Nou, afgelopen week een paar films gezien:
Monsters vs Aliens![]()
Een meid gaat trouwen met lokale weerman en op de bruiloft wordt ze geraakt door een meteoriet. Hierdoor verandert ze in een 30 meter grote, sterke vrouw en wordt ze door een geheim agentschap van de regering bij andere monsters opgesloten. Als een buitenaardse robot landt op aarde worden deze monsters gebruikt om de robot tegen te houden.
Erg vermakelijke dreamworks film waarbij er echt een belachelijke hoeveelheid bekende voice actors inzitten. Het is wel een kinderfilm, maar een leuke kinderfilm, vol met humor. Vooral Seth Rogens B.O.B. was erg leuk om naar te kijken alhoewel hij af en toe wel erg flauw was. En natuurlijk eind goed, al goed

Imdb: 6.9
ik: 7
The Cottage![]()
Twee broers besluiten een dochter van een lokale gangster te kidnappen naar een afgelegen huisje in een afgelegen dorp ergens in Engeland om zo wat geld te verdienen en van elkaar af te komen. Maar natuurlijk gaat het al snel mis als blijkt dat ze dit allebei nog nooit eerder hebben gedaan en ook nog eens een debiele handlanger hebben.
Geen idee wat ik er van moet vinden, omdat het een horror/comedy/thriller is die eigenlijk in alle drie de categorieën niet uitblinkt maar desalniettemin wel vermakelijk is. Best wel sterke dialogen en goed neergezette karakters. Met een extra melding voor de kamperdochter van de gangsterbaas die een onnoemlijk vuil bekkie heeft (plus leuk voor het oog

). En ook pluspunten voor de wat bloederige momenten, lekker origineel.
Imdb: 6.2
ik: 6.7
30 Days of Night![]()
In een dorpje in Alaska waar Josh Harnett de sherrif is, is het een keer in het jaar zo dat het er dertig dagen lang nacht is. Vlak voordat het nacht wordt loopt er een vreemde vent het dorp in en gaat hij stampij maken in een van de kroegen van de hechte gemeenschap. Alle sleehonden zijn afgeslacht en als de sherrif naar de falende energiecentrale wil bellen lijken alle lijnen dood.
In mijn ogen een van de lekkerste horrors die ik de afgelopen tijd heb gezien, beter dan Drag me to Hell (verderop komt die nog aan bod). Hetgene wat deze film in mijn ogen zo leuk maakt is het feit dat ze opgesloten zitten in een dorp met een hechte gemeenschap die het moet opnemen tegen iets volkomen onwerkelijks. Lekker veel bloed, beetje overdreven geacteerd soms, maar nog steeds een toffe film.
Imdb: 6.6
ik: 7.6
Dancer in the Dark![]()
Een Tsjechische immigrant in Amerika die langzaam blind wordt wil graag musical ster worden. Ze woont bij een gezin in met haar zoontje die ook dezelfde ziekte heeft. Terwijl ze hard werkt in een fabriek, waar ze af en toe dagdroomt, probeert ze genoeg geld te verzamelen voor zijn operatie. De man van het gezin waar ze werkt blijkt in grote financiele problemen te zitten en probeert het spaargeld van de vrouw te jatten, waardoor het uiteindelijk uitdraait dat de blinde vrouw voor de rechter moet komen.
Dit is na mijn mening de meeste depressieve film die ik ooit gezien heb (op Requiem for a dream na misschien). Lars von Trier weet wat lijden is en hij brengt het allemaal haarfijn in beeld. En dan de opgewektheid van het hoofdpersonage (prachtig vertolkt door Bjork

) die tragedie na tragedie te verwerken krijgt. Het is zo'n film die nog ff in je hoofd blijft spoken iig.
Imdb: 7.8
ik: 8.2
Inglourious Basterds![]()
Tja, wat moet ik hier over schrijven. Denk dat iedereen er wel mee bekend is en dat er in dit topic genoeg over geschreven is.
De (mij) onbekende acteur Christoph Waltz trekt alle aandacht naar zich toe in deze film en speelt iedereen van het scherm mijns inziens. Wat een nare tegenstander om te hebben, prachtig karakter. Verder vond ik de rol van Shoshanna (de volwassen) een beetje onwennig en niet echt denderend. Erg veel subtiele (en ook minder subtiele) geintjes (Brad Pitt die het voor elkaar krijgt een hill-billy Italiaan neer weet te zetten) die samen met de strakke dialogen en korte heftige actiescenes het een puike film maken.
Imdb: 8.7
ik: 8.5
Drag me to Hell![]()
Vrouw werkt bij een bank en weigert een oud zigeuner vrouwtje een verlenging op haar lening waardoor ze vervloekt wordt door het vrouwtje. Horror van Sam Raimi zoals vroeger

Tja, verhaal is niet zo ingewikkeld, de horror en schrikmomenten zijn bruut en/of grappig. Erg leuk in beeld gebracht, leuke acteurs, leuke dialogen, genoeg humor maar ook lekker griezelen. Top film mijns inziens.
Imdb: 7.7
ik: 7.5