M. Viernogwattes? Die heb ik ook, maar nog nooit gezienquote:Op donderdag 3 september 2009 09:23 schreef kwaakvaak het volgende:
Dunno, ik heb een mevrouw M. Nogwattus.. En ja ik hoop voor jou ook dat je uitslag wat duidelijk gaat brengen voor je
Te laatquote:Op donderdag 3 september 2009 11:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
pak dan ff de telefoon voor dat je de volgende post maakt
nee Breuk staat er in de brief.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:29 schreef Thrackan het volgende:
[..]
M. Viernogwattes? Die heb ik ook, maar nog nooit gezienHeb tot nu toe 2 stagiairs gehad en die deden het prima.
bellen miepie!!!quote:Op donderdag 3 september 2009 11:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Te laat![]()
Heb wel bij wijze van ontwijkend gedrag de keuken opgeruimd
Kun je misschien uitleggen wat je daarmee bedoelt?quote:Op donderdag 3 september 2009 14:05 schreef RRGJL het volgende:
Ik heb ontdekt dat ik misschien wel een top-down denker ben.
Dat verklaart wel veel over de problemen die ik bij de meeste studies ervaar, waar alles bottom-up wordt gedoceerd.
quote:Op donderdag 3 september 2009 13:48 schreef Thrackan het volgende:
Of het aan mijn wat betere instelling ligt van de laatste tijd weet ik niet, maar het loopt vandaag eens heel erg rustig voor de verandering!
Normaalgesproken ben ik de eerste 3-4 dagen van de maand bezig op mijn werk met fouten in de maandafrekeningen, cijfertjes staren en zo. Dit keer was ik 1 september eigenlijk al klaar.
Ik kom ineens weer toe aan ontwikkelwerk waar ik al maanden niet meer mee bezig ben geweest, terwijl dat toch een van mijn kernwerkzaamheden is.
Van de week ook weer eens contact gehad met een vriendin die ik alweer een jaar niet gesproken heb ondertussen. Blijft, al een jaar of 9 ondertussen, iemand waar ik sowieso altijd mijn verhaal kwijt kan, plus dat ik geloof dat ik nog steeds een beetje een crush heb![]()
Kortom, deze week is goed![]()
![]()
Heel simpel uitgelegd komt het erop neer dat top down denkers denken vanuit een groot geheel. Ze willen eigenlijk helemaal bovenaan beginnen met leren, bij het 'moeilijkste', om het zo maar te zeggen. Dan pas willen ze in gaan zoomen op details. Ze hebben het grote geheel nodig om de details te kunnen plaatsen, om hun nut te kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 3 september 2009 14:26 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Kun je misschien uitleggen wat je daarmee bedoelt?
Ah, ik heb van mezelf altijd gezegd dat ik goed ben in "abstracte begrippen snappen", wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.quote:Op donderdag 3 september 2009 15:29 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Heel simpel uitgelegd komt het erop neer dat top down denkers denken vanuit een groot geheel. Ze willen eigenlijk helemaal bovenaan beginnen met leren, bij het 'moeilijkste', om het zo maar te zeggen. Dan pas willen ze in gaan zoomen op details. Ze hebben het grote geheel nodig om de details te kunnen plaatsen, om hun nut te kunnen begrijpen.
Wat bij veel studies gebeurt is dat er telkens nieuwe details aangeleerd worden die geen samenhang lijken te hebben totdat je bij het eind van de stof komt, waar alles bij elkaar gevoegd wordt tot dat groter geheel. Dat is bottom-up.
Zie ook;
http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=top+down+denken&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=f&oq=top+down+denken&fp=fd06d30c225c94ab
ik juist niet, ik snap alleen dingen die ik voor me kan zien. als ik het niet kan zien dan raak ik er echt van in de warquote:Op donderdag 3 september 2009 15:35 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ah, ik heb van mezelf altijd gezegd dat ik goed ben in "abstracte begrippen snappen", wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.
Ik kan vaak van theorie het hele idee erachter snappen voordat ik er dieper op in ga, en ik doe het ook liever in die volgorde dan andersom.
Ik bedoelde het ook niet echt als een 1 op 1 vergelijking, maar ik vat het idee in ieder geval. Ik zie liever eerst het geheel, dan ga ik daarna wel naar de onderdelen kijken.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef RRGJL het volgende:
Abstract redeneren zit er inderdaad ook wel in verweven, maar is zeker geen vereiste.
Sommigen kunnen bijvoorbeeld.. euhm. nou om even mijn studie als voorbeeld te nemen, sommigen kunnen uit een uitgewerkt stuk code opmaken hoe het werkt, gewoon door te kijken en te redeneren. Dat is dus eigenlijk eerder concreet dan abstract, maar wel top down omdat je vanuit het grote geheel werkt.
Dat is gewoon verliefdheid en onzekerheid. Geen AD(H)D.quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:00 schreef Maartel het volgende:
Is 't ook AD(H)D-erig dat ik er absoluut niet tegen kan niet direct iets terug te horen van m'n lover (die op vakantie is) wanneer ik sms, of is dat gewoon verliefdheid?
Second thatquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:18 schreef Appletree het volgende:
[..]
Dat is gewoon verliefdheid en onzekerheid. Geen AD(H)D.
Violating content dus kijken op eigen risicoquote:Op dinsdag 8 september 2009 22:52 schreef TC_Artemis het volgende:
heeft iemand motivatie of concentratie voorme?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 23:31 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Violating content dus kijken op eigen risico
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel een flinke dosis.
ritalin is gewoon teringbende, dit is de tweede keer dat ik het probeer, maar het kan ook gewoon normale slaaptroubles zijn zoals normaalquote:Op dinsdag 8 september 2009 23:41 schreef wallofdolls het volgende:
Hoezo dan? Ik begreep dat je die ook niet na 6 uur moest innemen
ik wil ook wel wat.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:52 schreef TC_Artemis het volgende:
heeft iemand motivatie of concentratie voorme?
quote:Op woensdag 9 september 2009 12:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik wil ook wel wat.
maar niet die stomme hitler shit natuurlijkfoei!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |