Dat probeerde ik je al vanaf topic 1 duidelijk te maken, maar nu een jaar verder is het kwartje gevallen bij sommige hier.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 20:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Verwacht dus niet dat de prijzen dit jaar met 10% omlaag gaan. Nog eens 5% erbij is al heel wat.
En die min 30 was/is minimaal.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:06 schreef capricia het volgende:
Ik post hier al een tijdje. En november vorig jaar waren er mensen die min 30% voorspelden in 1 jaar tijd...
Die mensen neem ik nu niet echt serieus meer.. En ze weten zelf wel of ze daar bij horen of niet...
en wat was de stijging in de sociale woningbouw? Volgens mij nog geen 3% 2,5% dus.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:24 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hoest je bundel maar op huurders;
http://www.rtl.nl/(/finan(...)duurder_geworden.xml
Hé, bedankt! Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden...quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:17 schreef dvr het volgende:
http://www.nytimes.com/2009/05/17/magazine/17foreclosure-t.html?_r=3&pagewanted=1
Als je wat over het verdere verloop tegenkomt, hou ik me aanbevolen.
Edit: Hij heeft er nu ook een boek over geschreven: Busted.
Jammer, want daarmee verdient hij misschien genoeg om die molensteenhypotheek af te betalen!
Ik zou gewoon een verlaging eisenquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef SeLang het volgende:
Ik betaal al 2 jaar (zolang als ik hier woon) hetzelfde. De verhuurder zal niet durven om de huur te verhogen. Hij mag blij zijn dat ik geen verlaging eis (de enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik al behoorlijk goedkoop zit tov vergelijkbare woningen).
Maar goed, de Nederlandse markt is natuurlijk helemaal verkracht door de staat. 5% huurverhoging terwijl er deflatie is en huizenprijzen dalen
Ik weet niet in hoeverre de overheid de huurprijzen reguleert buiten de woningbouw-woningen. Maar de sociale huren zijn "maar" met 2,5% gestegen. Zie mijn post hierbovenquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef SeLang het volgende:
Ik betaal al 2 jaar (zolang als ik hier woon) hetzelfde. De verhuurder zal niet durven om de huur te verhogen. Hij mag blij zijn dat ik geen verlaging eis (de enige reden dat ik dat niet doe is omdat ik al behoorlijk goedkoop zit tov vergelijkbare woningen).
Maar goed, de Nederlandse markt is natuurlijk helemaal verkracht door de staat. 5% huurverhoging terwijl er deflatie is en huizenprijzen dalen
De hele Nederlandse markt is gereguleerd met kunstmatige schaarste e.d. Daardoor krijg je dit soort excessen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre de overheid de huurprijzen reguleert buiten de woningbouw-woningen. Maar de sociale huren zijn "maar" met 2,5% gestegen. Zie mijn post hierboven
ja, want stel je voor dat iedereen kan kopen wat hij/zij wil... The horror....quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is er schaarste, anders krijg je een onleefbaar kutland
Tja, alleen de verkeerde schaarste; gecreeerd door mensen die teveel lenen en eigenlijk op te grote voet leven. Dan krijg je pas een onleefbaar kutland (waar je door prijsopdrijving voor een krot van 2 bij 3 meter teveel geld moet neertellen)quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig is er schaarste, anders krijg je een onleefbaar kutland
Je bedoelt zoals in detroit? daar vinden ze het overschot aan huizen nogal ongezellig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ja, want stel je voor dat iedereen kan kopen wat hij/zij wil... The horror....
Of nog erger, stel je voor dat je als samenleving wat sociaals doet voor een ander... Dat kan al helemaal niet...
Te veel geld betalen is een fabeltjequote:Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef Demophon het volgende:
[..]
Tja, alleen de verkeerde schaarste; gecreeerd door mensen die teveel lenen en eigenlijk op te grote voet leven. Dan krijg je pas een onleefbaar kutland (waar je voor een krot van 2 bij 3 meter teveel geld moet neertellen)
Er zijn nog wel meer voorbeelden. Nederland is juist een leefbaar land omdat dorpen, steden, buitengebied, industriegebied, natuurgebied en landbouw goed samen gaanquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:54 schreef scrumple het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals in detroit? daar vinden ze het overschot aan huizen nogal ongezellig.
Kijk, ik vind het prima als je voor een vrijstaand huis veel geld moet neertellen, en dat dit normaal niet voor iedereen is weggelegd. Probleem is dat iedere pauper hier geld kon lenen en daarmee enorm de prijzen gingen opdrijven in Nederlandquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Te veel geld betalen is een fabeltje
Stoer hoor! Jij begint te janken over "onleefbaar kutland"quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Schijnbaar is hij toch stukken minder een pauper dan jij want hij vindt gewoon prima om te betalen voor een product en begint niet te janken op internet
Wow, ik ben het voor de verandering 100% met je eensquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer voorbeelden. Nederland is juist een leefbaar land omdat dorpen, steden, buitengebied, industriegebied, natuurgebied en landbouw goed samen gaan
Ik zit niet te wachten op veel nieuwbouw waardoor de balans zoek is en over 20 jaar een groot overschot is
Als je geen huis kan betalen moet je of harder werken of gaan studeren
Nee, was slechts een constateringquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:05 schreef Demophon het volgende:
[..]
Stoer hoor! Jij begint te janken over "onleefbaar kutland"
Je bedoelt huizen zoals deze: http://www.funda.nl/koop/(...)00/sorteer-prijs-op/ ? Vrijwel voor iedereen met een baan betaalbaar, en amsterdam op een half uurtje afstand.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wow, ik ben het voor de verandering 100% met je eens
Over nieuwbouw; Wat er in mijn optiek bijgebouwd moet worden zijn niet de midden- of hoge-segment huizen, maar de instapmodellen. Zo kun je de instroom enorm verbeteren en daarmee de doorstroom ook. Een probleem moet je bij de wortel aanpakken, niet ergens halverwege.
Hetzelfde geldt voor huurhuizen. Ook in dit segment dienen er veel meer sociale woningen gebouwd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |