quote:
Waarom ga je niet gewoon nog een opleiding volgen? Je kunt wel blijven klagen dat je niet aan het werk komt, maar daar schiet je ook geen drol mee op. Doe er dan ook wat aan!quote:Op woensdag 9 september 2009 16:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
Manlief heeft vorig jaar in één dag tijd 98 reacties ontvangen via Monsterboard. Kranten, uitgeverijen en tekstbureaus werven blijkbaar niet via Monsterboard. IT-bedrijven duidelijk wel.
Waarom moest en zou ik Nederlands studeren?
UWV en belovenquote:Op woensdag 2 september 2009 13:01 schreef JDx het volgende:
Vandaag UWV gebeld, nog steeds alles niet rond qua uitkering, maar ze beloofden dat ik volgende week mn geld krijg + nabetaling over de afgelopen 2,5(!!!) maand. Hopelijk kan ik al mn geleende geld (bij ouders e.d.) dan eindelijk terugbetalen.
Daar heb ik heel wat redenen voor, maar laat ik ze niet allemaal noemen.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom ga je niet gewoon nog een opleiding volgen? Je kunt wel blijven klagen dat je niet aan het werk komt, maar daar schiet je ook geen drol mee op. Doe er dan ook wat aan!
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef Kekaa het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al wat van die traineeship werkcoach jongeren gehoord?
Nee.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:39 schreef Kekaa het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al wat van die traineeship werkcoach jongeren gehoord?
Verwacht er ook maar niet teveel van, ik solliciteer nu gemiddeld op 10 vacatures per week en krijg hoogstens 1 of 2 reacties, de rest hoor ik nooit meer iets van.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
Als ik een vacature op een site van een uitzendbureau zie, kan ik dan gewoon via internet solliciteren?
Ik heb 3 dagen geleden namelijk op 10 vacatures gesolliciteerd bij meerdere bureau's maar nog geen 1 reactie op gehad.
Ik 20. Ik zou eigenlijk weer een opleiding moeten volgen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:18 schreef Dirkos1987 het volgende:
ik ben verdomme 22 jaar , kan niet eens werk vinden!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ken twee mensen die intercedent zijn. Gouden tip als je via uitzendbureau solliciteert; nooit meer dan 1 vacature per uitzendbureau te gelijk. Beter nog om gewoon met je CV langs te gaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:13 schreef Dirkos1987 het volgende:
Als ik een vacature op een site van een uitzendbureau zie, kan ik dan gewoon via internet solliciteren?
Ik heb 3 dagen geleden namelijk op 10 vacatures gesolliciteerd bij meerdere bureau's maar nog geen 1 reactie op gehad.
iddquote:Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef JDx het volgende:
Zo gaat het tegenwoordig bij alles! Verschrikkelijk, ga je ergens langs, zeggen ze:
Heb je internet? Ja. Nou hier heb je een boekje hoe het werkt, ga naar huis, schrijf je in, dan krijg je een mail, reageer daar op, maak een code aan, ga naar die en die site, schrijf je opnieuw in, log met die code in op onze site, voer je nummer in, je krijgt dan een sms, gebruik die code op de volgende pagina, verifieer je nummer twee keer, sla dit op, verstuur het naar ons via het formulier, je krijgt dan een telefoontje van een computer, geef de code die inmiddels in je mail staat, je wordt dan doorverbonden met ons callcenter, hier helpt iemand je om een afspraak te maken. Maar dat zal wel over 3 weken worden, want het is aardig drukgoeiedag!
LOLquote:Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef JDx het volgende:
Zo gaat het tegenwoordig bij alles! Verschrikkelijk, ga je ergens langs, zeggen ze:
Heb je internet? Ja. Nou hier heb je een boekje hoe het werkt, ga naar huis, schrijf je in, dan krijg je een mail, reageer daar op, maak een code aan, ga naar die en die site, schrijf je opnieuw in, log met die code in op onze site, voer je nummer in, je krijgt dan een sms, gebruik die code op de volgende pagina, verifieer je nummer twee keer, sla dit op, verstuur het naar ons via het formulier, je krijgt dan een telefoontje van een computer, geef de code die inmiddels in je mail staat, je wordt dan doorverbonden met ons callcenter, hier helpt iemand je om een afspraak te maken. Maar dat zal wel over 3 weken worden, want het is aardig drukgoeiedag!
Iets dat hun goed recht is natuurlijkquote:Op donderdag 10 september 2009 14:19 schreef JDx het volgende:
Weer een goed voorbeeld van dat de werkgevers de keus hebben. Ze zetten precies iedereen op hun plek, ongeschoolden op ongeschoolde baantjes, toppers in topfuncties, ze kunnen kiezen wat ze willen.
Wat verwachten ze dan?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:50 schreef Rooligan het volgende:
Ze hadden het gevoel dat ik er zou willen werken om maar te werken en ik zou vertrekken zodra ik iets beters gevonden zou hebben (wat dat dan ook mocht zijn). Iemand die bij hun bedrijf komt werken moet zich inzetten voor een jarenlang commitment naar het bedrijf.
Tsja, wat ze nu precies verwachten weet ik ook niet.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:47 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Wat verwachten ze dan?
het gros van de werkenden doet dat niet omdat ze het graag willen hoor. Als morgen de staatsloterij langkomt met de hoofdprijs dan gaan er een hoop de dag erna niet meer naar het werk.
Ben ik helemaal met je eens. Natuurlijk kan het zijn dat een andere kandidaat beter is; dat hoort er (helaas) bij. Maar over eerlijkheid van potentiële werkgevers heb ik de laatste tijd ook e.e.a. geleerd. Alweer een anekdote:quote:Op donderdag 10 september 2009 16:13 schreef DennisMoore het volgende:
Tja, als 'hun gevoel' zegt dat een andere kandidaat beter is, dan moeten ze er een reden bij verzinnen om jou af te wijzen.
Wat mij betreft zouden ze dat gewoon hardop moeten zeggen: "Sorry, we denken dat iemand anders het nóg beter kan."
Dit zegt al genoeg. Een les voor de volgende keer: als ze niet snel bellen, hebben ze geen interesse. Geen energie meer in steken en door naar de volgende!quote:Op donderdag 10 september 2009 12:50 schreef Rooligan het volgende:
Ik zou uiterlijk vorige week vrijdag iets horen; wat niet was gebeurd. Dus ik heb maandag en dinsdag meerdere keren gebeld, maar de HRM dame en de Sales Manager zaten continu in meetings of waren buiten de deur.
Ergens in april ooit aangevraagd geloof ik... want vriend was sinds half januari werkloos, en met mn stufi ging het nog maar net... Maar vanaf die maand had ik ook tijdelijk werk een paar uur.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:23 schreef tomic het volgende:
Ja, dat UVW is zwaar onderbezet op het beoordelen van WWB aanvragen etc. Leuk hoor![]()
* tomic is ook benieuwd van mensen die daar geweest zijn.
Volgens het UVW beleid moet je uiterlijk de eerste dag dat je werkeloos bent aanvragen, maar ik raad je zeker aan om daar nú mee te beginnen, aangezien je anders nog 6 weken (ong) op je eerste geld moet wachtten.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:23 schreef DSGamer het volgende:
Ik weet dat ik vanaf 7 oktober werkloos ben (contract houdt dan op) kan ik nu alvast een uitkering aanvragen om dat hele lange proces alvast te laten starten of mag het pas wanneer ik geen baan meer heb?
Heb ik ook gevraagd toen ik wist wanneer ik uitgeschreven zou zijn van mn school. Maar eerder dan dat kun je het niet aanvragen. Werd mij verteld tenminste.quote:Op vrijdag 11 september 2009 17:29 schreef tomic het volgende:
[..]
Volgens het UVW beleid moet je uiterlijk de eerste dag dat je werkeloos bent aanvragen, maar ik raad je zeker aan om daar nú mee te beginnen, aangezien je anders nog 6 weken (ong) op je eerste geld moet wachtten.
Ik heb nog niks gehoord; al meer mensen wel? Hoe heb je wat gehoord? Via mail/post?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:08 schreef Kekaa het volgende:
Ik heb een uitnodiging binnen van de landelijke talenten en selectiedag van het UWV voor trainee werkcoaches jongeren!
Hoe zit het met de andere mensen hier die daar ook gesolliciteerd hadden?
Allereerst proficiat!quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:08 schreef Kekaa het volgende:
Ik heb een uitnodiging binnen van de landelijke talenten en selectiedag van het UWV voor trainee werkcoaches jongeren!
Hoe zit het met de andere mensen hier die daar ook gesolliciteerd hadden?
Neen, ik ook niet! :-(quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:34 schreef mloezz het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gehoord; al meer mensen wel? Hoe heb je wat gehoord? Via mail/post?
Ben super benieuwd! Wanneer is de selectiedag??
Je hebt een PM.quote:Op zaterdag 12 september 2009 03:25 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Allereerst proficiat!
Wel vreemd. Ik heb van de week contact gezocht met de HR-Adviseur van het UWV met de vraag wanneer de sollicitanten uitsluitsel krijgen omtrent selectieprocedure Traineeship Werkcoach Jongeren.
Zij vertelde mij dat IEDEREEN eind van deze week per e-mail bericht krijgen of zij door zijn of niet.
Ik heb helaas (nog) géén bericht ontvangen.
Heb jij het per e-mail ontvangen? Wat staat er allemaal in?
WIE HEEFT NOG MEER EEN REACTIE VAN UWV ONTVANGEN?
Hartelijk dank voor de informatie en je moeite, Kekaa! ;-)quote:Op zaterdag 12 september 2009 11:19 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Je hebt een PM.
Vind het wel raar dat jullie dan nog geen reactie hebben gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |