Op dinsdag 25 augustus 2009 01:12 schreef Shirley het volgende:Ik was er ook met twee vriendinnen...kwam rond 10 uur aan na anderhalf in de file te hebben gestaan en had gehoord van het zusje van een vriendin die er al was dat er een rare, agressieve sfeer hing en er gefouilleerd werd.
Eenmaal bij 't feest konden wij zo doorlopen, één mannetje gezien wat security moest voorstellen. Wij hadden allemaal een redelijk grote tas bij ons en m'n vriendin zei nog gekscherend: ''Een gek kan zo een gun mee naar binnen nemen als ie wilt"
Een uur lang merkte ik nog niks van de ''rare'' sfeer, vond het nog wel gezellig. We bleven een beetje achterin zodat we enigzins ruimte hadden om te dansen, tassen op de grond en los!
Tot we ineens een paar mensen onze kant op zien komen rennen, konden nog net de tassen meegrijpen, maar een paar meter verder konden we weer dansen. Maar omdat we toch best ver van het podium stonden en we het geluid beter wilden horen stonden we te twijfelen of we meer naar voren zouden gaan
Vlak erna exact het zelfde, weer even rennen.. kleine ruzies dachten we nog.
Maar omdat we ons toch niet fijn eronder voelde besloten we nog een laatste drankje te halen, aangezien iemand ons zomaar gratis muntjes had gegeven op het begin van de avond, en daarna zouden we gaan.
We liepen richting bar, en ik zei dat ik wel even voor zou piepen zodat we sneller weg konden gaan .
Dat lukte me, en had snel onze drankjes. Ik had ze nog geen 10 seconden uitgedeeld aan de meiden, en weer zagen we mensen op ons af komen rennen, alleen leken ze nu allemaal onze richting op te komen.
Het waren er duizenden, gillend en schreeuwend dat er werd geschoten...
We renden zo hard als we konden, gooide m'n drinken weg, roepende naar elkaar dat we in elkaars buurt moesten blijven, wat gelukkig lukte,
Onderweg rennend hoorde wij ook pas de knallen, toen raakten we pas echt in paniek en renden zo hard als we konden naar het pad langs de strandtenten om zo snel mogelijk richting auto te lopen die een kilometer! verderop stond.
Tig politie tegengekomen, en het bizarre geluid van bonkende partymuziek, gillende mensen en verschillende sirenes continue erdoorheen is iets om niet snel te vergeten.
We zijn veilig bij de auto gekomen en zelfs nog op de snelweg richting R'dam kwamen de politiewagens nog gierend voorbij.
Gelukkig heb ik niks meegekregen van de gewonden en ben ik achteraf blij dat we niet verder naar voren waren gegaan, want we stonden vlak bij het gebeuren, maar nu ik er zo geconfronteerd mee ben in het nieuws en er steeds meer feiten duidelijk worden, begint pas door te dringen dat dit echt iets heftigs was....Vreselijk.