abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72114296

Laatste deel: De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door

Laatste post:
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef scrumple het volgende:

[..]

Je bedoelt huizen zoals deze: http://www.funda.nl/koop/(...)00/sorteer-prijs-op/ ? Vrijwel voor iedereen met een baan betaalbaar, en amsterdam op een half uurtje afstand.
Ik doelde eigenlijk op echte huizen, geen flats. Maar ik woon (gelukkig) niet in de randstad. Dus flats komen mijn denken zelden binnen.

Maaruh, ja. Dat segment.
pi_72114400
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Te laat
Kan gebeuren... Duurde dan ook ff voor ik een titel kon verzinnen
pi_72114567
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:20 schreef RvLaak het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste deel: De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door

Laatste post:
[..]

Ik doelde eigenlijk op echte huizen, geen flats. Maar ik woon (gelukkig) niet in de randstad. Dus flats komen mijn denken zelden binnen.

Maaruh, ja. Dat segment.
Zoals je ziet aan de funda link is er redelijk wat beschikbaar in die categorie, lijkt mij dus dat het te kort best mee valt aangezien deze flats slecht verkopen.

Dit is heel begrijpelijk omdat mensen liever een huisje met een tuintje willen maar het probleem is dus de wens van de koper en niet het aanbod van de markt.
dit is een lege sig
pi_72114617
Er is niks mis met die flatjes, maar ik zou zoiets nooit kopen. Zoiets wil je toch niet bezitten???

Ik zou zoiets wel willen huren voor 250 euro in de maand. Meer is het echt niet waard.
pi_72114651
Over paupers gesproken

http://www.funda.nl/koop/(...)anna-naberstraat-21/

Prima huis voor een starter lijkt me. Met een inkomen van 30k bruto, 25k eigen geld en 5 jaar vast betaal je 500 euro in de maand, nog 200 euro vaste kosten dan heb je nog 700-1000 euro vrij besteedbaar

Als er dan een partner komt kan je zo doorgroeien of een paar jaar blijven zitten en flink gaan sparen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72115057
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over paupers gesproken

Prima huis voor een starter lijkt me. Met een inkomen van 30k bruto, 25k eigen geld en 5 jaar vast betaal je 500 euro in de maand, nog 200 euro vaste kosten dan heb je nog 700-1000 euro vrij besteedbaar

Als er dan een partner komt kan je zo doorgroeien of een paar jaar blijven zitten en flink gaan sparen
Je link klopt niet:
quote:
Pagina niet gevonden

De opgevraagde pagina is helaas niet beschikbaar. Onze excuses voor dit ongemak.

*

Ga terug naar de homepage
*

Klik op de Vorige-knop van uw browser om terug te gaan naar waar u vandaan kwam
pi_72115108
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef scrumple het volgende:

[..]

Zoals je ziet aan de funda link is er redelijk wat beschikbaar in die categorie, lijkt mij dus dat het te kort best mee valt aangezien deze flats slecht verkopen.

Dit is heel begrijpelijk omdat mensen liever een huisje met een tuintje willen maar het probleem is dus de wens van de koper en niet het aanbod van de markt.
In het westen wel ja, in de rest van het land is het aanbod aanzienlijk minder.

Hier een voorbeeld met 0 aanbod.
Zwolle heeft daarentegen 94 woningen voor dat budget.

Het ligt dus helemaal aan de regio waar je wil en kan wonen.
pi_72115294
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je link klopt niet:
[..]

Ging om een jaren 70 rijtjes huis met een kleine tuin, vraagprijs 139k k.k.

Dat is gewoon voor een normaal iemand gewoon haalbaar en als dat niet is moet je vooral afvragen waarom dat niet haalbaar is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72115595
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ging om een jaren 70 rijtjes huis met een kleine tuin, vraagprijs 139k k.k.

Dat is gewoon voor een normaal iemand gewoon haalbaar en als dat niet is moet je vooral afvragen waarom dat niet haalbaar is
Eens. Dat er starterswoningen zijn (en te koopt staan) zal niemand hier kunnen ontkennen. Dat het er te weinig zijn, is ook nagenoeg iedereen het mee eens.

Toch?
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:04:42 #10
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72115632
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eens. Dat er starterswoningen zijn (en te koopt staan) zal niemand hier kunnen ontkennen. Dat het er te weinig zijn, is ook nagenoeg iedereen het mee eens.

Toch?
Er zijn er niet te weinig. Ze zijn alleen te duur en te lelijk.
pi_72115751
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:04 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

Er zijn er niet te weinig. Ze zijn alleen te duur en te lelijk.
Voor een pauper zoals jij ongetwijfeld
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:12:16 #12
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72115852
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor een pauper zoals jij ongetwijfeld
Ja. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een huis wil kopen. Het is wel grappig om te zien hoe mensen die al ingestapt zijn in het grote piramidespel van de Nederlandse huizenmarkt, iedereen proberen over te halen om ook mee te doen.

Ik betaal nu 120 euro in de maand en ben tevreden zoals ik woon. Alles wat ik overhoud gaat naar de spaarrekening of daar ga ik van op vakantie. Dan ga ik toch geen huis kopen? Ik zou wel gek zijn.
pi_72116357
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:18 schreef JodyBernal het volgende:
Niet heel Nederland, maar iedereen die de afgelopen 5 jaar nog een huis gekocht heeft wel ja.
Dus ik ben gek alleen maar omdat ik een huis heb gekocht? Misschien heb ik wel een hartstikke goede koop gedaan? Wie ben jij om over mijn geestes gesteldheid te oordelen?
dit is een lege sig
pi_72118678
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

In het westen wel ja, in de rest van het land is het aanbod aanzienlijk minder.

Hier een voorbeeld met 0 aanbod.
Zwolle heeft daarentegen 94 woningen voor dat budget.

Het ligt dus helemaal aan de regio waar je wil en kan wonen.
Van wat er in zwolle staat ligt de helft in holtenbroek. Daar kun je dus echt niet met een gezin wonen, ik heb er zelf 10 jaar gewoond en weet precies waar ik het over heb. Die flatjes betaal je trouwens nog servicekosten voor en de stookosten zijn in de winter met een gezin astronomisch hoog en dan heb je nog de paddestoelen en de schimmels op de muur staan.
pi_72121394
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:33 schreef scrumple het volgende:

[..]

Dus ik ben gek alleen maar omdat ik een huis heb gekocht? Misschien heb ik wel een hartstikke goede koop gedaan? Wie ben jij om over mijn geestes gesteldheid te oordelen?
Hij heeft natuurlijk wel gedeeltelijk gelijk. Wat je het meeste hoorde, de afgelopen 5 jaar, is dat mensen het huis kochten met het idee om met 5 jaar te verhuizen en het huis met winst te verkopen.

Die mensen hoor je nu het hardste janken om overheidsingrijpen (ongeveer op dezelfde infantiele toon die DiegoArmandoMaradona bezigt)
pi_72121420
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 19:06 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Van wat er in zwolle staat ligt de helft in holtenbroek. Daar kun je dus echt niet met een gezin wonen, ik heb er zelf 10 jaar gewoond en weet precies waar ik het over heb. Die flatjes betaal je trouwens nog servicekosten voor en de stookosten zijn in de winter met een gezin astronomisch hoog en dan heb je nog de paddestoelen en de schimmels op de muur staan.
Vriend van mij woont daar ook en heeft een leuk huisje. Was wel ontzettend duur naar mijn mening.
pi_72121868
quote:
dank, staat nu op.
pi_72122595
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:18 schreef JodyBernal het volgende:
Niet heel Nederland, maar iedereen die de afgelopen 5 jaar nog een huis gekocht heeft wel ja.
Een huis dient doorgaans primair ten behoeve van het bevredigen van de woonbehoefte en ten behoeve van het woongenot en niet als beleggingsobject.
pi_72122675
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een huis dient doorgaans primair ten behoeve van het bevredigen van de woonbehoefte en ten behoeve van het woongenot en niet als beleggingsobject.
Daar denken de gemeentes anders over
pi_72122708
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:12 schreef henkway het volgende:

[..]

Daar denken de gemeentes anders over

Daarom zou een lokale overheid zich ook niet moeten bemoeien met het functioneren van de woningmarkt.
pi_72123178
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daarom zou een lokale overheid zich ook niet moeten bemoeien met het functioneren van de woningmarkt.
Zodra een lokale gemeente besluit ergens te willen gaan bouwen grijpen 9 van de 10 ambtenaren onmiddellijk na de vergadering naar de telefoon om het tipgeld op te strijken a 100.000 euro en de speculant gaat 5 minuten later op pad om de grondaankoop bij de betreffende boeren te doen

De speculant verdiend vervolgens een veelvoud van de aankoop en de starter is de klos

En het mooie of trieste is dat tipgeld opstrijken geen misdaad is, de VVD wil dit systeem graag zo houden
pi_72123818
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:27 schreef henkway het volgende:

[..]

Zodra een lokale gemeente besluit ergens te willen gaan bouwen grijpen 9 van de 10 ambtenaren onmiddellijk na de vergadering naar de telefoon om het tipgeld op te strijken a 100.000 euro en de speculant gaat 5 minuten later op pad om de grondaankoop bij de betreffende boeren te doen

De speculant verdiend vervolgens een veelvoud van de aankoop en de starter is de klos

En het mooie of trieste is dat tipgeld opstrijken geen misdaad is, de VVD wil dit systeem graag zo houden
Dat is de consequentie van het bouwgrondmonopolie van de overheid. Heeft niets te maken met de VVD, maar alles met partijtjes die graag het monopolie willen leggen bij de overheid en haar ambtenaartjes.
pi_72124297
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is de consequentie van het bouwgrondmonopolie van de overheid. Heeft niets te maken met de VVD, maar alles met partijtjes die graag het monopolie willen leggen bij de overheid en haar ambtenaartjes.
De gecombineerde tijd dat het CDA en de VVD niet hebben geregeerd sinds 1945 is, dacht ik, 2 jaar.

Het CDA heeft 8 jaar niet geregeerd (paar 1 & 2) en de VVD 12 jaar.

Dus de VVD heeft wel degelijk zeer zwaar schuld aan de huidige situatie. Alsmede het CDA.

De volgende keer dat je de schuld weer eens bij de linkse partijen wil leggen, doe dan eerst eens onderzoek voor dat je wat ongefundeerds blaat.
pi_72124367
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

De gecombineerde tijd dat het CDA en de VVD niet hebben geregeerd sinds 1945 is, dacht ik, 2 jaar.

Het CDA heeft 8 jaar niet geregeerd (paar 1 & 2) en de VVD 12 jaar.

Dus de VVD heeft wel degelijk zeer zwaar schuld aan de huidige situatie. Alsmede het CDA.

De volgende keer dat je de schuld weer eens bij de linkse partijen wil leggen, doe dan eerst eens onderzoek voor dat je wat ongefundeerds blaat.
CDA en VVD hebben heel wat linkse invloeden (helaas). Lokaal is CDA vaak erg naief links en VVD heeft ook figuren als Dijkstal binnen de gelederen gehad.

Daarnaast is regeren ook compromissen sluiten en dat moet je dan vaak doen met hele linkse partijen als de PvdA.
pi_72124614
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

CDA en VVD hebben heel wat linkse invloeden (helaas). Lokaal is CDA vaak erg naief links en VVD heeft ook figuren als Dijkstal binnen de gelederen gehad.

Daarnaast is regeren ook compromissen sluiten en dat moet je dan vaak doen met hele linkse partijen als de PvdA.
Als de VVD volgens jou zo links is, is Obama zeker een communist?
pi_72124673
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als de VVD volgens jou zo links is, is Obama zeker een communist?
Vergeleken met de Nederlandse VVD is Obama extreem-rechts.
pi_72124746
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:34 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Vriend van mij woont daar ook en heeft een leuk huisje. Was wel ontzettend duur naar mijn mening.
Die gaat er over een paar jaar wel achterkomen.
pi_72124850
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:10 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Die gaat er over een paar jaar wel achterkomen.

Hij komt er achter als hij gaat/moet verkopen en op dat moment de waarde van zijn woning stukken lager is dan hetgeen hij er voor heeft betaald. Als hij het woongenot waardeert voor het verschil plus de in de woning gestoken gelden, dan heeft hij theoretisch niet eens een probleem.
pi_72125419
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij komt er achter als hij gaat/moet verkopen en op dat moment de waarde van zijn woning stukken lager is dan hetgeen hij er voor heeft betaald. Als hij het woongenot waardeert voor het verschil plus de in de woning gestoken gelden, dan heeft hij theoretisch niet eens een probleem.
Dat is een wijk met een gigantisch harddrugsprobleem. Alle bijbehorende waanzin die zich gewoon bij je op de stoep afspeelt breekt je echt na een paar jaar op.
pi_72125534
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:28 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Dat is een wijk met een gigantisch harddrugsprobleem. Alle bijbehorende waanzin die zich gewoon bij je op de stoep afspeelt breekt je echt na een paar jaar op.
Of hij voelt zich daar kennelijk fijn of hij is gewoon ontzettend desperate (en stom) geweest. Ik neig een beetje naar het laatste.

Snel wat kopen, weinig inkomen, nog minder verstand en geen spaargeld. Dan kom je al gauw terecht in een veel te dure container in een achterbuurt.
pi_72125993
De verschillen tussen steden zijn enorm . In Leiden betaal je 125.000 voor 40-45m2, terwijl je in Gouda het dubbele krijgt. Maar ja, slechte naam , slechte wijken.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_72126115
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over paupers gesproken

Ik waarschuw voor de startersval: starters kopen nu een goedkope woning om hun woningbehoeften te ledigen. Over een paar jaar raken zij die woning niet kwijt en kunnen zij niet meer groter wonen. Niemand die kwalitatief slechte woning meer hebben door de volgende oorzaken:

- vergrijzing: over X-aantal jaar gaan de babyboomers kleiner wonen.
- gesubsidieerde "stadsvernieuwing" vernieuwd tuigwijken (en maakt Nederland verslaafd aan huursubsidie). Koopwoningen worden niet vernieuwd. Als het tuig mooi woont, waarom zou je dan een rotwoning KOPEN?
- economische groei (komt ooit wel weer terug)

En dan? Dan zit je als starter met je rotwoning die niemand wil kopen. Tegen de tijd dat je salaris stijgt, kun je nooit meer naar een goede woning doorverhuizen!
Ik geef louter meningen, ik geef geen advies. Aan mijn uitingen op internet kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_72126192
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:27 schreef henkway het volgende:

[..]

Gezond verstand, evenals het gebrek eraan, vind je bij iedere politieke partij.

Het lijkt me toch een kwestie van gezond verstand dat de gemeenten anders gefinanieerd moeten worden. Leges, OZB, grondspeculatie, misbruik rioolheffing, noem maar op. Daar bouw je geen fatsoenlijke overheid mee op.
Ik geef louter meningen, ik geef geen advies. Aan mijn uitingen op internet kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_72126238
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel gedeeltelijk gelijk. Wat je het meeste hoorde, de afgelopen 5 jaar, is dat mensen het huis kochten met het idee om met 5 jaar te verhuizen en het huis met winst te verkopen.

Die mensen hoor je nu het hardste janken om overheidsingrijpen (ongeveer op dezelfde infantiele toon die DiegoArmandoMaradona bezigt)
Ik werd 5 jaar geleden gek van het verkassen van huisjesmelker, naar kraakpand, naar kamer, naar vrienden, naar weer een huisjesmelker, naar tijdelijke huur via woningbouw. Een eigen huis heeft mij veel rust, woongenot en algehele levensvreugde gebracht. En ik verwacht nog vele jaren in mijn eigen huisje wat langzaam een eigen paleisje word te blijven wonen. Maar het staat je vrij dat 'gek' te vinden.
dit is een lege sig
pi_72126285
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:45 schreef droom_econoom7 het volgende:

[..]

Ik waarschuw voor de startersval: starters kopen nu een goedkope woning om hun woningbehoeften te ledigen. Over een paar jaar raken zij die woning niet kwijt en kunnen zij niet meer groter wonen. Niemand die kwalitatief slechte woning meer hebben door de volgende oorzaken:

- vergrijzing: over X-aantal jaar gaan de babyboomers kleiner wonen.
- gesubsidieerde "stadsvernieuwing" vernieuwd tuigwijken (en maakt Nederland verslaafd aan huursubsidie). Koopwoningen worden niet vernieuwd. Als het tuig mooi woont, waarom zou je dan een rotwoning KOPEN?
- economische groei (komt ooit wel weer terug)

En dan? Dan zit je als starter met je rotwoning die niemand wil kopen. Tegen de tijd dat je salaris stijgt, kun je nooit meer naar een goede woning doorverhuizen!
Je ziet nu al dat behalve het duurdere segment de onderklasse op de woningmarkt rake klappen te verwerken krijgt.
pi_72126364
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:49 schreef scrumple het volgende:

[..]

Ik werd 5 jaar geleden gek van het verkassen van huisjesmelker, naar kraakpand, naar kamer, naar vrienden, naar weer een huisjesmelker, naar tijdelijke huur via woningbouw. Een eigen huis heeft mij veel rust, woongenot en algehele levensvreugde gebracht. En ik verwacht nog vele jaren in mijn eigen huisje wat langzaam een eigen paleisje word te blijven wonen. Maar het staat je vrij dat 'gek' te vinden.
Wat ik net al zei. Een huis dient in de eerste plaats voor woongenot en niet als beleggingsobject. Wellicht verlies je wat geld met dit huis, maar je verliest effectief niets zolang je niet verkoop en als je toch verkoopt is het woongenot je het verlies wellicht wel waard geweest. Ook is het natuurlijk zo dat huren doorgaans duurder is dan kopen en dat telkens verhuizen ook geld kost.
pi_72126491
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je ziet nu al dat behalve het duurdere segment de onderklasse op de woningmarkt rake klappen te verwerken krijgt.
Die onderklasse op de woningmarkt gaat dus niet mee als de economie weer aantrekt. Daar zit je dan met je onverkoopbare krot in de startersval!
pi_72126592
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:54 schreef droom_econoom7 het volgende:

[..]

Die onderklasse gaat dus niet mee als de economie weer aantrekt. Daar zit je dan met je onverkoopbare krot in de startersval!
De onderklasse krijgt nu al klappen en het lijkt me niet dat dat gaat verbeteren als de economie aantrekt (en mensen dus weer zo duur mogelijk willen wonen) en er jaarlijks minder starters instromen door de vergrijzing.

Op termijn raak je die krotten alleen nog kwijt aan huisjesmelkers. Dat zie je nu al in enkele buurten in bijvoorbeeld Rotterdam-Zuid. Dit soort woningen zijn alleen interessant voor matrassenverhuur aan junks, illegalen en Bulgaarse arbeiders. Iemand die normaal functioneert in de maatschappij wil er nog niet dood gevonden worden.
pi_72126786
De VVD zit er altijd naast , willen ze de woningbouwvereniging verzelfstandigen ( waarom mag god weten) en nu verdwijnt het publiek bezit in de zakken van de voormalige ambtenaren die het publiek bezit voor een matsprijs versjacheren aan huisjesmelkers om in een Maseratie te kunnen rijden

Let wel we hebben het hier over 350 miljard aan publiek bezit, dus even veel als de hele staatsschuld

Vervolgens zegt de VVD bij monde van Mw Dekker dat ze bij die woningcorporaties geen winstbelasting mogen heffen (god mag weten waarom), dat kon dus pas vier jaar later toen de PVDA in de regering kwam

[ Bericht 12% gewijzigd door henkway op 24-08-2009 23:16:25 ]
pi_72128909
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

De onderklasse krijgt nu al klappen en het lijkt me niet dat dat gaat verbeteren als de economie aantrekt (en mensen dus weer zo duur mogelijk willen wonen) en er jaarlijks minder starters instromen door de vergrijzing.

Op termijn raak je die krotten alleen nog kwijt aan huisjesmelkers. Dat zie je nu al in enkele buurten in bijvoorbeeld Rotterdam-Zuid. Dit soort woningen zijn alleen interessant voor matrassenverhuur aan junks, illegalen en Bulgaarse arbeiders. Iemand die normaal functioneert in de maatschappij wil er nog niet dood gevonden worden.
Misschien niet de onderklasse maar babyboomers gaan ook kleiner wonen
pi_72131062
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vergeleken met de Nederlandse VVD is Obama extreem-rechts.
a, mooi. Je politieke illusies zijn dus niet 100%
pi_72131064
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Was getrouwd, vrouwlief wilde perse naar Zwolle, eenmaal gekocht (2 huizen in bezig) ging het huwelijk kapot. 1 huis (lelystad) met moeite verkocht.

Hij kan de hypotheek echter gewoon betalen, heeft geen last van de drugsproblemen. Hij woon dan ook vlakbij het Deltion.

Ook heeft hij de hele binnenkant aangepakt zonder een cent te lenen. En hij heeft dat nog goed gedaan ook. En, het belangrijkste, hij woont daar om te wonen, niet om geld te verdienen.
pi_72131066
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:49 schreef scrumple het volgende:

[..]

Als je mijn post goed gelezen had, had je gezien dat ik enkel de mensen die kopen om te beleggen voor gek verklaar. Niet de mensen die kopen om te wonen .
pi_72132225
quote:
De grondspeculanten is grotendeels de overheid zelf. Sociale woningbouw wordt hier bijvoorbeeld ook uit gefinancierd. Het is natuurlijk wel ironisch dat je als VINEX-wijk-bewoner niet alleen je eigen huis betaalt, maar ook de huizen van het tuig dat tegenover je woont.
pi_72132501
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:20 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De grondspeculanten is grotendeels de overheid zelf. Sociale woningbouw wordt hier bijvoorbeeld ook uit gefinancierd. Het is natuurlijk wel ironisch dat je als VINEX-wijk-bewoner niet alleen je eigen huis betaalt, maar ook de huizen van het tuig dat tegenover je woont.
toch heerlijk simpel om de mensen die de sociale woningbouw nodig hebben, neer te zetten als "tuig". Ook zo lekker genuanceerd...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:20:04 #47
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72134663
quote:
Heb het gisteren gezien. Dit zijn gewoon legale maffiapraktijken. Met capo's als Elco Brinkman aan het roer.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:20:58 #48
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72134687
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

toch heerlijk simpel om de mensen die de sociale woningbouw nodig hebben, neer te zetten als "tuig". Ook zo lekker genuanceerd...
In sommige gevallen is dit gewoon de waarheid. Zoals bijvoorbeeld in Amsterdam op IJburg.
pi_72134767
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:20 schreef JodyBernal het volgende:

[..]

In sommige gevallen is dit gewoon de waarheid. Zoals bijvoorbeeld in Amsterdam op IJburg.
"In sommige gevallen" != iedereen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:36:18 #50
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72135097
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:23 schreef RvLaak het volgende:

[..]

"In sommige gevallen" != iedereen.
Je moet even goed lezen wat Fastmatti schrijft. Volgens mij ben je gewoon een beetje overgevoelig op dit punt, wellicht omdat je zelf via de sociale woningbouw woont, wat imho overigens helemaal geen schande is.

Nergens beweert Fastmatti dat iedereen die via de sociale woningbouw woont tuig is. Hij schetst alleen een karikatuur van mensen die in een VINEX-wijk voor veel geld een huis kopen en daarmee meebetalen aan de huisvesting van het tuig dat tegenover hen woont. Deze karikatuur slaat gewoon de spijker op de kop, want dit is wat je toch in heel veel van dit soort wijken ziet gebeuren (in elk geval in de Randstad).

Er woont in de Randstad nu eenmaal veel tuig via de sociale woningbouw en dit tuig kan gewoon tegenover jouw duurbetaalde koopwoning neergezet worden als je pech hebt. Daar zit je dan, in je peperdure woning, tegen een stel proleten aan te kijken die jouw buurt terroriseren. Daar hoor je mensen ook weleens over klagen, bijvoorbeeld op IJburg. Al mag het eigenlijk niet gezegd worden, want dan krijg je ruzie met links.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')