Dag Sebbo, mooie top 10. Alleen de notering van The Maltese Falcon bevalt me niet zo, veel te hoog!quote:
Het was random, zie cijfers. Is Battle Royale voor je ranzigheden toernooi?quote:Op zondag 6 september 2009 22:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Dag Sebbo, mooie top 10. Alleen de notering van The Maltese Falcon bevalt me niet zo, veel te hoog!
Jaquote:Op zondag 6 september 2009 22:43 schreef Seborik het volgende:
[..]
Het was random, zie cijfers. Is Battle Royale voor je ranzigheden toernooi?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Inglorious Bastards
Ligt het aan mij of zijn die hele bekende acteurs zoals Brad Pitt eigenlijk hele slechte acteurs?
ik vind het niet staan/klinken als je zo'n blonde hot-shot acteur een accent meegeeft die hij niet kan dragen. Wat zie ik wat anderen niet zien of is dit juist omgekeerd? Ik vind het persoonlijk een van de saaiste films ooit. Maar ik vermoed dat lovende critici vooral fans zijn van Tarrantino's werk. Ik ook eigenlijk maar ik blijf wel kritisch en laat me nooit zo meeslepen door "hype" zoals het gros van mensen. Arrogant? tja dan maar arrogant...
De film begint erg langzaam, maar wel ok. de spanning blijft behouden. De spanning neemt eigenlijk gelijk af als die patser-acteur doet alsof ie een oude Yankee is. Heel heel slecht neergezet. Er zit wel wat gore in de film. Al wordt er wel weggeknipt als een knuppel een schedel raakt, maar de spanning is op dat moment niet minder. Voorderest vind ik dit een schijtfilm.
Mijn cijfer: een 3 (voor de gore)
IMDB-cijfer: 8.7 (figures. alles wat hype is net zoals n*gers is "tof")
Ruim 2 uur film maar hij gaat niet vervelen. Genoeg humor en leuk acteerwerk om de film erg vermakelijk te maken.quote:In 1966 was op de BBC slechts 2 uur per week rock ’n roll muziek te horen. Een groep DJ’s bracht daar verandering in. Met Radio Rock slingerden zij vanaf een piratenschip in de Noordzee 24 uur per dag, 7 dagen per week rock ’n roll en pop muziek de ether in. Binnen een mum van tijd groeide de illegale piratenzender uit tot een fenomeen waar maar liefst 25 miljoen mensen, meer dan de helft van de Engelse bevolking, dagelijks naar luisterden. Jong en oud, vrouwen en mannen. De zender bracht een muzikale revolutie teweeg en de DJ’s groeiden uit tot ongekende helden en sekssymbolen. Vanaf het moment dat de regering alles op alles zette om dit ‘verderfelijke station’ uit de ether te halen, groeide hun populariteit uit tot ongekende hoogte.
Ik hou best van een beetje aparte en vage film maar dit gaat mij toch echt te ver. Ik vind er bijzonder weinig aan. Het verhaal blijft aardig nietszeggend en kon mij niet boeien.quote:Portret van Engelands meest beruchte en gewelddadige crimineel, Charles Bronson. Een man die 34 jaar van zijn leven in de gevangenis doorbracht, waarvan 28 jaar in eenzame opsluiting. Geboren als Michael Peterson, was zijn ambitie simpelweg beroemd te worden. Maar met de weinige kansen die hem geboden werden, was de onderwereld een aantrekkelijk platform voor zijn explosieve karakter, waarbinnen hij een maniakaal alter ego creëerde.
Ik ben geen fan van Cohen en zijn humor. De typetjes zijn leuk neergezet en het zit aardig in elkaar maar helemaal dubbel liggen zit er niet in. Wel leuk om te zien hoe bekrompen veel amerikanen over homo's, aan de andere kant is dat in veel gevallen wel opgezocht bij zeer conservatieve amerikanen. Paar keer glimlachen was het zeker wel maar erg kort en niet grandioos.quote:Brüno (Sacha Baron Cohen) is een flamboyante homoseksuele mode-verslaggever uit Oostenrijk. Hij gaat op reis van Oostenrijk, naar Amerika en probeert hier homofobe Amerikanen te ontmaskeren. In Amerika weet Brüno door te dringen tot verschillende mode-hotspots en ontmoet hij veel verschillende mensen. Hij weet zijn "slachtoffers" vaak in een ongemakkelijke positie te brengen door te zinspelen op homoseksuele relaties.
Leuk wel.quote:Een stripper (Jessica Biel), een ex-gevangene (Ray Liotta), een begrafenisondernemer (Eddy Redmayne) en een priester (Forest Whitaker) met zelfmoordneigingen komen op kerstavond bij elkaar dankzij een mix van gebeurtenissen. Deze vier bijzondere mensen delen hun levensgebeurtenissen met elkaar en komen zo dichter tot elkaar. Ondertussen wordt de begrafenisondernemer verliefd op de stripper en wordt de ex-gevangene geconfronteerd met zijn oude werkgever.
Ook deze film keek prettig weg. Normaal heb ik heel weinig met Russell maar in deze film vond ik het hem erg goed doen. Wat leuke plot wendingen, goed acteerwerk van een ingetogen Russell en Rachel McAdams maken deze film zeker de moeite waard om te zien.quote:Als een medewerkster van congreslid Stephen Collins (Ben Affleck) dood wordt gevonden volgt een lang onderzoek. De vrouw blijkt immers tevens de maîtresse te zijn geweest van de politicus. Onderzoeksjournalist Cal McCaffrey (Russel Crowe) en zijn vrouwelijke collega Della Frye (Rachel McAdams) storten zich op de zaak. Er lijkt zich echter een probleem voor te doen. De vriendschap tussen Collins en McCaffrey lijkt een steeds groter struikelblok te worden tijdens dit onderzoek.
Deze film heeft mij erg verrast. Hij kwam wat langzaam op gang vond ik maar geen moment echt verveeld. Het einde lonkt naar een vervolg en kijk er nu al naar uit. Zeker het kijken waard.quote:Het verhaal over een fictionele wereld waarin onze Aarde door buitenaardsen is gevonden. Echter de mensheid heeft dit buitenaardse ras als tweederangsburgers ondergebracht in getto's in Zuid-Afrika. Ze krijgen steun van een overheidsfunctionaris wanneer deze hun biotechnologie ontdekt.
Deze viel erg ttegen vond ik. Borat vond ik erg leuk maar geen enkele scène of grap haalde dat niveau echt. De echt leuke dingen zitten al in de trailer en na die gezien te hebben valt de film erg tegen.quote:Brüno (Sacha Baron Cohen) is een flamboyante homoseksuele mode-verslaggever uit Oostenrijk. Hij gaat op reis van Oostenrijk, naar Amerika en probeert hier homofobe Amerikanen te ontmaskeren. In Amerika weet Brüno door te dringen tot verschillende mode-hotspots en ontmoet hij veel verschillende mensen. Hij weet zijn "slachtoffers" vaak in een ongemakkelijke positie te brengen door te zinspelen op homoseksuele relaties.
http://www.empireonline.com/quote:Op maandag 7 september 2009 12:17 schreef Darkzell het volgende:
Ik vroeg me af wat nou goed filmsites zijn om een beetje op de hoogte te blijven van aankomende releases, nieuws, etc. Ik check IMDB natuurlijk maar extra sites zijn nooit weg.
Waar is rottentomatoesquote:
http://www.rottentomatoes.com/quote:Op maandag 7 september 2009 13:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar is rottentomatoes?
En waarom zijn ze aanraders!?quote:Op maandag 7 september 2009 17:51 schreef Aleeza het volgende:
Beeing John Malkovich en Awakening..aanraders!!
Omdat Beeing Joch Malkovich een geweldige psychologische film is, met onderweren als bewustzijn, geweten, net beetje als Into the wild, je geest wilt iets zo sterk dat het je kapot maakt uiteindelijk..margoed..daarom dus. en Awakenings is een waar gebeurd verhaal nagespeeld door De Niro en Robbin WIlliams, over een beroemde doc. Oliver Sacks, die verschillende manieren uitvond die tot dusver nog gebruikt worden, om mensen met Down syndroom en die in coma liggen weer tot leven te brengen.quote:
quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:50 schreef Aleeza het volgende:
[..]
Omdat Beeing Joch Malkovich een geweldige psychologische film is, met onderweren als bewustzijn, geweten, net beetje als Into the wild, je geest wilt iets zo sterk dat het je kapot maakt uiteindelijk..margoed..daarom dus. en Awakenings is een waar gebeurd verhaal nagespeeld door De Niro en Robbin WIlliams, over een beroemde doc. Oliver Sacks, die verschillende manieren uitvond die tot dusver nog gebruikt worden, om mensen met Down syndroom en die in coma liggen weer tot leven te brengen.
Dat je het ff weet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De bedoeling van deze reeks is dat je ook even een mening ventileert wat er bekeken is. Simpel een titel roepen kan natuurlijk niet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
En hoe was de film?quote:Op woensdag 9 september 2009 09:27 schreef tropicalgirl het volgende:
afgelopen weekend in de bios naar de the final destinations 3D geweest
zo'n geniale film is datquote:Op woensdag 9 september 2009 15:32 schreef Falco het volgende:
Napoleon Dynamite
[ afbeelding ]
Whehehe, de hele tijd had ik een grijns op mijn gezicht. Zo'n film is dit wèl. Die Napoleon Dynamite is me ook een vaag figuur zeg. Heeft natuurlijk veel weg van de evenzo sneue Adje. Maar hij heeft een onvriendelijk voorkomen ook al vloekt hij nog heel beschaafd. Toch wist hij bij me uiteindelijk sympathie op te wekken. Bij de verkiezingsstrijd waar zijn maatje Pedro meedoet, zag ik wel in dat hij het toch allemaal wel goed bedoelt
.
Andere karakters met hun rare trekjes waren ook leuk geschreven. Verder heeft het gortdroge en bizarre situaties, gave opening credits en niet te vergeten de aangename muziekkeuzes! Cijfer: 8
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:41 schreef Karina het volgende:
H2O just add water
Jeugdfilm
Drie meisjes komen stranden op een eilandje en komen daar in contact met een bron met vreemde krachten. Daarna veranderen ze elke keer als ze water aanraken in zeemeerminnen. Een vriend van hen komt er achter en probeert er achter te komen wat er is gebeurt.
Leuke film hoor, mooie beelden van het onderwaterleven in Australie ook. Echt een gezellige familiefilm. Geen geweld, klein beetje spanning, gewoon leuk (okay, beetje kinderachtig, maar wat maakt het uit).
Er is ook een tv-serie van, die wil ik ook wel zien![]()
[ afbeelding ]
He, ADJE!!!quote:
Mensen met het Down Syndroom?! Nee hoor.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:50 schreef Aleeza het volgende:
[..]
Awakenings is een waar gebeurd verhaal nagespeeld door De Niro en Robbin WIlliams, over een beroemde doc. Oliver Sacks, die verschillende manieren uitvond die tot dusver nog gebruikt worden, om mensen met Down syndroom en die in coma liggen weer tot leven te brengen.
Dat je het ff weet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik: 8.5/10
imdb: 7.4/10
quote:Op vrijdag 11 september 2009 15:18 schreef PogueMahone het volgende:
Cockfighter (1974)
Wel een briljante tagline: 'He came into town with his cock in hand, and what he did with it was illegal in 49 states.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |