abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72121323
quote:
Duivenvoereter dood aangetroffen

Van onze correspondent

VEENDAM, vrijdag
De Veendamse Gerben Hoeksma (65) die tien jaar geleden een nationaal fenomeen werd omdat hij als ontbijt elke dag een portie duivenvoer naar binnen lepelde, is dood in zijn huis aangetroffen.
Agenten waren in het huis aan het Bocht Oosterdiep in Veendam gaan kijken nadat een ongeruste kennis zich bij het politiebureau had gemeld. Tegen de gewoonte in trof hij Hoeksma niet bij zijn woning aan. Ruim vijftien jaar geleden begon Hoeksma, lid van de vrekkenclub, met z’n duivenvoerontbijt.
Hoeksma: „Een duif kan er meer dan duizend kilometer mee vliegen. Ik dacht: dan moet het toch wel voedzaam zijn. Ik heb ontdekt dat er meer dan vijftien verschillende soorten zaden, pitten en granen inzitten. Op een dag ben ik gewoon naar de dierenwinkel gegaan, heb een kilo gekocht, met water gemengd en wonder boven wonder vond ik het lekker.”

Gerben Hoeksma at elke ochtend een bordje duivenvoer, lekker en goedkoop. In 2003 kwam hij met het briljante idee om van het voer meel te maken zodat er brood van kon worden gebakken. Volgens Hoeksma kon daarmee de hongersnood in de wereld worden bestreden.
FOTO: FRANÇOIS WIERINGA

Vijftien jaar geleden kocht hij 125 kilo voor 75 gulden en kon hij 2,5 jaar vooruit. Ander voordeel was dat hij keurig netjes op zijn gewicht van vijftig kilo bleef.
bron

Kennelijk toch niet zo gezond.
pi_72121399
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:31 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Kennelijk toch niet zo gezond.
Hij had er ook stenen bij moeten eten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72121408
Wat zal hij blij zijn. Toch aardig wat geld uitgespaard!
pi_72121438
Ik vind 50 kilo qua gewicht ook niet erg gezond voor een volwassen man.

Maar goed, op zich sterven er wel vaker mensen op hun 65ste
٩๏̯͡๏)۶
pi_72121527
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:34 schreef Ronaldsen het volgende:

Misschien was deze meneer 1.50m.
pi_72121599
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef NightH4wk het volgende:
Wat zal hij blij zijn. Toch aardig wat geld uitgespaard!
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:40:54 #7
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_72121648
Die kan een 'dikke' kist kopen nu
Lang leve mij! *O*
pi_72121733
Hij is toch nog een stuk ouder geworden dan de gemiddelde postduif.
  Trouwste user 2022 maandag 24 augustus 2009 @ 20:45:39 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_72121807
Legendarische TV

Nu nog de man die zijn eigen sperma in de soep deed

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 24 augustus 2009 @ 20:48:06 #10
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72121902
Ach, alsof het daaraan moet liggen. Het was zijn ontbijt maar. Wie weet wat hij verder at, dronk en/of rookte.
pi_72122405
quote:
Vijftien jaar geleden kocht hij 125 kilo voor 75 gulden en kon hij 2,5 jaar vooruit. Ander voordeel was dat hij keurig netjes op zijn gewicht van vijftig kilo bleef.
Een ontbijtje van 137 gram per dag. Daar blijf je geen 50 kilo van. Wat at hij de rest van de dag? Jatte hij het brood van de eendjes af ofzo?
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:06:30 #12
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72122497
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Een ontbijtje van 137 gram per dag. Daar blijf je geen 50 kilo van. Wat at hij de rest van de dag? Jatte hij het brood van de eendjes af ofzo?
Misschien at hij wel duiven.
pi_72122559
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:06 schreef TNA het volgende:

[..]

Misschien at hij wel duiven.
Hij hongerde de beesten eerst uit door hun voedsel af te nemen en als ze dan van hun stokje vielen greep hij ze.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:09:55 #14
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_72122592
Net als bij duiven zie je van hem dus ook geen nakomelingen meer.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:50:37 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_72123959
Nog zo'n sufferd die op het verkeerde bespaart. Denk dat als de dokter bij hem z'n gezondheid zou controleren ze zouden constateren dat hij te weinig voedings en bouwstoffen binnenkreeg.

Je kan op eletronica besparen, met de fiets gaan ipv de auto, niet elk jaar op vakantie of nieuwe kleren maar je moet niet op gezondheid besparen.

Wat een kutleven heb je ook als het je alleen maar om geld besparen gaat

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 24-08-2009 21:59:23 ]
pi_72124068
Hij lijkt ook een beetje op een duif.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:55:31 #17
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_72124149
quote:
Gerben Hoeksma at elke ochtend een bordje duivenvoer, lekker en goedkoop. In 2003 kwam hij met het briljante idee om van het voer meel te maken zodat er brood van kon worden gebakken. Volgens Hoeksma kon daarmee de hongersnood in de wereld worden bestreden.
Haha
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_72124283
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:34 schreef Ronaldsen het volgende:

Jouw foto!
ontopic:
Zou hij naar de hemel gevlogen zijn?
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:59:55 #19
267120 Patatjeoorlog
De RotterdammerT
pi_72124334
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:58 schreef Blinky het volgende:

[..]

Jouw foto!
ontopic:
Zou hij naar de hemel gevlogen zijn?
Dooie duiven vliegen niet.
Wie 'n wors koop of 'n weduwe trouwt, weetnie wat 'r is ingedouwd
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:00:42 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_72124370
quote:
Ruim vijftien jaar geleden begon Hoeksma, lid van de vrekkenclub, met z’n duivenvoerontbijt.
Hoeksma: „Een duif kan er meer dan duizend kilometer mee vliegen. Ik dacht: dan moet het toch wel voedzaam zijn.
Wat is dat voor appels met peren vergelijking?
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:01:15 #21
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72124395
Mooi! Duiven zijn vieze ziekteverwekkende kankerbeesten die doodmoeten. Duiven zijn de AIDS van onze samenleving
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:02:03 #22
267120 Patatjeoorlog
De RotterdammerT
pi_72124428
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Wat is dat voor appels met peren vergelijking?
Nja, de duif valt niet ver van de boom zeggen ze wel eens he.
Misschien heeft ie heul nog nooit van de voedselbank gehoord.
Wie 'n wors koop of 'n weduwe trouwt, weetnie wat 'r is ingedouwd
pi_72124558
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:01 schreef Ps2K het volgende:
Mooi! Duiven zijn vieze ziekteverwekkende kankerbeesten die doodmoeten. Duiven zijn de AIDS van onze samenleving
Hij at geen duiven hoor.
pi_72124595
Nou wil ik wel weten wat voor duivenvoer 'ie als laatste heeft gegeten, dat moet ik de duiven hier ook eens geven.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2009 22:06:29 ]
pi_72124709
Duivenvoer van 2 1/2 jaar oud lijkt me trouwens tamelijk ongezond, met al die schimmels die daarin groeien.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:11:35 #26
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_72124802
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:09 schreef shmoopy het volgende:
Duivenvoer van 2 1/2 jaar oud lijkt me trouwens tamelijk ongezond, met al die schimmels die daarin groeien.
En als je het nou vacuüm verpakt?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_72124855
Dat je het kan eten is een feit, want volgens mij mag je in dit land geen eten aan beesten voeren wat je zelf niet kan eten.
pi_72125065
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:13 schreef McKillem het volgende:
Dat je het kan eten is een feit, want volgens mij mag je in dit land geen eten aan beesten voeren wat je zelf niet kan eten.
Uh, je bedoelt wat te eten ís of wat geschíkt is voor menselijke consumptie, neem ik aan?
Want voor dierenvoer en menselijke consumptie gelden toch echt andere regels, heur.
Of zou jij op een varkensdieetje willen?
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:24:17 #29
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72125263
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:18 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Uh, je bedoelt wat te eten ís of wat geschíkt is voor menselijke consumptie, neem ik aan?
Want voor dierenvoer en menselijke consumptie gelden toch echt andere regels, heur.
wAT VARKENS KUNNEN ETEN KUNNEN WIJ OOK ETEN...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72125308
quote:
lid van de vrekkenclub
Ook echt
pi_72125425
Waarschijnlijk komt hij wel weer teruggevlogen.
pi_72125481
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:18 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik zeg we moeten het kunnen eten.
Of het enigsinds smakelijk is is uiteraard vraag nummer 2.

pi_72128775
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:45 schreef tong80 het volgende:
Legendarische TV

Nu nog de man die zijn eigen sperma in de soep deed

Wat?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72130418
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat?
Haha, die was je vergeten he?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_72130428
Duiven zitten niet voor niks massaal voor de Febo.
pi_72132853
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:47 schreef mrcool het volgende:

[..]

Haha, die was je vergeten he?
Ik kijk nooit TV
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:04:37 #39
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_72132938
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Duiven zitten niet voor niks massaal voor de Febo.
Ik ben lelijk.
pi_72210390
Hij is vermoord.
quote:
Duivenvoereter omgebracht
VEENDAM - De man die een nationaal fenomeen werd omdat hij als ontbijt elke dag een portie duivenvoer naar binnen lepelde, is door een misdrijf om het leven gekomen.

De 65-jarige Gerben Hoeksma uit Veendam, die vorige week dood werd gevonden in zijn woning, is geen natuurlijke dood gestorven. Dat heeft de politie zojuist bekend gemaakt, meldt RTV Noord.

De politie wil niet zeggen hoe Hoeksma is omgebracht. Er is een team van 15 tot 20 rechercheurs op de zaak gezet.

Ruim vijftien jaar geleden begon Hoeksma, lid van de vrekkenclub, met z'n duivenvoerontbijt.
bron
pi_72210524
die wilde zeker een bepaalde rekening niet betalen
pi_72210642
Dit is wel voer voor wilde geruchten.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 augustus 2009 @ 22:32:34 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_72215859
Dit is voer voor speculaties.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72221765
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:13 schreef McKillem het volgende:
Ik weet wel dat de controle op de kwaliteit van voer voor beesten aanzienlijk minder zwaar is, dan op regulier voedsel dat voor mensen bestemd is.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:06 #45
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_72222130
quote:
AFGESLACHT IN DE KELDER

Zonderlinge Groningse duivenvoereter toch vermoord
Geruchten over dreigbrief

Bijna twee decennia leefde hij op een dieet van duivenvoer. Als ontbijt en ’s avonds als warme maaltijd, altijd een kommetje duivenzaadjes, maar wel eerst na een nachtje weken in lauw water ’om het wat malser te maken’. ’Duivenvoereter’ Gerben Hoeksma blijkt nu echter door een misdrijf om het leven te zijn gebracht, zo heeft de politie Groningen gistermiddag bevestigd. Naar verluidt zou hij dood zijn gevonden in zijn kelder, terwijl zijn huis overhoop was gehaald en er een dreigbrief is aangetroffen.
De politie vond zijn lichaam woensdag 19 augustus in zijn woning aan de Bocht Oosterdiep in Veendam nadat een kameraad de politie waarschuwde. De vriend vreesde het ergste omdat Hoeksma, die bijna altijd thuis was, de voordeur niet opendeed. De kennis wilde even langs wippen voor een bezoekje, maar zeer tegen Hoeksma’s strikte gewoonten in verscheen de zonderling niet.

Sporenonderzoek
In en rond de woning is de afgelopen dagen uitgebreid sporenonderzoek gedaan door de technische recherche, waarbij de straat enig tijd werd afgesloten. Ook is een buurtonderzoek gedaan.
Politiewoordvoerder Ger Blokzijl bevestigde gistermiddag desgevraagd dat twintig rechercheurs op de zaak zijn gezet, omdat inmiddels wordt uitgegaan van een misdrijf, gezien het letsel dat is aangetroffen op het lichaam. Momenteel wordt dit letsel nader onderzocht door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI).
De politie vraagt getuigen zich te melden die Hoeksma in het weekeinde van 15 en 16 augustus nog hebben gezien. Volgens woordvoerder Blokzijl kwamen vele mensen over de vloer bij Hoeksma, onder wie ook jongeren. Hij bevestigt ook dat in de woning na grondig onderzoek sporen zijn aangetroffen die wijzen in de richting van een misdrijf.Hoeksma begon na zijn scheiding met het eten van duivenvoer. Hij zei geen zin te hebben om elke dag te koken, en duivenvoer leek hem een voedzaam alternatief. De jaren erna bewezen dat ook, want Hoeksma was naar eigen zeggen nooit echt ziek. Jaren geleden vertelde hij in De Telegraaf: „Het is lekkerder dan havermout en ik krijg nu echt iets voedzaams in mijn maag. Bovendien kan ik het duivenvoer in droge toestand jarenlang goedhouden.”
Hoeksma haalde het idee uit de dieetboeken van dokter Moerman. „Een duif kan er meer dan 1000 kilometer mee vliegen. Ik dacht: dan moet het toch wel voedzaam zijn. Ik heb ontdekt dat er meer dan 15 verschillende soorten zaden, pitten en granen in zitten. Op een dag ben ik gewoon naar de dierenwinkel gegaan, heb een kilo gekocht, met water gemengd en wonder boven wonder vond ik het lekker”, vertelde hij in 1993.

Diëtisten
Diëtisten vroegen zich af of het raadzaam was voor anderen om het ’vrekkendieet’ (een zak duivenvoer van 25 kilo kost nog geen 15 euro) te volgen. „Niet iedereen heeft een maag van beton en darmen van elastiek”, aldus een verbijsterde voedingsdeskundige. Per jaar consumeerde Hoeksma, die zijn werk als vrachtwagenchauffeur moest opgeven vanwege een beroerte, vijftig kilo duivenvoer.Vrienden van Hoeksma vinden het wrang dat de geboren en getogen Veendammer alleen bekend is vanwege zijn bizarre eetgewoonte. Volgens hen was hij veel meer dan een zonderling, namelijk een kleurrijk persoon, die enthousiast vertelde over de jaren dat hij woonde en werkte in Australië. Zijn dood heeft hen zeer aangegrepen. De vrienden roemen Hoeksma, die teruggetrokken leefde, als eigenzinnig met een geheel eigen soort humor.
Vier jaar geleden haalde Gerben Hoeksma voor het laatst de krant toen hij voor de dood werd weggesleept door twee dorpsgenootjes. De toen 10-jarige Sander Postma en de 13-jarige Godelieve Kooge redden de zonderling het leven toen hij in de gracht was gevallen in Veendam en dreigde te verdrinken. Hoeksma was die bijna fatale zaterdagmiddag over zijn pantoffels gestruikeld, waardoor hij met zijn hoofd op de kade klapte en half bewusteloos in de plomp belandde. Wat Hoeksma nu wél fataal is geworden, dat is nog steeds een groot raadsel voor het Groninger rechercheteam.
bron
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:57:32 #47
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72222654
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72232910
Zo kan je de gemeenschap ook heel wat jaren AOW besparen
pi_72233216
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 09:32 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Die dietisten hebben een ieder geval een motief om hem te vermoorden. Stel je voor dat de wereld zou ontdekken dat duivenvoer het beste afslankdieet is
pi_72233390
Hij is dus vermoord..
veendam -
Gerben Hoeksma uit Veendam is door een misdrijf om het leven gekomen. Dat bevestigt de politie. De 65-jarige man, beter bekend als de eter van duivenvoer, werd 19 augustus dood in zijn woning aangetroffen. Hij is vermoedelijk met meerdere messteken om het leven gebracht.
Bron: Dagblad v.h. Noorden
pi_72233452
Een beetje een triest verhaal, mensen die een beroerte hebben gehad zijn heel erg eigenwijs als je ze ergens op wijst. Dat werkt gewoon averechts.

Trouwens duivenvoer bestaat uit onbewerkte granen en zaden , heel erg gezond voor een mens. Daar heb je geen maag van beton of darmen van elastiek voor nodig. Sterker nog daar is ons spijsverteringsstelsel voor gemaakt. Goed basisvoedsel, maar om alleen dat te eten is dan weer wat minder.
pi_72233454
Vermoord door de duivenvoer-maffia? Hij is erachter gekomen dat ze het spul vermengen met ***** en zou met dit nieuws naar buiten komen.. Zeer schokkend allemaal.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_72233667
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:45 schreef beeer het volgende:

[..]

Die dietisten hebben een ieder geval een motief om hem te vermoorden. Stel je voor dat de wereld zou ontdekken dat duivenvoer het beste afslankdieet is
Sonja Bakker zou volgens geruchten zich al in Rio bevinden.
pi_72233921
Bah, vast een zwerver die dacht dat hij 10 euri kon vinden. De man liet schijnbaar veel mensen over de vloer.
pi_72234038
TT maar even aangepast
pi_72234085
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:09 schreef NightH4wk het volgende:
Bah, vast een zwerver die dacht dat hij 10 euri kon vinden. De man liet schijnbaar veel mensen over de vloer.
Wat triest, ik ben echt verbaasd dat die man vermoord is. .

Maar je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben dat iemand gedacht heeft: die man leeft zo zuinig daar valt vast een hoop te halen.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:15:13 #58
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72234115
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:51 schreef Maron het volgende:
Hij is dus vermoord..
veendam -
Gerben Hoeksma uit Veendam is door een misdrijf om het leven gekomen. Dat bevestigt de politie. De 65-jarige man, beter bekend als de eter van duivenvoer, werd 19 augustus dood in zijn woning aangetroffen. Hij is vermoedelijk met meerdere messteken om het leven gebracht.
Bron: Dagblad v.h. Noorden
Wie wil er nou een bejaarde oude vogelvoer etende vrek om het leven brengen?
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72234168
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:14 schreef Stali het volgende:

[..]

Wat triest, ik ben echt verbaasd dat die man vermoord is. .

Maar je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben dat iemand gedacht heeft: die man leeft zo zuinig daar valt vast een hoop te halen.
Vast zo'n type zonder vertrouwen in banken met een flinke duit ergens verborgen in huis...
pi_72234567
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:45 schreef beeer het volgende:

[..]

ik denk dat het wel gezond is ja, er zit geen vet in en wel veel mieralen en Vitamine C
maar of het lekker is
pi_72234696
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:29 schreef henkway het volgende:

[..]

ik denk dat het wel gezond is ja, er zit geen vet in en wel veel mieralen en Vitamine C
maar of het lekker is
Maar geen eiwit en je hebt ook vet nodig dus niet zo gezond.
pi_72234741
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:33 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Maar geen eiwit en je hebt ook vet nodig dus niet zo gezond.

Je hebt alleen verzadigde vetten nodig, als je heel veel fysiek werk verricht
zonnebloempiteen zijn kerngezond, veel vet en mineralen
quote:
Zonnebloem: De zonnebloem is een bijzonder waardevolle plant die niet alleen in de geneeskunde wordt gebruikt als urinedrijvend middel, maar ook omdat uit de zaden meervoudig onverzadigde olie geperst wordt. Er zijn twee hoofdvarianten, het zwarte zonnebloemzaad en het witte zonnebloemzaad. Op het witte zonnebloemzaad komen soms zwarte strepen in de lengte voor. De zaden hebben een aangename, nootachtige smaak en zijn zeer voedzaam. De olie van de zonnebloemzaden is meervoudig onverzadigd. Belangrijk voor mensen die zich bezighouden met voeding en cholesterolgehalten. Ook bevat de olie van de zonnebloemzaden veel mineralen.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat de zonnebloem als voedselproduct zo populair is.

[ Bericht 25% gewijzigd door henkway op 28-08-2009 16:44:20 ]
pi_72244962
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:29 schreef henkway het volgende:

[..]

maar of het lekker is
Door de yoghurt en voorgeweekt lijkt me goed te doen.
pi_73061264
quote:
Jongens vast voor moordzaak duivenman

VEENDAM - De politie heeft twee jongens van 16 en 18 jaar uit Veendam aangehouden wegens betrokkenheid bij de dood van de 65-jarige Veendammer, 'duivenman' Gerben Hoeksma.

Dat maakte de Groningse politie donderdag bekend. Het slachtoffer verwierf in 2003 landelijke bekendheid omdat hij uitsluitend duivenvoer at.

De jongens zitten vast in het cellencomplex in Groningen en worden de komende dagen gehoord over hun betrokkenheid.

Het slachtoffer werd woensdag 19 augustus dood in zijn woning aan het Bocht Oosterdiep gevonden. Het lichaam van de man vertoonde letsel dat op moord duidde. Het Nederlands Forensisch Instituut heeft nog geen exacte doodsoorzaak kunnen vaststellen. Daar wordt nader onderzoek naar verricht.
bron
pi_73066535
Misschien heeft ie wel eens tegen mensen op lopen scheppen dat ie zo zuinig leefde dat ie veel geld over hield en dat allemaal oppotte?

Maar wie weet hield ie naast duivenvoer ook wel van knapenvlees en is dat hem noodlottig geworden?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 24 september 2009 @ 12:49:41 #66
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73066632
Ik ben wel echt benieuwd naar het motief van de daders Ik gok op Lambiekje omdat er aspartaam van de NWO in het voer zou zitten.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2009 @ 12:52:01 #67
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_73066709
Iets meer info over de daders
quote:
De politie heeft een 16- en 18-jarige jarige jongen aangehouden wegens betrokkenheid bij de moord op de Veendammer Gerben Hoeksma. De 16-jarige is Thomas B. uit Delfzijl die eerder dit jaar verdween in Frankrijk toen hij daar door jeugdzorg te werk was gesteld bij een boer. Hij is nu al enige tijd ondergebracht bij een gezin in Veendam.

B. is één van de zeven tieners die regelmatig bij Hoeksma over de vloer kwam om softdrugs te gebruiken en alcohol te drinken. De politie heeft zich vanaf de vondst van de dode Hoeksma op 19 augustus met name op deze groep jongeren gericht.

De politie doet verder geen mededelingen over de identiteit van de aangehouden verdachten.

Alles wijst erop dat roof het motief was voor de moord op Veendammer Gerben Hoeksma. Uit de jas van het slachtoffer was zijn portemonnee verdwenen. Het huis van Hoeksma, die dood werd aangetroffen in het keldertje van zijn woning, was volledig overhoop gehaald.

Hoeksma werd op woensdag 19 augustus dood in zijn woning in Veendam aangetroffen. Vastgesteld is dat hij door geweld om het leven is gekomen. Vermoedelijk is hij op maandagavond 17 augustus om het leven gebracht. Getuigen hebben rond elf uur een persoon op een fiets bij zijn huis gezien.
Bron
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_73066854
Misschien hadden ze het niet goed begrepen en dachten ze dat hij zo'n duivenvoerder was. Ik praat het niet goed natuurlijk, maar dan begrijp ik het wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Frontpage donderdag 24 september 2009 @ 13:01:59 #69
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_73066994
Dus omdat iemand een duivenvoerder zou zijn mag hij omgelegd worden? Lekkere instelling weer
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')