abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72586352
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:51 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Manlief heeft vorig jaar in één dag tijd 98 reacties ontvangen via Monsterboard. Kranten, uitgeverijen en tekstbureaus werven blijkbaar niet via Monsterboard. IT-bedrijven duidelijk wel.

Waarom moest en zou ik Nederlands studeren?
  woensdag 9 september 2009 @ 16:41:13 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72586511
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Manlief heeft vorig jaar in één dag tijd 98 reacties ontvangen via Monsterboard. Kranten, uitgeverijen en tekstbureaus werven blijkbaar niet via Monsterboard. IT-bedrijven duidelijk wel.

Waarom moest en zou ik Nederlands studeren?
Waarom ga je niet gewoon nog een opleiding volgen? Je kunt wel blijven klagen dat je niet aan het werk komt, maar daar schiet je ook geen drol mee op. Doe er dan ook wat aan!
Niet meer actief op Fok!
pi_72587467
quote:
Op woensdag 2 september 2009 13:01 schreef JDx het volgende:
Vandaag UWV gebeld, nog steeds alles niet rond qua uitkering, maar ze beloofden dat ik volgende week mn geld krijg + nabetaling over de afgelopen 2,5(!!!) maand. Hopelijk kan ik al mn geleende geld (bij ouders e.d.) dan eindelijk terugbetalen.
UWV en beloven

Als iemand die bij het KCC werkt kan ik je verzekeren dat meestal de belofte niet wordt nagekomen. Mag ik vragen waarom het zolang heeft geduurd? Is je WW in eerste instantie afgewezen ofzo?

Nu moet ik wel zeggen dat de ellende bij de WW nog niet half zo erg is als bij de ZW
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_72587531
Inderdaad met klagen en zielig doen kom je niet verder. Je moet pro-actief zijn, ga op bezoek bij het uwv, praat met een opleidings instituut. Win advies in bij de ibg over financiering. Van op je kont zitten wordt je iig niets wijzer.

Ik vond net mijn cdiplomna en cijferlijt met details over de modules en deel certificaten. Kan ik uit gaan zoeken wat voor vrijstellingen ik kan krijgen voor een spd opleiding en of dat de moeite waard is. Als blijkt dat ik eerst nog mba moet doen dan pak ik die zowiezo wel op met een loi-tje. Dat moet ik nog wel kunnen zelfstandig thuis. Voor iets zwaars als spd (toch een hbo) zit ik liever in een schoolbankje. Ik ken mijzelf.
  woensdag 9 september 2009 @ 17:08:11 #205
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72587591
Nou hier is het nog fraaier, ik wacht nog steeds op geld vanuit september vorig jaar, nu dus een jaar geleden dat ik WW heb aangevraagd.
Ondertussen gewoon bijstand aangevraagd en gekregen (slechts parttime werk, korte tijd gewerkt daar) en die wachten nog steeds op dat geld en sommeren mij om actie te ondernemen terwijl ik alles netjes heb gekopieerd en ingeleverd.

Niet om je angstig te maken hoor, mag hopen dat dát een uitzondering was.
pi_72587674
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon nog een opleiding volgen? Je kunt wel blijven klagen dat je niet aan het werk komt, maar daar schiet je ook geen drol mee op. Doe er dan ook wat aan!
Daar heb ik heel wat redenen voor, maar laat ik ze niet allemaal noemen.

Vooral omdat ik echt niet weet wat ik anders zou willen. Ik ben na mijn studie Nederlands nog begonnen aan een andere studie, maar uiteindelijk moest ik toegeven dat ik met die studie hetzelfde kon doen als met Nederlands, dus dat was niet zinvol. Ik ben acuut met die studie gestopt. Studiekeuzetest gedaan (zo'n serieuze dan hè): alle letterenstudies scoorden hoog, voor de rest sprong er niets uit. Maar wat schiet ik op met nog een letterenstudie? Vervolgens heb ik een beroepskeuzetest gedaan, maar daar kwamen ook allemaal banen als redacteur, journalist en communicatiemedewerker uit. Niets anders. Ik hoor het die testassistent nog zeggen: "Jij hebt je roeping wel gevonden geloof ik!"

Misschien is dat ook wel het juiste woord. Roeping. Kon ik kiezen tussen voor nop tekstjes schrijven of voor een mooi salaris een 'echte' baan hebben buiten mijn vakgebied, dan ga ik voor het eerste. Mijn situatie van nu lijkt erop. Misschien ben ik gewoon een beroepszeur.

Een opleiding is duur, dus dan wil ik wel zeker weten wat ik doe. Ik voel me ook nogal schuldig: er is al zoveel in me geïnvesteerd, maar er komt niets (nou ja...) uit. Moet ik nog meer geld in die bodemloze put gooien? Wie zegt dat het me na een studie extra wel gaat lukken? En ja, ik heb werk, ik heb een mooi leven, misschien moet ik gewoon tevreden zijn.

Het enige wat ik momenteel overweeg is een LOI-cursus die me wat breder inzetbaar maakt, bijvoorbeeld schrijven voor het web of commercieel schrijven.
pi_72588694
Heeft iemand eigenlijk al wat van die traineeship werkcoach jongeren gehoord?
  woensdag 9 september 2009 @ 17:42:08 #208
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72588805
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef Kekaa het volgende:
.
Niet meer actief op Fok!
pi_72589260
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef Kekaa het volgende:
Nee.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_72590207
Net contractvoorstel in de bus gekregen . Super voor een recent afgestudeerde. Nu alleen nog bepalen wanneer ik begin . Bijbaan loopt tot eind van de maand, dus zal wel volgende maand worden.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72608901
Als ik een vacature op een site van een uitzendbureau zie, kan ik dan gewoon via internet solliciteren?
Ik heb 3 dagen geleden namelijk op 10 vacatures gesolliciteerd bij meerdere bureau's maar nog geen 1 reactie op gehad.
pi_72608975
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
Als ik een vacature op een site van een uitzendbureau zie, kan ik dan gewoon via internet solliciteren?
Ik heb 3 dagen geleden namelijk op 10 vacatures gesolliciteerd bij meerdere bureau's maar nog geen 1 reactie op gehad.
Verwacht er ook maar niet teveel van, ik solliciteer nu gemiddeld op 10 vacatures per week en krijg hoogstens 1 of 2 reacties, de rest hoor ik nooit meer iets van.
pi_72608999
ik ben verdomme 22 jaar , kan niet eens werk vinden!!!
pi_72609084
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:18 schreef Dirkos1987 het volgende:
ik ben verdomme 22 jaar , kan niet eens werk vinden!!!
Ik 20. Ik zou eigenlijk weer een opleiding moeten volgen.
pi_72609443
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ken twee mensen die intercedent zijn. Gouden tip als je via uitzendbureau solliciteert; nooit meer dan 1 vacature per uitzendbureau te gelijk. Beter nog om gewoon met je CV langs te gaan.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72609482
Nou, ik was gister bij een uitzendbureau inc CV daar zeide ze, internet in de gaten houden. meer konden ze op dat moment niet doen.
Nu was er vanmorgen een vacature gekomen bij het zelfde bureau, dan ljikt het mij logisch dat ik via internet kan reageren, maar raar dat je er geen reacties op krijgt.
pi_72609602
Ik ben van mening dat af en toe langsgaan bij het uitzendbureau een kleine vorm van motivatie uitstraalt, tenzij ze zeggen dat het via internet kan
pi_72610207
Zo gaat het tegenwoordig bij alles! Verschrikkelijk, ga je ergens langs, zeggen ze:

Heb je internet? Ja. Nou hier heb je een boekje hoe het werkt, ga naar huis, schrijf je in, dan krijg je een mail, reageer daar op, maak een code aan, ga naar die en die site, schrijf je opnieuw in, log met die code in op onze site, voer je nummer in, je krijgt dan een sms, gebruik die code op de volgende pagina, verifieer je nummer twee keer, sla dit op, verstuur het naar ons via het formulier, je krijgt dan een telefoontje van een computer, geef de code die inmiddels in je mail staat, je wordt dan doorverbonden met ons callcenter, hier helpt iemand je om een afspraak te maken. Maar dat zal wel over 3 weken worden, want het is aardig druk goeiedag!

donderdag 10 september 2009 @ 12:08:35 #219
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_72610222
tvp

Ben ook druk opzoek naar werk als afgestudeerde
  donderdag 10 september 2009 @ 12:14:39 #220
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_72610367
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef JDx het volgende:
Zo gaat het tegenwoordig bij alles! Verschrikkelijk, ga je ergens langs, zeggen ze:

Heb je internet? Ja. Nou hier heb je een boekje hoe het werkt, ga naar huis, schrijf je in, dan krijg je een mail, reageer daar op, maak een code aan, ga naar die en die site, schrijf je opnieuw in, log met die code in op onze site, voer je nummer in, je krijgt dan een sms, gebruik die code op de volgende pagina, verifieer je nummer twee keer, sla dit op, verstuur het naar ons via het formulier, je krijgt dan een telefoontje van een computer, geef de code die inmiddels in je mail staat, je wordt dan doorverbonden met ons callcenter, hier helpt iemand je om een afspraak te maken. Maar dat zal wel over 3 weken worden, want het is aardig druk goeiedag!

idd
redelijk herkenbaar
pi_72610513
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef JDx het volgende:

LOL .
pi_72610742
En wat verwachten ze dat je invult bij de motivatie?
pi_72611040
'Motivatie' is de 'brief' die bij je CV hoort.
pi_72611117
Dus als ik via internet solliciteer moet ik in het vakje motivatie alleen het tekst gedeelte neer zetten wat je normaal in een brief zet.

Dus de brief die ik nu heb kan ik dat gedeelte kopieren en daar neer zetten?
pi_72611178
In principe wel ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')