40K van de woningstichting, 40K van de gemeente, starterssubsidie, hypotheekrenteaftrek, verhoogde NHG. Hoelang zal het nog duren voordat je 100% rentevrij krijgt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:38 schreef edwinh het volgende:
je kan bij ons 40k van de woningstichting lenen rente vrij als je een ex huur huis koopt.
Och, we moeten het topic een beetje levend houden. Al is het maar om huizenbezitters een beetje te jennen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:51 schreef capricia het volgende:
Lijkt wel of iedereen in dit topic eindeloos aan het afwachten is op het moment dat de huizenmarkt volledig instort ...
En wat als dat niet gebeurt?
Wie?quote:Velen hebben ook een aex stand van 50 of 75 voorspeld voor dit jaar... Ik moet daar om lachen!
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:51 schreef capricia het volgende:
Lijkt wel of iedereen in dit topic eindeloos aan het afwachten is op het moment dat de huizenmarkt volledig instort ...
Velen hebben ook een aex stand van 50 of 75 voorspeld voor dit jaar... Ik moet daar om lachen!
50% over een lange periode èn gecorrigeerd voor inflatie lijkt me zeer wel mogelijk. We hebben het dan over een periode van meer dan 10 jaar waarbij de huizenprijzen eerst nog flink naar beneden gaan en daarna voor lange tijd de inflatie niet meer kunnen bijhouden. Zo'n rare voorspelling is dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:55 schreef LXIV het volgende:
En er zijn ook mensen die onrealistische voorspellingen maken. 50 of 70% eraf lijkt mij wel heel veel.
Het jaar is nog lang niet afgelopenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:51 schreef capricia het volgende:
Velen hebben ook een aex stand van 50 of 75 voorspeld voor dit jaar... Ik moet daar om lachen!
daar heb jij weer gelijk in!quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het jaar is nog lang niet afgelopen
Zo'n rare voorspelling is dat helemaal niet. Alle huizen die nu nog verkocht worden, zijn de huizen die er echt uitspringen. De meest gewilde huizen, die betaalbaar zijn en waar veel vraag naar is. Van die huizen is de prijs het afgelopen jaar zo'n 6% gedaald. Maar er zijn huizen die al veel langer te koop staan en waar geen kijkers voor komen. Die verwisselen straks echt niet van eigenaar voor meer geld dan 75% van de vraagprijs van een jaar geleden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
Ik post hier al een tijdje. En november vorig jaar waren er mensen die min 30% voorspelden in 1 jaar tijd...
Dit jaar hooguit 10%. Zo snel gaat dat allemaal niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:10 schreef capricia het volgende:
[..]
daar heb jij weer gelijk in!
Vond ons etentje trouwen erg leuk. Mochten jullie weer zoiets van plan zijn, dan houd ik me aanbevolen...!
Bijv bij iedere 10% daling of zo!
Is het toch nog leuk om mijn huis minder waard te zien worden.
Tuurlijk woonik er niet minder fijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit jaar hooguit 10%. Zo snel gaat dat allemaal niet.
Wat maakt het jouw trouwens uit hoeveel je huis op papier waard is? Woon je er dan minder fijn in?
De ozb loopt sowieso een jaar achter, dus je zal altijd een jaar teveel betalenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk woonik er niet minder fijn.
Ik betaal liever iedere keer meer OZB.. NOT!
Maar het blijft een normale gezonde interesse wat er met de eventuele waarde van mijn huis gebeurt.
Waarom zou ik daar niet in geintesseerd zijn?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
Ik post hier al een tijdje. En november vorig jaar waren er mensen die min 30% voorspelden in 1 jaar tijd...
Die mensen neem ik nu niet echt serieus meer.. En ze weten zelf wel of ze daar bij horen of niet...
Korsakov...haha!quote:
Dat hoopte ik alquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Korsakov...haha!
Maar... Enlighten me.. Ik had het trouwens niet over jouw btw..
Omdat het in feite geen fluit uitmaakt. Zeker niet op de langere termijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk woonik er niet minder fijn.
Ik betaal liever iedere keer meer OZB.. NOT!
Maar het blijft een normale gezonde interesse wat er met de eventuele waarde van mijn huis gebeurt.
Waarom zou ik daar niet in geintesseerd zijn?
Ik zou dat goed gezegd kunnen hebben, al zou 30% wel rond het maximum liggen van wat ik aannemelijk vind. Rond 1980 ging het ook zo, en de enige reden waarom het nu langzamer gaat, is zeker niet door betere economische omstandigheden maar door alle overheidsmaatregelen waarvan de omvang vorig jaar nog niet te voorzien was. In Nederland de deeltijd-WW en de bankensteun, maar vooral ook de versoepelde wetgeving voor banken en de gigantische geldcreatie in Amerika waarmee daar de banken, de beurzen (en zodoende de hele economie) nog even kunstmatig overeind gehouden zijn. Was dat niet gebeurd, dan zaten we nu met veel hogere rente, veel meer failissementen, veel meer werkloosheid, veel scherpere pensioendalingen, en nog zo wat factoren die ervoor zouden zorgen dat de huizenprijzen onderuit gaan. Dat gaat waarschijnlijk alsnog gebeuren (dat koorddansen van m.n. de Amerikaanse overheid kan niet eeuwig goed blijven gaan) maar ik kan me voorstellen dat mensen die niets anders dan continue welvaartsstijging kennen dat pas zullen geloven als er halve straten te koop staan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
Die mensen neem ik nu niet echt serieus meer.. En ze weten zelf wel of ze daar bij horen of niet...
het eerste halfjaar al 6%, 10% is niet heel verwonderlijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit jaar hooguit 10%. Zo snel gaat dat allemaal niet.
Wat maakt het jouw trouwens uit hoeveel je huis op papier waard is? Woon je er dan minder fijn in?
Fokquote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:33 schreef LXIV het volgende:
Waarom eigenlijk? Heb je een enorme OR-portefeuille die je niet kwijt kan? Denk je echt dat wat hier op FOK! geroepen wordt enigzins invloed heeft op de huizenmarkt? Of ben je zo'n figuur dat zijn oude koophuis nog niet verkocht heeft en het per se voor een bepaald bedrag moet verkopen om zijn nieuwe hypotheek rond te krijgen en dat nu in het water ziet vallen?
Bij ons wordt er, volgens jaap iig, ook zwaar te veel gevraagd voor de woningen. 1 maakt het best bont en vraagt een ton meer dan Jaap beweerd dat de woning waard is. Ook is mij opgevallen dat de woning al een tijd helemaal leeg staat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:56 schreef Demophon het volgende:
Leuk programmaatje: http://www.jaap.nl/
Zoek in jouw buurt een huis, en hij berekent de woningwaarde. Grappig, bij mij zijn de prijzen spot-on, terwijl bij m'n broer in de buurt ze regelmatig te veel vragen voor een huis (+12% teveel vlgs. de woningwaarde indicator)![]()
ook leuk om te zien wat de samenstelling is van de buurt, leeftijd, etc.
Dat probeerde ik je al vanaf topic 1 duidelijk te maken, maar nu een jaar verder is het kwartje gevallen bij sommige hier.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Verwacht dus niet dat de prijzen dit jaar met 10% omlaag gaan. Nog eens 5% erbij is al heel wat.
En die min 30 was/is minimaal.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
en wat was de stijging in de sociale woningbouw? Volgens mij nog geen 3% 2,5% dus.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoest je bundel maar op huurders;
http://www.rtl.nl/(/finan(...)duurder_geworden.xml
Hé, bedankt! Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden...quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:17 schreef dvr het volgende:
http://www.nytimes.com/2009/05/17/magazine/17foreclosure-t.html?_r=3&pagewanted=1
Als je wat over het verdere verloop tegenkomt, hou ik me aanbevolen.
Edit: Hij heeft er nu ook een boek over geschreven: Busted.
Jammer, want daarmee verdient hij misschien genoeg om die molensteenhypotheek af te betalen!
Ik zou gewoon een verlaging eisenquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef SeLang het volgende:
Ik betaal al 2 jaar (zolang als ik hier woon) hetzelfde. De verhuurder zal niet durven om de huur te verhogen. Hij mag blij zijn dat ik geen verlaging eis (de enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik al behoorlijk goedkoop zit tov vergelijkbare woningen).
Maar goed, de Nederlandse markt is natuurlijk helemaal verkracht door de staat. 5% huurverhoging terwijl er deflatie is en huizenprijzen dalen
Ik weet niet in hoeverre de overheid de huurprijzen reguleert buiten de woningbouw-woningen. Maar de sociale huren zijn "maar" met 2,5% gestegen. Zie mijn post hierbovenquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef SeLang het volgende:
Ik betaal al 2 jaar (zolang als ik hier woon) hetzelfde. De verhuurder zal niet durven om de huur te verhogen. Hij mag blij zijn dat ik geen verlaging eis (de enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik al behoorlijk goedkoop zit tov vergelijkbare woningen).
Maar goed, de Nederlandse markt is natuurlijk helemaal verkracht door de staat. 5% huurverhoging terwijl er deflatie is en huizenprijzen dalen
De hele Nederlandse markt is gereguleerd met kunstmatige schaarste e.d. Daardoor krijg je dit soort excessen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre de overheid de huurprijzen reguleert buiten de woningbouw-woningen. Maar de sociale huren zijn "maar" met 2,5% gestegen. Zie mijn post hierboven
ja, want stel je voor dat iedereen kan kopen wat hij/zij wil... The horror....quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is er schaarste, anders krijg je een onleefbaar kutland
Tja, alleen de verkeerde schaarste; gecreeerd door mensen die teveel lenen en eigenlijk op te grote voet leven. Dan krijg je pas een onleefbaar kutland (waar je door prijsopdrijving voor een krot van 2 bij 3 meter teveel geld moet neertellen)quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is er schaarste, anders krijg je een onleefbaar kutland
Je bedoelt zoals in detroit? daar vinden ze het overschot aan huizen nogal ongezellig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ja, want stel je voor dat iedereen kan kopen wat hij/zij wil... The horror....
Of nog erger, stel je voor dat je als samenleving wat sociaals doet voor een ander... Dat kan al helemaal niet...
Te veel geld betalen is een fabeltjequote:Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef Demophon het volgende:
[..]
Tja, alleen de verkeerde schaarste; gecreeerd door mensen die teveel lenen en eigenlijk op te grote voet leven. Dan krijg je pas een onleefbaar kutland (waar je voor een krot van 2 bij 3 meter teveel geld moet neertellen)
Er zijn nog wel meer voorbeelden. Nederland is juist een leefbaar land omdat dorpen, steden, buitengebied, industriegebied, natuurgebied en landbouw goed samen gaanquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef scrumple het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals in detroit? daar vinden ze het overschot aan huizen nogal ongezellig.
Kijk, ik vind het prima als je voor een vrijstaand huis veel geld moet neertellen, en dat dit normaal niet voor iedereen is weggelegd. Probleem is dat iedere pauper hier geld kon lenen en daarmee enorm de prijzen gingen opdrijven in Nederlandquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Te veel geld betalen is een fabeltje
Stoer hoor! Jij begint te janken over "onleefbaar kutland"quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schijnbaar is hij toch stukken minder een pauper dan jij want hij vindt gewoon prima om te betalen voor een product en begint niet te janken op internet
Wow, ik ben het voor de verandering 100% met je eensquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer voorbeelden. Nederland is juist een leefbaar land omdat dorpen, steden, buitengebied, industriegebied, natuurgebied en landbouw goed samen gaan
Ik zit niet te wachten op veel nieuwbouw waardoor de balans zoek is en over 20 jaar een groot overschot is
Als je geen huis kan betalen moet je of harder werken of gaan studeren
Nee, was slechts een constateringquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Stoer hoor! Jij begint te janken over "onleefbaar kutland"
Je bedoelt huizen zoals deze: http://www.funda.nl/koop/(...)00/sorteer-prijs-op/ ? Vrijwel voor iedereen met een baan betaalbaar, en amsterdam op een half uurtje afstand.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wow, ik ben het voor de verandering 100% met je eens
Over nieuwbouw; Wat er in mijn optiek bijgebouwd moet worden zijn niet de midden- of hoge-segment huizen, maar de instapmodellen. Zo kun je de instroom enorm verbeteren en daarmee de doorstroom ook. Een probleem moet je bij de wortel aanpakken, niet ergens halverwege.
Hetzelfde geldt voor huurhuizen. Ook in dit segment dienen er veel meer sociale woningen gebouwd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |