quote:
Waarom ga je niet gewoon nog een opleiding volgen? Je kunt wel blijven klagen dat je niet aan het werk komt, maar daar schiet je ook geen drol mee op. Doe er dan ook wat aan!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Manlief heeft vorig jaar in één dag tijd 98 reacties ontvangen via Monsterboard. Kranten, uitgeverijen en tekstbureaus werven blijkbaar niet via Monsterboard. IT-bedrijven duidelijk wel.
Waarom moest en zou ik Nederlands studeren?
UWV en belovenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:01 schreef JDx het volgende:
Vandaag UWV gebeld, nog steeds alles niet rond qua uitkering, maar ze beloofden dat ik volgende week mn geld krijg + nabetaling over de afgelopen 2,5(!!!) maand. Hopelijk kan ik al mn geleende geld (bij ouders e.d.) dan eindelijk terugbetalen.
Daar heb ik heel wat redenen voor, maar laat ik ze niet allemaal noemen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon nog een opleiding volgen? Je kunt wel blijven klagen dat je niet aan het werk komt, maar daar schiet je ook geen drol mee op. Doe er dan ook wat aan!
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef Kekaa het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al wat van die traineeship werkcoach jongeren gehoord?
Nee.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef Kekaa het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al wat van die traineeship werkcoach jongeren gehoord?
Verwacht er ook maar niet teveel van, ik solliciteer nu gemiddeld op 10 vacatures per week en krijg hoogstens 1 of 2 reacties, de rest hoor ik nooit meer iets van.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
Als ik een vacature op een site van een uitzendbureau zie, kan ik dan gewoon via internet solliciteren?
Ik heb 3 dagen geleden namelijk op 10 vacatures gesolliciteerd bij meerdere bureau's maar nog geen 1 reactie op gehad.
Ik 20. Ik zou eigenlijk weer een opleiding moeten volgen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:18 schreef Dirkos1987 het volgende:
ik ben verdomme 22 jaar , kan niet eens werk vinden!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ken twee mensen die intercedent zijn. Gouden tip als je via uitzendbureau solliciteert; nooit meer dan 1 vacature per uitzendbureau te gelijk. Beter nog om gewoon met je CV langs te gaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
Als ik een vacature op een site van een uitzendbureau zie, kan ik dan gewoon via internet solliciteren?
Ik heb 3 dagen geleden namelijk op 10 vacatures gesolliciteerd bij meerdere bureau's maar nog geen 1 reactie op gehad.
iddquote:Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef JDx het volgende:
Zo gaat het tegenwoordig bij alles! Verschrikkelijk, ga je ergens langs, zeggen ze:
Heb je internet? Ja. Nou hier heb je een boekje hoe het werkt, ga naar huis, schrijf je in, dan krijg je een mail, reageer daar op, maak een code aan, ga naar die en die site, schrijf je opnieuw in, log met die code in op onze site, voer je nummer in, je krijgt dan een sms, gebruik die code op de volgende pagina, verifieer je nummer twee keer, sla dit op, verstuur het naar ons via het formulier, je krijgt dan een telefoontje van een computer, geef de code die inmiddels in je mail staat, je wordt dan doorverbonden met ons callcenter, hier helpt iemand je om een afspraak te maken. Maar dat zal wel over 3 weken worden, want het is aardig drukgoeiedag!
LOLquote:Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef JDx het volgende:
Zo gaat het tegenwoordig bij alles! Verschrikkelijk, ga je ergens langs, zeggen ze:
Heb je internet? Ja. Nou hier heb je een boekje hoe het werkt, ga naar huis, schrijf je in, dan krijg je een mail, reageer daar op, maak een code aan, ga naar die en die site, schrijf je opnieuw in, log met die code in op onze site, voer je nummer in, je krijgt dan een sms, gebruik die code op de volgende pagina, verifieer je nummer twee keer, sla dit op, verstuur het naar ons via het formulier, je krijgt dan een telefoontje van een computer, geef de code die inmiddels in je mail staat, je wordt dan doorverbonden met ons callcenter, hier helpt iemand je om een afspraak te maken. Maar dat zal wel over 3 weken worden, want het is aardig drukgoeiedag!
Iets dat hun goed recht is natuurlijkquote:Op donderdag 10 september 2009 14:19 schreef JDx het volgende:
Weer een goed voorbeeld van dat de werkgevers de keus hebben. Ze zetten precies iedereen op hun plek, ongeschoolden op ongeschoolde baantjes, toppers in topfuncties, ze kunnen kiezen wat ze willen.
Wat verwachten ze dan?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:50 schreef Rooligan het volgende:
Ze hadden het gevoel dat ik er zou willen werken om maar te werken en ik zou vertrekken zodra ik iets beters gevonden zou hebben (wat dat dan ook mocht zijn). Iemand die bij hun bedrijf komt werken moet zich inzetten voor een jarenlang commitment naar het bedrijf.
Tsja, wat ze nu precies verwachten weet ik ook niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:47 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Wat verwachten ze dan?
het gros van de werkenden doet dat niet omdat ze het graag willen hoor. Als morgen de staatsloterij langkomt met de hoofdprijs dan gaan er een hoop de dag erna niet meer naar het werk.
Ben ik helemaal met je eens. Natuurlijk kan het zijn dat een andere kandidaat beter is; dat hoort er (helaas) bij. Maar over eerlijkheid van potentiële werkgevers heb ik de laatste tijd ook e.e.a. geleerd. Alweer een anekdote:quote:Op donderdag 10 september 2009 16:13 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, als 'hun gevoel' zegt dat een andere kandidaat beter is, dan moeten ze er een reden bij verzinnen om jou af te wijzen.
Wat mij betreft zouden ze dat gewoon hardop moeten zeggen: "Sorry, we denken dat iemand anders het nóg beter kan."
Dit zegt al genoeg. Een les voor de volgende keer: als ze niet snel bellen, hebben ze geen interesse. Geen energie meer in steken en door naar de volgende!quote:Op donderdag 10 september 2009 12:50 schreef Rooligan het volgende:
Ik zou uiterlijk vorige week vrijdag iets horen; wat niet was gebeurd. Dus ik heb maandag en dinsdag meerdere keren gebeld, maar de HRM dame en de Sales Manager zaten continu in meetings of waren buiten de deur.
Ergens in april ooit aangevraagd geloof ik... want vriend was sinds half januari werkloos, en met mn stufi ging het nog maar net... Maar vanaf die maand had ik ook tijdelijk werk een paar uur.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:23 schreef tomic het volgende:
Ja, dat UVW is zwaar onderbezet op het beoordelen van WWB aanvragen etc. Leuk hoor![]()
* tomic is ook benieuwd van mensen die daar geweest zijn.
Volgens het UVW beleid moet je uiterlijk de eerste dag dat je werkeloos bent aanvragen, maar ik raad je zeker aan om daar nú mee te beginnen, aangezien je anders nog 6 weken (ong) op je eerste geld moet wachtten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:23 schreef DSGamer het volgende:
Ik weet dat ik vanaf 7 oktober werkloos ben (contract houdt dan op) kan ik nu alvast een uitkering aanvragen om dat hele lange proces alvast te laten starten of mag het pas wanneer ik geen baan meer heb?
Heb ik ook gevraagd toen ik wist wanneer ik uitgeschreven zou zijn van mn school. Maar eerder dan dat kun je het niet aanvragen. Werd mij verteld tenminste.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:29 schreef tomic het volgende:
[..]
Volgens het UVW beleid moet je uiterlijk de eerste dag dat je werkeloos bent aanvragen, maar ik raad je zeker aan om daar nú mee te beginnen, aangezien je anders nog 6 weken (ong) op je eerste geld moet wachtten.
Ik heb nog niks gehoord; al meer mensen wel? Hoe heb je wat gehoord? Via mail/post?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:08 schreef Kekaa het volgende:
Ik heb een uitnodiging binnen van de landelijke talenten en selectiedag van het UWV voor trainee werkcoaches jongeren!
Hoe zit het met de andere mensen hier die daar ook gesolliciteerd hadden?
Allereerst proficiat!quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:08 schreef Kekaa het volgende:
Ik heb een uitnodiging binnen van de landelijke talenten en selectiedag van het UWV voor trainee werkcoaches jongeren!
Hoe zit het met de andere mensen hier die daar ook gesolliciteerd hadden?
Neen, ik ook niet! :-(quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:34 schreef mloezz het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gehoord; al meer mensen wel? Hoe heb je wat gehoord? Via mail/post?
Ben super benieuwd! Wanneer is de selectiedag??
Je hebt een PM.quote:Op zaterdag 12 september 2009 03:25 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Allereerst proficiat!
Wel vreemd. Ik heb van de week contact gezocht met de HR-Adviseur van het UWV met de vraag wanneer de sollicitanten uitsluitsel krijgen omtrent selectieprocedure Traineeship Werkcoach Jongeren.
Zij vertelde mij dat IEDEREEN eind van deze week per e-mail bericht krijgen of zij door zijn of niet.
Ik heb helaas (nog) géén bericht ontvangen.
Heb jij het per e-mail ontvangen? Wat staat er allemaal in?
WIE HEEFT NOG MEER EEN REACTIE VAN UWV ONTVANGEN?
Hartelijk dank voor de informatie en je moeite, Kekaa! ;-)quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:19 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Je hebt een PM.
Vind het wel raar dat jullie dan nog geen reactie hebben gehad.
Na véééleee sollicitatiebrieven en enkele gesprekken lijk ik wel afhankelijk te zijn van deze Traineeship zeg.quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:39 schreef mloezz het volgende:
Ben benieuwd of meer mensen dan al een uitnodiging hebben gehad. Wel raar, jij wel en wij dus nog niet. Zou denken dat ze dan ook afwijzingen gelijk sturen! Nou ik wacht maar rustig af..
Nope, ken niemand anders.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:25 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor de informatie en je moeite, Kekaa! ;-)
Ken jij nog meer mensen die gesolliciteerd hebben voor de Traineeship?
Dit is NIET de bedoeling van dit forum natuurlijk! Daar zijn de vacaturebanken al voor bestemd.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:34 schreef ManAtWork het volgende:
Mogen hier ook vacatures geplaatst worden?
Hoewel het in een topic als deze natuurlijk best goed zou zijn (ik persoonlijk ook wel willen weten wat het isquote:Op zaterdag 12 september 2009 22:34 schreef ManAtWork het volgende:
Mogen hier ook vacatures geplaatst worden?
Waarom laat je dan wel toe dat detacheringsbureau's hier links kunnen plaatsen?quote:Op zondag 13 september 2009 10:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoewel het in een topic als deze natuurlijk best goed zou zijn (ik persoonlijk ook wel willen weten wat het is), is het inderdaad niet de bedoeling
Dat is ook niet de bedoelingquote:Op zondag 13 september 2009 11:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom laat je dan wel toe dat detacheringsbureau's hier links kunnen plaatsen?
Nu van de 5 mailtjes al 4 reacties binnen, 2 had ik al verteld, waren bij callcentres, die aangaven dat ik op gesprek mocht komen, maar dat het waarschijnlijk niet slim was, omdat het te weinig uur was e.d.quote:Op woensdag 2 september 2009 14:46 schreef JDx het volgende:
Net nog weer even 5 sollicitaties gestuurd, nouja net, in de afgelopen 2 uur mee bezig geweest.
Volgende keer tijdens een sollicitatiegesprek wel je telefoon uitzettenquote:Op zondag 13 september 2009 17:32 schreef JDx het volgende:
[..]
Nu van de 5 mailtjes al 4 reacties binnen, 2 had ik al verteld, waren bij callcentres, die aangaven dat ik op gesprek mocht komen, maar dat het waarschijnlijk niet slim was, omdat het te weinig uur was e.d.
Vrijdag een gesprek gehad bij een bedrijf en tijdens die sollicitatie ben ik gebeld door een ander bedrijf waar ik deze week langs mag komen.
Het lijkt erop dat het nu een beetje gaat lopen!
(Dan even kort tussen twee haakjes: betreft een functie als ervaren/zelfstandig werkende assistent accountant bij een snel groeiend kantoor in het noorden van het land.)quote:Op zondag 13 september 2009 10:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
(ik persoonlijk ook wel willen weten wat het is)
Is het een idee om daar een apart topic voor te maken dan? Ik krijg regelmatig mailtjes van bureaus die mensen zoeken, en daar wil ik best andere FOK!kers mee helpenquote:Op zondag 13 september 2009 10:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoewel het in een topic als deze natuurlijk best goed zou zijn (ik persoonlijk ook wel willen weten wat het is), is het inderdaad niet de bedoeling
Neequote:Op maandag 14 september 2009 08:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het een idee om daar een apart topic voor te maken dan? Ik krijg regelmatig mailtjes van bureaus die mensen zoeken, en daar wil ik best andere FOK!kers mee helpen
Dat is de keerzijde inderdaadquote:Op maandag 14 september 2009 09:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee
Die kunnen een banner huren(het levert bureau's namelijk een schrikbarende hoeveelheid geld op)
Ik heb je een e-mail gestuurd!quote:Op maandag 14 september 2009 09:21 schreef mloezz het volgende:
Weer een begin van een nieuwe week; hebben al mensen iets van het traineeship bij het uwv gehoord??
WTF!quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:05 schreef Rooligan het volgende:
Ik had na mijn laatste afwijzing een beschaafd mailtje gestuurd met mijn uitleg. Ik gaf aan verbaasd te zijn over de reden van afwijzing, maar hun beslissing zal respecteren; en dat ik ervan overtuigd was dat we samen een goede stap voorwaarts konden maken.
Vervolgens heb ik gevraagd, hoe ik in aanmerking kon komen voor reiskostenvergoeding; ik heb voor alle gesprekken meer als 650 km gereden. Ik heb aangegeven dit niet tijdens de gesprekken te willen vragen, maar alleen te doen na een afwijzing.
Krijg ik na twee dagen een lullig mailtje terug:
"Helaas kent ons bedrijf geen regelingen betreffende reiskostenvergoedingen voor sollicitanten".
En daar heb je het dan mee te doen.
Ja, dat bedrijf ja.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:09 schreef LaVauX het volgende:
[..]
WTF!![]()
...
Gaat dit verhaal nog steeds over dat bedrijf waarvoor ja naar Antwerpen en Amsterdam af moest reizen en waar je vervolgens continu de HR-adviseur/Recruiter niet te pakken kreeg?
Aanpakken inderdaad. Ze nemen hem gewoon niet serieus, best triest.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:28 schreef DennisMoore het volgende:
Forward de mailwisseling maar 's naar de directie voor de gein met de tip hun Werving & Selectie te moderniseren.
Ik heb een vriendelijk mailtje gestuurd naar de Business Unit Manager Benelux, waarmee ik het eerste gesprek heb gehad. Ik heb hem veel succes gewenst voor de toekomst met zijn nieuwe team en ik heb aangegeven het erg jammer te vinden dat ik geen deel uit zal maken van dit team. Vervolgens heb ik aangegeven dat ik gezien het aantal kilometers graag een tegemoetkoming van de reiskosten zie. Ik heb aangegeven dat HRM hiertoe geen mogelijkheden zag, maar heb erbij gezet dat ik dit niet verwacht van een professionele organisatie. Als laatste de vraag, of hij hierin iets kan betekenen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:28 schreef DennisMoore het volgende:
Forward de mailwisseling maar 's naar de directie voor de gein met de tip hun Werving & Selectie te moderniseren.
Succesquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:58 schreef JDx het volgende:
Je laat zo wel zien dat je iemand bent die niet bij de pakken neer gaat zitten en er werk van maakt!
Positief puntje, keep it up!
Ik ga zo ook 200km afleggen voor een gesprek.
Adios!
Heel veel succes!quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:58 schreef JDx het volgende:
Je laat zo wel zien dat je iemand bent die niet bij de pakken neer gaat zitten en er werk van maakt!
Positief puntje, keep it up!
Ik ga zo ook 200km afleggen voor een gesprek.
Adios!
Had je vantevoren moeten vragen danquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:05 schreef Rooligan het volgende:
Ik had na mijn laatste afwijzing een beschaafd mailtje gestuurd met mijn uitleg. Ik gaf aan verbaasd te zijn over de reden van afwijzing, maar hun beslissing zal respecteren; en dat ik ervan overtuigd was dat we samen een goede stap voorwaarts konden maken.
Vervolgens heb ik gevraagd, hoe ik in aanmerking kon komen voor reiskostenvergoeding; ik heb voor alle gesprekken meer als 650 km gereden. Ik heb aangegeven dit niet tijdens de gesprekken te willen vragen, maar alleen te doen na een afwijzing.
Krijg ik na twee dagen een lullig mailtje terug:
"Helaas kent ons bedrijf geen regelingen betreffende reiskostenvergoedingen voor sollicitanten".
En daar heb je het dan mee te doen.
Nou, deze functies liggen naar mijn idee wel voor het 'oprapen' hoor. Althans ik kom ze zeer regelmatig tegen op verschillende websites en vacaturebanken. Ik weet niet wat jouw opleidingsniveau/achtergrond en evt. werkervaring is. Vooral administratief medewerker hoef je vandaag de dag niet lang voor te zoeken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:11 schreef Kim87 het volgende:
Ik meld me ook even.![]()
Al zo'n 4,5 maand op zoek naar een leuke baan, in de richting:
Secretaresse
Directie secretaresse
Management assistent
Administratie medewerker
etc. etc.
Omdat ik tot nu toe niet echt succesvol ben (enkele vacatures waarop ik gereageerd had hadden meer dan 100 sollicitanten), heb ik me gewaagd aan een zogenaamde callcenter 'baan'., en net de 3'de afwijzing gehad. Omdat ze mensen willen die voor langere tijd beschikbaar zijn. Ik ben natuurlijk wel voor lange tijd beschikbaar, maar zodra ik een baan gevonden heb die mij aanspreekt dan ben ik weg, dat zoeken ze dus niet.
.... En weer verder zoeken!
Dat oprapen heb je wel gelijk in, maar het duurt allemaal zo lang bij de uitzendbureaus hier in Leeuwarden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:28 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Nou, deze functies liggen naar mijn idee wel voor het 'oprapen' hoor. Althans ik kom ze zeer regelmatig tegen op verschillende websites en vacaturebanken. Ik weet niet wat jouw opleidingsniveau/achtergrond en evt. werkervaring is. Vooral administratief medewerker hoef je vandaag de dag niet lang voor te zoeken.
Dat moet je ook niet laten blijken. Als zij van jou af willen doen ze het ook gewoon.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:11 schreef Kim87 het volgende:
Ik meld me ook even.![]()
Al zo'n 4,5 maand op zoek naar een leuke baan, in de richting:
Secretaresse
Directie secretaresse
Management assistent
Administratie medewerker
etc. etc.
Omdat ik tot nu toe niet echt succesvol ben (enkele vacatures waarop ik gereageerd had hadden meer dan 100 sollicitanten), heb ik me gewaagd aan een zogenaamde callcenter 'baan'., en net de 3'de afwijzing gehad. Omdat ze mensen willen die voor langere tijd beschikbaar zijn. Ik ben natuurlijk wel voor lange tijd beschikbaar, maar zodra ik een baan gevonden heb die mij aanspreekt dan ben ik weg, dat zoeken ze dus niet.
.... En weer verder zoeken!
Klopt, lees mijn quote van een email over zo'n job. Inclusief gesprekken, tests etc duurt het bijna 2 maanden voordat je aan de slag kan!quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:36 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat oprapen heb je wel gelijk in, maar het duurt allemaal zo lang bij de uitzendbureaus hier in Leeuwarden.
Als je aangeeft dat je interesse hebt in een bepaalde callcenter functie duurt het eerst een dikke week voordat je een afspraak kan maken met het uitzendbureau. Bij mij is het inmiddels bij alle uitzendbureaus voorgekomen dat ik nog een afspraak moet maken om bepaalde tests te maken, reken daar ook maar een week voor. Ik heb zelf een jaar callcenter ( helpdesk ) ervaring.
Het gaat allemaal zo traag en moeilijk, maar het kan blijkbaar niet sneller.
Dit is echt een kutsituatie, ik heb ook diverse diploma's, maar wil daar eigenlijk helemaal niet in verder, wat ik wel wil weet ik eigenlijk niet precies, ben zo iemand die ergens in rolt en dat blijkt dan opeens te bevallen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:58 schreef Gilead het volgende:
Ik kom dus net kijken op de arbeidsmarkt, maar heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Heb een economische studie gedaan, maar weet eigenlijk niet zeker of ik daar wel verder in wil. Ga dus maar gewoon een aantal dingen proberen. Is het verstandig om een aantal uitzendbureau's te benaderen met de vraag of zij nog interessante functie hebben voor een pas afgestudeerde HBO'er? Of hebben jullie andere tips?
Dank... ik ben inmiddels weer thuis, dat was 200km voor een gesprekje van nog geen 20 minuten, ik had mn portfolio mee, een heel verhaal voorbereid wat ik wil vertellen, kom ik daar, een gehaaste mevrouw (lichtelijk arrogant) vroeg waarom ik bij hun zou willen werken, vertelde niks over het bedrijf ofzo, ik er een leuk verhaaltje van maken en daarna zegt ze, nog vragen? ik zeg ehhh nee... ik dacht ze gaat zo wel vertellen over het bedrijf ofzo... zegt ze, niet? dus je wil niet weten wat voor bedrijf we zijn ofzo?...pfff ik dacht dat verteld ze nog wel ofzo, dus ik zeg nja, dat wel... ging ze wat vertellen, 5minuten lang ratelde ze als een gek, was niet te volgen, ik zei zo... das een heel verhaal... zegt ze: ja je vraagt erom, dus ik denk ik zal het ook eens laten horen...quote:
Ik heb het gelezen, dat jij die afstanden aflegt en er zoveel tijd insteekt is toch een vorm van motivatie? Echt heel jammer hoe dat is afgelopen inderdaad.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:02 schreef JDx het volgende:
[..]
Klopt, lees mijn quote van een email over zo'n job. Inclusief gesprekken, tests etc duurt het bijna 2 maanden voordat je aan de slag kan!
Ik zou er niet te veel hoop meer op vestigen.... Zulke reacties tijdens gesprekken heb ik ook wel gehad.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:02 schreef JDx het volgende:
[..]
Dank... ik ben inmiddels weer thuis, dat was 200km voor een gesprekje van nog geen 20 minuten, ik had mn portfolio mee, een heel verhaal voorbereid wat ik wil vertellen, kom ik daar, een gehaaste mevrouw (lichtelijk arrogant) vroeg waarom ik bij hun zou willen werken, vertelde niks over het bedrijf ofzo, ik er een leuk verhaaltje van maken en daarna zegt ze, nog vragen? ik zeg ehhh nee... ik dacht ze gaat zo wel vertellen over het bedrijf ofzo... zegt ze, niet? dus je wil niet weten wat voor bedrijf we zijn ofzo?...pfff ik dacht dat verteld ze nog wel ofzo, dus ik zeg nja, dat wel... ging ze wat vertellen, 5minuten lang ratelde ze als een gek, was niet te volgen, ik zei zo... das een heel verhaal... zegt ze: ja je vraagt erom, dus ik denk ik zal het ook eens laten horen...ik denk nou nu komen de voorwaarden, eisen, kan ik wat over mezelf vertellen, dingen laten zien die ik gemaakt heb... nee hoor, ze zegt, nou ik moet zo weg, het is nogal druk, bedankt voor je komst, je hoort maandag van ons.
Dusss....![]()
Ja, dat is ook weer een puntje! Ik kan het niet ontkennen. Dat is ook de reden waarom ik ook de pest heb aan tussenkomst van uitzendbureaus. Het zou al veel beter verlopen als je direct kan reageren bij de werkgever waar je wil werken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:36 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Dat oprapen heb je wel gelijk in, maar het duurt allemaal zo lang bij de uitzendbureaus hier in Leeuwarden.
Als je aangeeft dat je interesse hebt in een bepaalde callcenter functie duurt het eerst een dikke week voordat je een afspraak kan maken met het uitzendbureau. Bij mij is het inmiddels bij alle uitzendbureaus voorgekomen dat ik nog een afspraak moet maken om bepaalde tests te maken, reken daar ook maar een week voor. Ik heb zelf een jaar callcenter ( helpdesk ) ervaring.
Het gaat allemaal zo traag en moeilijk, maar het kan blijkbaar niet sneller.
Allereerst mijn complimenten voor je inzet en motivatie. Ik snap niet dat het niet tot de botte harses van de recruiters doordringt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:02 schreef JDx het volgende:
[..]
Dank... ik ben inmiddels weer thuis, dat was 200km voor een gesprekje van nog geen 20 minuten, ik had mn portfolio mee, een heel verhaal voorbereid wat ik wil vertellen, kom ik daar, een gehaaste mevrouw (lichtelijk arrogant) vroeg waarom ik bij hun zou willen werken, vertelde niks over het bedrijf ofzo, ik er een leuk verhaaltje van maken en daarna zegt ze, nog vragen? ik zeg ehhh nee... ik dacht ze gaat zo wel vertellen over het bedrijf ofzo... zegt ze, niet? dus je wil niet weten wat voor bedrijf we zijn ofzo?...pfff ik dacht dat verteld ze nog wel ofzo, dus ik zeg nja, dat wel... ging ze wat vertellen, 5minuten lang ratelde ze als een gek, was niet te volgen, ik zei zo... das een heel verhaal... zegt ze: ja je vraagt erom, dus ik denk ik zal het ook eens laten horen...ik denk nou nu komen de voorwaarden, eisen, kan ik wat over mezelf vertellen, dingen laten zien die ik gemaakt heb... nee hoor, ze zegt, nou ik moet zo weg, het is nogal druk, bedankt voor je komst, je hoort maandag van ons.
Dusss....![]()
Heej Koortsquote:Op woensdag 16 september 2009 14:07 schreef RedFever007 het volgende:
Even een vraag: Hoeveel succes hebben jullie met het reageren op vacatures waarvan de eiser hoger zijn dan waar jij aan kunt voldoen? Doe je dat uberhaupt wel eens?
Ik zie namelijk wel vacatures her en der waar 2 jaar werkervaring wordt gevraagd. Nu heb ik dat niet (ben immers net afgestudeerd) Is het dan toch nuttig om te solliciteren of is dat sowieso weggegooide tijd? Tot op heden had ik zoiets van 'volgende' als ik dergelijk advertenties tegenkwam maar aangezien het aantal n00b-startersfuncties niet al te hoog is () dacht ik wellicht kan ik ook op andere dingen gaan solliciteren, ook al weet ik 100% zeker dat ik niet aan die eisen kan voldoen
En ik ben nog maar pas bezig met zoeken naar werk, ben ook pas sinds begin september klaar met mn studie namelijk![]()
Hangt er ook vanaf in hoeverre het vakgebied in trek is, denk ik. In de journalistieke wereld hoef je zoiets niet te proberen heb ik gemerkt. 150 sollicitanten die beter voor die baan toegerust zijn dan jij. Ik weet ook niet in hoeverre werkgevers brieven van sollicitanten die niet aan de eisen voldoen serieus nemen. Je leest ook wel eens: "Als je niet aan de eisen voldoet heeft het geen zin om te reageren".quote:Op woensdag 16 september 2009 14:07 schreef RedFever007 het volgende:
Even een vraag: Hoeveel succes hebben jullie met het reageren op vacatures waarvan de eiser hoger zijn dan waar jij aan kunt voldoen? Doe je dat uberhaupt wel eens?
Ik zie namelijk wel vacatures her en der waar 2 jaar werkervaring wordt gevraagd. Nu heb ik dat niet (ben immers net afgestudeerd) Is het dan toch nuttig om te solliciteren of is dat sowieso weggegooide tijd? Tot op heden had ik zoiets van 'volgende' als ik dergelijk advertenties tegenkwam maar aangezien het aantal n00b-startersfuncties niet al te hoog is () dacht ik wellicht kan ik ook op andere dingen gaan solliciteren, ook al weet ik 100% zeker dat ik niet aan die eisen kan voldoen
En ik ben nog maar pas bezig met zoeken naar werk, ben ook pas sinds begin september klaar met mn studie namelijk![]()
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:21 schreef RedFever007 het volgende:
Mjah inderdaad, jullie hebben gelijk. Ik zou het als werkgever ook wel weten als er iemand solliciteert die niet aan de eisen voldoet en ook nog eens helemaal geen ervaring heeft in het werkzame leven. maar ik dacht, ach wtf probeer het gewoon. tot op heden nog niet geprobeerd trouwens, wilde wel eens weten hoe anderen daar tegenaan kijken
sanger![]()
Twee reacties waarvan één het niet met je eens is (uit ervaring) en dan zeg je jullie hebben gelijk?quote:Op woensdag 16 september 2009 14:21 schreef RedFever007 het volgende:
Mjah inderdaad, jullie hebben gelijk. Ik zou het als werkgever ook wel weten als er iemand solliciteert die niet aan de eisen voldoet en ook nog eens helemaal geen ervaring heeft in het werkzame leven. maar ik dacht, ach wtf probeer het gewoon. tot op heden nog niet geprobeerd trouwens, wilde wel eens weten hoe anderen daar tegenaan kijken
sanger![]()
Ook hier een afwijzing binnen. Waarschijnlijk omdat ik volgens de contactpersoon in kwestie toch te laat was met solliciteren. Op de site stond sluitingsdatum 2-9, maar op de intranet site was hij er al eerder afgehaald. Dus ik intern mailen, en toen kreeg ik al te horen dat ik te laat was. Uiteindelijk wel gewoon gesolliciteerd, maar nu dus die afwijzing. Blijkbaar kijken ze niet eens naar het feit dat ik al 2 jaar werkzaam ben binnen het UWV. Laat ze daar maar lekker de tyfus krijgenquote:Op woensdag 16 september 2009 20:34 schreef Viking84 het volgende:
Kreeg zonet een afwijzing binnen van het UWV Traineeship. Maar doet er toch niet meer toe nu ik weer studeer.
Ik heb daar ook naar zitten kijken en overweeg sterk om te solliciteren. Waarom ben je afgewezen als ik vragen mag?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:34 schreef Viking84 het volgende:
Kreeg zonet een afwijzing binnen van het UWV Traineeship. Maar doet er toch niet meer toe nu ik weer studeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |