Méér dan 8. Ik heb er misschien al 5 zien liggen op de weg naar het strand verder, terwijl het geschiet en gesteek aan de kant van de strandtenten was. Ook reden er al meer dan 8 ambulances wég van HvH en werden er een flink aantal mensen kortstondig behandeld en weer los gelaten.quote:
Zodat de 'Feyenoord hooligans' zich ipv. richting de agenten stortten gewoon hun schietijzer pakten en een gigantische crossfire creeëren waarbij als de agenten bukten ze elkaar allemaal afknalden? Of in de trein waar de gemoederen af en toe héél hoog opliepen, het ene groepje een pistool trekt waarna de rest volgt?quote:Op maandag 24 augustus 2009 03:34 schreef JoeThePlumber het volgende:
Word tijd dat we wapens legaliseren...
Als je het kan indelen zegmaar wordt het zo:quote:Op maandag 24 augustus 2009 03:35 schreef Atreidez het volgende:
Treinincident had op zich ook een compleet nieuwsbericht moeten zijn, wat een dramaGelukkig leef je nog. Die gozer op t feest die in ze buik geraakt was, enig idee bij welk salvo dat gebeurt is? Toch niet bij de eerste neem ik aan?
en de media hebben het naar beneden gesteld naar 6 stuks, waarop baseren ze zich?quote:Op maandag 24 augustus 2009 03:21 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Méér dan 8. Ik heb er misschien al 5 zien liggen op de weg naar het strand verder, terwijl het geschiet en gesteek aan de kant van de strandtenten was. Ook reden er al meer dan 8 ambulances wég van HvH en werden er een flink aantal mensen kortstondig behandeld en weer los gelaten.
We hebben allemaal de filmpjes gehoord, zou me niets verbazen als het zelfs nog meer als 25 keer was. Maar er is een filmpje van 4 agenten in burger die rug aan rug staan, maar op t moment dat die daar staan met in een grote kring eromheen allemaal relschoppers hebben ze dus blijkbaar al in de lucht geschoten. Ze blazen dan de aftocht richting de VIP, en daarna zijn er filmpjes dat je een legio aan agenten ziet die ook wordt verdreven door de relschoppers. Op die beelden hoor je echter geen schoten, dus dat moet dan daarna zijn gebeurd..quote:Op maandag 24 augustus 2009 03:44 schreef GasTurbine het volgende:
Als je het kan indelen zegmaar wordt het zo:
- in het begin het salvo, incl het 'startschot' (no pun intented) terwijl de agenten in het nauw werden gedreven.
- Het middensalvo waar ik zo'n 15 schoten hoorden.
- Het eindsalvo waar ik zo'n 25 schoten hoorde. (zeker niet gelogen!)
Dit is idd het toppunt van een ouderwets omabehaatje...quote:Op maandag 24 augustus 2009 04:28 schreef IHVK het volgende:
Wat een apenbende ook.
MTV generatie ?
Ben gewoon serieus teleurgesteld.![]()
Komt er nog een vervolg, hoe je verder thuiskwam etc en wanneer je erachter kwam dat de rest ook veilig was?quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:08 schreef UncleSam het volgende:
Het is natuurlijk allemaal erg naar, maar wat heb je dat prachtig geschreven.
Al het moois wat Nederland te bieden heeftquote:Op maandag 24 augustus 2009 10:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hooligans, tokkies en allochtonen op één plek.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:08 schreef UncleSam het volgende:
Het is natuurlijk allemaal erg naar, maar wat heb je dat prachtig geschreven.
Wat zal de terminal velocity zijn van zo'n kogeltje? Een muntje vanaf de top van een wolkenkrabber geeft nauwelijks schade, laat staan een kogeltje.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef Salvad0R het volgende:
Ik hoorde dat die dooie is gevallen door een kogel die terugkeerde naar de Aarde, na een waarschuwingsschot.
Lijkt me sterk maar als het wel zo is , dan is het typisch een scene voor Final Destination 100 ofzo.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef Salvad0R het volgende:
Ik hoorde dat die dooie is gevallen door een kogel die terugkeerde naar de Aarde, na een waarschuwingsschot.
Kan natuurlijk best, maar goed dan zal alles wel weer op de politie afgeschoven worden. Al vind ik het nog meevallen, als je met 4 undercover agenten staat en er komt een groep doorgesnoven hooligans op je af vind ik het nog netjes dat je eerst braaf in de lucht schiet... Denk dat menigeen helemaal geflipt was.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:28 schreef Salvad0R het volgende:
Doe eens normaal zeg.quote:
True, heb het bij het voetbal ook al menig keer meegemaakt dat agenten in burger hun wapen moesten trekken vér buiten het stadion en veelal voor gasten die buiten combi's om naar wedstrijden gingen en dan nog even de lokale kroeg wilde bezoeken waar de thuissupporters verzamelden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Doe eens normaal zeg.
Schijnbaar is dat in Nederland nodig omdat men in uniform meteen belaagd wordt. Door al die "helden".
Je muts zit te strak (check fotoboekquote:
quote:Op maandag 24 augustus 2009 02:39 schreef GasTurbine het volgende:
Ik ben de jacques
Politiemannen in burger die hun wapens legen zorgen nogal voor verwarring. Je weet in eerste instantie echt niet of je hier te maken hebt met een kale agressieveling die wil schieten, of met een agent die zijn eigen hachje wil redden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Doe eens normaal zeg.
Schijnbaar is dat in Nederland nodig omdat men in uniform meteen belaagd wordt. Door al die "helden".
Ja ze begonnen uit het niets te schieten he.quote:Op maandag 24 augustus 2009 11:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Politiemannen in burger die hun wapens legen zorgen nogal voor verwarring. Je weet in eerste instantie echt niet of je hier te maken hebt met een kale agressieveling die wil schieten, of met een agent die zijn eigen hachje wil redden.
Die staan lijkt mij niet standaard paraat bij zoiets.quote:waarna met waterkanonnen evt. massas mensen verdreven hadden kunnen worden, echt niet dat mensen die zeikesnat gespoten zijn nog willen rellen.
Ik denk dat hier echt geen doden waren gevallen als er beter opgetreden was.
hoek van hollandquote:Op maandag 24 augustus 2009 11:18 schreef VonHinten het volgende:
Een gratis openlucht dancefeest in Rotterdam, te veel mensen toelaten en ze dan de mensen niet fouillerenDat is zo FAIL dat het bijna geniaal is.
Er zijn er 6 in Nederland, Rotterdam heeft er als het goed is altijd 2 paraat, lijkt me dat die binnen een uur minstens daar hadden moeten kunnen zijn, zeker bij dit soort grote dingen kan je best weten dat er iets mis gaat en zorg je voor extra stand-by mensen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:24 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die staan lijkt mij niet standaard paraat bij zoiets.
Je denkt dat een Ajax-aanhang naar een doorgesnoven dance-feest aan de rand van Rotterdam gaat om daar de confrontatie aan te gaan met locals?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:48 schreef FicoF het volgende:
Op dat filmpje roepen ze Rotterdam hooligans. Is dat dan de Ajax aanhang die dat roept en wil matten? Ik ben niet zo thuis in dat soort aangelegenheden.
Volgens ooggetuigen die ik ken waren er wel degelijk ajax hooligans. Ook uit het volgende blijkt dat...quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Je denkt dat een Ajax-aanhang naar een doorgesnoven dance-feest aan de rand van Rotterdam gaat om daar de confrontatie aan te gaan met locals?![]()
Nee, dit zijn gewoon Rotterdamse jongelui waarbij een deel vast en zeker een voetbalachtergrond heeft en de overige jeugd die een soort natuurlijke afkeer heeft tegen Ajax, de politie/justitie en de wet of gewoon meeloopt met de menigte.
Strijdkreet in ieder geval die geregeld vanuit de harde kernen van Feyenoord worden geroepen wanneer ze gaan of willen rellen, maar inmiddels zo bekend dat het een ingeburgerd iets is wat snel wordt overgenomen in de regio.
Tja en als er dan wel een peleton ME bij de ingang staat met paarden, waterkanonnen en ga zo maar door dan krijgen we weer het commentaar dat we in een politiestaat leven... Het is gewoon nooit goed wat dit betreft, dit soort dingen zijn ook bijna niet tegen te houden!quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:17 schreef terror623 het volgende:
wat me eigenlijk verbaasd is dat er gelijk op het begin van het feest duidelijk is dat en de controle weg is (hekken zijn doorgebroken) en dat de sfeer al duidelijk grimmig is, en dat het dan zo uit de hand kan lopen.
Dat soort signalen zijn toch heel duidelijk, lijkt mij dat er hier veel beter opgetreden had moeten zijn, en meer met "non-lethal" wapens, het festival had bijvoorbeeld veel eerder gestopt kunnen worden, waarna met waterkanonnen evt. massas mensen verdreven hadden kunnen worden, echt niet dat mensen die zeikesnat gespoten zijn nog willen rellen.
Ik denk dat hier echt geen doden waren gevallen als er beter opgetreden was.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Je denkt dat een Ajax-aanhang naar een doorgesnoven dance-feest aan de rand van Rotterdam gaat om daar de confrontatie aan te gaan met locals?![]()
Nee, dit zijn gewoon Rotterdamse jongelui waarbij een deel vast en zeker een voetbalachtergrond heeft en de overige jeugd die een soort natuurlijke afkeer heeft tegen Ajax, de politie/justitie en de wet of gewoon meeloopt met de menigte.
Strijdkreet in ieder geval die geregeld vanuit de harde kernen van Feyenoord worden geroepen wanneer ze gaan of willen rellen, maar inmiddels zo bekend dat het een ingeburgerd iets is wat snel wordt overgenomen in de regio.
Nou ik schat hun niveau niet zo hoog in dus het zou me niets verbazen. Daarbij dacht ik altijd dat hooligan een negatief woord was, maar blijkbaar associëren ze zich daar graag mee?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
bij ons is een keer iemand geduwd op een schuurfeestquote:Op maandag 24 augustus 2009 13:37 schreef Daywalk3r het volgende:
Fuck sakes!
Zit hier veilig, hoog en droog in het Oosten!
Dan maar "boer" zijn.
Boeren be damned!quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:46 schreef Gierigesloeber het volgende:
[..]
bij ons is een keer iemand geduwd op een schuurfeestDaar is weken over gepraat.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:12 schreef THEFXR het volgende:
Alle kogels afgevuurd door politie?
http://www.nieuws.nl/566202
Ja ik denk ook dat hij er wel om "gevraagd" heeft.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:41 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Eerste hoorbare schot hier is op 0:16, daarna lijkt het op 0:38 dat er een groep een 'charge' uitvoert (je hoort een hoop kabaal van schreeuwende mensen, een soort 'warcry', bijvoorbeeld ook te horen in (bevreidingsdag, rotterdam 2009) filmpje op 1:10 wanneer de menigte ook een charge uitvoert op de politie ) waarop er gereageerd wordt met meerdere schoten. Daarna gaat het op 1:38 tot 1:47 en van 2:10 tot 2:18 weer los.
In een gezonde situatie zouden mensen na het eerste schot zich uit de benen gemaakt moeten hebben. 20 seconden is genoeg om je niet meer in de buurt van een schutter te begeven, daarna gaat zoals ik het zie dus een groep rennen in de richting van agenten met wapens (al dan niet undercover, maar ook als je op niet politieagenten gaat inrennen met wapens is er volgens mij iets mis met je). Mijn conclusie is dus, dat tenzij het slachtoffer geraakt is door de eerste kogel, hij de kans heeft gehad om weg te komen maar er voor gekozen heeft dat niet te doen. Daaraan verbind ik de voorlopige conclusie dat hij een aandeel had in de rellen en bewust dit risico heeft gelopen.
Jij had rechter moeten wordenquote:Op maandag 24 augustus 2009 14:41 schreef Afwezig het volgende:
Daaraan verbind ik de voorlopige conclusie dat hij een aandeel had in de rellen en bewust dit risico heeft gelopen.
Gevraagd? Nee. Risico? Ja.quote:Op maandag 24 augustus 2009 14:49 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat hij er wel om "gevraagd" heeft.
Tuurlijk is dat zo, wil je dat wapen binnen krijgen dan pleur je gewoon je rugtas elders bij de hekken er overheen, dat heb je nou eenmaal met de opzet zoals ie daar gekozen was.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Mja... of er nou gefouilleerd wordt of niet... als iemand zo idioot is om een wapen mee te willen brengen, dan lukt het hem toch wel. Verder zie je gewoon vaak op dit soort feesten een bepaald type gasten rondlopen die in groepsverband uit zijn op potje rellen. Of dat dan tegen een andere groep of de politie is, daargelaten.
Vorig jaar of 2 jaar geleden ook zo'n incident in Capelle. In Rotterdam meestal wel gezeik met de Danceparade en het Bevrijdingsfestival. Kortom, mij zie je niet meer op dat soort feesten.
Vandaar dat ze nu ook steeds meer gaan werken met dubbele afzettingen, dus hek 1, meter of 10 open ruimte en dan weer een hek daarmee voorkom je wat meer dat over gooien van die dingen!quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:15 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zo, wil je dat wapen binnen krijgen dan pleur je gewoon je rugtas elders bij de hekken er overheen, dat heb je nou eenmaal met de opzet zoals ie daar gekozen was.
Ik laat zelf mijn avond stappen niet verzieken door dit soort incidenten, want dat blijven het toch.
En ook nu weer, als je gewoon wegloopt van de naderende incidenten weet je 99% zeker dat je niets overkomt en dat blijkt keer op keer.
Bij de voetbal kan het totaal los gaan, desondanks zie je het ruim van te voren aankomen en heb je tijd zat om weg te gaan en dat is bij dit soort feesten niet anders of je moet door een wondere samenloop van omstandigheden écht niet weg kunnen.
Ik zou er ook nog bewaking met honden tussendoor laten patrouilleren en wachttorens op iedere hoek neerzetten. Omhein vervolgens de boel met grote rollen prikkeldraad en leg als finishing touch een mijnenveld aan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nu ook steeds meer gaan werken met dubbele afzettingen, dus hek 1, meter of 10 open ruimte en dan weer een hek daarmee voorkom je wat meer dat over gooien van die dingen!
Sure, maar iemand die met een vuurwapen naar een feestje wil komen lukt dit natuurlijk ook wel.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:28 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Vandaar dat ze nu ook steeds meer gaan werken met dubbele afzettingen, dus hek 1, meter of 10 open ruimte en dan weer een hek daarmee voorkom je wat meer dat over gooien van die dingen!
Of iedereen een gratis vuurwapen uitreiken bij de ingang. Dan denkt iemand wel 2x na voor ie gaat schietenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:33 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Sure, maar iemand die met een vuurwapen naar een feestje wil komen lukt dit natuurlijk ook wel.
Moeilijker maken en ontmoedigen vind ik trouwens prima hoor, iedere debiel die zo z'n mes o.i.d thuislaat is meegenomen.
Dat met die honden is al wel een paar keer gedaan bij wat feesten in Bloemendaal... Werkt inderdaad wel, dit is dan meer tegen het naar binnen krijgen van drugs!quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zou er ook nog bewaking met honden tussendoor laten patrouilleren en wachttorens op iedere hoek neerzetten. Omhein vervolgens de boel met grote rollen prikkeldraad en leg als finishing touch een mijnenveld aan.
Je doet je naam eer aanquote:Op maandag 24 augustus 2009 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik was er ook bij en heb minstens 6 man gewapend met shotguns met afgezaagde lopen een killing spree zien houden. De ledematen vlogen in de rondte... niet normaal meer. Komen ze met 1 dode en 8 gewonden.....
Ik moest lachenquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Of iedereen een gratis vuurwapen uitreiken bij de ingang. Dan denkt iemand wel 2x na voor ie gaat schieten
Damn gast, dat is eigenlijk nog veel erger dan dat die hele schietparty! Sterkte!quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:46 schreef don21 het volgende:
damn was er ook en ging had chicks geregeld na de schietparty alleen er was teveel stress in mn hoofd dat ik gewoon geen tel had gevraagd..en ja zo dom van die police om niet te fouileren
Maat van me is blijkbaar nog steeds in de stress.quote:. Martijn A bit Patchy zegt:
ej
. Martijn A bit Patchy zegt:
k was bijna dood zaterdag
. Martijn A bit Patchy zegt:
stond midden in een schietparty
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:45 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Damn gast, dat is eigenlijk nog veel erger dan dat die hele schietparty! Sterkte!
A Bit Patchy, is dat niet dat tiefusnummer van Switch van 3 jaar geleden?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:55 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Maat van me is blijkbaar nog steeds in de stress.
Gelukkig zijn jullie er heelhuids vanaf gekomen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:12 schreef Shirley het volgende:
Ik was er ook met twee vriendinnen...kwam rond 10 uur aan na anderhalf in de file te hebben gestaan en had gehoord van het zusje van een vriendin die er al was dat er een rare, agressieve sfeer hing en er gefouilleerd werd.
Eenmaal bij 't feest konden wij zo doorlopen, één mannetje gezien wat security moest voorstellen. Wij hadden allemaal een redelijk grote tas bij ons en m'n vriendin zei nog gekscherend: ''Een gek kan zo een gun mee naar binnen nemen als ie wilt"
Een uur lang merkte ik nog niks van de ''rare'' sfeer, vond het nog wel gezellig. We bleven een beetje achterin zodat we enigzins ruimte hadden om te dansen, tassen op de grond en los!
Tot we ineens een paar mensen onze kant op zien komen rennen, konden nog net de tassen meegrijpen, maar een paar meter verder konden we weer dansen. Maar omdat we toch best ver van het podium stonden en we het geluid beter wilden horen stonden we te twijfelen of we meer naar voren zouden gaan
Vlak erna exact het zelfde, weer even rennen.. kleine ruzies dachten we nog.
Maar omdat we ons toch niet fijn eronder voelde besloten we nog een laatste drankje te halen, aangezien iemand ons zomaar gratis muntjes had gegeven op het begin van de avond, en daarna zouden we gaan.
We liepen richting bar, en ik zei dat ik wel even voor zou piepen zodat we sneller weg konden gaan .
Dat lukte me, en had snel onze drankjes. Ik had ze nog geen 10 seconden uitgedeeld aan de meiden, en weer zagen we mensen op ons af komen rennen, alleen leken ze nu allemaal onze richting op te komen.
Het waren er duizenden, gillend en schreeuwend dat er werd geschoten...
We renden zo hard als we konden, gooide m'n drinken weg, roepende naar elkaar dat we in elkaars buurt moesten blijven, wat gelukkig lukte,
Onderweg rennend hoorde wij ook pas de knallen, toen raakten we pas echt in paniek en renden zo hard als we konden naar het pad langs de strandtenten om zo snel mogelijk richting auto te lopen die een kilometer! verderop stond.
Tig politie tegengekomen, en het bizarre geluid van bonkende partymuziek, gillende mensen en verschillende sirenes continue erdoorheen is iets om niet snel te vergeten.
We zijn veilig bij de auto gekomen en zelfs nog op de snelweg richting R'dam kwamen de politiewagens nog gierend voorbij.
Gelukkig heb ik niks meegekregen van de gewonden en ben ik achteraf blij dat we niet verder naar voren waren gegaan, want we stonden vlak bij het gebeuren, maar nu ik er zo geconfronteerd mee ben in het nieuws en er steeds meer feiten duidelijk worden, begint pas door te dringen dat dit echt iets heftigs was....Vreselijk.
Ja uh...misschien heeft dat wel ons leven gered! Had ik een sixth sense moment..quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Gelukkig zijn jullie er heelhuids vanaf gekomen.![]()
Maaruh.... wat is dat? Voorpiepen?![]()
Ga nou niet raar praten nu, je belevingsverhaal hiervoor was nou net zo mooi.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:30 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja uh...misschien heeft dat wel ons leven gered! Had ik een sixth sense moment..
De komende 2 jaar in ieder geval nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:54 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ik was er ook; wij vonden ook dat er een rare sfeer hing; in het begin was het nog gezellig, maar opeens kwamen er van die 'rare' agressievere types naar voren, die misschien doordat ze onder invloed waren nog agressiever waren. We hadden het dan ook wel op den duur gezien, en besloten maar huiswaarts te gaan. Gelukkig waren we dan ook voor alle ellende weg. Achteraf bleek dat helemaal een goed besluit; wij stonden namelijk zowat onder het vip-deck. Hopelijk kunnen er wel ooit weer leuke evenementen in Hoek van Holland gehouden worden, dat niet een paar sukkels het voor de rest verpesten.
Nou... grootschalige evenementen iig niet nee. En zeker geen grote dance events.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:35 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
De komende 2 jaar in ieder geval niet
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:45 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Damn gast, dat is eigenlijk nog veel erger dan dat die hele schietparty! Sterkte!
ja man.... hahaha ik ben zeker niet de enige hier.quote:
Ik wil je bedanken voor mijn meningsvorming. Voortaan 12 mitrailleurs rondom het terrein en net als iedereen denkt dat de muziek begint (Manhattan Transfer met Chancon d'amour) Ratatataquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:34 schreef GasTurbine het volgende:
Overigens wil ik iedereen bedanken voor de mooie woorden en over mijn schrijfstijl. Om dat te horen doet me goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |