abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 12:59:09 #276
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_72109636
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Verwacht dus niet dat de prijzen dit jaar met 10% omlaag gaan. Nog eens 5% erbij is al heel wat.
Dat probeerde ik je al vanaf topic 1 duidelijk te maken, maar nu een jaar verder is het kwartje gevallen bij sommige hier.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:01:45 #277
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_72109692
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
Ik post hier al een tijdje. En november vorig jaar waren er mensen die min 30% voorspelden in 1 jaar tijd...
Die mensen neem ik nu niet echt serieus meer.. En ze weten zelf wel of ze daar bij horen of niet...
En die min 30 was/is minimaal.
and made it rain upward
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:31:26 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72110280
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 24 augustus 2009 @ 13:44:56 #279
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72110538
Er is hier een half jaar geleden een verhaal gepost over een Amerikaanse journalist en tevens econoom, die ook diep in de shit zat samen met zijn vrouw. Hij vertelde in dat stukje uitgebreid hoe het zover was gekomen. Hij kon toen ook zijn hypotheekrente en aflossing niet meer betalen, maar had nog niks van de bank gehoord.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met die kerel staat. Iemand die misschien dat linkje nog heeft?
pi_72111186
http://www.nytimes.com/2009/05/17/magazine/17foreclosure-t.html?_r=3&pagewanted=1

Als je wat over het verdere verloop tegenkomt, hou ik me aanbevolen.

Edit: Hij heeft er nu ook een boek over geschreven: Busted.
Jammer, want daarmee verdient hij misschien genoeg om die molensteenhypotheek af te betalen!
  maandag 24 augustus 2009 @ 14:24:50 #281
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_72111318
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:31 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Hoest je bundel maar op huurders;

http://www.rtl.nl/(/finan(...)duurder_geworden.xml
and made it rain upward
pi_72111394
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:24 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoest je bundel maar op huurders;

http://www.rtl.nl/(/finan(...)duurder_geworden.xml
en wat was de stijging in de sociale woningbouw? Volgens mij nog geen 3% 2,5% dus.

Nog steeds 2,5% te veel, aangezien we momenteel geen inflatie hebben op dat niveau.
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:13:53 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72112442
Ik betaal al 2 jaar (zolang als ik hier woon) hetzelfde. De verhuurder zal niet durven om de huur te verhogen . Hij mag blij zijn dat ik geen verlaging eis (de enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik al behoorlijk goedkoop zit tov vergelijkbare woningen).

Maar goed, de Nederlandse markt is natuurlijk helemaal verkracht door de staat. 5% huurverhoging terwijl er deflatie is en huizenprijzen dalen
Mijn reisverslagen
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:14:32 #284
265324 JodyBernal
Que si, que no
pi_72112459
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:17 schreef dvr het volgende:
http://www.nytimes.com/2009/05/17/magazine/17foreclosure-t.html?_r=3&pagewanted=1

Als je wat over het verdere verloop tegenkomt, hou ik me aanbevolen.

Edit: Hij heeft er nu ook een boek over geschreven: Busted.
Jammer, want daarmee verdient hij misschien genoeg om die molensteenhypotheek af te betalen!
Hé, bedankt! Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden...
pi_72112489
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef SeLang het volgende:
Ik betaal al 2 jaar (zolang als ik hier woon) hetzelfde. De verhuurder zal niet durven om de huur te verhogen . Hij mag blij zijn dat ik geen verlaging eis (de enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik al behoorlijk goedkoop zit tov vergelijkbare woningen).

Maar goed, de Nederlandse markt is natuurlijk helemaal verkracht door de staat. 5% huurverhoging terwijl er deflatie is en huizenprijzen dalen
Ik zou gewoon een verlaging eisen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72112493
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef SeLang het volgende:

Ik weet niet in hoeverre de overheid de huurprijzen reguleert buiten de woningbouw-woningen. Maar de sociale huren zijn "maar" met 2,5% gestegen. Zie mijn post hierboven
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:19:35 #287
78918 SeLang
Black swans matter
pi_72112585
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre de overheid de huurprijzen reguleert buiten de woningbouw-woningen. Maar de sociale huren zijn "maar" met 2,5% gestegen. Zie mijn post hierboven
De hele Nederlandse markt is gereguleerd met kunstmatige schaarste e.d. Daardoor krijg je dit soort excessen.
Mijn reisverslagen
pi_72113188
Gelukkig is er schaarste, anders krijg je een onleefbaar kutland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72113428
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ja, want stel je voor dat iedereen kan kopen wat hij/zij wil... The horror....

Of nog erger, stel je voor dat je als samenleving wat sociaals doet voor een ander... Dat kan al helemaal niet...
pi_72113486
Daar had ik het niet over, maar dat was bij jou te verwachten
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:54:09 #291
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_72113510
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tja, alleen de verkeerde schaarste; gecreeerd door mensen die teveel lenen en eigenlijk op te grote voet leven. Dan krijg je pas een onleefbaar kutland (waar je door prijsopdrijving voor een krot van 2 bij 3 meter teveel geld moet neertellen)
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:54:45 #292
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_72113530
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:50 schreef RvLaak het volgende:

[..]

ja, want stel je voor dat iedereen kan kopen wat hij/zij wil... The horror....

Of nog erger, stel je voor dat je als samenleving wat sociaals doet voor een ander... Dat kan al helemaal niet...
Je bedoelt zoals in detroit? daar vinden ze het overschot aan huizen nogal ongezellig.
dit is een lege sig
pi_72113589
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef Demophon het volgende:

[..]

Tja, alleen de verkeerde schaarste; gecreeerd door mensen die teveel lenen en eigenlijk op te grote voet leven. Dan krijg je pas een onleefbaar kutland (waar je voor een krot van 2 bij 3 meter teveel geld moet neertellen)
Te veel geld betalen is een fabeltje
pi_72113660
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef scrumple het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals in detroit? daar vinden ze het overschot aan huizen nogal ongezellig.
Er zijn nog wel meer voorbeelden. Nederland is juist een leefbaar land omdat dorpen, steden, buitengebied, industriegebied, natuurgebied en landbouw goed samen gaan

Ik zit niet te wachten op veel nieuwbouw waardoor de balans zoek is en over 20 jaar een groot overschot is

Als je geen huis kan betalen moet je of harder werken of gaan studeren
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:02:30 #295
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_72113748
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Te veel geld betalen is een fabeltje
Kijk, ik vind het prima als je voor een vrijstaand huis veel geld moet neertellen, en dat dit normaal niet voor iedereen is weggelegd. Probleem is dat iedere pauper hier geld kon lenen en daarmee enorm de prijzen gingen opdrijven in Nederland
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_72113789
Schijnbaar is hij toch stukken minder een pauper dan jij want hij vindt gewoon prima om te betalen voor een product en begint niet te janken op internet
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:05:39 #297
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_72113848
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schijnbaar is hij toch stukken minder een pauper dan jij want hij vindt gewoon prima om te betalen voor een product en begint niet te janken op internet
Stoer hoor! Jij begint te janken over "onleefbaar kutland"
pi_72113869
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er zijn nog wel meer voorbeelden. Nederland is juist een leefbaar land omdat dorpen, steden, buitengebied, industriegebied, natuurgebied en landbouw goed samen gaan

Ik zit niet te wachten op veel nieuwbouw waardoor de balans zoek is en over 20 jaar een groot overschot is

Als je geen huis kan betalen moet je of harder werken of gaan studeren
Wow, ik ben het voor de verandering 100% met je eens

Over nieuwbouw; Wat er in mijn optiek bijgebouwd moet worden zijn niet de midden- of hoge-segment huizen, maar de instapmodellen. Zo kun je de instroom enorm verbeteren en daarmee de doorstroom ook. Een probleem moet je bij de wortel aanpakken, niet ergens halverwege.

Hetzelfde geldt voor huurhuizen. Ook in dit segment dienen er veel meer sociale woningen gebouwd te worden.
pi_72113899
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:05 schreef Demophon het volgende:

[..]

Stoer hoor! Jij begint te janken over "onleefbaar kutland"
Nee, was slechts een constatering
  maandag 24 augustus 2009 @ 16:13:25 #300
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_72114076
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wow, ik ben het voor de verandering 100% met je eens

Over nieuwbouw; Wat er in mijn optiek bijgebouwd moet worden zijn niet de midden- of hoge-segment huizen, maar de instapmodellen. Zo kun je de instroom enorm verbeteren en daarmee de doorstroom ook. Een probleem moet je bij de wortel aanpakken, niet ergens halverwege.

Hetzelfde geldt voor huurhuizen. Ook in dit segment dienen er veel meer sociale woningen gebouwd te worden.
Je bedoelt huizen zoals deze: http://www.funda.nl/koop/(...)00/sorteer-prijs-op/ ? Vrijwel voor iedereen met een baan betaalbaar, en amsterdam op een half uurtje afstand.
dit is een lege sig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')