Ik doelde eigenlijk op echte huizen, geen flats. Maar ik woon (gelukkig) niet in de randstad. Dus flats komen mijn denken zelden binnen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:13 schreef scrumple het volgende:
[..]
Je bedoelt huizen zoals deze: http://www.funda.nl/koop/(...)00/sorteer-prijs-op/ ? Vrijwel voor iedereen met een baan betaalbaar, en amsterdam op een half uurtje afstand.
Zoals je ziet aan de funda link is er redelijk wat beschikbaar in die categorie, lijkt mij dus dat het te kort best mee valt aangezien deze flats slecht verkopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:20 schreef RvLaak het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste deel: De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
Laatste post:
[..]
Ik doelde eigenlijk op echte huizen, geen flats. Maar ik woon (gelukkig) niet in de randstad. Dus flats komen mijn denken zelden binnen.
Maaruh, ja. Dat segment.
Je link klopt niet:quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over paupers gesproken
http://www.funda.nl/koop/(...)anna-naberstraat-21/
Prima huis voor een starter lijkt me. Met een inkomen van 30k bruto, 25k eigen geld en 5 jaar vast betaal je 500 euro in de maand, nog 200 euro vaste kosten dan heb je nog 700-1000 euro vrij besteedbaar
Als er dan een partner komt kan je zo doorgroeien of een paar jaar blijven zitten en flink gaan sparen
quote:Pagina niet gevonden
De opgevraagde pagina is helaas niet beschikbaar. Onze excuses voor dit ongemak.
*
Ga terug naar de homepage
*
Klik op de Vorige-knop van uw browser om terug te gaan naar waar u vandaan kwam
In het westen wel ja, in de rest van het land is het aanbod aanzienlijk minder.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef scrumple het volgende:
[..]
Zoals je ziet aan de funda link is er redelijk wat beschikbaar in die categorie, lijkt mij dus dat het te kort best mee valt aangezien deze flats slecht verkopen.
Dit is heel begrijpelijk omdat mensen liever een huisje met een tuintje willen maar het probleem is dus de wens van de koper en niet het aanbod van de markt.
Ging om een jaren 70 rijtjes huis met een kleine tuin, vraagprijs 139k k.k.quote:
Eens. Dat er starterswoningen zijn (en te koopt staan) zal niemand hier kunnen ontkennen. Dat het er te weinig zijn, is ook nagenoeg iedereen het mee eens.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ging om een jaren 70 rijtjes huis met een kleine tuin, vraagprijs 139k k.k.
Dat is gewoon voor een normaal iemand gewoon haalbaar en als dat niet is moet je vooral afvragen waarom dat niet haalbaar is
Er zijn er niet te weinig. Ze zijn alleen te duur en te lelijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eens. Dat er starterswoningen zijn (en te koopt staan) zal niemand hier kunnen ontkennen. Dat het er te weinig zijn, is ook nagenoeg iedereen het mee eens.
Toch?
Voor een pauper zoals jij ongetwijfeldquote:Op maandag 24 augustus 2009 17:04 schreef JodyBernal het volgende:
[..]
Er zijn er niet te weinig. Ze zijn alleen te duur en te lelijk.
Ja. Ik heb ook nooit gezegd dat ik een huis wil kopen. Het is wel grappig om te zien hoe mensen die al ingestapt zijn in het grote piramidespel van de Nederlandse huizenmarkt, iedereen proberen over te halen om ook mee te doen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor een pauper zoals jij ongetwijfeld
Dus ik ben gek alleen maar omdat ik een huis heb gekocht? Misschien heb ik wel een hartstikke goede koop gedaan? Wie ben jij om over mijn geestes gesteldheid te oordelen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:18 schreef JodyBernal het volgende:
Niet heel Nederland, maar iedereen die de afgelopen 5 jaar nog een huis gekocht heeft wel ja.
Van wat er in zwolle staat ligt de helft in holtenbroek. Daar kun je dus echt niet met een gezin wonen, ik heb er zelf 10 jaar gewoond en weet precies waar ik het over heb. Die flatjes betaal je trouwens nog servicekosten voor en de stookosten zijn in de winter met een gezin astronomisch hoog en dan heb je nog de paddestoelen en de schimmels op de muur staan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
In het westen wel ja, in de rest van het land is het aanbod aanzienlijk minder.
Hier een voorbeeld met 0 aanbod.
Zwolle heeft daarentegen 94 woningen voor dat budget.
Het ligt dus helemaal aan de regio waar je wil en kan wonen.
Hij heeft natuurlijk wel gedeeltelijk gelijk. Wat je het meeste hoorde, de afgelopen 5 jaar, is dat mensen het huis kochten met het idee om met 5 jaar te verhuizen en het huis met winst te verkopen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:33 schreef scrumple het volgende:
[..]
Dus ik ben gek alleen maar omdat ik een huis heb gekocht? Misschien heb ik wel een hartstikke goede koop gedaan? Wie ben jij om over mijn geestes gesteldheid te oordelen?
Vriend van mij woont daar ook en heeft een leuk huisje. Was wel ontzettend duur naar mijn mening.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:06 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Van wat er in zwolle staat ligt de helft in holtenbroek. Daar kun je dus echt niet met een gezin wonen, ik heb er zelf 10 jaar gewoond en weet precies waar ik het over heb. Die flatjes betaal je trouwens nog servicekosten voor en de stookosten zijn in de winter met een gezin astronomisch hoog en dan heb je nog de paddestoelen en de schimmels op de muur staan.
dank, staat nu op.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:45 schreef henkway het volgende:
nu op Ned 2 netwerk
http://www.netwerk.tv/uit(...)huizenprijzen-omhoog
Een huis dient doorgaans primair ten behoeve van het bevredigen van de woonbehoefte en ten behoeve van het woongenot en niet als beleggingsobject.quote:Op maandag 24 augustus 2009 17:18 schreef JodyBernal het volgende:
Niet heel Nederland, maar iedereen die de afgelopen 5 jaar nog een huis gekocht heeft wel ja.
Daar denken de gemeentes anders overquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een huis dient doorgaans primair ten behoeve van het bevredigen van de woonbehoefte en ten behoeve van het woongenot en niet als beleggingsobject.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:12 schreef henkway het volgende:
[..]
Daar denken de gemeentes anders over
Zodra een lokale gemeente besluit ergens te willen gaan bouwen grijpen 9 van de 10 ambtenaren onmiddellijk na de vergadering naar de telefoon om het tipgeld op te strijken a 100.000 euro en de speculant gaat 5 minuten later op pad om de grondaankoop bij de betreffende boeren te doenquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daarom zou een lokale overheid zich ook niet moeten bemoeien met het functioneren van de woningmarkt.
Dat is de consequentie van het bouwgrondmonopolie van de overheid. Heeft niets te maken met de VVD, maar alles met partijtjes die graag het monopolie willen leggen bij de overheid en haar ambtenaartjes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:27 schreef henkway het volgende:
[..]
Zodra een lokale gemeente besluit ergens te willen gaan bouwen grijpen 9 van de 10 ambtenaren onmiddellijk na de vergadering naar de telefoon om het tipgeld op te strijken a 100.000 euro en de speculant gaat 5 minuten later op pad om de grondaankoop bij de betreffende boeren te doen
De speculant verdiend vervolgens een veelvoud van de aankoop en de starter is de klos
En het mooie of trieste is dat tipgeld opstrijken geen misdaad is, de VVD wil dit systeem graag zo houden
De gecombineerde tijd dat het CDA en de VVD niet hebben geregeerd sinds 1945 is, dacht ik, 2 jaar.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is de consequentie van het bouwgrondmonopolie van de overheid. Heeft niets te maken met de VVD, maar alles met partijtjes die graag het monopolie willen leggen bij de overheid en haar ambtenaartjes.
CDA en VVD hebben heel wat linkse invloeden (helaas). Lokaal is CDA vaak erg naief links en VVD heeft ook figuren als Dijkstal binnen de gelederen gehad.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De gecombineerde tijd dat het CDA en de VVD niet hebben geregeerd sinds 1945 is, dacht ik, 2 jaar.
Het CDA heeft 8 jaar niet geregeerd (paar 1 & 2) en de VVD 12 jaar.
Dus de VVD heeft wel degelijk zeer zwaar schuld aan de huidige situatie. Alsmede het CDA.
De volgende keer dat je de schuld weer eens bij de linkse partijen wil leggen, doe dan eerst eens onderzoek voor dat je wat ongefundeerds blaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |