Geen probleem, is bij die ingangen vaak zo druk dat ze rugtassen etc. nooit doorkijken. Mij nog nooit gebeurt in ieder geval.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:54 schreef bodylotion het volgende:
mag je je eigen drank meenemen eigenlijk![]()
Op Istanbul Park moest ik dit jaar wel alles open maken... meer voor de zekerheid dat het geen bom was ofzo..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:48 schreef Gauner het volgende:
[..]
Geen probleem, is bij die ingangen vaak zo druk dat ze rugtassen etc. nooit doorkijken. Mij nog nooit gebeurt in ieder geval.
Nou zelf eten meenemen is echt wel de moeite waard op Spa.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:49 schreef Atreidez het volgende:
Maja, je eigen braadworst meenemen zou ik niet doen. Die van daar zijn superlekker
Ja denk dat dat meer aan de locatie ligt dat ze bang zijn voor terroristische aanslagen, in Spa is het een stuk gemoedelijker.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op Istanbul Park moest ik dit jaar wel alles open maken... meer voor de zekerheid dat het geen bom was ofzo..
Best afgezaagd als je net voor de hoofdprijs twee blikjes Burn hebt gekocht bij een officieel standjes op zo'n 5,34 meter van de portiers
Vorig jaar geen problemen in istanbul.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:08 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja denk dat dat meer aan de locatie ligt dat ze bang zijn voor terroristische aanslagen, in Spa is het een stuk gemoedelijker.
alles was 5 euro toen ik daar was, dus als je een frietje en een blikje bier haalde was je 10 euro kwijt...belachelijke prijzenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:07 schreef Gauner het volgende:
[..]
Nou zelf eten meenemen is echt wel de moeite waard op Spa.
Weet niet meer precies wat het kostte maar een puntzak friet met 500gr.
zout was erg duur en echt geweldig vond ik het niet smaken.
Vorig jaar had ik een groep Duitsers voor me die een grote koelbox bij zich hadden met
echt tien soorten vlees erin.
Van 15:30 tot 17:30quote:Morgen vertrekken we om 10:00 weer naar de camping om de tent op te zetten en daarna naar het circuit te gaan voor de pitwalk (als die er is tenminste).
Leuke camping is datquote:Op woensdag 26 augustus 2009 23:10 schreef bodylotion het volgende:
[..]
wij vertrekken vrijdag. we staan op 'camping' Stavelot, met een witte bus.
quote:Kimi Raikkonen Q&A: I have a contract for 2010
Whatever the Formula One rumour mill might say about Ferrari’s 2010 driver line-up, Kimi Raikkonen remains as cool as ever on the speculation surrounding his future with the team. The only thing he is willing to admit is that he has a contract for next year - and that any decisions will be made by people other than him…
Q: Kimi, is Spa one of you favourite tracks?
Kimi Raikkonen: Yes, it’s a nice place and I always like to race here.
Q: Do you think it’s possible here for Ferrari to have a fourth podium in a row?
KR: We will try, but we have to wait for tomorrow to get an idea of what will be possible. First you have to drive to see what is realistic.
Q: Is a win possible on a dry track?
KR: As I said before, we have to wait until tomorrow. Now there’s no point in thinking of how we could do. The car has been good in the last three races - as good as it can get, I think. But remember, that track in Valencia is close to that of Monaco and so it behaved better than at many other circuits.
Q: How much of a help will KERS be on this track?
KR: It helps at every race. I haven’t been in a meeting yet to find out where we will use it, but usually in the first corner and at the exit of the last corner - and somewhere in between - but that will be discussed with the engineers.
Q: There are a lot of rumours about you next season. What is your position now?
KR: It has not changed since the last race. I have a contract. I don’t worry about me - there are other guys out there who worry much more. As I said, I have a contract and it’s not me who makes the decision, so it makes no difference. I don’t worry.
Q: How many engines do you have left for the rest of the season?
KR: I don’t know. But we haven’t broken any of them, so we should have plenty.
Q: Are you satisfied with your personal performance this year?
KR: I’ve given my best at every race. For sure, there have been races where I haven’t been happy how it went, but that’s always part of racing. Sometimes you have bad races and you are disappointed with how it went, but that happens every year. Overall I am happy how things are going. For sure, we always want to be higher up.
Q: You have delivered good results in the last two races, so are you upset that the car has not developed better throughout the year?
KR: Sure, we would like to be better in the standings, but I think for now it is okay as it would take out time of the development of next year’s car. Once you fall behind you don’t have much of a chance to catch up. We still have some chances to get good results and get points, and of course everybody wants to win.
Q: Do you think that Luca (Badoer) will do better here than in Valencia?
KR: It should be easier here because he has been here before and has more knowledge about the car. But how well he’s doing we will see in practice.
Omdat het officieel nog zo heet gok ikquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 11:35 schreef Atreidez het volgende:
Bah, net te laat wakker om iets te zien![]()
Waarom noemen ze in verslagen die laatste bocht nog steeds busstop trouwens.. Het heeft neits meer met een busstop te maken. Die bocht is nog meer verkracht en aangepast geweest als de neus van Michael Jackson
quote:Reporters annoy Button in Belgium - F1-live.com 28/08/09 11:44
Button coming under pressure despite his huge championship lead
Jenson Button came close to losing his temper in the Spa Francorchamps paddock when meeting with English speaking reporters.
After the championship leader finished just seventh while his Brawn team-mate Rubens Barrichello won a week ago at Valencia, a brave journalist asked Briton Button what he thinks about those who wonder if he really wants to win the title.
"I don't think people are saying that seriously," he answered. "Who could possibly say that?"
Button's brow furrowed and he worded the question to himself: "Does Jenson want this title or not? It's a pretty silly question, isn't it? Why the f*** am I here?"
It was explained to the winner of six Grand Prix this year not that his desire to win is actually in doubt, but that it is good to hear his unequivocal response anyway.
"This is not what I have to say because that is not a question, is it?" Button continued. "In reality, that is not the question - it can't be.
'Does he want the title?' 'No, I want to finish second or third'," he said mockingly, then laughed.
It is reported that Button was overly critical of Sebastian Vettel's driving at the Valencia start last Sunday, and predicted by pundits that his slump in form has a psychological rather than a technical source.
He told the reporters in Belgium: "What I'd like to do now is stand up, walk away, have a good weekend and then we'll talk about it afterwards because there will be loads of silly questions.
"This is not the part of the job I need to be thinking about too much now, I want to focus on the driving," Button added.
http://www.ferrari.com/En(...)F1_Waiting_list.aspxquote:Waiting list
It might not be the best season for the Scuderia Ferrari Marlboro, but the possibility to drive one of the Reds must be very appetising, at least when one considers the number of drivers, who have been brought up by the media and the fans and even by some of the drivers themselves as candidates for Felipe Massa’s F60 number 3, without even considering some suggestions from the afterworld…
The list is so long that almost every letter in the alphabet has a corresponding driver…but let’s see the details:
A as in Fernando Alonso
B as in Jules Bianchi, Mirko Bortolotti and Sebastien Bourdais
C as in David Coulthard
D as in Anthony Davidson
F as in Giancarlo Fisichella and Luca Filippi
G as in Marc Gené
H as in Nico Hulkenberg
K as in Robert Kubica
L as in André Lotterer and Vitantonio Liuzzi
P as in Nelson Piquet (Jr.) and Giorgio Pantano
R as in Valentino Rossi and Davide Rigon
S as in Takuma Sato and Bruno Senna
T as in Jarno Trulli
V as in Jos Verstappen
Before anyone feels offended we want to underline that we have the highest respect for all of these drivers and we apologise also in the name of those who brought up their names to those who haven’t been mentioned, like Lewis Hamilton or Jenson Button, but there’s always time for some fresh ideas.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 13:39 schreef Tarado het volgende:
Ze hebben wel gevoel voor humor bij Ferrari, zie onder de "F1 waitinglist"
[..]
http://www.ferrari.com/En(...)F1_Waiting_list.aspx
Ik heb toch het gevoel dat hij het beter zou doen dan Badoer, maar ja wie nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 14:09 schreef Atreidez het volgende:
Verstappen stond er nog op ivm laatste gerucht uit 2002 ofzo
Iemand nog een stream? Oh, hier is iets van beeld :
http://www.eplsite.com/channel1.html
Canadaquote:March 14 – Bahrain (Sakhir)
March 28 – Australia (Melbourne)
April 4 – Malaysia (Sepang)
April 25 – Turkey (Istanbul)
May 9 – Spain (Barcelona)
May 23 – Monaco (Monte Carlo)
June 6 – Canada (Montreal)
June 27 – Europe (Valencia)
July 11 – Great Britain (Donington)
July 25 – Germany (Hockenheim)
August 1 – Hungary (Budapest)
August 22 – Belgium (Spa-Francorchamps)
September 5 – Italy (Monza)
September 19 – China (Shanghai)
September 26 – Singapore (Singapore)
October 10 – Japan (Suzuka)
October 24 – Brazil (Interlagos)
November 7 – Abu Dhabi (Yas Marina)
Briljant de Turkse GP 1 dag voordat mn Turkse vriendin jarig is... kan ik mooi combineren dat weekendquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 20:09 schreef ElmarO het volgende:
De kalender voor volgend seizoen?
[..]
Canada
Dat laatste natuurlijk...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 00:31 schreef Atreidez het volgende:
Weer opening in BahreinHebben ze weer de mooiweerspelen of wat het ook was in Australie, of is t weer een geld kwestie..
Ik ook niet echt. Heb het gevoel dat dat echt een 80 in een dozijn-circuit gaat worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 22:54 schreef Trystar het volgende:
Canada terug zou goed nieuws zijn, ik zit alleen niet op Donington te wachten.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rek-bij-ferrari-toe/quote:Raikkonen geeft mogelijk vertrek bij Ferrari toe
29 augustus 2009
Kimi Raikkonen heeft voor het eerst toegegeven dat hij volgend jaar mogelijk niet voor Ferrari zal rijden. Al langer gaan geruchten dat het Italiaanse team zijn contract wil afkopen, en voor het eerst heeft de Fin laten doorschemeren dat er een kans is dat hij het team zal verlaten.
"Als ik om wat voor reden dan ook volgend jaar niet voor Ferrari rijd, weet ik dat ik bij een ander team zal kunnen rijden. Dat is geen probleem. Andere teams willen me wel. Ik ben nog te jong om te stoppen", vertelde Raikkonen aan The Daily Telegraph. Geruchten dat hij de Formule 1 zat zou zijn, weerlegt hij ook. "Als ik volgend jaar niet had willen racen, had ik geen contract getekend."
De Ferrari-coureur maakte dit jaar al enkele uitstapjes naar de rallysport, met als hoogtepunt zijn debuut in het wereldkampioenschap in juli. De finishvlag zag hij na een crash niet in Finland, maar tot dat moment lag hij derde in zijn klasse.
Dit lijkt me een computerplaatje, ligt er al wat aan asfalt onder?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:34 schreef nils7 het volgende:
Ik was daarnet, in mijn nieuwsgierigheid, wat aan het rondneuzen op Wikipedia waar ik een lay-out van een F1 Circuit nabij Parijs.
Nu weet ik dat ze de Grand Prix weer in Frankrijk willen hebben bij Versailles of EuroDisney maar dat dit al heel concreet was... was het zelf nog noooooit tegen gekomen of ik heb zitten slapen:
[ afbeelding ]
Linkje
autosport.comquote:Mercedes to sort engine plans by Monza
By Jonathan Noble Sunday, August 30th 2009, 09:11 GMT
Mercedes-Benz is hoping to reveal its customer engine plans for 2010 at the Italian Grand Prix, amid mounting speculation that a deal to supply Red Bull Racing has now been agreed.
AUTOSPORT revealed in April that Red Bull Racing was chasing a supply of Mercedes-Benz engines for next year, once its current contract with Renault comes to an end later this season.
It is understood that Red Bull Racing's recent engine problems have accelerated the moves towards Mercedes-Benz, with an announcement on the outcome of those negotiations expected imminently.
A Mercedes-Benz deal with Red Bull Racing would mean McLaren's engine partner supplying four teams in total next year - as Brawn GP and Force India will also receive customer units.
Mercedes-Benz motorsport boss Norbert Haug told AUTOSPORT that he could not reveal the details of any discussions that his car manufacturer was having, but said news would come at the Italian GP in a fortnight's time.
"I definitely will not mention any team names," he explained. "These are confidential negotiations, and I hope by Monza we know everything - so that is a fortnight away. Everything should be finalised by then.
"We have talked to various teams, more than one team, and I would like some understanding that these are confidential discussions so I cannot talk about it any more."
F1's regulations stipulate that any manufacturer supplying more than two teams in F1 needs special dispensation from the FIA. Haug confirmed that his company had received such approval to supply four teams.
"We have that in writing, and I think the FIA is very interested in a manufacturer who helps in this situation," he explained. "There are not so many who would jump in and volunteer and would want more than one customer team, but you have to have the logistics, you have to have the capacity and you need to build it up.
"We could not have done it two years ago, but all in all we build half the engines for four teams including rebuilding that we did for our own team two years ago. This is a big, big efficiency programme. It also helps refinancing, but you need to be absolutely very lean. I am not sure whether everyone could do that."
Red Bull Racing team principal Christian Horner said earlier in the Belgian GP weekend that his team was close to making a final decision about its plans - and that recent engine problems would not be the only factor in what his team did.
"We're obviously in a position where, as an independent team, we have a choice of engine," he said. "We've been very, very happy with the supply that we've had from Renault for the last three years.
"Any decision that will be made, will be made not on the outcome of a single weekend but based on what we believe offers us the best opportunity of performance and relationship for the future.
"We haven't made any firm decisions yet, but we're obviously nearing a time when we need to make a commitment for next year."
Gewoon clockwise, lijkt me.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:43 schreef Atreidez het volgende:
Het is meer dan een plaatje, het is een uitgewerkte layoutMaargoed, welke kant rijden ze op, dat vraag ik me weer af. Je zou verwachten counterclockwise.
De andere kant op (ccw) zou de pit-ingang een beetje lastig maken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:05 schreef Game_Error het volgende:
die bocht rechtonder is een beetje raar voor counterclockwise, je hebt dan al bijna geen snelheid dus waarom nog een chicane erachteraan gooien?
quote:FIA to launch probe on '08 Singapore GP
The FIA is to launch an investigation into the events at last year's Singapore Grand Prix, where Renault's Fernando Alonso claimed victory on the back of a crash by his team-mate Nelson Piquet.
Alonso's success was sealed by the timing of a safety car in the early stages of the inaugural event - which had been called out when Piquet crashed into the wall shortly after his team-mate stopped for fuel.
The timing of Piquet's crash prompted wild conspiracy theories that the Brazilian had been ordered to deliberately spin to help Renault take its first victory of the year. Piquet himself insisted at the time that the accident had been caused by him simply trying too hard.
"It was my mistake," said Piquet. "We tried two extreme strategies with Fernando quite short and me quite long in the hope of getting a safety car. If I hadn't crashed I would have been lucky with the safety car later in the race because I was very happy.
"We're always scraping the walls, and once you've touched the wall a little too much and lose control that's it."
It is understood, however, that fresh evidence about the events that took place in the race have now come to light - which has prompted the FIA to step in.
Piquet was dropped by Renault after this year's Hungarian Grand Prix, and has been outspoken in his criticisms of the outfit - and in particular team principal Flavio Briatore. It is not clear if the Brazilian himself has been a catalyst for the investigation, or if the evidence has come from elsewhere.
The FIA has not elaborated on the details of its inquiry, but a spokesperson confirmed to AUTOSPORT that an investigation was under way.
"The FIA can confirm that an investigation is underway regarding alleged events at a previous world championship race," said the spokesperson.
Should the FIA investigation suggest there is any evidence of foul play involved, then the governing body could call a hearing of the World Motor Sport Council to discuss the matter.
Die Piquet is lekker bezig...quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:44 schreef Trystar het volgende:
Het moet toch niet veel gekker gaan worden.
En op het moment dat Grosjean crashte plaatste Piquet ook Boa Grosjean (Good Grosjean) op zijn Twitter. Volgens mij is er dus iemand een beetje frusti.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Omgis Piquet olie op een vuurtje aan 't gooien ofzo?
Zo verliest Piquet wel wat van zijn helden status bij mijquote:Op zondag 30 augustus 2009 19:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En op het moment dat Grosjean crashte plaatste Piquet ook Boa Grosjean (Good Grosjean) op zijn Twitter. Volgens mij is er dus iemand een beetje frusti.
Bij mij ook wel een beetje.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:41 schreef Trystar het volgende:
[..]
Zo verliest Piquet wel wat van zijn helden status bij mij
En terecht lijk mij. In Valencia 17e en nu 14e. Je kan in ieder geval niet zeggen dat er geen stijgende lijn in zit.quote:
http://www.informazione.i(...)-a-sostituire-Badoerquote:FORMULA 1
"Alonso in Ferrari a Monza"
Sarà lui a sostituire Badoer
L'annuncio del Gr1: lo spagnolo bicampione del mondo guiderà la rossa dal Gran Premio d'Italia, al posto del deludente veneto. In Renault verrà spostato Robert Kubica dalla Bmw-Sauber
Fernando AlonsoSPA - Alonso in Ferrari al Posto di Badoer da Monza. L'accordo, che è stato anticipato dal GR1, sarebbe stato raggiunto nella notte e verrà annunciato martedì. Gli sponsor di tutte le parti interessate hanno dato il benestare. Ovviamente gli organizzatori del Gp d'Italia si stanno leccando i baffi. Al posto di Alonso in Renault andrebbe il polacco Robert Kubica della Bmw-Sauber, che ormai è una squadra in dismissione.
Arriva però la secca smentita di Flavio Briatore. "E' una cosa che non può succedere si contuinano a diere delle gran c..."
30 agosto 2009
Dat gaat 'm nog lukken ook! zijn vorige uitdaging -Q2 bereiken- heeft ie toch ook met succes vervolledigtquote:Op zondag 30 augustus 2009 19:41 schreef Trystar het volgende:
[..]
Zo verliest Piquet wel wat van zijn helden status bij mij
Badoer gelooft er trouwens ook nog steeds in![]()
'Badoer hoopt op puntenfinish in Italië'
Daarom. Dat er op dat moment nou net een Red Bull in de weg reed. Anders had hij met twee vingers in de neus Q2 gehaald.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat gaat 'm nog lukken ook! zijn vorige uitdaging -Q2 bereiken- heeft ie toch ook met succes vervolledigt![]()
Dit verhaal is echt te bizar voor woordenquote:
Mjah ... Monza is wel een baan die hij beter kent dan alle andere coureurs ... theoretisch.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:41 schreef Trystar het volgende:
[..]
Zo verliest Piquet wel wat van zijn helden status bij mij
Badoer gelooft er trouwens ook nog steeds in![]()
'Badoer hoopt op puntenfinish in Italië'
Nee hoor. Veel wordt er niet op Monza getest. De testcircuits van Ferrari zijn toch echt meer Fiorano en Mugello.quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mjah ... Monza is wel een baan die hij beter kent dan alle andere coureurs ... theoretisch.
En volgens zijn Twitter is zijn toekomst "F1 F1 F1quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
Omgis Piquet olie op een vuurtje aan 't gooien ofzo?
Ja als z'n papa een team of stoeltje koopt zal dat wel lukken en met de komst van die nieuwe teams heeft hij natuurlijk ook wel een kans..quote:Op maandag 31 augustus 2009 09:00 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
En volgens zijn Twitter is zijn toekomst "F1 F1 F1"
f1fanatic.co.ukquote:1 August 2009 by Keith Collantine
Here’s a round-up of F1 news and other interesting links I’ve found today.
If you’ve spotted a hot news story, interesting new website or just something funny from the world of F1, please share your links in the comments below.
Giancarlo Fisichella on red alert for Ferrari
Giancarlo Fisichella's manager Enrico Zanarini: “I repeat, nobody has been in touch. And to tell you the truth, we find ourselves in a fantastic team with a great car for Monza because, if the car is good here, it is good there.”
Kimi Raikkonen will take pay-cut to race for Brawn next season
"Kimi Raikkonen has offered to take a £10million pay cut to be Jenson Button's team-mate at Brawn next season."
Massa creates new category to train pilots in Brazil
Google translation of Portuguese article,
Mercedes to sort engine plans by Monza
"F1's regulations stipulate that any manufacturer supplying more than two teams in F1 needs special dispensation from the FIA. Haug confirmed that his company had received such approval to supply four teams."
Tyre issues are back, says Brawn
Ross Brawn: "The middle period, which will almost certainly be on the hard tyre, he will be very strong. The start and the middle part of the race will be crucial."
Vatanen meets with FOTA in Spa
Ari Vatanen: "They have lived in fear without knowing what the future holds, and that's no way to run a sport. I can't see why different members of the same family cannot work together without one side or another wanting to dominate the other."
Herbert goes back to his roots after horror crash
"Today's debut comes at a happier hunting ground, Silverstone, where he won the British Grand Prix in 1995. But even that moment – which he describes as the best of his career – was tainted by the accident. 'For the last 12 laps I was screaming in the car when I was braking,' says Herbert, who was struggling to brake with his left, more damaged foot in order to give the right a rest. 'The toes got sliced at the top and there's a lot of callous – it was that part that was hurting' he says. 'When I got out of the car I could not tell anyone because I would have been chucked out of the sport!'"
Button fears for championship lead
Jenson Button: "We have a couple of weeks before Monza and hopefully we can find out the reasons. The car doesn't feel to me like it did earlier in the season. We had a couple of cold races but since it has been warmer, I still can't find a good balance."
Teams set to discuss third car concept
Frank Williams doesn't want three car teams: "Three cars? I would block it. It is not necessary today. [...] I am sure it is the case for other people too and if you were Ferrari you could get 1-2-3 in every race, with more testing. It is obvious."
These are links I’ve bookmarked using Delicious. You can see my Delicious profile here.
Schoonmaken is vaak het laatste deel van de SC periode, waarop de pits ook al open is. Dus dan rijden ze ook niet altijd allemaal achter elkaar? Het tempo laag is wat dat betreft in mijn ogen het belangrijkste. Er zijn genoeg opties met marshalls om de gewenste rijlijn aan te geven, zeker als ze 80/100km/u rijden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:35 schreef Game_Error het volgende:
hoe wil je dan het circuit schoonmaken? het idee van een saftey car is dat de marshalls steeds 2 of 3 minuten hebben waarop ze de baan op kunnen zonder uit te hoven kijken voor auto's
quote:Badoer: "Mij vervangen zou absurd zijn"
Volgens Luca Badoer zou het 'absurd' zijn als Ferrari hem vervangt voor de Italiaanse Grand Prix. Volgens vrij hardnekkige geruchten heeft Ferrari zijn ook laten vallen op Giancarlo Fisichella, maar Badoer zou het onzinnig vinden als hij niet mag rijden op een circuit dat hij zo goed kent als Monza.
"Ik kan zeggen dat ik na twee races veel meer grip heb gekregen op alle dingen die ik moet leren", zei Badoer tegen persbureau Reuters. "Ik heb zo veel geleerd in deze twee races en heb veel ervaring opgedaan. Het zou zonde zijn als de zaken nu zouden veranderen."
"Monza, Mugello en Fiorano zijn de circuits waar ik het meest heb gereden. Het zou absurd en zeer teleurstellend zijn, want ik denk dat ik in Monza het juiste gevoel zal hebben."
Badoer finishte op Spa-Francorchamps als laatste, terwijl teamgenoot Kimi Raikkonen de race won.
Als hij na al die jaren nog dingen moet leren ....quote:
Martin Brundle was talking to BBC Sport's Sarah Holtquote:Giancarlo Fisichella's pole position and second place finish at the Belgium Grand Prix isn't so much of a shock when you look at the basic ingredients and where Force India has been heading of late.
They've been gathering pace and threatening to do this for a while but haven't delivered - in Germany last month, Fisichella's team-mate Adrian Sutil started seventh on the grid.
In Spa both Force India drivers were near the top 10 from the beginning of practice.
This was the first race of the year requiring a medium-downforce set-up on the cars, and their package simply worked from the get-go with regard to grip, balance, and straight-line speed. Fitting new tyres and making small front-wing changes seemed to make them go ever faster.
Fisichella raised his game, too. In qualifying he wasn't fastest in any of the three sectors on his pole lap but had pure pace all the way round and, fuel-load corrected, he was genuinely faster than eventual race-winner Kimi Raikkonen.
I honestly believe that if Fisichella had been a little bit sharper on the re-start after the first-lap safety car, and hadn't got caught by the power-boost Kers of the Ferrari up the hill, he would have waltzed off and won by several seconds.
He should have backed the pack up at the restart and then bolted like a rabbit.
He had a fundamentally fast package and he clearly wasn't overwhelmed to be at the front; he knows how to win a race even if his memory is a bit rusty.
It really struck me when Fisichella was behind Raikkonen that he was using 10% less track than the Ferrari - that's always a sign that a car is handling nicely and the driver is confident.
Further down the pack, we also saw his team-mate Sutil steaming past people with tremendous pace.
Force India clearly has, along with McLaren and Brawn, the best engine on the grid in Mercedes Benz. With the engine will come other knowledge with regard to installation, electronics, and transmission which is handy.
Furthermore, McLaren's Simon Roberts is the team's chief operating officer and so there is clearly some fast tracking going on.
Are Force India relying heavily on McLaren-Mercedes know-how? The answer is they are not 'McLaren-Lite' - their chassis and aerodynamics are very different and they are developing their own package.
McLaren are busy trying to rescue their own season without sorting Force India. Any help they were giving will stop now for sure!
Force India definitely don't have the McMerc Kers system installed, so you have to say that it's all Force India in terms of making the car work. This is an experienced team who have somehow survived the Jordan/Midland/Spyker/Force India ownership changes of recent years.
What I think we saw in Spa was the effect of the ban on in-season testing. The big teams just can't relentlessly pound round and leave the little teams for dead; that's why we are seeing ever closer and more unpredictable racing too as cars are developed on the hoof.
Small teams have to get it right first time; they have no option or plan B.
Interestingly, Force India told me after the race that they would have to lose only one member of staff to meet the severe 2012 cost-cutting criteria. They already have a low team head-count and overheads and what we are seeing is how a small, focused group of people can really make a difference.
Force India also think they have an effective low-downforce setting to meet the high-speed demands of the next race in Monza on 13 September and that they are on a genuine roll. Time will tell.
Do I think they'll go to Italy, Singapore and Japan and do it all again?
I think they'll not populate their customary back of the grid places for sure, but I'd be surprised if they had clear race winning pace. They hit a sweet spot in Spa with the combination of aerodynamics, track conditions and tyres and they made it count.
In this bizarre championship battle, Jenson Button is giving everybody an open goal to aim at and they all keep missing.
His Brawn GP team-mate, Rubens Barrichello, started fourth on the grid but his engine revs bogged down and anti-stall system kicked in for the second time this season. He did well to stay out of trouble but only grabbed two points for seventh place.
Once the team recognised Barrichello's problems off the start, they were quite smart in switching him to a regular two-stop strategy and he drove a good race, but it could have been so much better for him and major pain for Button.
Red Bull are still not entirely sure what happened to their weekend; even an hour before the race they were still wondering where the relative pace they had shown on Friday had disappeared to. And they were not alone in that; similar discussions were going on at Brawn and McLaren.
When I spoke to Mark Webber on Saturday morning his mind was already on the race and working out how to outfox the Kers runners up the hill; as far as he was concerned he was already at or near the front of the grid.
If he hadn't served a drive-through penalty for being dangerously released during a pit stop he would have had a solid result. He looked thoroughly dejected on the BBC after the race.
If Button does not get himself together sooner rather than later, the title that seemed to be his for the taking could slip through his fingers
Red Bull don't have one driver consistently collecting the big points and that compounds their problems.
Sebastian Vettel finished third in Belgium having had some early dramas in the race and a very poor first lap. In the end he was just 3.8 seconds away from winner Raikkonen and that just shows how well the Red Bulls should have done.
Button himself is now coming off five dismal races by his 2009 standards. It was hardly his fault that he crashed in Spa.
If you are being Mr Sensible thinking about your race and protecting your championship lead and then a gung-ho new boy runs you off the road what can you do?
However, Button shouldn't have been so far back on the grid in the first place. He made a second consecutive and crucial mistake in qualifying to find himself in the danger zone for the race.
The bottom line is he has taken 11 points from five GPs and is still 16 points clear at the top of the championship.
He has the points, the car, the silky smooth speed, and all the ingredients to be the 2009 world champ. But does he have the head? I sense he might rebound from Spa.
Ik heb wel interessequote:Op maandag 31 augustus 2009 17:30 schreef sanger het volgende:
Mijn baas krijgt heeft een smsje van Michiel Mol gehad. Hij heeft twee pasjes over voor Monza
Nice zeg. Ik heb wel interessequote:Op maandag 31 augustus 2009 17:30 schreef sanger het volgende:
Mijn baas krijgt heeft een smsje van Michiel Mol gehad. Hij heeft twee pasjes over voor Monza
ik las het net ook jaquote:
Zo jammer dat hij met zijn minnares gaatquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:30 schreef sanger het volgende:
Mijn baas krijgt heeft een smsje van Michiel Mol gehad. Hij heeft twee pasjes over voor Monza
Als hij hoort dat ie vervangen is waarschijnlijk welquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:03 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden die mondhoeken nog lager kunnen
Lijkt op een witte BMW...quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:10 schreef Tarado het volgende:
Foto van Montoya's garage, kijk wat er in de hoek staat
http://twitpic.com/g08ns
Hij heeft afgezegd... Hij kan nietquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:35 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Zo jammer dat hij met zijn minnares gaat
http://www.timesonline.co(...)1/article6816343.ecequote:Bernie Ecclestone, the Formula One commercial rights-holder, spoke last night of his fears that Renault could leave the sport over allegations that the team asked one of their drivers to crash his car to help his team-mate win a race.
In an interview with The Times, Ecclestone said that Flavio Briatore, the Renault team principal, had told him that he knows nothing about the claims that have been made. Ecclestone also described the Italian as “well and truly upset”, and added that Nelson Piquet Jr, the driver whom Ecclestone clearly believes sparked the sport’s latest cheating scandal by informing the FIA of the explosive allegations, could be finished as a Formula One driver.
“This is not the sort of thing we need at the moment,” said Ecclestone, who has seen Honda sell up last year and BMW announce that it is leaving Formula One at the end of this season. “I think it will p*** off Renault for a start. Them leaving the sport is a danger, obviously. I mean, I hope that it isn’t like that, but it’s the sort of thing that might happen.”
“What I know, I can’t say, to be honest with you. All I know is that Flavio is insisting that he knows nothing about it. I think the FIA are looking into everything. They are trying to find out the reality. I suppose they would be upset if they found out that what people are assuming is true, is in fact true, I suppose.”
Piquet’s accident early in the race proved decisive in enabling Fernando Alonso, his team-mate, who pitted before anyone else and just before the accident, to take advantage of a subsequent intervention by the safety car to score an unexpected race win from fifteenth on the grid.
The investigation is expected to involve detailed analysis of all the technical data on Renault’s participation in the race, including telemetry from the cars and voice recordings of pitwall communications with the drivers. The governing body is also likely to send inspectors to Renault’s Formula One headquarters at Enstone, near Oxford, and to the team’s factory in France to examine computers and any other data that could be relevant.
The allegations are being taken extremely seriously by the FIA, and comparisons are already being made with the recent “Bloodgate” scandal in rugby union that involved a premeditated attempt to cheat and a deliberate injury to a player.
In the case of the allegations over Renault’s conduct, there is the suggestion not only of an alleged attempt to cheat, but also an alleged instruction to a driver to take a dangerous course of action that could have led to injury or death to himself, to circuit marshals or even spectators. If the case were to be proven, then Renault would be likely to be banned from Formula One, whether or not the carmaker had left the sport already.
Ecclestone believes that it will be hard to prove a case of this sort unless there is strong independent evidence to back up the claims or technical data that bears out the alleged version of events. “The only way you could say there is a case to answer is if there is any real evidence,” he said.
“If it’s just young Piquet saying this because he wants to say it, that’s one thing. If, on the other hand, there’s some reality to it, then it’s all different. It will be difficult to prove. If there is something on the radio that said, ‘Err, Nelson, you’d better crash now,’ then what the hell can they [Renault] do? It depends exactly what comes out of the investigation.”
Piquet, who endured a torrid time at Renault before being unceremoniously dropped after the Hungarian Grand Prix at the end of July, to be replaced by Romain Grosjean, was described as “an angry young man” by Ecclestone, who added that he did not think the Brazilian would be able to continue in the sport. “You can safely say that he’s sort of in trouble now . . . you’d have to wonder what next, wouldn’t you?” Ecclestone said.
The Renault affair comes after an earlier cheating storm at the start of this season, when Lewis Hamilton and a senior manager at McLaren Mercedes tried to deceive the stewards at the Australian Grand Prix.
So far, Renault’s only response to the claims has been “no comment”.
Ik ben het met je eens dit lijkt me heel moeilijk te plannen omdat je het voor de race moet bespreken, over de radio gaat niet, in Singapore is de kans op SC wel groot omdat het hele circuit "ommuurd" is.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:12 schreef kepler het volgende:
Wat een bullshit, ik kan dat echt niet geloven.
Hoe kan je dat ook goed timen? Je weet niet precies wanneer de SC eruit komt en verder weet je ook nooit zeker of de SC uberhaupt wordt ingezet. Verder zijn er nog een hoop onzekerheden die het erg ongeloofwaardig maken...
Doet me een beetje denken aan de 9/11 complotten
Schumacher heeft zoiets wel een keer gedaan, na een startongeluk stuurde hij express de baan weer op om zo een herstart te forceren. Althans zo kan ik het me herinneren
Het is juist heel makkelijk te plannen. Alonso was vijftiende, dus kon hij op een circuit als Singapore alleen naar voren komen met een vroege pitstop en een safetycar, omdat bijna iedereen dan tijdens de safetycar naar binnen zou gaan. Dus als Piquet weet dat Alonso binnenstaat, is het eenvoudig om je auto dusdanig te crashen dat de safetycar eruit moet. Of het in diezelfde ronde of een ronde later is, is niet interessant.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dit lijkt me heel moeilijk te plannen omdat je het voor de race moet bespreken, over de radio gaat niet, in Singapore is de kans op SC wel groot omdat het hele circuit "ommuurd" is.
Schumi deed zoiets in Monaco tijden qualificatie, maar het zou me niets verbazen als hij dit nog een keer gedaan heeft, maar dan waren het wel eenmansacties.
Als Piquet geen team koopt is het met hem wel gedaan in F1, ik denk niet dat er een team is dat tegen Bernie's haren in wil strijken en hem toch contracteren.....
Nee hoor, wat dat betreft kon je wel op Piquet rekenen..quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:05 schreef kepler het volgende:
De kans op een SC is aardig groot, maar voor hetzelfde geld had tie alleen zn neus eraf gereden
Uitsluiten doe ik het ook weer niet, daar is Flavio " Shitalian" genoeg voorquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is juist heel makkelijk te plannen. Alonso was vijftiende, dus kon hij op een circuit als Singapore alleen naar voren komen met een vroege pitstop en een safetycar, omdat bijna iedereen dan tijdens de safetycar naar binnen zou gaan. Dus als Piquet weet dat Alonso binnenstaat, is het eenvoudig om je auto dusdanig te crashen dat de safetycar eruit moet. Of het in diezelfde ronde of een ronde later is, is niet interessant.
Als het van te voren is afgesproken, is alleen de melding dat Alonso binnen staat voldoende voor Piquet om zijn auto in de muur te zetten. En zijn spin in de opwarmronde was een goede generale repetitie. Zal alleen moeilijk te bewijzen zijn, als dit nergens is opgenomen of op papier staat.
En ik kan niet geloven dat Piquet zomaar wat vertelt om wraak te nemen. Dan zal er toch echt wat aan de hand zijn. En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Briatore wel een man is die dat zou doen. Ook in 1994 reed Benetton met een illegale auto (met verboden elektronische hulpmiddelen) en werd Walkinshaw geslachtofferd om verdere straffen te voorkomen.
Klinkt wel logisch zoquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is juist heel makkelijk te plannen. Alonso was vijftiende, dus kon hij op een circuit als Singapore alleen naar voren komen met een vroege pitstop en een safetycar, omdat bijna iedereen dan tijdens de safetycar naar binnen zou gaan. Dus als Piquet weet dat Alonso binnenstaat, is het eenvoudig om je auto dusdanig te crashen dat de safetycar eruit moet. Of het in diezelfde ronde of een ronde later is, is niet interessant.
Als het van te voren is afgesproken, is alleen de melding dat Alonso binnen staat voldoende voor Piquet om zijn auto in de muur te zetten. En zijn spin in de opwarmronde was een goede generale repetitie. Zal alleen moeilijk te bewijzen zijn, als dit nergens is opgenomen of op papier staat.
En ik kan niet geloven dat Piquet zomaar wat vertelt om wraak te nemen. Dan zal er toch echt wat aan de hand zijn. En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Briatore wel een man is die dat zou doen. Ook in 1994 reed Benetton met een illegale auto (met verboden elektronische hulpmiddelen) en werd Walkinshaw geslachtofferd om verdere straffen te voorkomen.
Niet.. zeker in zijn situatie niet, imo.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:48 schreef kepler het volgende:
In hoeverre zou een getuige-verklaring van Piquet genoeg bewijs zijn?
Nee, maar als hij nu zou moeten plaatsnemen bij de rechtbank... Zijn getuigenis icm indirecte bewijzen. Ik ben benieuwd hoe ver dit zal gaan...quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Niet.. zeker in zijn situatie niet, imo.
Idd. Die Piquet is niet een zodanig goede coureur dat hij het met opzet gedaan zou kunnen hebben, tenzij hij toen al wist dat hem het een stoeltje voor dit jaar op zou leveren ...quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:05 schreef kepler het volgende:
De kans op een SC is aardig groot, maar voor hetzelfde geld had tie alleen zn neus eraf gereden
Ron Dennis is ook geslachtofferd in het lie-gate schandaal. Aangezien Nelson een contractverlenging kreeg na de bewuste crash kan het best zijn dat er ook tastbare bewijzen zijn al lijkt me dat dom en onwaarschijnlijk. Zeker na de razzia's op het Paragon.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is juist heel makkelijk te plannen. Alonso was vijftiende, dus kon hij op een circuit als Singapore alleen naar voren komen met een vroege pitstop en een safetycar, omdat bijna iedereen dan tijdens de safetycar naar binnen zou gaan. Dus als Piquet weet dat Alonso binnenstaat, is het eenvoudig om je auto dusdanig te crashen dat de safetycar eruit moet. Of het in diezelfde ronde of een ronde later is, is niet interessant.
Als het van te voren is afgesproken, is alleen de melding dat Alonso binnen staat voldoende voor Piquet om zijn auto in de muur te zetten. En zijn spin in de opwarmronde was een goede generale repetitie. Zal alleen moeilijk te bewijzen zijn, als dit nergens is opgenomen of op papier staat.
En ik kan niet geloven dat Piquet zomaar wat vertelt om wraak te nemen. Dan zal er toch echt wat aan de hand zijn. En ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat Briatore wel een man is die dat zou doen. Ook in 1994 reed Benetton met een illegale auto (met verboden elektronische hulpmiddelen) en werd Walkinshaw geslachtofferd om verdere straffen te voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |