abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73359480
Shit ja, ik moet ook nog iets bedenken voor de zichtbaarheid

Net les 20 gelopen
pi_73359738
Bij Decathlon hebben ze bandjes voor om je arm of been, worden per twee verkocht voor 3,50 volgens mij. Hebben ze vast ook bij andere sportzaken

CF zag dat je 8,5 km hebt gelopen, netjes
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:19:45 #203
67670 Skv
Cynist.
pi_73371209
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Smart_ass het volgende:
Voor de mensen die 's avonds lopen; hoelang wachten jullie met lopen tot na de maaltijd? Eén uur, twee uur? En passen jullie je eten er ook op aan, of niet?
Meestal iets van anderhalf uur later, iig flink na het inkakmoment na het eten en na een paar bakken koffie.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_73372632
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 12:41 schreef Smart_ass het volgende:
Voor de mensen die 's avonds lopen; hoelang wachten jullie met lopen tot na de maaltijd? Eén uur, twee uur? En passen jullie je eten er ook op aan, of niet?
anderhalf uur als ik mazzel heb (op tijd thuis) anders max uurtje. Ik eet eigenlijk altijd lichte kost 's avonds maar hou er inderdaad ook rekening mee. Alleen sla of zo, of een gevulde omelet.
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:37:09 #205
67670 Skv
Cynist.
pi_73381107
Ik ben bij les 20, maar zojuist even geen zin om met een les te lopen. Mijn vaste rondje gedaan plus wat extra's.
De eerste 23 minuten aan één stuk door gelopen (3,7 kilometer). Toen een minuutje rustig aan, daarna doorgelopen tot de 41 minuten. 6,6 km afgelegd. Gaat best prima vind ik!
Overmorgen weer gewoon door met de lessen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:38:35 #206
67670 Skv
Cynist.
pi_73381135
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:44 schreef ColdFeet het volgende:
Shit ja, ik moet ook nog iets bedenken voor de zichtbaarheid

Net les 20 gelopen
Hoe ging les 20? Vier keer 8 minuten geloof ik! Welke afstand loop je in die tijd?
pi_73385200
Kom net terug van de Aldi, al die reflectorarmbanden waren al uitverkocht. Verdorie.

Bij de fietsenmaker zijn ze 3x zo duur, en ik heb ook geen zin om in zo'n gemeentewerkershesje rond te rennen. Weet iemand andere winkels waar je die dingen goedkoop kunt halen?
pi_73387261
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:38 schreef Skv het volgende:

[..]

Hoe ging les 20? Vier keer 8 minuten geloof ik! Welke afstand loop je in die tijd?
Oh, ik ben bezig met serie 2. 53 minuten gelopen, 8,5 km. Was ik zelf nog niet helemaal tevreden over; ik merk dat de laatste maand wat minder sporten ervoor zorgt dat ik sneller last krijg van m'n ademhaling. Terwijl vroeger m'n spieren altijd de killer waren, en ik daar nu totaal geen last van heb Raar lijf
  maandag 5 oktober 2009 @ 14:45:54 #209
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_73391315
quote:
Op woensdag 30 september 2009 23:55 schreef MirroRobin het volgende:

Ik ga misschien toch maar even kijken of ik ergens een armband kan scoren dan (heb je een link toevallig?). Het signaal zal waar ik loop denk ik nooit zo perfect zijn als de weilanden waarin jij loopt, maar je ziet inderdaad wel behoorlijk verschil tussen de grafiek van de laatste les die je hebt gelopen en de link uit deze post.
(beetje late reactie dankzij internetproblemen, maar bij deze )

Sorry, ik heb geen link helaas. Ik heb die armband gratis van een vriend gekregen die bij Adidas werkt, maar ik denk dat ze zoiets wel in elke sportwinkel verkopen. Oja, nog even over het GPS signaal van de iPhone: volgens mij maakt het niet heel veel uit (alleen voor de batterij), maar op de site van Runkeeper staat dat het het beste is om de WiFi en 3G uit te schakelen als je gaat lopen. Heb zelf het verschil niet getest met andere instellingen, maar ik heb die functies in ieder geval uit staan.

Nog even een vraagje aan de lopers die op verschillende ondergronden lopen:
gisteren heb ik voor het eerst door het bos gelopen (start to run deel 2, les 6). Voor mijn gevoel liep ik wel lekker, maar toen ik klaar was, bleek dat ik een gemiddelde snelheid had van 9.2 km/u . Dit terwijl ik de afgelopen runs juist net boven de 11 km/u was gekomen (en sinds ik loop altijd al ruim 10 km/u loop). Maakt het lopen door een bos echt zo veel uit met het lopen op asfalt? Volgens mij is het lopen door een bos overigens wel veel lekkerder voor mijn knieën...

Nu ik toch lekker bezig ben, nog een vraag: klopt het dat Evy een beetje loopt te steggelen met de tijd? Toen ik les 5 liep (van deel 2) zei ze dat we vandaag 38 minuten zouden lopen, maar de podcast stopte op 37 minuten (en niet abrupt, ze sloot echt af). Toen dacht ik nog dat er 1 minuut uitgelopen moest worden ofzo, zodat je op 38 minuten kwam. Maar ik was net ff wat andere podcasts aan het checken en bij les 8 zegt ze dat we 44 minuten gaan lopen, terwijl ze de les afsluit na 41 minuten! HUH?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_73395569
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:35 schreef Smart_ass het volgende:
Kom net terug van de Aldi, al die reflectorarmbanden waren al uitverkocht. Verdorie.

Bij de fietsenmaker zijn ze 3x zo duur, en ik heb ook geen zin om in zo'n gemeentewerkershesje rond te rennen. Weet iemand andere winkels waar je die dingen goedkoop kunt halen?
Wat noem je goedkoop?

Decathlon verkoopt ze per twee voor 3,50 (kan ook 2,50 geweest zijn). Anders even kijken bij een Aktiesport/Perry/andere algemene sportwinkel of bij een hardloopwinkel
pi_73399183
Ga ik doen inderdaad. Heb het bij Decathlon gezien, maar dat zit hier niet in de buurt. Ga binnenkort weleens naar Perry oid.

Nou, vandaag dus les 1 gehad. Ik ben duidelijk niets gewend zeg. Mijn god, ik stortte bijna in na die 3 minuten lopen. Ik merk ook wel dat ik niet goed weet hoe ik adem moet halen, want dat gaat ook niet echt goed ofzo. Maar ben toch wel tevreden dat ik het uitgelopen heb, dat ik niet ben gestopt ofzo.

Ging bij jullie les 1 wel gewoon gelijk goed? Ik heb totaal geen conditie, en dat merk ik nu echt wel.
pi_73399549
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 18:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ga ik doen inderdaad. Heb het bij Decathlon gezien, maar dat zit hier niet in de buurt. Ga binnenkort weleens naar Perry oid.

Nou, vandaag dus les 1 gehad. Ik ben duidelijk niets gewend zeg. Mijn god, ik stortte bijna in na die 3 minuten lopen. Ik merk ook wel dat ik niet goed weet hoe ik adem moet halen, want dat gaat ook niet echt goed ofzo. Maar ben toch wel tevreden dat ik het uitgelopen heb, dat ik niet ben gestopt ofzo.

Ging bij jullie les 1 wel gewoon gelijk goed? Ik heb totaal geen conditie, en dat merk ik nu echt wel.
Ik dacht bij die eerste les ook dat ik dood ging tijdens die laatste 3 minuten, en loop nu (3 maanden later) zonder problemen 20 minuten aan één stuk! Anderen hier zullen kunnen beamen dat je conditie echt beter wordt als je regelmatig blijft lopen.
Wat betreft ademhaling helpt het om stappen te tellen en daar je ademhaling op aan te passen. Bijvoorbeeld inademen gedurende 4 stappen en uitademen gedurende 4 stappen.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:12:29 #213
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_73400043
Zo, vandaag voor het eerst les één gelopen. Eindelijk de Avy serie kunnen vinden.

Het is een leuke gewaarwoording met MP3 speler te lopen waarbij automatisch je muziek aanpast voor het rennen . Het was gelijk een experimentje met tracking via de GPS van mijn mobiel. Nou, dat gaat dus niet heel super , dus even gemeten hoe ver ik ben gekomen.
Het natekenen van mijn route in Google Earth leverde mij 2350 meter op, wat mij helemaal niet zo slecht leek, in 18 minuten

Problemen als hierboven beschreven met doodgaan heb ik niet ervaren. Wel sport ik al redelijk vaak (fitness) waarbij ik toch ook vaak met 10 / 15 minuten conditietraining begin. Op naar les 2 dus
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_73400202
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:12 schreef caspervc het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst les één gelopen. Eindelijk de Avy serie kunnen vinden.

Het is een leuke gewaarwoording met MP3 speler te lopen waarbij automatisch je muziek aanpast voor het rennen . Het was gelijk een experimentje met tracking via de GPS van mijn mobiel. Nou, dat gaat dus niet heel super , dus even gemeten hoe ver ik ben gekomen.
Het natekenen van mijn route in Google Earth leverde mij 2350 meter op, wat mij helemaal niet zo slecht leek, in 18 minuten

Problemen als hierboven beschreven met doodgaan heb ik niet ervaren. Wel sport ik al redelijk vaak (fitness) waarbij ik toch ook vaak met 10 / 15 minuten conditietraining begin. Op naar les 2 dus
Ik sport totaal niet. Dus daar zal het wel aan liggen.

Verder fijn dat het zo goed ging. Ik heb eigenlijk helemaal niet bijgehouden hoever ik ben gekomen.
pi_73411080
Succes mensen die net begonnen zijn!
Ze heet trouwens Evy

Hier nog een youtube filmpje over de juiste looptechniek
pi_73411192
Ik mag morgen weer maar ik zie er wel tegen op
Ik ga maar lekker vroeg dan kan ik wakker worden tijdens het lopen (dan loop ik ook het beste)
pi_73419279
Geen reden voor mijn zorgen van maandag, les 19 ging lekker
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:34:35 #218
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73424451
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 23:18 schreef dyna18 het volgende:
Hier nog een youtube filmpje over de juiste looptechniek
Handige info Blijk ik al die tijd een heelrunner te zijn, vandaar dat ik niet zo snel ga

[ Bericht 6% gewijzigd door Woodpecker op 06-10-2009 14:44:06 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:10:04 #219
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73429457
...maar aan de andere kant, wat maakt het eigenlijk uit.
quote:
There is no evidence that heel-strikers are injured more, no evidence that mid-foot runners are faster and perform better than heel-strikers, and so the ultimate question is:

Why would you want to change your foot landing to begin with? Science has little to offer you in support of this. And so my advice, having read this far (well done!), is to forget about the possibility that you're landing "wrongly", and just let your feet land where, and how they land, and worry about all the other things you can when you run!

If there is one thing you change in your running, don't focus on your footstrike, but rather on WHERE your feet land relative to your body. Because if you are over-reaching and throwing your foot out in front of you, that's a problem, but what happens when the rubber meets the road is less relevant!
bron

Heb net een stukkie gelopen met een andere techniek, en ik voel mijn pezen protesteren
pi_73432307
Hmmm als het zo droog wordt ga ik ook eens proberen te letten op hoe ik loop.
pi_73433183
Ik loop op mijn voorvoet en iets anders proberen wil niet echt lukken
pi_73437851
Net terug van les 19 lopen. Hij ging erg lekker. Het is echt lekker weer nu om te lopen. Dus voor iedereen die nu nog twijfelt..... hup die schoenen aan en nu lekker gaan.

Met looptechniek heb ik wel wat aan het filmpje gehad. Ik zette mijn voeten te ver naar voren neer, waardoor ik enorm op mijn hak terecht kom. Door mijn voeten wat minder ver naar voren neer te zetten land ik beter op mijn hele voet, zelfs zonder dat ik daar veel moeite voor hoef te doen.
Verder viel mij op dat als ik mijn hak verder omhoog laat zwaaien (in de achterzwaai) ik vanzelf harder ga lopen. Puur door het hoger zwaaien van mijn voeten.

Nu ben ik nog rustig aan het opbouwen en hou liever een rustig tempo aan, dus voorlopig hou ik mijn voet bewust wat lager, maar het is goed om later bij werken aan tempo te weten om zo mijn tempo makkelijk op te schroeven.

Verder was ik maar wat blij dat ik die LED bandjes van de Aldi nu had. Dat geeft toch een stuk meer zekerheid over lopen in het donker. Ik kan iedereen ook absoluut LEDjes aanraden (boven alleen een reflecterend hesje of bandje).
pi_73455076
Hallo,

Ik loop de laatste tijd ook lekker op mijn "Mp3 speler".

Zelf voetbal ik en vind ik het fijn en ontspannend om daarnaast te hardlopen.

Per dag kies ik eigenlijk een training van "evy" (minimaal 30 minuten hardlopen) en doe ik er wat intervaltraining naast.

Nu heb ik een vraagje. De oordopjes die ik van Appel erbij gekregen heb, die begeven het tijdens het hardlopen. Ik denk dat het door het zweet komt. Weet er iemand fijne oordoppen om mee te hardlopen die er geen last bij hebben. Het hoeft geen headset te zijn, want bellen is toch lastig tijdens het hardlopen

Ik loop hard met mijn Iphone, dus bleutooth is ook welkom!!

Ik hoop dat mensen mij advies kunnen geven..!

Groeten,

Benjamin
pi_73455329
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:19 schreef dyna18 het volgende:
Net terug van les 19 lopen. Hij ging erg lekker. Het is echt lekker weer nu om te lopen. Dus voor iedereen die nu nog twijfelt..... hup die schoenen aan en nu lekker gaan.

Met looptechniek heb ik wel wat aan het filmpje gehad. Ik zette mijn voeten te ver naar voren neer, waardoor ik enorm op mijn hak terecht kom. Door mijn voeten wat minder ver naar voren neer te zetten land ik beter op mijn hele voet, zelfs zonder dat ik daar veel moeite voor hoef te doen.
Verder viel mij op dat als ik mijn hak verder omhoog laat zwaaien (in de achterzwaai) ik vanzelf harder ga lopen. Puur door het hoger zwaaien van mijn voeten.

Een kleine tip van mij. Wanneer je sneller wilt gaan lopen kan je het best na "Evy'" haar eerste loopperiode wat interval werk gaan doen naast wat duurtraining (bijvoorbeeld om en om).

En met interval bedoel ik dan bijvoorbeeld 10x400 meter vrij vol uit, 3x 1500 meter of 5x1000 meter.

Bijv: je loopt normaal 5km in 25 minuten. Probeer dan bijv 1 km in tussen de 4 en 4,5, te lopen.

Op deze manier word je lopen sneller en efficienter. Vergeet dan niet de training erna gewoon door te gaan met je duurschema. En let tijdens dat loopschema niet teveel op je snelheid. Dit komt dan vanzelf wel.

Let op. Je moet voor dit interval werk wel een redelijke duuruithoudingsvermogen opgebouwd hebben. Anders is het vrij nutteloos.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 14:05:42 #225
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_73456331
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 13:28 schreef bensrenaccount het volgende:
Hallo,

Ik loop de laatste tijd ook lekker op mijn "Mp3 speler".

Weet er iemand fijne oordoppen om mee te hardlopen die er geen last bij hebben.
Ik heb zelf in ear-dopjes die er niet zo makkelijk uitvallen. Bovendien heb ik een koptelefoon die met een lus om mijn nek hang waaraan mijn iPod-Shuffle hangt (geklemd aan mijn shirt).

Zelf heb ik een Creative, maar die worden niet meer op deze manier geleverd volgens mij. Ik heb we eentje van Sennheiser gevonden, de CXL 400.

Mijn huidige dopjes gaan al een jaar of vijf mee, en zijn inmiddels aan vervanging toe, maar ze doorstaan de zweettest nog iedere keer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')