Ik probeer zoveel mogelijk voor het eten aan te lopen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Smart_ass het volgende:
Voor de mensen die 's avonds lopen; hoelang wachten jullie met lopen tot na de maaltijd? Eén uur, twee uur? En passen jullie je eten er ook op aan, of niet?
Meestal iets van anderhalf uur later, iig flink na het inkakmoment na het eten en na een paar bakken koffie.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Smart_ass het volgende:
Voor de mensen die 's avonds lopen; hoelang wachten jullie met lopen tot na de maaltijd? Eén uur, twee uur? En passen jullie je eten er ook op aan, of niet?
anderhalf uur als ik mazzel heb (op tijd thuis) anders max uurtje. Ik eet eigenlijk altijd lichte kost 's avonds maar hou er inderdaad ook rekening mee. Alleen sla of zo, of een gevulde omelet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe ging les 20? Vier keer 8 minuten geloof ik! Welke afstand loop je in die tijd?quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:44 schreef ColdFeet het volgende:
Shit ja, ik moet ook nog iets bedenken voor de zichtbaarheid
Net les 20 gelopen
Oh, ik ben bezig met serie 2. 53 minuten gelopen, 8,5 km. Was ik zelf nog niet helemaal tevreden over; ik merk dat de laatste maand wat minder sporten ervoor zorgt dat ik sneller last krijg van m'n ademhaling. Terwijl vroeger m'n spieren altijd de killer waren, en ik daar nu totaal geen last van heb Raar lijfquote:Op maandag 5 oktober 2009 00:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Hoe ging les 20? Vier keer 8 minuten geloof ik! Welke afstand loop je in die tijd?
(beetje late reactie dankzij internetproblemen, maar bij dezequote:Op woensdag 30 september 2009 23:55 schreef MirroRobin het volgende:
Ik ga misschien toch maar even kijken of ik ergens een armband kan scoren dan (heb je een link toevallig?). Het signaal zal waar ik loop denk ik nooit zo perfect zijn als de weilanden waarin jij loopt, maar je ziet inderdaad wel behoorlijk verschil tussen de grafiek van de laatste les die je hebt gelopen en de link uit deze post.
Wat noem je goedkoop?quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:35 schreef Smart_ass het volgende:
Kom net terug van de Aldi, al die reflectorarmbanden waren al uitverkocht. Verdorie.
Bij de fietsenmaker zijn ze 3x zo duur, en ik heb ook geen zin om in zo'n gemeentewerkershesje rond te rennen. Weet iemand andere winkels waar je die dingen goedkoop kunt halen?
Ik dacht bij die eerste les ook dat ik dood ging tijdens die laatste 3 minuten, en loop nu (3 maanden later) zonder problemen 20 minuten aan één stuk! Anderen hier zullen kunnen beamen dat je conditie echt beter wordt als je regelmatig blijft lopen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ga ik doen inderdaad. Heb het bij Decathlon gezien, maar dat zit hier niet in de buurt. Ga binnenkort weleens naar Perry oid.
Nou, vandaag dus les 1 gehad. Ik ben duidelijk niets gewend zeg. Mijn god, ik stortte bijna in na die 3 minuten lopen.Ik merk ook wel dat ik niet goed weet hoe ik adem moet halen, want dat gaat ook niet echt goed ofzo. Maar ben toch wel tevreden dat ik het uitgelopen heb, dat ik niet ben gestopt ofzo.
Ging bij jullie les 1 wel gewoon gelijk goed? Ik heb totaal geen conditie, en dat merk ik nu echt wel.
Ik sport totaal niet. Dus daar zal het wel aan liggen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:12 schreef caspervc het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst les één gelopen. Eindelijk de Avy serie kunnen vinden.
Het is een leuke gewaarwoording met MP3 speler te lopen waarbij automatisch je muziek aanpast voor het rennen. Het was gelijk een experimentje met tracking via de GPS van mijn mobiel. Nou, dat gaat dus niet heel super
, dus even gemeten hoe ver ik ben gekomen.
Het natekenen van mijn route in Google Earth leverde mij 2350 meter op, wat mij helemaal niet zo slecht leek, in 18 minuten
Problemen als hierboven beschreven met doodgaan heb ik niet ervaren. Wel sport ik al redelijk vaak (fitness) waarbij ik toch ook vaak met 10 / 15 minuten conditietraining begin. Op naar les 2 dus
Handige infoquote:Op maandag 5 oktober 2009 23:18 schreef dyna18 het volgende:
Hier nog een youtube filmpje over de juiste looptechniek
bronquote:There is no evidence that heel-strikers are injured more, no evidence that mid-foot runners are faster and perform better than heel-strikers, and so the ultimate question is:
Why would you want to change your foot landing to begin with? Science has little to offer you in support of this. And so my advice, having read this far (well done!), is to forget about the possibility that you're landing "wrongly", and just let your feet land where, and how they land, and worry about all the other things you can when you run!
If there is one thing you change in your running, don't focus on your footstrike, but rather on WHERE your feet land relative to your body. Because if you are over-reaching and throwing your foot out in front of you, that's a problem, but what happens when the rubber meets the road is less relevant!
Een kleine tip van mij. Wanneer je sneller wilt gaan lopen kan je het best na "Evy'" haar eerste loopperiode wat interval werk gaan doen naast wat duurtraining (bijvoorbeeld om en om).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef dyna18 het volgende:
Net terug van les 19 lopen. Hij ging erg lekker. Het is echt lekker weer nu om te lopen. Dus voor iedereen die nu nog twijfelt..... hup die schoenen aan en nu lekker gaan.
Met looptechniek heb ik wel wat aan het filmpje gehad. Ik zette mijn voeten te ver naar voren neer, waardoor ik enorm op mijn hak terecht kom. Door mijn voeten wat minder ver naar voren neer te zetten land ik beter op mijn hele voet, zelfs zonder dat ik daar veel moeite voor hoef te doen.
Verder viel mij op dat als ik mijn hak verder omhoog laat zwaaien (in de achterzwaai) ik vanzelf harder ga lopen. Puur door het hoger zwaaien van mijn voeten.
Ik heb zelf in ear-dopjes die er niet zo makkelijk uitvallen. Bovendien heb ik een koptelefoon die met een lus om mijn nek hang waaraan mijn iPod-Shuffle hangt (geklemd aan mijn shirt).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:28 schreef bensrenaccount het volgende:
Hallo,
Ik loop de laatste tijd ook lekker op mijn "Mp3 speler".
Weet er iemand fijne oordoppen om mee te hardlopen die er geen last bij hebben.
Thanks.quote:
Zoals hierboven ook al gezegd is zou ik in-ear oordopjes doen. Ikzelf heb ze van Sennheiser, waren ¤20 ofzo. En er worden verschillende maten bijgeleverd, dus er zit altijd wel een maat bij die goed in je oor blijft zitten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:28 schreef bensrenaccount het volgende:
Hallo,
Nu heb ik een vraagje. De oordopjes die ik van Appel erbij gekregen heb, die begeven het tijdens het hardlopen. Ik denk dat het door het zweet komt. Weet er iemand fijne oordoppen om mee te hardlopen die er geen last bij hebben. Het hoeft geen headset te zijn, want bellen is toch lastig tijdens het hardlopen
Pffff, vandaag les 8 van Start to Run deel 2 gelopen en nu klopt er bij mij ook niks van de GPS meting denk ik. Heb door het bos gelopen (normaal loop ik op asfalt door de weilanden) en ik heb maar 6.5 km afgelegd in 45 minuten!!quote:Op woensdag 30 september 2009 20:47 schreef MirroRobin het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij je iPhone meeneemt tijdens het lopen? Ik draag hem in mijn broekzak en het lijkt alsof RunKeeper bij mij veel minder meetpunten doorkrijgt dan bij jou. Kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat ik in de stad en in een park met bomen loop.
Als je 30min aan een stuk kan lopen in een training, dan lukt 7Km jeook wel.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 13:58 schreef Dendrietje het volgende:
Hallo allemaal! Ik ben nieuw in dit topic, gisteren net serie 1 van Evy uitgelopen. Zondag doe ik mee aan de 4 Mijl, ik had me opgegeven maar ben veeel te laat begonnen met trainenDus ik zie wel hoe het gaat.
Hoe lang gaan hardloopschoenen overigens mee? Ik heb deze nu een aantal jaar, maar pas de laatste 2 jaar redelijk regelmatig gelopen..
Ik ren 7 km in 30 min.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:39 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Als je 30min aan een stuk kan lopen in een training, dan lukt 7Km jeook wel.
Succes.
Ik zwaai wel even als ik je zie lopenquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:17 schreef caspervc het volgende:
Zo, vandaag les 2 van Evy gedaan.
[..] lekker door het Beatrixpark in utrecht gelopen. Heerlijk, toch wat groen in de buurt. Luchtkwaliteit zal wel dramatisch zijn door de Waterlinie(snel)weg, maar in ieder geval is er wat rust en natuur om je heen. In de 20 minuten vandaag toch maar mooi 2,85 km ver gekomen, wat ik eigenlijk helemaal niet zo slecht vind, voor les 2
Misschien is er in het weekend tijd voor les 3, anders volgende week!
7 km in 30 minuten is/vind ik gewoon snel.quote:
Ik ben ook maar klein, korte pootjes zetten niet zulke grote stappenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef yavanna het volgende:
[..]
7 km in 30 minuten is/vind ik gewoon snel.5 km in 30 minuten is/vind ik een normaal iets voor amateurs/beginners.
Voor een amateurdame van gemiddelde lengte en postuur is 10 km/u primaquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef yavanna het volgende:
[..]
7 km in 30 minuten is/vind ik gewoon snel.5 km in 30 minuten is/vind ik een normaal iets voor amateurs/beginners.
Dat zal gerust zo zijn. Ik word in elk geval nogal eens ingehaald door mannen, al zal dat niet alleen door de lengte van de benen komen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Voor een amateurdame van gemiddelde lengte en postuur is 10 km/u primaVoor een lange vent is het misschien wat langzaam.
Dat is mijn snelheid, althans bijna. 5 km in 31,5 minuten de laatste keerquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:19 schreef yavanna het volgende:
5 km in 30 minuten is/vind ik een normaal iets voor amateurs/beginners.
Heb gisteren hetzelfde gedaan: les 20 gelopen plus wat extra's.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:52 schreef dyna18 het volgende:
Vandaag Evy 20 gelopen. Dat is op zich al een zware les (4 x 8 min) die een flink stuk meer van je vraagt dan de voorgaande lessen. Nu heb ik mij echter ook nog op de route verkeken waardoor ik een flink stuk langer heb gelopen. Om precies te zijn 6 x 8 min. Maar dat wist ik wel vol te houden, dus daar ben ik wel trots op. Ook als je naar mijn hartslag kijkt bleef de inspanning op een mooi constant niveau. Uiteindelijk heb ik zo een vol uur lang en 7,3 km in afstand gelopen. Verder en langer dan mij ooit gelukt is.
[ afbeelding ]
Ja, ik merk ook dat die rustdagen heel belangrijk zijn!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb gisteren hetzelfde gedaan: les 20 gelopen plus wat extra's.
In totaal kwam ik op 7,77 km in 43 minuten. Best vermoeiend!
Vanochtend nog even 3,5 km gedaan omdat ik weer naar huis moest, maar dat was een slecht plan. Mijn lichaam en spieren waren nog te vermoeid van gisterenavond. Na 3,5 km was ik helemaal op. Morgen maar weer even rust houden en overmorgen les 21!
Ik ben net terug van Evy 21. Ik twijfelde eerder nog even of ik deze les wel zou lopen of dat ik les 20 nog een keer over zal gaan doen. Doordat ik zoveel van mijn lichaam gevraagd had de vorige keer lopen (1,5x zo lang gelopen als nodig) voelde ik de afgelopen dagen duidelijk nog dat mijn lichaam rust nodig had.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:33 schreef Skv het volgende:
Ik heb gisteren hetzelfde gedaan: les 20 gelopen plus wat extra's.
In totaal kwam ik op 7,77 km in 43 minuten. Best vermoeiend!
Vanochtend nog even 3,5 km gedaan omdat ik weer naar huis moest, maar dat was een slecht plan. Mijn lichaam en spieren waren nog te vermoeid van gisterenavond. Na 3,5 km was ik helemaal op. Morgen maar weer even rust houden en overmorgen les 21!
Niet dat ik er verstand van heb maar, focus je niet teveel op de meter? Zelf loop ik ook met zo'n ding maar de zones die die aangeeft raken kant nog wal bij mij. Moet ooit eens door een arts mijn max hartslag laten meten maar nu loop ik de 10 km met een gemiddelde hartslag van 175 tot 185 terwijl de 70% volgens de standaard 220-leeftijd berekening rond de 125 zou moeten liggen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:55 schreef Krullehoofd het volgende:
Sinds vorige week weer begonnen met hardlopen na een pauze van enkele jaren, 4 jaar ongeveer denk ik. Hier heb ik wel spijt van, want mijn conditie is nu niet echt om over naar huis te schrijven. Mijn doel is in eerste instantie om 45 minuten aan 1 stuk door hard te lopen.
Ik loop met een hartslagmeter om mijn hartslag in een bepaalde zone te houden, maar dat valt niet mee. Regelmatig loop ik dus uit mijn zone en moet dan dus gaan wandelen om weer terug in de zone te komen. Hier zie ik een overeenkomst met de mp3's van Evy, die ik ook gedownload heb na het het doorlezen van dit topic. Voor iemand die dus geen zin heeft om continue op zijn/haar horloge te kijken zijn deze mp3's ideaal. Ik denk alleen niet dat ik de mp3's ga gebruiken, want anders hoor ik de piepjes van mijn hartslagmeter niet.
Voorlopig laat ik mij dus leiden door mijn hartslag om de basisconditie weer op peil te brengen. Hierbij probeer ik minimaal 3x per week 45 minuten inclusief warming up en cooling down te lopen en als zone 75%-80% van mijn anaerobe drempel aan te houden. Voor mij is dat 128-137 hartslagen per minuut. Uiteraard zullen deze waardes niet helemaal correct zijn, maar voor nu maakt dat niet zo uit omdat ik weer opnieuw moet beginnen. Een bijkomend voordeel is dat hiermee de kans op blessures en overtraining veel kleiner is. Wanneer ik dus uit de zone loop ga ik wandelen om weer terug in de zone te komen.Wanneer ik aan de onderkant van de zone kom tijdens het wandelen ga ik weer in een rustig tempo hardlopen en probeer ik om in de zone te blijven. Uiteindelijk moet je op deze manier na verloop van tijd en training dus 45 minuten aan 1 stuk door kunnen hardlopen. Doordat je basisconditie ook beter wordt zul je die 45 minuten dus ook steeds sneller gaan lopen.
Ik ga de komende 6 weken op deze manier lopen. Een fysiotherapeut heeft mij ooit eens gezegd dat je lichaam 6 weken nodig heeft voordat je resultaat gaat zien of merken. Vandaar dus deze periode.
De 220-leeftijd is ook verzonnen om een algemeen iets te kunnen roepen. Het is zeker geen individueel gebaseerde projectie van iemands MHS. Zoals ik in mijn eerste post zei, de waardes zullen niet helemaal kloppen, vooral omdat ik nu net ben begonnen. Aan de andere kant heb ik al wel een daling van mijn rusthartslag geconstateerd en dat na anderhalve week op deze manier trainen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet dat ik er verstand van heb maar, focus je niet teveel op de meter? Zelf loop ik ook met zo'n ding maar de zones die die aangeeft raken kant nog wal bij mij. Moet ooit eens door een arts mijn max hartslag laten meten maar nu loop ik de 10 km met een gemiddelde hartslag van 175 tot 185 terwijl de 70% volgens de standaard 220-leeftijd berekening rond de 125 zou moeten liggen.
Het was ongeveer 3 minuten hardlopen (heel rustig tempo) en 30-60 seconden wandelen om de hartslag weer naar beneden te krijgen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:57 schreef caspervc het volgende:
Krullehoofd, ik vind het wel netjes dat je in je hardslagzone blijft. Was het hoofdzakelijk hardlopen wat je deed, of stukjes rennen en dan wandelen?
Ach, ik blijf gewoon lopen zoals ik het lekker vind. Wat betreft mijn conditie, die is prima vind ik (10 km in 70minuten) Hartslag is dan misschien aan de hoge kant maar zoals mijn huisarts al zei, "zolang je nergens last van hebt moet je gewoon doorgaan".quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:16 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
De 220-leeftijd is ook verzonnen om een algemeen iets te kunnen roepen. Het is zeker geen individueel gebaseerde projectie van iemands MHS. Zoals ik in mijn eerste post zei, de waardes zullen niet helemaal kloppen, vooral omdat ik nu net ben begonnen. Aan de andere kant heb ik al wel een daling van mijn rusthartslag geconstateerd en dat na anderhalve week op deze manier trainen.
Als ik even jouw MHS terugreken kom ik uit op 178. Maar als jij max 185 ziet op je meter, dan is 185 jouw MHS en niet 220-leeftijd. Tenzij je natuurlijk door een buurt heenloopt vol met gigantische schotels en antennes die allerlei straling veroorzaken, want dan moet je wel aan je meter gaan twijfelen.
Je hoeft niet perse naar een dokter, je kunt het ook zelf meten wanneer je een goede conditie hebt. Het beste is dit om te doen op een loopband omdat je dan beter de snelheid kunt controleren. Start met een goede warming up van 15 minuten. Daarna doe je 4 runs van 3 minuten. Iedere 3 minuten begin je op een vlot tempo en na iedere halve minuut verhoog je de snelheid. Tijdens de 3 minuten runs zul je op of rond je MHS lopen. Tussen de sessies geef jezelf een minuutje rust door rustig te lopen. Je zult zien dat een tweede run hogere waardes geeft dan de eerste run.
In ieder geval vlotter dan mijn 3,8 km in 45 minutenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ach, ik blijf gewoon lopen zoals ik het lekker vind. Wat betreft mijn conditie, die is prima vind ik (10 km in 70minuten) Hartslag is dan misschien aan de hoge kant maar zoals mijn huisarts al zei, "zolang je nergens last van hebt moet je gewoon doorgaan".
Moet eerlijk zeggen dat ik die max hartslag enzo een beetje onzinnig vind.
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:35 schreef Skv het volgende:
Wat zegt die max hartslag nou eigenlijk?
Als ik met mijn hartslagmeter om rondloop zit 'ie maximaal op 180 (als ik echt een lang stuk volledig hard door heb getrokken). Normaliter op 165, of iets rond die waarde tijdens het lopen.
Maar zoals ik al zei klopt er in mijn geval geen zak van al die berekeningen. Mijn Max zou op 185 liggen en tijdens het lopen ligt mijn hartslag rond de 180 met uitschieters (heuvels/trappen enzo) naar 200. Dit zou betekenen dat ik op het zwaarste niveau zou trainen en snel vermoeide spieren zou moeten krijgen eenwelk niet het geval is.quote:Hartslagzones
Hartslagzones
Er zijn 4 zones vast te stellen, te berekenen als percentage van de maximale hartslag. Met een hartslagmeter kunt u veilig en effectief trainen in de juiste zone, afhankelijk van uw doel en uw conditie.
Bijvoorbeeld voor iemand die aan het revalideren is, of begint met sporten, is bewegen op een inspanningsniveau van 50-60% van de maximale hartslag heel goed, terwijl voor een atleet die de marathon wil lopen, het weer beter is om de meeste training te doen op 60-80% van de maximale hartslag.
Afhankelijk van uw doel maakt u een keuze uit één van de volgende hartslagzones:
1. Lichte intensiteit (50-60% van de maximale hartslag)
Dit is het inspanningsniveau voor hersteltraining na een zware wijdstrijd, of de training om uw vetverbranding te bevorderen. Deze training is uitermate geschikt voor mensen die beginnen met sporten en dit verantwoord willen opbouwen.
2. Lichte tot gemiddelde intensiteit (60-70% van de maximale hartslag) - verbeteren gezondheid
Voor het verbeteren van fitheid is dit het ideale niveau en het wordt ook aanbevolen voor diegenen die hun gewicht op peil willen brengen of houden. De intensiteit is zwaar genoeg om het lichaam te ontwikkelen, maar het voelt nog steeds draaglijk. Voorbeelden van activiteiten zijn stevig wandelen, joggen, aerobics en fietsen.
3. Gemiddelde intensiteit (70-85% van de maximale hartslag) - conditieverbetering
Bewegen op dit niveau ontwikkelt het hart, het ademhalingssysteem, de longfunctie en het algemene uithoudingsvermogen. Het aërobe vermogen - de capaciteit van het lichaam om zuurstof naar de spieren te brengen en afvalstoffen af te voeren - verbetert. Het kan bijvoorbeeld joggen, hardlopen, fietsen, zwemmen of aerobics zijn.
4. Zware intensiteit (85-100% van de maximale hartslag) - prestatiegerichte training
Op dit niveau wordt sporten snel anaëroob, dat wil zeggen dat het bloed dat door het hart gepompt wordt, niet langer voldoende zuurstof naar de spieren kan brengen. Dit veroorzaakt de vorming van melkzuur in de spieren. Training op deze intensiteit veroorzaakt vermoeide spieren, zware ademhaling en uitputting. Aanbevolen is dit niveau alleen voor getrainde sporters, gedurende korte periodes, 1 of 2 keer per week, als aanvulling op training op een lagere intensiteit. Deze training zorgt ervoor dat de atleet langer en beter kan functioneren op een hoog inspanningsniveau zonder last te krijgen van de nare effecten van te weinig zuurstof.
Het zwaarste niveau (boven 90% van de maximale hartslag) is alleen interessant voor mensen met een hele goede conditie. Training op deze intensiteit is bij uitstek anaëroob. Korte sprints op een extreem hoge intensiteit verbetert de celstofwisseling. Alleen topsporters trainen af en toe op dit niveau.
Daarom moet je in jouw geval ook niet uitgaan van de berekening, maar wat jij op je meter ziet. Iedereen is anders. In mijn geval heb ik tijdens een voluit run max 188 gezien. Voorlopig ga ik dus hiervan uit. Over zes weken herhaal ik dit nogmaals en als het dan anders is pas ik de zones weer aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
De theorie zegt dat je verschillende zones hebt waarbij je verschillende dingen traint.
[..]
Maar zoals ik al zei klopt er in mijn geval geen zak van al die berekeningen. Mijn Max zou op 185 liggen en tijdens het lopen ligt mijn hartslag rond de 180 met uitschieters (heuvels/trappen enzo) naar 200. Dit zou betekenen dat ik op het zwaarste niveau zou trainen en snel vermoeide spieren zou moeten krijgen eenwelk niet het geval is.
Ik zou het niet weten. Ik gok de volledige software?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 13:36 schreef Krullehoofd het volgende:
Een andere vraag, ik heb een polar rs800. Hierbij zit de Polar Pro Trainer 5 software, is dit de volledige versie of een trial ? Ik ben namelijk die cdrom kwijt die in het doosje zat en kan niet meer herinneren of dit de volledige versie of een trial is. De infrarood adapter heb ik gelukkig nog wel. Alvast bedankt.
Echt heel goed van je.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb alle Evy serie 1 lessen nu gedaan en heb nu voor het eerst 30 minuten aan één stuk gelopen!Was wel lekker dat ik nu een keer met eigen muziek kon lopen.
Het was ook erg lekker weer vond ik. Heb wel een lange mouwen thermoshirt aangedaan onder m'n korte mouwen loopshirt, en een lange tight, want de temperatuur is inmiddels onder de 10 graden gezakt. Ben er best trots op, op 3 juli ben ik begonnen met de eerste les, met praktisch nul conditie en nu dus 5 kilometer gelopen in iets minder dan een half uur.
Runkeeper stats:
[ afbeelding ]
Nu nog 2 lessen van 35 en 30 minuten volgens het schema op papier en dan ga ik gelijk maar door met Evy serie 2. Op naar de 10 km!
Dat ziet er ongeveer hetzelfde uit als de software. Ik heb nu de trial gedownload van de polar website en deze geinstalleerd. Helaas is deze maar 30 dagen functioneel. Ik heb inmiddels wel gevonden dat de software 77 dollar kost op de amerikaanse polar site.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:02 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik gok de volledige software?
Als het goed is kun je de gegevens van de rs800 ook uploaden naar hun trainingsite https://www.polarpersonaltrainer.com/. Daar haal ik ook altijd mijn grafiekjes vandaan.
Ik moet zeggen dat het tragere tempo goed bevalt. Tot op heden geen last van de beginnerskwaaltjes en dat is wel eens anders geweest.quote:Ik ben trouwens ook een trage loper. Ik loop ongeveer 7,5km/h. Maar dat voelt lekker voor mij. Dus so what, het is geen wedstrijd, maar een rondje joggen in het park.
Hmja, lekker lopen is zeker belangrijk, echter, ik vind het bijhouden van de gelopen afstand ook een indicator over hoe ik presteer. Als ik goed heb gelopen voor mijn gevoel, en ik zie dat in de gelopen afstand terug, dan voel ik me beter.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:06 schreef Smart_ass het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo gefixeerd is op de afstand die ze afleggen. Het gaat er toch om dat je lekker loopt, niet zozeer om hoeveel kilometer je nu uiteindelijk afgelegd hebt?
Tja, dat ligt eraan wat je doelstelling is. Voor iedereen verschillend. Ik denk dat jij met je vraag ook meer het tempo bedoelt in plaats van afstand. Als in ik heb 10 kilometer gelopen in 60 minuten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:06 schreef Smart_ass het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo gefixeerd is op de afstand die ze afleggen. Het gaat er toch om dat je lekker loopt, niet zozeer om hoeveel kilometer je nu uiteindelijk afgelegd hebt?
Daar heb je gelijk in, maar doelstellingen stellen laat me net even wat harder lopen en net even wat verder gaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:06 schreef Smart_ass het volgende:
Welkom, Smart_assquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:20 schreef Smart_ass het volgende:
Mmm ja, oke. Nou ik vind het sowieso een prestatie als ik straks alle lessen van Evy uitgelopen heb, misschien dat ik er daarna ook eens op ga letten.
Maar mijn snelheid ben ik opzich wel benieuwd naar. Want ik loop nou niet bepaald snel ofzo, eigenlijk best langzaam vind ik zelf. Maargoed, dan houd ik het in ieder geval wel vol.
vind je het gek, bijna 12km/h op 5km?? de dag voor de wedstrijd !quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 22:42 schreef Skv het volgende:
..en nu heb ik pijn in mijn benen. Handig.
Dat hangt toch volledig af van zijn normale tempo?quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:37 schreef Sport_Life het volgende:
vind je het gek, bijna 12km/h op 5km?? de dag voor de wedstrijd !Als interval training is 12km/h al zowat de top bij training hm.
Congrats. Wel typisch dat je je loopje van gisteren te veel van het goede vond, terwijl je gemiddelde snelheid vandaag net zo hoog lag en je nagenoeg 2x zo ver gelopen hebt.quote:
Klopt, ik had vandaag beter kunnen lopen als ik meer energie had en geen last zou hebben van mijn benen. Toch doet zo'n wedstrijdsfeer je wel goed.. Je gaat harder lopen en zet veel meer door. Heb mijn laatste finishronde in het stadion zelfs 15-16 km/h gemiddeld gelopen..quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:08 schreef Coelho het volgende:
[..]
Congrats. Wel typisch dat je je loopje van gisteren te veel van het goede vond, terwijl je gemiddelde snelheid vandaag net zo hoog lag en je nagenoeg 2x zo ver gelopen hebt.
LoL, je woont hartstikke dicht bij mij.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 21:32 schreef caspervc het volgende:
Van het weekend les 7 gelopen, vandaag les 8 van Evy. Toch wel pittig, voor het eerst meer lopen dan wandelen. Ik heb het goed volgehouden, maar merkte wel een lichte pijn op mijn schenen aan het einde. Ben het gewoon nog niet gewend denk ik. Ik ga les 8 ook nog wel een keer herhalen denk ik. Conditioneel zit het wel goed, dat ging gemakkelijk, ik had nog veel over op het einde.
Hier mijn rondje van vandaag :
http://www.afstandmeten.nl/index.php?id=317921
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |