abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72536431
October Sky
Ik moet echt eens stoppen met het kijken van té Amerikaanse feel-good films. Wat een bagger was dit zeg.
3/10
  maandag 7 september 2009 @ 23:52:14 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72539456
Gisteren en vandaag:
Eden Lake
Een jong koppel gaat een weekendje in de vrije natuur bij Eden Lake kamperen maar al snel worden ze lastig gevallen door luidruchtige jongeren. Nadat Steve (Michael Fassbender) hen heeft gevraagd het wat rustiger aan te doen gaat het al snel van kwaad tot erger, met verschrikkelijke taferelen en een horror weekend tot gevolg.

Na afloop is de vergelijking met Straw Dogs natuurlijk snel gemaakt. Toch is het zeker geen gemakkelijke rip-off van de Dustin Hoffman klassieker geworden. Het gegeven dat de hoofdpersonages worden lastig gevallen en zich met hand en tand verzetten is dan wel hetzelfde maar verder staat Eden Lake volledig op zich zelf.
Michael Fassbender en beauty Kelly Reilly (in het najaar te zien in Guy Ritchie`s versie van Sherlock Holmes) vormen een sterk en geloofwaardig koppel waarvoor je al snel sympathie krijgt.
Met het gore gehalte valt het redelijk mee (al zitten er genoeg "wegkijk scenes" in), het is meer een nagelbijtende thriller waarbij de spanning en het tempo evenredig oploopt naarmate het einde nadert.
De film is eigenlijk welgeteld één scene te lang waardoor de impact na afloop net iets minder is als dat je gehoopt (en wellicht verwacht).

Maar dat mag de pret niet drukken: Groot Brittanië heeft er na de lading aan horror films die er de afgelopen jaren vandaan is gekomen opnieuw een hele sterke horror-thriller bij.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Yes Man
Jim Carrey die doet zoals we `m kennen, inclusief alle gekke bekken die we in z`n carriere al zo vaak gezien hebben. Het verhaal is écht vanaf de eerste scene zo voorspelbaar dat zelfs een blinde nog kan zien hoe het gaat aflopen.
Er zitten wel een paar grappige dingen in maar meer dan een grote glimlach weten ze niet los te maken. Ook het feit dat op het einde de moraal er zo ontzettend dik wordt opgelegd maakt de film minder genietbaar. Zorg dat je een teiltje naast je stoel hebt staan.
Wel kijkbaar maar hij steekt absoluut niet boven de middelmaat uit. Integendeel. En het is nogal triest dat Zooey Deschanel zich nog steeds leent voor dit soort films...

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 5,8/10
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:13:15 #228
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_72544341
Män som hatar kvinnor (2009) aka Millennium: mannen die vrouwen haten
Spannende 40jarige cold-case moordzaak die aangepakt door een doorgewinterde journalist. Mooie shots van Zweden. Weinig gore maar toch met impact.

Was al wel begonnen in het boek maar nog niet echt ver. Toch maar eens uitlezen.

cijfer 7.5 / imdb 7.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:14:16 #229
52357 Lambiekje
pi_72544360
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:51 schreef Aleeza het volgende:
Beeing John Malkovich en Awakening..aanraders!!
En waarom zijn ze aanraders!?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_72544795
antichrist van von trier en gister bloodbook errug eng !
pi_72545362
Aliens in the Attic (2009)

Ja, alleen de poster is leuk, de rest van de film is bagger, uitgekauwd en vol clichés.

Zelf: 2/10 (voor de poster!)
IMDB: 4.7/10
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72547309
De afgelopen dagen drie lekkere harde misdaadfilms uit de jaren ’70 gezien, dat smaakt naar meer!

Three Days of the Condor (Sydney Pollack, 1975)
De film begint zeer sterk, je zit meteen goed in het verhaal. Helaas zakt de film wel wat weg en vond ik het script niet overal even sterk, met name de termijn waarin het hoofdpersonage zich over bepaalde ontwikkelingen heen weet te zetten vond ik wat ongeloofwaardig. Verder viel Max von Sydow in positieve zin op. 7.2

The French Connection (William Friedkin, 1971)
Zeer positieve verrassing dit, prima rauwe actiefilm met heerlijke achtervolgingen en sterk einde. Terecht dat de film 5 Oscars wist binnen te slepen, waaronder die voor Gene Hackman, die zet een briljante rol neer. Twijfel nog een beetje of ik deel twee ook ga kijken, ben bang dat dat een behoorlijke tegenvaller gaat worden na dit ijzersterke eerste deel. 8.0

The Parallax View (Alan J. Pakula, 1974)
Originele thriller, met goed acteerwerk (van de voor mij nog redelijk onbekende Warren Beatty) en mooie cinematografie. Las ergens dat deze film onderdeel is samen met All The President's Men en Klute van de 'Paranoid Trilogy' van Alan J. Pakula. Dus binnenkort ook Klute nog maar even op de kop tikken. 7.8
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:58:56 #233
140318 Thy...
Met puntjes
pi_72548202
Inglourious Basterds (2009)
Een veelbesproken film en mijn eerste kennismaking met Tarantino. Een over-the-top alternatie WO II verhaal met creatieve actiescenes en goede, hoewel soms iets te lange, dialogen. Al met al een zeer vermakelijke film, hoewel ik het geen meesterwerk vind. Ook de gore vond ik wel mee vallen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat iedereen vertelde dat het zo'n bloederige film is.

IMDB: 8.7/10
Mijn cijfer: 8.0/10

Kill Bill: Vol. 1
In één woord: Yummie! De gevechten, de dialogen, het (gebrek aan) kleurgebruik, de over-the-top doch geloofwaardige karakters. Normaal ben ik niet van de hersenloze actiefilms waar het alleen maar om de special effects gaat, maar hier kon ik actiescene op actiescene erg waarderen. Binnenkort Vol. 2 kijken.

IMDB: 8.2/10
Mijn cijfer: 9.0/10
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_72550108
Bruno

begint goed, is af en toe hilarisch alleen zakt tegen het einde wel wat in.
En tis toch wel erg jammer dat veel dingen nep zijn.
pi_72556079
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En waarom zijn ze aanraders!?
Omdat Beeing Joch Malkovich een geweldige psychologische film is, met onderweren als bewustzijn, geweten, net beetje als Into the wild, je geest wilt iets zo sterk dat het je kapot maakt uiteindelijk..margoed..daarom dus. en Awakenings is een waar gebeurd verhaal nagespeeld door De Niro en Robbin WIlliams, over een beroemde doc. Oliver Sacks, die verschillende manieren uitvond die tot dusver nog gebruikt worden, om mensen met Down syndroom en die in coma liggen weer tot leven te brengen.

Dat je het ff weet
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:31:44 #236
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72566624
Vandaag een Maurice Pialat double bill:

Nous Ne Vieillirons Pas Ensemble
Dit romantisch drama - het is meer drama dan dat het romantisch is - begint op een tamelijk onconventionele manier, namelijk met de break-up van het koppel waar de film om draait. Dat beloofd veel goeds. Maar het is jammer dat Pialat in de daarop volgende 80 minuten steeds in herhaling valt: we zien ze met hun relatie kappen, weer bij elkaar komen, ruzie krijgen en weer kappen. En dat een minuut of 80 lang. Daardoor slaat de verveling nogal eens toe. De laatste 20 minuten zijn dan wel weer erg goed. Maar dan is het eigenlijk al te laat.
De minst sterke Pialat tot nu toe.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 6,3/10

Passe Ton Bac D`abord
Een prachtig ingrijpend coming-of-age drama over een groep vrienden in de Franse stad Lens die problemen hebben zich op hun opleiding te focussen en liever bezig zijn met rond hangen en experimenteren met sex. Dit alles uiteraard onder het toeziend afkeurend oog van ouders en leraren.

De groep hoofdpersonen wordt vertolkt door amateur acteurs uit de regio Lens waardoor de personages zo uit de echte stad de film in lijken te zijn gelopen. Het komt de authenticiteit van de film echt ten goede. Geen overacting maar personages van vlees en bloed en een verhaal dat met goede afwisseling zorgt voor een lach en een traan (alhoewel we duidelijk meer van dat laatste zien dan van het eerste) en het laat de kijker met hen meeleven.
Het einde komt misschien wat abrupt maar past achteraf gezien wel goed. De 81 minuten die daaraan vooraf gaan vliegen voorbij.

Het resultaat is een sterke en krachtige film, eentje waarvan je tijdens kijken wellicht niet écht onder de indruk maar die zich toch onder je huid nestelt en die je waarschijnlijk nog wel een tijdje bij blijft.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 9 september 2009 @ 08:57:26 #237
52357 Lambiekje
pi_72573824
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:50 schreef Aleeza het volgende:

[..]

Omdat Beeing Joch Malkovich een geweldige psychologische film is, met onderweren als bewustzijn, geweten, net beetje als Into the wild, je geest wilt iets zo sterk dat het je kapot maakt uiteindelijk..margoed..daarom dus. en Awakenings is een waar gebeurd verhaal nagespeeld door De Niro en Robbin WIlliams, over een beroemde doc. Oliver Sacks, die verschillende manieren uitvond die tot dusver nog gebruikt worden, om mensen met Down syndroom en die in coma liggen weer tot leven te brengen.

Dat je het ff weet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De bedoeling van deze reeks is dat je ook even een mening ventileert wat er bekeken is. Simpel een titel roepen kan natuurlijk niet.
pi_72574328
afgelopen weekend in de bios naar de the final destinations 3D geweest
pi_72575131
quote:
Op woensdag 9 september 2009 09:27 schreef tropicalgirl het volgende:
afgelopen weekend in de bios naar de the final destinations 3D geweest
En hoe was de film?
  woensdag 9 september 2009 @ 15:32:31 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72584187
The Others
Met de spanning en de sfeer zit het helemaal snor. De film ziet er ook best wel mooi kil uit. Nicole Kidmans acteerwerk was vast goed, ik trok het alleen niet, nadat ze weer eens hysterisch met een sleutelbos door dat grote landhuis rondjakkerde. De bijrollen van bijvoorbeeld Mrs Mills, Lydia en de tuinman vond ik dan interessanter om te volgen. Het einde kwam voor mij overigens niet als een grote verrassing. Cijfer: 6,5

Napoleon Dynamite

Whehehe, de hele tijd had ik een grijns op mijn gezicht. Zo'n film is dit wèl. Die Napoleon Dynamite is me ook een vaag figuur zeg. Heeft natuurlijk veel weg van de evenzo sneue Adje. Maar hij heeft een onvriendelijk voorkomen ook al vloekt hij nog heel beschaafd . Toch wist hij bij me uiteindelijk sympathie op te wekken. Bij de verkiezingsstrijd waar zijn maatje Pedro meedoet, zag ik wel in dat hij het toch allemaal wel goed bedoelt .
Andere karakters met hun rare trekjes waren ook leuk geschreven. Verder heeft het gortdroge en bizarre situaties, gave opening credits en niet te vergeten de aangename muziekkeuzes! Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator woensdag 9 september 2009 @ 17:41:29 #241
9859 crew  Karina
Woman
pi_72588780
H2O just add water
Jeugdfilm

Drie meisjes komen stranden op een eilandje en komen daar in contact met een bron met vreemde krachten. Daarna veranderen ze elke keer als ze water aanraken in zeemeerminnen. Een vriend van hen komt er achter en probeert er achter te komen wat er is gebeurt.

Leuke film hoor, mooie beelden van het onderwaterleven in Australie ook. Echt een gezellige familiefilm. Geen geweld, klein beetje spanning, gewoon leuk (okay, beetje kinderachtig, maar wat maakt het uit).

Er is ook een tv-serie van, die wil ik ook wel zien
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_72590997
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:32 schreef Falco het volgende:
Napoleon Dynamite
[ afbeelding ]
Whehehe, de hele tijd had ik een grijns op mijn gezicht. Zo'n film is dit wèl. Die Napoleon Dynamite is me ook een vaag figuur zeg. Heeft natuurlijk veel weg van de evenzo sneue Adje. Maar hij heeft een onvriendelijk voorkomen ook al vloekt hij nog heel beschaafd . Toch wist hij bij me uiteindelijk sympathie op te wekken. Bij de verkiezingsstrijd waar zijn maatje Pedro meedoet, zag ik wel in dat hij het toch allemaal wel goed bedoelt .
Andere karakters met hun rare trekjes waren ook leuk geschreven. Verder heeft het gortdroge en bizarre situaties, gave opening credits en niet te vergeten de aangename muziekkeuzes! Cijfer: 8
zo'n geniale film is dat prachtig einde ook, met die bal aan een touwtje
pi_72591028
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:41 schreef Karina het volgende:
H2O just add water
Jeugdfilm

Drie meisjes komen stranden op een eilandje en komen daar in contact met een bron met vreemde krachten. Daarna veranderen ze elke keer als ze water aanraken in zeemeerminnen. Een vriend van hen komt er achter en probeert er achter te komen wat er is gebeurt.

Leuke film hoor, mooie beelden van het onderwaterleven in Australie ook. Echt een gezellige familiefilm. Geen geweld, klein beetje spanning, gewoon leuk (okay, beetje kinderachtig, maar wat maakt het uit).

Er is ook een tv-serie van, die wil ik ook wel zien
[ afbeelding ]
die serie is echt zo slecht eh.
kijk t nog weleens 5 minuten omdat die donkerharige er lekker uitziet als ze nat is
  woensdag 9 september 2009 @ 22:16:28 #244
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72598665
7 Men From Now
Toffe western van Budd Boetticher met, zoals in bijna alle westerns die tot nu toe van `m op dvd zijn verschijnen, Randolph Scott in de hoofdrol als grumpy cowboy. In dit geval een sherrif, die op zoek gaat naar de 7 man uit de titel die $ 20.000 hebben gestolen.
Scott is zoals in alle Boetticher films die ik tot nu toe met `m heb gezien weer erg goed en zet een geloofwaardige rol neer als gekrenkt persoon.
Boetticher filmt weer op z`n kenmerkende, economische wijze. Geen overbodige upsmuck en alleen het broodnodige laten zien dat nodig is om het verhaal te vertellen, wat er mede voor zorgt dat de film slechts 78 minuten duurt.
Toch zijn die 78 minuten wel erg sterk. Naast Scott is ook de rol van Lee Marvin erg tof.
Een erg genietbare western dus. Hoop dat er snel meer Boetticher westerns op dvd verschijnen!

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
  woensdag 9 september 2009 @ 22:49:13 #245
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72599923
Inglourious Basterds
Leuk, onderhoudend, bij vlagen goed, maar ZEKER niet zo geweldig/super/etc als hij voorgesteld wordt. Ja hij is leuk, maar hij haalt het niet bij Kill Bill (2) en Pulp Fiction. Conversaties prima, acteerwerk prima (al is Pitt echt over the top), bijrollen goed, muziek minder. Nog wel een 8.3.
quote:
He, ADJE!!!
  woensdag 9 september 2009 @ 23:51:13 #246
252563 misterddude
wait whut ?? :S
pi_72602238
geniale reeks... zal binnenkort een keer een lijstje maken van wat ik heb gezien.

mijn download programma staat weer vol
“I want to die in my sleep like my grandfather... Not screaming and yelling like the passengers in his car.”
pi_72606953
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:50 schreef Aleeza het volgende:

[..]
Awakenings is een waar gebeurd verhaal nagespeeld door De Niro en Robbin WIlliams, over een beroemde doc. Oliver Sacks, die verschillende manieren uitvond die tot dusver nog gebruikt worden, om mensen met Down syndroom en die in coma liggen weer tot leven te brengen.

Dat je het ff weet
Mensen met het Down Syndroom?! Nee hoor.
Volgens mij gaat het over mensen die lijden aan Katatonie.

Awakenings blijft wel een klassieker, overigens
pi_72631778

Cast Away
Chuck Noland is een manager bij FEDEx. Boven de Stille Oceaan crasht zijn vliegtuig. Hij overleeft de ramp en spoelt aan op een onbewoond eiland. Terwijl zijn naasten in de veronderstelling leven dat hij dood is, bedenkt hij manieren om te overleven en te ontsnappen.

Heb van deze film ontzettend veel van genoten. De film heeft een heel erg goed verhaal, is zowel leuk als erg ontroerend om te zien en is daarbij ook nog eens erg goed uitgewerkt. Verder speelt Tom Hanks in deze film een bijzondere rol door 90% van de tijd alleen te acteren samen met z'n volleybal.

Deze film is echt een must-see.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik: 8.5/10
imdb: 7.4/10
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:18:35 #249
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_72644843
Cockfighter (1974)

Een van de samenwerkingen tussen Monte Hellman & Warren Oates. Oates is een zwijgende hanenvechter met liefdesproblemen die door het zuiden van de VS reist van toernooi naar toernooi om een medaille te winnen. Harry Dean Stanton (altijd goed) is zijn grote concurrent. Niet al te best vrees ik, wel mooie beelden (en Oates is ook ok) maar het verhaal wil niet echt leven. Overigens verboden in het VK vanwege de hanengevechten (die voor de film werden gehouden). Ik verwacht meer van Two-Lane Blacktop...

Wel een briljante tagline: 'He came into town with his cock in hand, and what he did with it was illegal in 49 states.'

Hier te zien: http://www.veoh.com/brows(...)h/v18767819AX25q4Ez#

[ Bericht 3% gewijzigd door PogueMahone op 11-09-2009 16:11:04 ]
De Narcis van Gabon
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:11:52 #250
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_72652892
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:18 schreef PogueMahone het volgende:
Cockfighter (1974)

Wel een briljante tagline: 'He came into town with his cock in hand, and what he did with it was illegal in 49 states.'
Dat is gewoon een van de beste ooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')