Uitstellen Moussie, ze kan haar droom wel waar maken, maar iets later dan ze blieft. Bovendien kan ze in de vakanties zeilen wat ze wil. Even die leerplichtwet uitzitten en ze kan gaan en staan waar ze wil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:57 schreef moussie het volgende:
Tja, maar hoe groot is de emotionele schade als je je kind van begin af aan verteld dat het zijn dromen niet kan volgen .. tenzij die droom van tevoren maatschappelijk goed is gekeurd?
wat is hier vreemd aan? Dit is het meest logische wat volgt uit alle avontuurlijke, gevaarlijke tochten die mensen tot ver in de geschiedenis hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:58 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dit is zowaar toch echt een van de meest vreemde reacties in deze reeks. Als ze dood gaat is 't jammer maar helaas want dat is het risico van leven?
18,5% van de kinderen kreeg dit jaar een VWO-advies. Of dat nou direct iemand aanmerkt als 'erg intelligent'...dit lijkt me weer iets dat we haar dolgraag willen toeschrijven maar waar we werkelijk niet over kunnen oordelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:57 schreef moussie het volgende:
Zij kreeg VWO advies maar heeft gekozen voor HAVO om haar droom te kunnen verwezenlijken
Maar dat wil ze niet, begrijp dat nou,ze wil nú nú nú. En wat Laura wants, Laura getsquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
Uitstellen Moussie, ze kan haar droom wel waar maken, maar iets later dan ze blieft. Bovendien kan ze in de vakanties zeilen wat ze wil. Even die leerplichtwet uitzitten en ze kan gaan en staan waar ze wil.
Ze wil het record verbeteren van de engelse 14-jarige jongen, die hetzelfde heeft gedaan. Op dr 18-de hoeft dat dan niet meer, hè..pffft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dat wil ze niet, begrijp dat nou,ze wil nú nú nú. En wat Laura wants, Laura gets
En juist omdat dat het meest logische is, is dat niet weggelegd voor een meisje van 13.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:06 schreef waht het volgende:
[..]
wat is hier vreemd aan? Dit is het meest logische wat volgt uit alle avontuurlijke, gevaarlijke tochten die mensen tot ver in de geschiedenis hebben gemaakt.
Het risico van een normaal leven in Nederland is zeer laag. Van rond de wereld zeilen al een stuk hoger. Nou en? Het meisje kiest er zelf voor. De enige die ze ermee kan schaden is zichzelf, en wellicht een aantal nabestaanden. (Maar de ouders hebben hier vrede mee blijkbaar)
Maar laura wordt over 2 weken toch 14?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:10 schreef Euridice het volgende:
[..]
Ze wil het record verbeteren van de engelse 14-jarige jongen, die hetzelfde heeft gedaan. Op dr 18-de hoeft dat dan niet meer, hè..pffft.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:12 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Maar laura wordt over 2 weken toch 14?
Ja want met logisch nadenken kom je nergens, hier moet je echt een psycholoog voor zijn. We zullen zien wat die rapporteren en wat de rechter er vrijdag van zegt.quote:
die 14-jarige deed er ruim 2 jaar over..was 14 toen ie begon..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
![]()
En ze gaat er 2 jaar over doen dus dan is ze minimaal 15.
Dit dus. Gewoon emigreren naar een ander land en je droom verwezenlijken. Nederland is de dood van elk initiatief.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:12 schreef Ringo het volgende:
"Wat gij niet wil dat uw kind geschiedt, laat dat dan ook een ander kind niet." Aldus de calvinistische doctrine die immers van ieder kind een schoolvoorbeeld wil maken.
En opeens is iedereen hier psycholoog. En maar goochelen met bange voorgevoelens en quasi-wetenschappelijke nonsens.
Logisch nadenken? Rampscenario's schetsen en die als de waarheid presenteren. Ik zie het schijt dun tussen de regels door lopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja want met logisch nadenken kom je nergens, hier moet je echt een psycholoog voor zijn. We zullen zien wat die rapporteren en wat de rechter er vrijdag van zegt.
Als ze in dat gezin allemaal zo hyper-intelligent zijn hadden ze nooit hierheen moeten komen maar in Nieuw-Zeeland moeten gaan wonen (want die nationaliteit hebben ze ook) en dan hadden ze haar droom zo kunnen "verwezenlijken".quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef w8jij17 het volgende:
De overheid is gewoon bang dat ze andere kinderen inspireert om ook een vrij leven te lijden. Ik vind het belachelijk dat ze wordt tegengehouden. Wat is er nou waardevoller; kennis die je door de strot wordt gedouwd om later een braaf burger en inkomstenbron voor de overheid te worden, of kennis die je levenservaring en versterkt en je laat zien op wat voor een prachtige planeet je leeft?
Nederland een vrij land
Good luck en bon voyagequote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon emigreren naar een ander land en je droom verwezenlijken. Nederland is de dood van elk initiatief.
En dat kun je dus alléén maar zeggen als het om een volwassene gaat die eigen verantwoordelijkheid draagt. In dit geval zijn de ouders verantwoordelijk en indien zij zich onverantwoordelijk gedragen dan nemen andere instanties die verantwoordelijkheid over.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als ze dood gaat is dat erg vervelend, maar hey, dat zijn de risico's van leven en ondernemen.
Er is bijna geen land ter wereld waar kinderen in zoveel vrijheid en met zoveel mogelijkheden en kansen kunnen opgroeien. Als je dat niet door hebt, ben je echt dom.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon emigreren naar een ander land en je droom verwezenlijken. Nederland is de dood van elk initiatief.
Nee, ze moeten zeggen dat ze straks als ze wettelijk volwassen is lekker mag zeilen zoveel ze wil.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat had gezegd moeten worden tegen dat meisje.
Ja, en terecht lijkt mij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:16 schreef w8jij17 het volgende:
De overheid is gewoon bang dat ze andere kinderen inspireert om ook een vrij leven te lijden.
Beide zijn belangrijk, dus tijdens de vakanties mag ze lekker zeilen en vanaf dat ze 18 is onbeperkt.quote:Ik vind het belachelijk dat ze wordt tegengehouden. Wat is er nou waardevoller; kennis die je door de strot wordt gedouwd om later een braaf burger en inkomstenbron voor de overheid te worden, of kennis die je levenservaring en versterkt en je laat zien op wat voor een prachtige planeet je leeft?
Dat is het niet inderdaad en op sommige punten maar goed ook.quote:Nederland een vrij land
Tuurlijk, dat kind kan vast wel autorijden en de regels gelden niet voor hem hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:26 schreef Dragorius het volgende:
Dan komt er straks een koter van 14 die als droom heeft voor zijn 16e heel Nederland zelf door te rijden in een auto.
Mag dat dan ook volgens al de mensen hier die vinden dat ze haar gang maar moet gaan?
De meeste vroege leerlingen raken dat jaar al voor de brugklas kwijt ..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:03 schreef Shitney het volgende:
[..]
Of ze 1 jaar voorloopt betwijfel ik, want ze wordt binnenkort 14. Mijn zoon van 5 zit ook in groep 3, gewoon omdat hij een vroege leerling is. Daar zijn er honderdduizenden van in Nederland.
Ik weet niet, is het te vergelijken met 2 jaar doodvervelen op een schoolbankje, met kinderen met niets anders aan hun hoofd als chatten, hyven en de kleur van de lippestift .. hoe eenzaam voel je je dan, midden onder de mensen maar niemand die je passie deelt, iedereen vindt je maar gek omdat je niet over jongens maar over zeilen wil praten ..quote:Dat zal zeiltechnisch allemaal best waar zijn, maar daar ging het wat mij betreft niet om. Het ging mij veel meer om de praktische ontberingen die er aan je worden gesteld, denk aan de tijdsduur, de eenzaamheid, de hormonale schommelingen waarin ze zit, etcetera. Dat is allemaal niet te vergelijken met in een dagje? weekje? geen idee hoe lang dat duurt naar de overkant varen. Het gaat om 2 jaar.
yup, dat kan, zeeanker uit, radar aan en gewoon gaan pitten .. de kans dat je wakker wordt van de herrie is kleiner dan in een gewone straatquote:Je wou zeggen dat zij op haar route wel gewoon voor anker kan gaan en lekker om half 10 zoals het meisjes van 13 betaamt kan gaan tukken en dan tot 9 uur kan uitslapen?
De mensen die haar kennen oordelen dat zij fysiek, emotioneel en praktisch in staat is om dit nu te doen, dus niet op jullie tijd, over een paar jaar, maar op haar eigen tijd .. nu al ..quote:En dit is wel de meest debiele argumentatie die steeds gebezigd wordt. Niemand zegt dat dit meisje de droom van rond de wereld zeilen moet laten varen. Van mij, en ik denk van de meeste mensen, mag ze het wel 100 keer doen als ze graag wil. Maar wel als dat fysiek, emotioneel en praktisch verantwoord is. Dus over een paar jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |