bron:spitsnieuwsquote:De politie heeft het druk op Lowlands. In de eerste 24 uur van het festival zijn aanzienlijk meer mensen aangehouden dan voorgaande jaren. Al honderd mensen werden opgepakt, tegenover 180 vorig jaar tijdens het hele evenement.
De meeste verdachten hebben drugs meegesmokkeld naar het festival in Biddinghuizen. Ook werden enkele mensen aangehouden wegens het illegaal betreden van het terrein. Het Openbaar Ministerie is op locatie, waardoor het de boetes meteen kan incasseren.
Dance Valley: 40.000 bezoekers, 11 aanhoudingenquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:55 schreef 16meter het volgende:
Als er op Decibel 50 man worden aangehouden is dat hét bewijs dat ze die feesten per direct moeten verbieden, wanneer er 100 op 1 dag Lowlands worden aangehouden is dat 'normaal'.
Nee hoor, maar het is jammer dat mensen ten onrechte denken dat er op Lowlands en Pinkpop nooit een incidentje is.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:56 schreef pfaf het volgende:Wat een verongelijkte kinderen in dit topic...
Ja erg man, straks is het niet alternatief meer.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:57 schreef pfaf het volgende:
Overigens merk ik ook dat Lowlands wat aan het veranderen is. Veel meer mainstream en 'dagjsesmensen' in plaats van muziekliefhebbers...
Zwarte Cross: 130.000 bezoekers, 26 aanhoudingenquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dance Valley: 40.000 bezoekers, 11 aanhoudingen
Sensation: 80.000 bezoekers, 65 aanhoudingen
Armin van Buuren had gelijk toen ie zei dat de media volledig onterecht doet alsof alleen die feesten voor aanhoudingen zorgen.
Dance Parade: 400.000 bezoekers, 120 aanhoudingenquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:31 schreef Meddo het volgende:
[..]
Zwarte Cross: 130.000 bezoekers, 26 aanhoudingen
Nooit geweest zeker? Skihut-gangerquote:Op zondag 23 augustus 2009 11:45 schreef PatatFriet het volgende:
Smerig langharig blowend werkschuw tuig ook altijd op Lowlands!
Boehoequote:Op zondag 23 augustus 2009 11:55 schreef 16meter het volgende:
Als er op Decibel 50 man worden aangehouden is dat hét bewijs dat ze die feesten per direct moeten verbieden, wanneer er 100 op 1 dag Lowlands worden aangehouden is dat 'normaal'.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe streng je het regelt bij de ingang. De dance feesten daar kun je tegenwoordig zelfs nog in de problemen komen als je een zakje wiet meeneemt. Bij de zwarte cross is dat allemaal wat gemoedelijker.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:31 schreef Meddo het volgende:
[..]
Zwarte Cross: 130.000 bezoekers, 26 aanhoudingen
Er is helemaal geen sprake van het verbieden van dance-feesten. Tuurlijk wordt er wel eens tegen geageerd, maar verbieden gebeurt niet.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:40 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om zo te reageren, hij heeft gewoon een punt.
Ow zo, die reactie van hem was sarcatisch/cynisch bedoeld omdat je Telegraaf pauper-volk altijd hoort roepen dat dancefeesten verboden moeten worden bij een berichtje dat er 10 aanhoudingen gedaan zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van het verbieden van dance-feesten. Tuurlijk wordt er wel eens tegen geageerd, maar verbieden gebeurt niet.
Noem eens een grootschalig dance-feest dat van de kaart is geveegd. Mysteryland? Dominator? Ground Zero? DefQon?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:50 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ow zo, die reactie van hem was sarcatisch/cynisch bedoeld omdat je Telegraaf pauper-volk altijd hoort roepen dat dancefeesten verboden moeten worden bij een berichtje dat er 10 aanhoudingen gedaan zijn.
Wat is je punt? Dus de politiek kijkt sceptischer naar dancefeesten dan naar hardcore en hardstyle?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:53 schreef Ritmo het volgende:
Dominator en Ground Zero zijn niet echt dancefeesten maar hardcore en hardstyle-feesten, totaal verschillend publiek. Mysteryland is tegenwoordig ook rustig sinds het meer 'mainstream' is.
Verbieden niet, maar er wordt wel een klimaat geschept waardoor intensievere acties van de politie voor, tijdens en na feesten worden 'gerechtvaardigd'. Ik ga nu al jaren naar dance-events en ik kan niet zeggen dat de aanwezigheid van honden (gelukkig nog sporadisch), undercover-politie (die in het verleden zelfs om drugs gingen bedelen om je uit te lokken) en fouilleer-acties waarbij je letterlijk in je onderbroek wordt gezet veel aan de veiligheid bijdragen. De politie moet bij een evenement aanwezig zijn om de veiligheid te verzorgen en niet om razzia's uit te voeren op recreatieve gebruikers.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van het verbieden van dance-feesten. Tuurlijk wordt er wel eens tegen geageerd, maar verbieden gebeurt niet.
Die honden ben ik ook niet heel gelukkig mee. Maar nu moet je niet doen alsof Lowlands het braafste jochie van de klas is, controle is daar minsten zo streng.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:01 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Verbieden niet, maar er wordt wel een klimaat geschept waardoor intensievere acties van de politie voor, tijdens en na feesten worden 'gerechtvaardigd'. Ik ga nu al jaren naar dance-events en ik kan niet zeggen dat de aanwezigheid van honden (gelukkig nog sporadisch), undercover-politie (die in het verleden zelfs om drugs gingen bedelen om je uit te lokken) en fouilleer-acties waarbij je letterlijk in je onderbroek wordt gezet veel aan de veiligheid bijdragen. De politie moet bij een evenement aanwezig zijn om de veiligheid te verzorgen en niet om razzia's uit te voeren op recreatieve gebruikers.
quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:45 schreef PatatFriet het volgende:
Heb je zeker gelijk in. Al moet ik toegeven dat de media daar wel beter mee omgaan tegenwoordig. Hardcore is toch echt hardcore en trance is trance. Je moet het alleen niet te ingewikkeld maken (lullen over electro, techhouse, enz) want dan gaan de krantjes de mist in.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:08 schreef Ritmo het volgende:
Nee mijn punt is dat de term 'dancefeest' in de media zowat overal op wordt toegepast.
Als je verder niet bekend bent met die muziek denk je dat Dance Valley hetzelfde is als Nightmare Outdoor.
gay parade : 250.000 bezoekers - 0 aanhoudingenquote:Op zondag 23 augustus 2009 12:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dance Parade: 400.000 bezoekers, 120 aanhoudingen
Waarom niet dan? Ik denk dat de rock-dance verhouding ook wel zo'n 50/50 is.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:21 schreef teknomist het volgende:
http://partyflock.nl/party/131928:A_Campingflight_to_Lowlands_Paradise_2009.html
Volgens PF is Lowlands ook gewoon een dancefestival.
krijgt ook steeds meer dance, moet je de avondporgrammering checkenquote:Op zondag 23 augustus 2009 14:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waarom niet dan? Ik denk dat de rock-dance verhouding ook wel zo'n 50/50 is.
Ik vind aanhoudingen omwille "Illegaal betreden van het terrein" wel ff wat anders dan geweld of wapens.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
bron:spitsnieuws
Wtf? Als er 10 aanhoudingen zijn op een dancefeest staat het meteen overal in de headlines van elke nieuwsbron maar hier meer dan 100 zie je alleen terug in de Spits?![]()
Gisteravond op radio 1 journaal werd zowaar gerept van de 100 aanhoudingen. Drugsbezit, geweld, illegaal betreden terrein en illegaal aanbieden kaartjes.quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:59 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ik vind aanhoudingen omwille "Illegaal betreden van het terrein" wel ff wat anders dan geweld of wapens.
Ik heb het idee dat muziek een steeds minder belangrijke rol gaat spelen. Er is zoveel omheen te doen dat mensen ook naar Lowlands gaan voor de sfeer en de andere activiteiten.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:57 schreef pfaf het volgende:
Overigens merk ik ook dat Lowlands wat aan het veranderen is. Veel meer mainstream en 'dagjsesmensen' in plaats van muziekliefhebbers...
Beetje moeilijk vergelijken natuurlijk, LL is meerdere dagen, dus je kunt van alles in je bagage meenemen. Er is denk ik sowieso geen pijl op te trekken, als er twee voetbalsupporters jeuk hebben en toevallig ergens heengaan kan het al hommeles zijn, je kunt het overal 'treffen'.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:31 schreef Igen het volgende:
Lijkt me duidelijk dat op Lowlands inderdaad veruit de meeste aanhoudingen zijn. Relatief zeker, maar absoluut ook nog.
Ja, stel je voor zeg dat mensen "anders" zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ze zouden al die apen in van die leuk bedoelde outfitjes eens moeten arresteren. Superhelden, fitnessleraren, badjassen. Allemaal al een keer gezien en nu veel te veel aanwezig. Al dit soort grollenmakers zouden ze moeten arresteren wegens festivalmoord. Dan wordt het misschien weer eens iets met lowlands.
Wat waren de problemen op lowlands dan?quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wtf? Als er 10 aanhoudingen zijn op een dancefeest staat het meteen overal in de headlines van elke nieuwsbron maar hier meer dan 100 zie je alleen terug in de Spits?![]()
Hiermee lijkt ook wel bewezen dat er gewoon altijd wel wat problemen zijn als je tienduizenden mensen bij elkaar zit en dat dat niets te maken heeft met het soort festival.
Ahhh klopkoek en Sch waren er ook dus....quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:45 schreef PatatFriet het volgende:
is toch gezellig!quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
En o ja, mensen die hun kleine kinderen meenemen mogen ze van mij ook gelijk in de boeien slaan.
Haha, grapjas.quote:Op zondag 23 augustus 2009 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die honden ben ik ook niet heel gelukkig mee. Maar nu moet je niet doen alsof Lowlands het braafste jochie van de klas is, controle is daar minsten zo streng.
Ik ben in tien jaar tijd één keer gefouileerdquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Haha, grapjas.
12 keer achter elkaar naar lowlands geweest en mijn tassen zijn hoogstens 2 keer van de buitenkant beklopt. Verder helemaal niks, geen fouillering, geen staande houding. Noppes. In al die jaren dat ik er kom is alleen bij een vriend van me de tas overhoop gehaald voor controle.
Er heerst ook een goede sfeer!quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:29 schreef T3rr0r het volgende:
Ze zouden Lowlands moeten verbieden. Dit laat duidelijk zien dat het achter de poorten een Sodom en Gomorra is!
Overigens ben ik het wel eens met Ritmo dat de focus bij berichtgeving over dance-events over het algemeen alleen maar over het aantal aanhouding gaat, iets wat in relatie tot het aantal bezoekers eigenlijk totaal geen nieuws is. Als je dan kijkt naar de media-aandacht die festivals zoals Lowlands en Pinkpop krijgen dan gaat het bijna alleen maar over 'de goede sfeer' enzovoorts.
Nou dit jaar op; Pinkpop was het aardig string. Elke keer als je het festival terrein op kwam ben ik gefoulieerdquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Haha, grapjas.
12 keer achter elkaar naar lowlands geweest en mijn tassen zijn hoogstens 2 keer van de buitenkant beklopt. Verder helemaal niks, geen fouillering, geen staande houding. Noppes. In al die jaren dat ik er kom is alleen bij een vriend van me de tas overhoop gehaald voor controle.
Verschil is dat er maar een paar grote rock-evenementen per jaar in NL zijn, terwijl je tegenwoordig wel 50 (gratis en betaalde) dancefeesten per jaar hebt met meer dan 20.000 bezoekers.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:56 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Er heerst ook een goede sfeer!
Nooit een vechtpartij gezien en ik ga al meer als 10 jaar naar festivals.
Op dancefeesten komt een heel ander soort publiek en er wordt ook meer gevochten. Kijk maar naar dat gratis danc efeest in Noord holland
Klopt. Pinkpop was strenge fouillering. Lowlands was megarelaxed.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:58 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Nou dit jaar op; Pinkpop was het aardig string. Elke keer als je het festival terrein op kwam ben ik gefoulieerd
Check anders even je bronnen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:56 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Op dancefeesten komt een heel ander soort publiek en er wordt ook meer gevochten. Kijk maar naar dat gratis danc efeest in Noord holland
Zijn er echt mensen die hun kleine kinderen meenemen?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:10 schreef DancingPhoebe het volgende:En o ja, mensen die hun kleine kinderen meenemen mogen ze van mij ook gelijk in de boeien slaan.
Ja, op een bingo-avond in het bejaardentehuis is de sfeer ook rustiger dan op een dancefeest.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:21 schreef tong80 het volgende:
Ik werkte als vrijwilliger bij de Willem 2
'Meneer mag ik twee Spa en een bitter lemmon ?' Vroeg de ruigst uitziende hardrocker bij een consert.
Bij Dance avonden was de sfeer veel agresiever
quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:26 schreef Happel het volgende:
Komt gewoon doordat er meer dance bij komt. Krijg je het tuig er gratis bij. Verloedering van Lowlands...
Maar als het 'mainstream' is en er is geen hardcore en hardstyle (over mainstream gesproken trouwens...) is het volgens jou dan wél een dancefeest?quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:53 schreef Ritmo het volgende:
Dominator en Ground Zero zijn niet echt dancefeesten maar hardcore en hardstyle-feesten, totaal verschillend publiek. Mysteryland is tegenwoordig ook rustig sinds het meer 'mainstream' is.
Bwhahahaquote:Op maandag 24 augustus 2009 19:21 schreef tong80 het volgende:
Ik werkte als vrijwilliger bij de Willem 2
Happel die andere mensen tuig noemt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:26 schreef Happel het volgende:
Komt gewoon doordat er meer dance bij komt. Krijg je het tuig er gratis bij. Verloedering van Lowlands...
De mensen zelf zijn ook gemoedelijker. De opgefokte xtc-slikkende coke en speed snuivende strak staande dance mongool die overal ruzie zoekt of wat lui die ff de pit in duiken en dan wat bier achterover gooien? Geef mij het laatste maar.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:42 schreef manny het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe streng je het regelt bij de ingang. De dance feesten daar kun je tegenwoordig zelfs nog in de problemen komen als je een zakje wiet meeneemt. Bij de zwarte cross is dat allemaal wat gemoedelijker.
Wat een vooroordelen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:40 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
De mensen zelf zijn ook gemoedelijker. De opgefokte xtc-slikkende coke en speed snuivende strak staande dance mongool die overal ruzie zoekt of wat lui die ff de pit in duiken en dan wat bier achterover gooien? Geef mij het laatste maar.
OMG ik ga als niet drugs gebruiker liever naar een feest waar iedereen aan de pillen zit dan naar een feest waar iedereen stront lazeres is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:40 schreef Nachtraaf het volgende:
[..]
De mensen zelf zijn ook gemoedelijker. De opgefokte xtc-slikkende coke en speed snuivende strak staande dance mongool die overal ruzie zoekt of wat lui die ff de pit in duiken en dan wat bier achterover gooien? Geef mij het laatste maar.
Klopt, bij elk festival moet je voor dat je naar binnen mag een IQ-test maken, zo kunnen ze perfect registeren wat het gemiddelde IQ is van een festivalbezoeker. Het gemiddelde van Lowlands is 116,5 en het gemiddelde van Defqon is 86. Het festival met de slimste mensen is het Delft Chamber Music Festival met een gemiddelde van 121,7. Het absolute dieptepunt is Zwarte Cross dat met een gemiddelde van 54 valt te classificeren als zijnde "licht verstandelijke beperking".quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:36 schreef Roppenzo het volgende:
Het kan misschien een vooroordeel zijn van mij.. ik weet het niet.. maar ik heb het vermoeden dat op een alternatiefmuziek festival het iq-gehalte ook iets hoger is dan op dance?
Mijn vooroordelen worden anders wel steeds bevestigd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 19:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Check anders even je bronnen.Hoek van Holland ligt bij Rotterdam, in ZUID-Holland.
Dancepubliek is echt niet minder relaxed dan rockpubliek. Dat is echt een belachelijk vooroordeel. Bovendien heb je ook nog veel cross-overs, zoals die naar Lowlands komen.
Daarnaast was het dus de organisatie die in HvH ontbrak, omdat het gratis was.
Op Lowlande kun je toch als dance liefhebber ook uit de voeten?quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:36 schreef Roppenzo het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)nds_2008_rellen.html
Tsjah.. dat zijn de enige soort rellen op Lowlands..
Op diverse festivals geweest. 1 keer naar dancevalley. Leuk man.. opgefokte bodybuilders en siliconenbarbies. + Vechtpartijen.. Voetbalsupportergeblaat...blablabla.. vanaf toen beslist nooit meer een dancefestival of party te bezoeken. Terwijl ik zelf meer dance georienteerd ben dan alternatief.
Dat is Mago de Oz, zijn die ooit op LWL geweest dan? Koel, daar had ik wel bij willen zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:36 schreef Roppenzo het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)nds_2008_rellen.html
Misschien omdat de gemiddelde hooligan meer van hardstyle/hardcore houdt dan van rock/metal? Of omdat drugsgebruik op dancefestivals meer (sociaal) getolereerd wordt of dat gratis dancefestivals meer in urbane gebieden plaatsvinden i.t.t. tot rockfestivals. Ik heb geen idee.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:05 schreef Roppenzo het volgende:
Natuurlijk is het niet het dancepubliek. Maar leg mij bijvoorbeeld eens uit waarom ik nooit geen Hooligans zou kunnen tegen komen op een ( eventueel gratis) Rock/Indy festival? Heb je als hooligan alleen de keuze om van electronische muziek te houden of hoe zit dat ?
nah dit is tijdens balkan beats met Kees van Hond en/of DJ Tommi.. altijd feest!!quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:11 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat is Mago de Oz, zijn die ooit op LWL geweest dan? Koel, daar had ik wel bij willen zijn.
Gut, meneer leest ook een keer het nieuws...quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:00 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Mijn vooroordelen worden anders wel steeds bevestigd.
Afgelopen weekend was er een dancefeest op de koremarkt (arnhem) en er hing echt een agresieve sfeer. En allemaal politie op de beenIk had echt de neiging om weer naar huis te gaan. Maar gelukkig was er in de kroeg helemaal niks van te merken.
Maar ik denk dat niet het dancepubliek is, maar die voetbal hooligans, die de sfeer komen verpesten.
Op Wacken Open Air zitten 80.000 man, gebeurt echt nooit wat.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hiermee lijkt ook wel bewezen dat er gewoon altijd wel wat problemen zijn als je tienduizenden mensen bij elkaar zit en dat dat niets te maken heeft met het soort festival.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:50 schreef teknomist het volgende:
[..]
Klopt, bij elk festival moet je voor dat je naar binnen mag een IQ-test maken, zo kunnen ze perfect registeren wat het gemiddelde IQ is van een festivalbezoeker. Het gemiddelde van Lowlands is 116,5 en het gemiddelde van Defqon is 86. Het festival met de slimste mensen is het Delft Chamber Music Festival met een gemiddelde van 121,7. Het absolute dieptepunt is Zwarte Cross dat met een gemiddelde van 54 valt te classificeren als zijnde "licht verstandelijke beperking".
Als je veel festivals bezoekt kun je ook gewoon beter het centraal schriftelijk festivalexamen afleggen en elke keer een kopietje van je resultaten overhandigen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:50 schreef teknomist het volgende:
[..]
Klopt, bij elk festival moet je voor dat je naar binnen mag een IQ-test maken, zo kunnen ze perfect registeren wat het gemiddelde IQ is van een festivalbezoeker. Het gemiddelde van Lowlands is 116,5 en het gemiddelde van Defqon is 86. Het festival met de slimste mensen is het Delft Chamber Music Festival met een gemiddelde van 121,7. Het absolute dieptepunt is Zwarte Cross dat met een gemiddelde van 54 valt te classificeren als zijnde "licht verstandelijke beperking".
Dit illustreert dus precies het probleem dat ik heb met de berichtgeving in de media. Iemand baseert zijn mening op een bericht over één dance-evenement en trekt dat gelijk door naar alle andere dance-evenementen. In de NRC.next stond ook alweer zo'n mooi sfeermakend stukje over Lowlands, dat daar nog 'gewoon sorry wordt gezegd'. Alsof dat exclusief aan festivals zoals Lowlands toebehoort. Loop op een dance-evenement per ongeluk tegen iemand aan en 9 van de 10 keer ontspint zich na een welgemeende 'sorry' een heel gesprek over hoe gezellig het wel niet is en hoe tof de muziek wel niet is etc.quote:Op maandag 24 augustus 2009 18:56 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Precies, zo is dat. Wat meehielp op LL was het weer. Is dat goed, is de sfeer al snel beter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:31 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Dit illustreert dus precies het probleem dat ik heb met de berichtgeving in de media. Iemand baseert zijn mening op een bericht over één dance-evenement en trekt dat gelijk door naar alle andere dance-evenementen. In de NRC.next stond ook alweer zo'n mooi sfeermakend stukje over Lowlands, dat daar nog 'gewoon sorry wordt gezegd'. Alsof dat exclusief aan festivals zoals Lowlands toebehoort. Loop op een dance-evenement per ongeluk tegen iemand aan en 9 van de 10 keer ontspint zich na een welgemeende 'sorry' een heel gesprek over hoe gezellig het wel niet is en hoe tof de muziek wel niet is etc.
En je kan me ook helemaal niet wijsmaken dat er op festivals zoals Lowlands nooit wordt gevochten want overal waar grote groepen mensen bij elkaar zijn kan zoiets (helaas) gebeuren. Vooral als er alcohol in het spel is.
Als rock enorm populair was geweest bij jongeren en er jaarlijks meer dan 40 gratis rock-feesten met tienduizenden bezoekers waren (zoals bij dance het geval is) was het net zo goed een keer foutgegaan op een gratis rock/indy-festival.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:05 schreef Roppenzo het volgende:
Natuurlijk is het niet het dancepubliek. Maar leg mij bijvoorbeeld eens uit waarom ik nooit geen Hooligans zou kunnen tegen komen op een ( eventueel gratis) Rock/Indy festival? Heb je als hooligan alleen de keuze om van electronische muziek te houden of hoe zit dat ?
Daar komt-ie echt nog wel op terug. De Danceparade levert volgens mij bakken met geld op voor de horeca en gemeente (vergunningen e.d.) en daarmee kan Rotterdam zich profileren als 'jongerenstad' iets waar ze de laatste tijd mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Prosac het volgende:
Ik heb toch al behoorlijk wat dancefestivals bezocht en altijd een uitstekende sfeer meegemaakt en nooit gezeik.
Maar het is veel interessanter om die 15 arrestaties groots uit te lichten, want een stigma moet natuurlijk in stand gehouden worden.
Nu lees ik dat Aboutaleb geen gratis dancefeesten meer wil, dus dit is ook het einde van de Danceparade?
En wat about het zomercarnaval? Viel ook nog een dode door een steekpartij.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:37 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Overigens moet ik eigenlijk niet meer deze thread lezen want de vooroordelen beginnen weer het bloed onder m'n nagels vandaan te halen.
Ja, dat is dus het probleem.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:39 schreef Ritmo het volgende:
Aboutaleb is lekker bezig Rotterdam een saaie kutstad te maken zo. Maar de kansjongeren in de prachtwijken daarentegen moet je natuurlijk met geduld en begrip benaderen.
Ik vermijd bewust even telegraaf.nl en geenstijl.nl, daar ga ik echt te aggresief van worden ben ik bang.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:41 schreef Prosac het volgende:
[..]
Pillenslikker, agressief, geen muziek, altijd gezeik, rock veel gemoedelijker, hu hu hu hu..
Zou je kunnen denken.. Maar de kans dat rock/indy publiek op een voor hun georganiseerd festival gaat rellen over wie-voor-welke-voetbal-partij is schat ik gewoon klein in.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Als rock enorm populair was geweest bij jongeren en er jaarlijks meer dan 40 gratis rock-feesten met tienduizenden bezoekers waren (zoals bij dance het geval is) was het net zo goed een keer foutgegaan op een gratis rock/indy-festival.
Hoe zou jij willen zien dat de rottigheid aangepakt werdt dan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het probleem.
De Nederlandse "oplossing": er vind rottigheid plaats op een festival en we verbieden het festival en pakken de rottigheid niet aan. En dat zijn dan lui die zogenaamd "gestudeerd" hebben.![]()
- Elke cent van een gesloopte trein op de vandalen terugverhalenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:03 schreef Roppenzo het volgende:
[..]
Zou je kunnen denken.. Maar de kans dat rock/indy publiek op een voor hun georganiseerd festival gaat rellen over wie-voor-welke-voetbal-partij is schat ik gewoon klein in.
Ik zeg niet dat elke bezoeker van een dance-feest/festival een opgefokte speed-snuiver is die op zoek is naar relletjes..
De kans dat je ze op dance feesten eerder tegenkomt is IMHO gewoon groter.
En ik heb geen zin in geruzie en rellen en voetbal-gezeik als ik gewoon een leuke avond wil hebben.
That's all..
[..]
Hoe zei jij willen zien dat de rottigheid aangepakt werdt dan?
denk niet dat ze alle vernielers ooit te pakken zullen krijgen.quote:Elke cent van een gesloopte trein op de vandalen terugverhalen
Totaal mee eens. En nog zoiets belachelijks: Ze hebben het over een speciale voetbal-unit van de politie..quote:- Politie die blijkbaar undercover is op dit soort events uitrusten met pepperspray en ander semi-soft, semi-hard wapentuig. Dat leidt niet gelijk tot dodelijke slachtoffers ide onschuldig zijn, maar schakelt wel de geweldsplegers uit
Dat de kans op dance-feesten groter is dat voetbal-hooligans elkaar treffen heeft volgens mij meer te maken met een kosten-baten analyse (als ze dat met die ene hersencel al kunnen, maar goed..) van hun kant. Kaartje Lowlands is 150 euro, daar kan je dan één keer voor knokken want daarna wordt je eraf gekankerd (zoals het hoort). Zelfde verhaal met Pinkpop. Dance-festivals worden volgens mij ook vaker gehouden en zijn relatief goedkoop in vergelijking met eerder genoemde festivals. En op gratis festivals is de kans NOG groter. Volgens mij zouden hooligans elkaar ook opzoeken op rock-festivals als deze net zo vaak zouden worden georganiseerd. Het gaat gewoon om een groep die niets anders wil doen dan zuipen en (waarschijnlijk) snuiven om daarna 'lekker een potje te knokken'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:03 schreef Roppenzo het volgende:
[..]
Zou je kunnen denken.. Maar de kans dat rock/indy publiek op een voor hun georganiseerd festival gaat rellen over wie-voor-welke-voetbal-partij is schat ik gewoon klein in.
Ik zeg niet dat elke bezoeker van een dance-feest/festival een opgefokte speed-snuiver is die op zoek is naar relletjes..
De kans dat je ze op dance feesten eerder tegenkomt is IMHO gewoon groter.
En ik heb geen zin in geruzie en rellen en voetbal-gezeik als ik gewoon een leuke avond wil hebben.
That's all..
[..]
Dit dus. Mietje Aboutaleb pakt NU juist de 49.973 onschuldige recreatieve bezoekers. De 26 geweldsplegers lopen nog vrij rond. En zelfs als ze vastgezet worden, dan nog maar voor een paar dagen, want hee, het is Nederland...;')quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:40 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Dat de kans op dance-feesten groter is dat voetbal-hooligans elkaar treffen heeft volgens mij meer te maken met een kosten-baten analyse (als ze dat met die ene hersencel al kunnen, maar goed..) van hun kant. Kaartje Lowlands is 150 euro, daar kan je dan één keer voor knokken want daarna wordt je eraf gekankerd (zoals het hoort). Zelfde verhaal met Pinkpop. Dance-festivals worden volgens mij ook vaker gehouden en zijn relatief goedkoop in vergelijking met eerder genoemde festivals. En op gratis festivals is de kans NOG groter. Volgens mij zouden hooligans elkaar ook opzoeken op rock-festivals als deze net zo vaak zouden worden georganiseerd. Het gaat gewoon om een groep die niets anders wil doen dan zuipen en (waarschijnlijk) snuiven om daarna 'lekker een potje te knokken'.
Dan de vraag, wat hieraan te doen? Festivals verbieden is natuurlijk niet de oplossing, dat is symptoombestrijding die misschien tijdelijk werkt maar niet de kern van het probleem oplost.
Wat misschien wel zou werken is om die schoften financieel totaal uit te kleden, de belangrijkste figuren in zo'n hooligan-groep identificeren en deze zoveel mogelijk dwars zitten en waar mogelijk vastzetten voordat een evenement plaatsvindt (als er bijv. geruchten gaan over een treffen tussen hooligans). In feite dus proberen die groepen zoveel mogelijk uit elkaar te krijgen, er is altijd maar een kleine cirkel van hardcore-hooligans die weer een groep van die zwakkelingen zonder ruggengraat aantrekken die door groepsdruk worden meegetrokken in die gevechten.
Andere kant van me zegt dat je al die lui gewoon tegen een muur moet zetten en ze achter elkaar moet neerknallen, maar goed, dat is helaas geen reële optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |