Wat is dat voor een onzin. Er zijn zat jongeren ook van die leeftijd die van zeilen houden, met name kinderen op een scoutingclub gaan regelmatig zeilen. Er zijn internetfora etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik weet niet, is het te vergelijken met 2 jaar doodvervelen op een schoolbankje, met kinderen met niets anders aan hun hoofd als chatten, hyven en de kleur van de lippestift .. hoe eenzaam voel je je dan, midden onder de mensen maar niemand die je passie deelt, iedereen vindt je maar gek omdat je niet over jongens maar over zeilen wil praten ..
Blijkbaar kun jij ook heel goed voor haar invullen wat zij in de schoolbanken zal denken en voelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef moussie het volgende:
[quote]Ik weet niet, is het te vergelijken met 2 jaar doodvervelen op een schoolbankje, met kinderen met niets anders aan hun hoofd als chatten, hyven en de kleur van de lippestift .. hoe eenzaam voel je je dan, midden onder de mensen maar niemand die je passie deelt, iedereen vindt je maar gek omdat je niet over jongens maar over zeilen wil praten ..
Of komt nu de gedachtenpolitie, kom je nu ook nog vertellen waaraan een 13-jarig meisje zou moeten denken?
[..]
En wie is daar verantwoordelijk voor? Niet de leerplichtambtenaar, ook niet de rechter. Het zijn de ouders die haar in dit avontuur hebben gestort, waar ze dus blijkbaar emotioneel sterk genoeg voor zou zijn. Het bewijst alleen maar hoe onverantwoordelijk die ouders zijn, niet hoe bekrompen NL is.quote:Wat denk je hoe groot de emotionele schade nu is, dat zij bedreigt wordt met uithuisplaatsing, omdat zij haar droom durfde te volgen ..
Ach ze verlaat nu ook voor minimaal twee jaar haar huis, dus die emotionele schade van die paar weken ergens anders wonen zal wel loslopen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat denk je hoe groot de emotionele schade nu is, dat zij bedreigt wordt met uithuisplaatsing, omdat zij haar droom durfde te volgen ..
Dat is waar, als ze bij wijze van spreken volgende maand tegen een piraat aanloopt en zwanger terugkomt met afgehakte benen dan ga ik er ook geen traan om laten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:
Vrij wanstalige episode dit.
The Nanny state in optima pro forma.
Who cares dat wat de dame in kwestie wil doen levensgevaarlijk is. Vrij zijn is ook zo dom mogen zijn om levensgevaarlijke fouten te maken.
Precies wat ik dacht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:44 schreef mane het volgende:
En wie is daar verantwoordelijk voor? Niet de leerplichtambtenaar, ook niet de rechter. Het zijn de ouders die haar in dit avontuur hebben gestort, waar ze dus blijkbaar emotioneel sterk genoeg voor zou zijn. Het bewijst alleen maar hoe onverantwoordelijk die ouders zijn, niet hoe bekrompen NL is.
inderdaad.quote:Maar ik denk dat de tendens meer is dat mensen verbaasd zijn dat het zo ver kan komen bij zo'n jong kind, terwijl de ouders eigenlijk beter zouden moeten weten. Dat ze werkelijk de zee op gaat kan denk ik niemand ene fuck schelen.
Denk dat de ouders 't niet helemaal zelf betalen als ze een ongeluk krijgt en er naar 't bootje gezocht moet gaan worden op de oceaan, of als ze losgeld moeten betalen aan piraten. Dan zullen ze de Nederlandse staat ineens wel nodig hebben vrees ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:
Vrij wanstalige episode dit.
The Nanny state in optima pro forma.
Who cares dat wat de dame in kwestie wil doen levensgevaarlijk is. Vrij zijn is ook zo dom mogen zijn om levensgevaarlijke fouten te maken.
Linkje?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Na wat surfen op internet over dit meisje, lees ik verhalen over dat dit de droom van haar vader was, die dus een enorme pusher is en nu wil dat z'n dochter gaat bereiken wat hij niet heeft kunnen doen.
Vader heeft z'n dochter leren zeilen, een strenge man waarbij perfect dus nog niet goed genoeg is.
Ik denk dat dit meisje volledig gehersenspoeld is. Ik vind het zielig.
Reacties op dit artikel.quote:
Ja, of mss natuurlijk ook niet. Maar je hebt het in feite over dezelfde pioneer-spirit die maakt dat mensen mount everest beklimmen ofzo. Het dient niet echt een nut, maar het inspireert duizenden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dat is waar, als ze bij wijze van spreken volgende maand tegen een piraat aanloopt en zwanger terugkomt met afgehakte benen dan ga ik er ook geen traan om laten.
Ja, maar in historisch menselijk perspectief gaat het nergens over.quote:Maar ik denk dat de tendens meer is dat mensen verbaasd zijn dat het zo ver kan komen bij zo'n jong kind, terwijl de ouders eigenlijk beter zouden moeten weten. Dat ze werkelijk de zee op gaat kan denk ik niemand ene fuck schelen.
Zo'n vader dus?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Na wat surfen op internet over dit meisje, lees ik verhalen over dat dit de droom van haar vader was, die dus een enorme pusher is en nu wil dat z'n dochter gaat bereiken wat hij niet heeft kunnen doen.
Vader heeft z'n dochter leren zeilen, een strenge man waarbij perfect dus nog niet goed genoeg is.
Is het zo dat de verantwoordelijke (de ouders) hier winst mee kunnen maken? Of is het zo dat die sponsors alleen de kosten dekken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh ja, ze laat zich sponsoren en haalt op die manier ook een hoop geld binnen.
Dat zijn ook echt domme reacties zeg!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Reacties op dit artikel.
Meeste zeilers vinden het trouwens wel goed dat ze dit gaat doen, een paar trekken maar hun twijfels.
http://www.zeilen.nl/actu(...)ra-dekker-case/12289
en hoeveel kinderen worden gedwongen te sporten, te leren, muziekinstrumenten te spelen, dingen te doen die de ouders leuk vinden? Elk kind wordt van alles gedwongen te doen, dat is heel normaal, maar nu is er een uitzondering en is het opeens zielig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gedegen onderwijs.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat zijn ook echt domme reacties zeg!
Vooral dat"Laura die nu al verder is dan de rest" gezeur...bah bah..
Het artikel lijkt me vrij helder. Zolang ze alleen op die boot zit kan ze geen gedegen onderwijs aan het volgen zjin. Punt uit
Ja door die muziekles/sport lopen ze inderdaad 2 jaar lang gedegen onderwijs mis, stuk voor stuk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
en hoeveel kinderen worden gedwongen te sporten, te leren, muziekinstrumenten te spelen, dingen te doen die de ouders leuk vinden? Elk kind wordt van alles gedwongen te doen, dat is heel normaal, maar nu is er een uitzondernig en is het opeens zielig.![]()
Neuh, mijn droom is compleet anders, en die ben ik nu deels aan het verwezenlijkenquote:Iedereen hier is gewoon stikjaloers dat ze allemaal van die burgerlijke kutleventjes hebben en ze kunnen het niet hebben dat een meisje uit de muffe burgerlijke omgeving lijkt te ontsnappen.
Dat heet een anachronisme.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:59 schreef ExTec het volgende:
Ja, maar in historisch menselijk perspectief gaat het nergens over.
Toen europeanen de VS gingen koloniseren, hadden we toen ook gesubsidieerde weekdieren die vertelden "Dat het niet veilig is af te reizen naar amerika, en als je dat toch wil gaan doen, gaan we je voogdijschap afpakken!"
Als je de programma's van die Steve echt gezien hebt, dan moet je toch ook weten dat er duidelijk een steekje bij hem los zat. Die dochter heeft dat deels van hem overgenomen. In hoeverre je daar nou een voorbeeld aan moet nemen, betwijfel ik sterk.quote:Andere parallel is die Steve Irwin, recent overleden. We kennen hem wel, hij had een bepaalde 'touch' met dieren.
Herinneren we ons nog dat men 'schande' sprak omdat hij z'n boreling relatief in 'harms way' hield? Maar z'n andere dochtertje, nu een tiener ofzo, had door die opvoeding diezelfde touch meegekregen. Je hebt filmpjes waar zij al doodgemoedereerd met kleine roofdieren om kan gaan.
En daar komt'ie: wie zijn wij dan, om te zeggen "Steve, dat mag niet, dat is gevaarlijk!" De 'gift' die die z'n dochtertje mee heeft gegeven is onbetaalbaar, en iets waar wij van kunnen dromen.
Volgens mij wil de staat niets liever. Het kost nl. gigantisch veel geld als anderen die kinderen moeten opvoeden.quote:Dit is echt wanstaltig, de 'staat' moet opvoeden lekker aan ouders overlaten.
Maar dat is in feite niet zo'n goed argumentquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:56 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Denk dat de ouders 't niet helemaal zelf betalen als ze een ongeluk krijgt en er naar 't bootje gezocht moet gaan worden op de oceaan, of als ze losgeld moeten betalen aan piraten. Dan zullen ze de Nederlandse staat ineens wel nodig hebben vrees ik.
Geen idee.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:04 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Is het zo dat de verantwoordelijke (de ouders) hier winst mee kunnen maken? Of is het zo dat die sponsors alleen de kosten dekken?
Ik durf te wedden dat ze in twee jaar om de wereld zeilen wijzer zal worden dan de leeftijdsgenoten die voor de zesjes gaan op school waar ze "gedegen" (quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ja door die muziekles/sport lopen ze inderdaad 2 jaar lang gedegen onderwijs mis, stuk voor stuk.![]()
[..]
Neuh, mijn droom is compleet anders, en die ben ik nu deels aan het verwezenlijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |