiedt, laat dat dan ook een ander kind niet." Aldus de calvinistische doctrine die immers van ieder kind een schoolvoorbeeld wil maken.
En opeens is iedereen hier psycholoog. En maar goochelen met bange voorgevoelens en quasi-wetenschappelijke nonsens.
Logisch nadenken? Rampscenario's schetsen en die als de waarheid presenteren. Ik zie het schijt dun tussen de regels door lopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja want met logisch nadenken kom je nergens, hier moet je echt een psycholoog voor zijn. We zullen zien wat die rapporteren en wat de rechter er vrijdag van zegt.
Als ze in dat gezin allemaal zo hyper-intelligent zijn hadden ze nooit hierheen moeten komen maar in Nieuw-Zeeland moeten gaan wonen (want die nationaliteit hebben ze ook) en dan hadden ze haar droom zo kunnen "verwezenlijken".quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef w8jij17 het volgende:
De overheid is gewoon bang dat ze andere kinderen inspireert om ook een vrij leven te lijden. Ik vind het belachelijk dat ze wordt tegengehouden. Wat is er nou waardevoller; kennis die je door de strot wordt gedouwd om later een braaf burger en inkomstenbron voor de overheid te worden, of kennis die je levenservaring en versterkt en je laat zien op wat voor een prachtige planeet je leeft?
Nederland een vrij land
Good luck en bon voyagequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon emigreren naar een ander land en je droom verwezenlijken. Nederland is de dood van elk initiatief.
En dat kun je dus alléén maar zeggen als het om een volwassene gaat die eigen verantwoordelijkheid draagt. In dit geval zijn de ouders verantwoordelijk en indien zij zich onverantwoordelijk gedragen dan nemen andere instanties die verantwoordelijkheid over.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als ze dood gaat is dat erg vervelend, maar hey, dat zijn de risico's van leven en ondernemen.
Er is bijna geen land ter wereld waar kinderen in zoveel vrijheid en met zoveel mogelijkheden en kansen kunnen opgroeien. Als je dat niet door hebt, ben je echt dom.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon emigreren naar een ander land en je droom verwezenlijken. Nederland is de dood van elk initiatief.
Nee, ze moeten zeggen dat ze straks als ze wettelijk volwassen is lekker mag zeilen zoveel ze wil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat had gezegd moeten worden tegen dat meisje.
Ja, en terecht lijkt mij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef w8jij17 het volgende:
De overheid is gewoon bang dat ze andere kinderen inspireert om ook een vrij leven te lijden.
Beide zijn belangrijk, dus tijdens de vakanties mag ze lekker zeilen en vanaf dat ze 18 is onbeperkt.quote:Ik vind het belachelijk dat ze wordt tegengehouden. Wat is er nou waardevoller; kennis die je door de strot wordt gedouwd om later een braaf burger en inkomstenbron voor de overheid te worden, of kennis die je levenservaring en versterkt en je laat zien op wat voor een prachtige planeet je leeft?
Dat is het niet inderdaad en op sommige punten maar goed ook.quote:Nederland een vrij land
Tuurlijk, dat kind kan vast wel autorijden en de regels gelden niet voor hem hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:26 schreef Dragorius het volgende:
Dan komt er straks een koter van 14 die als droom heeft voor zijn 16e heel Nederland zelf door te rijden in een auto.
Mag dat dan ook volgens al de mensen hier die vinden dat ze haar gang maar moet gaan?
De meeste vroege leerlingen raken dat jaar al voor de brugklas kwijt ..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:03 schreef Shitney het volgende:
[..]
Of ze 1 jaar voorloopt betwijfel ik, want ze wordt binnenkort 14. Mijn zoon van 5 zit ook in groep 3, gewoon omdat hij een vroege leerling is. Daar zijn er honderdduizenden van in Nederland.
Ik weet niet, is het te vergelijken met 2 jaar doodvervelen op een schoolbankje, met kinderen met niets anders aan hun hoofd als chatten, hyven en de kleur van de lippestift .. hoe eenzaam voel je je dan, midden onder de mensen maar niemand die je passie deelt, iedereen vindt je maar gek omdat je niet over jongens maar over zeilen wil praten ..quote:Dat zal zeiltechnisch allemaal best waar zijn, maar daar ging het wat mij betreft niet om. Het ging mij veel meer om de praktische ontberingen die er aan je worden gesteld, denk aan de tijdsduur, de eenzaamheid, de hormonale schommelingen waarin ze zit, etcetera. Dat is allemaal niet te vergelijken met in een dagje? weekje? geen idee hoe lang dat duurt naar de overkant varen. Het gaat om 2 jaar.
yup, dat kan, zeeanker uit, radar aan en gewoon gaan pitten .. de kans dat je wakker wordt van de herrie is kleiner dan in een gewone straatquote:Je wou zeggen dat zij op haar route wel gewoon voor anker kan gaan en lekker om half 10 zoals het meisjes van 13 betaamt kan gaan tukken en dan tot 9 uur kan uitslapen?
De mensen die haar kennen oordelen dat zij fysiek, emotioneel en praktisch in staat is om dit nu te doen, dus niet op jullie tijd, over een paar jaar, maar op haar eigen tijd .. nu al ..quote:En dit is wel de meest debiele argumentatie die steeds gebezigd wordt. Niemand zegt dat dit meisje de droom van rond de wereld zeilen moet laten varen. Van mij, en ik denk van de meeste mensen, mag ze het wel 100 keer doen als ze graag wil. Maar wel als dat fysiek, emotioneel en praktisch verantwoord is. Dus over een paar jaar.
Wat is dat voor een onzin. Er zijn zat jongeren ook van die leeftijd die van zeilen houden, met name kinderen op een scoutingclub gaan regelmatig zeilen. Er zijn internetfora etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik weet niet, is het te vergelijken met 2 jaar doodvervelen op een schoolbankje, met kinderen met niets anders aan hun hoofd als chatten, hyven en de kleur van de lippestift .. hoe eenzaam voel je je dan, midden onder de mensen maar niemand die je passie deelt, iedereen vindt je maar gek omdat je niet over jongens maar over zeilen wil praten ..
Blijkbaar kun jij ook heel goed voor haar invullen wat zij in de schoolbanken zal denken en voelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef moussie het volgende:
[quote]Ik weet niet, is het te vergelijken met 2 jaar doodvervelen op een schoolbankje, met kinderen met niets anders aan hun hoofd als chatten, hyven en de kleur van de lippestift .. hoe eenzaam voel je je dan, midden onder de mensen maar niemand die je passie deelt, iedereen vindt je maar gek omdat je niet over jongens maar over zeilen wil praten ..
Of komt nu de gedachtenpolitie, kom je nu ook nog vertellen waaraan een 13-jarig meisje zou moeten denken?
[..]
En wie is daar verantwoordelijk voor? Niet de leerplichtambtenaar, ook niet de rechter. Het zijn de ouders die haar in dit avontuur hebben gestort, waar ze dus blijkbaar emotioneel sterk genoeg voor zou zijn. Het bewijst alleen maar hoe onverantwoordelijk die ouders zijn, niet hoe bekrompen NL is.quote:Wat denk je hoe groot de emotionele schade nu is, dat zij bedreigt wordt met uithuisplaatsing, omdat zij haar droom durfde te volgen ..
Ach ze verlaat nu ook voor minimaal twee jaar haar huis, dus die emotionele schade van die paar weken ergens anders wonen zal wel loslopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat denk je hoe groot de emotionele schade nu is, dat zij bedreigt wordt met uithuisplaatsing, omdat zij haar droom durfde te volgen ..
Dat is waar, als ze bij wijze van spreken volgende maand tegen een piraat aanloopt en zwanger terugkomt met afgehakte benen dan ga ik er ook geen traan om laten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:
Vrij wanstalige episode dit.
The Nanny state in optima pro forma.
Who cares dat wat de dame in kwestie wil doen levensgevaarlijk is. Vrij zijn is ook zo dom mogen zijn om levensgevaarlijke fouten te maken.
Precies wat ik dacht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:44 schreef mane het volgende:
En wie is daar verantwoordelijk voor? Niet de leerplichtambtenaar, ook niet de rechter. Het zijn de ouders die haar in dit avontuur hebben gestort, waar ze dus blijkbaar emotioneel sterk genoeg voor zou zijn. Het bewijst alleen maar hoe onverantwoordelijk die ouders zijn, niet hoe bekrompen NL is.
inderdaad.quote:Maar ik denk dat de tendens meer is dat mensen verbaasd zijn dat het zo ver kan komen bij zo'n jong kind, terwijl de ouders eigenlijk beter zouden moeten weten. Dat ze werkelijk de zee op gaat kan denk ik niemand ene fuck schelen.
Denk dat de ouders 't niet helemaal zelf betalen als ze een ongeluk krijgt en er naar 't bootje gezocht moet gaan worden op de oceaan, of als ze losgeld moeten betalen aan piraten. Dan zullen ze de Nederlandse staat ineens wel nodig hebben vrees ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:
Vrij wanstalige episode dit.
The Nanny state in optima pro forma.
Who cares dat wat de dame in kwestie wil doen levensgevaarlijk is. Vrij zijn is ook zo dom mogen zijn om levensgevaarlijke fouten te maken.
Linkje?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Na wat surfen op internet over dit meisje, lees ik verhalen over dat dit de droom van haar vader was, die dus een enorme pusher is en nu wil dat z'n dochter gaat bereiken wat hij niet heeft kunnen doen.
Vader heeft z'n dochter leren zeilen, een strenge man waarbij perfect dus nog niet goed genoeg is.
Ik denk dat dit meisje volledig gehersenspoeld is. Ik vind het zielig.
Reacties op dit artikel.quote:
Ja, of mss natuurlijk ook niet. Maar je hebt het in feite over dezelfde pioneer-spirit die maakt dat mensen mount everest beklimmen ofzo. Het dient niet echt een nut, maar het inspireert duizenden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is waar, als ze bij wijze van spreken volgende maand tegen een piraat aanloopt en zwanger terugkomt met afgehakte benen dan ga ik er ook geen traan om laten.
Ja, maar in historisch menselijk perspectief gaat het nergens over.quote:Maar ik denk dat de tendens meer is dat mensen verbaasd zijn dat het zo ver kan komen bij zo'n jong kind, terwijl de ouders eigenlijk beter zouden moeten weten. Dat ze werkelijk de zee op gaat kan denk ik niemand ene fuck schelen.
Zo'n vader dus?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Na wat surfen op internet over dit meisje, lees ik verhalen over dat dit de droom van haar vader was, die dus een enorme pusher is en nu wil dat z'n dochter gaat bereiken wat hij niet heeft kunnen doen.
Vader heeft z'n dochter leren zeilen, een strenge man waarbij perfect dus nog niet goed genoeg is.
Is het zo dat de verantwoordelijke (de ouders) hier winst mee kunnen maken? Of is het zo dat die sponsors alleen de kosten dekken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh ja, ze laat zich sponsoren en haalt op die manier ook een hoop geld binnen.
Dat zijn ook echt domme reacties zeg!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Reacties op dit artikel.
Meeste zeilers vinden het trouwens wel goed dat ze dit gaat doen, een paar trekken maar hun twijfels.
http://www.zeilen.nl/actu(...)ra-dekker-case/12289
en hoeveel kinderen worden gedwongen te sporten, te leren, muziekinstrumenten te spelen, dingen te doen die de ouders leuk vinden? Elk kind wordt van alles gedwongen te doen, dat is heel normaal, maar nu is er een uitzondering en is het opeens zielig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gedegen onderwijs.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat zijn ook echt domme reacties zeg!
Vooral dat"Laura die nu al verder is dan de rest" gezeur...bah bah..
Het artikel lijkt me vrij helder. Zolang ze alleen op die boot zit kan ze geen gedegen onderwijs aan het volgen zjin. Punt uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |